Új hozzászólás Aktív témák

  • DJ Reinhardt

    tag

    válasz jeni #3452 üzenetére

    Kitöltött garanciajegy és számla(másolat) nélkül kb sehol nem végeznek garanciális javítást.
    Ezen egyszerűen fölösleges rugózni, így van és kész.

    Egy idézet a Canontól...

    "Standard European Warranty Sytem (EWS) Conditions
    ...
    EWS service free of charge may be obtained only against presentation of this warranty card together with the original invoice/cash ticket issued to the customer by the retailer, and if the warranty card states (a) the purchaser's name, (b) the retailer's name and address, (c) the model name and serial number, if any, of the purchased product and (d) the date of purchase of the product. Canon reserves the right to refuse warranty service if this information is not complete or has been removed or changed after the original purchase of the product by the consumer from the retailer"

    http://www.canon.co.uk/Support/Warranty/Terms_Conditions/index.asp

    ...és egy a Nikontól

    "Sending a Nikon product for repair
    ...
    3. If you are making a claim under the terms of our warranty, please ensure that you include a copy of your proof of purchase (receipt, sales invoice) and worldwide or European warranty slip. Otherwise, please indicate whether or not you require us to provide an estimate of the costs involved before we carry out the repair. Please be aware that a nominal charge may apply if an estimate is requested but later declined."

    http://www.europe-nikon.com/support/en_GB/local_content/broad/89/1.html

    Vagyis ez bizony nem a magyar ugar sajátossága, bármennyire kényelmes is ezt feltételezni.

    Ha valaki képes megrendelni külföldről, adott esetben egy másik kontinensről egy drága holmit hazai árnál olcsóbban, legyen már képes utánanézni a garanciális ügyintézéshez szükséges doksiknak és azokat az eladótól követelje meg vagy hagyja a fenébe a bizniszt.

Új hozzászólás Aktív témák