Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
válasz .: JuSzT :. #48702 üzenetére
Szólóban 200.
Persze használtan még jobb, de az azért kicsit más.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
dui
aktív tag
Kellene wide és tele. Kitben a 14-140 629 ezer és még jár hozzá 20e ft vásárlási utalvány.
-
titán
A 14-140 egy átlagos minőségű zoom objektív. Ha 4K-ban használod, akkor ekvivalens 32-320-ra jön ki. Ez alá kellene még? Mert akkor oda egy 9-18 (4K-ban 21-42) kelleni fog.
Másik megoldás az Oly 12-40 (28-92) és hozzá egy 45-150 (104-345). Ez a kombó olcsóbb, fényerősebb, sokkal jobb rajzú, de kevésbé széles, és videóhoz nem feltétlenül a legoptimálisabb helyen van megbontva.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
.mf
veterán
A vicc, hogy egyszer régen PL3-mal kényszerből, épp betelőben lévő kártya helyett CL2-es (!!) tartalék-kártyával kértek meg, hogy valamit videózzak. Gondoltam esélytelen, ennek ellenére mégis bírta a HD-t a maga kb 16-18 Mbps bitrátájával.
Nálam eddig egy SD kártya halt meg, egy Kingston 32 GB UHS-es Ultra-anyámkínja, malájziai utazás utolsó három napjának képei vesztek vele oda
Ha már pár napja téma volt a kijelzővédő fólia, kinek mennyire, meddig bírja? Én pont tegnap tettem fel már a harmadikat kevesebb, mint fél év alatt, mert hordással és elrakás-kivétellel az egyik alsó sarka mindig feljön és felgyűrődik, onnan meg már vége van, mint a botnak. Igaz nálam kvázi napi használatban van, gyakran van elrakva-elővéve. Tegnap kínomban már szigszallaggal körberagasztottam a széleket, hátha úgy kevésbé...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
gorgo
őstag
válasz schawo #48711 üzenetére
hóha kérem, nem kellene nagyon ajánlgatni az oly üvegeket, Pana vázhoz, főleg nem a teléket. Kivétel persze a 9-18 ilyen gyutávon nem számít hogy nincs stabi bennük. Videóhoz sztem jó választás a 14-140 II.
Szóval egyértelműen GH4 kitben véve 14-140-el az ajánlott, ha pedig kell nagylátó akkor megfontolható a 9-18 az olytól. Nem t'om nagylátóban mik a lehetőségek manuális cine üvegek terén, sajnos a 2x szorzó miatt lehet hogy nem sok..."Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
Lassú Víz
őstag
válasz Dolphin #48713 üzenetére
Csak a szenzor közepét használja, így tovább nő a crop factor.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
jjeahh
nagyúr
hm gondoltam a gx1 férfiasabb a nagy pen-nél, de sőt, hogy hozzá képest törékenynek tűnő kis ékszer-műszer, az oly olyan mellette mint egy tank d5100, 650d mindenesetre mindkettőhöz képest gagyinak tűnik felépítésre, anyagminőségre. a színek meg...így első blikkre a pana színekben kellemeset csalódtam, egyáltalán nem vész, sőt néha még jobbnak is tűnik az oly-nál a pontosabb awb miatt...de majd meglátjuk portrékon a bőrszínt mennyire cseszi el 60d-nél azzal szívtam a legtöbbet
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Studi
addikt
válasz jjeahh #48722 üzenetére
Nekem a G5 színeivel se volt komolyabb bajom. Az újabb Panák (P3, PM2) beltérben, izzónál nagyon elviszik vörösbe a színeket, erre van is egy opció a menüben (keep warm colors vagy valami ilyesmi), amit ki kell kapcsolni. A Panák meg napfénynél, árnyékos helyeken hajlandóak kék felé menni. Legalábbis ez az én tapasztalatom.
-
jjeahh
nagyúr
kocsmában, műfénynél hisztizett nekem a gx1, legalábbis ami a bőrszínt illeti...de a 60d ennél is pocsékabb volt, azt gyakorlatilag utólag, lightroomban raw-ból sem tudtam olyanra csinálni mint az olympus fotóit az már nekem is gáz de a pana színeivel valszeg tök ellennék
szerk: gx1-ben nem lehet állítani a jpg-be ágyazott előnézeti kép minőségét/felbontását? oly-ban van erre opció, panában nem találtam, és ha a képekbe belenagyítok nagyon frusztáló hogy homályos az egész...így meg sem lehet ítélni, hogy most akkor élesre sikerült-e a kép vagy sem
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jmakk
őstag
+1
Savvies van nekem is. Felrakás tök szépen sikerült, bódog vótam. Első makrózás után az egyik sarokban feljött és ahogy mondod az már nem megy vissza a helyére. Nem tudom ezek után vegyek-e még egyet.madgie: lehet csak béna vagyok, de még csak nem is éreztem, hogy hozzáértem, mégis feljött. Szóval nem tudom
[ Szerkesztve ]
-
Schanyee
senior tag
Ha kell a zoom és a minőség akkor számomra kb egyértelműen a Pana 12-35 inkább mint az oly 12-40. Egész egyszerűen az előbbiben van stabilizátor. Ha meg inkább olcsóbban jönnél ki plusz kell a nagyobb zoom akkor a 14-140 II, de az kevésbé fényerő.
A 14-140 II nem tudom melyik canonosnak felel meg, de szokták dicsérni, hogy kategóriájában elég jó.
[ Szerkesztve ]
-
.mf
veterán
Én teljesen megértem, hogy az enyémen feljön, mert tényleg szinte mindig jön velem, és mivel függőlegesen van a kiscuccban, ezért berakásnál és kivételnél is dörzsölődik a sarka. Azonban míg a PL3-on talán 1x cseréltem fóliát bő 1 év alatt, addig az EM5-ön 3x 5 hónap alatt. Annyi különbséget látok, hogy a PL3 teljesen síkban volt.
Mazsi: nem az a párszáz forint a hatdarabos kiszerelésért, hanem az, amikor útközben veszed észre, hogy basszus már megint jön fel, vissza tudom-e még nyomni a buborékokat, hogy lássak is valamit; majd utána otthon lekaparni, letisztítgatni, előkeresni, óvatosan ráigazítani és felapplikálni...
Erősen gondolkoztam a GSS üvegen is (csak sehol sem találtam). Bár egyesek szerint még a táccs is működhet tovább, de igazából már az se zavar, ha nem, úgyse tapizom. Ha hozzáférek, akkor EVF (95%), a kijelzőt inkább csak a képek visszanézésére használom.Btw, "nyit a halpiac".. Mindjárt ránktöri az NSA az ajtót, hogy milyen kódbeszédet használunk
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
madgie
titán
Mondom, nekem még nem vált le. Az mondjuk igaz, hogy minőségre olyan, mint a filléres iPhone fóliák. Mire tisztességesen felrakod, kisimítod az esetleges buborékot belőle, már meg is karcolódott. Pont annyit ér, mint az ára.
Juteszembe, jön a 12/2, nagyon-nagyon remélem, hogy jövő hétre ideér Lengyelhonból, mert meló lesz, kéne. A halacska ezzel párhuzamosan eladó, persze pollai fórumtárs írt először, így megvárom, ő mit ad érte (nem hong-kongi áron szeretném eladni, picit azért felette)
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
Nem értem ezt a fólia dolgot. Még 2009-ben vettem az e510-re noname fóliát, magam vágtam a megfelelő méretre, kb 20ezer expó van benne, mármint a vázban, rengeteget raktam ki-be és a kijelzőüveg ki is áll. Még mindig tart nem jött fel.
Összeesküvést sejtek, rontottak a minőségen, mint az izzóknál
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz andersen10 #48736 üzenetére
Én aztán nem, mert Fuji véggel rendeltem meg. (tehát nem tudom, hogy fog muzsikálni MFT-n).
szerk: ha már nincs objektívem, csináltam a Fujival egy vázsapkás hosszúexpót. ISO 6400, 30" és sehol egy hotpixel, színes trutyi (igaz, csak jpg-et néztem még). Eddig baba
[ Szerkesztve ]
-
k1csi
senior tag
a 14-140 "minőségben" milyen Canon objektívvel egyezik meg?
A 18-200-nál jobb viszont a 18-135 STM-nél gyengébb. Nem egyezik meg semmivel.
Egyébként ha veszel egy ilyen drága vázat akkor lehet nem fényerőtlen megazoomban kellene gondolkodni.
Személy szerint fényerősebb obikban gondolkodnék hacsak nem ragaszkodsz a 4k-hoz (ami engem speciel nem hat meg) és olcsóbb vázban. Pl. GX7 és több pénz jobb üvegekre.
Ja és az Oly esetén a vázban van a stabi (ami videó esetén is megy) szóval nem kell azon töprengeni melyik obiban van vagy nincs. Viszont az Oly csak 30p FHD.[ Szerkesztve ]
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
Studi
addikt
GH4 az GH4, nincs Oly alternatívája.
Abban viszont egyetértek, hogy minimum az egyik fényerős alapzoomot megérdemli a váz, legyen az akár 12-35 vagy 12-40.Ha a méret nem számít, és kézi élességállítással fog menni a videózás, akkor olcsó megoldásnak jó lehet egy 4/3-os 14-54 (~50k manapság), 12-60 (~100 körül lehet), vagy a Panasonic 14-50-ből a fényerősebb. Ezek azobik manapság beszerezhető áron vannak, csúcs a képük, és videó esetén az MF se lesz olyan nagy akadály.
-
titán
válasz MrChris #48732 üzenetére
A 4K azért kell, mert a GH4 jobb képminőséget produkál 4K-ból visszaméretezett fullhádéval, mint az OoC fullhádé videóval. Ha csak a sima fullhádé kell, akkor meg kár lenne GH4-ért, a sima GH3 sem rosszabb semmivel a sima 1080p felvételeknél. Max a 96fps szuperlassítás veszik el.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Lassú Víz
őstag
Szerintem a 12-60 drágább. Az MF pedig közel sem olyan jól állítható a 14-54-gyel mint a két sebességet is tudó 45-össel, vagy a jóval kevésbé ideges Pana 25-össel. Elég kis elfordulásra már komolyan odébb megy a fókusz. Bár lehet a gyűrű tekerési sebességétől függő fókuszálás videónál pont hátrány. Ha zoom obi kell, akkor meg videóhoz mindenképp motorost választanék.
[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
k1csi
senior tag
válasz schawo #48740 üzenetére
4k-nak lehet értelme pl. utólagos crop (zoom) vagy pan post-processingnél, de ilyet csináljon az aki a számítógép előtt akar megőszülni (és nem is hiszem, hogy sokan fognak ilyet hobbi szinten csinálni)...
A visszaméretezés meg aligha fog bármiféle látható (nem 400%-os nagyításon) képminőség javulást hozni mert az már egy ideje bőven jó, sőt ronthat is speciális fényviszonyoknál a binning hiánya miatt ami HW szintű.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
p_adam
addikt
FHD felvételi mód esetén a GH4 (meg a régebb GH-k) nem képes(ek) kiolvasni a teljes szenzort, csak bizonyos sorokat, ezért nem olyan éles mint a 4k leméretezve, ami részletgazdagabb képet ad mert több adatból rakja össze a képet.
Ezt nagyon nem reklámozzák, de sajnos így van (hiába a magas bitráta), többek közt azzal próbálják ellensúlyozni hogy 0 állásban is van élesítés a videóképen ami kissé megtévesztő (az alap érték azt hiszem -5).
Szóval szép, hogy tudja belsőleg a 4k-t de az 1080p-t kissé elhanyagolták (gondolom crop módos 1080p-hez több számítás kéne, mint egy az egyben átvenni a szenzorról), a Sony A7s-nél ugyanez fordítva van.Van a GH4-en még egy telekonverter mód, ami FHD-nyi 1:1-es adatot vesz át és az a korábbiak miatt szintén eléggé jó, ha az objektív elég éles hozzá, és pontos a fókusz.
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
Aki videót is szeretne annak az Oly nem játszik, nem csak a 30p miatt. Egyszerűen fos a tömörítő, minőségre pont az ellenkezője a JPG motorjának.
Bár a FHD is elég jó a GH3nál, de látható a leméretezett GH4 4K-s videók jobb minősége. Elsősorban az élességen. Viszont 4K-t utómunkázni combos gép kell.
-
jjeahh
nagyúr
ennek a szerkesztett részére senki?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG