-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
-Mike-
addikt
válasz tboldi #52846 üzenetére
Jobbulást, engem is kísért az a kurva sors, tegnap ugyanígy sodródva jött egy autós kanyarból kijövet de még vissza tudta húzni a sávjába. Az hogy szemből előzött egy teherautót egy türkiszes suzuki és mellettük mentem el szemben, az út padkára húzódva azt nem is írom...
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Something_ #52851 üzenetére
Teljes harcidíszben voltam, ami nálam:
- Lazer Breva Z-line sisak
- Sixgear Trail dzseki Sastec hátprotektorral
-Dainese Carbon Cover ST kesztyű
- C&A-s farmer Asseso térdvédővel
- TCX Airtech csizma
- Lidlis aláöltözőkVan a dzsekihez tartozó gatyám is, de szerintem nem lett volna másabb az eredmény.
szerk.: Köszönöm még1x!
[ Szerkesztve ]
-
fattyu
veterán
válasz tboldi #52856 üzenetére
a combcsonttörésed valószínűleg megvan akármi van rajtad.
viszont a bokád lehetséges hogy valami combosabb csizma megvédte volna.
Nem okoskodni akarok és keseríteni sem. gondolom úgyis kukás az is, esetleg következőnek valami pályásabb csizmát amiben jelentősebb bokavédelem van.
mondjuk én meg kussolok mert a csizmát pont nem hordom mostanság...
tényleg mielőbbi gyógyulást.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Yoshida
aktív tag
válasz tboldi #52846 üzenetére
Mindent írass fel az orvosokkal sérülést, a motort meg dörzsölt szervizeshez kell vinni, bár lehet hogy ránézésre is totálkár, akkor nincs mit tenni, felmérik hogy mennyit érhetett előtte reálisan, és kész.
Ruha, telefon bármi sérült mindent fizetnie kell a biztosítónak, sisak stb.
És ezek után ügyvédet fogadni, és sérelemdíjért megkeresni a biztosítót. Mindent el lehet számoltatni, pl. újságokat amiket vesztek, amíg kórházba vagy, látogatók odautazási költségei stb. -
runner 125
nagyúr
válasz tboldi #52846 üzenetére
Egyszerre megvan a baj, próbáltam levonni ebből a konklúziót, de nem igazán lehet, tipikusan kivédhetetlen szitu, főleg egy nem belátható kanyarban.
Jobbulást és mihamarabbi motorzást!
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
HSM
félisten
válasz runner 125 #52861 üzenetére
A konklúzió, hogy az Isten óvjon az ilyen felelőtlen, közveszélyes járművezetőktől, nemcsak motorral.
Személy szerint minimum munkatáborba zárnám az ilyet, kemény fizikai munkára, minimum 5 évre. Annak talán lenne némi elrettentő ereje.
(#52862) tboldi: Jobbulást.
[ Szerkesztve ]
-
Trub
tag
-
Ferdzsoo
addikt
válasz tboldi #52862 üzenetére
Rossz volt ezt olvasni, ez az a helyzet ha valami meg van írva nem tehetsz ellene semmit...
Belegondolni is rosz hogy ez bárhol bárkivel bármikor megtörténhet.
Mielőbbi felépülést és sok türelmet kívánok!
Csatlakoznék egy előttem szólóhoz, egy izmosabb csizma lehet a bokádat megmentette volna, de ezen ne bánkódj más papucsban tolja és lehet sose történik vele ilyesmi...Folytatnám yoshida hozzászólását:
MINDENT!!! kifizettetni a biztosítóval, komplett motoros felszerelést, minden egyes ruhadarabot, telefont ami sérült, akármit. De a legfontosabb, kell egy komplett levelet írni a biztosítónak hogy te ebben a 3 hónapan milyen bevételi forrásoktól esel el, (vagy amíg fel nem épülsz!), ne adj isten nem tudsz dolgozni stb.stb. bár írtad hogy egyetem ez annyira nem áll fent.
A lényeg: ha NE ADJ ISTEN lesz maradandó károsodásod, azt brutálisan meg kell támadni, több millió forintot ki lehet szedni a biztosítóból alkalomadtán.
Megtörtént eset: a nő karambolozott egy majommal, 100%-ban a másik volt a hibás a fejét megvágta a kitörő szélvédő üvegszilánkja az arcán. Maradandó lett neki a vágás nem tudták teljesen eltűntetni. leírták hogy ezáltal nem tudja megfelelően végezni a munkáját, bizonyos állásokat nehezen vagy egyáltalán nem fog tudni elvállalni a jövőben stb.stb. majd 10 millió kártérítést kapott a biztosítótól.
Tisztában vagyok vele hogy jelenleg a pénz része izgat téged a legkevésbé. Volt balesetem (autóval) tudom mekkora sokk, a pénz része nem érdekli ilyenkor az embert. De aztán majd felépülsz és akkor érdekelni fog és ha most teszel érte nem jársz úgy mint én hogy utólag benyújtva az igényeket egy fityinget sem kaptam semmire...."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Something_ #52866 üzenetére
Ezt nem vitatom, csak mondom az opciókat...
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Archer
őstag
válasz tboldi #52846 üzenetére
Annyi ökör van az utakon, hogy az valami hihetetlen. Tényleg az ember már időnként ott tart, hogy kirángatná a kocsiból a delikvenst és ott helyben megtaposná... Semmi nem fontos, csak én, csak az én autóm, csak az én időm, csak nekem vannak problémáim, csak én közlekedek az utakon... ez a mentalitás terjed villám sebességgel Jobbulást!
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
DigitXT
félisten
-
.mf
veterán
válasz tboldi #52846 üzenetére
Basszus, olvasni is rossz. Jobbulást, kitartást a gyógykezeléshez, mielőbbi teljes felépülést, és normális biztosítót.
Runner: "Egyszerre megvan a baj, próbáltam levonni ebből a konklúziót, de nem igazán lehet, tipikusan kivédhetetlen szitu, főleg egy nem belátható kanyarban."
Attól függ, mennyire sodródott ki az autós. Beláthatatlan balos kanyarban sosem megyek belső ívre; s ha látom, hogy jön szembe autó, akár kisodródva, akár nem, korrigálok a sáv széle felé. Közúton mindig nagy tartalékkal szabad csak menni, hogyha beláthatatlan kanyarban előtted hirtelen megjelenik valami (nem csak kocsi, állat, szikladarab, vízátfolyás, olaj, stb -- mindben volt már részem), akkor is tudj korrigálni, kikerülni, lassítani.
Néha ezen dobom el amúgy az agyam. Múlt hétvégén volt talán, Dkőről jöttem vissza. Lehagyott egy túramotoros páros (mármint srác utassal), felszerelés: mindkettőjükön póló, nadrág. A kanyart alaposan döntve, széltől szélig vette be. Egyedül nem megyek sportmotorral, jó gumival, valószínűleg több pályás tapasztalattal közúton olyan kevés tartalékkal, mint ahogy ő túramotorral, túragumival, utassal ment.... Csak reménykedni tudtam, hogy nem egy bokorban vagy árokban látom később őket.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Xaels
félisten
válasz Archer #52871 üzenetére
Simán be kéne vezetni egy kategória rendszert az autóknál is. Ott most megcsinálja a kis 17éves a jogsit aztán abba ül bele amibe akar. Akár egy többszáz lovas, több tonnás fegyverbe 0 rutinnal, széles vállal... Némelyik segge alá még a Velorex is sok lenne amilyen felelősséggel vezetnek.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
V.Stryker
nagyúr
Ez nem jelent semmit. Most pont egy nő volt a vétkes és a családban nálunk is több olyan nő van, hogy megvan nagyon sok éve a jogsija,de vagy csak ritkán (havi/heti 1-2 alkalommal) vezet vagy egyáltalán nem. Szerintem ők sokkal veszélyesebbek, mint a hülyegyerek friss jogsival, aki minden nap megy, ha mint az ökör úgy, de megy.
Én az első évben többet vezettem, mint anyám valaha fog...
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Anulu79
addikt
A benzincsap mennyire érzékeny? Úgy értem, hogy nyugodtan szét szedhetem következmények nélkül? Ha igen akkor mivel érdemes megtakarítani?
-
Xaels
félisten
válasz V.Stryker #52879 üzenetére
1. Nem azt mondtam, hogy ne vezessenek hanem azt, hogy túl erőset ne.
2. Szerintem az általánosságban nagyobb veszélyforrás aki 7-ből 7nap agyatlankodik mint aki csak havi 1-2 alkalommal.PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
StoneBridge
senior tag
Jobbulást, a felépüléshez pedig kitartást!
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
-
kcsa
veterán
Ezt a "betanult utatakat ismeri" dolgot ha pár éve mondod, nem hiszem el. De amióta haverom feleségét láttam vezetni, aki a Flórián tértől nem tudott szóbeli tájékoztatás alapján eljutni a békásmegyeri mcdonaldsig, azóta bármit elhiszek. Nem mert arra indulni, mert nem ismeri...
-
fattyu
veterán
de én most a boyracerekről beszélek. akik minden nap feszegetik a pofonládát. az vagy kihullik vagy megtanul vezetni.
nem egységsugarú telefonáló tükröt indexet nem ismerő julikáról. persze ők túlélnek mert csak koccangatnak meg mások öregednek helyettük.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
canniball
nagyúr
válasz PoLizei #52804 üzenetére
Mérget persze nem vennék rá de én úgy emlékszem védett útvonalon szabad előzni (aztán az is lehet egyről beszélünk).
tboldi!
Mindig azt olvasni a nők mennyivel óvatosabb sofőrök, erre tessék...
Mielőbbi felépülést!https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
-
Xaels
félisten
Senki sem mondta, hogy jó ebben a formában, de azért 24év alatt nem vesz senki 1000-est egyből. Oktatáson meg legalább ráültetik az embert a kisebbekre is. Nézd nekem 29kW-os motorom van, itt vagyok 30évesen 7éves motoros múlttal. Korlátlan jogsim van. Azért ritka, hogy ezrest ajánlunk kezdőnek... A fokozatosságnak is csak ésszel van értelme.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
HSM
félisten
De most komolyan azt gondolja bárki is, hogy egy "korlátozott jogsival vezethető" mondjuk 60LE-s autóval nem tudott volna a nő olyan sebességgel menni, hogy pontosan ugyanúgy lerepüljön a kanyarívről?
Az Audiban vélhetőleg megtalálható vezetéssegítő elektronikák és felfüggesztés nélkül még kisebb sebességen is vígan elszállhatott volna... -
.mf
veterán
Az, hogy milyen erős, szinte lényegtelen. Egy Suzuki Swift is tud 100-at, s azzal kisodródni a 60-as kanyarban (sőt, mivel várhatóan gyengébb gumi lesz rajta, az alacsonyabb tömeg ellenére talán könnyebben is teszi). Vagy Velorexszel nem megadni az elsőbbséget és kifordulni eléd...
Fattyú: "aki mindennap hülye az vagy kihullik vagy megtanul vezetni."
Mint pl. az a taxis múlt héten, aki Normafáról lefelé az Eötvös úton az Agancs útról bármi elsőbbség nélkül fordult ki elém féktávon; olyat fékeztem, hogy már jött fel a hátulja, de a lökhárító még mindig csak közeledett; és utána a faszparasztja még csak megbánás minimális jeleit sem mutatta...
S ez elvileg egy "hivatásos".
A "boyracerek" csak egy kis szelet. Ld. Boldi esetében is egy kiscsaj volt, egyáltalán nem biztos, hogy "racer", csak még egy kanyart sem tud felmérni. S rengeteg autót látok már az egyenesnél kicsit is görbébb kanyarban átcsúszni a szembesávba, rossz íveket választani, meg folyamatosan fékezgetni (kanyarban!); az autósok döntő többsége rohadtul nem tud kanyarodni. Mert sosem tanultak, sosem gyakorolták. Jogsihoz megtanulták a városban 50-nel pöcsölést, 25-tel befordulást. Ha 60-nal venne kanyart, elfogy a tudomány. Éppen ezért kötelezővé tennék a jogosítványhoz
- egy vezetéstechnikai tréninget, vizespályával is
- egy tempón pályázást
Még ha nem is használnák a mindennapokban, legalább tudnák, hogy a kocsi bírja, hogyan kell kanyarodni, hol szabad és hol nem fékezni, mi a gázkezelés kanyarban, stb.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Bogyó bá'
nagyúr
Ha az Audi elektronikus asszisztensei nem ringatnák a biztonság hiú érzetében a gyakorlatlan sofőrt, akkor nem is százzal szedegetné a 70-el bevehető kanyarokat. A mostani drága kocsikkal-motorokkal minden hülye azt hiszi, hogy tud vezetni....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
HSM
félisten
válasz Bogyó bá' #52895 üzenetére
Van igazság abban, amit mondasz, én sem vagyok a barátja ezen rendszerek rendszeres használatának.
Ugyanakkor amelyik vezető nem veszi észre, hogy kb. agyon gépészkedi alatta magát az autó technikája, és össze-vissza villog mindenféle vörös és sárga jelzés S-alakban csúszkáló kocsikkal meg felkiáltójelekkel a műszerfalon, szóval mondjuk ki, aki ennyire hülye, annak igazából jogosítványt nem lenne szabad kapnia, mert alkalmatlan bármilyen jármű (beleértve a lábbalhajtós kerékpárt is) vezetésére. Picivel értelmesebb, de tapasztalatlan sofőr alatt viszont igen hasznos lehet egy ilyen segéd, ami kisebb vezetői hibákat orvosolni tud.
Ami pedig a "vezetői tudást" illeti, az a fő gond, hogy sokan azt hiszik, a vezetői tudás abból áll, hogy 90-el be tudok venni egy kanyart. Közben pedig nem. Sokkal inkább arról szól, hogy meg tudom-e becsülni, milyen sebessséggel biztonságos belemenni, számítva az adott körülmények között előforduló bármilyen eshetőségre.
Ezenkívül az általad említett sofőrök mentalitásával sem az a baj, hogy "túl bátrak" a sok biztonsági kütyütől, hanem sokkal inkább a felelőtlenség, ami a gondokat okozza, pontosabban az, hogy magasról lesz@rja, kit tesz mondjuk nyomorékká/holttá egy esetleges elszámított manővernél. Ez pedig nem csak az utcákon megfigyelhető trend sajnos, hanem az élet minden területén. -
FIREBLADE78
addikt
Sikeres rutinvizsgát tettem
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Pocee
senior tag
ja ezrest nem sokszor,de a 600as 90%-ban "erőltetve" van,hogy az elég egy darabig,namármost,a mostani hatszázasok 95%-a 3.5-ön belül gyorsul 100-ra...és tudnak 200 fölött bőven...
tehát milyen fegyver is van a fiatalok kezében kezdésként?félre ne értsd nem védem az autóst,és azt sem gondolom,hogy mindenki 2 évet töltsön kategóriánként,egyszerűen az csípi a szemem,hogy amikor egy autós hibázott,egyből mindenki felzendül,hogy húúúúúúúú fokozatosság kell meg ígyúgy,de egy seggrakéta nyugodtan ajánlható...ennyi erővel egy RS3-as Porsche is ajánlható kezdő sofőrnek mert innen a monitor mögül bárki megmondja,hogy a kategória kezdő higgadt és nem száll el az adrenalintól...
na mindegy...meleg vanMr.Brightside
-
canniball
nagyúr
válasz Bogyó bá' #52895 üzenetére
Csatlakoznék a kollégához: ahhoz hogy ezek a kütyük működésbe lépjenek a normálisnál jóval "erősebb hatás" szükséges, azt meg épeszű ember nem tudja nem észrevenni; "szituáció" esetén viszont nagyon hasznosak lehetnek. Engem mentett már meg az ABS, ha lesz rá lehetőség legközelebb a motoron is lesz.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS Mobile
- Home server / házi szerver építése
- Formula-1
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- EA Sports WRC '23
- Építő/felújító topik
- Fűnyíró topik
- Gyúrósok ide!
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest