-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Hachiko95 #325557 üzenetére
TDI-knek az a baj az egesz szivo oldalava,l hogy amikor tunneroljak se raknak fel igazan nagy csoveket
meg az egesz fej maga is egy fojtas, hiszen igazabol olyan, mint a Lada-é is
ott is leszopod magad mar a 1.6-bol 130 loeroert is, annyit meg egy 16v motorbol kulonosebb izzadtsag nelkul kihoztak akar gyarilag is 25-30+ eve
kicsik a szelepek, kicsik a portok, a szivoport a kipuff mellett van kozvetlenul, ami felmelegiti a levegot, a turbo a szivosor alatt, ami szinten melegiti azt alulrol
es minnel nagyobb a tomegaram, annal inkabb jelentkezik ez, es romlik a toltescsere hatekonysaga, mert beragad az elozo ciklus egestermekenek egy resze a hengerben es kevesebb friss levego tud beferni melle a kovetkezo ciklusra, romlik a volumetrikus hatasfok, a kiszamolt uzemanyag mennyiseg tul dusnak szamit es csak fust lesz belole:
tipikus TDI "betegseg", fustol ha kell, ha nem
kb olyan mintha, az EGR szelep folyamatosan visszaforgatna a kipuffgazt kontroll nelkul
eleve a szivosor is annyi, hogy az 1 csobol 4 lesz, semmi puffer terfogata (u.n Plenum-a) nincs
megnezed a JTD-ét, ott a levego egy ~1.5-2 literes legtartalyba erkezik, es abbol agazik le az egyes hengerekhez
nem sok az se, de a csak siman 4 fele agazo-nal biztos tobb
a 16v-nel meg "valtozo szelepvezereles" is van a swirl lapokkal: bezarva 8v-kent mukodik kinyitva meg 16v-kent
erre alacsony rpm-n van szukseg hogy a perdulet es a nagyobb gazsebesseg miatt jobb lesz a hengertoltes
tenyleg erezheto a diffi, mert az enyemben ez meg pont nincs, de mentem egy az enyemnel 1 evvel ujabbal, amiben mar van es 2-300rpm-l elobb feleled miatta
meg fogja a muki, felrakja a 2260/2263-t es akkora cso van a legyszurohazig 5-600mm-n, mint a turbo szaja kivul
ezt megnezned 1x menetkozben egy kameraval, vmikor akkora szivoero van ott, hogy lathatoan meghorpad a cso, es becsokken a keresztmetszete, azaz sokkal nagyobb atmeroju cso kene ra, merevebb fallal, ezert vannak kivulrol megbordazva a gyari
csovek
Manky annak idejen csinalt egy Grande Punto 1.9 16v JTD-t is maganak, de 300 loeronel megallt az auto
az mar GM auto reszben (4x100-s Opel futomuve is van, nem 4x98) ott a turbo forditva all, mint a 147-n
GP-nal a jobb elso fenyszoro felol van legszurohaz, a 147-n a bal elso felol
de mondtam is neki, hogy nezze meg a 147 gyari szivocsovet: a 60mm-s csobol lesz ~40mm a turbora fokozatmetesen csokkenve, nezze meg egy GoPro-val mi tortenik
neki sajat meropadja van otthon, szoval helyben tudja nezni
erre felrakott egy nagyobb szaju direkt legyszurot egy nagyobb csovel, ami csak a turbo elott csokkent le a turbo szajanak meretere es +30 loero jott ebbol egy modositasbol nyomasemeles nelkul is
PGT ugyanez amugy, a legszuro-legtomegmero 60mm, utana is 60mm-s cso megy a turbora, ami kivul 60mm, de egy nagy tolcser a szaja es a kerek csak 36mm-s(!) benne*
igy a csovezes nem lesz fojtasi veszteseg
ha tobb levegot viszel, akkor nagyobb keresztmetszet is kell(ene) hozza...nem? foleg ha hosszu a cso
*a gyari IHI turboba 40-42mm kereket rakva nyilvan ki kell tagitani tolcsert, de azt konnyu megoldani, mert van mibol kiszedni
egy normal Garrett turbonal ezt nem nagyon lehet megcsinalni
Új hozzászólás Aktív témák
- Amazon Kindle
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Óra topik
- Akciófigyelő: A Banggood adja legolcsóbban a Blitzwolf okos mennyezeti lámpáját
- Házimozi belépő szinten
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Teljes szoftveres megújulás vár az Apple iPhone-okra és Macekre
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Megtollasodik középkategória
- További aktív témák...
- Stadler Form Oscar Little Titanium hideg párásító
- Giant Talon 0 Sport - Hardtail Mountain Bike
- Új F Speed ZTECH Z-02 elektromos robogó 2 év jótállással
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- 16" Brock alu felni Continental TS830P 205/60 téli gumi szett, 5x120
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest