-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
goofy85
kezdő
válasz batai15 #136700 üzenetére
Itt konkrétan ugyanannyi az A1 és A2 (azonosak az óraszámok) https://safety-hungary.hu/jogositvany/, ellenben kétszer annyi még így is, m int egy B125. Igaz arról meg azt hallottam, hogy elég kevesen csinálják meg minimál óraszámmal, ha előtte nem mentek 50ccm robesszel.
-
batai15
félisten
Értem köszönöm mindenkinek a segítséget.
-
norbert1998
veterán
Évekkel az utolsó bármilyen kategóriás vizsga után a forgalmi is nehéz lesz, vagyis eljutni odáig. Ott nem azt kérik, amit a való életben használsz. Teljesen elborult agymenések alapján buktatnak meg embereket, ahol az elvárt és a bukást okozó valós cselekvés közül néha a helyes valóban az a megoldás volt, ami a bukást okozta.
A rutin valóban nehéz most, nekem volt részem a régi és az új verzióban is. A régit egy kétórás alkalommal meg lehetett tanulni. A mostaniból meg szintén két óra, csak itt minden feladatkörre darabonként két óra
-
GalaHU
őstag
válasz batai15 #136704 üzenetére
Honda PCX 125! Valódi 2,1-es fogyasztás, pedig Pesten 190cm/100kg-al nyüstöltem a körúton. Neked síkvidéken 2 körül lenne. Az új ára 1,1M, használtan jóval olcsóbb. A tanfolyamon ha teheted ne spórolj, célozd a nagy A-t, most már én is 650-esen ülök.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
nagyúr
válasz goofy85 #136717 üzenetére
Régi:
A régin nincs rajta az alkalmassagi (tologatas) attol tekintsünk most el. A regi elsoben nem volt korbe korbe, a masodikba bekerult az elejere pluszba egy kör, a végén meg a masik irányba kell 2 kor (tehat igy mar mindket iranyban kell korozni), illetve ki kell használni a palya teljes szelesseget mostmár, tobbet kell kanyarogni úgymond, eddig ez egyszerűbb volt. Az utolso feladatban a kikerulo manőver az eddig nem volt gyakorlatilag.[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
Hetvegen megneztuk az M-Ringet.
Picike, kb Kakucs, de jobb a vonala es az aszfalt hibatlan. Nem is volt tomeg, egyszerre max 10-en ha voltak a palyan csucsidoben es az is szepen eloszlott. Van ket nagyobb visszafordito, ami nagyon elvezetes, illetve a hatso utan a csiki-csuki is nagyon baba volt.
Matraba indultunk, itt kotottunk ki, szoval a legnagyobb banatom az volt, hogy nincs terdkoptatom fent es nem karcolgathattam. Persze boven az also hazat karcolgattam sebesseg tekinteteben, de igy is iszonyu elvezetes volt.Nagyon tudom ajanlani, de nehogy sokan menjetek, szeretnek meg ilyen kellemes kiscsoportos foglalkozasokra jarni oda.
szerk: Jovo heten szombaton megint motoros nap lesz. En nem tudok menni, szoval hajra-hajra mehettek tomegesen!
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz tboy93 #136718 üzenetére
Na, mi a nehezebb?
Első kör: Jó, az pite. A nyomvonalat megtanulod és kész. Nekem ment elsőre minden feladat benne, csak a nyomvonalat kellett tudni. Sokaknak a 2 kör balra forgás azért okozott gondot mellettem.
Viszont: A szlalomozást kettesben, nem alapjáraton kell csinálni. Ez egy 125-ösnél nem gond, de egy nagyobb, nyomatékos motornál már jelenthet némi tempót.
A végén a lassú menet szintén nem volt könnyű. Előtte meg kell állni, majd elindulni. 8 méter 12-14 másodperc. Ezt emésztgessük. Az alapjáratom felével kellett menni, végig a kuplungot rángatva.Második kör: Egy balos forgás, azt már az előző körben letudtuk, valakinek azért bajos. Eltolt szlalom, nem tempós, megoldható, viszont a bólyán kívül nincs ám sok hely a pálya széléig. Aztán jön a jobbra forgás. Na ez sznte senkinek sem ment az első napon egyszer sem. Nekem sem. Sőt, el is dobtam a saját motoromat. Visszafelé pite.
Harmadik kör: Elrajtolsz, majd egy jó nagyot kell rántani 45-ről a kormányon. 35-nél is hajad fogod, akkorát kell rántani. A vizsgára sem értem el a 45-öt, max 42-vel sikerült rámennem.
Visszafelé szintén meg kell húzni neki, majd 45-ről kellene satuzni, 8 méteren belül megállni. -
sztanozs
veterán
válasz tboy93 #136709 üzenetére
Én elég rég motoroztam vizsga előtt, azt is keveset és kismotoron.
Nekem tavaly októberben volt az oktatás (már a "nehezítetten") és szvsz elég hamar rá lehet érezni (főleg ha az ember kisebb kategóriára megy - mondjuk én átugrottam kényszerből).mod: pont a lényeget nem írtam - mind a rutin, mint a forgalom meglett plusz órák nélkül (persze A-ra kell a legtöbb órát megvenni - hogy tényleg le is motoroztuk-e, azt hagyjuk).
[ Szerkesztve ]
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
goofy85
kezdő
Ha túrát terveztek, akkor miben rajzoljátok meg az útvonalat? Google maps-szel szenvedtem, de ott konkrét megállókat kellett beletennem, ha meg csak a kél vonalat húztam erre-arra, azt meg nem jegyezte meg…
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #136674 üzenetére
Azt a robbantott abrat berakhatnad ide is, mert en nem vagyok kepben, h mi esik szet.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Moleman
addikt
válasz Topiccsendőr #136728 üzenetére
Ez elég speciális eset volt, el volt tömődve egy csomó furat a fúvókákon és félig/teljesen ki volt tekeredve a főfúvóka. Azért szedtem szét, mert végül megállt alattam, kiesett a főfúvóka a helyéről.
De természetesen elfogadom, ha ez sem okozhat fogyasztáscsökkenést, egyszeri mintavétel volt, a javítás óta csak egyszer tankoltam, de 6 év alatt a mindenkori legjobb fogyasztást produkálta. -
zgospel
őstag
Cseréltem ma olajat a Triumphban, életemben először (válság van ), és a leeresztő csavar elég nehezen adta magát, később láttam, hogy be volt menetrögzítőzve.
Nem tulajdonítottam nagy jelentőséget neki, de ahogy most este agyalgatok és felrakom a kis konteóhívő alufóliacsákót a fejemre: miért volt rajta menetrögzítő? Ez bevett gyakorlat? Nem hallottam még ilyet, a gyári service manual sem írja. Nekem is meg kellett volna picit kennem?https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
lumpy92
aktív tag
Sziasztok!
Általában csak olvasva követem a topikot, de most mégis megírom a gondolataimat, mert sok építő jellegű hsz szokott itt érkezni.
Régóta gondolkodok az első "igazi nagymotorom" megvételén, ami ősszel vagy jövő tavasszal lenne esedékes. Az alábbi típusokra szűkítettem le korábban a nézelődést és érdekelnének vélemények/tapasztalatok a modellekről:1. Yamaha TDM 900
Ez igazi szerelem volt, sokáig csak ezt a típust néztem. Igazán fehérben vágom magam hanyatt tőle, de az csak a 2007-es évjáratnál fordul elő, kb. lehetetlen pont ilyet venni. 2002-2009 évjáratúak vannak hírdetve, 50-60-70 ezer km-el (amit el is hiszek). Mellette szól, hogy erős és megbízható. Ellenben a fenntartása drágább, fogyasztása több és alul állítólag szeret rángatni.
Ára: ~1,3 - 1,4 millió2. Suzuki DL 650 (V-Strom)
Ebből még az eredeti verzókat nézegetem. Tetszik a V2-es hang, meg az is, hogy sokaknak van ilyen, emiatt van jó közösség és alkatrész ellátottság. Fenntartása talán emiatt egy picit olcsóbb.
Ára: ~1,4 - 1,5 millió3. Honda NC 700 X/ NC 750 X
Teljesen véletlenül akadtam rá, de nagyon megtetszett, főleg fehérben. Sajnos nem igazán van kínálati oldalon választék belőle. A tank helyén lévő tároló nekem nagyon bejön, illetve nem gondolom, hogy nekem hiányozna a felső fordulatszám tartomány használata (2 évig használtam egy Yamaha Xt 125-öt, az se volt forgatva 6000 fölé). Ami ellene szól, hogy sokan lehurrogják, hogy milyen baromi unalmas egy motor, meg gyenge. Viszont a fogyasztása meg tök kedvező! Ami miatt bizonytalan vagyok vele kapcsolatban, hogy főleg 2 személlyel használom a motort és lehet arra nem a legjobb.
Ára: 1,5 - 1,8 millióEgy 250-es motorról váltanék, 16 éve motorozok, A korlátlan jogsim van 12 éve. A motort amolyan mindenesnek használnám, de tervbe van, hogy kisebb nagyobb túrákat tegyünk 2 személlyel.Fontos lenne a megbízhatóság, mert kevés szabadidőm van és olyankor motorozni szeretnék, nem motort szerelni. Csak aszfalton haszálnám a motort, száguldozni nem szoktam (bár ezzel óvatosan, eddig nem is nagyon volt rá lehetőségem )
Sajnos még egyik típussal sem mentem és így baromi nehéz megmondani, hogy mondjuk üléspozícióra, irányíthatóságra vagy motor karakterisztikára melyik jönne be leginkább. Akik motort vesznek abból a 3 kilométeres vásárlás közbeni próbakörből mennyit tudnak leszűrni? Vagy el kéne mennem eladó motorokat próbálgatni koca módon?
Elgondolkodtam azon, hogy kibérelem az adott típusokat 1-1 napra és elmegyek velük motorozni egy nagyot, csak sóher vagyok 3x20 ezer forintot kiadni erre, miközben van saját motorom.
Hát így állok
Megköszönöm, ha írtok tapasztalatokat a fenti modellek kapcsán!"never send to know for whom the bells tolls; it tolls for thee"
-
csongi
veterán
válasz lumpy92 #136732 üzenetére
A 250 utan mindegyik egy raketa lesz.
Az NC fog leghamarabb kiismerheto lenni.
A DL fekje utassal harmatos.
A TDM szaraz karteles. Leginkabb ezeknek a blokkoknak a helytelen olajellnorzes tesz be.
A valasztottak kozul a legerosebb.
Proba kor alatt nem sokat tudsz meg a motor kenyelmerol.
Vagy van mar eleg tapasztalat a fejben, vagy lesz :). Ismerned kell sajat a sajat fizikai korlatid.
Ezekre kell figyelni proba ules folyaman.
A kivalaaztott egyedek egyenes ulesi pozt tudnak adni. A lab egy masik faradekony pont.
Ebben az arsavban amiket irtal, elerheto meg par motor.
Igen tisztaban vagyok vele, hogy elsonek abba szeret bele az ember amit lat. De nem biztos, hogy megfello.Azt javaslom, motor blokk tipusonkent nezelodni.
Egyhenger az egyhenger.
Sor2 . Ebbol 650 vagy felette.
V2- 650 vagy feltte.
Sor3.
Sor4. 600 vagy felette.
Boxer.A v4 blokkos motorok ebbe az arba mar nem igazan fernek bele, csak az oregebbje.
Kerdes, hogy utassal csomaggal mennyi a sulyotok.
Mekkora a helyigenyetek?
Ha kicsi a motor merete, szenvedes a hosszabb utak. Ha "keves az ero" ,akkor a biztonsag erzete gyengul... stb.
Fontos, hogy az utas hogy erzi magat. Az egyutt motorozas legfontosabb resze.
Sok minden van.
Proba, proba, proba.A berelt motor jo otlet, de messze meno kovetkeztetest nem lehet levonni. A muszaki allapot nagyon meg tud valtoztatni egy motort.
A hetvegen elmentem egy XTZ tulajjal csere motoros proba korre. Ha olyan motorral mentem volna proba korre szerelesi tapasztalat nelkul, ahh.
90 nel jobban nem mertem menni. Kanyarodni nem tudtam vele a korforgalomba. Nagy elmeny volt.:).
A tulajnak megegszokott volt. -
Mentolka
senior tag
válasz lumpy92 #136732 üzenetére
Én TDM900ABS-t vettem évekkel ezelőtt 52000km-el.
A kötelező szervízeken, és a kopó alkatrészeken kívül semmire nem kellett költeni. Többnyire utassal használtam nagy megelégedéssel - arra a tömegre épp elég ereje volt hosszú távon is, jól kanyarodott, a futóműve is elégnek bizonyult, nem fogyasztott sokat, a gumit nem zabálta. Volt rajta egy topcase, nagyobb plexi (mert a szelet a sisakra hordja), átalakított ülés (az utas kényelmét nagyban befolyásolta). Kicsit nehéz amúgy, és 176cm magas embernek érdemes kormány kiemelőt rátenni, mert úgy nem dől előre semennyit.
115000 km-el adtam el, a vevő elégedett volt az állapotával (értsd: ennyit simán kibír a technika, ha van gazdája). -
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #136731 üzenetére
Bármi tipp hogy a márkaszerviz miért használt?
Nagyon remélem hogy ez nem a gyári rögzítés volt méghttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
csongi
veterán
válasz zgospel #136736 üzenetére
Megszokásból, vagy biztos ami biztos alapon.
A rögzítőtől függ, de kb 20-40Nm közöttiek az oldható menet rögzítők.
Sacc kb 30Nm körüli lehúzásúak az olaj le eresztők.
Kb a duplája lesz ezzel.
Láttam már olyat, hogy meglazult. De az a csavar hossza, és a menet hibája volt.
A rövid csavart túlhúzták.
Ott segít egy hosszabb csavar és menetrögzítő. Macera a cserénél a tisztogatás.
A szerelők csak blokk széthúzásával vállalták volna. Így született ez a megoldás. Túl van a 4. olajcserén.[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #136727 üzenetére
Én nem találtam meg azt a robbantott ábrát, az oemparts-os darabon pedig nem látszik. Lehet nem is ez a pumpa van rajta.
Mindenesetre, itt a linken látható pumpán a nagy fehér műanyagdarab lesz az. Látszik, hogy ilyen körmös szar megoldással van oda felrakva.
-
Harcipocok84
junior tag
válasz norbert1998 #136720 üzenetére
Régi szép idők. A rutint egy Kawasaki ZX6R-el csináltam meg
Csak egy oktató volt a városban, az is inkább autós. Motorja például nem is volt, így aki nála akart tanulni az saját motorral kellett hogy menjen. ÉN előtte soha nem ültem motoron, se robogón. Megvettem a ZX6R-t mert tetszett. Hát szenvedtem rendesen a rutinpályán! Már a visszafordító is necces volt ilyen motorral, de a 8-as lehetetlen. Órákig szenvedtem vele, az oktató csak húzta a vállát, mondván Ő nem érte hozzá. Annyi mákom volt, hogy kijött egy motoros oktató (főállásban motoros rendőr) és egyből megjegyezte, hogy ezzel a motorral jól bevállaltam. Ellenben adott nagyon sok tippet, pl. hogy kanyarodáskor üljek ki a motor oldalára (nem az ülésre, hanem álljak fel és a motor oldalára üljek fel) és döntsem el szinte a motor. Hát így már meg tudtam csinálni.
Nézegetve az új rutin pályát szerintem ezt már nem tudnám megcsinálni.... -
lumpy92
aktív tag
válasz csongi #136733 üzenetére
+norbert +mentolka
Köszi a válaszokat, van benne hasznos info!
178 cm vagyok, barátnőmmel ketten nyomunk ~135 kilót, tehát semmi extra.
Karbantartással nem lenne gond, vigyázok a cuccaimra.
Az üléspozíciót/kormánymagasságot biztosan jól be kell lőjjem, mert sajnos derékfájós vagyok."never send to know for whom the bells tolls; it tolls for thee"
-
palfitom
félisten
válasz lumpy92 #136740 üzenetére
Hasonló adottságaink vannak, és párommal hozzátok hasonló terhelést jelentünk. NC700-am van, és simán elboldogul velünk, városban, autóúton bőven elég, autópályán sem jelent gondot 130 feletti közlekedés (persze Németországban).
2 dolgot szeretek nagyon az NC-ben: van hova rakni az állandó cuccokat (pl. tárcsazár, esőruha, víz, kaja), illetve minden fordulaton nyomatékos, alulról is tol.[ Szerkesztve ]
Life is too short to drive boring cars. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Szakmai kérdésekkel NE PRIVÁTBAN keress, annak a fórumon a helye! Köszönöm!
-
norbert1998
veterán
válasz lumpy92 #136740 üzenetére
Mi inkább a 150 kiló felé tartunk utassal.Én 177 vagyok. Általában a DL dinamikája bőven elegendő még, sőt. Viszont 140-150 felett tartósan nem kényelmes. Vibrál már ott eléggé. 100-nál 4500-at forog.
Kicsit jobban dőlök rajta előre, mint a 125-ös Varadero-mon dőltem, ezt szokni kellett, de nem kényelmetlen. Viszont kicsit magas volt nekem, pedig nem hinném, hogy rövidek a lábaim, rendesen meg kell vetnem a lábamat, mikor az utas közlekedik fel-le. Ettől függetlenül szeretem, de nem hiszem, hogy úgy a szívemhez nő majd, mint a Varadero.
-
Burt1793
veterán
válasz lumpy92 #136732 üzenetére
Szia,
TDM-em van, ABS most ment rajta tönkre, télen felújíttatom, illetve a generátor tud beszarni ennyi idősen, amúgy más problémáról nem hallok a többiektől sem.
DL650et sokat próbáltam anno, szerettem is, de azért a Tádé komolyabb motor, futóműben, fékben, motorban is. Még mindig nagyin szeretem, évi szűk 10 ezret megyek vele: Szlovák egy-kétnaposakat és Balkán hosszabb túrákat, itthon nem használom, a motor imádja és én is, erre nekem nem kell jobb ekkora futásteljesítményhez.
Az enyém 2008as, ezen már jobb a motorvezérlő programozása, nem rángat, de ha 3000 alatt nagy erúőt kérsz, akkor remeg, ott csak krúzolni szabad. 4500től 7000ig jól megy.
6osban száznál 3500öt forog.[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz lumpy92 #136732 üzenetére
Kecskeméten, a Rodeo Ride-nál a Dl650-t el tudod vinni egy félórás körre, az még ingyen van.
Tudom, ez semmire sem elég, de arra talán jó, hogy egyáltalán neked megfelelő-e egy ehhez hasonló kategóriájú motor.
A DL650 a 2004-es megjelenése óta, alapvetően ugyanaz, csak a formája változott, illetve plusz elektronikai segédleteket kapott.
Az SV650-ből származó blokkot is apránként módosítgatták, 99-ben még karbis volt, 2004-ben, amikor a DL650 megjelent, akkor kapott injektort. Később duplagyertyás gyújtás, és egyéb dolgok változtak, de az alap koncepcó, és ugyanaz maradt. Ahogy a 70ló körüli teljesítmény is.
NC-n még nem ültem, de ott a 750-es blokk nyomatéka elég jó. Teljesítményből csak azért nincs neki sok, mert 6000 körül van a maximáls fordulatszáma. -
Micsurin
nagyúr
válasz norbert1998 #136720 üzenetére
Kuplung és hásófék, hogy feszes legyen a hajtás és ne rángasson. Nem vészes az új pálya sem, ha vészes akkor ott később sokkal komolyabb gépkezelési problémák lesznek...
A 45ös szlalom se mutatvány ha az ember tudja használni a motorja súlyát és mer dőlni kisebb tempónál is, oktató engem csak azért figyelmeztetett mert karcolt a bukócső a végén a körnél.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
hadam98
senior tag
Sziasztok,
Szeretnék 50cc supermoto venni, 500 ezer körül ki mit ajánl?
-
V.Stryker
nagyúr
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #136738 üzenetére
Ez tartja a helyen a nyomasszabalyzot, vagy mi?
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok