-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hínár929
tag
Sziasztok,
Nikon D7000 cserélném le a méretek miatt milc-re, néhány hónapja már kérdezgettem itt a fórumon, a válaszokból arra jutottam bármelyik rendszerben gondolkodom nem fog romlani a képminőség.
Azóta is folyamatosan olvasom a kommenteket és próbálok a másik lényeges kérdésre válasz kapni, mozgás fotózása (hobbi szinten), sport vagy ugrabugráló gyerek.
Kell-e kompromisszumot kötni?
Tudom a Sony ilyen szempontból a legjobb, remélem nem generálok ebből vitát.
A Canon M50 és Pana modelleknél találtam még gyors fókuszt, biztos bővebb ez a lista de én ezeket találtam.
Ha más gépben gondolkodom a D7000-hez képest a fent említett témáknál lesz-e lényeges különbség, a mai milc gépekkel előre lépés lesz? Nincs összehasonlítási alapom ezért kérdezek esetleg hülyeséget.
Ami lényeges szempont, kb. 300-350 ezer Ft.-ig kategóriáról lenne szó.Pesten melyik üzlet lenne ahol megnézhetőek, esetleg kipróbálható a gépek és szakértő válaszokat kapok a kérdéseimre?
-
#31733248
törölt tag
Nem azért veszünk cserélhető objektíves gépet, hogy aztán ne cseréjünk objektívet.
Nem tudom, kinek milyen obiparkja van itt, de már egyetlen olcsó fix (Sony 50/1.8, Oly 45/1.8, Canon 50/1.8) teljesen más világot nyit meg a fotózás terén..."Hobbi és családi fotós vagyok, ezért nincs 1,4-es drága fixem"
Azért 1 milliója (vagy sokkal többje) elég sok embernek van a hobbijára. Nálunk pedig még csak nem is drága a Sigma f1.4 objektív sora, miközben egytől egyig professzionális szintet képviselnek. Én például nagyon sokat portrézom, a Sony FE 85-tel lövöm mostanában a legtöbbet, azt például 140-ért vettem. Beltérben meg vagy a Sony 50/1.8-at, vagy a Sigma 30/1.4-et használom, az előbbit 55-60 ezerért, az utóbbit 90 ezer körül megkaphatod.
-
Neck
veterán
válasz
Muerte68
#54891
üzenetére
Én is hobbi és családi fotós vagyok, nekem meg van rá, lehet kövezni. Szerintem ez nem attól függ, milyen céllal fotózol, hanem attól, mennyit szánsz rá. Nyilván pénztárvafüggő is, de szerintem nem drágák a Sigma fixek, ezért a képminőségért meg pláne - elég sokan írják, hogy Best Buy. Emellett, vannak itt, és más közösségekben is sokan, akinek sokkal több lé áll benne, mint nekem, és nem keresnek pénzt a fotózással - én mindenesetre örülök, hogy ami benne áll, nem hiányzik máshonnan.
Megértem, hogy értékeled az f2.8-at az f3.5 helyett (ennyi a különbség a Sony kitobi és a Fuji kitobi induló fényereje között), de én továbbra se hiszem, hogy zárt helyen ez fogja megmenteni a szitut - de ha neked ez, akkor nagyon örülök neki. Én inkább eldöntöm, mit és hogyan fogok meglőni, felteszem a fixet, és végigfotózom vele a rendezvényt / családi eseményt, stb. Többségben családi eseményről van szó, így nem lökjük fel egymást.
Így van helyem - ha cserélni kell, akkor meg cserélek obit. A nagymamáknak meg szépen elmondom, hogy hány nyugdíjba kerül, ha meglöknek. Idegenek között meg fellépés kérdése, de nekem ilyen élethelyzet nem nagyon adódik. Ha meg tényleg 1 obival kell megoldani, akkor meg felteszem a 18-200-at, és emelem az ISO-t, a mai szenzorokkal már rég meghaladtuk azt, hogy meg kell ijedni 1 FÉ-el magasabb ISO-tól. De ahol lehet, maradok a fixeknél, ami tényleg nagyságrendekkel ad jobb eredményt egy kitobinál - legyen bármilyen jó is az.
Ha valaha eljön, hogy mégis egy obival kell megoldanom a dolgot, akkor meg cserélem a 3 Sigmát a Sony 16-55 f2.8-ra - az tényleg olyan, amivel a legtöbb dolog egy obival megoldható.Emiatt én semmiképpen nem kitobival akartam leélni az életem, tovább akartam lépni képminőségben, DOF-ban, ezért nem igazán érdekel, hogy van rendszer, aminek jobb a kitobija. Cserélhető obis rendszerekről beszélünk... Viszont használtam A7-et, Panát (igaz rövid időre), de elegem lett abból, hogy 10-ből 2-4 fénykép kuka (és mivel Murphy dolgozik, gyakran a legjobb momentum) az AF miatt. Az is lehet, hogy türelemmel, gyakorlással ez az arány javul, de sokszor egy jó momentum azon múlik, hogy a gép harapva fókuszál, szinte mindegy melyik fókusz módban és területben.
Fuji mondjuk nem volt nálam, majd kipróbálom, ígérem - bár látatlanban is azt mondom, én nem adnám a Sony AF rendszerét (jelenleg) semmiért. Az meg a pláne, hogy ennyiért ilyen szenzor + ilyen fókusz + IBIS + ezek a fixek nem volt egyik rendszerben sem - se Fuji, se Canon, se MFT.
Nagyon örülök neki, hogy elégedett vagy a rendszereddel - én is elégedett vagyok az enyémmel, örüljünk együtt!
-
kovsol
titán
válasz
SkyLine3000
#54892
üzenetére
Én 18-105 F4-el kezdtem. Általános felhasználásra napközben nagyon bevált, de azért jól jön ez mellé valami f1.8-f2 fix normál látószöggel, mert lehet nyerni 2-3 fényértéket is egy sötétebb zoomhoz képest. Aztán nem mindegy, hogy mondjuk ISO800 vagy 3200 esetleg 6400-on kell meglőni valamit ha kevesebb a fény.
Egyébként hamar rájön az ember mire van szüksége a fotózási szokásait figyelembe véve, aztán vagy egy szélesebb látó jön, vagy rájön neki a nagyobb zoom kell, nagyobb fényérték stb. Aztán azt veszed észre már 1 helyett már 3-4 objektíved van.
-
SkyLine3000
addikt
válasz
Muerte68
#54891
üzenetére
Én ha végre tudok venni vmi motyót, biztos nem alap 18-55-el, hanem 18-105 (Nikon), vagy 18-135 (Canon) obival. Amire nekem is kell (amatőr vagyok) város, épület, rendezvények (suli, művház, család), arra megfelelne. Viszont egy 10-18as körüli szélest, amit biztos fogok venni, ha dslr-vonalon maradok. Néha épület fotózásnál jól jönne.
-
Muerte68
addikt
Hobbi és családi fotós vagyok, ezért nincs 1,4-es drága fixem , viszont mikor gyengébb megvilágítású helyen iskolai rendezvényeken kell képeket csinálni jól jön az a fényérték amivel még meg tudom csinálni bemozdulás nélkül a képet.
Ráadásul ha kimegyek a jobb megvilágítású helyre akkor ott a zoom lehetőség anélkül hogy obit kellene cserélni.
Nem igazán kényelmes tömegben fotóstáskával közlekedni meg obi cserével bajlódni.
Nem hivatásos fotós vagyok ezért simán letaposnak az izgatott nagymamák
Egyébként elég sok ember használja a gépet úgy hogy soha nem vesz mellé másik obit akkor az miért ne lehetne jó?
Meg ha vesznek akkor is általában telét nem fixet.
Ezért nem kellene általánosítani, mindenkinek más a privilégiuma mások az igények, valakinek fontosabb a méret valakinek a gyors fókusz, valakinek a videó, és van aki csak egyszerűen könnyen és lehet hogy utómunka nélkül szeret fotózni. -
Neck
veterán
válasz
Mr.Csizmás
#54877
üzenetére
Nem értek egyet, sorozatfelvételnél követő fókusz esetén sokkal többet mellé lehet lőni, ha a váz AF nincs a helyzet magaslatán. Szem helyett is többször lő orrhegyre egy gyengébb képességű váz, ott se a user a hibás feltétlenül. Ami persze addig nem gáz, amíg kitobi van a gépen, de f1.8 környékén már igen.
-
Neck
veterán
válasz
#31733248
#54872
üzenetére
Egyetértek. Ha valakinek jó, elég a kitobi, meg csak jpg-be akar fotózni, tényleg a Fujival jár jobban, de a fotózás - szerintem - nem a kitobiról és a jpg-ről szól. Ha amúgyis RAW-ba fotózol, amúgyis "dobod" a kitobit valami fényerős fixért, akkor máris oda két gyakran hangoztatott Fuji előny - ami nem azt jelenti, hogy Fuji rawból nem lehet sokat kihozni, vagy hogy a Fuji fixek rosszak lennének, természetesen.
Félreértés ne essék: egy pillanatig sem akarok a Fujiba beleállni, mert nagyon tetszik, amit csinálnak, csak arra akartam felhívni a figyelmet, hogy nem biztos, hogy egy kitobi miatt kell rendszer mellett döntést hozni, bármennyire is jó az amúgy. (egyébként ne hívjuk már fényerős kitobinak, olyan az én világomban nem is létezik)Freak: megértem, de én pl mindig viszem a 3 Sigma fixem, sose tudhatom, mi jön szembe :) egy kisebb fotós táskába így is beférek.
Muerte: ahol pont az az egy fényérték kell, oda felteszem az f1.4-es obit, esetleg rekeszelve egy kicsit, nem hiszem, hogy azokra a helyzetekre, ahol egy FÉ annyit számít, oda a kitobi való.

-
zolem
aktív tag
benézek néha.... minek...
sokszor még igazat is adok magamban Econnak....
De a mai kiba@szta a biztit...
Econ ez nagyon sz@r volt. -
Sordoran
addikt
válasz
cenzor
#54849
üzenetére
Erről lemaradtam (szerencsére), viszont belőttem árukeresőre egy értesítést, ha újra 400k-ra csúszik lehet beruházok rá. Azért szerencsére, mert így még meggondolhatom magam.
Néztem egy összehasonlító videót a 16-50 és 18-135 kit obikról, és eléggé meggyőző a 18-135 előnye számomra. Valamint nekem fontos a zoom, így ezzel letudom ezt is.
Valamint segített az elmúlt pár nap írásai itt, a Sony "techno" része nekem imponál és jobban kihasználnám ezeket. Azokra amikre használnám jobban megfelel úgy érzem, aztán lehet még meggondolom magam párszor. -
válasz
Mr.Csizmás
#54882
üzenetére
Ehh le kellett volna csapni egy E3-ra amikor a végén 150-ért akciózták.
-
Mr.Csizmás
Topikgazda
válasz
#31733248
#54881
üzenetére
Classic Chrome
Dynamic Range: DR-Auto
Highlight: -2
Shadow: +1
Color: +3
Noise Reduction: -4
Sharpening: -2
Grain Effect: Strong
Color Chrome Effect: Off
White Balance: Daylight, +4 Red & -5 Blue
ISO: Auto, up to ISO 6400
Exposure Compensation: +2/3 to +1 1/3 (typically)2gen és feletti vázakon így lesz 1in1 kodak gold 200. de ez már offtopic példa, egy csomó analógot vissza lehet hozni ilyen receptekkel.
-
#31733248
törölt tag
válasz
Mr.Csizmás
#54877
üzenetére
"Econ még LR presetekkel se tudsz előállítani velvia/provia/astia/cc-t, max több nyomon"
Látod, ennyiből nekünk, sonysoknak például jobb, mert mint a 13 kreatív stílus elérhető rawban. Nemrég írtam:
"Egyébként a Sony képi világa rommá tuningolható a vázon belüli jpg-k esetén is. Érdekességképpen elkészítettem az Olympus gyári színeivel kb. megegyező Sony színeket is, ebből is látható, mennyire."
Számomra az hogy tudjam utánozni más gyártok színeit, csak érdekesség és ahogy a példa is mutatja, a gép megfelelő szintű ismeretével nagyon jó hatékonysággal teljesíthető is. Itt már csak az a kérdés el tudok elképzelni szebb feldolgozású fotót mint mondjuk a Fuji/Sony bármelyik film szimulációjával, kreatív stílusával elérhető. Igen bármelyiknél.
Ezért fotózom rawban és gyakran egyik gyártónál sem lenne elég, amit a ház kiköp. -
Muerte68
addikt
válasz
kovsol
#54879
üzenetére
Ez a normális hozzáállás,ha valami jobb arra amire használják akkor azt kell használni.
Ha mozgó célt fotóznék akkor az AF a fontosabb,ha kevés a fény akkor a fényerő és ISO,ha portrét fotóznék vagy manuális obikkal akkor a FF.
Ha kicsi olcsó rendszer akkor m4/3.
Én is szívesen kipróbálnám az A7-szériát de jelenleg nincs rá szükségem és drága is volna arra amire használom.
Igazából a középformátumot is szívesen kipróbálnám de az már tényleg csak kíváncsiságból mert arra tényleg nincs szükségem
-
Muerte68
addikt
válasz
Mr.Csizmás
#54877
üzenetére
Én befejeztem, semmi értelme véleményt írni mert kiforgatva körbemagyarázva mindig csak a Sony maradhat.
Inkább maradok offline nem ér annyit az egész. -
Mr.Csizmás
Topikgazda
ez az af-es érvelés max az 1-1,5gen vázaknál állja meg a helyét. évek óta csak xc obijaim vannak, és misfoc inkább human errorból jön, elfelejtem áttenni a zónát meg ilyenek.
(#54872) Econ még LR presetekkel se tudsz előállítani velvia/provia/astia/cc-t, max több nyomon, aspektusból hasonlítót. mint anno a ccd-s oly színek, az is inner magic things volt.
@econ muerte nozs23 pls no war

-
Muerte68
addikt
És megint leragadtunk egy mondatnál, miközben utána leírtam mire gondolok konkrétan.
Öröm ide jönni szöveg elemzésre, hogy lehet kiemelni egy mondatot egy összetett szövegkörnyezetből.
Lejött a lényeg
Na megint nem jövök ide egy darabig.
Vegyenmindeki Sony-t különben jön az inkvizíció.
Kabaré ami itt megy. -
#31733248
törölt tag
válasz
Muerte68
#54873
üzenetére
Várj, te tényleg azután emlegeted az objektivitást és az elfogulatlanságot, hogy megírtad a "Ha technózni szeretnél akkor Sony,ha fotózni Fuji
" kezdetű hozzászólást? 
Én a filmszimulációkról vállaltan a saját ízlésem alapján alkotott véleményt fogalmaztam meg a szerintemmel, azzal, hogy azt vegye, ami tetszik: ha a Fuji tetszik, akkor azt kell venni.
Na de azt gondolni, hogy Sonyt csak a szuper számok miatt vesznek technózásra, azért erősen vicces. 
-
Muerte68
addikt
válasz
#31733248
#54872
üzenetére
Hát a technózáson pont nem a kiegészítőkre vagy a filmszimulacióra gondoltam, nem is értem hogy került oda vagy ki érti annak
Én arra gondoltam hogy aki a számokért a technikai plusszokért rajong annak tökéletes,aki a számban nem kimutatható dolgokért annak jobb a Fuji.
De meglepődtem volna ha nem forgatod ki és magyarázol bele olyan dolgokat amik amúgy nincsenek benne.
Az meg hogy neked mi tetszik meg hogy neked jobb az utómunka meg nem tetszenek a filmszimulációk az szubjektív nem fog öszedőlni a világ ha valakinek más a véleménye.
A Fuji meg ami ha belefér a keretbe cirka 100000-el olcsóbb és nem egy kompromiszumos kit obival hanem egy jó minőségű fényerős obival van.
Azért is írtam hogy kinek mi a fontosabb az alapján vegyen de szokás szerint csak azt veszed ki a szövegkörnyezetből ami neked tetszik.
Fő az objektivitás és az elfogulatlanság gratulálok
-
#31733248
törölt tag
válasz
-FreaK-
#54861
üzenetére
Nekem Sony A6300-am van és imádom, de ha Neked a Fuji a szerelem és belefér a keretbe, akkor azt kell venni.

A Muerte által említett "Ha technózni szeretnél akkor Sony,ha fotózni Fuji
" szerintem pont fordítva van. A gombocska, bőrtokocska, rekeszgyűrűcske és a filmszimuláció szóra gatyába történő élvezés pont nem a Sony vevőkörét jellemzi, de ezt a Fujisok nem tudják magukról.
Ma már rengeteg jó minőségű markolat, vaku és egyéb kiegészítő kapható mindkét rendszerre. Idézem a saját Fujiról alkotott véleményem a közelmúltból:
"A "nem kell raw" rengeteg képnél megintcsak igényszint kérdése. Ez például itt jó?
Vagy ez valóban olyan jó, mint az utólag feldolgozott?
Szinte az összes nagy dimanikatartományú kép látványosan gyengébb az utólag feldolgozottnál, de ez szerintem természetes is. Én például nem azért szoktam utómunkázni, mert annyira muszáj, hanem azért, mert még jobb eredményre törekszem, mint amit a váz kiköp. Pedig már az is jó. Ugyanilyennek látom a Fujit is. Ha valakit nem zavar egy kis rózsaszínes-vöröses beütés (engem például csak ritkán), emberek fotózására tetszeni fog neki, de mondjuk tájképekre a Sonyt, a Canont, a Nikont is jobban ajánlanám."Az "Egyáltalán nem ördögtől való JPG-ben fényképezni, nem szükséges utána órákat szöszmötölni egy végig fotózott nap után" a Sonyról is nyugodtan elmondható, illetve ha a saját igényszintemet és ízlésemet nézem, akkor sok képnél egyikről sem, mert sokkal jobb lesz mindkettő asztali gépen utólag rawból feldolgozva. A fujisok erre azt szokták mondani, hogy be lehet állítani a vázat, csakhogy ugyanezeket a paramétereket más vázakon is be lehet állítani, sokszor még részletesebben, személyre szabhatóbban is, illetve van egy rakás olyan beállítás, amit a rizsa ellenére egyszerűen nem tudsz a vázon megcsinálni, főleg nem a helyszínen és gyorsan.
A Fujinál szerintem egyetlen igazán érdekes, másokétól markánsan eltérő filmszimuláció van, a Classic Chrome, a többi teljesen egy ligában fut más gyártók ilyen-olyan képmódjaival. A CC meg vagy tetszik valakinek, vagy nem, a színei általános fotózásra az én ízléseim szerint teljesen betegek, de azt például meg tudom érteni, hogy miért imádják a stichjét emberek fotózásánál nagyon sokan. Tényleg nagyon markáns.
De egészében véve ugyanazt tudom mondani, mint az elején: ha Neked a Fuji a szerelem és belefér a keretbe, akkor azt kell venni.

-
illes0102
aktív tag
válasz
Mr.Csizmás
#54851
üzenetére
akkor ez itt el is dőlt. az éjszaka folyamán rábukkantam egy visszautasíthatatlan ajánlatra X-h1 kiváló állapotban(1év garanciával) 567gbp(222k huf) + használt 16-50mm obi 107gbp(41k huf).igaz az obi nem WR, de kezdésnek megteszi, addig nem állok ki az esőbe vele
eddig a legolcsóbb váz amit láttam 699gbp volt... nem vagyok tisztában a magyar árakkal, de itt jónak tűnt
-
Muerte68
addikt
válasz
-FreaK-
#54866
üzenetére
A 18-55- kitből kivásárolva 80-85000ft, elég hamar lehet találni ennyiért ha drágább akkor nem nagyon fogják megvenni.
Én itt vettem egy fórumtárstól mert neki inkább a 16-50- kellett ami szélesebb meg könnyebb viszont ahhoz képest jó a képe .
De sokszor láttam árulni ebben az árban, vagy ha keresi az ember a fórumban elég hamar szoktak ajánlani olyan obit is ami amúgy nincs hirdetve. -
-FreaK-
veterán
válasz
Muerte68
#54867
üzenetére
Igen, ráadásul az eredeti helyzet ez volt: "Családi élmények megörökítésére", ahogy nálam is, ez futkorászó gyereket is fog jelenteni, bent a szobában.
Ebben az esetben a fényerő és az AF is nagyon számít, így észszerűbb választás a Sony, mert egy A6400+Sigma 16mm/F1.4 olcsóbb és jobb ebben az esetben, és ebből a szempontból.Persze van még egy rakat másik szempont is, ahogy azt vázoltam feljebb
-
Muerte68
addikt
Ezért írtam kinek mi a fontosabb az alapján kell választani, nekem sokszor kell fényszegény helyen fotózni ahol az a plusz egy fényérték pont elég volt hogy még tudjak fotózni és meglegyen az a zársebesség hogy ne mozduljanak be.
Nekem nincsenek gyors témáim azokat a lassab fókusz is elkapja.
De ha valakinek gyors mozgó témái vannak annak biztosan fontosabb a gyors fókusz. -
-FreaK-
veterán
válasz
Muerte68
#54864
üzenetére
"Érdemes kipróbálni melyik stílus tetszik jobban mert lehet hogy nem is számszerű dolog miatt fog tetszeni bármelyik rendszer csak egyszerűen szeretsz vele fotózni,kézreáll, vagy a képek tetszenek stb..
Nekem a Fuji-nál pld a kezelhetőség hogy mindent látok hol van nem kell a menüben kotorászni minden kézre áll az egyik fő szempont."Hát igen, ez egy olyan dolog amit tényleg érdemes lenne kipróbálni, de a gyakorlatban sajnos nehezen megoldható. Ha valaki épp most tervez a 0-ról indulni, annak ez nem opció, hogy kipróbálja előtte. Ehhez ugye legalább 1-2 hétig használni kéne (de lehet keveset mondok), hogy megtudd mennyire áll kézre, mik az igényeid stb., aztán eladni az egészet és kipróbálni a másik oldalt, aztán ha mégis az első tetszett akkor vissza váltani... szóval ez így nem reális.
"A másik a jó obi mint a 18-55/2'8-4- ami egy nagyon univerzális tud lenni,de még a műanyag kit obik is jobbak mint az átlag az 50-230-is az árához képest igen jó obi."
Igen, a Fuji 18-55-öt kifelejtettem, ha kitben veszed újonnan, akkor nagyon olcsó az az objektív , és az egyik (hanem A) legjobb kitobjektív, amit váz mellé csomagolnak.
E-infinity-n pl. X-T30 mellett 107e Ft a felára perpill.
Használtan ennél leginkább drágábban árulják sajnos.A többit nagyjából én is leírtam

Igen, erősen szubjektív a dolog
viszont azzal az érveddel nem értek egyet, hogy az AF a legfontosabb. Mindkét rendszer mellett lehet felhozni ilyen eseteket. Pl. Inkább nem vitted magaddal a gépet a Sigma 16/F1.4-el, mert túl nagy az objektív, viszont egy X-T30+ Fuji 23/F2.0 meg olyan kicsi, hogy mondjuk már befért a táskádba, így az egyikkel abszolút nem fényképeztél volna.
Vagy pl. a Fujinál a 30fps (az már videó, btw.) burst módot használtad, és így hiába hibázott az AF, lett egy rakat jó képed.
De mondom, ilyenből sokat lehet mondani
-
Neck
veterán
válasz
-FreaK-
#54861
üzenetére
Ezen én is gondolkodtam, de mivel nekem a raw is képben volt, illetve nekem jobban bejön a Sony design (a Fuji retro nekem nem jött át, ez van), illetve az AF prioritás, én Sonyt vettem.
Lehet akármilyen color science, egy fényérték itt vagy ott, picit élesebb vagy karakteresebb obi, világbajnok JPG, ha a legjobb momentumnál félre ment a fókusz, kuka. Ráadásul ha tuti az AF, nem kell annyi képet lőni, mert megbízol a vázban, figyelhetsz a témára - így kevesebb képet kell leválogatni a végén. Legalábbis én így gondolkodtam.
-
Muerte68
addikt
válasz
-FreaK-
#54861
üzenetére
Ha technózni szeretnél akkor Sony,ha fotózni Fuji
Két különböző stílusú márka a Sony azoknak jó akik a számokat adatokat nézik,a Fuji egy életérzés.
Ha nagyon elvont akarok lenni a Fujinak lelke van
Ha valaki már fotózott Fuji-val az tudja hogy az olyan dolgokban erős mint a kézre álló kezelés,a filmszimulációk, az egyedi képvilágú obik stb.
A Sony-ban a gyors fókusz, videó,szemkövetés,pld ami jobb.
Érdemes kipróbálni melyik stílus tetszik jobban mert lehet hogy nem is számszerű dolog miatt fog tetszeni bármelyik rendszer csak egyszerűen szeretsz vele fotózni,kézreáll, vagy a képek tetszenek stb..
Nekem a Fuji-nál pld a kezelhetőség hogy mindent látok hol van nem kell a menüben kotorászni minden kézre áll az egyik fő szempont.
A másik a jó obi mint a 18-55/2'8-4- ami egy nagyon univerzális tud lenni,de még a műanyag kit obik is jobbak mint az átlag az 50-230-is az árához képest igen jó obi.
Ilyen obikat apsc-re másutt nem találtam és emiatt inkább választottam a lasabb fókuszt de a sokkal szórakoztatóbb élvezetesebb fotózást. -
-
-FreaK-
veterán
válasz
cenzor
#54849
üzenetére
Már hetek/hónapok óta kutatok a témában, ugyan erre a felhasználásra, pont e két rendszerben gondolkodom én is. Nagyon sok órányi teszt, videó, lencse teszt, ajánló stb. átnézése, valamint az összes hirdető oldal (FB csoportok, Index, HA, jofogás) napi szintű böngészése után erre jutottam:
1: Ha az eszemre hallgatok, akkor Sony A6400, mert:
- Jobb a követő AF és Eyetracking, bár eget rengetőnek nem nevezném a különbséget
- Olcsóbban lehet objektíveket venni hozzá, úgy nagy általánosságban.Pl. remek portré objektív: Sony: Sigma 56/1.4 DC DN=140e Ft újonnan. Fuji 56/1.2= 350e újonnan.
- Sokkal több a felhasználó, sokkal több obit árulnak használtan.Ez az árakra is jó hatással van.
- Vannak külsős objektív gyártók is (Fujinál is akad most már 1-2), amik a választékot és az árversenyt növelik.
- FE obik is használhatóak (bár nem optimálisak).
- Vannak fókuszban is gyors, fényerős fix objektívek, amik ráadásul viszonylag olcsóak is. Sigma Trio-ra gondolok pl. A másik oldalon az olcsó prime-ok, amik gyorsabbak AF-ben az F2.0-s Fuji prime-ok, tehát itt azért van fényerő előny.
Az 1.4es Fujik lassabbak AF-ben és drágábbak (régebbi konstrukciók, Fuji frissíthetné már őket). Ezek a Sigmák lényegesen élesebbek, az amúgy még olcsóbb F1.8-as Sony üvegeknél, de az áruk miatt azok is jó választások.- A hasonló kategóriás váz nagyjából ugyan annyiba kerül minkét oldalon, vagyis A6400/X-T30: 240e Ft körül érhető el használtan (ha épp van). Fuji vonalon viszont én inkább az X-T3-at venném, ott eddig 300e volt a legjobb ár amit láttam, de inkább a 350-360 a jellemző.
- A vázak újonnan e-infinity-n jelenleg: A6400: 274e Ft / X-T30: 222e Ft / X-T3: 334e Ft
a 6400 két hete kb. viszont 258e Ft volt.- Az IBIS-es, nagy aksis upgrade path is itt olcsóbb: A6600: 392e Ft / X-T4: 553e Ft (e-infinity)
2: Ha a szívemre meg a szememre, akkor Fuji X-T30 / X-T3 (T2), mert:
- A vázak ránézésre instant szerelem. Még az is lehet, hogy inkább egy régebbi X-T2-t veszek, mert jobb áron van és mert az is ugyan olyan jó kialakítás/minőség/kinézet.
- Robosztus, jó minőségű vázak és objektívek, sok fém, kevés műanyag. Taktilis kezelőszervek, első+hátsó vezérlőtárcsa.
- Sokan mondták, egymástól teljesen függetlenül, hogy egyszerűen élmény használni a vázakat és objektíveket. Folyamatos késztetést érzel, hogy a kezedbe vedd és használd (that's what she said), ezáltal többet is használod, több használat pedig=több poztitív élmény.
- Elég olcsón kapható pár kis kiegészítő amivel komfortosabbá tehető a gép, úgymint vaku saruba illeszthető hüvelykujj támasz, soft release shutter gomb, kiegészítő markolat.
- Általánosan jó minőségű objektívek. Szinte az összes lencse kiváló élességgel és képminőséggel rendelkezik, nem nagyon lehet mellé nyúlni. Igaz ennek megvan az ára.
- Az F2.0-s fixek jó minőségű, használtan viszonylag olcsó, és ami fontos, hogy kis méretű és súlyú üvegek. Kicsi, kompakt, nagyon hordozható->többször viszed magaddal, mint egy batár nagy üveget.
- Remek JPG minőség rögtön a vázból. Egyáltalán nem ördögtől való JPG-ben fényképezni, nem szükséges utána órákat szöszmötölni egy végig fotózott nap után pl. (bár itt a 6400 sincs már nagyon lemaradva)
- Az X-T3/4-nél van 4k60fps videó is, ami elsőnek nem tűnik eget rengető előnynek, de azért gondolj arra, hogy mi lesz, ha 10-15-20 év múlva vissza szeretnéd nézni gyermekedről készült videókat, ott minden képminőségbeli előny hatványozódik.
- Sokan említik a Fuji color science-t mint nagy előnyt, bár én nem így látom. Az A6400 is elég sokat fejlődött ezen a téren a korábbiakhoz képest. Megnéztem pár vakteszt összehasonlítást is, ahol mutatott képpárokból kiválasztod a neked tetszőt, a végén pedig meg tudod nézni, hogy melyik kép melyik rendszerrel készült. Nekem itt úgy tűnt, hogy bár elsőre a Fuji a csábítóbb, a Sony színei közelebb állnak a valósághoz, és mintha több lenne bennük a részlet. Ez persze szubjektív.
Összességében én simán Fujit vennék, de az ár kérdés kicsit a Sony felé billenti a mérleget nálam. Már amikor.. mert úgy kb. naponta változik

Most pechemre, a pandémia miatt nagyobb megcsappant a munkahelyemen a rendelésállomány, és leállások is lesznek nyáron, így a bizonytalan jövő miatt nem merek költeni, pedig lett volna már bőven olyan váz/objektív amit megvettem volna, mindkét oldalon.
Bocsi, kicsit hosszú lett, de talán segített valamit

-
Muerte68
addikt
válasz
CactuS
#54848
üzenetére
Fuji XT 20+18-55/2"8-4-270000ft fényerős zoom, jó szenzor, jó JPG, filmszimulációkal.
Mivel fix a céltárgy így a szemfókusz gyors követő fókusz nem lényeges amiben a Sony jobb viszont van egy alapból 1 fényértékkel világosabb jó képminőségű obi,a szenzor jól bírja az ISO emelêst, vagy a sötétből vissza húzást ami fényszegény helyen igen jól jön. -
válasz
pandur99
#54853
üzenetére
Nekem a 750D előtt egy annál kicsivel olcsóbb Pana kompaktom volt - ez már nem is tudom hány éve, amikor a 75D megjelent -,de utána ég és föld volt a tükrös gép képminősége, még a kitobival is. Manapság már utolérték minőségben a belépő szintű DSLReket? Az egy fontos dolog, hogy a részletek jól kivehetőek legyenek.
-
kovsol
titán
-
illes0102
aktív tag
válasz
Mr.Csizmás
#54851
üzenetére
igen azt néztem, X-T3-al nézegettem össze sok fórumon írták, hogy Xt-nek "kicsivel" jobb a képminősége az újabb processzor miatt,(plusz 4k60 ami engem nem hiszem, hogy túlzottan érintene..) de túl sok különbséget nem láttam és abból hiányzik az IBIS de legalább 2-300gbp-vel drágább
ahogy néztem a G9 is eddig sokkal olcsóbb volt, csak az új firmware után hozzádobtak 200-at.. -
illes0102
aktív tag
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Kinéztem két gépet és nem sikerül döntenem.
Lumix G9 12-60mm (pana obi nem leica)
Fuji X-H1 (FUJINON XF18-135mm F3.5-5.6 R LM OIS WR)
egy kezdőnek melyiket ajánlanátok inkább?
mindkettő ezzel a kittel nagyjából egy árban mozog. (1000gbp alatt terveztem maradni kezdésnek, később ha belejövök nyilván a plusz obikra új keretet szabok
)
Skóciában lenne használva azért fontos nekem az időjárás állóság, nyilván nem szakadó esőben. Általában csepereg, főleg előre tervezett kirándulásokon jó lenne ha ez nem okozna gondot. Plusz az IBIS érdemleges nekem, nem szeretnék mindenhova állvánnyal menni
Amire használnám: táj, utcakép, (rossz fényviszonyban is?, g9 esetében nem igazán lenne optimális ) plusz ahogy néztem videó is az erőssége a két gépnek amit nem vetnék meg, még ha nem is ez lenne a fő.2 hete teszteket nézegettem kamerákról, eddig a G9 felé hajlottam az olcsóbb obik miatt, de akkor találtam Fujihoz a 18-135öst elfogadható áron, ez elég lenne a tájfotókhoz kezdésnek?
Köszönöm előre is!

-
cenzor
tag
válasz
kovsol
#54841
üzenetére
Sony ILCE-6400MB + 18-135mm - 399 900 Ft
448 900 Ft
Ez most ~11%-os akció. Akkor ez már vehető, vagy szokott ettől még komolyabb lenni?
Van esetleg valakinek tapasztalata Sony APSC / Fuji face-trackinggel kapcsolatban? Családi élmények megörökítésére sokkal bolondbiztosabb a Sony AF, vagy nem eget rengető a különbség az A6400/XT30 között?
-
Sziasztok!
Szeretnék egy fényképezőgépet vásárolni. A feladat alapvetően egy téma köré épülne: autók. Azon belül két részre osztanám: egyrészt a flotta autóit fotózni a galériába (ez szinte mindig jó időben történik és alapvetően csak az adott autó bemutatása a cél), illetve autók átadásakor/átvételekor kellene "körbelőni" a járműveket. Ez utóbbinál nyilván az a cél, hogy rögzítve legyenek az esetleges sérülések, ha szükséges lehessen ránagyítani a képekre (és ne kelljen 50 képet lőni egy autóról). Sötétben nem készülnek képek, de esetleg szürkületben, rossz időben igen.
Eddig ha szükség volt rá, akkor a saját Canon 750Dmet használtam, Canon EF 50mm-es obival, az bőven kielégítő minőséget hozott. Viszont forgóba nem vinném be a céges használatra, plusz talán nem is a legideálisabb egy ekkora gép arra, hogy gyorsan felkapja az ember és körbefotózzon egy autót vele átadáskor. Ami még jó lenne az idő/helyadat rögzítése. A kisebb méret miatt gondolom egy alap (?) MILC erre jobb választás lenne. Keret igazából nem nagyon van, vagyis úgy fogalmaznék, hogy olyat keresnék, ami már teljesíti a fenti dolgokat és a szükségesnél nem költenék többet (mobiltelefon nyilván kiesik, mert ránagyítva a mobilos képekre a részletek már nem lesznek jók).
Előre is köszönöm a segítséget.
-
Sordoran
addikt
válasz
kovsol
#54843
üzenetére
Gondolom az X-T20 lehet alternatíva, visszaolvasva az volt még ajánlva itt. Az is szimpatikus gép, olcsóbb is, az objektívek viszont gyors rákeresve ehhez se olcsóbbak. Nagyon még nem mélyedtem el témában, de nem is szándékozom sok objektívet beszerezni. Normál 16-50mm körüli és esetleg valami 55-210mm érdekel első nekifutásra.
-
Sordoran
addikt
válasz
kovsol
#54841
üzenetére
Köszönöm neked, és a többieknek is a választ. Ugye ilyenkor jön elő a kamera vásárlás, mikor kezdődik a nyár, kirándulások, de akkor várok még vele. Nekem is szimpatikusabb az A6400, de annyit nem akaródzik rá szánni. Viszont ha gyakori az akció, akkor kivárok egyet, lélektani 300k alá hátha beesik obival.
-
kovsol
titán
válasz
nozs23
#54840
üzenetére
Bizony.
Egyébként ha videó szempont akkor A6400. A6000-t én már nem szívesen ajánlanám senkinek. Szomorú vagyok, hogy az A6300-t kivezették, de az A6000 mai napig kapható. Gondolom ez azért volt, mert akkor kb senki nem vett volna A6100-t, max akik nagyon rá vannak buzulva az AF-re, de már az A6300 AF-je is szuper volt.
Ki kellett volna vezetni a forgalomból az A6000-t, és egy árban vele adni az A6100-t, akkor lett volna igazán értelme.
És Sony gépet, és objektívet csak akciósan érdemes venni. Pár havonta befut valami 10-20% akció. Ez gondolom ugyan úgy jellemző a panasonic, fuji stb gépekre is, de azokat nem követem.A6100 összehasonlítva az A6400-al:
-gyengébb anyaghasználat
-nincs fém merevítése
-kevésbé szigetelt
-gombok is mások rajta, AEL gomb pl nem két állású ami -1 programozhatósági lehetőség
-EVF kisebb felbontás, és a 100/120Hz möködést se tud
-nincs video picture profile, 30perces limit, és kb minden finomhangolás ami a videóhoz tartozik hiányzik
-creative style is kevesebb van benne
-buffer 77jpeg vagy 33 raw vs az a6400 esetén 115jpeg vagy 46 raw
-nincs gyroscope így, nincs benne szintező se, hogy a vízszintest belőjük
- Swt. V/H AF Area, AF Area Regist., Circ. of Focus Point menüpont hiányzik
-metering mód is csak három féle van
-bracketingnél 5 kép a max, 6400 esetében 9kép
-auto iso min SS opció is ki van véve belőle
és akkor ki tudja milyen apró betűs dolog hiányzik még. -
-
válasz
Tin_Shield
#54831
üzenetére
"Én amúgy annak a 16 f2.8-nak nem látom a létjogosultságát a 16-50 mellett,"
Elhiszem, hogy a mai többi obi mellett nem igazán jó. Nem tudom megítélni, nincs sonym. Annak idején nagyon szerettem volna, az A5000-et kitobival akciózták egy időben 99.900-ért a MM-ban (akkoriban aktuális gép volt, nem kifutó), aztán hagytam elmenni és nem lettem sonys
Kár, mert amire nekem kell (kis gép kompakt méretű obival - pana gx80-am van most - arra az 5000 pont jó lett volna. A 6000 is nagyon tetszett annak idején, de impulzusvásárlás volt a pana, megláttam, kipróbáltam és megvettem.Skoda 120L? Burzsoá. Nekem az első kocsim egy Trabant volt.
-
Sordoran
addikt
Ha komolyabban ráállok témára, akkor mindenképpen megejtem (lehet már most hétvégén ha járok arra). Néztem egy nagy összehasonlító videót, teljes A6xxx széria, ez alapján inkább az A6100 tűnt jobbnak, de attól nem sokkal drágább, de jobb az A6400, viszont ez végtelenségig lehetne folytatni.
Ha viszont elengedem 4K-t és modernebb hardvert, akkor miért ne maradjon A6000. Tehát A6000 vagy A6100 helyettA6400 jelenleg. Kérdés ezzel mekkora kompromisszumot kötök. -
Sordoran
addikt
Sziasztok!
Kacérkodok gondolattal, hogy beruházzak egy komolyabb gépre, ezzel kapcsolatban kérnék tanácsot. Jelenleg egy Panasonic TZ-70 van, ezt 2 éve a nagy zoom miatt választottam, de van pár téma amihez kevés, de érdekelne. (pl. éjszakai fotózás, tejúttal)
Nézegetve kínálatot a Sony A6xxx széria szimpatikus, itt most azon agyalok hogy megérné-e egy A6000 2 objektívvel (16-50 és 55-210mm) még most, vagy inkább álmodjak nagyobbat és egy A6400 legyen 16-50-el. Ami miatt ódzkodok az A6000-estől az a videó (egyrészt fullHD, bár az elvileg nagyon szép, de cserébe melegszik közben, ez nem tudom mennyire vészes, lett-e javítva rajta), és az üzemideje is gyengébb. Fotós képességekben nem tudom mennyivel gyengébb, hobbi fotósként számottevő-e. A6400 ellen egyedül az ár szól, illetve itt esetleg ráfizetve a 16-50 helyett lehetne 18-210mm, de már az alap 330ezres ár is elég sok. (ennél 60ezerrel lenne olcsóbb az A6000 2 obival)
Gondolom az lenne még érv az A6000 mellett, hogy ha később meggondolom magam akkor eladom, és veszek egy A6400-as vázat a 2 obi mellé, bár nem szívesen üzletelek használt cuccokkal.
-
Neck
veterán
válasz
kovsol
#54828
üzenetére
Az egy dolog, de pont hogy ez a Sony előtt volt. én pl nagyon élvezem, hogy minden kompatibilis mindennel, úgy használom, ahogy épp a helyzet kívánja (a6500+a5100).
Feleségem nagyon szereti az a5100-at a kis méret, gyors tapi AF, szelfi screen, burst miatt, és a szenzor a mai napig szépen megállja a helyét. Én meg kaptam vele egy játszós gépet, extra akksit, stb. Vissza meg nem mennék CDAFre, az tuti.
-
MrChris
nagyúr
válasz
lugosi
#54830
üzenetére
Bratyóm mikor megvette első laptopját ami egy XT 086-os procis, 640KB ram-os vinyó nélküli 2 floppy-s monoLCD-s gép, még a fogalom is ismeretlen volt és örültünk, tetris is volt rá, nagyon menő volt. Kb 30 éve.
17-18 éve az 5MP-es fényképezőgépem pedig a professzionális 6MP-es vázakat kóstolgatta az f1.8-as obijával...
Ma már ezek papírnehezéknek se jók, ifjúság körbe röhögné.
-
Mr.Csizmás
Topikgazda
válasz
Tin_Shield
#54831
üzenetére
már a nex korszakban se volt valami húdenagy rajzolatú obi, de legalább fillérekért lehetett venni.
-
Hi!King
őstag
válasz
Tin_Shield
#54831
üzenetére
Ez ugyanaz a kategória, mint Canonnál az EF-S 24 mm f/2.8 STM. Az sem sokkal jobb, mint a 18-55mm f/3.5-5.6, és nincs is benne stabi. Létjogosultsága pontosan amiatt van, mert palacsinta, vagyis jóval kisebb.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
lugosi
#54830
üzenetére
Tudom. Én hasonlót éreztem amikor 90-es évek közepén a saját Skoda 120L után beültem a céges Swiftbe. Ma meg már kiröhögött és lesajnált autó...
Én amúgy annak a 16 f2.8-nak nem látom a létjogosultságát a 16-50 mellett, pénzt sem adnék érte. Alig fényerősebb mint a kitobi, stabi nincs benne, sokkal kevésbé univerzális mint egy zoom. És hasonlóan gyengén rajzol mint a kitobi a nagylátó végén. -
válasz
Tin_Shield
#54824
üzenetére
"A 16 f2.8 inkább papírnehezék, a 20 f2.8 jobb, de nem fényerős és ahhoz képest drága."
Félre ne érts, nem veled akarok vitatkozni, csak az jutott eszembe, hogy gyerekkoromban mikor állati pro-nak éreztem magam a zenit 11-gyel és a helios 44-gyel (80-as évek), akkor sírva fakadtam volna örömömben egy olyan obitól, mint amiket írsz. És akkoriban az sem volt olcsó, filléres vacak.
-
Speeedfire
félisten
Jó cucc a 6000-res széria, az már nekem is tetszik. Vagy egy jó fuji. Viszont a gép árából megvan egy mft gép, meg 2 obi, amiből az egyik fix, a másik tele zoom. Azért az nem mindegy. Cserébe nem ad akkora pluszt az apsc. Persze a pdaf jól esne.
Mint írtam, nekem pl6 volt az első gép, utána m5 ii. 2 évig éltem az mft rendszerben, és nagyon szerettem mégha kompromisszumos is volt. Emiatt is néztem újra ezt. -
Neck
veterán
válasz
Speeedfire
#54825
üzenetére
A legtöbb ember a6###-t vesz full frame mellé.
De ha ennyire ki akarod próbálni az MFT-t, akkor én nem írok több érvet, mivel számomra világossá vált, hogy ül a bogár a füledben, és már rég eldöntötted.
-
Neck
veterán
válasz
Tin_Shield
#54824
üzenetére
A 16 f2.8 nem papírnehezék, hanem objektív. Elismerem, nem világbajnok, de látod, máris eljutottunk oda a "nincs rá pancake" kijelentéstől odáig, hogy 3-4 obiról cseréltünk eszmét.
A fényerős téma érdekes kérdés, de szerintem nincs olyan nagy különbség az APSC f2.8 és az mft 1.8 között, hogy az egész rendszert ki kelljen zárni miatta.
A 35mm f1.8 pedig nem palacsinta, de nem is az volt az elvárás, hanem a kicsi és könnyű obi volt az elvárás, és azt simán hozza, nyitva is éles, kiváló a képstabi benne, és villámgyors vele az AF. Az 55-210 pedig 50k-ért beszerezhető a használt piacon - egy FF rendszer mellé nem erről a 20k-tól fog dugába dőlni, pláne, hogy adott esetben ezek az obik felmennek a nagy gépre is, ha szükséges. A 35-el és a kittelével sokat fotóztam, tapasztalatból írom. Volt fent a5100-on is.
-
Speeedfire
félisten
Igazából Tin_Shield leírta a lényeget. Tény, hogy 2 különböző rendszer okozhat gondot később. De az m43 az alajén, pont az ára, és a merete miatt tetszett. Valami 55e volt anno a pl6 + 14-42 kitobi. Ennyiért nem kapok más rendszerben ilyet. 14-42 helyett egy 20 1.7, vagy 12-32 és megvagyok.
-
Tin_Shield
őstag
Szerintem az egész poszt egy olcsó, kicsi és könnyű másodszettről szólt az A7II mellé.
A 16 f2.8 inkább papírnehezék, a 20 f2.8 jobb, de nem fényerős és ahhoz képest drága. A 35 f1.8 pedig annyira sem palacsinta mint az Oly 17 f1.8
A 55-210 pontos használt árát nem tudom, de szerintem nem tévedek, hogy nem az Oly 40-150 30 ezres árában van. Nem mellékesen 1.5-2x nagyobb és nehezebb mint az MFT kittelék.
De az igaz, legalább a bajonett megegyezik, meg az akksi is. -
Neck
veterán
válasz
Speeedfire
#54822
üzenetére
Nem feltétlenül kell rárakni - de rárakni MFT-re se tudnád.
De a lehetőség legalább adott. Emellett kb ugyanott találsz mindent a menüben, mint a nagy gépen, és (A7II, ugye?) ugyanaz az aksi megy bele, tudod variálni a kicsi meg a nagy között. Én Sony FF mellé tuti nem kezdenék másik rendszert, ha ott az APSC. És szerintem oké a szenzor is, az AF meg piszok gyors. Volt a kezemben mindkettő, és nekem érzésre gyorsabbnak tűnt az a7II-nél is.De ha ennyire elutasítod a dolgot, én nem erőltetem rád, viszont annyit még megjegyeznék, hogy több az az ember, akinek nem volt életszerű két rendszert fenntartani, mint akinek igen, legalábbis ismerősök, fórumok, videók alapján nekem ez jött le.

-
Neck
veterán
válasz
Tin_Shield
#54820
üzenetére
Palacsinta fix van, 16 f2.8, 20 f2.8, de ide tenném a 35 f1.8-at is. A kitobi is palacsinta, néhány előnye közül ez az egyik. A tele zoom-ra pedig nem írta, hogy kicsi és könnyű kell, csak azt, hogy olcsó. Az 55-210 pont ilyen - bár mivel nem tiszta fém az egész, elég könnyű is - szerintem.
-
Neck
veterán
válasz
Speeedfire
#54799
üzenetére
Ha amúgy is Sony géped van, nem lenne jobb, ha ugyanaz az akku és bajonett lenne?
A5100? -
ZephX
senior tag
Köszönöm mindenkinek. Továbbítom az ötleteket. Nem kimondottan fotós a felhasználó, de elég sok gép volt már a kezében, még ha nem is olyan komoly gépek. Sajnos nem csak rajta múlik hanem majd valaki eldönti. Csak ne a D3500-at erőltessék.

-
Muerte68
addikt
+1 a Fuji-ra a 18-55- 2'8-as induló fényereje jól jöhet beltérben, ráadásul az az átlagos kit obinál jobb minőségű.
A szenzor is bírja az ISO emelêst, ráadásul a vázból kieső JPG is jó ami ha nem profi fotós fogja használni akkor igen jó dolog nem muszáj utólag szórakozni a raw feldolgozással. -
Matska
senior tag
válasz
Tin_Shield
#54809
üzenetére
E3 már kifutott, de egy T20 teljesen jó a feladatra. Érdemes lehet azonban egy vakut is beleszámolni ha nagyon sötét van, pl Godox Tt350f.
-
ZephX
senior tag
válasz
Tin_Shield
#54809
üzenetére
Igen azt én is néztem. Az jó gépnek tűnik, még én is elfogadnám
Nem tudom mi lesz belőle végül. De szerinted az itt általam és általad felsoroltak mindegyike jobb választás mint a Nikon D3500? -
ZephX
senior tag
válasz
Tin_Shield
#54807
üzenetére
Jónak tűnik. De lehet ez egyáltalán még kapni Mo-n? Árukereső semmilyen találatot nem adott ki rá.

-
ZephX
senior tag
válasz
Tin_Shield
#54805
üzenetére
Bocsánat rosszul írtam vagyis nem írtam le teljesen. Nem nekem lenne. Hanem édesapám munkahelyének. Szóval az teljesen független az én gépemtől.
Csak azért írtam, hogy én ahhoz tudok viszonyítani és én keresem a gépet, hogy ne vegyenek felesleges dolgot.
Még amit most hirtelen találtam: Pana GX80 +12-32mm +35-100mm 250 ezer. Eseteleg Canon M50 + 15-45mm IS STM 230 ezer. -
ZephX
senior tag
Hali!
Fényképező gépet keresek kb. 200 000-es kerettel. Kicsit mehet fölé. A cél: esemény fotózás (múzeumi előadások, rendezvények, hasonlók alapvetően beltérben). Csak új jöhet szóba mert projektes a dolog. Nekem Olympus EM-10II van, így ehhez tudok viszonyítani.
Amit ajánlottak a munkahelyen hozzá az a Nikon D3500 18-55-ös kitobival. Nem hiszem, hogy ez lenne a megfelelő választás. Amit én kinéztem az Panasonic DMC-G80 + 12-60mm 256 környékén. Nyugodtan jöhet bármilyen ajánlás rendszertől függetlenül, nincs mire építeni. Alapvetően objektívvel együtt legyen. (Tudom, hogy esemény fotózáshoz emellett sok más is kellene, de ettől tekintsünk el most, csak a gép+objektív kombó játszik
) -
Speeedfire
félisten
válasz
Tin_Shield
#54801
üzenetére
Volt 20 1.7, és 25 1.7 obim is. Nekem a 20 1.7 jobban bejött.
Áhh, akkor inkább a gx80. Vagy valami pl8, de az már drágább talán.
Ebből akkor gx80 vagy pl7 lesz szerintem. Mondjuk én 60-ért nem láttam még a gx80-at, de gondolom ki lehet fogni.
vakablak93: Azt néztem épp, hogy méretben nagyon pici, és könnyű is.
De szerintem úgy is ár, vagy méret dönt majd. A 4k nem annyira fontos nekem, de azért nem lenne rossz. -
vakablak93
őstag
válasz
Speeedfire
#54800
üzenetére
nincs kereső, se manuális videó , bili horpadós műanyag ,csak micro sd-t fogad ,illetve 5 perces 4K korlát. nincs ibis-se
cserébe a pana 20 mm-essel is tényleg zsebkategória.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
Speeedfire
#54799
üzenetére
Pana 20 f1.7. Ha a kissé traktor AF nem zavar akkor az egyik legjobb üveg a rendszerben a méretét es az árát is figyelembe véve.
A GX800 műanyag, nincs IBIS, nincs EVF, kb ezek a legfontosabbak
Új hozzászólás Aktív témák
- Elektromos autók - motorok
- Több száz játékban kezdi meg karrierjét az FSR Redstone
- A Retro Games feltámaszt egy legendát
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Bluetooth hangszórók
- Bundle topik
- Hullanak a fejek az Apple-nél
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- PlayStation 5
- További aktív témák...
- Kamera objektív szűrők - UV, Polár, ND - 49, 55, 67, 72, 77, 82 mm
- NIKON D7500 - DSLR fényképezőgép váz + teljes NIKON szett (makulátlan állapot!)
- Canon EOS R100 + RF-S 18-45mm (MILC) Digitális fényképezőgép
- Canon EF 28-300mm f/3.5-5.6L IS USM - Újszerű -
- Nikon Z5 full frame nikkor 85mm 1.8 és 35mm 1.8 ftz II
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5600X 32GB DDR4 500GB SSD RX 6800 16GB Zalman Z1 PLUS Cooler Master 750W
- AKCIÓ! Intel Core i7 6700K 4mag 8szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- REFURBISHED - DELL Universal Dock D6000 (452-BCYH) (DisplayLink)
- Dell Alienware AW3423DW 34 QD-OLED Gaming Monitor 27% ÁFÁS
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Mini 128GB Green- 1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS4200
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
A Canon M50 és Pana modelleknél találtam még gyors fókuszt, biztos bővebb ez a lista de én ezeket találtam.
Nem tudom, kinek milyen obiparkja van itt, de már egyetlen olcsó fix (Sony 50/1.8, Oly 45/1.8, Canon 50/1.8) teljesen más világot nyit meg a fotózás terén...

" kezdetű hozzászólást?
Na de azt gondolni, hogy Sonyt csak a szuper számok miatt vesznek technózásra, azért erősen vicces. 
eddig a legolcsóbb váz amit láttam 699gbp volt... nem vagyok tisztában a magyar árakkal, de itt jónak tűnt


