-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geresics
addikt
válasz norbert1998 #136050 üzenetére
Uhh, ez nem hangzik túl jól!
Pár éve, mikor néztem, akkor még normálisan volt felépítve. Majd jövőre alaposabban megnézem akkor...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
KrAt
veterán
válasz norbert1998 #136050 üzenetére
Ahogy én nézem, alap1 elvégzése után (ami 7 éven belül volt) mehetsz alap2-re. Hol itt a gond?
-
goofy85
kezdő
válasz Geresics #136051 üzenetére
Alap1 két napos és két darab egy napos gyakorlóval mehetsz alap2-re.
Amúgy a gyakorlóból (amikor nem a magyarázaton, hanem a gyakorláson és a kijavításon van a hangsúly) van fedett, gokart pályán tartott. Az jó buli, télen voltam, nekem az alap1 két napos a rutin része volt. -
Geresics
addikt
Azért ez a kritériumrendszer nekem elsőre elvette a kedvem egyáltalán a továbbolvasástól is!
"Alap 2
A tanfolyam kezdetekor egy szintfelmérőt tartunk. Amennyiben a feladatok elvégzése nem a szintnek megfelelően megy a tanulót visszatanácsoljuk egy Alap 1-es képzésre. Annak elvégzését követően tud majd ismét Alap2-es képzésre jelentkezni.
A 2-es szintű tanfolyamra jelentkezés alapfeltételei: 2 napos képzés 7 éven, 1 napos képzések 5 éven belül (2-es szint elvégzése) vagy (3 db 1-es szint elvégzése) vagy (2 db 1-es szint és 1 db Fedett Gyakorló elvégzése) vagy (2 db 1-es szint és 1 db Gyakorló 1 tanfolyam elvégzése) vagy (1 db 1-es és 1 db Fedett Gyakorló és 1 db Gyakorló 1-es tanfolyam elvégzése) vagy (1 db 1-es és 2 db Fedett Gyakorló tanfolyam elvégzése) vagy (1 db 1-es és 2 db Gyakorló 1-es tanfolyam elvégzése). A terep tréning nem tartozik bele egyik feltételbe sem."Továbbá ahogy elnézem a választék sem úgy van, mint amire emlékeztem, és ami van, az is kuszán van a honlapon:
- Bevezető
- Alap 1
- Alap 2
- Gyakorló
- Terep (Dirt)Aztán ha lejjebb görget az ember, akkor meg ez lesz belőle:
- Bevezető tanfolyam
- Rutin pálya gyakorló tanfolyam
- Rutin technika tanfolyam
- Alap 1 tanfolyam
- Alap 2 tanfolyam
- Egynapos gyakorló tanfolyamok
- Gyakorló 1 fedett tanfolyam
- Robogós képzés
- Tandem (utassal) tanfolyam
- Terep (Dirt)
- Kanyarodástechnika, fél napos tanfolyam
- Fedettpályás, fél napos kanyarodástechnika tanfolyamMár kezdem érteni miért gondolják mégis sokan, hogy a lehúzás a lényeg!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
baboss
őstag
Sziasztok.
Gumit kellene vennem a hátsó már nagyon a végét járja.
Az első nem rég lett cserélve. METZELER SPORTEC M5 INTERACT ez most maradna fent.
Váltani szeretnék.
A hátsóra felrakhatok METZELER ROADTEC Z8 INTERACT ?Köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
lemmy71
őstag
válasz baboss #136055 üzenetére
Nem tudom hogy mire is veszed és nem Z8 hanem Z6 ROADTEC volt nekem anno az 1100 zephyremen, én nagyon megvoltam vele elégedve. A KékHoldSE -től vettem páros akcióban, Bridgestone Battlax -kat váltottam le vele, párszor elkapott az eső is és vizes úton is meglepően jól teljesített.
-
Biqci
aktív tag
Bakker, az igaz, hogy megittam egy pár sört és nem is a gyengébből, de 15 poszt kimaradt az életemből. Vagy elraboltak az ufók?... Vagy valami más?
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Somatom
veterán
válasz vlevi #136043 üzenetére
Bocs a csúszásért, meló volt.
A videón sztem csak ABS -es motorok voltak. Az ABS nélküli fékezés buktatóit már tapasztaltam a bőrömön (szó szerint ). Ahogy Te is írod, a vészhelyzetek legnagyobb nehézsége a meglepetés. Ez kimarad, ha előre tudom, hogy a bólyánál "vészhelyzet" van.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dellfanboy
senior tag
válasz norbert1998 #136072 üzenetére
lehet itt is az tortent mint kobanyan: megjelent a
sz*pofantomaz ej leple alatt[ Szerkesztve ]
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Geresics
addikt
válasz Somatom #136073 üzenetére
1.) A videón nem csak ABS-es motorok vannak.
Megjegyzés: ABS-es motorral könnyebb eljutni a Haladó tréningre, mint segédelektronika nélkülivel. Igen, erre is figyelnek!
2.) A vészhelyzetre felkészülés nem azt jelenti, hogy csak váratlan helyzetben szabad megtapasztalnod, hogy mit is csinálnál! A lényeg pont az ellentéte: gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni! Ezzel egy reflex szerű "izommemóriát" tudsz elérni, és amikor tényleg vészhelyzet van, akkor ösztönösen jól (vagy legalábbis jobban) csinálod majd!Olyan ez, mint a pályázás! Nem mész pályára mert még sosem voltál, és nem tudod mit kell csinálni? Vagy elmész, gyakorolsz, és sok gyakorlás után már anélkül is jól csinálod, hogy arra görcsölnél, hogy mit is kell csinálni?
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz Somatom #136076 üzenetére
Ez sima fizika. Ha egy folyamatos, egyre erősödő mozdulattal húzod be az első féket, akkor építed fel a maximális tapadást! Ilyenkor a teleszkóp összenyomása fokozatosan épül fel (természetesen a másodperc töredékéről beszélünk most), és nem hirtelen üt. Ezzel párhuzamosan a gumi is elkezd szétterülni a az aszfalton, megnövelve a tapadási felületet, és sokkal nagyobb tapadást biztosítva.
Ha csak az ABS-re hagyatkozol, akkor mi történik? A teleszkóp gyorsabban, fokozat nélkül ül össze, konkrétan odaüt egyet a guminak. A guminak eközben nincs ideje szétterülni, kisebb marad a felület, ergo kisebb marad a tapadás, tehát megcsúszik a gumi. Az ABS kiold, a fék megszűnik, visszarugózik a teló, és a gumi is, és újra enged fékezni - mindezt másodpercenként nagyon sokszor. A jármű irányítható marad, a pilóta nem esik el a megcsúszó első kerék miatt. De a maximális fékhatástól nagyon messze kerül, ami tempó függvényében métereket jelenhet. 1m pedig annyit jelen, hogy lesz-e totálkár, vagy csak anyázás, és akkor a személyi sérülésekről még nem is beszéltünk!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Burt1793
veterán
-
palfitom
félisten
válasz Somatom #136079 üzenetére
Az ABS nem a fékutat csökkenti, hanem lehetővé teszi a jármű irányíthatóságát vészfékezés közben.
Life is too short to drive boring cars. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Szakmai kérdésekkel NE PRIVÁTBAN keress, annak a fórumon a helye! Köszönöm!
-
Geresics
addikt
válasz Somatom #136079 üzenetére
Határozottan nem! Ha nincs ABS, és elesel, akkor sokkal messzebb csúszol, mintha nem esel el, és fékezel!
Azt mondom, hogy ha megtanulsz jól fékezni, akkor minimalizálhatod a fékutad! De ha túltolod, az ABS segít megmenekülni!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
yodamastah
őstag
válasz palfitom #136080 üzenetére
Vészfékezés közben te nem fogsz motort irányítani. Mint a cövek megy egyenesen ha nem engeded fel a féket. Motoron ABS a pofára esés elkerülését teszi lehetővé.
Ezen felül lehetővé teszi, hogy bármilyen körülmények közt tök nyugodtan gyakorolhatod a vészfékezést. 130al szakadó esőben satufék nem gond. Szerintem ABS nélküli motoron nem sokan tudják valójában mekkorát lehet fékezni vizen (egy jó túra gumival meglepően jól lassul a motor), mivel senki nem mer esőben tempóról nagyokat fékezgetni. ABS-el ez nem gond, lehet nyugodtan próbálgatni.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz yodamastah #136083 üzenetére
Na, ezt aláírom. Motorral nagyon rossz esőmenő vagyok. Inkább totál visszaveszem a tempót.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
palfitom
félisten
válasz yodamastah #136083 üzenetére
Direkt járművet írtam, és nem motort. Általánosságban az ABS-ről írtam.
Life is too short to drive boring cars. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Szakmai kérdésekkel NE PRIVÁTBAN keress, annak a fórumon a helye! Köszönöm!
-
Geresics
addikt
válasz Somatom #136087 üzenetére
Nem. Ha belép az ABS, akkor még mindig rövidebb a fékutad, mint ha nincs ABS, és csúszik a gumi. Ha pedig elesel, és Te magad csúszol, akkor még hosszabb a fékút, de elesni nem muszáj!
Ha megcsúszik a gumi, és Te állsz neki pumpálni a féket, akkor is lassabb vagy, mint az ABS, ergo megint csak hosszabb lesz a fékutad...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
zgospel
őstag
válasz Somatom #136087 üzenetére
Végre a legendás ABS téma
Ha valaki elfelejtette volna vagy nem ismerné, jó szórakozást
https://prohardver.hu/tema/motoros_topic_2/keres.php?stext=abs&usrid_text=HSM&usrid=53081&rto_usrid_text=&rto_usrid=&stext_none=https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
palfitom
félisten
válasz dellfanboy #136092 üzenetére
gratulálok. Talán olvasd el újra a szálat, akkor talán megérted.
[ Szerkesztve ]
Life is too short to drive boring cars. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Szakmai kérdésekkel NE PRIVÁTBAN keress, annak a fórumon a helye! Köszönöm!
-
zgospel
őstag
válasz Somatom #136097 üzenetére
Igen, mert ha hülye módjára rátéped csutkára az első féket egyből (valós vészhelyzetnél más opciód nem nagyon van mondjuk) akkor az történik amit már Geresics legalább 2x leírt: nem marad ideje sem a guminak sem az első telónak megfelelően felvenni a terhelést és megcsúszik a kerék. Emellé még bejön a hátsókerék elemelkedése is, ami további ABS működést okoz, hogy ne állj fejre.
Szóval igen, ilyen esetben az ABS növeli a fékutat ahhoz képest, mintha a megfelelő technikával fékeztél volna, de a leírt esetben az ABS meg is ment (illetve próbál megmenteni) a saját vezetéstechnikai hibádtól.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok