-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
canniball
nagyúr
válasz HUfantom #18750 üzenetére
"...ahol nagy a verseny ott olcsóbbak az árak...."
Ettől függetlenül nekem emiatt nem fáj a fejem, inkább kicsit drágábban Vác mint némileg olcsóbban a pesti bolondok háza.Amúgy mikor volt az az "annak idején"?
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
fattyu
veterán
lassan odáig fajulunk hogy a parkolóházban megyek egy kört kínomban. szájontekert mindenit álljon már el
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Type-R
őstag
-
Alu
senior tag
válasz molnarpeter #18670 üzenetére
& Jakab66[hun]
Hetvenes hengerben még a sima se olcsó, úgy hogy szerintem maradok a 60 -as hengernél, annál legalább nem kell felmarni a forgattyúsházat. Egy ilyen hengerre gondoltam, szerintetek ebből elég a sima, vagy inkább +5 ezerért a tuning dugós? Karbit is cserélném egy 19 -es Amal versenykarbira. Teljesítmény szempontjából lenne valami javulás, ha lecserélném az eredeti kipufogót egy tuning rezóra? Elvileg ki van szedve a fojtás és nem nagyon szeretném, ha "repedtfazék" hangja lenne a motornak.. a jelenlegi jellegzetes Simsonhang bőven megfelel.
Ha 60 -as hengert tennék rá a csapágyakat ugyan úgy ki kellene cserélnem? Főtengely bírná a tuninghengert?λŁƯ™
-
.mf
veterán
Mi lenne, ha eladnád az egészet, és abból + a tuningolásra szánt pénzzel vennél egy motort?
Komolyan, most 60ccm, adtál a sz..nak egy pofont. "Teljesítményben" talán észre sem fogod venni, csak a pénztárcádon, hogy rálocsoltál x-et (17k karbira + 28k dugóra + szerelés? A motor kompletten ennyi..), mégse megy jobban, és a változtatás miatt megnőtt a szervizigénye is, tehát ezentúl még y-nal többet fogsz rálocsolni, és marad ugyanúgy egy gyenge, elaggott, kőkorszaki, megbízhatatlan, szervizigényes, de legalább raccsing-tuningolt foshalom.
Lehet, hogy ez most nagyon durva oltásnak hangzik, de hidd el, zsákutca. Minél jobban buherálod, csak annál megbízhatatlanabb lesz. A technológia már akkor elavult volt, hogy a tervezési hibákról ne is beszéljünk. A topikban megforduló szerelők is sírva menekülnek simótuning szó hallatán.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
ALI_G
veterán
Ugyanazt akartam írni mint .mf, csak megelőzött. Lényeg, hogy ha nem köt semmi ahhoz hogy 50-es simsonnal told, akkor csináld meg a nagyobb jogsit azonnal. Remélem lehetséges és akkor vehetsz egy értelmes motort.
Bocs hogy oltunk a simsonnal, nekem is volt, de utána a 125-ös MZ is letépte a karom. Sajnos meghalni mindegyikkel ugyanúgy lehet, szóval mellette érdemes megtanulni motorozni (én a fékkel kezdeném!).
Itt senki sem rossi, de segíteni akarunk -
molnarpeter
nagyúr
Szerintem simson.hu-ról vegyél egy SA 60/4 szettet (henger, dugó, gyűrűk, hengerfej), karbi meg p20, ha olcsón kell, drágáért dellorto, esetleg mikuni. Emellé egy tervezett rezó, és kb 2x olyan erős lesz, mint gyárilag. Ha blokkot is felújítod, akkor figyelj a minőségre mindennél, hogy tartós legyen Elsőre koyo csapágyak főtengelyhez, többi lehet skf, szimmeringek meg duplaajkú vagy viton. Főtengőt tedd rendbe, akkor jó lesz kisebb tuningra. Olaj a blokkba 10w40, 4 decit kell bele tenni kimérve, utána a szint csavarral ellenőrizheted. Simson.hu fórumot ajánlom, ott korrekt választ kapsz minden kérdésedre Ha már szóba került a fék, az erősebb blokkhoz jó lehet egy MZ TS dob beépítése előre.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Topiccsendőr #18760 üzenetére
Legjobb tudomásom szerint többet bír valamivel, de nagy a zavar simsonnál csapágy téren (legalábbis részemről egyelőre).
mp
-
Topiccsendőr
addikt
válasz molnarpeter #18761 üzenetére
Most nem gcizes, de ez legalabb akkora tanacs, minthogy a dominans labadra vegyel nike cipot, a maradek egyre meg eleg a fila is.
Inkabb az illeszteseket kene helyrerakni, hogy szukseg van e c4 re.
En eddig egy par skf et vettem fotengelyhez ehhez a motorhoz. megszorult vele 3 dugo, azok sem egyszer, eltort benne nehany ezek kozul, kapott egy kis fotengelyhezazolo alatetet is az arcaba olvadt formaban, elkoptattam 2 hengert es most van benne a 2. fotengely, versenyhasznalat mellet. Es ugyanugy szocimotor. Ellenben nem szogezem le hogy e az ubercsapagy mind felett. A koyo egyebkent olcsobb. Nem mintha szamitana az ar.
Csak ezeket honnan veszik az emberek???Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
.mf
veterán
válasz molnarpeter #18759 üzenetére
Aha. Akkor most számold össze, hogy mindez, amit felsoroltál, mennyi - az átalakítás szervizdíját se felejtsd el. S hogy maga a Simó mennyit ér. S hogy mennyiért kapnál egy újabb, jobb, modernebb, megbízhatóbb motort, akár egy Minarelli AM6-os vasdugós 50-es is (ha korhatár miatt nem tud váltani) messze megbízhatóbb és erősebb annál, mint amit ezekkel a tuningokkal a Simóból ki tudnál varázsolni. S végül vesd össze, hogy ez az egész megéri-e...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Topiccsendőr
addikt
Ez igy van, a reszelgetes sosem eri meg. Ha valakinek nem eleg az a motor, ami van, vegyen egy erosebbet, anyagilag jobban jar, mintha fejleszt maganak egy motort, tisza sor.
Az am6 os blokkot egyebkent agyon tudja utni egy 60-70 es levegos simson. Furan hangzik, de nekem volt vizes 50 es cagiva cocis smkp, es semennyivel nem tudott tobbet vegsebessegben egy simsonnal, persze muszer volt ahhoz kepest, kiegyenlitotengely, membranvezerles, stb, de gyari allapotaban ugyanolyan eros, illetve inkabb ugyanolyan gyenge.
Tehat valoszinusitem, h ha valaki ennyire bele akarja asni magat, az inkabb szakmai erdeklodes miatt csinalja, mintsem az anyagi megterules miatt.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
TommyGun
őstag
Sikerült a héten meghuzatni magam rutinból...KB 80x végigmentem már a pályán hibátlanul...
1 hete nem ültem motorn, jó lett vólna menni egy próbakrt de gondoltam keény vagyok hidegen letolom, nem toltam le...elkéstem az egyik karjelzéssel oszt nem maradt idő rendes kanyarodni rovidre sikerült vennem a kanyart a rutinpálya végén letettem a lábam...pics@ba jónagy marha vagyok...mondjuk etgyük hozzá jófos volt a pálya tele tócsával és hófoltokkal...
Bocs csak jólesett kidulifulizni magam[ Szerkesztve ]
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
Djuree
félisten
válasz TommyGun #18765 üzenetére
vizsgán én is beszoptam a nyolcasban, letettem a lábam, pedig előtte simán ment mindig hibátlanul, túlizgultam, meg túl szépen akartam
de nyár volt, úgyhogy hirtelen ötlettől vezérelve úgy csináltam mintha egy bogár beszállt vna a sisakomba és azért basztam el. gyorsan levettem a sisakot, nézegettem, borzoltam a hajam ilyenek
aztán meg befejeztem a kört mintha misem történt vna és odagurultam a vizsgabiztos elé, mondtam hogy beszállt egy darázs a sisakomba és megijedtem. végig menjek-e mégegyszer? mondta hogy nem kell, megadja
ilyenkor télen mondjuk nincs bogár sajnos...[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
TommyGun
őstag
válasz canniball #18766 üzenetére
Nemtom mert f@sz vagyok, meg akartam kérdezni a vizsgabiztostól, mondta az oktató hogy azzal is lehet de kérdezzem meg, bevallom kicsit izgultam és elfelejtettem, eszembe se jutott, meg aztán kicsit hirtelen ért hogy gyak, nem volt műszaki csak felsoroltatta velem az 5 dolgot amit indulás elött meg kell nézni...
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Topiccsendőr #18762 üzenetére
@mf.: Nem mondtam, hogy megéri A blokkfelújítás 30k, hengerszett 15, karbi 10, rezó 10... Tudom én is, hogy jobban megéri egy másik motor, én sem tuningolom a simsonomat (fojtásokat eltávolítottam nagyjából, de ennyi), csak ismerem a lehetőségeket.
mp
[ Szerkesztve ]
-
TommyGun
őstag
válasz canniball #18772 üzenetére
Mindig kézzel kellett, de én rákérdeztem hogy vizsgán hogy kell, azt mondta mind1 csak a vizsgabiztostól kérdezzem meg mert némelyik háklis rá...
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
Djuree
félisten
-
TommyGun
őstag
válasz canniball #18774 üzenetére
Ezzel énis tisztában vagyok, most mit csináljak, így mutatták a gyakorlatot így csináltam, nem szokott vele gond lenni amúgy, most vtócsás volt a pálya meg picit havas, túlizgultam magam lehet. Ha megyek egy kört lehet nyugodtabb lettem vólna talán Mind1 legköezelebb sikerül.
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
canniball
nagyúr
válasz TommyGun #18776 üzenetére
Nyilván szerencséd sem volt az időjárással.
Lehet valamennyire a te hibád is, én száraz időben vizsgáztam mégis mentem 4-5 kört a pályán. Ugyan előtte kismilliószor letudtam viszont "elvileg ugyanaz a pálya, de mégis más a környezet" alapon inkább így tettem mint hogy pont a vizsgán szívjam meg.
Ugyanakkor arra akartam utalni hogy szvsz az oktató is sáros: nem értem miért kézzel gyakoroltátok a jelzést. Az index esetleges kint felejtése ugyan lehet megtévesztő és meg is húznak érte, de szerintem erre odafigyelni sokkal kevesebb energiát igényel mint kézzel hadonászni, arról nem is beszélve hogy utóbbi véleményem szerint balesetveszélyesebb.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
fattyu
veterán
válasz canniball #18779 üzenetére
sose értettem... komolyan. vedd le a kezed a fékről gázról.... értem hogy jelezd valamivel ha nincs index de vazzeg ha van akkor ez olyan ha szögletes gúritsuk, ha kerek cipeljük dolog nekem.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
TommyGun
őstag
Mindenesetre kurv@ mérges vagyok magamra hogy elteszef@szoztam a dolgot mert mindenképp akartam menni egy kört elötte, no mind1 mostmár, előre tekintünk!
[ Szerkesztve ]
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
TommyGun
őstag
De értsd meg hogy így gyakoroltuk mind. Azt hittem ez direkt ilyen, én se ma keztem motorozni, igaz 600-ason még nem sokat ültem de 125-ös enduróztam vagy 8-10 évet, ott énis indexeltem.
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
stifi
senior tag
-
stifi
senior tag
válasz fattyu #18780 üzenetére
nekem spec egyszerűbb volt karral jelezni a rutinpályán, mint indexelni. a gs 500-on olyan fos kezelőszervek vannak, hogy kényelmesebb integetni mint szarakodni a nyomogatással ami vagy bekapcsol, vagy nem.. és már meg is buktál.. a kezed meg egyértelmű, csak nem kell pofára esni közben
utcán meg indexet használok, ha használok valamit...
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
vendingo
veterán
válasz TommyGun #18783 üzenetére
Engem is megrántottak rutinból. Letettem a lábam, mert akkora szél volt, hogy majdnem felborultam amikor csináltam a 8-ast. Semmi méltányosság nem volt, de maga az oktató, vagy a vizsgabiztos is letette volna a lábát a szélvihar miatt.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
lujo10
aktív tag
Amikor én vizsgáztam, csak a karjelzést fogadták el, ha volt irányjelző a motoron, akkor is.
(Mondjuk vizsga előtt jól fel is tekertük az alapjáratot biztos ami biztos alapon.)Egy igazi férfi Internet Explorer-t használ -> Kaland, veszély, kockázat. (Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm Uram, hogy legalább nem hullámzik!") Navigare necesse est, vivere non est necesse. Ja és Széles Utat!!!
-
yodamastah
őstag
Anno engem is meghúztak rutinon mert letettem a lábam. Lefulladt az a szakadék huszonéves roncs, mert hideg volt még a blokk. Persze én voltam a f*sz mé nem melegítettem be rendesen Aztán végigcsináltam a feladatot ha már ott voltam. A vizsgáztató mondta látja tudok én motorozni de megbuktat mert ez a szabály.
Meg kell buktatni az emberek bizonyos százalékát mert kell a munka meg a zseton. Meg zsebbe a kenőpénz.
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz yodamastah #18790 üzenetére
"Anno engem is meghúztak rutinon mert letettem a lábam. Lefulladt az a szakadék huszonéves roncs,"
Ezért nagy kár, hogy a rutin előtt nem tanítják a motorkezelést kis sebességnél. Csak megkérdezik, ültél-e már kétkerekűn, akkor menjél. Persze én is így "tanultam"Én voltam már vezetéstechnikai tanfolyamon, ahol motorosrendőrök oktatnak. A "nagy trükk", amit ők alkalmaznak az, hogy lassú manőverezésnél (pl. megfordulás, nyolcas, satöbbi) taposni kell a hátsó féket, miközben a gázt nem engeded el. Ezzel marhára precízen lehet szabályozni a motor fordulatszámát, amit a gázkar csavargatásával, főleg lassú manőverezésnél, alapjárat közeli helyzetben nem tudsz megtenni. De ha egy kb 2000-es fordulatszámon indítasz, és ezt a gázkar állást tartva a hátsó fékkel szabályzod, akkor nagyon stabil marad a gépsárkány. Ha kell egy hangyafasznyi plusz sebesség, akkor feljebb engeded a féket.
-
Archer
őstag
Amikor én csináltam a jogsit, reggelenként már ilyen 0 fokok voltak, taknyom-nyálam egybefojt a 2-3 óra vezetés végére, akkor szokott olyat csinálni a tanuló Suzukin az index kapcsoló, hogy beragad, jó időben nem, csak amikor már ilyen pár fokok voltak aztán a szokásos nyomás nem volt elég, rendszeresen kint hagytam az indexet. Meg vezetés elején első út a benzinkútra ment ha aznap mi voltunk az elsők, mert előző naphoz képest mindig elengedték a gumik (szelepek) a nyomást. Az oktató kocsijáról bikázás a hulla aksik miatt, meg nem szabadott leállítani meg lefulladni mert akkor megint lehetett bikázni Piros lámpánál kifogyott a benzin a motorból meg hasonlók Komoly egy arc volt az oktató. Jah meg indulás előtt a garázsnál mindig meg kellett etetni a macskát
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
stifi
senior tag
válasz yodamastah #18790 üzenetére
én elvből nem fizetek mondjuk zsebbe az ilyeneknek (se vizsgáztatónak, se rendőrnek)
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
zsolt19900
őstag
ezzel belegázoltál a lelkivilágóóóóóóóóóóóóba
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
ALI_G
veterán
Úgy látom a díszes társaság java bukott már meg valamilyen vizsgán
Én A1 forgalmin buktam meg az első 100 méteren. Belső sávban 50-nel mentem 70 helyett. Persze végigmentünk az egész útvonalon és egy komolyat kellett nyelnem, hogy bevegye a gyomrom ezt az orbitális faszságot hogy ez azonnal bukást jelent. -
őstag
Hát ahogy én elnézem a GS500on is a szabvány suzuki index van...
Az enyémen is, és szerintem nagyon jó. Jobb, Bal, Befelé, nem lehet eltéveszteni. Pótcselekvésnek szoktam használni a befelét...
Mennyire poén akármekkora motoron elengedni a gázkart és integetni ?? Mikor a bal hüvelykujjaddal ezt meg lehet tenni, közben fogod a kormányt nem perecelsz el. Sokkal biztonságosabb.
Persze azért a suli is meg tehetne annyit, hogy rendesen karbantartja a motorparkját......vlevi
Ez kb az egyik legalapabb dolog a vezetéstechnikai trainingen. Annak a titka az állandó sebesség és fordulat miközben a hátsó fékkel szabályozod, hogy állandó sebességgel lassan menjél. Ilyenkor félelmetes mit meg lehet tenni bármekkora motorral... / "Nem fordul", "nem jól kanyarodik", "nem kanyarvadász típus" ilyenkor szertefoszlik /
Kis gyakorlás után el lehet sajátítani és kimondhatatlanul hasznos technika. Rettentően sok hasznát vettem az ott tanultaknak.Elsőre meglett minden vizsga
[ Szerkesztve ]
“Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift of God, which is why we call it the present.” --- Grand Master Oogway
-
csongi
veterán
Jah 2000 fordulaton hogy tartod mikor kezzel kell kalimpalni? Ezeket a vizsgakat egy barom talalta ki maradjunk annyiba. Nekem annyibol volt jo, hogy azon a palyan ahol gyakoroltam minden bolya kozelebb volt, ergo szukebb, a vizsga palya igy jatszoter lett
[ Szerkesztve ]
-
Mappa
addikt
Sziasztok
2:34-2:40 perc között megtudja mondani valaki az a fekete, milyen szörnyeteg?
nem kötelező megadni
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok