-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
bandus
veterán
válasz radi8tor #258698 üzenetére
csapongásom eredményeként már mazdákat is nézegetek a két példa elég jó volt itt a topikban a 6-ossal és a piros cx5-tel. az igazi a cx60 lenne, az naaagyon bejön, de drága.
szerk: ezzel a belsővel zseniális [link]
[ Szerkesztve ]
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Petyyyyy
addikt
válasz Peter.70 #258686 üzenetére
Ó,ez a csodák csodája. Annyi ehhez hasonló kotla van az utakon, amiket ha meglátsz már nem agyvérzést kapsz, hanem értetlenkedsz hogy hogyan???, hogy el sem hinnéd.
Eközben a Hunyadin rögtön a MOL kút után kiveszik a pár éves Caddyt ellenőrzésre, miközben szakadt korom-ágyúk/rozsdaboglyák zúgnak tova a Budafokin.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
radi8tor
MODERÁTOR
Írják hogy hibridek esetén is lehetséges, de azt nehezen tudom elképzelni, hogy ők leszedik az összes műanyag elemet, leszedik a HV akkut is a kocsiról, hogy mögötte is lekenjék.. Ha meg nincs az akku mögött lekenve, akkor az milyen már. Vagy ott hagyják a helyén és összekenik az akku tetejét?
⭐ Stella
-
Flashback
addikt
Ùj autót szeretném alvázvédöztetni.
Valaki azt mondja felesleges, de én úgy lennék nyugodt ha van valami só ellen az alvázmosáson kívül is...
Melyik tachnika most a jó? Vannak ajánlott helyek?profi gőzállomás eladó - Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
Peter.70
addikt
-
-
kisza25
félisten
válasz macilaci78 #258668 üzenetére
Arra a futásra pont ideális, 35-40ekm alatt lekopik, 4 évente 1szett, nem kettő amit kukázni kell.
Amúgy ősztől tavaszig ideálisabb, erre az időjárásra, mint egy téli
Amit még elfelejtettem hozzá tenni, hogy 2tonnás autóra én sem ezt raknám[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
veterán
válasz fant0mi #258680 üzenetére
Van hivatalosan lehetőség; a nem orosz import nyersanyagnak megfelelő mértékben exportálhatnak készterméket.
A pozsonyi (Szlovákia) finomító a MOL-é, az Orlen pedig lengyel cég, így nem értem, miért onnan hozza az üzemanyagot? Nem inkább Lengyelországból? Vagy akkor már miért nem Százhalombattáról?
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
Anyám Agiláján Q5 után az Nblue 4S minőségi előrelépés volt, de vegyeseket hallottam róla(megosztó), van akinek bejött, van akinek nem.
Jó, pl Winterhawk az... újonnan se erős, 3 évesen rossz vicc.Nagyobbo Quattac van vagy Quattac Pro van? 2-3 éve kikoptak a tesztekből két év erős szereplés után.
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MC Pite #258677 üzenetére
Nekem a CC egesz lassan oregedett 3 evesen meg tok oke volt, 4 evesen mar jelentosen gyengult, foleg a teli kepessegei. Ha nem lenne ilyen draga akkor gondolkozas nelkul ujra azt vettem volna.
Vredestein lett mind a ket kocsira. Jazz-en a Q5 meglepoen jo, igaz egy Hankook K425/Firestone WinterHawk kombonal nem nehezebb jobbnak lenni.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
MC Pite
veterán
4S² elég ügyes (évek óta, sok méretben, még suvoknál is, meg nekem is bejött) - de a két éves öregedés nem gyere be. Átlag juzer lehet észre se veszi, engem kezdett zavarni, de nejem is szóvá tette már. Remélem a CC2 normális lesz 3-4 évig.
Pff, Meganera is lassan kéne 2 szett. Vagy másik autó...
Ahhoz meg egy lottó négyes találat lassan.
Szerk: Nálam az első családi renault ami bekerült a képbe (és utolsó?). Pedig nem nagyon szeretem a Renault autóit (vannak jó modelljeik, de amire nekem kell, kicso volt a közös szimpatikus halmaz). M4 megint lófütty, nem rendes kombi, mint manapság szinte minden más . Ellenben rendes (B szegmenses) egyterű se magyon maradt túl sok gyártónál.
szabonagyur: Passz, mindenem is az unionnál van. Végre nem kell 11 év 10 casco igazolását összeszednem évente.[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
félisten
Allianz ügyfélkapu másnak sem megy?
-
MC Pite
veterán
válasz macilaci78 #258616 üzenetére
https://www.tyrereviews.com/Article/2020-Tyre-Reviews-All-Season-Tyre-Test.htm
Tessék, nézd meg a videót. Hó, 30⁰ levegő (4x⁰ aszfalt), egyéb szempontok is mint a német teszteken, és persze referencia télinés nyári gumi is a tesztben. Ezután lehet a frisebb tesztjeiket olvasni, ezt mindenképp meglesném előtte.Qru Köszi, bár nekem a Vesuve jobban is tetszett. Talán még a Rial Milano is, vagy max döntetlen a kettő, mert utóbbit a színe tette izgisebbé
[link][ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
macilaci78
nagyúr
válasz ArthurShelby #258653 üzenetére
Írtam: ha ráz, félrehúz, de a keréknyomás rendben, akkor elviszem. Anyósom Ignise például így járt.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
MC Pite
veterán
Én is így tudom, itthon minden battai, kivéve carrera 100 (vagy mi a neve).
Plusz molos infó szerint azonos az additív, de nagyobb koncentrátumban adagolják az orlennél (azt sajna nem tudom hogy a puru vagy a prémium vagy mindkettőnél).
De felénk ezek évesek a tartályok, nem tankolok ott (benzinhiánykor tankoltam, még lukoil volt, de nem sokat evet vele mindkét autó megint).
Inkább amúgy is máshogy igyexem melóba járni.[kép]4S: 208on 4S² volt 2 évet, nyáron olyan volt mint a Kleber, télen alsóközepes. Két év után gyengült, cseréltük CC2-re, idáig sokkal jobb.
A nehezebb autónkra amivel messzire megyünk (pálya) nem lépném még meg. Télinek télies 4S gen2 van rajta, mert ez biztonságosabb mint a téli (havon is pöpec).Sok négyévszakos kenődik nyáron, egész évre nem venném azokat meg. Sőt, a középkategóriától kezdve lefelé már értelme se nagyon van a 4S gumiknak, mert csak tavasz/őszre jók, vagy arra se.
Könnyű autóra, nem pont pályázásra jóféle 4S szerintem ok. Egyterűre/suv-ra Apollo/Kleber/kínai négyévszakosnak semmi értelme.
A kettő között attól függ .[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
A gyári 17es szettből 2 gumi egy felnit kukázott az előző tulaj egy kátyúnál, inkább nem erőltettem. Bár nem nagy a különbség, de mégis húsosabb a 16os, plusz a szegélyeknél is kevesebb a para (peremvédős volt ugyan, de a keskenyebb felni jobban védett).
A téli szettem (4S gen2-vel), na; az más liga, nagyon ügyes vele a futómű (nem szar az aluval se, de 3,8kg mínusz az 3,8kg). Ja, mert rájöttem, hogy az a pótkerék volt, a GY-el 15,2kg.A Vesuve felniket sajnálom, kompletten alig voltak 14kg-os kerekek, és elég erősek is. [link]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Arcképgyáros
Akkus nyestriasztóval valakinek tapasztalata? Macskákat mennyire riasztja el a kocsitól?
[ Szerkesztve ]
-
ArthurShelby
addikt
válasz bandus #258659 üzenetére
Ez igaz, de nagy sebessegnél nő a kockázat/baj is, így pár centi sokat érhet egészségileg, ezért inkább bajlódom a téli/nyárival (főleg, hogy néha nem bírok a véremmel és többel megyek, mint 130)
Illetve szokott olyan összehasonlítás is lenni, hogy az új négyévszakos egy használt nyárihoz/télihez képest
Ezek alapján a 4évszakos mindenkinél csak 1-2 éves...Nem vagyok a 4évszakos ellen (nekünk is van, és oda szerintem tökéletes döntés volt)
Egyébként meg soha sem lehet tökéletesen gumizni, mert nyáron is esik az eső, egy durva zápornál jobb a téli, verőfényes napsütésben meg slick kell. Ha az f1-es csapatok is elrontják a gumizást, akkor nekünk halandóknak csak szerencsénk lehet gumizás/időjárás terén.
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
bandus
veterán
válasz ArthurShelby #258656 üzenetére
amíg napi 250 km-t pályáztam addig sem volt sosem gondom a 4 vészakossal. bár necces szituba sem kerültem szerencsére. de továbbra is azt gondolom, hogy nem szintetikus körülmények között, ha valamit nem tudsz kivédeni, az sokkal inkább a rosszul megválasztott sebesség, figyelmetlenség, fáradtság, reakcióidő hibája, amit nem kompenzál a gumi.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Qru
MODERÁTOR
válasz ArthurShelby #258656 üzenetére
Miert kellene? CC-m van varosban elvetve hasznalom, boven eleg egy jo 4S arra is.
#nincsbennetarcsi
-
ArthurShelby
addikt
válasz bandus #258598 üzenetére
Szerintem az csak városba jó évi 10ezer km alatt. Ha sok az autópályazás (esetleg 130+ km/h), vagy sok az évi futás, akkor téli/nyári kell szerintem.
Nálunk a családban cc+ van az egyik autón, a másikon téli/nyári (primacy4, alpin6) #michelinA rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz macilaci78 #258596 üzenetére
És a centirozással mi lesz?
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
sagesz93
addikt
Baleno 4 éves szerviz + műszaki = 120k botrány árak vannak szerintem. (olaj(és "csak" 0W20, a 16ossal még drágább lenne)-összes szűrő-fékfolyadék csere)
-
Qru
MODERÁTOR
-
lazac_
tag
válasz tboldi #258613 üzenetére
Gyári 15" mazda felni 6kg alatt van, nem is egy ökör ára 3gy szett, bár az utóbbi időben szépen felverték ezeknek is. Nem is értem azokat, akik lecserélik valami csiricsáré csodára. Mondjuk ha mellé bekerül egy turbo kit is, az más...
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Vismajor01 #258645 üzenetére
Futóműveshez vidd el megnézetni. Más gond lesz ott...
Kerékanyák nem lazultak meg? Az csinálhat még ilyet.⭐ Stella
-
kisza25
félisten
válasz macilaci78 #258639 üzenetére
Nekem rendre elöregedett a téli/ nyári, siman volt még futó felülete, de már 4+ évesek voltak, volt ami második autón folytatta életét ami csak helyben ment, de még 8 éves gumin is volt minta (ts 830)
Mostani prémium gumik meg még hamarabb elöregszenek. 4 évszakost 3 év alatt lejárom. Nincs ideje elöregedni.Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Vismajor01 #258641 üzenetére
Azota foghattal katyut, padkaea felallas is meg tudja nyomni a gumit ha rossz szogben eri... Az nem normalis hogy razkodik gyorsitasnal.
Futomu is lehet ludas, ra kene nezetni ha a gumis nem talal semmit.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
macilaci78
nagyúr
válasz kisza25 #258628 üzenetére
Almát almához hasonlítok, így az új télit, nyárit az új 4S-hez. Gondolom, egy használt akármit egy új minőségi meg tud enni, de nem is hasonlítok egy csereérett gumit egy újhoz.
Nem is a kopás miatt fogom cserélni, hanem a kora miatt.Qru: Ha annyit mennék, hogy 3 garnitúra gumi is elfogyna 5 év alatt, akkor megcsinálnám.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Arcképgyáros
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Vismajor01 #258633 üzenetére
Gumis forgassa meg lehet az egyik szalszakadt pl. Vagy ha sokat allt egyhelyben akkor is elojohet ilyen.
#nincsbennetarcsi
-
Flashback
addikt
válasz Vismajor01 #258609 üzenetére
Lehet a gumi is, de érdemes rénézni az elsö futómüre is ASAP!
profi gőzállomás eladó - Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
kisza25
félisten
válasz macilaci78 #258602 üzenetére
Gondolod, hogy egy 3-4 éves nyári/téli féktavja jobb, mint egy új márkás 4 évszakosnak?
Nekem nem koptak le 6-8 év alatt a gumik, ha téli/nyárit használtam. Most az egyik autón 2022- es 4 évszakos van, a másikon meg 2021- es.
Látnád mikkel adják el a hasznalt autókat, meg kérdezz meg egy gumist, hogy mikkel közlekednek emberek[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
426os
őstag
válasz macilaci78 #258614 üzenetére
4s gumik között is lehet nagy különbség. A "prémium"-okkal nem hiszem, hogy nagyon mellényúlnál.
12k km-t mentem 195/65R15 Nexen 4S-el és már közel 20k-t 225/45R17 Vredestein Quatrac Pro-val, télen/nyáron, pályán 130-150-el, valamint hegyi, kanyargós utakon is. A Nexen volt, hogy nyúlt kicsit, de a Vredestein eddig mindig stabilan tapadt, sosem az volt a szűk keresztmetszet. Egy dedikált téli/nyári adott évszakban és időjárási körülmények között biztosan jobb, de ésszel közlekedve egy jó 4s teljesen jól szuperálhat. Csak azért gondolkodom, hogy jövő télre beszerzek egy második felni garnitúrát rendes téligumikkal, mert letaposott, fagyott hóban, fent a hegyen nem szeretnék elakadni, ha épp olyan van (bár idén is csak szándékosan kerültem olyan szituba, hogy vissza kellett fordulnom egy fagyott-havas útszakaszról 2000 méteren a Vredestein gumikkal). Az sem biztos, hogy veszek majd, mert mentőövnek télen nálam van a hólánc is, csak lusta vagyok szerelni..
-
Qru
MODERÁTOR
válasz macilaci78 #258614 üzenetére
Ha igazan le akarod vedeni magad vegyel egy 4S szettet is az atmeneti idore amikor a nyari meg gyenge a teli meg mar...
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Vismajor01 #258609 üzenetére
Lehet a gumi miatt igen. Csak gyorsitasnal erzed?
#nincsbennetarcsi
-
-
JoinR
őstag
válasz macilaci78 #258616 üzenetére
Nyáron, amin egy R888R-nél több minta van, kuka.
-
macilaci78
nagyúr
válasz CactuS #258610 üzenetére
Igazad van, de akkor egy kérdés: melyik csúszik jobban?
A téligumi 15-20 fokos nappali csúcshőmérséklet, amikor éjszaka 5 fok körül van, vagy a 4S gumi 30 fokos csúcshőmérsékleten, mikor éjszaka 20 fok van és télen, amikor a nappali csúcs 3 fok, az éjszakai meg -3 fok?Na, ha erre vannak tesztek, majd eszerint választok. Most fog lekerülni az 5 szezont futott télim és kerül fel a 4 szezont futott nyárim. Időszerű a döntés.
JoinR: Continental ContiPremiumContact 5 195/65 R15 91T a nyári, Kleber KRISALP HP3 91T 195/65 R15 a téli.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
JoinR
őstag
válasz macilaci78 #258614 üzenetére
Gondolom akkor nyárinak semi-slicket használsz.
-
macilaci78
nagyúr
válasz bandus #258608 üzenetére
Kolléga Fejér megye határáról jár be Újbudára és azt mondja, észrevehetően nyúlik a 4S gumi fékútja nyáron. Nem tiporja, 130-as tempót tart.
Én 3000 rpm-et szoktam tartani, az GPS szerint kb 138.Egyszerűen nem érezném biztonságban magam és utasaimat az általam vezetett autóban azzal a tudattal, hogy a 4S gumi helyett van, ami jobb tapadást biztosít nyáron, vagy épp télen.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
tboldi
nagyúr
válasz macilaci78 #258611 üzenetére
Volt már hasonlóban részem, nem volt semmi probléma a Michelin CrossClimate+-okkal. A WagonR eco nyári gumijai* nyúlósabbak lettek volna.
*Abban a pici méretben nem nagyon van más fajta.
Felnitéma: A Jazzen lévő 15-ös OZ-k 8,3 kg-ot nyomnak egyenként, az Alfa gyári 17-eseit nem tudom, egy random webshop szerint 9,9 kg.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
macilaci78
nagyúr
válasz radi8tor #258603 üzenetére
Lassan kopik a fék és a tárcsa is alattam, használom a motorféket, akár vissza is váltok. A belátható, tervezhető dolgokkal nincs is bajom.
De amikor megyek 50-nel pályán, mikor a kamion mögötti araszolást hosszú idő után egyszercsak megunja valaki és beesik a belsőbe, kigyprsít 10-ig, akkor van, hogy taposni kell.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz macilaci78 #258602 üzenetére
Annak az esélye, hogy egy baleset pont a 4S gumin múlik minimális. A tényleges fékút különbséghez képest sokkal többet dob a történeten pl. az, ha nem a telefonból néz fel az ember 2 másodperccel később. De nézd a másik oldalról: Január van és pályán mész, plusz 15-20 fokban, mert pont jött egy ilyen hét - ez mostanában előfordul -. Satuznod kell és szépen csúszol majd, mint a takony a téli abroncsokon. És akkor mondhatod azt, hogy bezzeg, ha hidegebb lett volna, de pont nem volt.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
bandus
veterán
válasz macilaci78 #258602 üzenetére
en meg nem hallottam olyat, hogy adott baleset meguszhato, elkerulheto lett volna ha nem negyevszakos gumi van az auton. 130-cal haladva az autopalyan, kovetesi tavolsagot tartva ez nem lehet a szuk keresztmetszet.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Qru
MODERÁTOR
válasz macilaci78 #258602 üzenetére
Elsore en is idegenkedtem a 4S gumiktol. De keveset palyazok es akkor sem megyek gyorsan szoval nekem bevalt/eleg.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz cOxeR #258601 üzenetére
Ugy tudom mindenki a Mol-tol veszi a nyalat ittjon, az OMV 100-ast kiveve. A hozza adott adalek a mas csak. Illetve talan az Orlen az Pozsonybol is hoz nyalat de ebben nem vagyok biztos.
Ezeket az adatokat a kutak uzleti titokken kezelik.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz macilaci78 #258602 üzenetére
Nem kell fékezni és problem solved.
(komolyra: nagyobb féktávot kell tartani, ha attól félsz nagyobb lesz a féktáv)⭐ Stella
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest