-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Balinov
titán
Miert szamit annyira az expok szama egy hasznalt gepnel?
-
geprombolo
őstag
Szerintetek érdemes részletre venni gépet? A Pentax K100 kitobival, vagy akár egy K200 is kiférne a havi teherbírásomból, ha részletre venném. Egyébként a felbontáson kívül van jelentős különbség a két modell között?
Ja, és hol érdemes a részlettel próbálkozni, hogy ne húzzanak meg nagyon? -
rumos14
nagyúr
válasz
geprombolo
#2490
üzenetére
az 5D sztem drága 60k-ért.
a K100D-hez adott nagy átfogású zoom objektív attól félek, szintén nem lesz az igazi. -
johnjohn
addikt
válasz
geprombolo
#2489
üzenetére
Max. 70 000.- ig, az egy jó gép, de azért jó volna tudni milyen állapotban van, és hogy hány expó lehet benne.[link]
-
rumos14
nagyúr
válasz
philoxenia
#2473
üzenetére
hát ez elgondolkodtató. R1 vs. A200 kitobival, és csak azzal. DSLR júzerként én is vszleg az utóbbit venném, de az előbbi mellett is szólnak érvek.
-
geprombolo
őstag
Meg találtam ezt a Pentax K100D-t két obival, ez vajon megéri?
-
geprombolo
őstag
Ez a Minolta 5D megéri az árát, amit kérnek érte? Meddig érdemes elmenni a licitben?
-
Degeczi
nagyúr
válasz
philoxenia
#2482
üzenetére
az Olympusnak volt ilyen modellje, ami egy kompakt egyszerű kezelhetőségét, viszonylag kis méretét adta, de tükrös fölépítéssel: valódi, TTL keresővel, és fixen beépített zoomobival
így az ilyen kamerák tényleg egyfajta hidat képeztek a két kategória között, ezért kapták a "bridge" neveta digitális világban azonban már semmilyen hídról nincsen szó, a "bridge"-ek minden tulajdonságukban azonosak a kisebbekkel: ugyanolyan hangyányi az érzékelő és ebből adódóan a képminőségjellemzők (pl. zaj, dinamika) is azonosak, lassú a kontrasztdetektáló AF, nem TTL-optikai a kereső hanem EVF
egyszerűen külsőleg hasonlítanak a régi, filmes "bridge"-ekre, valszeg ezért kezdték így nevezni...az R1, G1 viszont a nagy érzékelő miatt képminőségben már messze túlmutat a kompaktokon, így azok valóban nevezhetőek "híd"-nak
-
vermont
csendes tag
hello
kompaktrol szeretnek valtani vmien belepo szintu dslr-re
ezek kozul ti melyiket ajanlanatok?
nikon d40
sony a200
oly e420kepminoseg,konnyu kezelhetoseg es anyaghasznalat-ezek lennenek a legfontosabb kriteriumok.
ja es egyenlore szeretnek a kitobik szintjen maradni..
koszi
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
geprombolo
#2483
üzenetére
A belépő kategóriás DSLR-ek az összes kényelmi funkciót kínálják, amit a kompaktok. A videofelvétel kivételével.
-
geprombolo
őstag
válasz
Degeczi
#2481
üzenetére
Köszi. Akkor nem szemezek tovább végső alternatívaként a Kodak Z8612-vel sem. Teljesen ráhajtok a tükörreflexesekre, valahogy szeretem a mechanikájukat, van egy régi Zenith E-m, csak a rossz szemem miatt félreraktam, mert olyan gépet akarok venni, ami helyettem "lát", pontosabban helyettem méri be a távolságot. Na meg strapás a filmet mindig elvinni a laborba.

-
Degeczi
nagyúr
válasz
geprombolo
#2480
üzenetére
semmi, jól látod, én nem is szeretem az elnevezést, ami egyfajta eufemizmus: egyszerűen egy nagyranőtt, marokrafogható kompakt, még pontos definíciója sincsen - "küllemkategória"
a képminőség (és az összes egyéb jellemző) így teljesen azonos, egyedül az objektív fényereje lehet nagyobb (de még az sem szükségszerű)
ami valóban "bridge", azaz tényleg hidat képez a két kategória, azaz a kompakt rendszerű és a tükrös gépek között, az a Sony R1 volt és mostanában a Pana G1
-
Darkness1
aktív tag
válasz
Degeczi
#2478
üzenetére
A újabbak szoftvere jobbnak tűnik nekem, pl. ugyanazon a rendezvényen egy Canon kompakt (nem tudom a pontos típust) sokkal jobb képeket csinált mint az én 4 évvel öregebb Oly 725UZ-m. Egyszerűen azért, mert jobb beállításokat választott, én ellenben elkövettem azt a hibát, hogy teljesen auto módban hagytam az enyémet. Nem akarok általánosítani, mert nem vagyok szaki, ez a saját tapasztalat.
