Új hozzászólás Aktív témák

  • kardkovacsi

    senior tag

    válasz Ck. #62031 üzenetére

    Miért is lenne illúzió romboló? Vezettél már ilyet? Egyrészt csak az első 1-3 fokozatot használja, érzésre, mert meg nem mondod mikor vált.
    Viszont ennek rengeteg előnye van. Egyrészt be lehet rakni a sima váltó helyére mivel a két típusú váltó teljesen ugyanaz. A nyomatékváltó helyére került be a váltóba (ez az ami gurítja az autód a sima automata esetén). A fokozatokkal lényegesen erősebbé teheted a villanymotort. Az a kis "nyomi" 88 lóerős villanymotor (F30-ban, a G20-ban már 113 lóerős) is meg tud lepni emiatt. Már sima nedves aszfalton is keresztbe vágja a farát mielőtt az elektronika bele tudna nyúlni. Volt is, hogy esős időben telezöldnél intettek, hogy akkor menjek balra én meg nagy gáz és hopsz meg is volt a 90 fokos forduló :)
    Mivel váltóban van a villanymotor a váltó elektronika gyakorlatilag fokozatmentes érzéssé teszi a váltásokat a benzines használatban is mert amikor esik a fordulatszám akkor tol oda a villanymotornak egy löketet. Sőt sport módban vicces módon kicsit túl is tolja, mert akkor érzed a hátba rúgást amikor épp vált a váltó.
    Aztán még ott van, hogy minél közelebb kell lennie a motorhoz a villany hajtásnak és így ez pont érvényesül mert sima hibrid üzemmódban is néha tölt picit, néha használ áramot az akkumulátorból ezzel optimalizálva a benzin motor hatásfokát.

Új hozzászólás Aktív témák