-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
MPowerPH
félisten
Szerintetek a powder coating tartosabb, mint a sima nedves festes es lakkozas?( en igy tudom, hogy igen) Meglattam, hogy mutatnanak Gunmetal powder coating-al a felnik, es megfogott, kertem is ajanlatot.
Don't Tread On Me
-
Yeffy
veterán
válasz MPowerPH #33200 üzenetére
wow, zsír! és te is kint, lol. angolos topikból "rémlesz". mondjuk gondolhattam volna a nicked-ből, hogy van közöd a márkához
első körbeli kérdésem lenne (miközben már órák óta bújom az itteni, egyéb magyar/uk/us fórumokat, és már jojózik a szemem a sok információtól), hogy gondolkodom eme finomság beszerzésén (lévén nagy Bömbi fan vagyok), E46 Ci-n agyaltam először, de az már sajna elég régi, itt kinn ugye rohadnak, mint állat - ezt neked ugye nem kell mondanom - és a belsejük számomra... hogy is mondjam... avítt, ócska, unalmas. pedig kívülről - főleg a facelift - imádom.
szóval E92-ket nézegetek.szóval első kérdésem, hogy évi kb 10k miles-ra (16k km), melynek kb szűk 2/3-a pálya és országút, érdemes nézni dízelt, vagy maradjon benzines kivitel?
tetszik a kisebb fogyi és lent nagyobb rugalmasság, de ugye ott vannak a Damoklész-kardjaként lógó esetleges plusz ktg-ek, mint turbó, kettőstömegű, DPF, befecskendezők, stb.
dízelből leginkább a 25d-t nézegetem (20d-nél ugye sok helyen előjön a lánc szakadás problem), benyásból meg a 25i-t, természetesen.a többi kérdést ha magamhoz tértem délelőtt, felteszem
Big girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!
-
-
Yeffy
veterán
na, közben most már van időm megfogalmazni a többi dolgot is, ami érdekelne.
szóval, E92-vel kezdtem el szemezni, erre a futásteljesítményre és módokra keresek, egyelőre még nem tudom, melyik éri meg jobban? 25i vagy 25d? 20i szerintem ide gyengusz, plusz olvasni elég sok bajt vele, 20d nem lenne rossz, de sok láncszakadásról olvasok. 30i 30d meg már szerintem túlságosan nagy lenne ennyi miles-ra, nem? évi 1x 2x talán hazaugranék vele innen, meg esetleg vidékjárás, felfedezés elképzelhető, de szerintem ezekre elég a 25-ös modell, nem?
van itt esetleg hozzáértő szaki, akit zaklathatnék kérdésekkel? ha jól láttam, egy bizonyos Ezredes nevű fórumtag szerelő, szokott ő erre járni? melyik éri meg, i vagy d, pre-facelift vagy fl, stb?
ahogy elkezdtem nézegetni a kínálatot, sajna elég nehéz megtalálni a jót, mert elég speciális igényeim lennének:
- ragaszkodnék a sötétkék színhez, nem rossz a grafit sötétszürke sem, de inkább kéket szeretnék
- szintén ragaszkodnék az M Sport variánshoz, egyrészt szerintem sokkal pofásabb lesz tőle az outfit, nélküle kicsit snassz nekem, olyan semmilyen, de ami fontosabb, hogy eddig csak ezekben láttam comb-és deréktámaszos fasza kis üléseket, amiket szeretnék mindenképpen magamnak. plusz a többi M-es kieg is pofás, pl multikormány
- bőrt nem szeretnék, valahogy nem hiszem, hogy jó dolog, macerásabb lehet, ápolózni, repedeznek, szakadnak, stb. nem? bár egy bőrbelső van, ami tetszene, de ilyet itt sajna eddig nem láttam kék kasztnival. ezt itt a fórumon találtam visszaolvasgatás közben. a sötétbarna bőr tetszik, amúgy hanyagolnám, és maradnék a szövetnél
- ahogy írtam, szerintem motorból ez a kettő, ami ár/érték/fogyasztás/fenntartás/stb arányokban nekem affordable. szerintem. de ha vannak egyéb vélemények, észrevételek, szívesen veszemolvasgatok a korai szériáknál erről a Valve lifter vagy hidrotőke vagy mi a tököm csattogásról (wiki is említi, illetve videók is vannak ugye szép számmal). ezt tudja valaki, mitől van, lehet-e orvosolni, illetve mi kárt okoz az autóban? szerintem nem túl egészséges, igaz, nem vagyok szerelő.
valamint szintén a korai modellek benyásai szeretik enni az olajat, jól emlékszem? ha igen, ez okés, vagy probléma előjele lehet?
mikre érdemes figyelni még akár 25/30i, akár d a kiszemelt?bocsi a hosszúért, és előre is köszönöm a válaszokat
[ Szerkesztve ]
Big girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!
-
majnkopf
tag
-
Yeffy
veterán
válasz majnkopf #33206 üzenetére
szerintem itt kint drága mulatság a fóliázás, és kérdés, hogy meg is csinálják-e jól, és pl nem tudom, hogy pl haza is lehet vele menni, és otthon megcsináltatni, azt be tudom-e vezettetni a V5 Certificate-embe
bőr első hátsó ülések cseréje szövetre az nem drága?Big girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!
-
chess001
aktív tag
4 csavar a vezető oldalon és 2 csatlakozó az üléscsere, azt M-packet is utólag felrakható. Ha az FL tetszik, akkor olyat nézz, azt macerás átrakni.
Benzin: A hidrotőkék csattogásától nem lesz baj a motornak, csak a vezérműtengelyek kapnak kicsit nagyobb ütés. Az olajfogyasztás stílus függő, kicsit macera, hogy 1 decit rá kell néha tölteni csapatás után.
Dízelt nem tudom, majd egy traktoros válaszol...A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
MPowerPH
félisten
Irok majd, most ertem csak haza.
Mindenek elott ma betelt a pohar az autoval. Hideg van, es a hatso kozepso szellozo rostelyokbol csak hideg levego jon. Nem tud meleget, ertitek?! Azert, mert nem 4 zonas klima van benne. A 20 eves E39 tudott, de meg az E92 -om is. Es akkor egy felsokatos luxus limuzin nem tud. Nagyon filozok, hogy Karacsony utan megis veszek egy A6-ost, ott nincs ekkora ciganykodas.
Addig is, ahogy nezem, az a hatso panel szimplan kiszedheto, es berakhato egy 4 zonas panel, mint ez is. Na most kivancsi lennek, hogy a kodolason kivul kell e meg valami hozza. Ahogy olvasom, ez plug&play, £300-as extra volt mindossze. Az LCi es pre-LCi panel tokre ugyan ugy nez ki, vajon mukodik is az LCi panel pre-LCi autoval?
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Yeffy
veterán
válasz MPowerPH #33209 üzenetére
rendben, köszi! várom
azért remélem, h HEzredes Urat is el tudom majd kapni egy ilyen "összefoglaló hsz" féleségre. csak amikor ilyeneket meg főleg ilyeneket olvasok itt is vissza, akkor kb a kedvem is elmegy ettől az egész brandtől, és maradok egy jó ideig a most kipofozott szutykomnál,
vagy esetleg ránézek Subi BRZ-re,pedig imádom/imádnám!
jah, újonnan vagy garivalchess001: értem!
Benzin: A hidrotőkék csattogásától nem lesz baj a motornak, csak a vezérműtengelyek kapnak kicsit nagyobb ütésde ez hosszabb távon nem károsítja a motort?
[ Szerkesztve ]
Big girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!
-
Anubris
őstag
Barátnőmnek 325i E90-e van. Üzemanyag túlfolyócső kilyukadás nálunk is előjött, két hete vettük észre ha tele tankoljuk akkor csöpög a benzin. Amíg nincs alkatrész hozzá addig kevesebbet töltünk bele.
Ezenkívül anyósoldali ülésfoglaltsag érzékelő törése jött még elő a felsoroltak közül. A többi csere csak a szokásos, szűrők, gyertya, fékbetét stb.
Illetve mostanában mintha néha nyikorgást hallanék ha megy a klíma, lehet ki kell tisztítani, nem tudom.
-
Anubris
őstag
Külső M packetről még annyit, hogy szépnek szép, de azért megtudja keseríteni a mindennapokat. Parkolásnál jobban kell figyelni a szegélyekre, sokszor a kocsi kijjebb áll mint a többi, mert nem lehet az elejét/hátulját annyira bevinni. Nagyobb gödrökre figyelni ( ez lehet Angliában nektek nincs annyi), de ha vannak ilyen lassítók/fekvőrendőrök vagy csak meredekebb felüljáró már sokkal jobban kell vele vigyázni.
-
MPowerPH
félisten
Bocs, hogy most valaszolok, eleg busy ez az idoszak, kb. meghalni sincs idom....
En 3,5 evig nyuztam egy 2006 -os evjaratu E92 335D-t, amit 89k merfolddel vettem, es 144k merfolddel adtam el, tehat kb. 25k km-et mentem vele minden evben, es bizony telen volt olyan honap, hogy csak munkaba mentem vele, varosi kornyezetben, meg bemelegedni sem tudott rendesen soha.
Leirom Neked, hogy az autonak milyen hibai voltak 88k km alatt.
-Izzito elektronikat kellett cserelni, mert az bedoglott, te biztonsagbol a gyertyakat is csereltem. Itt Angliaban nem volt erzekelheto, hogy rossz, csak mikor hazamentem telen, es a -15 fokos ejszaka utan 2 percig inditoztam az autot, akkor derult ki. Kemeny £64 volt az uj elektronika, es meg £48 a 6 gyertya. De a regiek 2 evesek voltak, azokat elpasszoltam £20-ert.
-Aztan a jobb elso lampamoso nem ment vissza a helyere, BMW-tol rendelve £56 volt.
-Kipufogo kozepso tarto gumi, amolyan rezges csillapito, ami £22 -be kerult, BMW -tol.
-A hatso futomu egyik szilentje, ami hangosan nyikorgott-nyekergett, valszeg a magasnyomasu mosas eredmenye. 'Feltoltottek olajjal', es jo lett. A csereje mondjuk £120 lett volna, de jo allapotban volt, mert a feltoltes utan megszunt. Ez kerult £20 -ba, mint munkadij.Tehat ennyit a hatalmas fenntartasi koltsegekrol, amit a diesel tartogat. A sok ember a zsenialis 25i meg 30i -vel locsolja a penzt a motorra, mert allandoan sz@r. Nem fogyott egy csepnyi olaj sem, SOHA. 1 evben ketszer csereltem, atlag 12-13k km-enkent, de a ket olajcsere kozott is allandoan maximumon volt a szint, pedig remappolt is volt az elejetol kezdve, rugtam is neki, lasd a nemetorszagi 750 km-en az egyik telen 170km/h folott volt az atlagsebessegem. Soha nem hagyott cserben, pedig egy-egy 2 hetes otthonlet alatt beleszaladt 6-7k km is.
Jah, es a dieselnek rossz hangja van? Akkor hallgass meg egy csattogos sor 6-ot. Az am az igazi fullbanto muzsika, mint egy 4 hengeres diesel.A hosszu, munkabajaros teli honapok alatt sem volt DPF gondom, soha nem jott elo, pedig attol azert en is feltem. Velemenyem szerint a BMW fele DPF-ek a legjobbak a vilagon, nem szukseges eltavolitani, mert a remappolt autoval is lazan megbirkozik.
Annyi, hogy en inkabb premium uzemanyaggal hasznaltam, lehet ez is segitett valamit.En nem javasolom a benzines motorokat, mert egyik sem er egy garast sem, hacsak nem akarod megbontatni mar boven 200k km alatt. Az itt kint eleg draga lenne egyebkent. A 25D jo valasztas, ha kevesnek erzed, akkor egy sima remappal majdnem ott vagy, mint egy remappolt 30D. A 25D is 3L-es... 20D nem ajanlott! Penzedtol fuggoen a 30D is szoba johet, bar teny, amennyibe a 30D -k kerulnek, azert mar keveset futott 25D-t kapsz. Es irtam, csak egy remap, ha keves.
Ha van altalad preferalt szin, akkor inkabb arra menjel ra. A belsoben tenyleg csak a sportules javasolt, mert a sima alap ules nagyon kenyelmetlen. De Ebayen van fent egy rakat sportbelso, kulonbozo szinben, bagatel aron. Sokan vallaljak is, hogy beepitik, tehat ez se legyen zavaro. Viszont a bort nagyon nehez lesz elkerulni, mivel a sportbelsok 95% -a bor. Semmivel sem kenyesebb, mint a szovet, havonta egyszer at kell kenni borapoloval, es kesz.
Az M Pack sem rossz, mert ahhoz jar az M gatlo+rugo. Nekem anno a 35D is sima SE volt, annyi kulonbseggel, hogy azok gyarilag M-es felfuggesztessel jottek, igy az M Pack hianyaval csak a lokharitokkal es a kuszobokkel volt az auto kevesebb. Nekem £590 -be volt az atalakitas, jo aron vettem mindent. A felar viszont egy M look -ert anno £2000 volt. Sporoltam par fontot... De ha tobb km-el veszed, akkor egyebkent is kinez majd egy lengescsillapito csere. Egy sport KONI gatlo szett Eibach rugokkal magasan uti a gyari szintet, £600 korul ezt is megkapod UK-ban. Tehat £1500-bol biztosan megvan az M look, es egy M-nel jobb futomu. Ezt kalkulald bele, mikor keresgelsz.
Mire vagy meg kivancsi?
Anubris: Bizony. Foleg ha ultetve van, akkor a parkolast csak tolatva lehet megoldani. De UK-ban health&safety miatt sok helyen csak ugy szabadna beallni.
crissprivat: Megbantam... Sot, annyira, hogy ebbol tenyleg csere lesz az unnepek utan.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
negro
őstag
válasz Anubris #33215 üzenetére
Hat en 8 eve az esetek 95% -ban csak tolatva allok be meg akkor is ha nem ket auto koze kell hanem busznyi hely van, pont ezert ne verjem le az elejet. Persze nem csak a lokos tulnyulas miatt van ez hanem mert alacsonyabb is az M sport mint az alap.
Illetve legfobb keppen meg azert kell vigyazni mert magyarba kis tulzassal nincs ket egyforma jardaszegely! (plane regrol) nem ismertek, hogy szabvany meret, magassag... az, az mi az? ahogy ki adta eppen. e miatt, hogy rengeteg "fal magassagu" van, kenyszerul erre az ember, hogy ugy parkoljon mintha csak vmi ferrariban ulne.
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
Yeffy
veterán
válasz MPowerPH #33216 üzenetére
erre hadd válaszoljak külön, mert hosszú
semmi gond, itt is busység van, nem problem.
köszönöm, hogy ezt ilyen részletesen leírtad! eléggé tanulságos.
akkor te egy korai évjáratosat vettél? a HEzredes által belinkelt hibákból semmi sem jött neked elő, csak amiket leírtál? ledugózni nem kellett, vagy már le volt? lánc? már volt cserélve? kettőstömegű, prolasztók, turbó? tényleg, nem volt még se turbós, se dizi autóm, indulás előtt/után a mittudomén egy két percig alapjáraton járatás az ajánlott még ide? molvas az ember mindent mindenhol, hogy kell, már nem kell, mert külön áramkörük van erre, stb...komolyan ennyire szar lenne a naagy sorhatos benzin? nemá megbontatni nem szeretném.
6 hengeres dízelt még nem hallottam, gondolom annak már finomabb a járáskultúrája és a hangja, mint a négyhengeresnek (mint benyásnál). és ez külön megnyugtató, ha a becsúszó városi menetek nem cseszik szét a DPF-et. bár igaz, normálisabb naftát kell keresni. én a mostanimmal is Shell-re járok, gondolom a dizijük is rendben van.
ez a remap dolog jól hangzik, kérdés, hogy milyen áron van kb? hol érdemes csináltatni, kint vagy otthon? a V5 Certificate-be be kell gondolom vezettetni ezt, az macerás/drága? hogy bírja a mechanika a remapot? kuplung, turbó, váltó, stb? nem fogja idő előtt szétb.szni? gondolom ha van gari az autón, akkor azt bukod, nem? bár LCI-sek még szerintem elég drágák. mondjuk melyik Bömös nem
igen, szerintem is inkább a preferált színt érdemes választani, fóliázásnak még nem néztem utána, mi pénz kint, otthon, illetve mi macera felvitetni a V5C-be. bár ismerve az itteni hatóságokat, nem hiszem, hogy nagy probléma lenne. nem az, mint otthon.
jó tudni, h vannak fent sportbelsők, igen, az üléshez mindenképpen ragaszkodom.
mondjuk a bőr bosszantó, hogy nehezen elkerülhető, főleg, hogy amit linkeltem, a sötétbarna szín az egyetlen, amiben tetszene, de olyat kékkel még nem láttam. akkor az ápolása nem macerás? gondolom olyat kell nézni, ami minél megkíméltebb, mert ha már repedezik, kifényesedett, stb, akkor annak már mindegy, nem? akkor újra kell bőröztetni.lol, ezt nem is tudtam, hogy a legnagyobb dizihez már az M-es futóművet adták/adják. bár gondolom amilyen felára van újkorában, ez a minimum
hááát, szerintem maradnék a gyári M Sport kivitelnél, és max ezt a KONI+Eibach szettet belerakatom, ha már gatya a futómű, nincs konkrétan olyan ismerősi körömben, aki ilyen karosszériamunkákkal foglalkozik, ami meg gondolom szintén nem két perc egyáltalán ezeket összeszedni, plusz mellé a szerelés, amíg áll a gép, stb. de "elmentem" magamban, mint esetleges opciót, ha "minden kötél szakad", és nem találok olyat, amilyet szeretnék, csak mondjuk SE kivitelben.Mire vagyok még kíváncsi? hú, sokmindenre, majd csöpögtetem a kérdéseket, csak mert közbe' készülődök melóba
szerk.: nocsak, megbántad az F10-et? mert? mi történt
[ Szerkesztve ]
Big girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!
-
FunkyBoy
tag
Sziasztok!
Szomorú döntés született a családban. (lásd aláírás)
üdv.:
FB -
-
chess001
aktív tag
válasz majnkopf #33221 üzenetére
E46-tól (kivéve M-ek) már tényleg inkább diesel illik a bmw-kbe. Nem sportkocsik, utazni meg jobb trakormotorral.
Presztizsnek, meg hangélménynek benzin, de azt meg kell fizetni, nem tudja mindenki.
A szétesés, szériahiba persze kamu. A szerelő csak a rosszakat látja.A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
MPowerPH
félisten
válasz majnkopf #33221 üzenetére
De ha igy van? Olvass mar kicsit vissza, miket irnak az uj szerias benzinmotorokrol, amiket az E90-E60-ba szereltek. Neked kellene az elott tajekozodni, mielott hozzaszolsz valamihez. Leirta egy szerelo is rajtam kivul, aki nap mint nap ezzel foglalkozik, es leirta nem egy-nem ket sor 6 tulaj is(itt is a topikban), hogy mekkora 'hulladek' az osszes. Nekem az legalabbis, azok utan, ahonnan a BMW elindult a sor benzinmotorokkal.
Ha Neked ez sem eleg, akkor azzal nincs mit tenni, viszont egy leendo tulajt jo tajekoztatni, mielott beleugrik egy ilyenbe.Es nem, kepzeld el, hogy az olajat sem fogyasztja egy egeszseges diesel. Vagyis annyira minimalisan, amit Te nem fogsz eszrevenni, maximum ha kitolod a csereperiodust 30k -ra.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
-
MPowerPH
félisten
válasz majnkopf #33224 üzenetére
De nem erted, hogy ez nem velemeny? Miert nem jut el hozzad ez az informacio? O azt kerdezte, hogy benzint vagy dieselt vegyen, es melyik milyen fenntartasokkal jar. En leirtam, hogy a benzines kehes, a diesel pedig nem az. Nincs semmi raeroltetes, a kerdesere valaszoltam. Ha ugyan ezt a kerdest felteszi E90 forumon, lehet akar magyar vagy kulfoldi, mindenki azt fogja mondani, hogy a benzineseket kerulje el, es a 4 hengeres dieselt is. Senki nem beszelt itt velemenyrol, mert ezek a tenyek.
Direktbe leirta, hogy nem akar olyat, amire aztan vagyonokat kell kolteni. Ezzel a mondattal kihuzta az osszes benzinest a listarol.Egyebkent Te olyan dologba szolsz bele, amirol kb. fogalmad sincs, mert nem ilyen autoval foglalkozol, es nem ilyen autot hasznalsz/hasznaltal. Kerlek, tajekozodj, olvass errol, mielott hozzaszolsz.
Azt meg O is tudja, hogy dieselbol is keves km -est kell megvenni, ami itt az UK-ban nem ritka. 40k merfolddel neki az orok, ha az eves futasteljesitmenyevel szamolok. Es akkor megussza azokat a koltsegeket, amik 120k merfoldnel jelentkeznek, amikor a fel autot ki kell cserelni, mert elertek azt a futasteljesitmenyt.(igen, benzinesnel is...)
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Anubris
őstag
Tudna nekem valaki segíteni német levél írásban?
Csak annyit szeretnék megkérdezni, hogy az alváz szám utolsó 7 karakterét megtudnák-e adni. -
chess001
aktív tag
Én sem akarok flame-lni, a powerfanaticson is valami baj van egy nemrég vett tip-top E92 325i-vel, de nekem jobbak a tapasztalataim, nyilván nem mindegy hogyan használták a kocsit előtte. A benzinesek is érzékenyek már-nem szériahibásak! A diesel olyan hatásoknak van kitéve, hogy egyből tönkremegy, a benzin még vonszolja magát egy barom után is. Szét lehet cseszni őket, van, aki meg is teszi. De a 200e KM után csere minden hülyeség. Az olajfogyasztás sem törvényszerű.
Az M50-es vas volt, az M52/54 már alu, az N52 már magnézium ötvözet. Egyre kifinomultabb és egyre érzékenyebbek lettek. 6500-ról 7000 fölé lehet kergetni a 2,5-es, 218 pacival. Valamit valamiért...A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Hikvision
senior tag
válasz MPowerPH #33216 üzenetére
Kifejtenéd bővebben, hogy mi vezetett el idáig, hogy ennyire nem jött be a dolog? Mik a problémák, csalódások? Csak azért érdekel, mert viszonylag végig követtem itt a vásárlást, és kb én is sokat agyaltam, hogy hasonló összeget költök egy hasonló dízel 5-ösre mint te, de aztán ugye lexus lett.
20 éve a PH-n.
-
lali81
tag
nekem 20d-m volt E91 (2007): ezek a dolgok jöttek ki Ezredes írása szerint,az említett turbó felújításon és lengéscsillapítókon kívül:
220-260e km 2011-2013 közt, ha lehet hinni az órának.. NL lízinges autó volt, hogy kulcsos-e az nem derült ki.
-Málló belső fogantyú és középkonzol bevonat
-Beázás a csomagtartóban
-Hátsó ablaktörlő motor halála
-Belsőtér fűtésventilátor és ellenállás meghibásodása
-A belsőtéri lamellaállito fogantyú törése. 3 db
-Berohado futóműállitó csavarok
-Termosztátok cseréje (bc nem jelez)
-Izzítogyertyák relével
-Szívósor ledugózása
-Hátsó hardy repedés
-kettőstömegű, kuplunggal
-Csomagtér ajtó izzóinak rendszeres kiégése
E46 után volt egy pár technikai részlet ami kifejezetten visszalépés volt, anyaghasználat terén pedig drámailag. -
szőröscica
addikt
Megvolt végre az első hosszabb út is az autóval, nem csak 30-50km-es etapok, hanem egy Bp-Szeged-Szabadka-Szeged-Bp. kör volt a hétvégén.
Nagyon nyugodtan és kényelmesen lehet vele utazni, én nem is értem, hogy sokan miért rohannak úgy a BMW-kkel. Szerintem halkabb mint az E39 touring volt, ellenben a belső tér összeszerelési minősége mintha gyengébb lenne, több műanyag nyöszörög benne.
Kb. két literrel eszik többet mint az E39 530dA tette, 122-re állított tempomatnál 8-at mutat, 140-nél 9.5 körül. Előzni tud 4 emberrel és csomagokkal is, amire épeszű ember vállalkozik, arra képes és nagyon szép hangja van. Mondjuk ez 192 lóerő mellett annyira azért nem meglepő, csak másképp húz mint egy dízel.
Előjött még egy apróság rajta, a jobb oldali fényszórón a narancssárga "szemöldök" nem világít, csak 3 led ég azon az oldalon, míg a bal oldalon ha jól látom, 6db ég, és ott szépen világít a szemöldöke is. Utánaolvasva ehhez bontani kell a fényszórót, de a bal oldalit párásodás miatt úgyis javíttatom, akkor megcsináltatom ezt is. Van, aki egyszerűen kikódolja ezt belőle, de nekem nagyon tetszik a szemöldök, így inkább megjavíttatom.
-
Szada85
aktív tag
válasz MPowerPH #33225 üzenetére
Én örülök, hogy ez a téma megint aktuális ( mármint az e90-91-92, nem a dízel vs benzin ), el is fogadom az eszmefuttatást, hogy hétköznapokra szaladgálni valóban passzolhat egy dízel karakterisztika, plusz valóban sajnos a fórumokat olvasva tényleg sok panasz érkezik a 25i,30i benzinesekre, szóval ilyen téren nekem is lenne kérdésem.
Egy opcióként felmerült bennem egy 330d, szigorúan xDrive nélkül. A mostani autómmal ha így folytatom 30-40 Ezer Km közé állok meg egy évben, számolgattam a lehetséges utódokkal éves fogyit is, emiatt is szimpi opció lehet egy ilyen.- Azt írod, hogy érdemes keveset futottat nézni. Amennyire én a helyi - német - oldalt nézem, a keveset ( értsd 70 - 90 Ezer Km-t ) futott darabok ára mondjuk 20 Ezer € környékén mozog, plusz innen felfele, és ebböl van kevesebb, szerencsés, hogy Angliában jobb az arány ebben.
- Ami mondjuk a jelenlegi tervezett büdzsémbe belefér ( 10 - 12 Ezer € ) azok pedig 180 - 300 Ezer Km-t.
A Km szám önmagában csak tájékoztató adat, ezt tudom, ugyanakkor azért a mechanikus dolgoknak sem mindegy, hogy x, vagy 1,5x távot futott, ezért lehet érdekes.
Plusz ennyi távnál - ahogy Te is említetted, igaz te olyan 170 Ezer Km-t írtál - már elég zsebbenyúlós szervízelések lehetnek ( kettöstömegü, turbó, stb ), természetesen ez is nagy kérdöjel, azt gondolom, hogy a német piac is durván hígul, ma már egy szervízkönyv Sem jelent feltétlen igazolást a karbantartottságra sajnos.
Szóval a kérdés, hogy szerinted / szerintetek mennyire kell kerülni ezeket a kínálat innensö felében kínált, magasabb futásteljesítményü darabokat?
Persze tudom, a legtisztább válasz, hogy ha nincs pénzem a keveset futottra, akkor nem nekem való a BMW-zésMásik kérdésem, hogy az automata váltója ennek a szériának mennyire nyügös, avagy tartós? A dízelek nagy többsége automatával van hírdetve, ezért kérdezem, hogy ez mekkora rizikó?
Továbbra is áll, hogy tisztában vagyok vele, hogy használt autót veszek, amire költeni kell, csak nagy aknára nem szeretnék futni, az, hogy esetleg turbót kell cserélni, ilyenek kevésbé veszik el a kedvemet, egyébként is szeretem rendben tartani az autóimat elég maximalista módon.
Nem szeretnék mindenáron egyet, illetve nem az vezérel, hogy " gyorsan beleülni egy bármilyenbe, hadd lássa mindenki, hogy bejött az élet ", tehát elfogadom azt az érvet is, hogy az ilyen többet futott darab szhopó, és érdemes inkább várnom, spórolnom addíg, míg egy valóban kevesett futott példányt megengedhetek magamnak, attól Sem fakadok sírva.
Tényleg minden szempontot próbálok mérlegelni, mielött meghozom a döntést, hogy mi legyen a jelenlegi utódja, ezért próbálok minden jelöltröl tájékozódni.
Köszönöm elöre is a válaszokat.
-
Skimaster
senior tag
válasz Szada85 #33234 üzenetére
Szerintem nem feltétlen szopóroller egy 180-300 ezer km közötti autó, ha volt gazdája. Jövőre tervezek venni e61 lci touringot 2008-tól,3.0 dízelt, én is ilyen futásmennyiségre készülök. Az meg hülyeség, hogy ne vegyél BMW-t, csak ha nincs elég pénzed... Meg gyüjts még pénzt.
Ha nincs pénzed semmilyen autót ne vegyél... -
negro
őstag
BMW 001 azert lobbizik a diesel mellett (azon kivul neki is az van) mert az E90 es E60 facelift szeriakban sajnos nem megbizhatok a banyasok, illetve pontosabban kevesbe vagy kb annyira. Innentol kezdve a kevesebb fogyasztas a "d" fele donti a merleget. De E46, E39 korabol es korabban meg rendes benzineset csinaltak illetve F10-ben is jok a benzin turbok. Bar hozzateszem itt ~5 eves autokrol beszelunk szoval majd idovel kiderul mi merre...
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
chess001
aktív tag
Ezt a rinyálást... Nem is tudjátok, hogy miért kell benzinnel leönteni és felgyújtani az N52-es szériát?!
Egy 20e-s alkatrész nem a legjobb minőségben rakta bele a BMW az N52-be. Akinek nem tetszik, cserélje ki a gyűrűket és nem lesz olajfogyasztás meg hidrotőke csattogást. Ezen kívül semmi gondjuk, nem úgy, mint a dízel a tuti cserés alkatrészekkel, amire biztos rá kell locsolni a pénzt.A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
válasz lali81 #33232 üzenetére
Biztos nem te szerelted.
A szívósort, ha ledugózod nem jut levegő az égéstérbe...
Beázás gondolom ilyen 18-as karika volt.
Mesélj már a hátsó hardyról, van első, meg középső is ezek szerint?A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Yeffy
veterán
válasz lali81 #33232 üzenetére
köszi a hsz-t neked is! "szép kis" lista...
tudom, én vagyok láma, de mi az a hátsó hardy? mi a hardy? szakszavakban nem vagyok jó, translate-el meg nem jutok előrébbE46 után volt egy pár technikai részlet ami kifejezetten visszalépés volt
ebben mondjuk érdekelne mikre gondolszanyaghasználat terén pedig drámailag.
itt meg szintén. mert pl E46-ot, bár még mindig csipázom, az a belső nekem már elég avítt, egyszerű. és nem is tűnik elsőre nagy kunsztnak. (de persze nem volt még ilyenem, sz'al lehet f.szságot beszélek) mit tudtak azon visszalépni?BMW001: ha mondjuk megvennék egy 25 vagy 30d-t, akkor azért kijjebb tolnám az éves futásteljesítményt, mert akkor végre lenne egy normális, kényelmes, sportos, hosszútávon is az ülésben és az úton tartó autóm, amivel bejárnám UK minél több szegletét, plusz évi 2x szerintem megtenném vele a Bristol-Eger útvonalat, azzal mennék sztem haza. bár érdekes lehet otthon jobbos kocsival menni, gondolom nem olyan horror.
a kérdésekre, amiket feltettem a korábbi hsz-emben, megtennéd, hogy reagálsz?chess001: Egy 20e-s alkatrész nem a legjobb minőségben rakta bele a BMW az N52-be. Akinek nem tetszik, cserélje ki a gyűrűket és nem lesz olajfogyasztás meg hidrotőke csattogást.
az első részre nem reagálok, elég nevetséges egy BMW szintű gyártótól, pláne amennyiért osztogatták/osztogatják újonnan.
de a gyűrűcsere ok, megszünteti az olajfogyit. de a csattogást is? nem igazán olvastam róla, hogy véglegesen meg tudnák szüntetniBig girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!
-
Szada85
aktív tag
válasz chess001 #33237 üzenetére
Ez örök téma lesz szerintem, benzin vs. dízel, ki-ki a saját tapasztalatára, igazára esküszik, sosem lehet ennek a végére pontot tenni.
Persze, mondhatjuk, hogy " csak egy 20e Ft-os alkatrész ", viszont én is azt gondolom, hogy egy " prémiumként " számon tartott típusnál bosszantó lehet, hogy egy ilyen apróságra nem gondoltak. Illetve gondoltak biztos, csak hát a költségoptimalizálás, meg a fogyasztói társadalom csúnyaságai egyre jobban begyürüznek mindenhova.
A hidro csattogásról sem írnak sokan pozitívat, a legtöbb esetben rövid idön belül ugyanúgy csattogni kezdenek a cserélt darabok is, persze ez csak zaj, mondhatjuk, de akkor sem " egészséges " dolog. Szerintem.
Az olajfogyasztás pedig szintén " elnézhetö " ugyan, de mellette mégis elgondolkozik az ember, hogy a 92-es F GSI-m két évvel ezelöttig ( 22 éves koráig ) elzümmögött úgy, hogy szinte nem ette az olajat ( max 1 dl fogyott 10 ezrenként ), akkor egy mai, modernebb, mindenféle csillámgyártástechnológiával készült fejlettebb motornál miért " normális " ennyi idösen, hogy ennyire eszi ( 0,5 - 1 Liter, vagy akár még több 10 ezrenként, és ugye ez a cég szerint is még OK )?
És nem a dízelt védem, nyilván annak is megvannak/meglehetnek a gyenge pontok, turbó, DPF, stb, tehát nem mondom, hogy az a fönyeremény, emiatt is érdeklödök tapasztalatokról mindkét verziónál.De nem csak a BMW-nél van ilyen, több típus után is nyomoztam sokat, mint lehetséges jelölt, és a legtöbbnél van valami hasonlóan nevetséges "apróság", ami igenis bosszantó dolog. ( Egyiknél túlmelegedés, vagy motorhö miatti kábelolvadásos-zárlatok, másiknál váltóproblémák, sokáig lehetne sorolni ). És ezek nem olyan dolgok, mint egy elromló ablakemelö, vagy hátsó ablaktörlö, amire én mondjuk azt mondanám, hogy max kis kényelmetlenséget okoz, megesik, hanem ezek komoly konstrukciós, vagy tervezési gondok.
De persze ez csak az én véleményem, nem biztos, hogy ez a jó gondolkodásmód, tudom. -
lali81
tag
válasz chess001 #33238 üzenetére
Persze nem a szívósor ledugózására gondoltam, de elnézést ha félreérthető volt, de legalább most ki tudom javítani. A szívósorban található pillangószelepek tengelyének ledugózására gondoltam..nem én csináltam, mert egy szerelőben jobban megbíztam, aki napi rendszerességgel ilyet csinál.
Hardyból van több is, ugye vannak az összkerekes autók az enyém sima volt ezért írtam így.. -
lali81
tag
(#33240) Yeffy DJ
Anyaghasználatnál olyanokra gondoltam, mint a sebváltókar és környékének drasztikus kopása, ajtóbehúzók és középkonzol bevonatának kopása, a beltér folyamatos recsegése, ropogása, első ülések nyikorgása. Nekem bézs textilbőr volt az ülés, és annak alsó része egy vonalban végig felszakadt mindkét oldalon. -
Hikvision
senior tag
válasz chess001 #33237 üzenetére
Persze megveszel egy 3.5 milliós benzines bmw-t és neked teljesen természetes, hogy egyből viszed gyűrűztetni A hidrotőkéket hiába cseréled, ugyanúgy szar lesz, másik hengerfejet kell rátenni amibe már javították az olaj járatokat. (csillagászati pénz, és nem is lehet kapni) Nekem volt E36 E46 E90 mind benzinesbe és az n52 a többihez képest egy agyonbonyolított nyűgös rakás szar volt (Elektromos vízpumpa, Valvetronic , Szar vezérlés, stb) Amikor én nézegettem a fórumot alig volt info a benzines E90-ről, aztán sorba jöttek elő az érdekességek, pedig az enyém aztán igazán patika volt, első gazdás 180k futott fullos 325xi. Sokkal jobban jártam volna egy dízellel. Az N53-ról meg már inkább ne is beszéljünk.... Pont itt lett elegem a benzines BMW-ből. (Pedig a diesel hangját nagyon utálom).
20 éve a PH-n.
-
Yeffy
veterán
válasz ADAM1337 #33241 üzenetére
háát, megmondom őszintén, ilyen hibalistákat nézegetvén, amiket HEzredes is közzétett, lassan elgondolkodom én is egy IS200 vagy 250-en, csak még nem olvastam utánuk. bár az enteriőr nekem kissé gagyibb, de lassan úgy vagyok vele, hogy mindegy, ha jó a motorkarakterisztika, erős, és hátsós, akkor legyen az. gondolom benyások jó választások. de ez más fórum, majd utánajárok.
lali81: értem. hát, ezek elég gáz dolgok
az a hardy az micsoda?[ Szerkesztve ]
Big girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!
-
MPowerPH
félisten
válasz Hikvision #33231 üzenetére
A bo 1 honap alatt a kovetkezok:
-A pedalelrendezes csapnivalo, kenyelmes ulestavolsagnal a kormany tul messze van. Ha kicsit kozelebb hozom, akkor sportcipoben ugyan nem, de nagyobb teli cipoben a cipo orra folyamat beleakad a gazpedal karjaba. Tehat hogy a gazrol a fekre lepjek, nem eleg a bokamat elforditani, a sarkamat hatrebb kell raknom.
-Aztan a mar emlitett hatso futes. Hetvegen ultek hatul baratok, es faztak. Mondtam nekik, nyissatok ki a legrostelyokat, amikbol persze dolt a hideg. Es hideg-meleg allito gorgo oda nem jutott a 'sima' 2 zonas klimaval. Jelzem, Suzukiban is mar alap. Az ott csak hideget fuj, nem tud meleget. Tehat ott fazni fogsz. Egy most 12-13 millios autoban, ami ujonnan tobb mint 20 milla volt. Szegyen.
-Csomagter ajto. Ha nincs az elektromos zaras funkcioja, akkor igaz magatol felnyilik, de lecsukni csak ugy tudod, hogy lerantod, majd kezzel megfogva a hatso szarnyacskat, ami igy telen koszos tud lenni, szepen lenyomod.
-Csomagter ajto ismet. Esoben, vagy ha siman viz van rajta es felnyitod, akkor annak egy resze szepen patakokban befolyik a fedel oldalan egyenesen a csomagterbe. Ilyet meg nem lattam, pedig volt par autoval dolgom az eletem soran.
-Csomagter ismet. Szovet burkolatok hianya?! Fent vegig a tiszta fem...
-Bekapcsolt fenyszoroknal ha mosom az ablakot, akkor a lampamoso is mindig mukodik. Tulzas, pazarlas... E90-nel talan minden 4.-nal, ha kijott, ami boven eleg.
Majd tovabbi hasznalat soran biztos meg lesz par dolog, ami elojon. Leirom azt is.
mod: O, eszembe jutott meg ket dolog!
-Tavolsagtartos, dugozos tempomat. Varosban a dugoban beallitva, maximum 40km/h, 3-as kovetesi tavolsaggal. Jonak tunik, mert szepen megall, el is indul, ha a sor megindul. Aztan tortent egyszer, hogy egy auto befordult elottem, de varnia kellett, ezert megalltunk, a sor elottunk pedig elment. Majd az auto befordult, ekkor a sor 40 meterre volt kb., eppen megalltak. Az automatika elkezdte gyorsitani az autot egeszen 40-ig. Es ekkor kozbe kellett avatkoznom, mert az auto nem hogy nem allt meg, de meg csak nem is lassitott. Ha nem veszfekezek, siman telibe veri az elottunk allokat. Persze a rafutasgatlo mar joval elotte vonyitott, a tempomat megsem avatkozott kozbe. Erdekes... Igy engedjem a felesegemnek hasznalni teljes nyugalommal? Es mi van ha eppen jeges az ut, es nem tudok megallni?
-Es a sokat szidott pohartartok. Hat az valami borzalom. Csorog-zorog, ropog, mindent csinal. Hehe, megint csak assak el magukat. Lexusban mikor latsz ilyet? De mar egy Hyundai vagy Kia is egenyesebb.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
lali81
tag
(#33247) Yeffy DJ
A Hardy nem egy bonyolult dolog, a kardántengely végére szerelik, a hagyományos kardáncsuklót -ilyet már biztos láttál- helyettesíti. Az autó úgy menet közben gyorsít-lassít, az út hullámzik, ki-be rugózik, ezeknek a változásoknak hatása van a hajtásra ,amiket és főleg az ebből adódó szögeltéréseket követni kell -merev nem lehet-, lényegében ez a húzó-, tolóerőket jól felvevő rugalmas ,erős gumianyagból készült tárcsa.
Új hozzászólás Aktív témák
- SSD kibeszélő
- Elemlámpa, zseblámpa
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- OLED TV topic
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Gaming notebook topik
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- EA Sports WRC '23
- Milyen notebookot vegyek?
- További aktív témák...