-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
senior tag
Valakinek szart már be 4T motorja rossz motorolaj miatt mostanság??
Én eddig csak maximum olyan esetekről hallottam, mikor nem volt elég olaj a rendszerben, vagy az olajpumpa hibásodott meg.. -
senior tag
Szombaton Kecskeméten szerintem tumultus várható, egyrészt az amatőr motorverseny miatt, (plusz ki tudja hogy fog elhúzódni) másrészt meg pl a Daróczy motorsport se-sek is kinn lesznek edzésen.. (Asszem / remélem most akkor ki lesz próbálva a pálya esti fényben is..)
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz yodamastah #13906 üzenetére
Vagy lehet hogy más is húzódozik emiatt és pont ezért nem fog eljönni.. ki tudja.. :-)
Sajnos mégcsak Kakucs sem opció, mert ott meg zárt körű rendezvény lesz.A délutáni sáv (14-20 óráig) áll rendelkezésre, hogy abba mi fér bele.. (Pl: mennyien lesznek bérgokartosok) csak ott fog kiderülni.
Remélhetőleg akik ott lesznek délelőtt el fognak fáradni és kimotorozzák magukat 14 óráig. -
Buster17
addikt
Hali. Egy 35kW-os GS500 at le lehet folytani 25kW-ra és hogyan?
-
Topiccsendőr
addikt
válasz yodamastah #13897 üzenetére
Értem. De bennem olyan kérdések fogalmazódnak meg, hogy valóban az ken, ami sűrű? annak jobbak a kenési tulajdonságai?
pl a siklócsapágyak annál jobban vannak kenve, minél több olajat áramoltatsz át rajtuk, tehát ilyen szempontból a csapágyazásnál ez nem működik. Minél hígabb az olaj, annál több olajat tudsz áramoltatni és több hőt is elvonsz. a másik dolog, hogy már 115-120 fokon elenyésző a különbség a 30-40-50es olajok viszkozitása között, tehát ha ütöd a gépet, nem a folyósság lesz az , ami miatt nem fog kenni az olaj. dugattyú környékén 150 foknál akár 60ast is rakhatsz bele, ugyanúgy felhígul. 9-7,5 centistokes lesz ha 30as ha 60as van benne.
30as olajnál a molos fickó mondta a bimotánál, h nem a kenéssel van baj ott sem, hanem a laza gyűrűk miatt egy csomó benzin megy le az olajban, és azért cserélik.
ennyire mélyen sajnos nem látunk bele, de kéne egy versenyszerelő aki kipróbálta ezeket a dolgokat és lemérte.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
senior tag
válasz Topiccsendőr #13909 üzenetére
olajos olvasnivaló
-
Topiccsendőr
addikt
ez elég furcsa, mert nem az áruházlánc gyártja ezeket az olajokat, hanem veszi egy nagy gyártótól, aminek ha meghallja valaki a nevét akkor azonnal hanyattdobja magát. ha a teljesítményszint megvan, bármi legyen ráírva az olaj jó.
pl tudok néhány elég jó olajról - munkámból adódóan - amit egy nagynév gyártott, döbbenet jóváhagyásokkal, és egy ezres volt literje sajátmárkás olajként feltűntetve. a kutya nem vette.
mivel a mai legalacsonyabb teljesítményszintű olaj is meg kell feleljen egy viszonylag magas teljesítményszintnek, elég ritka az ilyen.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz yodamastah #13906 üzenetére
ezt sztm ránk érti, akik nem indulnak versenyen. ez nekünk jó. vagyis ugyanaz van mint eddig.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Integra
titán
válasz yodamastah #13906 üzenetére
tehát lesz amatőr és licenszes verseny is. plusz az edzésük. plusz versenygokart és bérgokart. és akkor még talán marad valami a kocamotorosnak is, azaz nekünk. ez nem kecsegtető
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Integra #13898 üzenetére
én csak kérdéseket teszek fel, mert valamiért kifejlesztették ezt a 60as olajat.
de ha elolvasod a cikket, akkor meg az jön le, h nincs sok értelme.
pl a motul über racing versenyolaja az 0w 30.
csak találgatunk. Kéne egy mérés, egy 30as és egy 60as olaj között.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
senior tag
válasz Topiccsendőr #13916 üzenetére
hello, a válasz kb ott van a cikkben..
-
vlevi
nagyúr
Ha pontosak akarunk lenni, akkor nem a valahány duplavé valamennyi számít igazán, hanem az olaj teljesítménye.
Mert a két w-s szám inkább azt határozza meg, hogy milyen hidegen hőmérsékletek között fogja a viszkozitása elérni a kívánt szintet. És azt is, hogy mennyi a max. hőmérséklet, ahol még használható.Például, ha lenne egy 20w30 olajod, akkor azt nagyjából 0fok alatt és 30fok fölött nem célszerű használni, mert ezeken a hőmérsékleteken kívül nem tudja a szükséges viszkozitási paramétereket.
-
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #13916 üzenetére
igen, néztem a motul listáját én is, jövőre beleteszem az előírt 0w-30 300v-t. idén már marad ahogy van, talán még ez a kecsó belefér, esetleg még egy.. elbaszott egy év, 10k km-t sem tudtam menni, de legalább egy olajcsere periódust elpöfögtettem
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
senior tag
válasz Integra #13915 üzenetére
Csak amatőr verseny lesz, amin csupán nem ajánlott indulni licenszes versenyzőknek.(MAMS szabály)
Délutáni pálya lesz szabadon ugyanúgy ahogy a múltkor, csak kinnt lesz még egy motorsport egyesület is pár tagjával, akik nem külön, hanem a 'vendégekkel' együtt mennek.
(ők ezt hívják edzésnek)Szóval olyan nagy változás nem lesz, csak lehet hogy több motoros egy átlagos szombathoz képest.
-
senior tag
válasz Topiccsendőr #13924 üzenetére
Konklúzió: A többfokozatú motorolajok kifejlesztésének elsősorban az volt a célja, hogy megoldják az olaj hidegen besűrűsödésének problémáját, a motor leállítása után. Az évek múlásával sikerült redukálni a korábbi besűrűsödési mértéket. Mindazonáltal nincs olyan olaj, amelynek folyóssága ne csökkenne a kihűlésével. Ez az amiért melegítenünk kell autónk motorját, mielőtt fokozzuk a fordulatszámot. A motor tervezői mindig üzemmeleg motor és olaj szempontjából javasolnak motorolajat az adott erőforráshoz. Éppen ezért az olaj vékonyodásával nem kell foglalkoznunk. A probléma az olaj vastagodása a motor kihűlése közben.
A hideg motorban óriási nyomást mérhetünk, ami a kevésbé folyós olaj következménye. A sűrű olaj nagyobb belső ellenállást eredményez, így nagyobb nyomás szükséges az áramoltatásához.A beidegződésekkel szemben inkább alkalmazzunk egy fokozattal hígabb (alacsonyabb indexű) olajat, mint egy fokkal sűrűbbet! Lehetőleg a viszkozitási jelzés első száma 0 vagy 5 legyen, azaz 0w-xx, vagy 5w-xx motorolajat használjunk! Ha a legjobb védelemre és teljesítményre vágyunk a motorunkat illetően, akkor a szintetikus olajoknak szavazzunk bizalmat! Az olaj márkája soha nem számít olyan mértékben, mint a viszkozitás. Az olaj besorolási osztálya SL, vagy SM legyen. Cseréljük olajat rendszeresen (sűrű intervallumot nem merünk írni) minimum minden tavasszal, illetve frekventáltan ellenőrizzük az olajszintet!
-
senior tag
válasz Topiccsendőr #13927 üzenetére
Ha jól tudom az olaj alsó indexe a hideg körülmények közti 'folyósságot' jelöli. Evidens hogy 0 lesz ebben a legkisebb, ergó a legjobb érték. A második index meg adott hő hatására, üzemmeleg motornál való folyósságot jelöli, minél nagyobb ez az index, annál magasabb hőnél produkálja az előírt értéket.
Magas hőmérsékletű motorblokk hol lehet? - Versenysportban, illetve egy kis szegmensben a régi, rossz hűtéssel rendelkező járművekben (léghűtéses teherautók, dízelmozdonyok, meg efféle külön nyalánkságok, ezeknél akár 160 fokos is lehet az olaj hőmérséklete üzem közben..)
A 0W60 egy igen széles hőmérsékleti intervallumban kielégítően 'működő' olajat jelent ez alapján, ez csak jó végülis, ez érthető.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #13927 üzenetére
Van olyan blokk amibe 60as olaj az eloiras. Pl: MV agusta F4 1000.
[ Szerkesztve ]
-
Integra
titán
de pl 0w-30 sem 0w-30 etc
vannak videok, azonos megjelőésű olaj, két különböző gyártótól és bevágja a hűtőbe, aztán kiveszi, egyik folyékony, a másik meg majdnem zselé. de dobozán ugyanúgy 0w-30 van feltűntetve. csak hogy bonyolítsuk tovább[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
senior tag
válasz Integra #13930 üzenetére
A 0w30-at csak úgy tudom elképzelni, hogy az egy nagyon speciális olaj.
Olyan járműben ahol nincs nagy hő. Vagy baromi jó a hűtése, vagy ki-be kapcsolódik, esetleg nincs terhelése.. Mi lehet ilyen? elektromos - benzines hibrid? robbanómotoros klímakompresszor? Tajgán üzemeltetett lánctalpas hókotró? (utóbbiaknál már külön olajfűtés van a hidegindítás esetére)[ Szerkesztve ]
-
Integra
titán
-
Topiccsendőr
addikt
versenymotorokba is ezt rakják hejj. nem figyeltél eddig ?
egyébként a sornégy japán 600 nál a mi éghajlatunkra a 30 és a 40 között kéne választanunk manual alapján.ha valamelyik motorba meg ilyen sűrű kell alapból akkor ott valami olajpumpa is bekerül a képbe valszeg. hogy meglegyen a 0,7bar nyomás 1000 fordulatonként. vagy nemtom.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
senior tag
válasz Topiccsendőr #13934 üzenetére
jóvan, inkább húzzuk a gázt
-
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #13935 üzenetére
értem.
de ebben az esetben, ha meleg oldalt mindkettő ugyanúgy teljesít, ugyanakkor hidegben az egyik még mindig jobban ken, mint a zselésedő, akkor előbbit veszed, nem?...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Integra #13937 üzenetére
két 0W között nem hinném, h -10 fokon az egyik 100centistokes, a másik meg 200 centistokes.
ráadásul addig van hideg, amíg nem melegedett be a motor, és le van hűlve minden ilyen extrém hidegre. itt már meg kéne nézni a viszkozitási görbét, mivel a hidegoldal 20 fokra van megadva, persze h lesz különbség -20 fokon a kettő között. De enneka hűtőbe berakom dolognak sztm semmi életszerűsége nincs.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
wapee
tag
Ha valakit érdekelne eladom a motoros cuccaimat.
Eladó MDS Sisak, szürke L-es 9.000Ft
Shox nadrág textil béléssel 6.000Ft
Renox S-es kabát, textil, béléssel, állítható. 12.000Ft
Ufo Professional térdvédő 5.000Ft
Held tanktáska mágneses 20l, gps tartó 3 külső rekesz 1 hastáska, hátizsák és kézitáska is. 12.000Ft -
tutis
őstag
válasz Topiccsendőr #13911 üzenetére
a folyamatot nem kell ismertetned, elég sokat dolgoztam a kereskedelemben managerként.. Illetve arról se tudok hogy előzetesen mennyi km került bele az olajba. Viszont a végeredményt saját szememmel láttam..Még az volt a szerencse hogy egy régi swift-be volt a cumó, az meg olyan mint a tank, mindent kibír..
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
Ferdzsoo
addikt
Most gurultak ki a kapun a géppel.
Nemtudtam hogy ez ennyira szar egy érzés..."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
#25954560
törölt tag
válasz NINJA_V #13886 üzenetére
masodik. az elso megvette, rajott h igazibol nem akar o motorozni. majd eladta egy masik frissenjogsisnak, akinek szinten sok lett a gixer elsore. vegigvizslattam az egesz motort, tenyleg nagyon rendbenlevonek latszik. ma valszeg tolok vele probakarikot, aztan teszek egy arcatlan ajanlatot az eladonak. ha ez nem jon ossze, meg van a listan egy 2000-es es egy 2001-es zx6r
-
stifi
senior tag
válasz Topiccsendőr #13911 üzenetére
naja, ezzel az erővel a tesco meg auchan benzin is szar.. pedig a nevén kívül nem sok köze van a vállalathoz
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Ptech
őstag
Pedig valóban gyengébb, én legalábbis az Auchan gázolajról tudok nyilatkozni.
Fél évig azt tankoltam három autóba is.
Érezhetően kevesebb lett a nyomaték, és majdnem egy literrel többet fogyasztott mindegyik autó (!!) mint a Shell dízelből. A hidegindítással soha nem voltak gondok eddig, Auchanos löttyel már igen.
Visszaváltva a Shellre visszatért a nyomaték, és utánaszámolva a kisebb fogyasztás miatt olcsóbb is, mint az Auchan-os.. -
vendingo
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Futás, futópályák
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Spórolós topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Telekom mobilszolgáltatások
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen házat vegyek?
- További aktív témák...