-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
Ja de akkor hamarabb ersz a kanyarhoz, ahol nagyobbat fekezel? :D
Kozuton nem kell tulmenni a komfortzonan, mert perec lesz belole. Inkabb varjanak meg az egyenesben, vagy alljanak felre, de a sajat tempodban kellene menni. Ha ez nem kivitelezheto, akkor a csapattal van baj.
Inkabb vmi gokartpalyan jobb gyakorolni.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Geresics
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #136152 üzenetére
Mondom ezt ugy, hogy az egyik visszaforditoban tuldontottem, es kiesett alolam ez a fospumpa, de semmi nem tortent, nem tort le/el, felallitottam, mentem tovabb
Jah, es jart a motor az oldalan, de ez gorgocsapagyas, nem ugy mint a honda . a fotengelycsapagy nem erzekeny ilyesmire.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Xero
nagyúr
válasz Topiccsendőr #136151 üzenetére
Nyilvan megvan a bevaras es nem para a dolog, mert a belathatoakban meg en tepem neki. Egymasra is szolunk ha tobb kettonel. En is elkottaztam picit egy kanyart elso nap de nem volt vesz, egybol ment a mutogatas hogy nyugi. Majd kiderult hogy 3.2-n volt a hatsom.
De egy MT09sp-vel kurvara nehez egyutt maradni egy csiki csukiban meg akkor is ha o 3-ban lazul en meg 1-be is lerugom vinnyogtatni.Uj gumival majd megyek is jatszani Kakucsra aztan Eurora. Bar ez inkabb fejben dol el nalam. Ha belatom vegig a kanyart nincs para es eghet a szele, de a hegyi visszaforditokban fosok.
Utolso elotti napon is egy elnyujtott visszan pont az idealis iven volt egy nagyobbacska ko, amire ra is mentem okosan mindket kerekkel. Csak ugy folyt a higf*s vegig a nadragban ahogy feldobott lapolva.
szerk: Raadasnan a tobbiek mar anyatejen is crossoztak. Mas allatok.[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
Én meg csak a városban mentem pár kört este haverral szombaton, egy jó mentes sör és egy pizza után
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #136158 üzenetére
Még nem láttam ilyet.
Amennyiben a magas forsulati rezonancia minden motornál képes akár ezt eredményezni, akkor marad a felhasználás optimalizálása.
Nem kell a felső fordulatszám tartományba tartós terhelésen tartani?
Ergo egy ilyen rendszerű blokknál 3,8-4,5 között.
Gyorsításánál meg kb 6ezer a max. ?
A szabályzás elég drasztikusan veszi el a fordulatot. -
martonx
veterán
Nagyon gondolkozok, hogy EuroRing pályanap + képzést születésnapom alkalmából augusztus elejére befizessem magamnak. Ezt a pályát, képzést találtam legközelebb Szegedhez.
Mint tudjátok, alig motorozok, újrakezdő vagyok, mióta újra kezdtem kb. 3000 km-t motoroztam 2 év alatt, ennek is 80%-át városban. Ilyen előélettel mennyire felelhet meg egy ilyen EuroRing pályanap + képzés nekem? Kidobott pénz, és mindenki csak bólyaként fog engem kerülgetni? Közel nulla szabadidőm van, teljesen esélytelen, hogy motoros túrákra / távolabbi specifikus képzésekre elmenjek, miközben tudom, hogy nem ártana többet gyakorolni.
Vagy úgy is olyan keveset motorozok, hogy hagyjam a francba a képzéseket, pályát? Esetleg tud valaki az EuroRingnél közelebbi képzést, pályát Szegedhez, ahol nyugodtan lehet gyakorolni magam és a motorom?Én kérek elnézést!
-
pietrrr
aktív tag
Sziasztok!
Szeretném megvenni életem első motorját egy Kawasaki ER5 képében. Tegnap meg is néztem egyet, de problémába futottunk:
A motor az elmúlt másfél évben nagyon keveset volt használva, gyakorlatilag csak állt, 95-ös benzinnel elrakva.
Ezek után próbakor csak szivatóval volt hajlandó működni. Még meleg motornál is, mikor levettem a szivatót, annyira leesett az alapjárat, hogy pöffent kettőt és leállt.
A tulaj elmondása szerint korábban, míg rendszeresebben volt használva, sosem volt ilyen, mindig ment rendesen szivató nélkül is.
Mi lehet a baj szerintetek, illetve mennyibe kerülhet kijavítani?
Érdemes lehet így elhozni, könnyen kijavítható, hogy egy megbízható első motor legyen belőle, amin megtanulok rendesen motorozni, vagy nézzek más után, amivel nem rögtön szervízbe vezet az utam?
Köszi a segítséget előre is! -
-
-
Geresics
addikt
válasz pietrrr #136162 üzenetére
Hát, lehet csak én vagyok nagyon negatív, de nekem ez sántít. Ha szétesik a benzin, akkor az miért okozna alacsony alapjáratot? Hangsúlyozom: tökre nem értek hozzá, de én biztos nem az 1,5 éves benzinre gondolnék. A szokásos "hát amikor használtam még nem ilyen volt" mondatokat sem szoktam szeretni, mert senkit nem érdekel, hogy milyen volt új korában, az a fontos, hogy most milyen.
Csináltassa meg, és utána adja el. Ha nem nagy a gond, ahogy mondja, akkor nincs vele nagy dolga, cserébe nem alkudsz az árból. Ha meg nagy vele a gond, akkor kenje a hajára...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz martonx #136165 üzenetére
http://drivex.hu/
Az összes tréningjük Kakucson van (kivéve a közúti Mátra természetesen)!Videó a tréningekről:
Alap tréning
Intenzív kanyarképzés
Középhaladó
Bajna-Héreg tréning már nincs
MÁTRA közúti tréning
Haladó tréningA kivastagítottakat így, ebben a sorrendben javaslom!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Topiccsendőr
addikt
válasz csongi #136159 üzenetére
Ezt azert kijelenti hogy a rezonanciatol lehetett, eleg eros. Plane hogy minden motornal.
A terhelestol tort el, plusz meg valami. Mondjuk zarvany az ontvenyben. Ilyen vastag alufal a rezonanciatol nem torik el. A terhelestol torik el, amikor a dugattyut visszarantja a hajtorud, amennyiben a fotengelycsapagyig lemegy ez a repedes.Termeszetesen az jot tesz, ha nem forgatod, de a max fordulatszam ugy van korlatozva, hogy boven kibirjon a tervezett elettartamhosszon nyelgazt vegig.
De ez armelyik motornal ugyanugy mukodik, csak a sokhengereseknek nagyobb fordulatszamuk van.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #136169 üzenetére
Jó igaz. Én rezonanciára gondoltam, mert ennél az elég magas.
De át fogalmazva. Ilyen hiba lehetséges bármely motorblokknál is? hengerszámtól függetlenül?
(Eredetileg is kérdésnek szántam, csak sok volt pillanatnyilag az imput információ .)Sajnos nincs több ifóm, mert nem kaptam a tulajtól.
De tovább gondolva, tényleg lehet sok mindentől is. -
Topiccsendőr
addikt
válasz csongi #136171 üzenetére
Masnal is magas a vibracio
persze hogy lehet.
Panigalenal is lattam ilyet, a motorblokk elrepedt, ahol teherviselo elemkent mukodott. Eleg ritka, de siman lehet barmilyen markanal barmi.
Ezt arra rafogni, hogy egyhengeres, akkor tudnad, ha rakeresnel az xt blokkra es tele lenne vele a net, hogy allandoan elreped.Itt a fotokon egy csomo dolgot nem tudsz, mitol lett ilyen, mi az eloelete a motornak, esetleg anyaghiba, kapott egy pofont valami, ami atment a hengerre.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Dißnäëß
veterán
Sziasztok,
kezdek eltolódni DL650-ről Versys irányba. (Túl sok Dodort nézek biztos).
Namost: van a natúr és a Grand Tourer (random hoztam egy linket, nem reklámozni szeretnék). Utóbbi lenne a cél természetesen. Érdemes nyújtózni ezért, vagy a simát is lazán felextrázza odáig az ember ? Értem ezt arra, hogy valami extra rejtett bármi, amit csak a GT tud és az alapmodellt nagyon meg kéne erőszakolni, hogy GT legyen, vagy ez igazából csak annak a kérdése mindössze, hogy "készen" akarom megvenni a sült galambot, vagy 3/4 átsülve kérem és majd én sütöm meg a végét ?
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dißnäëß
veterán
válasz csongi #136175 üzenetére
Melyik évjárattól kezdve LED-es mindene ? Van ez a hülye fétisem, autóban is, motorban is lassan, hogy én wolfrám szálat nem szeretnék már látni az eszközben.
Még amit néztem ezen az ergonómiai összehasonlító oldalon, hogy mintha kicsit (nem sokkal) kisebb lenne a V-Stromnál. Optikai csalódás, vagy tényleg ? (Tengelytáv pl). 2. személynek mögöttem ugyanolyan jónak tűnik, szóval elvileg nem csúszna a "nyakamba".
Illetve klassz lenne ha pályán utazó 130-at nyafi nélkül bírná, havi 1x meglenne M3 Bp-Debrecen odavissza szép chill-esen a külsőben. Ahogy a tesztekből kivettem, erre még alkalmas talán.
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
lumpy92
aktív tag
válasz Dißnäëß #136176 üzenetére
Olvass ennek utána, mert én NC750X után olvasgatva futottam bele, hogy 2016-tól (?) ledes az első fényszóró (és vagányabb a megjelenése), viszont a tulajok meg írták, hogy a lámpa fényszórása sokkal gyengébb es rosszabbul látsz vele esti közlekedésnél mint a régebbi, izzós típusnál.
Mondjuk én amúgy is nagyon hárklis vagyok erre, hogy csomó motort kiadnak úgy piacra, hogy esti közlekedésre kvázi alkalmatlan az első fényszórója...
"never send to know for whom the bells tolls; it tolls for thee"
-
#14787072
törölt tag
válasz Dißnäëß #136174 üzenetére
A Grand Tourer-en mi van pluszban? Ködlámpa, kézvédő, dobozrendszer belső táskákkal, 12 V-os csati. Ahogy az áraikat nézem (3,449 vs 3,709) szerintem jobban megéri a GT készen, mintha a simát extráznád fel. Legalábbis, ha ragaszkodsz a gyári kiegészítőkhöz, tartozékokhoz. Többe lenne a sima a végén.
Viszont úgy látom, a GT-ből már nincsen 2022-es.
-
Dißnäëß
veterán
válasz #14787072 #136178 üzenetére
Én is erre tippeltem laikusként, köszi a megerősítést. A 12V csati lehet láma kérdés, de annyira "fancy dolog" ? Persze, beledugok egy szivartöltőt és térkép míg megyek, végig előttem, de van egyéb előnye ? (A másik ide kapcsolódó: sok hirdetésben látom azt, hogy "12V rendszer". Ez miért előnyös ? Egyáltalán, az ? Valami, amire feltétlen gyúrni kellene, ha már vesz az ember ? Izzók, alkatrészek miatt esetleg ? Számosság, elérhetőség... vagy van bármi egyéb racionális indoka ?)
Legalábbis, ha ragaszkodsz a gyári kiegészítőkhöz, tartozékokhoz.
Ne ragaszkodjak ? Tök design-osnak tűnnek a gyári elemek, feltételezem, jók is. Vagy ez nem mindig van így ?
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
#14787072
törölt tag
válasz Dißnäëß #136180 üzenetére
12V: mobil, illetve navi töltés.
Nézd, a gyári tartozékok árazásánál minden márkának vastagon fog a ceruzája. Ugyanakkor számos cég foglalkozik motorkerékpár kiegészítőkkel, tartozékokkal, amelyek nagyon jó minőséget képviselnek, sok esetben jobbat is, mint a gyári (pl. Honda Africa Twin gyári dobozrendszere erősen véleményes). Itt nézzél körül a témában: Touratech, Givi, SW-Motech Nem azt mondom, hogy ezek sokkal olcsóbbak lesznek, de sok esetben jobban megéri ezekből választani, mint a gyáriból. Végtelen a lehetőségek tárháza.
Ami pedig a méreteket illeti: igen, a DL650-nek hosszabb a tengelytávja, maga a motor is hosszabb összességében, mint a Kawa. Szerintem a te magasságodhoz szűk lesz a Versys.
[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
válasz Dißnäëß #136174 üzenetére
Egy másik szemszöget is behoznék a dologba: te milyen típusú ember vagy? Olyan, aki ha egyszer megvett valamit akkor utána már nem baszkurálja és nem extrázgatja utólag, vagy az, aki ha megvesz valamit utána minden héten akar matatni rajta és rátenni még valamit?
Én például inkább az előbbi vagyok, elsőre szeretem olyannak tudni az eszközt amire szükségem van, nem pedig hónapok-évek alatt apránként rakosgatni hozzá a dolgokat.
Néhány haverom meg az utóbbi típus, megvették a motort gyári extrák nélkül, azóta meg már mindent is ráaggattak. Kb minden találkozáskor látok rajta valami új vackot, néha minőségibbet, néha alis gagyit, néha hasznosat, néha haszontalant.
Szerintem unaloműzésből csinálják, de ha ez okoz nekik örömet akkor kit érdekel.A lényeg, ha az előbbi típus vagy akkor jobb rögtön a gyári kiegészítőkkel megvenni a motort. A motor árából nem nagyon szoktak engedni, de az extra kiegészítőket simán bele tudod alkudni, és akkor rögtön egyben az elején meg van minden.
Ha utóbbi, akkor meg vedd az alap modellt, aztán élvezd hogy rendelgeted a cuccokat, és matathatsz a motoron.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
norbert1998
veterán
válasz Dißnäëß #136180 üzenetére
A 12V rendszer nemigazán bír jelentsőséggel mára. Régebben voltak olyan motorok, amelyek 6 voltos akkuval és gyújtási rendszerrel mentek, de ez kb a Pannonia korszak vagy előtte, ezért van "12v rendszer" és "6v rendszer" pipálási lehetőség a hahun. Nyilván minden mai motor 12 voltos.
-
Dißnäëß
veterán
válasz zgospel #136182 üzenetére
Olyan vagyok, mint Te.
Mióta az asztali PC-m prociját se húzom (régen instant, azonnal, a halálba) azóta autó, bicaj, bármi egyéb kompletten kell, mint egy csodás cukrász torta, 100% készen. Ő nyomja rá a habot, ne én vacakoljak vele.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
bacus
őstag
válasz Dißnäëß #136186 üzenetére
Hmm, ekkora sületlenséget, ha már a cukrászattal példálózol.
Olyan, hogy semmit nem kell hozzá nyúlni, ilyen nincs. Szopni fogsz a plexivel, mert magas vagy, szopni fogsz a tömeggel mert kezdő vagy, később szopni fogsz a kevés lóerővel..
Első sorban szopni fogsz, mert nem tudod pontosan mit akarsz. Olvastam, hogy van elképzelés.., de majd változik. Munkába járás? Na igen, kellemes, eső mentes időben jó.., most erre gondolna képzeled el pl. Kell némi fanatizmus, hogy 3 fokban is elindulj.Bármit veszel, módosítási igény lesz a lábtartó, a plexi, ha este motorozol a lámpa, a dobozok hiánya vagy mérete.
Ugyanígy a ruházatod. Amikor azt hiszed most jó, akkor kell új kesztyű, csizma, nadrág, sisak. Más sisak, lehet megint plexi módosítást vonz. (Láttam nem egy ilyet..)Indulj el valamerre, tegyél félre sok pénzt, hogy tudj cserélni ;)
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
fattyu
veterán
Persu: segíts rajtam.
van a 12esemben 1 -2 -3 mittomén hány fokozatig butított folytott gyújtástérkép? vagy bármi ami engem megvéd magamtól?
Szati szerint van Ago szerint nincs.
érzésre szerintem is van és megkockáztatom hogy 1-2-3 bana hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
-
Dißnäëß
veterán
válasz goofy85 #136192 üzenetére
Hát én nagyon utálom a kókányt, szóval vagy tisztességesen, vagy sehogy. Garos járművet nem tudom, meddig lehet "bontani" (idomot pl.) vagy műszerfal-panelt (részt) megfúrni egy igényesen odatett USB portnak, vagy ahogy írod is, szivargyújtót hozzáértő szemmel kiszedni-kicsavarni (gondolom csavaros foglalatú, ilyesmi) és betenni ekvivalens USB-set a helyére, akkor még az őt tartalmazó műanyag rész is ép marad.
Szivartöltő nekem amúgy WTF, azonnal cserélném dupla USB-re, egy A és egy C típusúra, szépen egymás mellé, beleférnek egy szivarnyi területbe.. de hát a gyártóknak ez úgy 10 év fáziskéséssel majd szintén leesik egyszer. Szóval garosnál semennyire sem lehet ilyet szerintem, használt esetén is csak olyannál lehet mókolni, amin már nincs gar, párévesnél - gondolom, de lehet tévedek. Mondjuk azt "barmolnám" is egyből, azonnal, akar a fene adapterezgetni jobbrabalra a gyári szivarra még plusszba, az amúgyis egy betegágy bumszli vacak.
Az USB A/C egy alap dolog kell hogy legyen bárminél, de "túra" szót tartalmazó motornál mindenképp. Úgy 5 éve legalább, ha nem 10.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Topiccsendőr
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- ASUS routerek
- Peugeot, Citroën topik
- Mobil flották
- PlayStation 5
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Autós topik
- Futás, futópályák
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- További aktív témák...
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Deltaco Smart Home SH-LE27 RGB Színes WIFI okos izzó E27 9W Tuya Smart 3db
- NITEBIRD WB2 Smart WI-FI-s okos meleg fehér LED izzó E27 / 230V / 8W Tuya Smart 2db
- Új LED izzó 12V , MR16, 4x1W / Philips PL-C 2P kompakt fénycső 18W / Osram G24 10W
- Új, nem használt LUX Testboy TB Profi III LED+ fázisceruza - 1 hét próbagarival! -
- Fém bútor fogantyú 15 db