-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Djuree
félisten
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
Djuree
félisten
válasz Topiccsendőr #13854 üzenetére
még nem olvastam el, nem tudom mennyire értelmes írás.
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
Ramius
őstag
Ma építgettem kicsit a kamionosok és motorosok közti kapcsolatot. Egy elég kanyargós szakaszon két kamionos is jelzett, ha nem jött szembe semmi és mehetek. Én ezt illedelmesen meg is köszöntem, aztán meg vadul villogtak vissza
gyakorlat teszi a mestert...tönkre...
-
tutis
őstag
válasz Djuree #13853 üzenetére
Dynamic Moto 4T Racing 10W- 50 - én most ezt tettem a gixxerbe, eddig Fuchs racing 15w-50 olajat használtam.. Semmi nem indokolta az olaj váltását, mivel a fuchs-al teljesen meg voltam elégedve. Egyedül az ára emelkedett meg az utóbbi évben. 2450 Ft-ért vettem a mol literjét, ennyiért bagó. Utánaolvastam a mol olajnak, a mami motoros iskola elvégzett egy jó kis tesztet pár olajjal, köztük a mol is.. A mol olajnál volt mérhető a legkisebb kopás az alkatrészeknél. Viszont az is igaz hogy ez az olaj vett el legtöbbet a teljesítményről. (szerintem 1-2 lóerőről beszélhetünk max)
Az olaj eddig nekem nagyon bevállt, eddig se volt pl gond a váltóval, de most még simább lett a váltás. Sőt, szebben jár a motor, szóval én csak ajánlani tudom a mol olajakat, engem meggyőzött, és az ára is nagyon alacsony.http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
Archer
őstag
Sziasztok!
Úgy néz ki, hogy mégis csak megpróbálom a Daytonát. A hatalmas választékot böngészve ezt néztem ki, fel is hívtam a tulajt, ha igazak az adatok amit ír szerintem nem rossz vétel. Ahogy kivettem a szavaiból nem egy nagy motorfan, külföldről hozta be, márkaszervizbe vitte olajcserére meg stb. de neki kb. munkába járni kell arra meg nagy szóval nincs kihasználva azért adja el.
Amit tudni kell róla, hogy külföldről behozott. Két dolog van ami zavaró, az egyik, hogy csak egy kulcs van és a sorszám nincs meg hozzá, a másik, hogy valami sportdob van rajta de nem tudja milyen, szerinte nem volt gond vele műszakin (ahogy nézem, olyan 25-30k-ból szállítással lehet szerválni az angoloktól egy használt gyári dobot ha úgy alakul).
Mondtam neki, hogy vigyük be a Triumph Budapesthez adásvétel előtt, szó nélkül belement, azért ez talán biztató jel.
Vélemények?[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz yodamastah #13860 üzenetére
Külföldi fórumokon csupa jót írnak róla, már az összes fellehető infót elolvastam róla. Két dolgot írtak hibaként. Az egyik, hogy néhány példány szereti enni az aksikat, a másik, hogy az exup szelep van, hogy meghibásodik aztán akkor csere. Ezeken kívül rosszat nem írtak. Lényegében már el van döntve, hogy ilyet szeretnék, magára a hirdetésre lennék inkább kíváncsi, hogy mit szóltok hozzá.
Még annyit mondott, hogy másfél évet állt a gép, utána belerohadt a benzin a szűrőbe, ott kellett valamit pucolni meg volt egy aksi csere (4 éves kor azért még nem indokolná, bár ha a másfél év alatt nem töltögette...).[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
stifi
senior tag
válasz Archer #13858 üzenetére
nekem még mindig ez a kedvenc hatszázas szupersport motorom (a sajátom után)
múltkor kakucson egy srác oda is adta a sajátját hogy menjek vele pár kört, teljesen másra számítottam, biztos hogy utcára észérvekkel nem való annyira sportos. szerintem (legalábbis egy cbr600f után) nagyon szélsőséges sportmotor, de ha lenne pénzem tuti ilyennel pályáznék, vagy ha állna a garázsban egy tuti leszarnám hogy kényelmetlenami a hirdetést illeti: gáz hogy hiányzik a második kulcs de amúgy ezeknek a kulcsa egy vicc, nem sokkal komolyabb egy postaládáénál. az adásvételin rajta lesz a címed is, vigyázz rá mert a legrosszabb ha saját lábán viszik el tőled :\
műszakin bármi átmegy, csak pénz kérdése. szerintem a dob helyett egy új kulcs+zár kéne hozzá, vagy egy kutyás őr a kertbea kilóméter pedig erősen tájékoztató jellegű, senkinek sem hinném el hogy ennyi. remélem friss olajat minden évben kapott és nem a gyárival megy.
hovatovább lehet az egészet a halálból építették újra és a bontott cucchoz csak 1 kulcs volt, és ezért ennyi a km.. ki tudja. lássa szerelő!, nagyon szép motor!Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Archer #13864 üzenetére
nem paráztatni akarlak, ha minden írott és íratlan szabályt betartanánk adásvételkor akkor soha sem jönne létre 1 sem
de azért jobb felkészülni. például abba a szervizbe se vinném átvizsgálni ahova eddig járt. az én motoromra se mondana senki egy rossz szót sem a megfelelő szervizekben ahol visszatérő vendég vagyok. más kérdés hogy én nem titkolnám el hogy csúsztam vele, aki ezt nem bírja feldolgozni az vegyen rollert.az adásvétel leginkább emberismeret. ebben a faktorban van a legnagyobb kockázat. miért van kereskedésben fotózva a vas? bizományos? a tulajjal beszéltél vagy egy nepperrel? vagy a nepperé a motor? biztos hogy csak azért akarja eladni mert neki túl sportos? jól hangzik hogy túra vagy endurora akarja cserélni, de nem csak azért írták oda mert be tudnak helyette mást számítani, és csak szabadulni akarnak tőle?
számtalan kérdés van, meg kell nézni mert a képeken patent. figyelni kell az eladóra, és csak akkor vedd meg tőle ha megbízol benne. ha hezitálsz, inkább hagyd.én mind a kétszer jó eladót fogtam ki, szerintem ezen nagyon sok múlik!
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
tutis
őstag
válasz Archer #13864 üzenetére
Én mondjuk azt se értem hogyha valaki nem motorfan, miért megy ki külföldre motorért vagy hozatja be külföldről..Annyival olcsóbb volt kint? Mert szerintem nem, egy ilyen motor kint kb 4500 font, vagy sokat bukik rajta a csóka vagy valami nem kóser..
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
yodamastah
őstag
Nem kell ennyit aggodni. eleve torotten kell megveni a motort, es akkor nincs igazlom hogy estek e vele, meg hogy mi lesz ha elesunk vele. Es igy olcsobb is
Ez az 1-2 kulcsos mizeria ez milyen hulyeseg... mer ha 2 kulcsot ad, akkor nem masolhatta le elotte? Es ha kicsereli a zarat, akkor mivan. A kormanyzar senkit nem fog megakadalyozni semmiben
-
Integra
titán
válasz yodamastah #13868 üzenetére
jaja, minél hamarabb karcosabb a motor, annál jobb D
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Daywalker
addikt
Nekem az inkább többet mond, hogy Yoda rengeteget lenyomott MOL olajjal versenykörülmények között, és ha neki jó volt sok 10e km-en keresztül, akkor nem lehet olyan vészes a kopás. Amúgy most nekem is Fuchs van benne, de 10w50...ezt kicsit megcsipegette, a MOL-t nem. Mindkettő jó anyag, de a váltó nekem is mintha jobb lett volna a MOL-lal. Mindegy, jövőre megy bele a 10w40 Motul az autoteka-ból, azt is kipróbálom.
Archer: nekem is egy gyári kulcs volt hozzá, a másik másolt volt. Kb. leszarom...vegyél hozzá e-bayen nyers gyári kulcsot és másoltass Na ezért nem mond semmit, hogy mihez hány kulcs van, mert mindent lehet pótolni. Ráadásul én már cseréltettem gyújtáskapcsolót, így megint van két kulcsom
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
yodamastah
őstag
-
Archer
őstag
Pár napja még 1,5-ért árulta és már jó ideje annyiért volt fent mert elég régóta nézegetem. Valamikor tavasszal álltam neki nézelődni, akkor már fent volt. Szerintem bukik rajta bőven. Miért nem vették meg? Olasz márkákat is sokszor hónapokig, évekig árulják mert félnek megvenni. Lutri az egész de mit csináljak ha újra nincs pénzem. Kívülről megnézem amennyire tudom a motorba meg úgysem lát bele még a nálam hozzáértőbb sem, egy japánnal is be lehet szopni.
Szerviz egyébként ugyanaz ahová ő is hordta mivel Pesten csak ők foglalkoznak hivatalosan Triumphal, még ha szépítik is a dolgot, a lényegi dolgokban csak nem hazudnak nagyot.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
lujo10
aktív tag
válasz Archer #13864 üzenetére
Nekem is 1 gyári kulcsom van, + 1 másolt (elvileg a másik gyári is megvan valahol, mert elraktam, de már egy ideje sehol sem találom), ha most adnám el a vasat csak így tudnék vele kulcsokat adni, (lehet, hogy később is). Tehát részemről ezzel a kulcsdarabszám kérdéssel úgy vagyok mint Csapajev elvtárs - lesz@rom.
Egy igazi férfi Internet Explorer-t használ -> Kaland, veszély, kockázat. (Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm Uram, hogy legalább nem hullámzik!") Navigare necesse est, vivere non est necesse. Ja és Széles Utat!!!
-
Topiccsendőr
addikt
ez az olaj viszkoitásával magyarázható. minél sűrűbb, annál jobban lefogja a motort. nem hiába használnak 30 ast a versenyeken. sztm semmi nem indokolja ezeket a sűrű olajokat utcán vízhűtéses motorba. de még pályán sem. egy levegős öreg V 2 be talán, de most nem kezdek bele megint ebbe, mert semmi értelme.
egyébként egy híg és egy sűrű olaj esetében extrém esetben több mint 10% lehet a teljesítményvesztés tehát nem elenyésző a dolog.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Daywalker #13870 üzenetére
motorolaj ügyben ma a szabványok miatt egész egyszerűen nem lehet melléfogni. nem kapsz szar olajat. és még a régi besorolású olajakat is vonják ki a forgalomból egy bizonyos idő után, tehát az alap teljesítményszint egyre jobb lesz a környezetvédelem miatt is. eu országaiban mondhatjuk hogy nincs szar olaj. nehéz elhinni, de ha utánanéztek akkor lejön. a viszkozitást el lehet baltázni rendesen (olaj választásnál a júzer), illetve más az adalékolásuk az olajoknak, meg a viszkozitásstabilitásuk, de szar olajat nem lehet kapni.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
NINJA_V
tag
válasz Archer #13872 üzenetére
Az exup valoban problemas volt ezeknel, szeret berozsdalni/berohadni...erdemes odafigyelni ra, foleg ha ennyit allt, en nem a kulcson aggodnek...daytonaban amugy sincs immo , hanam inkabb az allason, benzin szivattyu szereti ilyenkor felmondani a szolgalatot, de ha normalisan kitakaritottak akkor nem lehet nagy baj. Sajnos hatulrol nincs normalis kep, de valszeg TOR kipufogo van rajta, (gyari race) ha valoban ez akkor valszeg a map is..
Angliabol van a motor vagy olaszbol?[ Szerkesztve ]
Two Strokes and Four Jokes
-
-
NINJA_V
tag
válasz Archer #13878 üzenetére
Prizmat nem tudom, lattam mar europain is...ha angol azt gyorsan megtudod, mert mashogy all a fenyszoro
Benzinpumpa az szopatos is tud lenni...megy, jar siman, elforgatod 9-10 fole, nem akar kiforogni, nem ugy szol... egyszeruen leesik a benzinnyomas...
Persze nem azt mondom, hogy ennel is ez van, csak mint sokat allt motor eseteben elofordulhat..[ Szerkesztve ]
Two Strokes and Four Jokes
-
vlevi
nagyúr
"Ha Britt, akkor jobbkormanyos xD"
De ami már valós probléma lehet a motoron is, az a tompított fény.
Nem tudom hogy van ilyenkor, vagy egyszerű-e átállítani, hogy a tompítottból lehetőleg ne a bal oldalra világítson távolabbra, mint az angoloknál
Persze, motorja válogatja, mert van, amelyik típusnál ezzel nem variálnak, és az az egy szem lámpa, ami van benne, az szimmetrikus. De pl. nekem a V-Stromon kettő van, mindkettő világít is, és pont ugyanúgy, mint az autón. Egy angol műszaki vizsgán biztos furcsán néznének rá... -
#25954560
törölt tag
válasz NINJA_V #13879 üzenetére
sokat allt motorra kerdeznek:
kineztem egy k2-es 600-as gixert (igen, igen, a 750 swap kecsegteto lehetoseg ), amiben brutto 12k km van.
gyari gumik, gyari lanc, lanckerek. a lanc rozsdasodik kisse, nemtom mikor lehetett utoljara fujva.
mennyire sanszos h lanc+lanckerek is cseres ilyen esetben? elkepzelheto h csak gumit, olajat, fekfolyadekot kell cserelnem es huss?koszi.
-
#25954560
törölt tag
válasz yodamastah #13883 üzenetére
koszi. attol tartok az elado nem fogja magaeva tenni az en allaspontomat
-
tutis
őstag
-
Topiccsendőr
addikt
Hmm. Elolvastam a dolgot, es oke, h megragtak helyettem, majd kijelentettek, h a mol a legjobb.
De nezzuk a viszkozitas ertekeket 100 fokon. A mol (ami 50 es olaj) 17 centistokes, a motul, ami 40 es, meg 10 centistokes felett van. Viszont a motort ha utod, akkor lathato, h felmegy 115 fokra, ahol mar nem ez lesz a helyzet. Alig lesz kulonbseg viszkozitas teren. Az 50 es es a 40 es teren. Foleg a dugattyuknal, ahol meg kapja a hot az olaj rendesen. Erdekes modon a mol olajban alu kopadek volt a kevesebb, mig a siklocsapagyazas kopadeka kozepes volt, ami azt jelenti, h a csapagyaknal nem volt akkora vedelem mint a higabb olajaknal. Hmm. Az alukopadek meg nem csak a dugattyuktol lehet, a veztengely csapagyazasa is alu.
Ami zavar, h a mol nagyobb viszkozitasaval magyarazza a jobb vedelmet. Nade nem mindenben volt jobb a mol... Szoval nem eppen egyertelmu a dolog.
Meg kellett volna nezni egy 30 as es egy 60 as olajjal, mert akkor biztos kiderult volna mi kulonbseg van a viszkozitasok kozott a vedelem teruleten, vagy csak az adalekok szamitanak, illetve a motorkonstrukcio.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Djuree
félisten
válasz lujo10 #13873 üzenetére
nekem mikor vettem a vasat 1 kulcsot adott csak a srác, a másikat elhagyta. igaz vagy nem leszartam akkor, másoltattam pluszba egyet. mondták hogy hülye vagyok, majd jól visszalopja. azért ez így nem valószínű valljuk be.
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
vilmaboy
őstag
válasz Djuree #13892 üzenetére
Ebben igazat adok: ha ilyen tervei lennének, akkor inkább odaadná a 2 kulcsot és egy másoltal lopná vissza, amiről nem tudsz. És máris nem ösztönöz téged arra, hogy lecseréld a zárakat, gyujtáskapcsolót a frissen vett motoron. Elkövető szemmel én így gondolkodnék
A világ legveszélyesebb dolga az, amikor a tudatlanság szorgalommal párosul!
-
KoVee84
senior tag
Ja még vmi, valószínűleg nekem is daytonám lenne, ha elférnék rajta. Iszonyúan kicsi, még a ninjámhoz képest is. Szigorúan 180 cm alatt ajánlott, de ott viszont instant get!
-
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #13887 üzenetére
Ez a cikk amugy eleg regi. Itt meg egy korabbi olajat tesztelnek szerintem. En anno azert vettem kezdtem dynamicet hasznalni, mert ott volr rajta hogy API SL. Indoknak ez eleg is volt
A gixxerbe 10W40 valo, 10W50est hasznalok en is, nagy terheles alatt is legyen eleg viszkozitas. Persze siman lehet emiatt gyengebb is a blokk valamivel, de rakjon bele 5W30-at az, aki 2000km-enkent felujitja a blokkot, nekem kell hogy menjen 10 eves koraban is szetszedes nelkul
Kerdezzuk meg Ninjat errol, o biztos tudja mivel mennek azok akinek van penz havonta cserelgetni a blokkot
[ Szerkesztve ]
-
Integra
titán
válasz yodamastah #13897 üzenetére
kíváncsi vagyok Tomi véleményére, ő mintha pont az ellenkezőjét mondja, hogy ha valami 5w-30-as, akkor miért 10w-50? de lehet, hogy rosszul emlékszem
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
ALI_G
veterán
válasz yodamastah #13897 üzenetére
Ezt a fajta variálást valaki leírhatná már, hogy verseny gépbe mit érdemes rakni, meg hogy miért is?!
A sajátomba egyértelmű, hogy gyári előírásút rakok, semmi mást
Btw én is MOL-t használok, nagyon olcsón kaptam 8 litert, de semmi különbséget nem éreztem. A friss olajjal mindig puhább volt a váltó, de ennyi.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Futás, futópályák
- Dragon Age: Origins
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Path of Exile (ARPG)
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- LEGO klub
- Toyota topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- További aktív témák...