-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz rob210 #76348 üzenetére
Elvileg megy minden, a motorhaztetonel a szellozoben volt lerakva a telefon, az elegge berezonalt.
Csinaltam egy masikat, mar rendesen megjaratott, meleg motorral is, de nem sok kulonbseg van. A ketyegesre mondta a szerelom, hogy hajtokarcsapagyas.
Ha a klimakompresszor bekapcsol, akkor tenyleg eleg rendesen elkezd remegni az egesz, az igaz.Everybody lies.
-
DonThomasino
veterán
Megane 2 grandtour műanyag pótkerék tálcájában mitől állhat a víz?
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
rob210
Topikgazda
-
valaki_xy
tag
Szép estét!
Tegnap megtettem egy kb 260 km-es túrát az 1.4 8v 2000-es évjáratú Cliommal nagyrészt autóúton. Induláskor az olajszintet ha jól emlékszem kb 2/3-ra írta a műszerfal. Félúton már csak 1/3, kb 240 km megtétele után meg már 0-át. Ekkor a nívópálca szerint még volt kb fél cm benne. Korábban 1 év/6000 km alatt nem evett meg ennyi olajat. Mitől lehet ez a hirtelen olajfogyasztás?
Fontos lehet még, hogy októberben sikeresen felforraltam a vizet, így hengerfejes lett. Akkor cserélve lett a tömítés, síkolva lett a hengerfej, vezérlés, gyertyák, olaj és víz lett cserélve. Lehet összefüggés a kettő között? Bár azóta megtett kb 3000 km-t és azalatt nem volt probléma.
Előre is ezer köszönet -
molnarpeter
nagyúr
válasz valaki_xy #76366 üzenetére
Hosszú úton hirtelen fogyás normális, ha előtte csak rövideket ment. Ilyenkor fel tud melegedni az olaj és a víz stb elpárolog belőle. Másik, hogy meleg motornál pontatlan szokott lenni a szint általában, nézz rá holnap, ha ugyanott áll megint (domborzati viszonyok is jelenthetnek valamennyi különbséget, érdemes ugyanott állva nézni)
-
#89309696
törölt tag
válasz valaki_xy #76366 üzenetére
Kocsi alatt, motornál olajfolyásnyom? Motorolaj, hűtővíz tiszta, nem habos?
Kocsi reggel beindításnál füstöl, nagyobb gázra, váltások közben esetleg füst? [link] Ilyesmi.
Ha rövidtávos a kocsi és most mentél vele sokat akkor a benzinmaradék, kondenzvíz is ki tud párologni az olajból ami csökkenést mutat.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz DonThomasino #76370 üzenetére
Az egyszerű ember átfúrja, hogy ki tudjon folyni alul.
-
DonThomasino
veterán
válasz #89309696 #76371 üzenetére
Ez nekem is megfordult a fejembe, csak mivel ilyen apró rekeszes az egész,
és többen is állt a víz nem furhatom ki mindet.
A pótkerék tartónál jó lehet ez a dolog,
de ott meg azt nem értem hogy lehet ott víz ...[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz DonThomasino #76370 üzenetére
Nekem is volt hasonló gondom, a hörcsögnél, illetve asszony Aurisánál is, a hátsó lámpa szivacsa adta meg magát egy picit. Én sikaflex-et hasznátam (pontos típusra nem emlékszem, de a boltban elmondtam mire kell, inkább tömítő, mint ragasztó kell). A szivacsnál körbekentem, hagytam picit száradni, visszatettem azóta hibátlan.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Pokesz007
senior tag
-
rob210
Topikgazda
válasz DonThomasino #76370 üzenetére
Cactus leírta.
Bármilyen ecetsav mentes tömítőanyag jó.Renault power
-
valaki_xy
tag
válasz molnarpeter #76367 üzenetére
és (#76368) Fehér Farkas és (#76369) rob210
Köszönöm a válaszokat. Olajfolyásnak nincsen nyoma, a víz és az olaj is tiszta, és nem is füstöl. Mostanában 5-25 kilométereket megy főúton, vírus előtt hetente ment 100 km-t szintén főúton, akkor nem szokott probléma lenni. Igaz most kapta rendesen, 4 felnőtt + 1 gyerek, klíma, közel 30°C, tartósan 120 km/h.
Úgy tudom, hogy a hengerfej csak síkolva lett, abba meg nem avatott be a szerelő, hogy milyen olajat tett bele. Sajnos kénytelen voltam idegenhez vinni, mert nem itthon történt a "baleset".
Egyébként jelenleg kb 1 cm-rel van a minimum felett, úgy, hogy mikor jelezte, hogy nincs benne kb 2,5 dl-t rátöltöttem jobb híján a "jól bevált" 10w-40-ből (5w-30-ból csak dízel Fordba valót tudtam volna), amiről mást nem tudtam. Szóval jól sejtem, hogy egy olajcsere mindenképp kelleni fog normális olajjal? Vagy nem úszom meg ennyivel?[ Szerkesztve ]
-
Ghandi
aktív tag
válasz #89309696 #76338 üzenetére
A motorcsere sajnos megvolt, de ugyan olyan 1.4 16v motorra, a régi, rossz minden alkatrészével megmaradt. Gyorsan kelett a csere, és én mindig megtalálom a balfax szerelőket, de most működik a darab a lényeg az. Persze a motorszámmal így igy kellene kezdeni valamit, állítólag az erősebb sósav is jó rá? Sajnos ebben nincsen tapasztalatom
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Fenyibaba
csendes tag
Szép estét kívánok!
Tanácsot szeretnék kérni egy roppant kényes ügyben!
2002-es évjáratú Renault Megane kombi autóról van szó!
Pár hete elkezdett világítani a légzsák hibát jelző lámpa!
Autóvillamossági szerelő hibakód alapján cserélte a légzsák indítót,
valamint mindkét oldali övfeszítőt!
A javítás után viszont a hibakód törlése nem sikerült!
Azt mondta még mindig hibának jelzi mindkét oldali övfeszítőt,
pedig azok jók!
Több kódolvasóval is próbálkozott,de a hiba törlése nem jött össze!
Azt mondta ő még ilyennel NEM találkozott!
Esetleg tudnátok javasolni valamit amivel megoldódna a probléma?
Előre is köszi!
-
#89309696
törölt tag
válasz Fenyibaba #76381 üzenetére
Valószínű felesleges volt cserélni, mert a korabeli Rönóknak a csatlakozóknál van kontakthibája jellemzően, az ülés alatti csatlakozót kell szétszedni, megpucolni, befújni kontaktsprével és összedugni. Illetve típushiba még a kormányban a szalagkábel szakadása.
A hibát törölni sem muszáj, mert az első beindításnál érzékeli, hogy rend van és kialszik a légzsák visszajelző. Azért világít még mindig, mert nem a patronok voltak rosszak, hanem a vezeték vagy a csatlakozó ami feléjük megy. -
Ghandi
aktív tag
válasz Fenyibaba #76381 üzenetére
Megane légzsák anomália szinte már jellegzetes hiba, igaz nekem és volt munkatársamnak is állandó probléma volt. Munkatársamnak a jobb első ülés alatti csatlakozó szórakozott, megmozgattad és akkor egy ideig jó volt. Aztán már hiába mozgatta nem javult meg. Vitte több szerelő és villamosságishoz is, mindig mondta is hogy elött ez a csati volt a hibás, azt elutasították, mert a diag mást ír, de azért volt aki kontaktolta de nem hozott semmi tartós eredményt. Emberünk bemérgesedett, fogta levágta a csatikat és egyszerüen összeforrasztotta a kábeleket. Amíg még együtt dolgoztunk kb 2 évet semmi baja nem volt utána vele. Nekem is kijött ez a hiba de nekem pár mozgatás és kontaktozás után elmúlt. Persze nekem azóta elszakadt a kormány szalag... Azóta már rendeltem kínából ujjat, csak még nem volt időm kicserélni, a műszaki meg még messze van. Majd elötte egy héttel kapkodva fogom megcsinálni
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
-
Fenyibaba
csendes tag
Köszönöm mindenkinek az észrevételeket!
Mivel már többször volt nála az autó megbíztam benne!
Elmondása szerint megvizsgált mindent, a lehetséges szakadásokat is,
de semmi hibát nem talált!
Az ülés alatti csati-ban sem volt kontakt hiba!! -
#89309696
törölt tag
válasz forceberg #76385 üzenetére
Nem baj ha kicserélte újra, mert a 20 éves patron franc tudja kidurranna-e mikor pont kell vagy nem-e késve durran ki, mert elöregedett (10 évente cserélni kéne őket egyébként), csak hát ez egy nem túl bonyolult hiba és ha ezen elakad a szerelő akkor tapasztalatlan. Nem biztos, hogy kókler, csak még nem szerelt elég sokféle autót.
[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
válasz Fenyibaba #76389 üzenetére
Sajnos, aki nem tudja mit kell keresni, az nem is fogja megtalálni.
Persze, ilyenkor jön az előbb említett xar három F!
Néha-néha persze előfordulhat ordas nagy szívás.(#76390) Fehér Farkas: ez jogos, a 10 évet régebben olvastam én is valahol, csak ezek szokták elvinni egy-egy autó árának a kétszeresét...
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
#89309696
törölt tag
válasz Pttypang #76392 üzenetére
Szerintem létezhet az is, mert nem csak szakadást néz, hanem kifejezetten ellenállást figyel folyamatosan menet közben is a légzsákellenőrző és ha más a patron ellenállása, mint ami kéne bele akkor simán érzékelheti rossznak. Ismerve, hogy az autógyártók szeretnek mindent belerakosgatni az autóikba amit épp olcsóbban megkaptak, lehet másfajta patront kapott más-más sorozat. FHP jeladóból is volt kétféle vagy négyféle, ugyanahhoz a motorhoz, elsőre rosszat vettem én is.
Nem tudom, hogy ezeket kell-e tanítani, mint az injektorokat, szerintem nem, nem indokolja semmi.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz forceberg #76391 üzenetére
A gyári Renault könyv írja a 10 évet, de nem emlékszem, hogy cserét ír vagy csak ellenőrzést. De valószínű cserét.
Nem tudom mennyibe kerül, de ugye már az M1-ben is van 4 légzsák meg 2 övfeszítő, ráadásul mindegyik dupla patronos, mert kétlépcsősen tud felfújódni, nem hangzik olcsón.
Szerencsére a Megane passzívan is jól meg van építve, ha nem nyílik a légzsák és nem feszít az öv még akkor is nagy eséllyel életben maradsz.[ Szerkesztve ]
-
Ghandi
aktív tag
válasz Fenyibaba #76393 üzenetére
A sok tapasztalat teszi a mestert. Dani ismerősőm Alfájával voltak érdekes problémák. Valami leszívta az aksit, meg menet közben majdnem hogy elment az áram annyira lecsökkent hirtelen a feszültség, stb érdekes anomáliák. Nem tudtak rájönni hogy mi a baj. Aztán egyszer elkeveredett egy 17kerben lévő öreg szakihoz, akinek semmi modern eszköze nem volt. Elmondta mi a probléma, ö fogta a kis próbalámpáját, meg a saját maga csinálta eszközeit, mért itt, mért ott és pár perc alatt megmondta hogy ennek az autónak a több fokozatú hűtőventi szabályzója a hibás.... kicserélte azóta jó! És az öreg olyan olcsón dolgozik hogy csak na. Neki már annyi tapasztalata van hogy tudja hol kell keresni a bajt, nem kell mondani a környéken minden autószerelő és még villamosságiak is hozzá viszik az önindítókat és generátorokat felujjítani
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
-
Fenyibaba
csendes tag