-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Shadowbull #142744 üzenetére
Nem. Eleve a jelenseget tagadod.
De ne ebbe menjunk bele, hanem a fekpadi mereseidre lennek kivancsi, hogy milyen literteljesitmenyu szivomotort teszteltel, milyen vizhomerseklettel.
Remelem nem szimulaciorol beszelunk.Explosión de dos tiempos
-
veterán
válasz csongi #142719 üzenetére
Nem 6000 km-t szeretnek elmenni a 130 ezres gumiszettel, ha aprilis ota mar 5000-nel jarok lassan. Nem az árral van a baj, hanem azzal, hogy a gumicserét nem csinálom meg magam
Nyilvan elvezem a gyorsulast es a tartalekot, hogy megvan, amikor kell, de eleg ritkan hasznalom ki, orszaguton mentem vele kb a legtobbet 100-as tempo korul.
Az eredeti cel 2 emberrel turazas lett volna, de most epp egymagam turazok vele, emiatt nem fogom lecserelni egy 250-esre.[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
Shadowbull
addikt
válasz Topiccsendőr #142751 üzenetére
"Eleve a jelenseget tagadod."
Ahogy mondod. Méghozzá azért mert nem látom azt a fizikai/műszaki/funkcionális összefüggést ami ezt eredményezné. Ezért kértem hogy magyarázd el, miért van így.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Shadowbull #142753 üzenetére
Latvanyos nem a kerdesre valaszolasbol arra tudok csak gondolni, hogy te is eleg nagy tamadasi feluletet latsz abban, amit valaszolni tudnal.
Igy viszont eleg konnyen el tudom engedni mert inenntol aztan az igazi faszmeregets.Explosión de dos tiempos
-
csongi
veterán
válasz Pttypang #142752 üzenetére
Nem is szabad lecserélni. Venni kell mellé egyet
A motoroknál ez máshogyan van mérlegelve.
Az kevésbé fontos mennyit bír a gumi km-be. A fontos tényezője, hogy amíg fut addig legyen bitang jó.
Ha 5000km és dobós akkor-akkor.
Úgy is van árazva, mindig úgy volt, mindig így lesz.
A 600-as kategória már nem a közlekedő edények közé van sorolva.
van súlya, ereje, üzemelési költsége bőven felette van egy városi autónak.
Ez a játék ilyen, ezekbe a majmokba sok banánt kell beleölni.Ezért mondtam, hogy kevesebb hengerszám, kisebb erő, könnyebb súly, kedvezőbb üzemelési költséggel jár. azonos műszaki állapot mellett.
Amennyiben óvatos közlekedő vagy, vedd a legolcsóbb ismert márkát gumiból, az is kiszolgál. -
Somatom
veterán
válasz Pttypang #142752 üzenetére
De, akkor ahhoz egy túramotor kell, túragumival. Úgy rémlik, hogy azoknak a gumijai kettős összetételűek. Középen keményebbek, hogy kevésbé kopjanak, a széleken lágyabbak, hogy lehessen velük kanyarodni. A túramotorokon a gumi szögletesedése a probléma. Gumicsere után mindíg meglepődök, hogy mennyivel kezelhetőbb a vas. Kb. a kormánycsapágy cseréhez tudnám hasonlítani.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
etnies
senior tag
válasz Somatom #142747 üzenetére
Itt Angliában úgy néz ki, hogy ha a rendőr megállít és nincsen biztosításod vagy nem fizetted be az útadót, akkor szépen elkéri a kulcsot, megmutatja neked a buszmegállót, elszállítják a kocsidat a te pénzeden, tárolják két hétig a te pénzeden. Addig van időd rendezni, ha nem teszed, akkor két hét után bezúzzák a te pénzeden.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Somatom
veterán
válasz etnies #142758 üzenetére
Világos, de azok a feltételek az autóra vonatkoznak, nem a vezetőre. A vezető vezethet tovább más autót, csak az ellenőrzött autó nem vehet részt a forgalomban ezek nélkül. Sztem ez nálunk is így működik. De, itt most fordított esetről van szó. Ha párhuzamot akarnék vonni, akkor az lenne, hogy biztosítás, útadó nélküli közlekedésnél a jogsit húznák be. Bár, még abban is több a logika, mint vezetői hiba miatt járművet lefoglalni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
bajnokpityu
félisten
-
csongi
veterán
válasz Shadowbull #142735 üzenetére
Ha a beszivott keverek homerseklete befolyasolja a teljesitemnyt, akkor a kozeg, feluleletek homerseklete ahova a keverek erkezi miert nem befolyasolja?
Illetve a meleg uzemnel az illesztesek pontosabbak lesznek a surlodasi tenyezo novekszik?Masik ok amibol kovetkeztetek.
A hatul halado jarmu, jelen esetunkbe motor melegedni fog.
Annyira, hogy a gumi elmelegszik, a motor hutesi meretezestol fuggoen elmelegszik.
Ha nem fontos a motor homerseklete, akkor minek kinlodnak a huto meretenek a valtoztatasaval?
Mehet 110 fokon es kesz.
Egy olyan soprtnal ahol miliokat koltenek egy LE kinyeresere.
Latom, hogy a linkelt irasban ez nem szerpel. De nem is kell.
Ez a verseny vilaga. A szakkonyvbe nem fog szerepelni a fejlesztesek tapasztalatai .
A Nasa sem teszi kozze a hajtomu leirasat.
Szoval azert, mert ebben nem szerepel nem latom a bizonyitast, hogy miert nincs kihatassal a teljesitmenyre a motor homerseklete?"A különbség a motor mechanikai/termikus terhelhetőségében lesz, de azt nem tudod kimérni fékpadon, mert az első körben méretezési probléma."
Ezekszerint megis van kihatassal? A terhelhetoseg befolyasolja a teljesitmenyt?
Attol, hogy fekpadon nem lehet merni megis csak jelen van?
Illetve melyik motornal nem lehet merni?Amit Pocee linkelt, elegge bizonyito erejunek tunik nekem.
Lehet csak1%, de a versenysportban nagyon sokat koltenek ekkora %ra is. Innen indultut a tema, a sportbol. Magarol a jelensegrol beszelek, az erteke nem fontos szamomra, ugysem tudok vele mit kezdeni
Kozuti eszkoznel ez hogy ervenyesul az most mas teszta.
A ket homrsekleti taromanyban uzemelo motornal elteroen lehet erzekelni a motor erejet. Ez csak erzekeles nem meresi alapu, de megis erzekelheto.
Ha fekpados merest nezunk, ott jelen van az eroatviteli egyseg is.
Jo info lenne az is, hogy egy huvosebben tartott motor kereken mert teljesitmenye hogyan aranylik a meleghez kepest.
Itt az olajfurdos kuplungra gondolok, milyen kihatassal lehet ra a homerseklet?A motor teljesitmeny valtozast tulajdonkepen fotengelyen lehetne lemerni pontosan.
-
Micsurin
nagyúr
Na most ott tartunk, hogy az az YSS elvileg nem is YSS volt hanem rebranded occosított angol aftermarket (TEC)*... felvettem a gyártóval a kapcsolatot akihez tovább lettem irányítva na ő szerintük meg egy 78kg-os sofőr és egy 62kg-os utas rendszeresen együtt az nem rendeltetésszerű használat és nem kell csodálkozni ha a rugó elgörbül a gátlókon.
Szerintem megeresztem a PP BuyersProtectiont és megrohadhat mindkettő ott ahol van mert ez kommikus, az eladóval van egy ~9db levelezéses beszélgetésem, hogy biztosan megfelelő lesz-e normál A-B közlekedésre 2 személynek a rugóstag, ehhez képest 800km-ert bírt abból 350 volt utassal a többi az ami én jártam melóba egyedül egy nyomoronc Thinkpaddel a hátamon.
BázisMotortól ellenben lerendeltem egy pár YSS SHOCK ABSORBER STEREO RE302-350T-20-X-et úgyis nagyon régóta szemezek velük csak drágállottam, tanulság occóhúsnak híg a leve de ezt ezek szerint 8 év alatt se tanultam meg Ebay kapcsán.
*
ui.: Meg is lettem volna lepve ha tényleg az YSS gyártott volna ennyire gatyát... tettük fater robijára, haver F650-jébe de még munkatárs banditjában is az van. Nem egy Bitubo de sosem volt rá tényleges minőségi panasz legfeljebb, hogy éppen csak, hogy jobb mint az új gyári vagy hasonló de minőségi panaszt sose hallottam még irl tulajtól.Szóval ebay seller szépen makkerkodik mondjuk az izgalmas, hogy a levelezési cím gyanúsan azonos volt a tényleges gyártóval. Ez egy izgi kör lesz úgy érzem...
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
válasz Somatom #142765 üzenetére
Szerintem is főleg mert mint kiderült az angolok ezt kimondottan CB500-hoz gyártják... ez ebben a formában safety concern. Nem voltak épp elragadtatva a hozzáállásomtól... mondták küldenek még egyet mondtam szerintem a zsozsót küldjék vissza maguktól én meg küldöm nekik a vackukat.
Ha valamit XY motorhoz gyártok kutyakötelességem meggyőzödni róla, hogy annak legalább a gyári paramétereit és használati faktorait tudom tartani, ha ez nem megy akkor ezt vagy tüntessem fel vagy ne is hozzam forgalomba ha nem tudom nekem megérősen versenyképesen megfelelő minőségre felhozni.
De végképp nem árulom más néven... emiatt élből vissza fog jönni a zsózsó a Buyers procetion-ön keresztül mert nem YSS Bravo Twinshock volt ami hozzám került.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Shadowbull
addikt
válasz csongi #142762 üzenetére
"Ha a beszivott keverek homerseklete befolyasolja a teljesitemnyt, akkor a kozeg, feluleletek homerseklete ahova a keverek erkezi miert nem befolyasolja?"
Mert nagyon kis felületen, nagyon rövid ideig érintkezik vele, a gyakorlatban nulla hőátadás van a szivócsatornákban. Ami egyébként nem is melegszik különösebben, ezért nem is nagyon hűtik.
"Illetve a meleg uzemnel az illesztesek pontosabbak lesznek a surlodasi tenyezo novekszik?"
A valóságban pont fordítva van. A belső súrlódás mértéke a hőmérséklet emelkedésével csökken. Ezért is használnak manapság az autókban elektronikusan vezérelt termosztátokat, amivel kis terhelésnél jóval melegebben járatják a motort, ami kisebb belső súrlódást és ezáltal alacsonyabb fogyasztást eredményez.
"Ezekszerint megis van kihatassal?"
A motor termikus terhelhetősége méretezési probléma, nem üzemeltetési. Ha érdekel valakit kifejtem hosszabban.
"A motor teljesitmeny valtozast tulajdonkepen fotengelyen lehetne lemerni pontosan."
Természetesen.
De egyébként kicsit jobban átgondolva a hidegebb hűtővíznek valóban van hatása a leadott teljesítményre: alacsonyabb lesz.
Amennyiben több energiát veszek ki a körfolyamatból a hűtővizen keresztül, akkor szükségszerűen kevesebb jut a főtengelyre. Hogy ez a hatás mérhető -e fékpadon, vagy kisebb mint a mérési pontosság, az kérdéses, de fizikailag ez a működési mechanizmus.(Szívómotornál, normál motorhűtést feltételezve. Turbómotor és vizes töltőlevegő hűtő az másik kávéház)
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
veterán
válasz csongi #142756 üzenetére
De a hornet sport-tura, a road 6 is sport-tura gumi, lazan tobbet fut elvileg, ha nem palyan gyilkolom faltol falig. A kozlekedoedenyt ugy ertsd, hogy nem palyara megyek vele, hanem par szaz km-es utakra.
Szloveniaba szeretnek elugrani par napra augusztusban pl.
Meg a nagy dobozzal mehetek ezzel teljesitmenyturara is, a motoros cuccom kb belefer, amig turazok.A fenntartasi koltsegeket nem egy varosi autohoz, hanem egy hasonlo elmenyt ado, teljesitmenyben is hasonlo autohoz, ami messze magasabb lenne ennel
Nincs bajom a majom-banan kombinacioval, de azert az igenyeimhez igazitom, ha van valasztasi lehetoseg.Legutobbi alkalommal is a matraban es a bukkben az ut minosege vagy epp az eso altal kihordott kavicsok miatt a kanyarokban inkabb atevickeltem, mint hatarokat kerestem.
[Malyinka - Bankut utvonal pl most igy nez ki.] Par evvel ezelott meg sokkal normalisabb allapotban volt, most meg 20-30-al tud vegigmenni az ember, olyan tragya a helyzet.Everybody lies.
-
csongi
veterán
válasz Shadowbull #142767 üzenetére
Mert nagyon kis felületen, nagyon rövid ideig érintkezik vele, a gyakorlatban nulla hőátadás van a szivócsatornákban. Ami egyébként nem is melegszik különösebben, ezért nem is nagyon hűtik.
De szerintem nem a szívócsatorna az egyetlen érintkezési felület.
A szelep, a henger a dugó, a hengerfej. Ezek hőmérséklete számít.
A melegebb alkatrészeknél a gyulladási pont is változik.
Ezért kevesebb üzemanyagot juttat be a rendszer. Hidegebb motornál több keverék juthat be kisebb öngyulladási hajlammal, ezáltal nagyobb teljesítmény érhető el.
És itt nem a 8000rpm fordulatoknál lesz nagyobb jelentősége. A motoroknál ez 10-12ezer.
verseny motornál még több.A motor termikus terhelhetősége méretezési probléma, nem üzemeltetési. Ha érdekel valakit kifejtem hosszabban.
Kifejtheted.
"De egyébként kicsit jobban átgondolva a hidegebb hűtővíznek valóban van hatása a leadott teljesítményre: alacsonyabb lesz.
Amennyiben több energiát veszek ki a körfolyamatból a hűtővizen keresztül, akkor szükségszerűen kevesebb jut a főtengelyre. Hogy ez a hatás mérhető -e fékpadon, vagy kisebb mint a mérési pontosság, az kérdéses, de fizikailag ez a működési mechanizmus."De az az energia mi a fémbe hő formájában van jelen, már nem fog a főtengelyre energiát átadni, az már eleve veszteség amit el hűtünk. Ez egy hozadéka az égetésnek.
Azért akad ellentmondás. Vagy rosszul gondolom? -
csongi
veterán
válasz Pttypang #142769 üzenetére
Ezért írtam, hogy vedd meg az árban kedvezőbb ismert márka egyikét.
Ehhez a motorozáshoz bőven elegendő szolgáltatást fog nyújtani. Látni fogod a közvetlen spórolást is a drágábbhoz képest.Az olcsóbb gumi "kimotorozása" is magas tapasztalatot igényel. A határok keresése és a közben összeszedett tapasztalat csak oda szól, felhasználástól függ hogyan érvényesül másoknál.
Konkrétan én lexarom, ki mennyivel tudja bevenni a kanyart. Én annyival veszem, amennyit biztonságosnak és élvezetesnek találom. Ezen a szinten minden márkás gumi kiszolgál. és többet elmegyek km-be velük, mint egy csúcs szuper gumival egy magasabb tudású motoros.
A futás teljesítmény és minden más egy guminál meghatározhatatlan.
Irdatlan információ kell, hogy egy átlag meglegyen, de hogy az átlagon belül nálad mennyit megy el, az nálad dől el.Nem szabad túl misztifikálni. Ha versenypályán köridőkbe nézed a gumi tudását, akkor ok. Közúti használatban ennek nincs értelme. Ha értelmet akar valaki belemagyarázni, akkor ott tartunk, hogy versenypálya.
-
Topiccsendőr
addikt
-
macilaci78
nagyúr
válasz Somatom #142770 üzenetére
A valós kockázat az alkalmi drogfogyasztókat is megfogná, nem csak a tartósan függőket. A cikk főhőse is hányszor ülhetett volán mögé bemindenezve, mire egyszer megfogták?
Szerintem a kockázat adott, de azért elég kis eséllyel kell szóváltásba keveredni egy rendőrrel az ő kezdeményezésére.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Somatom
veterán
válasz macilaci78 #142777 üzenetére
Na, de ezen semmit sem változtat, ha lefoglalják az autóját. Szerez egy másikat és ugyanott tartunk. Illetve, még ott sem, mert azt a rendszámot csak akkor lehetne kapcsolatba hozni az illetővel, ha átiratná.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
bacus
őstag
válasz Somatom #142778 üzenetére
Bárhogy is ötleteltek, nincs igazán jó megoldás. Megállítás nélkül kizárólag az autó ellenőrízhető, az pedig rendben lehet, akkor sosem derül fény arra, hogy a sofőrnek nincs érvényes, sőt talán egyáltalán nincs jogosítványa.
Igen van kockázata annak, ha megállítják, akkor akár nagyobb baja is lehet, de ez a kockázat kicsi, minthogy elég ritkán állítanak meg. (ami egyébként jól is van így, hiszen a többségi szabálykövető autósok ezt baszogatásnak éreznék).6 év alatt egyébként 1x sem állítottak meg motorral, autóval azért évente-kétévente 1x előfordult. A papírjaim nem minden esetben kérték el, a legutóbb a lányomért mentem egy csepeli koncert után, hazafele megszondáztattak. Ez volt az első szondázás 35 év alatt. Szóltam, hogy én nem ittam, ellenben az autómban ülő társaság erősen ittas. Megkértek, hogy szálljak ki, pár percig levegőzzek, nehogy az ő ivásuk bezavarjon, majd miután megvolt, jó utat kívántak, stb, a papírjaim nem nézték. De volt amikor csak a kocsi papírjai érdekelték, mert vonóhorog volt rajta és volt mikor benéztek, látták feleség két gyerek a kocsiban, intettek menjek. Az utolsó ellenőrzés a covid kijárási tilalom alatt volt, ahol megnézték a papírokat, majd megkérdezték mit keresek az úton.. mondtam, hogy fiam lekéste a vonatot, nincs hol aludni, érte kellett jönnöm. Tovább engedett, 5 perc múlva visszafelé megint megállított, benézett, látta hogy kettővel többen vagyunk, megkérdezte, hogy rendben van e a két kölök, majd intett, hogy mehetünk.
Szóval nem tudom, hogy gondoljátok, hogy ez alapján ki lehet szűrni bármit is, mert a saját tapasztalatom szerint nem. Ráadásnak nem is emlékszem, hogy nappal mikor állítottak meg utoljára, ezek mind este 10óra után történtek.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
macilaci78
nagyúr
válasz Somatom #142778 üzenetére
Ezért írtam ezt.
Egyetértek azzal, hogy a jármű használati szokásait vegyék figyelembe, de bacus javaslatára ne csak az eltiltás letelte, hanem átírás is adjon tiszta lapot.
bacus: olyan sűrűn nem állítottak meg a rendőrök, hogy akár csak egyetlen alkalmat is tehernek érezzek. Még amikor gyorshajtási bírságot adtak is a kezembe.
Szondáztattak Nyíregyházán egy húsvéti akcióban, D-K Mo egyik határvárosából származom, ott azért sűrűn igazoltattak még anno határőrök is.
Budapesten egy szezonban 3× igazoltattak robogóval.
Volt, amikor behajtani tilos, kivéve célforgalom utcában igazoltattak. "Azt tudja, miért állítottam meg?" "És maga tudja, hogy hova megyek?" Nem volt dolgom abban az utcában, csak arra rövidebb, de ezzel együtt nem volt rajtam fogás.
Azért annyi felelősség van bennem, hogy vezetésre alkalmas állapotban közlekedek egy arra alkalmas járművel. Épp ezért támogatom azon törekvéseket, ami az ettől eltérő viselkedést igyekszik kiszűrni.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
bajnokpityu
félisten
válasz Topiccsendőr #142776 üzenetére
nemtom, anno kérdeztem is, de úgy döntöttem, h nekem nem élmény túragumival a tripla. csúszik, közben kockás 4e km alatt, de annyira kockás, hogy már szar vele menni.
most 3-4ekm van az M7RRben, nem kockás, és tapad, és még nagyon messze van a vége. jó, ha félúton lehetek...eladó topping dac
-
Somatom
veterán
válasz macilaci78 #142783 üzenetére
De, azt nem Te írted.
Vagy, ha mégis, akkor az erősen sérti a fórumszabályokat.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Predator2
addikt
válasz Topiccsendőr #142464 üzenetére
Helló
Kicsit megkésve bár... igaz idén még nem motoroztam, lassan belerohad a tavalyi benya.
"Japan motor, biztos, hogy metrikus. 5 os inbusz, de valszeg szet van trancsirozva."
Sajnos nincs igazad. Az 5-ös imbusz nagy, a 4-es kicsi hozzá. Ha netán nem hinnétek nekem, készítettem róla videót is, és nem félek használni.Létezik, hogy az egész egy nagy rohadt, öntvény, és nem elhet csak csavart cserélni benne?
THX
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
lazatt
csendes tag
válasz Predator2 #142792 üzenetére
Video szerint 8 mm-es kell.
How to Install Yamaha MT-07 Bar End Mirrors Using Rhinomoto Adapters Easy. - YouTube -
Biqci
aktív tag
válasz Topiccsendőr #142797 üzenetére
Ez volt nekem is a gondolatom. Akkor délután kiszedem és majd nézegetem a gumi nyomást, hogy ereszt-e
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest