-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz hdanesz #325595 üzenetére
Nagyon számít. Nekem valamiért a BMW-nél kimaradt a csere, csak egész későn, 6-7 évesen került rá sor.
Nagyságrendekkel halkabb lett a motor az új gyertyákkal. Plusz ha a régi belegyógyul a foglalatba, az is baj... Rendszeresen, szerintem olyan 3-4 évente cserélni kell őket.Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
tasiadam
veterán
válasz Blindmouse_ #325596 üzenetére
Nekem volt egy pimpelt vashengeres 70-es robogom, szepen forgott is. Vettem francia NGK-t, full retek volt. Visszavittem, hogy japant adjanak. Es ugyan abbol a gyertyabolt volt japan es francia is.
Boldog s̸̺̳̾͝p̶̝̖̅ò̵̫̾ọ̷̃͒k̸̮̓t̵͈͌͝o̶͓͘b̵͓͔͘è̸̱r̷̙͈̅̀ mindenkinek!
-
Micsurin
nagyúr
Picit sötétebbre keverem és jó is lesz arra a 3db pöttyre. Szerencsére 3 pötty sérülés 2 felnin elosztva, alig fog látszani. 98-ért ez tényleg ajándék volt
edit.: meg is van, 5:2-ben jó lesz már ha jobban elkenegetem. [kép] [kép][ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
nagyúr
válasz hdanesz #325595 üzenetére
Számít a kor! Legalábbis a márkaszerviz szerint. Nekem cseréltek már gyertyát nagyon kevés futott kilométer után. De a másfél év biztos, h nem indokolja. Benzines Mercinél három év volt - ha jól emlékszem.
Szerk.: Közben beugrott, Audinál is három év!
[ Szerkesztve ]
Élni és élni hagyni
-
hdanesz
őstag
Sziasztok,
Benzines autónál számít a gyújtógyertyák kora? Vagy csak a futott km?
4 ezer km-rel és másfél évvel ezelőtt cserélték őket. (1.4turbó, J Astra)[ Szerkesztve ]
-
tasiadam
veterán
válasz hobizoli #325583 üzenetére
16v-nel meg "valtozo szelepvezereles" is van a swirl lapokkal: bezarva 8v-kent mukodik kinyitva meg 16v-kent
Olyan gyonyoru compressor surge hangja volt tole a BMW-mnek, csak kidobtam belole mind a hatot
Boldog s̸̺̳̾͝p̶̝̖̅ò̵̫̾ọ̷̃͒k̸̮̓t̵͈͌͝o̶͓͘b̵͓͔͘è̸̱r̷̙͈̅̀ mindenkinek!
-
nagyúr
Jaaa, h neked több van beírva?! Csodálkoztam is, hogy hogy lehetsz a határon.
radi8tor: Oldják meg valahogy, nem olyan bonyolult dolog ez. Egyébként én idén elég sokat mozogtam a belvárosi kerültekben, szerintem eléggé ritka az autós turista. A többi kerületben nem tudom, h ki a helyzet.
pit stop: Szerintem jól néznek ki! Mondjuk én elfogult vagyok, mert imádom a hármas formáját.
[ Szerkesztve ]
Élni és élni hagyni
-
MunezXBK
nagyúr
válasz szőröscica #325587 üzenetére
X6-tal bárhol parkolhatsz.
-
hobizoli
nagyúr
válasz focvis #325579 üzenetére
szerintem ezek a BMW neven maradtak
ez olyan kb, mint amikor az influencernek adnak egy autot, hogy ezzel menjel a sajtoesemenyre, meg neha legyen rola egy kep, ahogy bevasaroltal es ennyi minden IS belefert, vagy elutaztal kirandulni
ott sem az ove az auto csak hasznalatra kapja a cegtol, aztan 1-2 evente kap egy masikat
ez mar egy bejaratott marketing fogas
cegnek frutti reklam koltseg egy TV-s megjeleneshez kepest, az influencer-nek meg nem kellett autot vennie a sajat penzebol
win-win szitu
------------------
a Nring-s Mischa Charoudin is kapott egy M3 Touring-t a BMW-tol direkt neki legyartva, meg a szinet meg az extrakat is o valaszthatta ki bele
neha latni is, ahogy ott all az Vulcan-s garazsuk elott, es van rola 5sec kepanyagtöbb drón kell ;P
-
pit stop
addikt
válasz tasiadam #325581 üzenetére
Ez nagyon nem erről szól.
Ezt megrendelték, de visszamondták és nem volt kinek eladni (idézőjelben).
Vagy ebből volt a legtöbb/legrégebben raktáron.
Valami hasonló a logika mögötte Kevésbé érdekes a piaci értéke - akár szinte lényegtelen.Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.
-
szőröscica
addikt
Madach ter kornyeken tudtok jo parkolot? Vagy csak vadasszak egy helyet az utcan a ceges okternak?
[ Szerkesztve ]
-
pit stop
addikt
válasz bulikavagyok #325572 üzenetére
Matrica dizájnban nagyon múlt évtizedben maradt a forma - legalábbis nekem nagyon maradinak hat
Olasz, német vagy svéd sokkal mutatósabb szvsz.Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.
-
hobizoli
nagyúr
válasz Hachiko95 #325557 üzenetére
TDI-knek az a baj az egesz szivo oldalava,l hogy amikor tunneroljak se raknak fel igazan nagy csoveket
meg az egesz fej maga is egy fojtas, hiszen igazabol olyan, mint a Lada-é is
ott is leszopod magad mar a 1.6-bol 130 loeroert is, annyit meg egy 16v motorbol kulonosebb izzadtsag nelkul kihoztak akar gyarilag is 25-30+ eve
kicsik a szelepek, kicsik a portok, a szivoport a kipuff mellett van kozvetlenul, ami felmelegiti a levegot, a turbo a szivosor alatt, ami szinten melegiti azt alulrol
es minnel nagyobb a tomegaram, annal inkabb jelentkezik ez, es romlik a toltescsere hatekonysaga, mert beragad az elozo ciklus egestermekenek egy resze a hengerben es kevesebb friss levego tud beferni melle a kovetkezo ciklusra, romlik a volumetrikus hatasfok, a kiszamolt uzemanyag mennyiseg tul dusnak szamit es csak fust lesz belole:
tipikus TDI "betegseg", fustol ha kell, ha nem
kb olyan mintha, az EGR szelep folyamatosan visszaforgatna a kipuffgazt kontroll nelkul
eleve a szivosor is annyi, hogy az 1 csobol 4 lesz, semmi puffer terfogata (u.n Plenum-a) nincs
megnezed a JTD-ét, ott a levego egy ~1.5-2 literes legtartalyba erkezik, es abbol agazik le az egyes hengerekhez
nem sok az se, de a csak siman 4 fele agazo-nal biztos tobb
a 16v-nel meg "valtozo szelepvezereles" is van a swirl lapokkal: bezarva 8v-kent mukodik kinyitva meg 16v-kent
erre alacsony rpm-n van szukseg hogy a perdulet es a nagyobb gazsebesseg miatt jobb lesz a hengertoltes
tenyleg erezheto a diffi, mert az enyemben ez meg pont nincs, de mentem egy az enyemnel 1 evvel ujabbal, amiben mar van es 2-300rpm-l elobb feleled miatta
meg fogja a muki, felrakja a 2260/2263-t es akkora cso van a legyszurohazig 5-600mm-n, mint a turbo szaja kivul
ezt megnezned 1x menetkozben egy kameraval, vmikor akkora szivoero van ott, hogy lathatoan meghorpad a cso, es becsokken a keresztmetszete, azaz sokkal nagyobb atmeroju cso kene ra, merevebb fallal, ezert vannak kivulrol megbordazva a gyari
csovek
Manky annak idejen csinalt egy Grande Punto 1.9 16v JTD-t is maganak, de 300 loeronel megallt az auto
az mar GM auto reszben (4x100-s Opel futomuve is van, nem 4x98) ott a turbo forditva all, mint a 147-n
GP-nal a jobb elso fenyszoro felol van legszurohaz, a 147-n a bal elso felol
de mondtam is neki, hogy nezze meg a 147 gyari szivocsovet: a 60mm-s csobol lesz ~40mm a turbora fokozatmetesen csokkenve, nezze meg egy GoPro-val mi tortenik
neki sajat meropadja van otthon, szoval helyben tudja nezni
erre felrakott egy nagyobb szaju direkt legyszurot egy nagyobb csovel, ami csak a turbo elott csokkent le a turbo szajanak meretere es +30 loero jott ebbol egy modositasbol nyomasemeles nelkul is
PGT ugyanez amugy, a legszuro-legtomegmero 60mm, utana is 60mm-s cso megy a turbora, ami kivul 60mm, de egy nagy tolcser a szaja es a kerek csak 36mm-s(!) benne*
igy a csovezes nem lesz fojtasi veszteseg
ha tobb levegot viszel, akkor nagyobb keresztmetszet is kell(ene) hozza...nem? foleg ha hosszu a cso
*a gyari IHI turboba 40-42mm kereket rakva nyilvan ki kell tagitani tolcsert, de azt konnyu megoldani, mert van mibol kiszedni
egy normal Garrett turbonal ezt nem nagyon lehet megcsinalnitöbb drón kell ;P
-
veterán
Elolvastátok a cikket? Vagy write only?
Le vagyon írva, hogy a BMW gyár ajándéka Debrecen városának.
-
tasiadam
veterán
válasz bulikavagyok #325572 üzenetére
Amugy van barmi ertelme ennek? Ertem, hogy kell az isten kategoria, de akkor hogyhogy nem RS octavia? Most nezhetunk ra ugy, hogy loteri kutyat nem erdekli, de ha az X bmw arabol X+2 skoda kijon, akkor miert az X az opcio?
Boldog s̸̺̳̾͝p̶̝̖̅ò̵̫̾ọ̷̃͒k̸̮̓t̵͈͌͝o̶͓͘b̵͓͔͘è̸̱r̷̙͈̅̀ mindenkinek!
-
Blindmouse_
aktív tag
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bulikavagyok #325572 üzenetére
Rajottem hogy az onsulyt es a megengedett legnagyobb osztomeget is elirtak. Majd ha egyszer nagyon raerek atiratom. Ez egy kulon story majd elmeselem egyszer.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Bocs ha már volt: Itt vannak a rendőrség új, 23 milliós autói – Galéria
M Sport csomagos autók!
Qru: Nem hinném...
[ Szerkesztve ]
Élni és élni hagyni
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bulikavagyok #325566 üzenetére
Suly az remelem nem ossztomeg lesz mert akkor mar Bubival is felette leszek.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Blindmouse_ #325552 üzenetére
0. Mindegy, hogy sz@r vagy k@ki, ugyanaz az inkompetens bagazst jeloli. Kis orszag csak egy sopredekre telik.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
-
ParmaBoy
kezdő
válasz bulikavagyok #325566 üzenetére
Varhato volt...
-
nagyúr
Élni és élni hagyni
-
Hachiko95
aktív tag
Spidernél van 2 ajánlott hely, a difi és az úgynevezett T-kar találkozása [link] , ez fogja az egész hidat, hogy oldal irányba nem mozogjon. Ez az amit érzek, pedig szép állapotban van a gumiszilent, de oda egy PU vagy egy HD gumi kell. (Már megvettem a simát, de nem rakom be, mert úgy tűnik oda keményebb kell).
A másik pedig elől a felső lengőkar és a kitámasztókar találkozása [link] , a gömbfej mellett. Ezzel feszesebb, közvetlenebb lesz a kormány. Egyik sem direktben a kasztninál van, ezért a komfortot nem befolyásolja (annyira). A stabi lefogatója lehetne még PU, de azok már mind ki vannak cserélve, és ez a kitámasztó kar is.
Alsó lengőkarnak gyárilag "rose joint"-szerű szilentjei vannak. -
hobizoli
nagyúr
válasz focvis #325558 üzenetére
vissza lettek butitiva es el lettek adva
enyem is a gyari motorral ott van vkinel
az 1.9-s stroker motor belole viszont egy masik sarga GT-ben volt egy ideg Isaszeg kornyeken, aztan az is vissza alakitodott es azota nem tudom hol az a motor
nyilvan csak pislogos muszakin mentek at, mert elegge at voltak alakitva ehheztöbb drón kell ;P
-
sagesz93
addikt
-
radi8tor
MODERÁTOR
Need for Speed ihlette BMW vótmá? [link]
⭐ Stella
-
-
tototos
őstag
[link] már megint egy következetes dolog. Gondolom sok NER cég sírt hogy drága lesz az adó...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Blindmouse_ #325513 üzenetére
Inkabb egy jó 4S mint a Linglong télivel csapató Sumákker aspiránsok.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz kenguru99 #325530 üzenetére
Bocs de ezen muszáj volt mosolyogni.
nem hiszem, hogy találsz ilyet, ha mégis, krvára nem megérős, talán csak a DIY, és az is véleményes eredményt hoz.
Régen járt ide egy srác, Kornél (nem az ügyvéd), ő szórakozott azt hiszem a Suzukijánál utólagos hangszigeteléssel, de nem volt egyszerű buli.
Szvsz: Gyárilag csendes autót kell venni, és csendes gumikat, és vadászni a jó minőségű csendes utakat (ami sima, nem érdes, stb).
Hajrá!
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
tboldi
nagyúr
válasz KAMELOT #325538 üzenetére
Nem tudom, be vagyok oltva német autók ellen.
De amit én akarok, az csak az Abarth Grande Punto gyári tuningcsomagjának, az Esseesse kitnek lemásolása. Az én Alfa MiTómban kódra azonos motor van, szóval…
Egyelőre csak kipufogó, légszűrő, meg egy stage1 remap van, ami a teljesítményt érinti, ezekkel tud ennyit, amit a grafikonon látsz.
-
KAMELOT
titán
válasz tboldi #325489 üzenetére
Pont azért kérdeztem, hogy megy e annyit vagy többet, ha már padon lemérted a lóerőt.
Azért a főtengely egy dolog + hajtórudak + csapágyak + dugattyú + szelep stb ezeket mind cserélni kell, ha egy biztosnágos tuningot akarsz ami ki is bírja a dolgokat.
E60 M5 ugye tudod, hogy tesztelték annó???hobizoli: Tudod mi a jó teszt? UNLIM500 1 mile racing
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
kisza25
félisten
válasz focvis #325504 üzenetére
Nekem is világított az üléscsere után, mert mikor vissza szereltem, mert nem volt biztonsági öv csatlakozó az ülésen🫣 először nem dugtam össze és kapott gyujtást, aztán már hiába kötöttem le az akksit és dugtam össze, már égve maradt, mert bent maradt a hibakód
Szerintem a légzsák visszarakása előtt kipróbálta a kormányon a gombokat és ahhoz ráadhatta a gyujtást🤔[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
hobizoli
nagyúr
válasz tboldi #325533 üzenetére
16v
8v-vel kar szarakodni, minden ugyanannyi hozza, es a 16v mindig erosebb lesz a jobb toltescsere miatt
gondolj bele, 4 hengeres szivo benzines motoroknal, ahol a hengerfejen mulik a dolog, hiszen nincs feltoltes meg semmi: van-e olyan 8v motor, aminel ne tudnal egybol erosebb 16v-t mondani, mindenfele VVT/VTEC/VVTL meg hasonlok nelkul is
ugyanannak a gyartonak ugyanaz a ccm-s 8v/16v motorja kozul is mindig a 16v az erosebbtöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Manky művek " gyászhintó ":
nyilvan itt mar ez sem fustmentes, de 320-350loig meg lehet csinalni ugy is, hogy semmi nem latszik
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
grizlisandor
veterán
DRIFT az ALAPOKTÓL - Magyar Tamás aki egyébként az aktuális magyar profi driftbajnok.
-
kenguru99
senior tag
Tudnátok ajánlani olyan céget (cégeket) akik utólagos zajcsökkentéssel foglalkoznak, jó referenciákkal, és kiemelten jó ügyfélkezeléssel.
-
tboldi
nagyúr
válasz Blindmouse_ #325528 üzenetére
A MiTóba 2009-ben kerültek be a papírjai szerint, akkor is még fekete volt, aztán így lett magyar 2 évvel ezelőtt. Még az NKH előtt ki kellett volna cserélni kékre, akkor talán azt írták volna be, de sajnos nem én csináltam, hozzám már így került az autó.
[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
válasz focvis #325508 üzenetére
megvaltoztak a szabalyok
ezekkel mar mar ott voltunk, hogy qrvara sokat ra kellett volna ahhoz tapsolni meg, hogy jo legyen
....vkinek jott csalad meg ingatlant vettek/csereltek, es ahhoz kellett a penz
vki vett tunnererebb autot, amiben 2. epitett motor erte el ezt a 12.2-s idot, de addigra az életét is rakoltotte kbpar honapja pont beszelgettunk egyikkel, hogy ennyi lojjero meg annyi Nm-t tud a tunnnerolt Nissan-ja, de egy rendes kuplung hozza ami atviszi az 1200Nm-t az 3500-4000EUR
nem tud annyit -még-, de iden 2 cserelte az "olcso" kuplungot, ami csak 1200 EUR, es 3-4 napnyi szereles
es ha vkivel ezt meg csinaltatni is, es nem sajat maga, akkor szamold ki mennyibe fajnaez mar nagyon nem az a szint, mint amikor elbasztuk a programozast, es masnap delutan munka utan kicsereltuk a motort 3 ora alatt egy masikra (gyari belu 1.4-s motor volt 280-300loval)
1.4-s Tipo motor annyi volt mint a szemet, azzal a ket T idommal barmelyikbol GT-t lehetett csinalni
olajteknot (turbo olajvisszafolyasa miatt), a lendkereket a nagyobb kuplung miatt atszereltuk a GT-rol (a Tipo-n 190mm-s volt a kuplung).... igazabol pikk-pakk megvoltvagy ha a csak a hengerfejtomites ment ki, az meg volt 60-80perc alatt
meg langyos volt a motor, amire ossze volt rakva-------------
a szabalyok ugy modosultak, hogy eloszor volt az 1.4T az 1.6 szivokal (VTI Civic)
aztan egyre tobb cheater motoros Civic volt 1.8-1.9-2.0 strokerek, 1.6-nak kamuzvade reg nelkul is olvashato volt a forumjuk, szoval tudtuk melyik a csalos auto, mert ott megdumalgattak kinek mi keszul - beszivargo egysegkent kemkedtem
a 2.0 az a CRV blokkbol volt csinalva, amiben nincs VTEC olajfurat
tehat ra is rakod a VTI /ITR hengerfejet, nem mukodik a vezermutengely profilvaltasa
de erre van egy mod-kit, amikor ezt az vezerloolajat egy kulso csovon odaviszik
azaz ha ott volt az a plusz cso a hengerfej oldalan, akkor az 2.0-s blokk volt, mert az 1.6/1.8-n nyilvan nincs ott
a gepatvetel meg egy alibi bohockodasugy volt atutve a valtonal motor eljen a motorkod, hogy 5 chr-bol 2 sem volt egyvonalban hogy B16A2, pedig az a gyari blokkon egyvonalban van - japanban nem fogjak mm-s elteressel beutni ezt
neztuk ott a sorban allas kozben a nyitott geptetos autokat, 1 pillantasbol egybol levagtam hogy az ev feletol mar kb 90% csalos motoros Civic volt a mezonyben
...de leszartuk, mert ugyis kikaptakszoval a 2. evben mar szinte csak csalos motoros autok voltak
3. evben legalizaltak a csalos motoros autokat azzal, hogy a kategoriat felvittek 2.0-ra
de igy is kikaptak
ebbrn az evben vmikor a 3.-4. versnynel mondtam a fekete PGT tulajanak: Nándi, nezd meg, szopnak hondak, jovore megint kategioria modositas lesz...es tenyleg:aztan a 4. evben mar 2.4 lett a kategoria, nem 2.5, mert akkor a 325i BMW-k oda odakerultek volna, es hat azt nem lehet
na szoval 2.4... 7gen Civic Thai/ bode, a 2.4-s Accord Type S motorral, minden csiri biri okossag ra...
de az is elverzettjott az 5. ev, megint ccm modositas, de most a turboknak, hogy 1.4 helyett 1.2 a kategoria, ezzel a 1.4-k "felestek" 2401-4000ccm-k koze...koszi
nyilvan mar addigra mi sem 1.5bar-n fujtuk a motort kozben, hanem 2.0-2.2-vel, de 1.5bar felett nem latanyos a teljesitmeny emelkedes, hiaba 1.5x a toltonyomas, jon belole ~40-50lo max
ekkor mondtam a Koharinak azon az ev eleji megbeszelesen, hogy ertem, hogy ezek a kis digo turbok ezzel a '60-s evekbol szamzazo 8 szelepes Zastava motorral ekkora potencial, hogy 4x kell miattuk a kategoriat modositani 5 ev alatt, de 3x ccm-s szorzo a turbokra meg az F1-ben se volt soha.... erre fintorgott egyet
2.4 szivbol lett 1.6T, meg regen is csak 1.4 ill 1.7x szorzok voltak
aztan merlegeltunk hazamenve, hogy mit hogy lehetne, de mar lattuk, hogy ennek igy vege van
----------a Hondakat azert kellett nyomatni, mert a Kohari orszagos haverja az egyik kozismert Honda tunnner, akinel regebben tobb honapos sorban allas volt, hogy o huzza le nyomatekra a hengerfejet, aztan kicsit megcsappant a ugyfelkore, rontottuk a biniszt*
aztan jottunk a kis a digo turbokkal es a 30-35 fos mezony, amiben 25 Civic/CRX volt, par ev alatt 8-10-re redukalodott kategoriaban, es 3 even keresztul is az volt a dilemma targya, hogy a fekete vagy a sarga PuntoGT nyeri meg , meg az elso 4-ben 3 PGT volt, meg vmikor 3 PGT volt a dobogon, pedig nem is volt nagyobb tobb indulo a mieinkbol, szoval kicsit leuraltuk a dolgot
*: egyszer beszelgettunk is az egyik ellenfel Hondassal, o monda azt, hogy nem fogok meg 5-600k-t (2010-12ben), otthagyni az xy-nal azert, hogy talan 2-3 tzeddel gyorsabb legyen az auto, amikor ezek (a PGT-k), akkoris most is gyorsabbak annal 4-5 tizeddel
na most aki nincs kepben ezzel, az a 4-5 tized a ~6-7 autohossz a celvonalnal, azaz olyan 25-30m
igy nem tunik soknak, de 400m-n eleg latvanyos, a rajtnal allva es videozva is siman latod ki nyertmeg amikor elhoztuk a 1.9-s motoromat Bejo-tol ott is eppen csinaltak egy Honda motort vkinek, igazabol mar keszen is volt, eppen foliaztak korbe a szallitashoz
szokasos csííter B20, +VTEC, minden IS bele webshop-kbol osszerendelve...
kerdeztuk mit tud majd, erre elkezdte sorolnia cuccokat meg az arakat es ~1,5 millional (2011-12 korul) abbahagytam a szamolast, addig nem volt meg szo a kuplungtol, a sper-rol a feltengelyekrol, kipuffrendszerrol...mi meg a 300k-t alig tudtuk osszeszedni a kovicuccra + gepmunkara - amelyikben az volt
es akkor ezeket a tobb millios koltsegvetesbol, erre szakosodott muhelyekben faragott autokat vertek el azok, amiket mi egy lakotelepi garazsban meg kertes haz udvaran reszelgettunk
persze, hogy baszta az agyukat, hogy nem nyertekvolt olyan is, hogy ugy jott visszafele a muki a savban, hogy okollel verte a muszerfal tetejet
es amelyik auto bedoglott ott kint, az SOHA tobbet nem lattuk versenyezni
gondolom egy ilyen tobb millios okositas utani gebaszbol, ott nem volt meg1x kedv ujjaepiteni a motort...vki ezt szemelyi hitelbol csinaltatta meg---------
a TDI-ket meg megoltek a Manky féle mk2 Punto 1.9 JTD-k [link] (hanggal )
1.9 8v gyarilag is van belole, de 16v JTD motor a 147-bol takk belemegy, 100-120k-ert siman van
az crossflow 16v fejes, a reverseflow 8v TDI elleneben
(a 8v JTD is crossflow)igazabol a TDI motornak nincs olyan resze, ami miatt alkalmasabb lenne tuningra, mint egy JTD...csak joval nagyobb mogotte a hype
CR befecskendezes, az akkor indul amikor akarod, nem ugy mint a PD-nel, hogy amikor PD butyok a veztengelyen nyomja a PD elemet...az adagolo meg hagyjadmar
intercooler csovezes sokkal rovidebb, hiszen a JTD-n elol van a csiga, nem a tuzfalnal, mint a TDI-nel, nem kell onnan elore jonni, hogy utana ujra hatra menj vele
a furat is nagyobb ezert nagyobb szelepek lehetnek a hengerfejben es nagyobb jaratok is, mert a szivo es kipuff oldal nem egymas mellett van egy oldalon, ahogy TDI-n hanem a henegrfej ket oldalan - jobb a toltescsere hatekonysaga magas rpm-n350+ loeros motor megcsinalhatsz a szeria forgattyus mechanizmussal, nem kell H-beam hajtokart venni bele, mint a TDI-knel, ott vkinek mar 230-250lo korul is kikonyollt a hajtokar, 300lonal ott mar erosen musthave...meg azon szarakdni hogy PD belso, meg kiscsapos-nagycsapos
ez mind penz-penz-penz
veszel egy Q2-s valtot, akkor gyari torsen sper-d van, nem kell aranyert venni egy Quaife-t, meg 6 sebesseggel nem forogja magat halalba a motor az autopalyan se
meg JTD-nel a 5-6 sebesseges atepites kozott nem kell a fotengely vege es a kerekcsapagy kozott mindent IS cserelni jarulekosan, csak 5-s valto le, 6-s fel...mert minden IS ugyanaz hozzam, valtoval egyutt veszed meg motort is, akkor meg foleg jobb147-nel is eleg gyakori mod a 8v JTD-knel, hogy kuplungcsere alkalmaval egyuttal az 5-s valto 6-s ra cserelodik (enyemet is egy olyanhoz vettek meg, amikor en a Q2-t vettem)
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
Peter.70
addikt
válasz BigBlackDog #325511 üzenetére
Semennyire se ismerem
-
Blindmouse_
aktív tag
válasz tasiadam #325519 üzenetére
Egy normális országban ez így megy. világít? bekanyarodik? megáll ha meg kell? IGEN! akkor welcome..
De neeeem.. elviszel két trabantot, egy zweitaktot meg egy viertaktot, a viertaktban bennevan a fejtámla, az úgy jó.. oké, zweitaktba beleteszed a fejtámlás ülést.. az illegális és veszélyes, menjéinnenelvisszase gyere illegális átalakítááás!!! Ha picsánvernek benne, akkor essen le a fejed mert úgy a legális..
Megtehetem, Flúgos vagyok...
-
F-ECT$
titán
Feleségem szeretne városi szaladgálós autót venni. 2 gyerek, hátizsák, napi bevásárlás férjen el benne. Lényeg, hogy kicsi legyen, 4 vagy még inkább 5 ajtós, legyen hozzá tolatókamera, klíma, és kb ennyi is. 2020-as évjárat vagy újabb, benzines (esetleg elektromos?), 5M Ft-ig. Nem használná sokat, de jó lenne, ha nem kellene 4-5 év múlva cserélni mert gazdasági totálkár lenne a javítása.
Neki a Toyota Aygo tetszett meg. Vehető, mire kell figyelni felszereltségben, motorban, egyébben?
Egyéb ajánlott modell a fentiekkel?
[ Szerkesztve ]
Dive ever, work never.
-
tasiadam
veterán
válasz Blindmouse_ #325514 üzenetére
Rateszik a szaros padjukra. Hozza az erteket? Hozza. Akkor? Nem ertem, de nem is akarom..
Boldog s̸̺̳̾͝p̶̝̖̅ò̵̫̾ọ̷̃͒k̸̮̓t̵͈͌͝o̶͓͘b̵͓͔͘è̸̱r̷̙͈̅̀ mindenkinek!
-
félisten
válasz Blindmouse_ #325513 üzenetére
Ami mindenre is jó, az semmire sem jó igazán.
ezt itt a 4 évszakos szent gumik mekkájában ne nagyon hangoztasd
Én abszolút értem ezt... de sokan nem.Ha neked ebből ennyi jön le az régen baj.
-
Micsurin
nagyúr
válasz Blindmouse_ #325514 üzenetére
"...és akkor most fújjuk rá a TÜV papírt! Még egy kis antikolás..."
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Blindmouse_
aktív tag
válasz tasiadam #325506 üzenetére
Mert ez mogyoróország.. szétborítod a gyári futóművet, színesre szinterezve összerakod.. az róóóóósz!!!
Tuned futómű ültetéssel, kemény gátlóval, poli szilentekkel egyben le van kotyogósból fújva mattfeketére az JÓ!!!
Itt tartanak 2024-ben.
Megtehetem, Flúgos vagyok...
-
Blindmouse_
aktív tag
válasz macilaci78 #325476 üzenetére
Ami mindenre is jó, az semmire sem jó igazán.
ezt itt a 4 évszakos szent gumik mekkájában ne nagyon hangoztasd
Én abszolút értem ezt... de sokan nem.
Megtehetem, Flúgos vagyok...
-
Peter.70
addikt
SZiasztok,
Egy 100K nagyság rendű szervízre szabad vinni az autót olyan helyre ahol nem kapok számlát?
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Egy apróságban szeretnék segítséget kérni. Alapvetően a jobb első felfüggesztés felől ropogás/recsegés hallatszik.
Gyanúsan toronycsapágy. A toronyszilent rendben, kocsin ugráláskor a csavar nem mozog a szilentházhoz képest, nem csalingázik.
Két heten belül nem tudom javíttatni. De nem javul, elbagatelizáltam korábban amíg csak minimális volt a hang.
Mi történik ha menet közben szétmegy a toronycsapágy, mire számítsak mint worst case? *Csak kibír még két hetet...
[ Szerkesztve ]
-
tasiadam
veterán
válasz tboldi #325500 üzenetére
Istenem ez a szines futomu a muszakinal lehoz az eletrol. Nekem a szurke sachs a gyaei csillapitom, loteri kutyat nem erdekli, de ha mas sotet szine van, pl sotetkek, azert mar nem kap az ember? A meyle is sotetkek pl a BMW-nel, es full gyari minosege van. A citromsarga bilsteint ertem, mert az mar B6, de a fekete B4 mar nem baj
Boldog s̸̺̳̾͝p̶̝̖̅ò̵̫̾ọ̷̃͒k̸̮̓t̵͈͌͝o̶͓͘b̵͓͔͘è̸̱r̷̙͈̅̀ mindenkinek!
-
tasiadam
veterán
-
Hachiko95
aktív tag
Nem feltétlen keményebb a puliuretán szilent, de általában az szokott, mert úgy tekintenek rá mint "sportosítás". Keménységi skála az alapján össze lehet hasonlítani (Shore A, D). Megvannak a helyek minden kocsinál ahova érdemes rakni és hogy hol maradjon a gyári gumiszilent. Sokszor akár a kialakítás is változhat, aminek nagyobb hatása lehet a viselkedésére mint a keménység.
A Spidernél pl. hátul merev híd van és a lengőkaroknak billennie kell, hogy megfelelő tapadás legyen, de a PU szilentnek van egy pereme ami normál guminál nincs ott, ezért nem engedi annyira billenni: [link]. Mert az a kis hézag engedné a befogatási pontnál hogy billenjen, de a PU szilent eléggé kitölti. Ezért ide pl. nem ajánlott rakni, de egy HD (Heavy Duty) gumiszilentet, ami ugyanilyen keménységű, azt igen.Egyébként a legjobb elvileg a SuperPro márka, nekik a belső felén körkörös csíkok vannak, hogy a zsírt jobban megtartsa, különben a PU szilentek kiszáradnak és nyikorogni fognak. Ahogy olvastam kezelhetőség és komfort kombója náluk a legjobb.
A SuperFlex és PowerFlex is jó még. -
hobizoli
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest