-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lon
csendes tag
válasz
t_a_m_a_s
#7599
üzenetére
Én is kezdtem tapasztalni, de tudod hogy van ez...
Mindegy már elszánt vagyok!
Meg tudom csinálni. Meg tudom csinálni.Meg tudom csinálni.Meg tudom csinálni.Meg tudom csinálni.Meg tudom csinálni!!Meg tudom csinálni!!!!!
Mindenesetre ha az alap működésről tudsz egy jó cikket, ne fogd vissza magad! -
Lon
csendes tag
válasz
t_a_m_a_s
#7595
üzenetére
No nem mintha könyvből akarnám a fotózást tanulni, mert az kb olyan mint a levelező úszásoktatás, csak magának a gépnek a működéséről akartam többet megtudni, mert ugye a belsejébe akkor sem látok bele, ha itt van a kezemben. -- Legalábbis jobb esetben

Másrészt úgy tervezem jövőhét első felében elmegyek a kicsikéért.
-
t_a_m_a_s
addikt
-
Lon
csendes tag
válasz
Degeczi
#7593
üzenetére
Hú, köszönöm, ezt nem tudtam. Azt kiszem még sokat kell tályékozódjak a témában.

Tudsz esetleg valami olvasnivalót ajánlani, amikből megismerhetem ezeket az alp dolgokat?
Tudom hogy pixinfon van ilyesféle cikksorozat, de valami átfogóbbra gondoltam, ami talán kicsit a beállításokat is taglalja.
-
Degeczi
nagyúr
a gyűrűs AF motor halkabb (hiszen nincsenek fogaskerekek, közvetlenül hajtja), és bármikor helyesbíthető kézzel, MF-ra átkapcsolás nélkül is,
de nem szükségszerűen gyorsabb (bár többnyire az, de nem feltétlenül nagy különbséggel)kompakthoz képest elvi különbség van!
a DSLR-ek rendszere azonnal tudja, merre és kb mennyit kell állítania, kis túlzással szinte csak az AF motor sebességétől függ a beállás időigényea kompaktok ezt sosem tudják, hanem mindig csak próbálgatják valamelyik irányban az állítgatást, és visszalépnek, ha már romlást tapasztalnak
ebből adódóan ott az ismételt fókuszálás időigénye mindig ugyanannyi, ami különösen a mozgó célpont követését teszi szinte lehetetlenné
egy tükrös váz azonban ha egyszer már beállt, onnan kezdve egy újabb AF folyamat egy szemvillanás alatt megvan (így lehetséges a jól használható követő AF is)
az első beállás időigénye ezért teljesen semmitmondó ilyen viszonylatban!
-
Lon
csendes tag
válasz
Degeczi
#7590
üzenetére
Szerinted mennyire meredeken fog csökkenni az ára? Várható ez mostanság?
(csak mert ha nem akkor inkább most megveszem)
És mennyit számít az a gyűrűs szerkezet modjuk átlag -0,5s? Csak azért mert azt végképp nem szeretném hogy olyan legyen mint egy gagyi kompakt. Most jó árú a kit, de ha nem ok, akkor inkább nem úgy veszem.
-
Degeczi
nagyúr
még kicsit drága mivel új váz, de egyébként nagyon szimpatikus, különösen kezdőnek
a 70-300 VR valóban gyorsabb lehet ("valódi AF-S" gyűrűmotorja van, míg a kisebbeknek fogaskerékáttáteles, mikromotoros) - de nem száguldozik az sem, inkább egy tisztességes átlagot üt meg
nem rossz, de inkább használtan éri meg -
Degeczi
nagyúr
függ (mindig JPG-ről készül sajnos), de ha RAW-t használ az ember, nem tekergeti ezeket a beállításokat, így tudja mire figyeljen, pláne, mert az RGB hisztogram szerencsére a legtöbb mai vázon már alap
ami minimális eltérés marad, az töredéke a RAW tartalékának (és vaktában, folyamatosan lőtt +-1/2-el sem feltétlenül lenne jobb találat...)elhiszem, h van amikor/akinek számít, de nagyon ritka az, h digit vázon a helyszínen pontosra belőtt expó helyett folyamatosan, fixen 3x, 5x, ... annyi expót készítsen vki
nekem is volt eddig minden digit vázamon, de csak egyszer próbáltam ki amikor az elsőt megvettem, azóta sosem - ez nálam a legkevésbé sem lenne szempont vásárlásnál (igaz, nem HDR-ezem)
-
Lon
csendes tag
válasz
Degeczi
#7586
üzenetére
Állat. Akkor Ti mint szakértők áldásotokat adjátok egy D3100-ra egy digitális fotózásban még kezdő embernek?
És a nikkor 55-200mm-es obi mennyire lassú, mert azt hallottam, hogy az 55-300-as közel olyan sebességű, és kicsit lomha, miközben a nikon, meg a mindenféle oldalak is azt írják (szerintem látatlanba egyébként) hogy gyos a fókusza eléggé. Mindenkinek a 70-300-at ajánlgatják fórumokon, de azt nem kapni kit-ben, így meg eléggé drága.
-
Degeczi
nagyúr
érdemes belőni az expót - de arra ott a hisztogram
(az azonnali visszaellenőrzés nélküli filmes gépeknél, különösen diánál volt fontos az expósorozat)a "kikapcsolhatatlan hotpixelszűrés" miatti időduplázás valóban pixinfós hülyeség, a kézikönyvben tényleg ott áll, h ez kikapcsolható...
-
-
BEE
addikt
válasz
Szten Márs
#7572
üzenetére
A hotpixel szűrés szerintem RAW-ban megy, ott van igazán értelme.
Az utólagos szűrés max annyi lehet, hogy az 1pixeles eltéréseket kiveszi a képből.
A csillagok több pixelen vannak.
A tükörfelcsapás annál hasznosabb, minél olcsóbb az állványod.
Sorozatot nem csak HDR-hez használnak, hanem akkor is nagyon hasznos,
ha pontosan kell eltalálni az expót. Pl a nagy kontraszt miatt.
Sokat bír a RAW, de néha azt is pontosan kell belőni.Gyors memkártyát annak érdemes vennie, akinek a gépe írja is gyorsan.
A belépő gépek nem szoktak túl gyorsak lenni.BEE
-
Messer22
senior tag
válasz
morpheus133
#7580
üzenetére
HI
Veszel egy használt oly E4xx vagy E5xx vázat, meg egy 35-ös macrót és 100-ból megvan.
macro újba 63e, használt 40-50e, vázat 50e körül kapsz. -
Degeczi
nagyúr
válasz
morpheus133
#7580
üzenetére
ha újonnan veszed, min. kétszerese a megcélzott összegnek, mert egy olcsóbb makróobi is 100 fölött van...
-
morpheus133
tag
válasz
szaby_gyerek
#7579
üzenetére
Akkor ha az ár nem számít(csak az ár érték arányban a legjobb) mit ajánlanál ehhez a feladathoz?
-
szaby_gyerek
tag
válasz
morpheus133
#7578
üzenetére
Hali.
100-ért csak a legolcsóbb tükröset kapni meg, azt is csak kit obival. Ami makróra alig használható. Lehet vele közeli dolgokat fényképezni (kb. 20-25 centi körül a legközelebbi fókuszálható távolság), de nem rendes makró. Tapasztalatom szerint az ilyen kit obikat leverik a drágább kompaktok makró módja is. Persze nem valami gagyi ultrakompakt masina. -
morpheus133
tag
Sziasztok!
A barátnőm szeretne venni egy fényképezőgépet magának.
Leginkább étel, különböző bogarak és virágok fotózására használná, tehát valami jó makró funkcióval megáldott gép kéne. Az összeg olyan 100 000 Ft körül lenne. Mit ajánlanátok?
Köszi -
Lon
csendes tag
válasz
DJ Reinhardt
#7576
üzenetére
köszi, ez jó ötlet volt.
-
DJ Reinhardt
tag
Letöltöttem a kezelési útmutatót, mert ez a nem kikapcsolható zajszűrés nekem furának tűnt.
134.oldal : kikapcsolható a hosszú záridős (>8s), de ekkor is megmarad a magas érzékenység melletti szűrés, ami azonban nem annyira időigényes. Feltételezem, hogy magasnak ISO 3200 fölött minősül (71.oldal).
Szóval ha pl. csillagjárást fotóznál, az én értelmezésem szerint nem maradna ki minden második B-időnyi hossz.
Valamint a szűrés független a JPEG v. RAW formátumtól, de amíg kapcsolható, addig ez teljesen OK. -
Lon
csendes tag
válasz
Degeczi
#7574
üzenetére
ennek örülök, tehát ha RAW-ba fotózok, akkor valószínűleg hotpixel szűrést se kell várnom?
mert arról bizony azt mondták sokáig tart.
Tényleg benne van a tesztben, hogy 20500kbps-t tud a váz
Nem vagyok még otthon DSLR-ben, de azért nem szerettem volna ha a gép tudása bármiben is visszatart, de az elmondottak alapján nem hiszem hogy fog.
(remélem igazam van -- most egy olyan kéne amin jól megtanulhatom a digitális alapjait)egyébiránt ez a HDR eléggé vicces, nem is tudtam hogy ilyen van

-
Degeczi
nagyúr
pontosan, ahogy már írták: a hotpixelszűrés "nem veszélyes" a csillagokra, pusztán csak annyiból kellemetlen, h pl. egy 20 mp-es kép után mindenképpen újabb 20 mp-et kell várj, mielőtt a következő képet készíthetnéd (miközben a CMOS érzékelőn alapérzékenységen valszeg nem sok hotpixel lenne ilyen időnél, legalábbis a 12 Mp-es CMOS-sal szerelt vázakon nem fontos bekapcsolni),
az expósorozat pedig ma már valóban csak HDR-hez hasznos igazán, ahhoz azonban a középszintű Nikonokon is elég behatárolt (ott is csak 3 kép készíthető, ami sokak szerint elég kevés egy jó HDR-hez)a 15 MB/s-es Sandisk a nyerő ár/érték arányban, mert még ha ki is tudna használni a váz gyorsabbat (ami nem feltétlenül igaz, kb. max. 20 MB/s tipikus még a középkategóriás Nikonoknál is), még azt is csak hosszú RAW sorozatokban lehetne észrevenni, egyébként nem: mert a kamera a saját pufferjába már tud készíteni további képeket, miközben még az előző mentése zajlik
-
DJ Reinhardt
tag
A korábbi Nikonoknál a hosszú záridős zajszűrés azt jelentette, hogy a tényleges felvétel után a gép készít egy fekete képet azonos záridővel és a kettőből matekozza ki, mi a zaj és mi a csillag - a D3100-nál is ez a legvalószínűbb eljárás.
A halvány, de állandó helyű pontok, mint a csillag megmaradnak, a zizi meg elég jó hatásfokkal eltűnik. -
Szten Márs
nagyúr
RAW-ban nincs hotpixel szűrés - legalábbis nagyon remélem
Manapság már semmi sem biztos mondjuk
Viszont sok RAW konverter - pl az Adobe termékei - alapból hotpixel szűrést végeznek, ha RAW-ból hívsz elő, kérdezés nélkül. Amúgy nem, a csllagokat nem fogja annak venni 
Az MLU nem egy rossz dolog, ha állványos bulikat tervezel a géppel, de talán lehet élni nélküle. Az expo sorozatot én még életemben nem használtam, valószínűleg nem is fogom, szóval anélkül is lehet élni azt hiszem
Talán a megszállott HDR-ezők hiányolhatják.Memória írás-olvasás sebességekben nem vagyok otthon, de a tesztekben gyakorta mérik azt is - talán még a pixinfósok is. (Igen, egy ideje leszoktam a tesztek olvasgatásáról, ennek is megvan a maga oka)
-
Lon
csendes tag
válasz
Szten Márs
#7568
üzenetére
Egyébként ilyen gépbe mit ajánlotok inkább, Sandisk-ot néztem, és van 30Mb/s-es
4GB-s 5.5e-ért és 15Mb/s-es 8GB-s ugyan ennyiért. Vajon tud ez 30Mbps-t használni?
Valószínű egyébként, hogy néhányszor fotóznék raw-t és jpg-t is egyszerre.
Továbbá most látom hogy pixinfosok kipróbálták a d3100-at, és nemtud expo sorozatot, meg 1mp nyitás után automatán szűri a hotpixeleket, és nem tud MLU-t.
Igazából ezeket mén nem használtam nagyon, mert tükrösből még csak filmesem volt, de gondoljátok hogy hiányozni fognak? Vajon a csillagokat hotpixelnek veszi B záridőnél? -
rumos14
nagyúr
kis késéssel, de egy javaslat: Sony A500-at is felveheted a listádba: a többi géppel összemérhető szenzor és AF, előnye az élőképpel is gyors AF és a dönthető kijelző, valamint a vázba épített stabilizátor. hátránya a videó hiánya.
valami fényerős fixet még biztosan vennék a géphez. -
rumos14
nagyúr
válasz
Szten Márs
#7550
üzenetére
hú, akartam reflektálni erre, mármint Szulita hsz-ra, hogy ez így nem kerek számomra, de nem tettem meg, mert 1. magasabb nálam
2. úgy mint Szten, úgysem tudtam volna leírni 
-
Messer22
senior tag
http://www.youtube.com/user/DigitalRevCom#p/u/0/hk5IMmEDWH4
Érdemes megnézegetni a videóit, angol tudás előny

-
-
Lon
csendes tag
válasz
Szten Márs
#7559
üzenetére
A pillanatnyilag hajszállal az élen lévő nikonban van ilyen, hogy active D lightning, ami elvileg pont a kiégést hivatott megakadályozni, de köszönöm a tanácsot

Úgy is kísérletezősre terveztem a fényképezgetést, mert auto beállításokkal nem igazi kihívás, nem igazi hobbi.
Szerintem maradok a nikonnál. -
Degeczi
nagyúr
ha stimmel a dpreview teszje, a K-x pont kivétel!
(ott éppen azt említik, h gyakran volt hajlamos kiégetni a csúcsfények környékét)de ez csak odafigyelés kérdése, minden kamerát ki lehet ismerni idővel
(a leghírhedtebb ilyen szempontból a Nikon D80, de még azt is sokan használják elégedetten, miután kiismerték. És persze a kiértékelő mérés helyett mindig ott van az átlagoló/középre súlyozott, ami kellően biztonságos) -
Szten Márs
nagyúr
Nekem Pentax K10D-m van
De nem, nem okoz gondot az alulexponálás. Nem is alulexponálásról van igazán szó, hanem a csúcsfények agresszív védelméről. Egyébként van expókorrekció lehetőség a gépeken, néha érdemes használni. Plusz utólag egy képet könnyebb kivilágosítani, mint a kiégett részeket visszahozni - ez utóbbi gyakran, főleg jpg esetében nem lehetséges. -
Lon
csendes tag
válasz
Szten Márs
#7557
üzenetére
Amúgy Te mennyire vagy K-x-el megelégedve?
Nem okozott problémát az alulexponálás, meg hasonlók? Nem szeretem ha sötétek a képek, azt meg főleg nem ha kiégnek, vagy mosódnak a botrányos zajszűrés miatt.
Valamelyest ez is érdekelne, mert jó árú gép, és jó gyors sorozatkészítése is van. -
Szten Márs
nagyúr
UV szűrő teljesen felesleges, a szenzor előtt van UV szűrő, szóval úgy igazán digitális gépeknél nem sok mindent csinál. Ellenben kisebb, vagy nagyobb mértékben beleszól a képminőségbe. A lencsét védi, de nem olyan sérülékeny egy lencse - ha nem kocsmai verekedésre használod, akkor nem kell félteni, ha meg arra, akkor az UV szűrő sem védi meg.
Egy olyan külső vaku, ami megéri a pénzét, meg bizony pénzbe kerül. És tipikusan azért 40 felett, a legolcsóbb külső vakuk általában nem érik meg a beléjük fektetett pénzt. -
Lon
csendes tag
válasz
Szten Márs
#7555
üzenetére
Köszi a válaszokat.
Valójában lehet hogy elég volna egy 200 as is, de ha már pénzt költök rá akkor kitben ugyan annyiba kerül mint egy 55-200-as külön.
Ezzel kapcsolatban említette egy barátom, hogy érdemes valamilyen szűrőt venni az obi-hoz mert az a lencséket is védi, meg amúgy se haszontalan. Ezek közül vajon melyiknek láthatnám leginkább hasznát? mire jó az UV szűrő - ha jól tudom a mezei üveg sem ereszti át az UV-t?
Mostmár csak a vaku miatt fáj a fejem, de szerintem eleinte biztosan a beépítettet fogom használni, mert a legolcsóbb is felháborító 40e pénzbe kerül. -
Lon
csendes tag
válasz
Szten Márs
#7551
üzenetére
Igazából én is a nikon felé hajlok, már csak azért is mert jobb érzés volt kézbefogni mint a canont, bár az nagyon jó kis gép. Pentaxot pedig sajna még csak mutatóba se láttam.
A nikkor 55-300 -as obiról mik a vélemények?
úgy láttam kitben 2/3 árból megvan. -
Szten Márs
nagyúr
válasz
Szulita
#7552
üzenetére
Igen, így jó lesz.
Az a baj ezzel, hogy ez egy nehezen szemléltethető dolog, amibe könnyű belezavarodni 
A fő galiba az ugye, hogy a leképzés, meg az, hogy a fényképezendő tárgy milyen kis része tölti ki az egész fényképet, az nem ugyanaz, hanem függ a szenzor méretétől. A leképzés, amit gyakran nagyításnak is hívnak, a fényképezendő tárgy méreteinek és a szenzorra vetített kép méreteinek arányát mutatja - tehát minél kisebb egy szenzor, 1:1-es nagyítás mellett annál kisebb tárgy is kitölti a teljes képet. Látszólag azt jelentené, hogy annál jobb a nagyításunk, pedig nem.
-
Szulita
tag
válasz
Szten Márs
#7550
üzenetére
Igen, pongyolán fogalmaztam. Inkább úgy mondom akkor, h ha ugyanakkora képkivágásban (látószögben) gondolkozunk (és a tárgytávolság is ugyanakkora mindhárom esetben), akkor Oly-nál 2x-es , APS-C-nél 1.5/1.6x-os a nagyítás a full frame-hez viszonyítva. Ami kivágást (látószöget) Oly-n elérhetünk a S. 105-tel 1:1-es kihuzattal, azt FF-en egy 2:1-es leképezésű makróobival tudnánk csak visszaadni.
Remélem, így jó, mert kezdek belezavarodni

-
Szten Márs
nagyúr
Hogy melyiknek van a leggyorsabb fókusza, passzolom. Ha fegyvert fognának a fejemhez, hogy tippeljek, talán a Nikont mondanám, de, ahogy írtam, ez egy tipp, szóval inkább felejtsd is el

Viszont mit jelent az számodra, hogy ne legyen elmosódva? Mert a nagyobb szenzor miatt a hátteret jobban mossák a tükörreflexes gépek, de ha a a kompaktoknál szokásos zajszűrés ocsmány részletelmosó hatására gondoltál, akkor értem a dolgot - ez esetben a tükrösök jóval jobbak, nagyságrendekkel és ilyen értelemben nem lesznek mosottak a képeid.Ha a túlexpótól félsz, a Pentax fénymérését szeretni fogod - igencsak védi a csúcsfényeket.

-
Szten Márs
nagyúr
válasz
Szulita
#7547
üzenetére
"ell az 1:1 leképezés (de ez is csalóka kicsit, mert pl. a S. 105 1:1-et tud, de ez fullframe-nek megfelelő, APS-C-n még nagyobb a nagyítás, ugyanez Olympus vázon pedig 2:1-es nagyítást tud)."
Ezt szerintem gondold át újra
Gondolj bele, hogy mi is a leképzésnek a fizikai értelme, mit jelent az 1:1 leképzés (te magad is leírtad) és ennek a fényében ezt a full frame, vs APS-C, vs Oly váz dolgot rágd még át magadban.
Rá fogsz jönni szerintem, hogy miért nem stimmel amit itt írtál, és hogy a leképzés miért lesz ugyanakkora full framen vagy APS-C-n vagy Oly vázon ugyanazzal a példának felhozott Sigma obival - tök függetlenül attól, hogy értelemszerűen más kivágás lesz a három géppel készített képen. -
Lon
csendes tag
Meg irtó jó lenne ha nem mosódnának el a képek mint kompaknál, mert ez idegesített mindíg a legjobban - bár gondolom a nagyobb lencse nagyobb szenzor, tükör ezt mind megoldja.
Ilyet szeretnék én - könnyű (akár használt) obi beszerzési lehetőségek
- sok és világos beállítási lehetőség
- semmi mosódás, gyors AF a pillanatok elcsípéséhez, sorozatkép
- semmi túlexpo, jól látható kijelző amin rögtön láthatom a kész képet
- a lot of fun
és szerintem az előbb említett 3 gép esélyes. -
Lon
csendes tag
válasz
Mercutio_
#7529
üzenetére
Jaja, pixinfo teszt volt.
Bennem már kialakulóban van a döntés, de azért rákérdezek még 1 valamire.
vajon melyiknek jobb (gyorsabb) az autófókusza
1) nikon D3100
2) canon 500D
3) pentax K-x
ez számomra nagyon lényeges szempont.
(Mondjuk egyéblént az is hogy majd ne fizessem rá a gatyám egy vakura, csak sajna nem tudom milyen kell majd, így az árak összehasonlítását sem tudom elvégezni)
Egyébként jól látom hogy a kezdő obi-k nál nincsenek igazából jelentős árkülönbségek canon és nikon közt? -
Szulita
tag
Amúgy egy makróobi igazából mitől makró?
Attól, h min. 1:1-es leképezést tud, azaz valódi nagyságban jelenik meg az érzékelőn a téma. Van kivétel is, pl. a Zuiko 50 f2, ami "csak" 1:2-őt tud (azaz feleakkora méretben jelenik meg).
A legtöbb makróobi amúgy fix gyutávú, és jellemzően f2.8-as legnagyobb rekeszű (kivételek persze vannak, pl. Tamron 60 f2, ill. a 180-200 mm körüli makrók, amik f3.5-f4 értékűek).
Sok - jó közelponttal bíró - zoom-ra is ráírják, h macro, de ezek nem "igazi" makróobik (pl. a Tamron 28-75 1:4 körüli, a Sigma 17-70 1:2.5 körüli). Ezek virágokra, nagyobb rovarokra jók lehetnek, rajzuk is szép; bogarászni ált. kell az 1:1 leképezés (de ez is csalóka kicsit, mert pl. a S. 105 1:1-et tud, de ez fullframe-nek megfelelő, APS-C-n még nagyobb a nagyítás, ugyanez Olympus vázon pedig 2:1-es nagyítást tud).
Amikor tekered manuális fókusznál egy ilyen obin a fókuszgyűrűt, és "nyújtja az ormányát" az obi, a kihuzaton látod, h épp mekkora leképezésnél jársz; rá van ált. írva a skála.
-
ígyvanferi
addikt
Érdemes lehet a Raynox DCR-250-es makró előtétlencsét is megfontolni. Ha jól sejtem, egy kitobjektívvel is már szép eredményeket produkál, ha nem is ér egy 100E Ft feletti Sigma makróobjektív nyomába, a semminél jobb.
-
t_a_m_a_s
addikt
Nekem Nikonom van, és más márkával nincs is tapasztalatom, viszont a Nikonnal elégedett vagyok, így én a D3000-re voksolnék. Azt gondolom, hogy azonos árkategóriában nagyjából azonos tudású gépet kapsz, bármilyen márkájú legyen is. A különbség az adott márkához kapható objektívek, vakuk, egyebek árában és választékában lehet.
Konkrétan senki sem fogja azt mondani, hogy "ezt vedd, ez a tuti", mert ez egyénfüggő, hogy kinek mi. El kell menni boltba, megnézni, megtapizni, kipróbálni.A linkelt objektívről: ez a konkrét darab Olympus, így azt csak Oly-ra tudod felcsavarni, hisz azzal kompatibilis a bajonettje. Vannak olyan objektív gyártók (Sigma, Tamron stb), akik ugyanazt az objektívet többféle bajonettel is gyártják, ebből értelemszerűen az adott vázzal kompatibilis darabot kell megvenned.
A makróobival kapcsolatban majd a nálam sokkal szakavatottabbak segítenek, én nem tudom pontosan elmagyarázni. Viszont a 18 mm nem a közelpontra vonatkozik, hanem a gyújtótávolságra. A 18-55 azt jelenti, hogy az objektívnek 55/18=3-szoros a zoom átfogása.
Duplakitben, mondjuk 18-55+55-200 esetén a két objektívvel 200/18=10-szeres lesz a zoomátfogás.Javaslom, kicsit azért olvass utána az alapoknak, mielőtt elköltesz 100k-t egy dslr-re...
pl.: [link]
[link] -
Wyll
őstag
válasz
t_a_m_a_s
#7543
üzenetére
Oké, de nekem a fő kérdés az volna, hogy ti melyiket ajánljátok – nem? Vagy ezek között nincs annyi különbség, hogy ki lehessen emelni bármelyiket is?
Pl: a Bky01 által említett Zuiko 35mm macro ezek mindegyikéhez jó? Mert a szintén ajánlott E-620-nak itt megszűnt a forgalmazása, bár azzal úgyis túlléptük volna már a 200k-t.
Amúgy egy makróobi igazából mitől makró? (És miből derül ez ki róla, ha nincs odaírva?) Mert nézem itt, hogy a linkelt gépek mindegyikének a kitobija 18-55mm-es. A 18mm jól értem, hogy a lehető legközelebbi közelpont, ugye? De 18mm-ről fényképezni valamit az effektíve nem makrót jelent? Vagy azért ne akarjam összehasonlítani a kettőt, mi?
-
-
Byk01
őstag
Nem tudom, hogy az Olympus Zuiko 35 mm-es makró obija milyen minőség, de lehet, nem nagy eretnekség az Olyt ajánlani, főleg, hogy ilyen céges használatnál valószínűleg senki nem akar majd RAW-val pepecselni, és az Oly-k jpg motorja elég jó, ráadásul a kicsit kisebb szenzorméret is jól jöhet makrónál. Az E-620 kitben az obival kicsit 200 fölött van ugyan, de más márkákból sem nagyon jön ki alatta szerintem.
-
t_a_m_a_s
addikt
válasz
Szten Márs
#7536
üzenetére
Azért írtam 50-100 cm-t, mert úgy emlékszem, hogy az 55-200 tele végén ez szokott a reális lenni (vagy rosszul csinálok valamit...), de a 18-55-re valóban inkább az általad írt 30 cm áll....

Kipróbálni meg nem nagyon tudom, mert nincs is már jókis 55-200-am...
-
Degeczi
nagyúr
nem, makróobi sosincsen kitben - hiszen az gyakran drágább, mint maga a váz...
duplakitben egy normál alapzoom (18-50 környéke) és egy tele (50-200) szokott lenni
(de ezek nem makróra valók, nincs olyan nagyításuk)markrónál előnyös a kompaktok nagy mélységélessége, de egyébként egy jó makróobival készült képeket nemigen tudják utolérni (viszont sokkal-sokkal olcsóbbak)
-
Wyll
őstag
válasz
t_a_m_a_s
#7535
üzenetére
A dSLR belépőszintjével egyet értek. A duplakit olyan kitet jelent, amiben két obi van, amiből az egyik makró?! Mert ez így egészen jól hangzik.
Ilyen(eke)t tudnátok ajánlani?És létezik olyan, hogy egy kompakt jobb makrót csinál, mint egy maróobis dSRL?

(Nem lesz koszos-strapás meló
) -
t_a_m_a_s
addikt
Szerintem arra a felhasználás(ok)ra amiket írtál, tükrös gépből tökéletesen elegendő egy belépő szintű, duplakitben. A kitobik közelpontja is 50-100 cm között van, ha nem kell ennél közelebbi, akkor nem kell makro.
Ha a terepi munka alatt koszosabb, strapásabb munkát értesz, talán egy bridge gép kevésbé érzékeny masina. Nagyobb a zoomátfogása és jobb a makro képessége is. Mondjuk egy ilyesminek: [link] -
Wyll
őstag
Igazából teljesen jogos a kérdés
, bennem is felmerült, mikor apu felhívott, hogy megkérdezze a véleményemet. Mondtam neki, hogy úgysem fogjátok kihasználni, de azért "nem baj, intézzük el most ezt így, és ne kelljen vele foglalkozni öt évig". Úgy érzem, végül is védhető álláspont. Ha nem is lesz mindig kihasználva a tudása, de ott lesz mindig, ha kelleni fog, és extrább helyzetekben is lehet majd rá számítani.
(És ki tudja, olyan is van hogy az ember vesz egy PDA-t "divatból" vagy bármi másért, de szép lassanként rájön, hogy ez tényleg tök jó neki. Autóval is van így. Múltkor kipróbáltunk egy nagy skoda superb-et. Nem egy audi, de azért a skodának a csúcsa. Hát, azon túl hogy a méretei, az ereje és a kényelme kapásból letaglózó volt, lépten-nyomon rácsodálkoztunk benne valami apróságra, amire magától talán sosem vágyna az ember, de amitől mégis biztonságosabb vagy kényelmesebb lett a használata. Na valami ilyesmit várhat szerintem az ember egy nagyobb kategóriás fényképezőtől is.)Meg azért ha jól sejtem, egy dSLR képminősége jóval a kompaktoké előtt jár. Ebben a megerősítéseteket kérném, de ez lenne talán a legkézzelfoghatóbb érv mellette.
Ha mégsem, akkor ajánlhattok kompaktot is (bár ez nem az a fórum), de a makró továbbra is fontos szempont! -
rgqjx
aktív tag
Igazából nem értem, hogy miért van feltétlen szükség dSLR-re, ha "az esetek nagy részében az auto üzemmód lesz használva". Lehet az a baj, hogy magamból indulok ki, mert ha végre hozzájutnék egy rendes tükrös géphez, akkor pont az auto üzemmód lenne legkevesebbet használva.

-
Wyll
őstag
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni dSLR vásárláshoz!
Cégnek lesz vásárolva, tehát új gépre tessék gondolni, mind használat, mind ár szempontjából. Amire kéne:
1) terepi munkára, műszeres ipari mérőállomások fotózása
2) (új) termékek fotózása (honlapra)
3) bejövő, különösebb hibák dokumentálása (a későbbi fejlesztésekhez)
(4) nagy ritkán az alkalmazottak saját célra is elvhetik, kirándulás, ilyesmi)Az 1-esre szerintem egy gyári objektív tökéletesen megteszi, javarészt kültéri munka során fog kelleni. A 2-3-as nyilván beltérben lesz, és főleg a 3-ashoz talán jó volna egy (olcsóbb) makró objektív is, netalán hozzá való vakuval, ha árban belefér (nem vagyok tájékozott ezügyben, lehet hogy felejtős ötlet).
Mindezt olyan 150k környékén kellene megoldani, úgy hogy legyen a cégnek 5 évre egy jó gépe. Na azért nem lesz agyonhasználva.
Azt is lehet, hogy egy gépre azt mondjátok, hogy a kitobi jól teljesít makró módban is, akkor nem kell külön makró obi nyilván, de ha ajánlotok hozzá makró obit is, akkor se menjünk túl a 200k-n légyszi, sőt.
Ja, és nem fotós emberek fogják használni, úgyhogy ilyen szakmai nüanszok nem fognak számítani, szerintem az esetek nagy részében az auto üzemmód lesz használva, szóval érzitek
ebből induljatok ki! A lényeg, hogy egy jól használható, megbízható gép legyen, ami azért makró esetben sem menekül el sikítva. Megapixelek tekintetében nem mondok semmit, mert szerintem bármelyik mai dSLR túltejesíti e tekintetben amire szükség lesz.
Szóval szerintetek miben kéne gondolkozni? Várnék néhány javaslatot!
Előre is nagyon köszi
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
fi:zi'k
#7519
üzenetére
Igazából gasztrofotózásnál a világítás lesz a döntő tényező - ehhez, legalábbis ilyen jelleggel nem értek, de ha az jól van megoldva, akkor a legtöbb tükrös géppel tökéletes képeket lehet készíteni. A legtöbb váz tökéletesen alkalmas erre a feladatra. Mivel a világítás a kulcskérdés, talán ide próbáld meg feltenni a kérdésed: [link] Bár nem hiszem, hogy egy szál külső vakuval meg lehet oldani a dolgot - sőt teljesen biztos, hogy nem. Inkább valami hobbi-stúdióvaku készlet kéne ehhez, ezekből is van elég választék, de erre céloztam az elején, amikor írtam, hogy nem igazán értek hozzájuk.
Amúgy 300-400 ezer környékén már úgy érzem jó dolgokat is ki lehet hozni. Egy Nikon D200 szerintem a te barátod használtan, én egyértelműen azt a gépet javasolnám. Baromi jó alacsony érzékenység melletti képminőséggel rendelkezik, és neked alapvetően arra lesz szükséged. Na persze nem a gépváz adja majd a költségek javát. Objektívből... alapvetően ahhoz kell igazodni, hogy mekkora távolságból fog történni a fotózás, tehát a stúdióvakukat, vagy egyéb világítást hogy oldod meg, meg az egész folyamatot hogy koreografálod meg. Ha ez megvan akkor nagyjából lehet az objektívek terén szűkíteni a kört. Én úgy érzem, hogy mivel tárgyfotózáskor nincs szükség gyors zoomolgatásra, pár fix objektív lesz a nyerő.
-
Mercutio_
félisten
A pixinfo tesztet?
Az akkuszint kijelzés azért volt gyenge mert még a firmware frissítés előtti verziót tesztelték, ráadásul finoman szólva nincsenek otthon Pentaxban - és elfogultak csöppet
Alexpó relatív, döntsd el mi a jobb, az elkészült kép adott részeit világosítani és láthatóvá tenni ami rajta van, vagy a kiégett részeket nézegetni, ahonnan már semmit nem tudsz viszahozni?
A kategóriatársak (jellemzően egytárcsás szabályzás) esetén is lassú bizonyos dolgok beállítása. -
-
Mercutio_
félisten
válasz
gazfickooo
#7522
üzenetére
Inkább 30D-t próbálj, emlékeim szerint annó itt írta Dtomi, hogy ott érezhető előrelépés volt mind keresőkép, fogás, képminőség, szolgáltatások terén számára az előd (20D)-hez képest.
Obiból a 18-55 kitobi esetén arra figyelj, hogy az IS-es (stabilizátoros) verziót vedd, mert a régiek elég gyatra képminőséget produkálnak. -
Szten Márs
nagyúr
válasz
gazfickooo
#7522
üzenetére
Persze, hogy érdemes, nem lett egy csöppet sem roszabb gép, mint amilyen volt x éve
Szóval ha találsz jó állapotban lévőt, akkor hajrá 
-
gazfickooo
tag
Sziasztok!
Érdemes még Canon EOS-20D-t vennii?Első gépem lenne kezdésnek,mindenképp használtat szeretnék max 100ezer forintig.
Köszi
Üdv -
fi:zi'k
nagyúr
Sziasztok,
Gasztrofotózáshoz akarok gépet venni, objektívekkel és vakuval.
A géphez mindenképpen szeretnék portémarkolatot. Megapixelek terén 6 alá nem szeretném adni, de nem is kell 12-től több. Liveview előny, de nem feltétel. A gépet alapvetően használtan gondoltam.
Objektívekhez nem értek, de gyanítom nem kell nagy átfogásúnak lennie. Egy használható macro is jól jöhet, gondolom. Új/használt.
A vaku terén nem szeretnék spórolni, mivel 90%-ban beltéri fotózás lesz. Ehhez még egyéb kiegészítők is kellenek tudtommal (pl. diffúzor?).
Távkioldó szintén jól jöhet.
Állvány van, remélhetőleg ide is elég lesz.Az eddigi tapasztalat egy Canon 1D MKII+Speedlite580EX II+ismeretlen obikkal van. Az nagy képűség, ha ennél rosszabbat nem akarnék, de jó lenne egy hasonló szintet megütni.
A legfontosabb tényező, a pénz. Mivel még csak körvonalazódik a dolog, így több árkategóriára kérnék javaslatokat.
Nevesen a 2-3-400k kategóriákra.Előre köszönöm a segítséget!

-
Throme
veterán
D5000 esetén nem fogsz annyira gyönyörködni az elkészült képek visszanézésében, mert kisebb az lcd felbontása a többinél.
Sportfotóhoz zoomlencsét, elég zsebbenyúlós lesz (f/2.8 obik). Kb 200k felett indul, de pl a nikon f2.8 70-200 VR már kb 500k-600k.
Nagyobb üzletekben (bevásárló központok...stb) több gép is ki van rakva próbálgatni. Márkakereskedésekben mesélnek róla.
Markolatot esetleg nézd meg pl ebay-en.
-
Lon
csendes tag
Hello!
Szeretném megvenni az elő dslr-emet. Két lehetőségre szűkítettem, és volna pár kérdésem.
1. gép: Nikon D3100 ( talán D5000 ~150k)
2. gép: Canon 500D
+18-55 obi mindhez (a többi tartozék meg majd lassacskán)
Mindkettő 165 ezer pénz körül mozog. A Canon-t már egyszer használtam, és az nagyon tetszett, többek közt az is, hogy jól lehetett látni a nagy felbontású kélpernyőn az elkészült képeket (az volt az első DSLR amit kézbe fogtam:-))))) ). Azonban mikor nemrég a boltban kezembe fogtam egy Nikont, az sokkal jobban illett a kezembe. Szóval van pro és kontra is.
Igazából nagyon fontos volna a jó és gyors autó fókusz, mert részben sportfotózásra is használnám. Most eléggé tanácstalan vagyok.
Tudnátok valami olyan boltot ahol megmutatják mindkettőt, esetleg mesélnek is róluk, és / vagy tanácsot adnak?
Később szeretnék majd valami nagyátfogású zoomobi-t is, ez nem tudom mennyit nyom a latba (kb 200-250mm-ig), illetve feltűnt hogy utángyártott portrémarkolat csak Canonhoz van, amaz meg nagyon drága, persze ezek már használtan is jól jönnének, de nem tudom erről esetleg van-e valami infotok.
Melyiket ajánljátok inkább?
köszips: esetleg még makrózni lenne jó vele valamikor...
-
TeeJay
félisten
válasz
f.ambro
#7508
üzenetére
ha tapizni meg kipróbálni szeretnél gépeket akkor ajánlom az Artwork üzletet a Moszkva térnél. én ott a D90-D300, pár objektív párost is kipróbálhattam természetesen úgy hogy vittem memóriakártyát és fotózhattam rá. tehát be is lehet kapcsolni mindent meg lehet nézni rajta.

-
f.ambro
csendes tag
válasz
BiriBum
#7499
üzenetére
Szia,
A portrékészítés érdekelne elsősorban, de makrózni is szeretek. Na meg persze család,állatok blablabla...

A pénz már nehezebb kérdés. A vázon kívül egyelőre max 100k-ra gondoltam, de ha ebből több jó állapotú használt üveg kijönne, talán az lenne a legjobb (így kicsit el lehetne indulni a teleobjektív felé is)Üdv
ricc -
(#7502) máyköl & (#7503) Throme
Kösz a véleményeket. Néztem a D3100-at is, de maga a váz 510€... még egy obi hozzá... hát nem tudom benne lennék-e 600€-ban, mert az fülé egy 1€-val sem akarok menni.
A Canon 500D-t is néztem, de az alap obival közel 700€
-
Throme
veterán
válasz
total90
#7501
üzenetére
Helló!
Itt olvashatsz egy tesztet D3000-ről. Ebben összehasonlítják a D5000-rel is, táblázatba foglalva.
[link]Én is ilyentájt kezdtem nézelődni dslr gépeket, tavaly.
Sokat vacakoltam, egészen februárig.
Addig gyűlt a pénz és valamelyes csökkentek az árak is.Fogalmam sincs hogyan alakulnak az árak a következő hónapokban, de elképzelhető, hogy könnyebben hozzájutsz egy D5000.hez, vagy képbekerülhet a D3100.
Szerintem, nagy közelítéssel a D3100-be beleraktak mindent, ami a D3000-ből kimaradt. -
máyköl
veterán
válasz
total90
#7501
üzenetére
Az 1000D és a D3000 között Canon tulajként azt mondom, a D3000 erősebb.
Egy 450D, 500D-nél már nem feltétlen mondanám ezt.
Gondold át, hogy kellene-e az a plusz, ami a D5000-be belekerült a D3000 után, tudtommal kihajtható lcd + az lv a két fő különbség, de nem vagyok benne biztos, nem vagyok Nikon szakértő.A VR a Nikonnál az obikban lévő stabilizátor jelzése, ez Canonnál az IS.

-
Hello!
Elgondolkodtam egy dslr gép vásárlásán és egyelőre csak nézelődök. Ha minden jól alakul, akkor olyan 5-600€-s keretem lenne az év végére. Akkortájt szeretnék majd vásárolni, de már is elkezdek nézelődni.
Nézegettem a Canon EOS 1000D-t és a Nikon D3000-t. Mindkettőhöz 2 obi van, ami szerintem jó pont.
Ugyanakkor meglestem a Nikon D5000-et is. Ehhez csak egy obi van, viszont gondolom újabb a váz, ezért lehet okosabb döntés lehet azt megvásárolni.
Ugyanakkor érdekelne, hogy mi az a VR jelzés egyes obiknál? Pl. Ebből a D5000-ből van sima és VR-es is. A VR-es kicsit drágább...
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple asztali gépek
- urandom0: Száműztem az AI-t az életemből
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Milyen processzort vegyek?
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Az SK Hynix elárulta, hogy meddig nem lesz elég memória
- SörcsaPH!
- EU-s vám vethet véget a nagyi temus vásárlási lázának
- sziku69: Szólánc.
- További aktív témák...
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X13 G1- i5-10310U I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- Gombászkönyvek egyben
- Nokia 8 Sirocco / 6/128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
- Xiaomi 14T 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.











Gondolj bele, hogy mi is a leképzésnek a fizikai értelme, mit jelent az 1:1 leképzés (te magad is leírtad) és ennek a fényében ezt a full frame, vs APS-C, vs Oly váz dolgot rágd még át magadban.

ebből induljatok ki! A lényeg, hogy egy jól használható, megbízható gép legyen, ami azért makró esetben sem menekül el sikítva. Megapixelek tekintetében nem mondok semmit, mert szerintem bármelyik mai dSLR túltejesíti e tekintetben amire szükség lesz.


Mr.Csizmás
