-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
bardi
senior tag
Szerintetek ez a villa mennyire lehet kegyetlen fos?
Ősmontira ezzel fel tudnék rakni tárcsaféket, ha szerzek egy első agyat hozzá. A suntour menetes colos villák már túl komolyak, azok vagy v-fékesek, vagy tárcsa, azért a canti lehetőségét is meghagynám.
Azt amúgy elöl elég jól sikerült beállítanom, két ujjal meglepően jól lassít, bőven előre borulós már. -
Friczy
senior tag
válasz
MPowerPH #210445 üzenetére
A Wet ceramicot használom mostanában én is, mivel a láncot váltogatni szoktam, így nem probléma, ha áll, amikor eltelik a váltási idő, akkor leveszem a láncot, megy fel a korábban tisztított, olajozott, ilyenkor törlöm le róla a felesleget is, amit levettem, tisztítom, szárítom, olajozom, aztán várja a cserét. Ezek a ciklusok a dry lube-bal is eljátszhatók, legfeljebb ha bármiért elázom, akkor rendkívüli olajozás lesz, akár a wettel.
-
-
TomMusic
őstag
Tegnap megjött a Recon teló. Vadi új. A becsúszókkal kell valami csinálni? Bekenni valamivel vagy bármi ilyesmi? Vagy csak berakom és ready to use?
-
MPowerPH
félisten
válasz
Hasaggymeg #210589 üzenetére
Pedig Enduronal az X0 -nal nem nagyon van feljebb. XX1 -et nem erdemes ratenni, mert torik, mint a ropi. Karbon vs. alloy a kulonbseg. Szerintem ennel fullosabbra egy enduro gepe nem nagyon lehet megepiteni.
A hajtas is esszeru, mert az X0 mar karbon, XX1 meg kikonyitett karbon, enduroban jobb az alu hajtokar, mert csoppet utesallobb.
A nagyok azt mondjak, hogy valtobol boven eleg egy GX, foleg ha AXS, mert nem mindegy, mekkora utest bir ki, es ha le is torik, akkor az sem mindegy, mennyi a csere. Enduronal a suly nem szempont, folosleges dragito tenyezo.
[ Szerkesztve ]
-
varsam
őstag
Bringaszereléshez milyen fajta zsír ajánlott? Szilikonos, lítiumos vagy milyen? Csapágyak, forgáspontok stb. mindenhez.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
jjeahh #210587 üzenetére
Hajtás, váltás és kerekek lehetnének "méltóbbak" a vázhoz...nem azt mondom nem jó, de az X0 váltás és FSA Gradient hajtás fölött is van még bőven...de annál a narancssárga telónál is keresehettek volna valami találóbb színűt (DT, vag SID) , ha már a minőség rendben van.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #210586 üzenetére
A felszereltségben én nem láttam hibát, a Trickstuff fék jelenleg mindent visz, a Kashima Fox is csúcs, a hajtás oké, a kerekek nem tudom. Bár tény, hogy ilyen bringán jobban mutatnának a különleges kézműves alkatrészek, mint a sorozatgyártású cuccok.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #210583 üzenetére
Én azon agyaltam, hogy nem festettem volna le a titánium komponenseket feketére, így egybeolvad a karbonnal. A Bastion jobban érzi ezt a titánium-karbon vonalat.
-
szkink
aktív tag
válasz
sebgutkopf #210582 üzenetére
Igen végig ment és igen volt,valami nem tiszta,se paypal,se bankkártya használattal nem tudok fizetni,fedezet van,ma megyek be a bankomhoz hogy nézzék meg mi lehet a gond, vásárlási limitre gondolok, talán az lesz a ludas.
-
-
sebgutkopf
őstag
válasz
Runner_fxr #210566 üzenetére
Tényleg síszezonon kívül ott nem megy felvonó, de bringázni önerőből fel lehet menni Eplényi pályára?
Vagy annyira legyakják, hogy csak az OB kedvéért teszik úgy ahogy rendbe? -
jjeahh
nagyúr
-
Nutra
tag
Max seb. Van még kérdés?
(vasúti felsővezeték zavarhatott be, Strava szépen kiigazította valósra)
[ Szerkesztve ]
-
-
zsocy
őstag
válasz
Runner_fxr #210566 üzenetére
Ezzel a Monster Energy-s Dodge Ram-mal én is mertem volna menni terepen 75-öt, ez nem nagy ügy
Vagy a bringára gondoltál a képről? Mert akkor kudos -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
Runner_fxr #210566 üzenetére
Terepen amatőrnek olyan helyen tudom elképzelni az ilyen nagy számokat, jjeahh-iában (gyengébbek kedvéért Erdély) vannak még olyan hosszú, meredek, egyenes, nem túl egyenetlen nyomdékok, hosszan belátható mezőn ahol még viszonylagos biztonságban lehet nagy sebességre gyorsulni terepen.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
f4lcon #210554 üzenetére
Nekem eddig a max terepen, 75 vagy 77km/h volt, az eplényi sípálya alján. Utólag néztem vissza videón, hogy mit mutatott a kijelző. És az reális sebesség volt, már amennyiben a Bosch jól mérte. 😀 Imádtam ezt a gépet anno. Iszonyat stabil szerkezet volt.
kép
kép[ Szerkesztve ]
-
Jester01
veterán
válasz
jjeahh #210564 üzenetére
Hát az elektromos része nem érdekel de .... "we think people will be equally excited about some of the new frame details. Specifically, the move BB30a to a standard BSA threaded bottom bracket!" Na ez már haladás
Persze, egy akku ami ha lemerül akkor legalább semmi se működik. Pláne hogy 2 óra 45 perc működési időt írnak. Nekem van 2 első lámpám meg 3 hátsó, akár másnak is tudok kölcsönadni szükség esetén.
-
jjeahh
nagyúr
Canondale Smartsense. Az ötlet jó, a kivitelezés nem tetszik. Lehetnének a váz különböző pontján valamiféle usb csatlakozók, vagy valamelyik gyártó kitalálhatna erre egy szabványt, amire bármelyik bringagyártó építhet vázat és ami univerzálisan kb. bármit képes tölteni. Az akku is rossz helyen van szerintem, pont a szivárgó kulacs alatt.
-
szkink
aktív tag
válasz
f4lcon #210562 üzenetére
Nem neked akartam falcon
Hali.Valaki segítsen Bike-Discount rendelésben,nem tudom mi történt,tegnap kosárba raktam a cuccokat,végig mentem a rendelés menetén,kártya adatokat is megadtam le okéztam,de azóta semmi,nem jött vissza igazolás és a pénzt sem vonták le,a menüben nincs rendelési előzmény,sőt azt látom hogy a kosárban benne van 5termék a 11közül amit tegnap megrendeltem a többi 6 eltűnt
.Rendeljem meg újra,vagy várjak még?
[ Szerkesztve ]
-
válasz
wolfman #210561 üzenetére
a Shimano csak olyan pótalkatrészt gyárt, ami a termék robbantott ábráján szerepel
az si.shimano.com-on kereshető a fék kód alapján (br-m9xxx ha XTR) jobb felül választható a magyar nyelv.
szerintem nem lesz dugattyú
nyilván vannak utángyártott szettek (egyes kerámia dugattyús XT-khez biztos volt utángyártott alu dugattyú) de ez számomra már szürke zóna, mert olyant még nem láttam, akinél ez megbízhatóan működött. -
wolfman
veterán
Sziasztok!
Korábban beszereztem magamnak egy XTR fékszettet, de egy ideje úgy vettem észre, hogy a dugattyúk engedik az olajat, fellevegősödik a rendszer pár hét után. A dugattyúkhoz lehet valahol kapni tömítést vagy dugattyúval együtt tömítést?
Válaszokat köszönöm!
-
HUNRookie
csendes tag
válasz
vans? #210516 üzenetére
Szia,
Gyerekülést nem csak csomagtartóra lehet szerelni, hanem az vázra is.
Mi ilyet használtunk évekig két gyerekkel (egymás után). Két adapterrel két biciklin is egyszerű használni. Mondjuk előbb-utóbb megsérti a fényezést is.Utánfutót a Balatonon használtunk, valami régebbi Thule volt, de nem volt egyszerű vele a kerékpárúton.
-
Csokicsibesz
tag
válasz
6030D #210556 üzenetére
Azaz.
Ott volt egyszer, hogy megpróbáltam menni a Vas papa után, aztán ment, mint az őrült lefelé és elengedtem az egészet a francba.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy előtte lévő kis mászásnál is azért komfort zónán kívül kellett mennem, hogy tartani tudjam vele a lépést.jjeahh: Sztem Bp. környékén a KOM-ok és QOM-ek nagy részét profik tartják.
Giro rajt után lesz felháborodás mert a TT gépekkel, lezárt forgalommal a városi szegmensek egy jelentős részét is el fogják majd vinni a fiuk.
Aztán lehet majd nézni, hogy Budai rakpart szegmensén Egan Bernalé a KOM. -
jjeahh
nagyúr
válasz
6030D #210556 üzenetére
Durva, hogy felétek egy népszerű terepes szegmensen vannak 1300-an, felénk meg kb. tizede, 130-an. Ahol rendszeresen versenyeket szerveznek is csak 300 ember van fent
. Olyan érzésem van, hogy ha idén eljutok Csákvár környékére, nem sok esélyem lesz kupákat szerezni, túl sok az ellenfél. Az egyetlen reményem, hogy hosszabb, meredekebb emelkedőkhöz vagyok szokva
.
-
6030D
őstag
válasz
itouchfan #210552 üzenetére
Az a széles fehér kavicsos út, ugye? Igen, ott el lehet engedni, és az esetleg egy olyan szegmens, hogy ha van áttételed, akkor számít, hogy bele tudsz tekerni (versenyen fontos lehet, hogy leszakítanak vagy sem).
De ja, azt én is élvezem.
AVG MAX
Speed 61.2km/h 69.5km/h -
45 felett terepen már én is erősen izzadok, és úgy markolom a kormányt, hogy vizet tudnék facsarni belőle
60 felett egyszer mentem, országútival a németeknél egy csoportos kerékpár tesztelésen, ahol én voltam a leglassabb, és ott konkrétan halálfélelmem volt a virsli gumikon -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
jjeahh #210543 üzenetére
Igaz ritkán bandázok, de nálam lefelé lassabbal még nem tekertem.
#210549jjeahh...én jobban hiszek egy mágnesesbe, a GPS dob néha olyan számokat melyeknek közük nincs a valósághoz, vagyis terepen a 99km/h olyan mint a Yeti, hiszem ha látom...a kis régi mágneses mencsak benyögött egy 74-et, azt követni lehetett ahogy szépen gyorsul, majd végül rögzítve is marad a maximum. Most pénteken is mentem egy olyant ahol a Strava valami 67,5km/h maxot írt amit ezer százalék nem mentem.
-
itouchfan
senior tag
válasz
6030D #210551 üzenetére
Crosskovacsi speedmax nevű szegmenesen lehet még ilyen kis bátorság próbát csinálni, nekem ott 53 km/H volt a max eddig, de tele a gatya szóval inkább kicsit lassabban megyek. Országúton viszont volt 65-70 (nem emlékszem pontosan, a Balaton felvidéken asszem Balatoncsicsóról lefelé.
-
6030D
őstag
válasz
jjeahh #210549 üzenetére
Ilyenek ezek a csúnya erdei gps hibák.
[link]
Látszik, hogy vagy eldobálta neki a jelet, mert máshol megy a térképen az út és máshol megy ő, vagy ha nem, akkor emberünk 80-nal vett be terepen egy visszafordító hajtűkanyart.
Ettől függetlenül szépen veretett, mert látszik, hogy előtte 41-gyel ment, a balos visszafordítónál visszamegy 16-20-ra, majd amikor rendeződik a gps jel ismét 40-50 között repeszt és a végén a kanyarban megy le 20 környékére. Ezek a reális számok, az utat nem ismerem, de ez egy sima erdei sotteren (pl NHH vagy Csóványos lefelé) is olyan sebesség, amit nem sokan vállalnának be a fórumról. -
jjeahh
nagyúr
válasz
TomMusic #210548 üzenetére
Itt felénk vannak 25-30km lejtők is, csak merészség és technikai tudás kérdése mennyire ereszted el a féket. A mágneses órák szoktak hülyeséget mérni és utólag nem tudhatod valójában mennyivel gurultál. A gps-es órák is mérnek néha marhaságokat, de olyankor a strava-n analysis fülön látható, hogy alacsony sebességről hirtelen túlságosan magasra ugrik, majd vissza, na az hiba. Amikor látod, hogy fokozatosan vetted fel a sebességet és ugyanúgy folyamatosan csökken, akkor valszeg tényleg annyival gurultál. Nekem 77km/h volt a max nemrég mtb-vel, de lehetne itt gyorsabban is menni: [link] . És ez még semmi, ismerősöm merev xc-vel terepen ment 99.7km/h tempót elvileg
.
-
TomMusic
őstag
válasz
Hasaggymeg #210535 üzenetére
Most hogy mondod, nekem is 74 a max (viccen kívül!) amit mutatott az óra. De lehetséges hogy valamit benézett az óra, szóval azt nem tartom hivatalos értéknek.
A Janihegyen lévő Erzsébet-kilátótól lefelé az aszfalton azon a pár méteres szakaszon viszont gyorsan fel lehet gyorsulni 60 fölé. Csak addigra pont elfogy az út
sebgutkopf #210540
Köszi! -
jjeahh
nagyúr
válasz
ZolkoW #210546 üzenetére
De: [link] . Én tartok a 2.4"-től, mert hát...
- 1 szett oldalfal védelmes gumi minimum 70-80 eur, ha nem tetszik, ennyit bukok rajta
- valszeg jobban tapad, de biztos jobban is csillapít, ami nem biztos tetszene, mert szeretem ha ráz és küzdeni kell. Ugyanakkor tapadásból sosem elég...
- nekem még elöl is van váltóm és legkönnyebb fokozaton lehet beleérne a gumiba
- nehezebb az oldalfalvédelmes 2.35-2.4" gumi, mint a 2.25", mondjuk 750g alatt akad néhány, nekem ez a felső határ súlyban. Ikon, Forekaster beleférne, Racing Ray/Ralph szintén.
- aszfalton lehet lassabb (?)Szerintem majd a következő bringámon, ami már 1x12 lesz és csak terepezésre lesz használva, kipróbálom, addig maradok a kíváncsisággal.
-
ZolkoW
őstag
válasz
jjeahh #210543 üzenetére
Egyik nap írtad a gumiszélességet, én ugye próbálgatom ugyanabban a bicóban a 2,25-ösök mellett a 2,8-asokat is, és ég és föld. Gondolom a 2,4 meg a kettő közé esne
A ducibb nagyon nagy téves biztonságérzetet ad- mármint komolyan, sokkal kevésbé zavar vele a laza kő, meg ezek, aztán a keskennyel hogy eltaknyoltam utána ősszel... az arany középút szerintem is valahol 2,4 körül lehet, ha könnyűt is akarsz. (A Schwalbe nem akar végre kiadni ilyen méreteket?)
-
sebgutkopf
őstag
válasz
Hasaggymeg #210541 üzenetére
Az egy elég biztos választás. Viszonylag gyorsan szilárdul és amikor beleszárad egy hártya szerű bevonatot képez. Valószínű a defektet is ezért tudja megfogni, mert időben "megalvad".
-
jjeahh
nagyúr
válasz
sebgutkopf #210539 üzenetére
Arra a Bontragerre ügyesen felhívtam a figyelmét az egész topiknak, aztán amire én is rendelni akartam, már nem szállították Romániába
. Sebaj, majd kipróbálom a Vittoria Universalt vagy a Maxalamit, visszajelzések, reviewek szerint azok is jók és 6-7mm-ig tömítik a vágásokat. A Stan's nekem is bevált szúrásos defektre, de amikor lett egy 3-4mm vágás a gumimon, azt nem fogta meg.
Hasaggymeg: ennyi év után azért biztos neked is van annyi
tudásodtapasztalatod, hogy ha kezdő montisokkal tekernél egy kört feltűnne mennyivel gyorsabb vagy náluk lefelé is. Én is nagyon óvatos vagyok a lefeléken, gyakorlatilag a leglassabb vagyok a haveri körömben (felfelé úgyis utolérem őket), de még így is többször szembesültem azzal, hogy újonc montisoknak esélyük sincs lejtőkön ellenem. Tavaly, vagy tavalyelőtt is egyik kezdő haverom próbálta tartani a tempót és akkorát esett, hogy máig fáj a válla.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
sebgutkopf #210539 üzenetére
Ez a Stan's egyértelműen kiemelkedik a tömegből, egyik legnépszerűbb, ha nem A legnépszerűbb tömítő tej.
-
sebgutkopf
őstag
válasz
TomMusic #210492 üzenetére
Egyik Black friday akciót kivártam én is, elég jelentős volt az árkülönbség. Vicc kategória, hogy ugyan annyiért most még a hero 9-et akarják eladni.
Egyébként ha jó felvételre vágysz a beugró egy haszált hero 7, ami töredéke árban a 10-nek. Onnantól van hypersmooth stabi, és már elég nagy a felbontás és képkocka szám is. -
sebgutkopf
őstag
válasz
varsam #210484 üzenetére
Remélem neked jobban beválik.
Tavaj egy ilyet dobtam ki még benne legalább 6 dl tejjel, mert elegem lettt belőle, hogy egyszerűen semmit sem tömített be tartósan csak arra volt elég, hogy a pálya aljára leérjek valahogy és betegyek egy belsőt, 1,1 bar fölötti nyomást nem tudott megtartani és lassan ugyan, de a kerékre terhelve, megmozdítva szinte folyamatosan szivárgott.Korábban volt Stans azzal sose volt gondom azt rendesen elhasználtam. Most a kék Bontragert használom (abban van sok kis fekete gumi szemcse), eddig gond nélkül, bár lehet azóta nem volt defektem, vagy csak nem tudok róla.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
jjeahh #210536 üzenetére
Biztos sokat számít a gumi is, de mint azt jó néhány őrült videója is bizonyítja a neten (tanyabájkkal vagy éppen outival déházás stb.), leginkább vakmerőségen és tudáson múlik mennyire is engeded neki lefele...nálam mind2 hiányzik, előbbi volt, de az idő és néhány baleset alatt elkopott, utóbbi meg nem is nagyon volt.
-
sebgutkopf
őstag
válasz
MPowerPH #210476 üzenetére
A vákumozást a légtelenítésnél szerintem minden márkánál alkalmazzuk, akár a fékkar, akár a féktest oldalán (Shimano-nál kékkarnál nem). Annyi különbséggel, hogy a fecskendőt nem fúrogatjuk, legyen zárt a rendszer teljesen, eleve olajfelesleggel a fecskendőkben kezdünk neki a légtelenítésnek.
Fékerő: egy bizonyos fékerő túl a gyakorlatban már nincs jelentősége a nagyobb fékerőnek a bringán, az már maximum csak műszerrel mutatható ki. A korlát vagy a tapadás lesz, vagy első keréknél a kormányon átfordulás lehetősége. A különbség talán annyi hogy ehhez eltéri erőre van szükség a fékkaron attól függően, hogy mely gyártó mennyi rásegítést, illetve milyen dugattyú áttételt használ.
Azt látom, hogy az mt7-et elsősorban a triálosok és képzett dirt-ösök szeretik, mert abban nagyon jó az mt7, hogy hirtelen nagy fékerővel gyorsan első kerékre lehet állítani a bringát és már jöhetnek is az első keréken egyensúlyozós trükkök, vagy épp egy akadályon fixen azonnal egy helyben megállítja a gépet.
Az hogy jobban adagolható a shimano-nál és közben ilyen erős, az nagyon jó tulajdonsága. Ha megoldanák ezt a levegős és a minden esésnél ropiként törő fékkar problematikát (ez hívta életre a Shigura rendszert), simán lehetne a legnépszerűbb fék más szakágakban is.
Már többször kacérkodtam a kirpóbálásával, szóval nem vagyok a márka ellenlábasa. -
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #210527 üzenetére
Nálam ez úgy műkszik, hogy ha vannak laza kavicsok, kövek, avar vagy nyomvájú, ott belassulok. Ha ilyenek nincsenek, de nehéz a terep, pl nagyon köves-sziklás és durván ráz, az annyira nem akadályoz a száguldozásban
. Szal ha csúszik, az a halálom, ha ráz, nem zavar, sőt, azt szeretem. De hihetetlen mennyire sok múlik a gumikon, a maxxisokkal jóval gyorsabb vagyok nyomvájúkon és száraz laza terepen, a nobbyval meg a sarat imádom. Az endurósok azokkal az agresszív gumikkal nem csoda, hogy xc-s fejjel felfoghatatlan tempót mennek lefelé, sokkal nagyobb a tapadásuk, persze síkon és emelkedőn fordul a kocka
-
TomMusic
őstag
válasz
Hasaggymeg #210531 üzenetére
Viccet félretéve, én eddig szerintem csak nyílegyenes atomra belátható aszfalton mertem 60-al menni.
Terepen nem is tudom mennyivel megyek mert nem merek az órára nézni
Talán 30-40 között. -
Jester01
veterán
válasz
6030D #210530 üzenetére
De megvan még ... ilyen ismeretlen valakik vannak rajta mint Dina Márton meg Valter Attila
Mondjuk bolondok napján csinálták.
-
TomMusic
őstag
válasz
Hasaggymeg #210527 üzenetére
Tehát 5-ös nehézségűn 60-al mész
-
andrisbandi
őstag
válasz
Hasaggymeg #210518 üzenetére
Én má' leszedtem a kicsiket
[kép] volt itthon, ezzel; Surly Singlespeed Spacer KitMás miatt.
Ez az egyik barkács freecoaster.
Ide dobva a láncot "nem tekeredik hátra felé" a pedál hátra menetkor. Triálos trükkökhöz montin... amúgy nem jött be... újra kell tanulni a bringázást a visszafelézéshez, ez nem nagy segítség. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
eddie1978 #210519 üzenetére
Én ha egy 1-től 5-ig terjedő skálán 2,5 ös nehézségű erdei ösvényen, ahol már 300x lementem, megeresztem 30km/h-val már kábé határaimat súrolom.
#210525eddie1978...olyan 6 hónap után cseréltem kereket úgy, hogy a gumikban levő kezdeti ~100-100ml Stan's-ra töltöttem újabb ~30-30ml-t guminként és felfújtam, így most is a tavaly márciusi, na meg a +30ml szeptemberivel járok...1-előre faxán műxik.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
MPowerPH #210476 üzenetére
próbáltam vákum géppel is, de az ütögetés a megoldás
Fox Fit cartrigde-hez is van Andreani gép, a profik mégis kézzel légtelenítenek
nem ismerem a Magura fékeket annyira, de a Shimano-nak van olyan féke, amiben bármit csinálsz, megszorul a bubi a féknyeregben (még a one-way-bleed előtti korszakból) -
eddie1978
senior tag
válasz
Jester01 #210521 üzenetére
Úgy szoktam, ha arra járok, hogy Mély utca fel teljesen a kilátóig. Ott még a murváson is felmegyek a CX géppel. Majd visszafele legurulok. Persze az enyhe balos-jobbosban már fékeznem kell. Mostanában ez már ritka. Inkább felmegyek a púpokra be az erdőbe. Vagy vonattal Balaton irányába felvidékre terepezni. Bakony. Ilyesmik. Most keresem össztelós XC élettársamat.
Kiegészíteni a CX gépet.
-
szkink
aktív tag
Ha lehetek pofátlan
nincs valakinek Bike-Discount-os kupon kódja amire nincs szüksége?
-
eddie1978
senior tag
válasz
Hasaggymeg #210518 üzenetére
Én a magam részére inkább a mászó áttételre szavazok mintsem a lejtőzősre.
Ámulok mennyire ügyesek és bátrak sokan. Erdőben fák között egy kacskaringós single trail-en 60-as tempóval zúzni lefelé. Nekem a 60+ az még aszfalton is elég. Velence Mély utca ha megvan valakinek. Ott el tudtam érni a 60-70 körüli tempót még a 46-11 áttéttel. Ezt fák között… Kizárt hogy valaha is bevállalnám. Maximális -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
6030D #210507 üzenetére
Ha költség6ékonyságot nézném le kellene szereljem a 10, illegte 51-es lánckereket is, így csak azért cipelni még ennél is nagyobb áttételeket, hogy egy évben 2x beletekerj lefelé enyhén szólva is túlzás, ugyanakkkor egy nagyon gyötrelmes mászás végén is nyeregben maradni, vagy éppen átlendülni valami nagyobb akadályon hátsó 51-esen nekem sokkal többet ér mint esetleg 50km/h körül még beletekerni.
-
vans?
őstag
sziasztok,
nem tudom, mennyire illik a topikba a kerdesem, de azert feltennem.
Augusztustol bolcsibe fog jarni a kislanyom, ahova szallitani kellene. Ezt biciklivel szeretnem abszolvalni idosporolas celjabol (gyalog kb. 2x2x10 perc lenne, de akkor gyalog kene munkaba is menni...). Egy montit hasznalok, amire nem szeretnek csomagtartot, es erre gyerekulest.
Van esetleg valakinek tapasztalata utanfutoval? Milyet erdemes venni?
Tudom, hogy otthon eleg ritka, nalunk sokan hasznaljak. Eleg dombos itt a kornyek, szoval combokat meg novesztenem kell hozza.
Mennyire nehez esetleg a fel/leszereles? Adott esetben tobb biciklivel is hasznalnank.koszi
-
jjeahh
nagyúr
válasz
bardi #210514 üzenetére
Ja, szmötyik, szálak, golyócskák, mindegyik gyártó másképp oldja meg. A Race-ben és az előbb felsorolt tejekben is van elvileg, ezért a vágást könnyebben tömítik, a sima stan's tejben nincs semmi, az állagra pont olyan, mint a házi tej. Szúrásos defektekre persze így is tökéletes.
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz
Hasaggymeg #210511 üzenetére
Akkor jo lesz nekem is, egyszeru beszerezni.
-
-
bardi
senior tag
válasz
6030D #210507 üzenetére
Én outival egyszer tudtam majdnem 70-nel menni, de még akkor se használtam a legnagyobb áttételt. Az 50/11-nek szerintem ott annyi értelme van, hogy normál esetben úgyse ott mész, és egyenesen fut a lánc.
Dobogókőről Esztergom irányába amúgy a 30/11 már olyan áttétel, hogy az autósok fognak feltartani, akarva se tudnál gyorsabban menni. Legalábbis montival, outi virsligumit én nem merném úgy döntögetni, mint a terepgumit aszfalton, pedig amúgy papíron jobb. Amíg tapad. -
TomMusic
őstag
válasz
jjeahh #210508 üzenetére
Nézted a többi videóját? Hát nem csapja össze, az tuti
[Például]. -
6030D
őstag
válasz
szimpláncsak #210493 üzenetére
32/10-be 54-ig bele lehet tekerni. Biztos jó lehet tartósan 60-70-es tempót menni lefelé, tekerve, montival, nekem nem sokszor hiányzik. Annyi, hogy hosszú lejtőn 40-ezni mondjuk nem baj, ha nem 100-zal pörög a láb, de ez megint olyan, hogy kevesen jönnek le maxon pörgetve mondjuk egy Dobogókő-Pomázt, montival.
[ Szerkesztve ]
-
TomMusic
őstag
A fogaskereket bekenni takarítás után kenőanyaggal lehet nem is rossz ötlet: kb. [3:10-től].
-
parandroid
félisten
válasz
Hasaggymeg #210486 üzenetére
Nem is az, hogy mennyire vagy erős, inkább hogy mire használod. Ha valaki nem mászik vele 5%-os emelkedőnél nagyobbat, és azt is úton (itt mindegy is, hogy földút, gravel, vagy ilyen-olyan aszfalt), és azt is csak a tekerés töredéke alatt, akkor arra bőven elég a 11-12x hátsó sor egy nagyobb tányérral is elöl, cserébe nem fogy el síkon 30 fölött sem. Azért egy ingázós bringát tipikusan nem terepen mászni használ a többség, ellenben néha nem árt, ha oda tud lépni neki.
Tényleg azon múlik, hogy mindenki nemcsak az erejének, hanem a felhasználásnak is megfelelő áttételeket találjon.
p
-
jjeahh
nagyúr
válasz
MPowerPH #210501 üzenetére
Vittoria Universal, Maxalami, kék Bontrager elvileg nagyon jó, dicsérik mindenhol, ezek tömítik a kisebb vágásokat is. Stan's, Schwalbe is jó szúrásos defektekre, vágásoknál nem garantált. Stan's-nak van vágásokra is jó Race verziója, de drága.
Tányér: azt ki lehet kalkulátorokkal számolni, hogy a 2x-3x rendszer áttétele kb minek felel meg 1x-en, nekem ha nem vagyok formában, télen havas emelkedőn kéne a 32T elöl, nyáron, ősszel, amikor tuti formában vagyok, bőven elég a 34T, még azzal sem használnám túl gyakran hátul a nagy tányérokat. Tavaly rájöttem, hogy még a laza sziklás köves, gyökeres 20%-os emelkedőkön sem váltok a legkönnyebb fokozatra, szal.... 25%-os felfelén mondjuk már kell nekem is a könnyű fokozat, ami 1x-en elöl 32T, hátul 50T-nek felelne meg kb.
Because: a hajtókart fel nem merném rakni
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz
Hasaggymeg #210486 üzenetére
Ne is mond. En azt hittem, hogy keves lesz a 32 -es tanyer elol. Most mar ott vagyok, orulok, hogy nekem hatul 52T, mert neha hianyzik a 30 -as elol. En meg meg 34 -est akartam.
Azert a jo kis 2-3 tanyeros rendszerek lefedtek mindent is.Irtatok anno a tejeket. Melyik az, amelyik jo kisebb lyukak, vagasok eltomitesere?
[ Szerkesztve ]