-
Darkness1
aktív tag
válasz
geprombolo
#2470
üzenetére
A kompaktok sokat fejlődtek az elmúlt években, egy régi, zajos gép nem említhető egy lapon egy modern géppel. Egy dSLR-hez kell az, hogy legalább alapszinten tudj tudatosan fotózni. És persze pénz kell hozzá, amit nem mindig éri meg kiadni rá. Főleg ha ez csak hobbi és nem keresed meg az árát. Ha egyszer elindultál a kiadásokban, akkor nehéz lesz megállni. Szóval gondold végig mit akarsz. Ha általánosságokon túlmenően nem tudod ezt világosan megfogalmazni, akkor még nem ajánlott a dSLR (szigorúan szvsz). Az objektívek minőségével kapcsolatban még érdemes tudni, hogy sok hiba egyszerűen javítható az utómunka során (CA, vignetta).
Amúgy a Pentax kitobi nem olyan rossz szerintem, van több ismerősöm akinek van, szerintük se az. Főleg nem azért az árért, amit kérnek érte. Mondom: mérlegelni kell, hogy ez az egész mit ér meg neked és mennyi pénz lesz rá.
-
Degeczi
nagyúr
válasz
rumos14
#2472
üzenetére
vagy akkor, ha a kompaktok lassúsága (pláne beltérben, gyerekek mellett) és szűk dinamikája zavarja
ezekben egy kitobi is óriási javulást hozannak idején pl. az Oly 8080-ról váltva nekem is visszalépést jelentett optikailag a Nikon D70 18-70-es kitobija - de az előnyök miatt így is bőven megérte a váltás
-
Zoli bácsi
őstag
Azért szerintem kispénzű vásárlók (mint én) akik viszont a kompaktok után jobb minőségre vágynak, igenis megvehetik a belépő DSRL-t kitobival. A kompaktoknál bármelyik kitobi jobb. (Még talán a Pentaxomé is, bár erre nem vennék mérget.
) Persze az R1-et, és az FZ20-at ne számoljuk ide, maradjunk az átlagos kompaktoknál. Azért egy Olympus gépek mellé csomagolt Zuiko 14-42-vel el lehet lenni, ahogy egy Nikon 18-55 VR, vagy a Canon IS-es kitobijával. Kispénzű vásárlónak nagyon jók ezek a kitek, aztán később ha van pénz obira, akkor oké, ha nincs, a kitobival is lehet nagyon jó képeket készíteni. Sokat járunk kirándulni, figyelem az embereknek mi lóg a nyakába. DSRL géppel fotózóknál kb. felénél kitobi van felcsavarva. -
geprombolo
őstag
válasz
philoxenia
#2473
üzenetére
Köszi. És mennyiért kapok az A200-hoz obikat?
-
philoxenia
MODERÁTOR
-
rumos14
nagyúr
válasz
geprombolo
#2470
üzenetére
DSLR-t akkor érdemes venni, ha a kitobin túlmutató minőséget és (a többféle obi által) tágabb "felhasznállási területet" keresel. mert amúgy tényleg pl. egy Sony R1 is megteszi, használtan láttam 85k-ért. elég brutál kis gépecske.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
geprombolo
#2470
üzenetére
Talán még egy sulinetes matrica is van rajta...
Tényleg megéredt a cserére. -
geprombolo
őstag
válasz
Szten Márs
#2469
üzenetére
Gondolom nem azért vesz valaki DSLR gépet, mert cipelhetnékje van, tehát ezek csak felül kell múlják a kompaktokat, ha összességében nézzük a dolgot, tehát obi+váz+motor, nem? A jelenlegi HP 635-ösömmel pocsék szürkületi és elviselhetetlen éjszakai képeket lehet csak készíteni, mert xar az egész (jó, nem egy mostani modell). Többek között ezért is akarom lecserélni még nyár előtt valamire, ami osztályokkal múlja felül.
-
ottkar
addikt
válasz
geprombolo
#2466
üzenetére
Van amit egy gépnél az optika ad a képhez, van ami az érzékelőn múlik.Ezt nagyon sokan összemossák.
-
ottkar
addikt
válasz
geprombolo
#2466
üzenetére
A Panasonic FZ 20 optikája minden kitobit vastagon ver.Sőt sok drágább optikát is.
-
rumos14
nagyúr
válasz
geprombolo
#2456
üzenetére
használt gép szóba jöhet? ha igen, felhívnám a figyelmet a Minolta 5D-re, Pentax K100D-re, sztem ezek a legolcsóbb cázba épített stabival rendelkező gépek. vagy egy Minolta 7D, ami már egy középkategóriás, igen komoly váz, használtan szintén 75k körül van. újak közül a legolcsóbb a Sony A200 és a Pentax K-m. kitobi egyiknél sem az igazi.
-
Stitch
őstag
válasz
geprombolo
#2456
üzenetére
Dupla objektíves kiteket nézegesd, k200d, e-520, d60, a legolcsóbbtól a legdrágábbig ez a sorrend. Hobbi szintű makrózásra jó a tele, amit a dupla kitben adnak.
Szerk.: a k200d és az e-520 vázban van beépített stabilizátor, a d60-nál a double VR Zoom Kitre gondoltam.
-
geprombolo
őstag
Két héttel ezelőtti kérdésemet újrafogalmaznám: mennyiből lehet kihozni egy 6-8 MP-es gépet, amiben van beépített védelem kézremegés ellen, lehetőleg a vázban, mert gondolom az obik árát az ilyesmi megdobja. Azonkívül jó lenne, ha nem spéci saját akksiról működne, hanem ceruzaakksikról, bár ez nem létfontosságú. Jó lenne egy jobbacska nagylátószögű obival (esetleg egy jobb kitobi), egy makróval, meg egy telével. A legfontosabb a stabilizálás, mert nem mindig van kéznél egy háromlábú. Köszi
-
johnjohn
addikt
válasz
Szten Márs
#2453
üzenetére
Azt írta, nem fog 100-110 k-t kiadni egy gépre, erre reagáltam, hogy inkább kompaktot vegyen, az első generációs Canon kitobival elég satnya a megoldás szerintem, és így fog kelleni neki másik obi is. Ez viszont már nem 70-80 000.-be fog kerülni, amennyit rá akar szánni.

-
sbazsi
veterán
-
adik
őstag
ideges lettem volna, ha a saját gépemre kell kb 2-3 hetet várni...
No Offense, csak tapasztalat, meg némi szakmai benfentesség:
Kis naív
Szerinted a magyar "márkaszervíz" (Camera Kft.) milyen határidőkkel dolgozik? 2-3 hét még jó, és ha hibás, ha nem szinte tuti, hogy "Teszt OK" cimkével adja vissza a terméket. A Pentaxom (edigitalos) szintén Camera Kft (hivatalos márkaszarvíz) garis, ne tudd meg milyen parám van, hogy nehogy véletlenül oda kelljen mennem akár egyszer is. -
johnjohn
addikt
válasz
Ferdzsoo
#2443
üzenetére
Én viszont nem értem, kérdeztél valamit, mi válaszoltunk rá, és ezek után ott tartasz, ahol a kérdéseid előtt ! Ha volt kész elképzelésed, akkor miért kérdeztél ?
DSLR gépre a 100-110 000.- kezdő összeg, egy jobb objektív kerül kb. ennyibe. Ha csak ennyit akarsz rászánni, akkor inkább valami kompaktot keress.
A 18-55-ös kitobi, amit adnak a géphez, szinte semmire nem elég, kicsi az átfogása, és gyenge a minősége.
Célszerű volna, ha elolvasnád alaposan az első hsz-t.
-
sbazsi
veterán
Nézem a 450D árait.
edigital 166.900 - 1 év gar
220volt 162.900 - 2 év garnem tudja valaki, hogy melyik milyen garanciát takar? edigitalban vettem már olyan gépet, ami csak náluk volt garis, ők meg németországba küldték ki. szerencsére nem az én gépem volt, ideges lettem volna, ha a saját gépemre kell kb 2-3 hetet várni...
-
Ferdzsoo
addikt
-
Zsolto
őstag
válasz
Ferdzsoo
#2439
üzenetére
Ha összeveted a 350D és a 400D speckóját, látni fogod, hogy a 400D sok újítást kapott. Ami szerintem fontos, az a fejlettebb autofókusz-rendszer és a nagyobb hátsó kijelző, de rengeteg apró egyéb dolog van még (a szenzortisztítás is biztos hasznos). Ha 10k körül van a differencia, én sem haboznék a 400D-t venni (anno én ennél jóval nagyobb árkülönbséget fizettem érte
). -
sbazsi
veterán
válasz
Ferdzsoo
#2439
üzenetére
Én akkor már 400D-t vennék.
pl:
Eladó Canon 400d kit gyári dobozában gyönyörü karcmentes állapotban kb 2500 expoval. Ár 90.000Ft.
Eladó egy canon eos 400d váz+portémarkolat kb 900 expoval minden tartozékával 1,4 év magyar garanciával dobozban új állapotban.Ár:130e
Eladó Canon EOS 400d típusú digitális tükörreflexes fényképezőgépem 18-55 mm f/3.5-5.6 -os Kit objektívvel 20 hónap garanciával. 120e
Apronet.
vagy ugyanitt van csak váz 68-ért, kapsz hozzá 18-55 obit kb 15-ért. -
Ferdzsoo
addikt
Kérlek segítsetek nekem!
Lenne lehetőségem egy Canon EOS 350-es gépet a kitobijával (18-55) megvenni 90-100k körül kevesebb mint 1000 expo-val.
Kérdés: Megérné e a pénzt, vagy gyűjtsek hozzá és a 450-et vegyem.
Használt gépek árában nem igazán tudom mi a jó vétel...
Mennyi expo-t bírnak a tükörreflexes gépek kb?
mod.: Látom ez elég sok érte...
-
Patentcsávó
tag
Nikon D90+ 18-105VR obi most 260ezer a Pólusban lévő MM-ban...
-
rumos14
nagyúr
válasz
zfarkas
#2421
üzenetére
nekem az ugrott be, hogy a felsorolt témák nagyrészéhez egy fényerős obira lesz szüskéged. ebből a legolcsóbb az 50/1.7 vagy 50/1.8-as szokott lenni, márkától függően 30-40k. D60-nál viszont az lesz a probléma, hogy nem lesz autofocus-od. Canon 400D vagy 1000D (ezek a legolcsóbbak) nem jöhet szóba?
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
xenonadio
#2433
üzenetére
Szerintem kötlözzünk át ebbe a topicba: [link] - a filmes fényképezésről ez a topic szól

Mindenesetre itt gyorsan annyit el tudok mondani, hogy előhívni fekete-fehér negatívot lehet leginkább otthoni környezetben. Lehet mást is, de ez a legegyszerűbb és leginkább ezt szokás. Kell előhívódob, meg vegyszerek, de semmi különös. Ja meg olyan hely, ahová nem tűz be a Nap
Aztán ha papírképet akarsz kell nagyítógép, meg ismételten vegyszerek. Bővebben nem ismerem a munkafolyamatot, de a linklet topicban fognak tudni segíteni 
-
xenonadio
csendes tag
Köszönöm válaszaitokat. 18 éves vagyok , én személy szerint nem igazán emlékszek a diákra, de még itthon található a családi fotóalbumok mellett, 1- 2 doboz, de így már teljesen világos. De még lenne egy - két kérdésem, itthon elő tudom e hívni a képeket, vagy ehhez mindenképpen szükség van valamilyen méregdrága berendezésre? A negatívokat, diákat egyaránt lehet digitalizálni? Valamint nyíregyháza környékén valaki nem tud egy jó helyet, ahol filmekből, van választék (a filmekről szívesen fogadok tapasztalatokat) , valamint jó minőségben elő tudják hívni a fényképeimet.? Kezdetnek egy fix 50 1.8 as objektívet szeretnék venni, digitális gépen már volt szerencsém próbálni, igaz dx szenzorméret mellett. Köszönöm a válaszaitokat!
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
philoxenia
#2429
üzenetére
"Dinamika-tartomány kiterjesztés
Az Fn menübe – hasonló képpen mint a K20D-nél – újításként került a dinamika kiterjesztése. Bekapcsolt – vagyis 200% feliratú – üzemmódjában a minimális érzékenység ISO200 lesz.Némely más géppel ellentétben a Pentax dinamika kiterjesztő módja nem annyira látványos, nem igen piszkálja meg a sötétebb részeket (mint ahogy Pl. a Nikon vagy Olympus belépőszintű gépei teszik), s sokkal finomabban, óvatosabban bánik a világos részletekkel is. Az egyszer biztos, hogy nehéz kiszúrni a különbséget egy átlagos képen, de nem is ott van a jelentősége. Ahol valóban kiégés közeli részletek vannak, ott bizony segíthet a finom textúra megőrzésében. A dinamia kiterjesztése tehát itt nem csupán a sötétebb tónusok szoftveres kivilágosítását jelenti, hanem valódi előnyt jelent a csúcsfények részleteinek megőrzésében.
Ez a módszer tehát inkább hasonlít a Canon EOS-40D-ben már megismerthez, ami véleményem szerint sokkal ésszerűbb megoldás, mint a sötét tónusok világosítása. Az ugyanis nem növel valós dinamikát."A pixinfo K200D tesztjéből "loptam" azaz ollóztam ki. [link]
-
Degeczi
nagyúr
válasz
Zoli bácsi
#2428
üzenetére
Ha jól látom a dpreview tesztben, a Pentax megoldása teljesen eltérő: magasabb érzékenységű módban (ezért csak ISO200-tól használható) a csúcsfényekre alkalmaz egy laposabb kontrasztgörbét, az árnyékos részekhez nem nyúl.
Ugyanakkor azt írják, még a gyári RAW konverter sem tartalmaz ilyen lehetőséget, tehát csak JPG esetén használható. -
Degeczi
nagyúr
válasz
zfarkas
#2426
üzenetére
Is.
Capture NX-ben van D-Lighting, ráadásul nem csak a kamera által használt gyorsabb (és butább, kevésbé jó minőségű) eljárás, hanem egy lassabb, de sokkal jobb minőségűEz szebben hozza vissza a sötétebb részeket, mint pl. a Photoshop hasonló funkciója!
Az újabb Nikonok "Active" DL-ja ettől abban tér el, h a csúcsfényekre jobban ügyelő expozíciót fog választani a kamera, azaz többnyire enyhe alexpót. Ezt persze a Capture NX automatikusan figyelembe veszi, más RAW feldolgozó programban viszont nagyobb korrekcióra lehet szükség.
-
-
Kazimír
őstag
-
t_a_m_a_s
addikt
válasz
zfarkas
#2423
üzenetére
Jó kis objektív a Nikon 18-55, én szeretem. Az a baja, hogy a 3x-os átfogás hamar kevés lesz, és ha veszel helyette valamit, akkor csak nagyon aprópénzért tudod eladni (amikor én rákérdeztem, tán 10000 HUF körüli értéket mondtak a többiek. Annyiért meg megmaradt tartaléknak). Mellé meg egy 55-200 vagy 70-300 VR-es obi passzol, ami nem túl olcsó... Bár sajna most amúgy is elég drágák lettek a Nikon cuccok.
Akksi terén én azt mondom, ne ez legyen a döntő szempont. A gyári Nikok akksival 3-400 fotót simán tudsz lőni egy töltéssel (vaku nélkül még többet is), tehát tartalék nem nagyon kell belőle. A 20000 HUF árkülönbség már nyomósabb érv

-
zfarkas
senior tag
válasz
Szten Márs
#2422
üzenetére
Köszi a választ.
Ha megveszem a gépet, akkor egy ideig biztos kit objektívvel használnám, ezekről az objektívekről tudni valamit: Pentax 200D + 18-55mm, Nikon D60 + 18-55mm?
Inkább a Pentax felé hajlok, egyrészt az ára, másrészt a felépítése, harmadrészt az AA akksi miatt.
Üdv,Zoli
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
zfarkas
#2421
üzenetére
Amit leírtál, hogy miket fotóznál, azokhoz megfelelő objektívek kellenek, a váz majdhogynem mindegy lesz.
A K200D valóban masszívabb, mert fémvázas.
A K200D-ben van vázba épített képstabi, a D60-nál ha képstabit akarsz, képstabis obit kell venned hozzá. (Nikkor objektíveknél a VR jelzés jelöli a képstabit). A K200D-nek ezen kívül kissé jobb az AF rendszere: 11 AF pont, amiből 9 keresztszenzor. A Nikonnak 3 AF pont, a középső keresztszenzor. De sokan (többnyire én is) csak a középső AF pontot használják, így ez nem mindig lényeges.
Képminőségre nem lesz jelentős különbség a kettő között, magas érzékenységen sem.
A D60 is jó gép, hiába tűnik a most leírtakból esetlegesen úgy, hogy nem. És tényleg - az objektív igencsak sokkal többet fog számítani, mint a gépváz. -
zfarkas
senior tag
Sziasztok!
Nikon D60 vs Pentax 200D?
Megfogdostam mindkettőt, a Pentax kicsit masszívabbnak (és nehezebbnek) tűnt.
A témák, amikre jónak kellene lennie: tájképek, babák, belső terek (pl, templomok, kastélyok, ebből következően viszonylag sötétek).
Ahogy észrevettem, nagyobb ISO esetén mintha szebbek lennének a Nikon képei.
Mégis, melyik jobb?
Köszi,Zoli
-
Mercutio_
félisten
válasz
Szten Márs
#2417
üzenetére
Azt azért tegyük hozzá, hogy míg diginél helyes expó esetén csak pénztárca kérdése, hogy mennyire lesz szép a nyomtatott kép, addig filmeknél egyre csökken azon helyek száma, ahol egyáltalán jó minőségű előhívást kapunk a pénzünkért.
Tehát pl. egy vidéki emberke lehet, hogy már most sem fog találni olyan helyet a lakóhelye környékén, ahol korrekt minőségű filmelőhívást és nyomtatást végeznek. -
Kazimír
őstag
válasz
Szten Márs
#2417
üzenetére
Ok, igazad van.
Csak gondoltam, megjegyzem, nehogy meglepetés érje, mint engem annak idején, amikor a legelső tekercs kidolgozott ff filmemet és a nagyításokat visszakaptam a "laborból" gyönyörű zöldes-barnás árnyalatokban..
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
Kazimír
#2416
üzenetére
Pontosan, de ez, mivel teljesen független a fényképezőtől, úgy generel, nem vehetem számításba. Ilyen alapon a digitálisnál meg függ a képminőség a monitortól, amin visszanézed - nem is kicsit. Vagy ha kinyomtatod, a nyomtatástól. Mégsem írjuk ezeket oda, ha a digitális gépek képminőségéről beszélünk, nem véletlenül

-
Kazimír
őstag
válasz
Szten Márs
#2412
üzenetére
A kész kép minősége ezen kívül függhet még az előhívástól, nagyítástól is, de az - hacsak nem maga csinálja - már tényleg nem tőle vagy a fényképezőgépétől függ.

-
Degeczi
nagyúr
válasz
xenonadio
#2411
üzenetére
akkor olyan márkát válassz, amilyet majd digitálisban is vennél: csak így lesznek használhatóak az objektívek (bár a crop faktor miatt akkor is megkötésekkel, így nem biztos, h túl fontos az egész kompatibilitás. Az akkor lényeges, ha jó objektívjeid vannak, amiktől nem válnál meg. Ha most olcsón veszel egy filmes gépet, ahhoz valszeg nem csúcsobit kapsz, hanem jó eséllyel olyat, amit digiten úgysincs sok értelme használni)
diázni kezdőként nem jó ötlet: roppant kényesek a pontos exponálásra, amit ráadásul valszeg csak hetekkel a készítés után fogsz megtudni, így ha vki biztosra akar menni, +- kompenzálással többet lő (ami érthetően eléggé drágítja a dolgot)
egyébként az olyan film, ami rögtön színhelyes, tehát nem negatív képet ad (ezért volt régen nagyon népszerű az otthoni diavetítés)filmet nem túl meglepő módon fotósboltban érdemes venni...
A dobozon feltüntetett lejáratra ügyelj! Sok helyen próbálnak megszabadulni lejárt készletektől. Ugyan használható az is, de inkább csak akkor szabad megvenni, ha nagyon olcsón adják, és hamar el kell lőniami még jó móka lehet, az a fekete-fehér film, otthoni nagyítással kombinálva: nagyon olcsón lehet kapni ehhez használt nagyítógépet
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
xenonadio
#2411
üzenetére
Én kezdésnek egy pár ezer forintért megvehető Praktica-t javasolnék, "kitobival", fix 50mm-es F1,8-as obival rengeteget árulnak. Ezen bukni nem tudsz, az M42-es obi átalakítóval később más vázra is jó lehet.
Filmet rengeteg helyen kapsz, a fotósboltokon kívül pl a Rosmann boltban is láttam.
Későbbiekben ha a bajonett ugyanaz a típus, az objektívjeid jók lehetnek, de a gyújtótávot a szenzormérethez át kell számolni 1,5-1,6-2 szeres szorzóval (Érzékelőmérettől függ). Esetleg az autófókusszal lehet gond, pl Nikon az olcsóbb vázakból kihagyja a fókuszmotort. -
Szten Márs
nagyúr
válasz
xenonadio
#2411
üzenetére
Szia! Nikon filmes gépekhez nem értek, ámbátor egy fényképezőben ami fontos:
- az objektív: ez filmes gépnél is így van, sőt... szóval azt nézd meg, hogy milyen objektívekkel adják ezeket a gépeket, nagyon nem mindegy
- a szenzor: ez a gép "lelke". De filmes gépben nincs szenzor, azt a film helyettesíti, így hatványozottan fontos, hogy milyen filmre fotózol, ettől rengeteg minden függ.Ez a kettő ki is merítette a képminőséget. Magyarán a váz típusa a képminőségbe nem fog beleszólni. A váz bele fog szólni abba, hogy milyen az autófókuszod, milyen a fénymérésed, milyen a gép ergonómiája, van-e mélységélesség előnézeted, azaz be tudod-e ugrasztani a blendét munkarekeszre, hogy a keresőben lásd, hogy adott rekeszen milyen lesz a DOF, a váztól függ, hogy tudsz-e majd expó előtt tükröt felcsapni, meg ilyenek. Közvetetetten ezek is beleszólnak a képminőségbe, persze, közvetlenül meg a gép használatába. De az elérhető képminőség, és egyáltalán a lehetőségek (látószög, minimális mélységélesség, színek, stb...) az objektívtól és a filmtől fognak függni.
A 35mm-es kisfilm alatt általában a 36*24mm-es képkockájú filmet értjük. Annak is megvan az oka, hogy ez miért 35mm-es, de nem hiszem, hogy most érdekes lenne. Ha mégis az, akkor szólj, és elmondom

Mi is az a dia? Ha indiszkrét a kérdés, nem kell válaszolnod, és véletlen sincs negatív felhangja a kérdésemnek, őszintén érdekel: hány éves vagy? Csak mert olyan 20-22 éves kornál öregebb emberek nagy része úgy gondolom még emlékszik a diára, meg arra, hogy mi is az a diavetítés, ha máshonnan nem hát általános suliból
Hívjuk fordítós filmnek az egyszerűség kedvéért. A megfogalmazásból látszik, hogy ő is egy filmtípus (nem nem úgy, hogy tankos-romantikus, vagy scifi
), ugyanúgy fotózhatsz rá, mint a filmnegatívra. Viszont ez a nyersanyag nem negatív képet ad, hanem pozitívat. Épp ezért annak idején belefűzték az ún. diavetítőbe és átvilágították, nagyon szépen ki lehetett így vetíteni a képeket. Tudom, manapság már nincs diavetítő meg diavetítés, hanem projektor van meg póverpójnt....
Attól, hogy átvilágítva volt szokás leginkább használni, a fordítós filmekről is készíthetünk papírképet, sőt... a színvisszaadásuk legendásan gyönyörű tud lenni, legalábbis pár elhíresültebb diafajtáé. A természetfotósok kedvelt alapanyaga volt, sőt gyakran ma is az, épp emiatt. Az érzékenységük általában alacsony, 50-100. Ha magas érzékenységgel akarsz dolgozni, válassz filmnegatívat
Kb ennyit tudok elmondani.A Nikonos objektívkompatibilitásról sokat nem tudok nyilatkozni, ezt majd megteszik a Nikonosok. Mindenesetre az újabb, ún. cpu objektívekkel aligha lehet gond. Ha D vagy G jelzésű AF-es Nikkor van hozzá, akkor az jó lesz digitális vázra is.
-
xenonadio
csendes tag
Sziasztok! Szeretném kipróbálni a filmes fényképezést, valami nagyon vonz benne, és úgy gondolom a hozzá szükséges eszközök sem olyan méregdrágák már manapság. Mivel még sose fotóztam analóg géppel, ezért lenne pár kérdésem, az első , szerintem egyben legfontosabb is, hogy milyen gépet vegyek, Nikon F65 vagy F80 at néztem ki. Nem vagyok elkötelezve egy márka mellett se, de a Nikon áll legközelebb hozzám. Ezekhez ha jól tudom 35mm -s filmeket kell használni, de azzal nem vagyok tisztában, hogy mi is az a dia. És filmet manapság, hol lehet beszerezni? Ha későbbiekben vásárolnék Digitális gépet, az objektívek kompatibilisek lennének egymással?
Előre is köszi!
Üdv: K.Csabi -
Patentcsávó
tag
Köszönöm, meggyőztetek.
-
Kazimír
őstag
válasz
Patentcsávó
#2402
üzenetére
Csatlakozom a fent elhangzottakhoz: SD Ultra II-t használok, eddig tökéletesen elegendőnek bizonyult.
-
Patentcsávó
tag
válasz
Szten Márs
#2407
üzenetére
Canon EOS 1000D, 450D, 500D vagy Nikon D5000
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
Patentcsávó
#2402
üzenetére
Én is csak azt tudom mondani, mint az előttem szólóak: Ultra II kártyát használok, és egyáltalán nem érzem hátrányát. Konkrétan milyen belépő DSLR-re gondolsz amúgy?
-
BEE
addikt
válasz
Patentcsávó
#2402
üzenetére
Szerintem elég.
Egyrészt a már említett belső memória miatt nyomhatod a képeket egymás után,
másrészt a mai középkategóriás gépek használják ki a 20MB/s-os kártyákat.
A belépő szintű gépekbe hiába is tennél ilyet,
nem tudnak ekkora sebességgel a kártyára írni, nem látnál semmi különbséget
a gyors és a lassabb kártyák között.
Amúgy az Extreme III 20MB/s-os SDHC-k nagyon jók voltak,
de a 30MB/s-os kártyákról azt hallottam hogy időnként hihetetlenül belassulnak.
BEE
-
Degeczi
nagyúr
válasz
Patentcsávó
#2402
üzenetére
gondold végig, mekkora is egy kép, és az hogy viszonyul az említett írási sebességekhez!
(kompaktokon sem azért vársz, mert a kártya nem lenne elég gyors, hanem mert olyan csiga a kamera-hardver, h a közelébe nem ér a kártya határainak...)ezen felül minden DSLR viszonylag jelentős méretű pufferbe dolgozik, és miután lőttél egy képet, ebbe a pufferbe jöhet a következő - miközben az előző kép kártyára kimásolása még folyamatban van
vagyis várakozás még nagyon lassú kártyával is csak akkor történik, ha ez a puffer betelne...
(amire egyedül folyamatos sorozatlövés módban van esély) -
Zoli bácsi
őstag
válasz
Patentcsávó
#2402
üzenetére
Tudtommal akkor számít a kártya gyorsasága, ha hosszú sorozatokat lősz, egyébként a belső puffermemóriába kerül(nek) a kép(ek) innen íródik a kártyára. Tehát ha nem akarsz hosszú sorozatokat lőni, főleg RAW-ban, mindegy milyen kártyát veszel.
Hosszú sorozatnál van jelentősége a gyors kártyának, egy 3 képes sorozatnál teljesen mindegy.
-
Patentcsávó
tag
Sziasztok,
Bocsi, ha nagyon nem ide vág...
A "mai" belépő DSLR gépeknek elég a Kingston SDHC(class6) és SanDisk SDHC Ultra II (15 MB/s) kártya vagy mindenképpen a SanDisk Extreme III (30MB/s) kell, ajánlatos?
Nem szeretném, ha az lenne mint a kompakt gépeknél, hogy várni kell amíg menti a képet a kártyára...
Köszi a válaszokat!
-
Stitch
őstag
válasz
Zoli bácsi
#2400
üzenetére
Ja, hogy új szenzort kaptak.

Új hozzászólás Aktív témák
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Kuponkunyeráló
- Clair Obscur: Expedition 33 - Túl az 5 millión
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- NBA és kosárlabda topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Alma inspirálja ezt az olcsó ZTE-t is
- Beárazták a Nubia Z80 Ultra európai verzióját
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Háztartási gépek
- További aktív témák...
- 172 - Lenovo Legion Pro 7 (16IAX10H) - Intel Core U9 275HX, RTX 5080
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B450 R5 5500 16GB DDR4 250GB SSD 1TB HDD GTX 1050Ti 4GB GameMax STORM ADATA 600W
- OLCSÓBB 10.13.! Dell Latitude Precision Üzleti gépek, 2-in-1 gépek, Vostro 8-12. gen.
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RTX 5060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! LG UltraGear 32GR93U-B 32 144Hz IPS UHD 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.

) Persze az R1-et, és az FZ20-at ne számoljuk ide, maradjunk az átlagos kompaktoknál. Azért egy Olympus gépek mellé csomagolt Zuiko 14-42-vel el lehet lenni, ahogy egy Nikon 18-55 VR, vagy a Canon IS-es kitobijával. Kispénzű vásárlónak nagyon jók ezek a kitek, aztán később ha van pénz obira, akkor oké, ha nincs, a kitobival is lehet nagyon jó képeket készíteni. Sokat járunk kirándulni, figyelem az embereknek mi lóg a nyakába. DSRL géppel fotózóknál kb. felénél kitobi van felcsavarva.

![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)



Mr.Csizmás
