-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz dellfanboy #147495 üzenetére
Ez nekem sem menne 1 delelott. ez legalabb 5- 6 oras munka, es rendelni kell ilyen regi motornal szfedeltomitest, meg lapkakat, vezemulanckereket, mivel azt a lanccal egyutt kell cserelni, nem csak a lancot.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
bardi
aktív tag
Ha az új gumival óvatosan kell menni a formaleválasztó miatt, akkor hogyan lehet óvatosan ledönteni a motort, hogy az oldaláról is eltűnjön a réteg?
Ma felrakták a Pirelliket, nem gondoltam volna, hogy fogok érezni bármi különbséget. Autónál elég jól érzem, amikor felkerül egy értelmes gumi, de arányaiban sokkal inkább kihasználom a gumi tudását, mint motorral.
Ehhez képest már 5 méter után feltűnt, hogy sokkal egyszerűbb dönteni a motort. Illetve kanyarban sem kell annyira küzdeni vele, rátartani, sokkal egyszerűbben marad rajta az íven. És ez csak egy túra gumi, Angel GTII. Mintha egy másik motoron ülnék.'92 Honda VFR 750
-
-
bacus
őstag
válasz bardi #147502 üzenetére
Ez az érzés hamar elmúlik, a váltás után pár percig még csoda, hogy jól kanyarodik, utána az a természetes.
A formaleválasztó réteg sokkal hamarabb lekopik, mint mondják, nem kell több száz km-ben gondolkozni, és pont az óvatosságban rejlik a dolog, hogy kanyarodsz egyre jobban döntheted és 20 km múlva már nem kell vele foglalkozz. Ne tedd lapra a gumis utáni 5 kanyarban, ennyi.
Persze ha a hazaúton csak jobb kanyar van, akkor menj egy oda visszát , hogy legyen csak bal kanyar is.
Sztem a gumi közepéről pár száz méter alatt már eltűnt ez a cucc, megnézed és érzed, hogy a gumi már felérdesedett, szóval nem kell neki sok.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
fattyu
veterán
válasz bardi #147502 üzenetére
részemről mindig botrány óvatosan vagyok új gumival. tudom mennyire jég tud lenni.
kijutok valami egyenes útra és elkezdek jobbra balra döntögetni de ilyen iszonyatosan apró miliméteres emelésekkel a döntésen. nyilván ezzel a gumi széléig nem jutsz el, de arra jó hogy a normál közlekedésen már ne kelljen zselézni.egyszer sikerült 30 méterrel elindulás után taknyolni. fúdekiröhögtek szatiék
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
macilaci78
nagyúr
válasz bardi #147502 üzenetére
A teremgarázsban is rendes aszfalt van, itt szoktam az oszlopok között nyolcasozni, mikor legurulok. Apránként, mindig egy kicsit jobban döntve, mindig csak egy kis részen lesz csak formalevalasztó és marad tapadásod is.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
zgospel
őstag
válasz fattyu #147506 üzenetére
Érdekes, mert az én tapasztalatom meg pont az, hogy túl van lihegve ez a leválasztóforma dolog, és pártíz esetleg párszáz méteren lekopik. Közúton is volt hogy direkt rájátszottam, sem a TC, sem az ABS nem kapcsolt, pedig kíváncsiságból rángattam. A jobbra balra döntögetést is csináltam egyenesben a nálad leírtabbnál jóval bátrabban, ott sem volt semmi.
Persze biztos halmozódik a dolog ha nem megfelelőek a körülmények, pl hideg van vagy poros az út.Pancsin amikor aznap reggel felraktam a vadiúj gumit, a második kört már ugyanúgy nyélen mentem, csak 5 másodperccel jobb köridővel az új guminak hála
Az első kört is csak azért tiszteltem meg, mert nincs gumimelegítőm, de azalatt sem éreztem semmi bizonytalanságot vagy csúszást.Forma 1-es boxkiállásoknál nagyon látványos ez: ahogy felrakják a fényes új gumikat amin rajta van a leválasztó, 20 méterrel később már le van kopva a szinte terheletlen első kerekeken is, amik nem lettek kipörgetve, mindössze 60-nal mentek egyenesen néhány méteren át. Mire kiérnek a boxból már be vannak kopva. Ha lenne akár csak 1 tizedmásodpercnyi jelentősége is, akkor tuti előre becsiszolt gumikkal mennének.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
fattyu
veterán
válasz zgospel #147508 üzenetére
forma1 szerintem totál irreleváns.
teljes felület folyamatosan érintkezik az aszfalttal, és igen pillanatok alatt lekopik.és igen. én is egyetlen egyszer csúsztam meg friss gumival.
egy 900as karbis 130 lovas (csak hogy tegyük valahova a "tenger" nyomatékot) 1500as fordulatnál elpörgette a hátsó kereket. felfogni nem volt időm már feküdtem.a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
zgospel
őstag
válasz fattyu #147509 üzenetére
De, releváns, leírtam hogy miért.
A kerékdőlés miatt nem a teljes felület érintkezik egyébként, de egyáltalán nem ez a lényeg, hanem hogy pártíz méternyi egyenletes haladás esetén is lekoptatja ezt a réteget.
Motort is ha finoman döntöd le, nem hirtelen mozdulattal csapod le, akkor a kanyakijáratra az az oldala a guminak már be van kopva. Nyilván függ az útviszonyoktól is.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
macilaci78
nagyúr
válasz zgospel #147508 üzenetére
Sok függ attól, hogy honnan hova...
Amikor a robogón először cseréltem gumit, a kb 20 éves gyári helyére ment fel a CityGrip. (A motor közben 8 évet állt.)
Odafele menet a nyomvályú széléről menet közben becsúszott az aljába a hátsó kerék. Szerelés után meg a taréjon is mehettem.Elfogadom, hogy a formalevalasztó miatt csúszhat az új gumi, de van attól rosszabb tulajdonságú is.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
etnies
senior tag
válasz vlevi #147469 üzenetére
Nem tudom, nekem S22+ van. Vízálló, elég a fenyereje. Van mögé rakva egy wireless-rezgéscsillapítós töltő, a kesztyűim pedig touch screen-re optimalizáltak, ezért tudom kesztyűben is böködni gond nélkül.
Szerintem a hardver egyáltalán nem számít már, csak a szoftver. Az pedig futhat dedikált navin vagy telefonon is. Én utóbbira szavazok, mert a motoros navik szemetül drágák voltak, telefont kezdtem el használni, megszoktam. Olcsóbb a motort telefonosra alakítani, mint venni egy motoros navit, bár már csökkentek az árak."önmagam hite vagyok magamban"
-
Sys85
veterán
válasz vihartigris #147515 üzenetére
Tudsz több útvonalpontot megadni, ergo nem a legrövidebb/leggyorsabb útvonalon visz mint egy átlag navi, hanem amerre Te akarsz menni.Előre megtervezheted az utad minden részét.
Plusz lehet kacskarigós “motoros” útvonalat is kérni tőle, láthatod más felhasználók bejárt útvonalát és ha tetszik mehetsz Te is azon az útvonalon.Látnivalók, benzinkutak, kajáldák, műholdas nézet, stb-stb.
Direkt motoros navi app.A Waze csak arra jó, hogy elvigyen A-ból B-be a legrövidebb/leggyorsabb úton, az átlagos közlekedéshez ideális (én is ezt használóm), de élménymotorozáshoz és túrákhoz nekem jobban bejött a Calimoto.#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
bardi
aktív tag
válasz bacus #147505 üzenetére
És mindenki, aki válaszolt.
Én se gondolnám, hogy 100 km kell, hazaértem dobogókőn keresztül, és ahol érte a gumi az aszfaltot, ott nem volt rajta már ez a réteg. A szélén érezni valami taknyot még. Amúgy azt csináltam hazafelé, hogy magam alatt döntögettem a motort, nem vele együtt dőlve kanyarodtam, így kicsit mindenhol mélyebbre dőlt.
Gondolom nedves aszfalton sokkal inkább érezni, hogy csúszik ez a réteg, mint szárazon.'92 Honda VFR 750
-
Zoli bácsi
őstag
Azt szeretném megkérdezni a társaságtól, ha belefér a dolog....
Szóval néztem múltkor a Shox-ban felnyitható sisakot, találtam méretet, ebből jó a 3XL: [link]
Keresgéltem egy kicsit Google keresővel, külföldi webshopokban olcsóbb, találtam oldalt, ahol szinte féláron volt itthoni árhoz képest bár, az a baj legtöbb helyen 2xl-ig van a méret. [link]
Rendelhetek én német, angol, olasz...webshopból? Vagyis gondolom rendelhetek, de ha megküldik ÁFá-val, vámmal, többe kerülhet a dolog, mintha itthon megvenném......
Van plusz költség ezekre az árakra? Esetleg ajánlhattok boltot is, honnan érdemes, jöhet priviben is.
Köszönöm! -
bardi
aktív tag
válasz Zoli bácsi #147520 üzenetére
EU-n belül nincsen vám, UK-ból van. Sok weboldalon be tudod állítani, hogy melyik országból vásárolsz, és rögtön a magyar áfával számol.
'92 Honda VFR 750
-
bacus
őstag
válasz Topiccsendőr #147514 üzenetére
Szar. Használtad már a víz álló telefont fürdés közben, pl medencében a gyereket fotózva?, Na pont ilyen esőben is, megtetézve azzal, hogy ha nem vezeték nélküli töltőd van, akkor még azzal is gond van.
Tehát nem lehet a képernyőn matatni, de majd megteszi helyetted a legördülő esőcsepp
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
-
bacus
őstag
válasz Steven #147523 üzenetére
Én nem tudok ilyen videót mutatni, mert nem volt mivel videózni. A note9 is vízálló volt, tavaly szeptemberben kapott el eső, spotify ment, zenét hallgattam, és néha számot váltott..., igen tudom, nem navigáció, de telefon vs. eső volt. Majd lemerülőben tölteni akartam de a csatiban vizet érzékelt, nem tudtam tölteni. Vezetékkel nem.
(ja és 3 napig ugrált a fényerő, mert vmennyi víz csak bejutott a soha szét nem szedett ip68-as telefonba, de aztán kiszáradt. Akkor határoztam el, hogy ha lesz akció, akkor veszek egy másik telefont. Nekem ugyanis nem leszarós, nem a gazdag melóhely biztosítja.)
Nekem nem ott van a telefonom, ahol neked, nekem ott a navi van Azt lényegesen kevesebb eső éri, mikor HALADSZ. De az is tud szopás lenni, mikor megállsz és olyan szögből esik.A quadlock (persze ezt is külön külön telefontípushoz) árul ilyen poncho-t. De ezek biztos hülyék, sztem a kutyának se kell, pláne ha meglátják a videód
Egyébként ma nem láttad vagy nem figyelted, de végig ott volt a telefon a kormányon, ja, nem esett az eső, nem is navigáltam vele. Te is csak próbáltál, de nem sok sikerrel.
V.Stryker: mindegy, hogy neked ez évekbe számolódik, mikor statisztikailag elég nagy esélye van annak, hogy ez megtörténik. Nekem az elmúlt 7 évben többször is megtörtént, hogy levettem a tartóból, de már nem tudtam tölteni, ott baszakodtam a benzinkúton a kerék fújóval, hogy vajon sikerül e. Volt amikor pár percen belül sikerült. De csak dobozban tudtam pl tölteni, akkor meg navira nem igen használható.
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
etnies
senior tag
válasz bacus #147525 üzenetére
Szerintem plexi mögé kell rakni és akkor nagy gond nem lehet. S22+ kapott már egyszer másfél nap zuhogó esőt, autópálya tempóval, Németország-Hollandia viszonylatban. Akkor még kábelről töltöttem, nem lett semmi baja, tölteni is tudtam este azonnal.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Zoli bácsi
őstag
Még egy kérdés, sisak ügyben...Átszámítva, szállítási költséggel együtt 28e. forintért lenne fekete sisak, a típusból, amit nézegettem. Ez a Shox ár fele.... Csak ugye az volt a baj, hogy 2xl méretig van a boltba. De lenyitva az áruházi méret táblázatot, centiben mérve a 2xl méret az a gyártó 3xl méretének felel meg. Ezt nézegetem: [link]
A webáruház szerint a 2Xl méret 63-64cm.
A gyártó oldala szerint a 3xl méret 64 cm. [link] Ez jó nekem, Shox-ban próbáltam
Elképzelhető hogy az áruházban a gyártó szerinti 3xl sisak van, csak saját méretükben számolnak..?
Az a baj, nem beszélek idegen nyelveket (oroszul tanultam anno, de már elfelejtettem ), meg sem tudom kérdezni... . -
etnies
senior tag
-
rottenbull
senior tag
válasz Zoli bácsi #147531 üzenetére
Hivd fel oket es kerdezd meg
-
Zoli bácsi
őstag
Annyit emlegetitek a kompresszort, hogy kitoltam az enyémet [link] , feltermeltettem, és megnéztem a guminyomásokat. Motor katasztrofális volt, alig 1,5 bar volt mindegyik gumiban. Autó jobb volt, 1,8 körül, bicikliket is feltoltam. Asszony Micráját kihagytam, 2 héten belül megkapja a nyárigumikat, ha eddig jó volt, jó lesz 2 hétig....
-
etnies
senior tag
válasz Zoli bácsi #147540 üzenetére
Ti nem érzitek ezt menet közben?
Mi örököltünk egy kocsit 2019-ben, pont olyat, amit nem hinnél el, ha hirdetésben olvasnád.
2006-os Swift, 18.000 km-el, végig fűtőtt garázsban állt. Felhozta apósom Debrecenből lábon. Beültem kipróbálni, megtankolni. Alig mentem 50-el, de olyan nagyon furcsa volt az egész. Szerencsére a kút nem volt messze, 2 p alatt odértem. Nézem a gumit, szerintem lapos. Fújjuk fel: 0.8 és 1.2 között voltak a nyomások a gumikban. Miközben fújtam a gumit, kerestem a DOT számot, de csak az egyik gumin találtam meg: 06-os volt, ezzel jött ki a gyárból. Mondtam is apósomnak, hogy te ezzel jöttél 200 km-t autópálya tempóval...A szinte új kocsira kellett költeni:
1. kulcsokon nem működtek a gombok: javítás kőbányán 15.000 Ft
2. rakattam bele gyári légkondit. Bontott, szerelve: 160.000 Ft
3. ablaktörlő lapátok kb 10.000 Ft
4. első futőműben valami elengedte magát: 80.000 Ft
5. abs kocka, mert nem cserélték a fékolajat: 60.000 Ft
6. új, négy évszakos gumi: 80.000 Ft
7. olaj és szűrő csere, váltóóolaj csere, levegő- és kabinszűrő csere, gyertya csere, folyadékok cseréje. kb 150.000 FtÖsszesen: 555.000 Ft
Na, ilyen egy költségmentes, megkímélt autó. De most már rendben van, bár a km-t sehol nem hiszik el, ahol rögzítik, most van olyan 32.000 körül. Keveset használjuk, pár hónapot egy évben.
Még kéne cserélni a zenét benne, az egy 100.000 lenne, nem kell nagy hifi.Szóval egy szónak is száz a vége: én a motorom érzem, a 0.3 bár eltérést is, autóval 0.5 körül veszem észre.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Zoli bácsi
őstag
válasz etnies #147541 üzenetére
De, autón észreveszem, mondjuk ennyit még nem. Motor ment idén kb 20km-t, van benne összesen 2000, itt még nem veszem észre, abszolút nincs rutin.
Mondjuk meglepődtem, mikor betettem pár hete az aksit, ránéztem a gumikra, úgy tapintással. Tudjuk, ez nem megfelelő mérőműszer, de így megfogásra nem volt (Ennyire) kevés a nyomás. Hozzáteszem, szerintem alapból eléggé kemény gumikkal jött ez a Benelli. Nyáron volt ezres szervizen, akkor láttam az ablakon át a szerelőt a nyomásmérővel, bár utánam le szokták inkább engedni. Én pár tizeddel mindent túlfújok, motort azért, mert igazából két személynek számítok, kiteszem két kamasz súlyát.
Autón észreveszem ha valamelyik gumi ereszt, sőt, lányomat elzavartam gumishoz, mert utasként éreztem, hogy üt a jobb első. (Igazam lett, elismerte, valami tuskón hajtott át, gumit kellett cserélni).
Régen mikor sokat mentem, MZ, Simson, ott észrevette az ember ha lapos. Új motornál, ilyen kevés menéssel nem szúrtam ki. Keményebb lesz a rugózás, az tuti. -
bardi
aktív tag
válasz etnies #147541 üzenetére
Amikor elhoztam a motort téli álomból, elég fura volt az eleje, kb 1 bar hiányzott a gumiból. Utána rögtön máshogy viselkedett.
Szerintem autón az is számít, hogy mekkora peremű a gumi, meg hogy erősített oldalfal, vagy nem. Most a Seicenton nagyon érezni, ahogy az első gumik veszítenek a nyomásukból, magas peremű gumi van rajta, az is keskeny, és nem XL-es.'92 Honda VFR 750
-
bacus
őstag
Ehhez a táska kompresszorhoz pár szót, aki még nem látott ilyet illetve nem hallott!!
Én évekkel ezelőtt vettem, szintén Aldi, akkor még 7e Ft*** alatt volt , itthon láttam, hogy lehúzva azt a papír keretet amibe csomagolva volt, hogy ezt már vki visszavitte, a papíron ott volt indokként, hogy HANGOS.
És igen, ezt annak idején azért vettem, mert meguntam, hogy nem kaptam normál levegő sprayt a szgépek kitisztításához, mondom ez jó lesz, kicsi, befér a kocsiba, elég léghozama van, stb. Nos, egyszer sem tudtam erre használni, mert tényleg olyan hangos, hogy összeszalad mindenki, hogy mi ez a zaj. (pedig nem hangosabb mint a többi ilyen)
Most ott van a motor mellett, előfordult már, hogy ezzel fújtam némi levegőt a gumikba, de kb úgy, hogy mellettem a kapcsoló, ráteszem a szelepre, bekapcs, 5 -10 mp megy, majd lekapcsolom.
Tényleg kiba hangos! Egyébként több mint 10 éves és jól működik, több haver vett ilyesmit, mind ilyen hangos, van ami márkás Einhell, a régi aldi -ban vett gépen nincs még márka jelzés, stb.
Vettem annak idején a jófogáson egy talán 10 l-es tartályos hűtőgépmotorból házilag készített kompresszort, na az pl néma, igaz, kell neki 2-3 perc amíg 4 bar nyomást csinál, és nem is tartja meg napokig..., de az való mindenféle fújkálásra zárt térben (forrasztó pákához vettem egyébként), viszont ez meg dög nehéz, szóval nem viszem sehova
***Ja és az ára..., hát nem tudom, de van olcsóbb. Illetve talán ez ugyanaz mint a ferrex.
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
Az én kompresszorom ez itt. A fényképek között adatlapon látszik 97dB.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Zoli bácsi
őstag
Amúgy a LIDl-ben is most van ilyen olcsó, akciós autós kompresszor, gondolom nem sokat ér.: [link]
-
HoaryFox
őstag
válasz Zoli bácsi #147546 üzenetére
Nem borzalmas, nekem bár nem ez a fajta, hanem a régebbi van, arra jó, hogy néhány tizedet belenyomj a gumiba, de akár egy autó kerekét is fel tudja küzdeni 0-ról egy jó 10 perc alatt (ezt még nem próbáltam, az érték az csak hasraütés).
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
Dißnäëß
veterán
Az 1978-as Honda CBX1600 egy speciális kiadású 12 hengeres streetbike volt, amely csak Japánban volt elérhető. 165 lóerős volt, 48 szeleppel és 2 szerelő kellett a szelephézag beállításához. Itt a legendás német kaszkadőr, Kaiser Soze lovagol a kazahsztáni világsajtóbemutatón. 👀
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Milyen okostelefont vegyek?
- Riasztó topik
- Okos Otthon / Smart Home
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Renault, Dacia topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen