-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
emre33
addikt
Sziasztok!
Melyik cserélhető objektíves f.gépben van meg a következő funkció:
Ha elforgatva fényképezek, akkor a kép automatikusan elforgatva készül el, vagy mellékerül az infó, és amit egy pc-s progi később elforgatja? -
Darkness1
aktív tag
Ismeri valaki a Pentax P3-at? Az a kérdés, hogy megér-e 10-15e Ft-ot, vagy sem. Esetleg valaki ajánlhatna egy jó filmes Pentax-ot.
-
Allien
veterán
válasz
Mercutio_
#3390
üzenetére
Van occsóbb is, igaz, Ricoh, és 2,2-s fényerővel, de ez 5E pénzért a Vatera-n is elérhető (volt), de az M42-s obik ugye egy fokkal egyszerűbben használhatóak Pentaxon (kell adapter, de semmi chip, meg ilyen "okosságok"). Ebben az esetben meg ugye van a közkedvelt Helios 44, igaz az 58-s, és 2-s fényerővel, de 3-6E ára bőven a kellemes kategória, és képminőségileg is ott van.

-
t72killer
titán
válasz
Terapeuta
#3389
üzenetére
De mivel mindenki villával szorja az ezereurósát, tényleg nem fontos megemlíteni
nincs, csak 500-as, tudtommal ;)
Szép példányok akadnak ebayen használtban nagyobb fényerejű lencsék. Ha olyan gépünk van, ami elteker egy fókuszmotor nélküli obit, akkor alkalmasint olcsóbb használtban pl egy f/4-es 300mm-telét, mint egy 70-300as zoomot. (vagy pl az 1.8/50-es obik sem túl drágák, és a legjobb darabok közé tartoznak) -
Mercutio_
félisten
-
Allien
veterán
válasz
t72killer
#3387
üzenetére
Az utcsó mondatod (szerintem) nem teljesen fedi a valóságot, ebben a formájában. Itt azt értem, hogy:
"...SLR-ekhez: használt piacon legkönnyebben nikon és canon gépekhez kapni obit, de érdemes odafigyelni a kompatibilitásra is"
Itt meg kellene említeni, hogy a Nikon belépő szintjére ez NEM teljesen igaz, bár a mondatod utolsó részében megemlíted, de ugye ez kevés. Hiszen, a Nikon kihagyott fókusz motorja miatt éppen a használt piacot szűkiti be ezen termékeihez. Ergo, ezeknél a vázaknál már nem olyan bőséges a használt piac (szerintem, illetve, kompromiszumosan). Azaz, akár egy Pentaxhoz is elképzelhető, hogy több cuccot találok, mint mondjuk egy Nikon D40-hez.
Másfelől, az is megemlítendő, hogy (részben) miből adódik ez a nagy választék. Már szerintem. Az egy dolog, hogy több obi van C-N véggel, alapban, ez tény. De az extra "választék" kicsit felfújt. Szinte minden obiból van vagy 2-3 féle verzió, mert van sima, van optikai stabilizátorral. Na, ebből (IS) fakad ez a "nagy" választék. De, egy átlag user inkább a stabis obikat próbálja megvenni, hiszen erre beszélik rá akár a bolti eladók is, meg amúgy is "jobbak". 
De lehet, tévedek!

Amúgy ettől függetlenül én maradok Pentaxos.
-
t72killer
titán
válasz
Szten Márs
#3367
üzenetére
Még 1 előnye van a nagyobb fényerejű obiknak: nagy általánosságban jobb minőségűek, f/8-ra blendézve is, mint a kis/változó fényerejű zoomok. Hátrány viszont a nagyobb súly (a sigma 24-70-emet önvédelmi fegyverként is használhatom, h ugy hozza a szükség
)#3368: sztem fotósfelszerelést 100k alatt (normálisabb bridge, vagy 50k körül olcsó, de családi fotózásra jó kompakt), vagy 300kHUF felett (váz+alapobi) érdemes venni.
A 350k-ra variációk: canon 500D, vagy nikon D90, egy jobbféle, fényerős alapzoom-mal (nem azzal, amivel rá akarják sózni az emberre!)
Ha nem volt még SLR-ed, akkor, ha teheted, kérj vkitől kölcsön, vagy végy egy öreg példányt (nik d70, canon 350D) használtan, hogy tapasztald ki a felszerelés súlyát, a kezelés bonyolultságát - ha nem jön be, minimális veszteséggel túladhatsz rajta, nem úgy, mint egy 350kFt-os felszerelésen.
még 1 hasznos tudnivaló az SLR-ekhez: használtpiacon legkönnyebben nikon és canon gépekhez kapni obit, de érdemes odafigyelni a kompatibilitásra is. -
BiriBum
őstag
-
emre33
addikt
Sziasztok!
Egy Olympus E-620 kihasználja a Extreme IV CF kártya sebességét? Vagy elég egy 3-as?
Sorozatfelvétel miatt lenne fontos.Kösszi
-
Terapeuta
őstag
válasz
rumos14
#3375
üzenetére
Mindenkire rábízom, döntse el saját maga (bocsánat, mostanában kutyát vagyok kénytelen footózni
)De alapvetően arra szeretnék rávilágítani, hogy egy kezdő fotósnak, aki nem tudja mi köze van egymáshoz a fényerőnek a fókuszhoz
... nos annak nem biztos, hogy a kreatív fotózással kell kezdenie... 
-
rumos14
nagyúr
válasz
Terapeuta
#3363
üzenetére
"Azt pedig halkan megjegyezném, hogy én a DSLR gépemmel csak speckó esetben használok f8-nál tágabb rekeszt (vagyis pl. f5.6, f4, f2.8 etc)..."
ööööööööööö........ ez, hogy is fogalmazzak, kemény. milyen obijaid vannak? mélységélesség foglama ismerős? embereket szoktál fényképezni? ne haragudj, ha keményen foglamazok, de sokmindentől megfosztod magad.
-
rumos14
nagyúr
ha már ilyen pontosan megadtad a számodra szükséges gyútávot, akkor egyértelműen a Tamron 17-50/f2.8 obit ajánlom, ez elviszi kb. a keret felét. a másik felét költheted egy belépő szintű vázra, kb. bármelyikre a Canon 1000D, Nikon D60 (hoppá, látom ugrana az AF ezzel a kombóval
), Pentax K200D, Sony A200 négyesből. az utóbbi kettő beépített képstabilizátorral rendelkezik. Szten-nel ellentétben én bátran javaslom a Sony-t, ha nem gond a RAW formátum használata. -
Szten Márs
nagyúr
válasz
kugyu21
#3372
üzenetére
Az ISO növelésével soha nem fogod ugyanazt az eredményt kapni, akármilyen korrekt a zajszűrés, 1Fé különbség az érzékenységben az bezony meglátszik - főleg magasabb érzékenységeken. Ezen kívül kisebb lesz a tered a mélységélességgel való játékra - és ez nem helyettesíthető semmilyen más módon. Persze ettől még a 70-200 F/4 IS is remek választás, sőt - szerintem igen sokan arra tennék le a voksukat
De tény, hogy sem az IS, sem egyéb beállításmodosítások nem pótolják a nagyobb fényerőt. -
kugyu21
senior tag
válasz
philoxenia
#3355
üzenetére
A tágabb rekeszre miért van szükség a több fény beengedésén kívül?
A három obit a tesztekben a képminőség terén nagyjából egyformának hozták ki, ezért ha viszonylag korrekt zajszűrés mellett az ISO növelésével is nagyjából ugyanazt az eredmény érem el, akkor jobb választásnak tűnik egy 500d mellé az F4, akár IS nélkül is, lényegesen olcsóbban az F2.8 helyett. -
Mat00
tag
válasz
Szten Márs
#3364
üzenetére
Ismételten csak köszi ezt a kis összefoglalót, ezekből már biztos, hogy sikerül választani. ;)
-
Mat00
tag
válasz
Terapeuta
#3363
üzenetére
Hát félig-meddig igazad van, én nem értek a fotózáshoz, de nem nekem kell a gép, csak vagyok oly kedves és utána járok a dolgoknak annak, aki megkért rá.
De hülye én se vagyok, ha tudom h nem értek hozzá (vagy akinek kell nem ért hozzá) akkor nem dobok ki érte 300e Ft-ot.
És akinek kell már rájött a dolgokra.
De arra kért meg, hogy ilyen gépek után kutakodjak. 
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
Terapeuta
#3366
üzenetére
Persze, ezért mondom, hogy nyílván másokat szoktunk fotózni, ahová más paraméterek kellenek. Ugyanilyen logika mentén néha nem árt a minimális DOF, és a háttér erőteljes eléletlenítése, homogenizációja

Azért, ha tájat és hasonlókat kapok lencsevégre, az F8 nálam is alap

-
Terapeuta
őstag
válasz
Szten Márs
#3365
üzenetére
Néha nem árt, ha befér a témád az élességi tartományba

-
Szten Márs
nagyúr
Az első hsz-ben is kitértünk a képstabikra
Az objetívbe épített azért előnyös, mert a keresőkép is stabilizált lesz. Egy 300mm ekvivalens gyújtótávtól kézben tartva azért már erősen zavaró lehet a keresőkép mozgása. Nagylátószögeknél ez nem túlzottan érdekes. Ezen kívül állítólag az objektívbe épített képstabilizátor valamivel jobban teszi a dolgát - de szintén a nagyobb gyújtótávolságoknál jelentkezik ez az előny, nagylátószögeknél kevésbé lényeges.Ha képstabit is akarsz, akkor kissé több pénzből:
Pentax K20D + Tamron 17-50 F/2,8 - a K20D azért már egy elég komoly váz, felépítésében is(rendkívül masszív, nagy, jó fogású, két vezérlőtárcsával és rengeteg vázról elérhető funkcióval, igen nagy pentaprizmás keresővel) és a képességei terén sincs túl sok szégyenkeznivalója.
Ha nem annyira fontos a képstabilizátor, akkor egy Nikon D90 (rendkívül jó képminőség, két vezérlőtárcsa, nagy pentaprizmás kereső, viszont kisebb és könnyebb váz, mint a K20D-jé) megfontoló lehet az említett Tamron mellé. A D90-el ugye nincsenek a D60-hoz hasonló megkötések, mert a D90 váz tartalmaz fokuszmotort. Canonból pedig az EOS 40D váz - összehasonlíthatatlanul masszívabb, minőségibb anyagokból feépített váz, mint az EOS 1000D. Kb a Pentax K20D kategóriája méretre, képminőség kiváló, kereső az előző ajánlott modellekhez hasonlóan szintén.
Az objektív ugye maradt az, amit előzőleg ajánlottam. Ha ott feljebb akarnánk ugrani, igen csak mélyen kéne a zsebbe nyúlni. (Canon 17-55 F/2,8 IS USM - 300 ezer HUF, Pentax 16-50 F/2,8 SDM - 220 ezer HUF, Nikonnál pedig ne is kérdezd
)Olympusnál érdekes a helyzet, ott a 17-50-esnél nagyobb ekvivalens látószög tartományt lefedő objektívet lehet venni 190 ezer körülért: ZUIKO 14-54 mm F/2.8-3.5. Nem kell megijedni, hogy nem végig F/2,8, ez nagyrészt abból adódik, hogy nagyobb a zoomátfogása. A 17-50-esek a fenti vázakon kb. 26-75mm kisfilm ekvivalens átfogást nyújtanak, ez az objektív Oly vázon pedig 28-108mm ekvivalenset - néha meglepően sokat tud számítani az a kis plusz a hosszabb végen. Kérdés, hogy milyen vázat lehetne hozzá ajánlani, ugyanis leginkább csak az E-520-ast, ami, mint váz, azért bőven elmarad a fent felsoroltaktól, így furán féloldalas rendszer lenne. Nem egy rossz megoldás ez sem, de én inkább a fent felsoroltabb verziókból szemezgetnék

-
Terapeuta
őstag
Engedj meg egy őszinte választ. A hozzászólásod alapján számomra az jött le, hogy eleddig nem foglalkoztál fényképezéssel (és szeretnéd használni a fképezőgépet a mostani munkádhoz).
Nem javaslok Neked DSLR gépet, annálé inkább egy DSLR like, vagy bridge gépet, max 60e forintig.
Természetesen vehetsz 350ért is tükröst, de szerintem több bosszúságod lesz mint örömöd, mert ezek műszerek, nem játékok, és ha nincs előképzettsége az embernek (gyakorlatira gondolok) csak a nyűggel jár, mert:
nehéz
macerás a szállítása
cserélgetni kell az objektívet, ha valóban fontos a minőség
előkészületet igényel
stb...Természetesen ha félreértettem szavaid, akkor bocsánat.
Azt pedig halkan megjegyezném, hogy én a DSLR gépemmel csak speckó esetben használok f8-nál tágabb rekeszt (vagyis pl. f5.6, f4, f2.8 etc)...
Ha mégis ragaszkodsz a tükröshöz, akkor én először fogdosnám a vázakat (bemész egy extrémbe pl.) ...aztán ha kézre kényelmes, azt vegyed.
Tehát ha rám hallgatsz, most bridge gépet veszel, karácsonyra rájössz a dolgok csínjára, és leginkább arra, hogy mit szeretsz és hogy fényképezni, és akkor veszel a maradék pénzedből egy pont olyan tudású gépet, mintha most vetted volna bridge nélkül
... -
Mat00
tag
Köszönöm a kimerítő választ.
De ha nem akarunk a 250e belül maradni, akkor mi lenne az az ár, és gép amit te ajánlanál? (mondjuk úgy 350ig
) És a képstabilizátorról olvastam, hogy kis előny ha az objektívben van, de gondolom ez annyit nem számít. Mert az is mindenképp előny, ha a gépben már nincs, akkor az obiban legyen. -
Szten Márs
nagyúr
Relative nehéz dolgunk lesz az árhatárban maradni. Az F/3,5-5,6-os fényerő általában a kitobjektívek fényereje, a kitobjektívek meg kb. arra vannak, hogy adjon valamilyen képet és lehessen használni a gépet addig is, amíg valamilyen jobb objektív nem kerül rá. Ettől függetlenül vannak remek minőségű, kevésbé fényerős objektívek is, sőt, olyanok, amiknek jobb a képminősége fényerősebb társaiknál. Pl ha nem tévedek (amire most nem vennék mérget) a 70-200-as Canonok közül az F/4 IS-t jobbnak szokták tartani, mint az F/2,8 IS-t.
Mindezek ellenére a fényerősebb objektívek lerekeszelve többnyire jobb képminőséget hoznak egy fényerőtlenebb obi teljes rekesznyílásán, mint az az említett legnagyobb rekeszen.Az Olympust ne féltsd. A zuiko digital objektívek már kitobi szinten is igen jó képminőséget hoznak - mindenképp kiemelkednek a kitobik mezőnyéből, fényerő ide, vagy oda. Ha többet és jobbat akarsz, akkor viszont az árhatárba nem fogunk beleférni - sajnos a Zuiko obikért nem keveset kell kicsengetni, a 3rd party objektívek meg Oly vázon nem teljesen azt a látószöget fogják adni, mint Nikon/Canon/Sony/Pentax APS-C vázakon - az eltérő crop faktor miatt.
Ha az objektívre helyezzük a hangsúlyt, leginkább egy Tamron 17-50 F/2,8-at ajánlok, elérhető áron van, és árához képest igen jó képminőséget produkál
Emellé csak belépőszintű vázat tudunk az árhatárba belepréselni:
- Pentax K-m -> kategóriájához képest a legnagyobb kereső, és vázba épített képstabi.
- Canon EOS 1000D -> Itt a Canon a lényeg, egy dolog miatt: a későbbiekben igen széles választékból válogathatsz hozzá objektíveket és egyéb kiegészítőket. A gép épp ma volt a kezemben, szörnyen rossz fogása van (a 450D, ami az említett Tamronnal már túl van az árhatáron, nagyságrendekkel jobb fogású számomra), kegyetlen műanyagérzetű, valamint rendkívül kis keresője van, ami engem spec zavarna. Mindenesetre ha később vázcserét is tervezel, akkor addig megfelel, na meg ha ezekkel a negatívumaival meg tudsz barátkozni, képminőségben aligha rossz választás.
- Nikon -> A D60 lenne elérhető és nem lenne rossz, ha lenne beépített fókuszmotorja, de kispórolták a vázból, így nem tud fókuszálni az említett Tamronnal. Viszont a Tamron 17-50 F/2,8 helyett a Sigma 18-50 F/2,8 HSM jó választás lenne mellé, mivel ott az objektívben van a fókuszmotor. Meggondolandó kombináció ez is. És ugye a Nikon sem marad le objektívek és kiegészítők terén a Canontól, bár a D60-al az előbb említett fókuszmotorbeli anomáliák miatt vigyázni kell a vásárlással.Én mindenképpen a három közül választamám valamelyiket - hogy őszinte legyek, leginkább szubjektív okok miatt az elsőt vagy a harmadikat választanám. Az Oly kiesett a fent említett okok miatt, az új Sony modelleket meg nem igazán ismerem, bár egy régebbi Sony (A200) képminőségével kapcsolatban igen rossz íz maradt a számban (a többieknek tartozom egy részletesebb teszttel, már hónapok óta, ami több ok miatt is várat magára, de nem igazán győzött meg a Sony, ennyi bizonyos) Olvasgass teszteket ezekről a modellekről (imaging-resource.com, dpreview.com, pixinfo.com) és szerintem tisztulni fog a kép, hogy melyik tetszik és melyik nem. De leginkább akkor fog tisztulni, ha elmész egy boltba, ahol meg lehet fogdosni a gépeket (Edigital, Media Markt, Saturn), és megnézed melyik hogy tetszik, melyik hogy áll kézre stb...
-
Allien
veterán
A pixel szám a dslr-ben még nem olyan vészes, mint a kompakt kategóriában. Másfelől jelenleg 10MP-nél kisebb gépet ma már nem forgalmaznak, asszem. Talán a Nikon D40, ha még kapható, az 6 megás. Bár, kérdés, milyen "munkához" kellene gép, mert mondjuk ha sikerülne egy Pentax K200D-t venned, az elvileg egy jobb obival megfelelő lehetne, de ennek sorozat felvételi képessége kicsit rosszabb, mint a konkurenciájának (még saját háza táján is). Mondjuk, a 2,8 kép/s nem olyan vészes, és a többi is kb 3 kép/s-re képes kb.
-
Mat00
tag
Üdv! Szeretnék venni egy komoly gépet (nem csak hobbiként, hanem munkához is), és mindenképpen cserélhető objektíves érdekelne. Nézegettem amiket az előző oldalakon ajánlgattatok, az Olympus is nagyon jó (lenne!) a hozzá adott obik gyújtótávolsága alapján, de tapasztalatból tudom, hogy egy 5MP-es géppel is szebb képet lehet csinálni, mint egy 10MP-essel, ha a fényerő f2.8 nem pedig f/3.5-5.6. Szóval innentől kezdve az összes eddigi ajánlat (amit itt olvastam 4 oldalon keresztül) számomra érdektelen.

A kérdésem az lenne, hogy milyen gép vázat érdemes venni, melyikek a legjobbak, legmegbízhatóbbak. Illetve az objektívek terén is mit érdemes venni, a gyújtótávolság 17-50 körül. Össz. max 250e körüli áron.

-
Degeczi
nagyúr
válasz
kugyu21
#3354
üzenetére
stabilizátorral csak ritkán (ha mozdulatlan a téma),
ISO emeléssel már inkább, de nem pont ugyanazzal az eredménnyel (hiszen az ISO emelés zajt növel, dinamikát csökkent, másrészt az obik szeretik a lerekeszelést: így ha egy f/2.8 obit ugyanúgy f/4-en használsz, mint egy olyat, aminek az a maximuma, az előbbi tipikusan jobb képet fog adni, mert már 1 blendével le van rekeszelve ott) -
kugyu21
senior tag
A gyakorlatban, az objektiv kezdő fényerejét kompenzálhatom az IS-el, vagy egy nagyobb ISO tartományt kezelő vázzal?
Például:
- Canon EF 70-200 f/2.8 USM vs Canon EF 70-200 f/4 IS USM --> 20E-vel olcsóbb+fele súlyú
- Canon EF 70-200 f/4 IS USM (Canon EF 70-200 f/2.8 USM) + 450D <-> Canon EF 70-200 f/4 USM + 500D --> 100 (120)E-vel olcsóbb+egyéb szolgáltatások a vázon. -
leeate
senior tag
Inkább az lesz. Mert azt olvastam, hogy van rajta DOF preview. Azért ez nem olyan régi gép.
Az energiaellátás miatt aggódok még. Merthogy ebbe alkáli akkuk kellenek. Nem tudom, ilyet honnan szerválnék, ráadásul gondolom, ez se jelzi, mennyire vagyunk lemerülve. Tudom, azt mondtam az elején, hogy főleg csak azért kell, hogy legyen, de azért ha mégis használom, okozzon már örömet
Lehet, hogy mégse fogok filmes gépet venni, akármennyire is vonz. -
ottkar
addikt
Nem állítom 100%-al hogy fénymérő billentyű az amit a P30T-n látni lehet az is hogy mélységéleségszemlélő. Nem különbözik kívülről.Voltak régen olyan gépek amik nem gombnyomásra mértek fényt hanem egy billentyűvel be lehetett ugrasztani a blendét akkor kapcsolódott ba a mérés. A helyes értéket a keresőben +- diódák mutatták vagy mutatós Deprez műszer. Pld a Prakticák voltak ilyenek.De minden cég készített mérőbillentyűs gépet.
Az én 1989-es gépemben a keresőben már minden adat világító betűkkel számokkal látszik. És ennek a prizma tetején status LCD-je is van. -
nord_
veterán
válasz
who-oliver
#3341
üzenetére
.
.
.
A kérdés egyszerű: három gép között kell döntened. Mindegyik remek. Melyiket választod?
A helyes válasz: az egyiket!
.
.
.
http://www.fototipp.hu/node/551 -
Zoli bácsi
őstag
válasz
who-oliver
#3341
üzenetére
CSak ez a kettő játszik? Olympus E520 duplakit? (Gyakorlatilag a D60 alapkit árán)
Amilyen horror ára van a 450D-nek, inkább spórolnék még egy kicsit, és Pentax K20D 16-45 kitben. Ez már nem belépőszint.
Egyébként az eredeti kérdésedre visszatérve, egy nagyon szubjektív válasz.
Alapkitben a Canont választanám, mert a D60-nál nem lenne AF a régebbi optikákkal. Az olcsó 50mm-es f1,8-as Canon fix izgatná a fantáziámat.
Viszont D60 a 18-105 VR kitben már elcsábítana. Itt lenne később 35mm f1,8-as obi, amivel lenne AF is. Mint mondtam, ez az én véleményem, mert a lapos buksza miatt az olcsóbb objektíveket nézegetem.
Gondold át, mert a kitobi hamar kevés lesz.
-
johnjohn
addikt
válasz
who-oliver
#3341
üzenetére
Célszerű, ha átolvasod az első hozzászólást, majd felméred az igényeidet, mit szeretnél főleg fotózni, mennyit tudsz még rákölteni, stb. A két gép amit megjelöltél körülbelül azonos színvonal.
-
who-oliver
csendes tag
hello melyik a jobb gép a nikon d60 vagy a canon 450 d?
-
leeate
senior tag
Láttam a Pana E-P1 tesztjét, és beleszerettem. Nem a tudásába, hanem magába a gépbe. De mivel nincs ennyi pénzem, ilyet nem tudok venni, és igazából szerintem nem is éri meg (még) annyira. Viszont a birtoklási vágy mindenképp él bennem, és jó lenne, ha valaki tudna nekem mondani ilyen cserélhető objektíves, kisfilmes gépet, ami enyém lehetne H-SZ is. Csak nehogy valaki beírja, hogy Leica M6
Biztos voltak neki megfelelő utánzatai is.
A lényeg, hogy 35mm-es filmet lehessen bele tölteni, a tudása innentől nem lényeges, az se baj, ha teljesen manuális. Külalakra viszont, azért lehessen ránézni, tehát inkább újszerű legyen, mint "antik". Meg persze kicsi aranyos legyen, mint az E-P1.De a cserélhető objektív fontos, azért is írtam ide. Nekem nehogy valaki beajánljon valami kompaktot. (Aukciós -és egyéb oldalakon leginkább nagydarab slr-eket meg ilyen kompaktokat szoktam látni)
-
tzimash
őstag
válasz
Zoli bácsi
#3322
üzenetére
valszeg ez az 1 van hozzá, de találtam egy másik "SLR"-t, amit 37-370-es kittel árulnak, ráadásul ocsóbb is

-
Degeczi
nagyúr
válasz
Zoli bácsi
#3322
üzenetére
szegényt nyilván az "SLR-like" kifejezés zavarhatta meg
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
Zoli bácsi
#3322
üzenetére
Persze, attól "újszerű" ...

-
Zoli bácsi
őstag
Szerintetek másik objektívvel is lehetne kérni? [link]
-
ottkar
addikt
válasz
hibavissza
#3320
üzenetére
A gömbfej a makróhoz használható jól természetesen más felvételekhez is. A 3D fej meg olyan telézéshez aminél nem árt ha az egyik állás megmarad, pld panoráma.
A műanyag nemcsak könnyen törik hanem nem lehet merevre meghúzni. -
hibavissza
veterán
válasz
philoxenia
#3317
üzenetére
Öööö, izé, akkor nem hátfal, hanem váz, vagy mi, nem vagyok tisztában a fogalmakkal. 17. oldalon tartok. Egyébként erre gondoltam, csak kit-ben:[link]
Ottokar:szóval fém gömbfej.....igaz ami igaz, egy rosszabb műanyagot elroppant az ember idővel, akármilyen óvatos is. Súly is kell, mert lehet, valami aberrált szögben használom...ejj, azt hiszem tényleg igaza van Sten-nek. Inkább halasztom egy kicsit az állványt, pedig már megvolt a tma is: szomszéd macskája pecázza az aranyhalat és elég macerás a vadászó macskán tartani akár 20 perceig a keresőt....
-
ottkar
addikt
válasz
hibavissza
#3316
üzenetére
Az az alap hogy DSLR hez ne vegyél totál műanyagfejes állványt és olyat se amiről nem lehet a fejet lecsavarni a középoszlopról.
-
Degeczi
nagyúr
válasz
hibavissza
#3316
üzenetére
annyiért tényleg ne vegyél állványt, csak pénzkidobás!
kínai másolatokból egészen jókat lehet venni a neten, de ott is 10-15e körül van az, amivel már érdemes foglalkozni
állványt nem a mostani gépedhez veszel, hanem hosszú időre, akár a teljes fotós hobbyd időtartamára!
a gagyival csak a szívás van: elkopó műanyag alkatrészek; megszoríthatatlan fej, ami folyton lekonyul; bizonytalan tartás, ami jobb esetben csak a képeken látszik meg (berezgés), rosszabb esetben akár a géped is tönkremegy, ha összecsuklik, eldől...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
hibavissza
#3316
üzenetére
Nem a tudásod nem szolgálja ki, hanem a géped súlyát nem bírja el. Állványnál tényleg kell az anyag. Esetleg csináltathatsz félcollos vízvezetékcsőből, de még abból se jönne ki annyiért....
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Hol vettél százért hátfalat?

-
hibavissza
veterán
válasz
Szten Márs
#3315
üzenetére
Az állvány még csak terv....megtapogatom, aztán megnézem mit tud az ötezres. Majd kővel kitámasztom!
Bebaxna, ha a 100 ezres hátfalhoz 15 ezerért vennék állványt, inkább begipszeltetem a kezem!
Jó lenne, ha ott tartanék, hogy a technikai tudásom nem szolgálja ki egy háromezres állvány! -
Szten Márs
nagyúr
válasz
philoxenia
#3314
üzenetére
Nem azt mondtam, hogy nem létezik állvány 3 ezerért, hanem hogy amit ennyiért meg lehet venni az nem sok semmit ér. Továbbra is ezt mondom

-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
Szten Márs
#3313
üzenetére
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
hibavissza
#3312
üzenetére
"állvány:3 000"
Nem tudom 3ezerből milyen állványt lehet venni
Valószínűleg olyat, ami semmit nem ér. Ezt a háromezret szorozd meg legalább öttel, akkor már lehet valami használhatót is esetleg, de azalatt inkább csak felesleges pénzkidobás. -
hibavissza
veterán
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
Szten Márs
#3305
üzenetére
Használható "digitális zoom" [link]
-
Flash17
csendes tag
Jah most már én is látom, hogy ennyi tőkéből nem igen lehet nekiindulni a dolognak
Majd törpölök rajta még egy darabot, hogy honnan akasszak lóvét.. -
johnjohn
addikt
válasz
Flash17
#3308
üzenetére
Objektívekre lesz szükséged, ami a váz árának akár a 2-3 szorosa is lehet, minőségtől függően.
A Canon és Nikon vázakat azért nem említettem, mert az általad megjelölt összegből csak eléggé lelakott Canonra, illetve belső motor nélküli Nikonra futná. Bár ha lassan akarsz fejlesztgetni, illetve csak 1-2 alap obit akarsz a Nikon D 40-D 40x-D 60-is szóba jöhet.
Ezekre a belső motoros objektívek kellenek. -
Flash17
csendes tag
Megint én vagyok (az előző az öcsém nick-je volt a Theodolit mostantol ebből kérdezgetek majd.)
A további költségek alatt azt érted, hogy vegyek egy kezdő alap gépet és ahoz vegyek majd tartozékokat a jövőben vagy vegyek egy kezdő gépet és majd cserélem jobbra ha lesz több cashem? -
johnjohn
addikt
válasz
Theodolit
#3306
üzenetére
Ebben az árkategóriában inkább használt gépet találsz,itt az aprók között is akad néhány,
szerintem elsősorban Pentax, vagy Sony ami jó induló választás lehet, de mindenképpen számíts további költségekre.
Ha találtál valamit,súgunk tovább. Érdemes a gépekről átböngészni az itt található teszteket, valamint elolvasni jelen topic első hozzászólását. -
Theodolit
tag
Hi mesterurak,
Én egy nagyon kezdő fotós vagyok aki viszont nagyon bele van szeretve ebbe az egészbe. Nem túl konkrét kérdéssel fordulok hozzátok.
Olyan 80 k-t sikerül összekuporgatnom arra a célra, hogy vegyek egy lehetőleg márkás cserélhető objektívval rendelkező gépet. Ha ti most kezdenétek mit vennétek?Köszönöm előre is ha valaki fárad a válasz adással!
Üdv. egy lelkes kezdő
-
rumos14
nagyúr
válasz
Szten Márs
#3282
üzenetére
ebből már tavaly is volt egy vita, a cropolás az nem digitális zoom, hanem Pana marketingnyelven extra optikai zoom. x mpixel helyett pl. x/4 mpixelt használva van még 2x optikai zoom-unk. értem én, hogy a hozzáértőknél ez kivágja a biztosítékot.
Pana G sorozaton már van digit. zoom, sőt asszem az L10-en is volt
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
philoxenia
#3293
üzenetére
Ebben benne vagyok...
-
rumos14
nagyúr
válasz
Szten Márs
#3271
üzenetére
aki ilyen gépet vesz az bizony jól el lehet eresztve. még a Pana változata is brutál drága volt.
-
Szten Márs
nagyúr
Természetesen a "valós" gyújtótávolság azonos lesz, nyílván pontatlanul fogalmaztam, de nem gondoltam volna, hogy lesz valaki, aki nem érti mire akartam célozni, sőt még most sem hiszem. De akkor megfogalmazom pontosan, amibe nem lehet belekötni:
"...Ha azt sem hiszed el, hogy más lesz a kisfilm ekvivalens gyújtótávolság, ne hidd el. Ha nem hiszed el, hogy a más kisfilm ekvivalens gyújtótávolság valóban azt jelenti, hogy távolabbról képes közelhozni dolgokat ez a rendszer, akkor ne hidd el..."
Kis magyarázat: a kisfilm ekvivalens gyújtótávolság egyértelműen meghatározza a látószöget. A valós gyújtótávolság önmagában állva viszont nem határozza meg a látószögünket, csak és kizárólag a szenzormérettel együtt. De ezt sem hiszem, hogy hozzá kéne raknom, hisz tudjátok, vagy legalábbis igen nehezen tudom elképzelni, hogy nem tudjátok és azt is nehezen tudom elképzelni, hogy azt nem tudjátok, hogy én itt kisfilm-ekvivalens gyújtótávra gondoltam, innentől kezdve meg nem teljesen értem, hogy mire fel íródott ez a hsz most itt, amire reagálok.
APS-C-ből meg nagyobbat vágok és máris 900-as. Még nagyobbat és 1200-as. Húdejó

Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! HP EliteBook Folio 1040 G3 - i5-G6 I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- magyar billentyűzet - 165 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3080 10GB RAMPAGE Shiva Cooler Master 750W
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 Pro 64GB Space Grey-1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3668, 100% Akkumulátor
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro Max 128GB Alphine Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3722, 100% Akksi
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.


nincs, csak 500-as, tudtommal ;)
Másfelől, az is megemlítendő, hogy (részben) miből adódik ez a nagy választék. Már szerintem. Az egy dolog, hogy több obi van C-N véggel, alapban, ez tény. De az extra "választék" kicsit felfújt. Szinte minden obiból van vagy 2-3 féle verzió, mert van sima, van optikai stabilizátorral. Na, ebből (IS) fakad ez a "nagy" választék. De, egy átlag user inkább a stabis obikat próbálja megvenni, hiszen erre beszélik rá akár a bolti eladók is, meg amúgy is "jobbak". 
)
)
), Pentax K200D, Sony A200 négyesből. az utóbbi kettő beépített képstabilizátorral rendelkezik. Szten-nel ellentétben én bátran javaslom a Sony-t, ha nem gond a RAW formátum használata.


) És a képstabilizátorról olvastam, hogy kis előny ha az objektívben van, de gondolom ez annyit nem számít. Mert az is mindenképp előny, ha a gépben már nincs, akkor az obiban legyen.
Majd törpölök rajta még egy darabot, hogy honnan akasszak lóvét..

Mr.Csizmás
