Új hozzászólás Aktív témák

  • hobizoli

    nagyúr

    válasz Hachiko95 #325557 üzenetére

    TDI-knek az a baj az egesz szivo oldalava,l hogy amikor tunneroljak se raknak fel igazan nagy csoveket
    meg az egesz fej maga is egy fojtas, hiszen igazabol olyan, mint a Lada-é is
    ott is leszopod magad mar a 1.6-bol 130 loeroert is, annyit meg egy 16v motorbol kulonosebb izzadtsag nelkul kihoztak akar gyarilag is 25-30+ eve
    kicsik a szelepek, kicsik a portok, a szivoport a kipuff mellett van kozvetlenul, ami felmelegiti a levegot, a turbo a szivosor alatt, ami szinten melegiti azt alulrol

    es minnel nagyobb a tomegaram, annal inkabb jelentkezik ez, es romlik a toltescsere hatekonysaga, mert beragad az elozo ciklus egestermekenek egy resze a hengerben es kevesebb friss levego tud beferni melle a kovetkezo ciklusra, romlik a volumetrikus hatasfok, a kiszamolt uzemanyag mennyiseg tul dusnak szamit es csak fust lesz belole:
    tipikus TDI "betegseg", fustol ha kell, ha nem
    kb olyan mintha, az EGR szelep folyamatosan visszaforgatna a kipuffgazt kontroll nelkul

    eleve a szivosor is annyi, hogy az 1 csobol 4 lesz, semmi puffer terfogata (u.n Plenum-a) nincs
    megnezed a JTD-ét, ott a levego egy ~1.5-2 literes legtartalyba erkezik, es abbol agazik le az egyes hengerekhez
    nem sok az se, de a csak siman 4 fele agazo-nal biztos tobb
    a 16v-nel meg "valtozo szelepvezereles" is van a swirl lapokkal: bezarva 8v-kent mukodik kinyitva meg 16v-kent
    erre alacsony rpm-n van szukseg hogy a perdulet es a nagyobb gazsebesseg miatt jobb lesz a hengertoltes
    tenyleg erezheto a diffi, mert az enyemben ez meg pont nincs, de mentem egy az enyemnel 1 evvel ujabbal, amiben mar van es 2-300rpm-l elobb feleled miatta

    meg fogja a muki, felrakja a 2260/2263-t es akkora cso van a legyszurohazig 5-600mm-n, mint a turbo szaja kivul
    ezt megnezned 1x menetkozben egy kameraval, vmikor akkora szivoero van ott, hogy lathatoan meghorpad a cso, es becsokken a keresztmetszete, azaz sokkal nagyobb atmeroju cso kene ra, merevebb fallal, ezert vannak kivulrol megbordazva a gyari
    csovek

    Manky annak idejen csinalt egy Grande Punto 1.9 16v JTD-t is maganak, de 300 loeronel megallt az auto
    az mar GM auto reszben (4x100-s Opel futomuve is van, nem 4x98) ott a turbo forditva all, mint a 147-n
    GP-nal a jobb elso fenyszoro felol van legszurohaz, a 147-n a bal elso felol

    de mondtam is neki, hogy nezze meg a 147 gyari szivocsovet: a 60mm-s csobol lesz ~40mm a turbora fokozatmetesen csokkenve, nezze meg egy GoPro-val mi tortenik
    neki sajat meropadja van otthon, szoval helyben tudja nezni

    erre felrakott egy nagyobb szaju direkt legyszurot egy nagyobb csovel, ami csak a turbo elott csokkent le a turbo szajanak meretere es +30 loero jott ebbol egy modositasbol nyomasemeles nelkul is

    PGT ugyanez amugy, a legszuro-legtomegmero 60mm, utana is 60mm-s cso megy a turbora, ami kivul 60mm, de egy nagy tolcser a szaja es a kerek csak 36mm-s(!) benne*
    igy a csovezes nem lesz fojtasi veszteseg

    ha tobb levegot viszel, akkor nagyobb keresztmetszet is kell(ene) hozza...nem? foleg ha hosszu a cso

    *a gyari IHI turboba 40-42mm kereket rakva nyilvan ki kell tagitani tolcsert, de azt konnyu megoldani, mert van mibol kiszedni
    egy normal Garrett turbonal ezt nem nagyon lehet megcsinalni

    több drón kell ;P

Új hozzászólás Aktív témák