-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
boogie84
veterán
Kicserélte a szaki a teleszkóp szimeringeket. 1 hete tette bele az új olajat, és a szimeringcsere hiánya miatt ereszettek. Akkor 460ml-t töltöttünk bele. Most úgy csinálta, hogy kiöntötte a benne lévőt egy edénybe, majd ugyan azt a szimeringcsere után visszatöltötte. Kb-ra lett ugyan annyi, és sztem csak kb-ra lett ugyan olyan a két teleszkóp. Most viszont csak 420-430ml-t! Mert annyit mondott h maradt még benne valamennyi.
Kérdés h van e okom parázni amiatt h ebből gubanc lesz (mármint h a két teleszkóp esetleg nem teljesen ugyan úgy működik)?
Kérdés h ha egy hangyafasznyit is de eltér a két teleszkóp helyzete a kormányon akkor egyik mintha magasabban lenne, akkor lehet e ebből gubanc?Egyébként úgy is érzem h most a fékek nem olyan erősek mint anno mikor 460ml olaj volt bennük. Lehet h már beképzelem de ha kevesebb az olaj akk puhább a teleszkóp és akk talán a fékhatást nem érzem olyan erősnek mint azelőtt.
Annyit mondott h a kormánycsapágycsere után előfordulhat olyan, amikor tolom a garázsban a motort akk mintha előre hátra picit koppanna a kormány. Nos amikor hazaértem akk már csinálta is asszem. Bár mintha a féknyereg felől jönne ez a pici nem is tudom talán koppanás.
Kérdés h ezt azonnal állíttassam be v mehetek vele gond nélkül?
Már megbántam h lecseréltettem a teleszkópolajat.
[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
zack
nagyúr
Én nem különben. De én 2004 óta mentem kis FZR-rel 6000km-t, 8000km-t YZF1000 Thunderace-szel, 7000km FZR1000-rel, és 42000km-t GSXR1000-rel. És még egyben vagyok.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
yodamastah
őstag
válasz boogie84 #19901 üzenetére
Olajszintet nem milliliterre mérjük, hanem olaj magasságot illene mérni, azaz hogy meddig van feltöltve. Ehhez tudni kellene a gyári értéket. Nagyon nem kell befosni, a légréssel szokás játszani. Mondjuk úgy illett volna csinálni, hogy kiöntés előtt megméri meddig ért, majd ugyanaddig tölti vissza.
Mindegy ha a gyári érték nem tudott akkor az is lehet hogy csak úgy kábé lett az feltöltve Az fontos hogy legyen légrés, mert az is résztvesz a rugózásban, és légrés nelkül, vagy kevés légréssel brutál kemény lesz a teló
[ Szerkesztve ]
-
boogie84
veterán
válasz yodamastah #19903 üzenetére
Úgy érzem h szinte tele van levegővel.
Am. azon gondolkodom h a teleszkóp tetején lévő csavarral lehet h játszom egyet, keményítek rajta. Kipróbálom úgy milyen.Ezzel a picit megmozdulós kormánnyal érdemes azonnal foglalkozni vagy elmehetek egy balatoni túrára?
460ml a gyári. Ha most kb 420-430 van benne akk levegő is.
[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
yodamastah
őstag
válasz boogie84 #19904 üzenetére
Hát a telót akkor tekergesd ha tudod mit állítasz. A teló tetején az előfeszítés csavar és a rebound szokott lenni. És hát nem mindegy melyiket tekergeted és merre Az meg hogy keményítesz az is eléggé homályos fogalom. Bár azért szerencsére az utcai telók általában hülyebiztosra vannak megcsinálva, nem tudsz akkora tartományban állítani hogy nagy baj legyen, de azé jól el lehet rontani azokat is
Egyébként valóban lehet hogy maradt benne valamennyi. Ha megmértétek volna kiöntés előtt az olajszintet akkor nem lenne kérdéses hogy ugyanannyi ment e vissza
Levegőnek meg kell lenni benne (légrés).
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz boogie84 #19901 üzenetére
ez fasza kör volt
szimeringet mondjuk ki kellett volna cserélni a szakinak. Kevesebb olajjal jobban beesik az eleje fékezéskor.
talán ezt érzed, de fékhez nem sok köze van.
a két különböző olajszint nem okoz problémát, csomó motorban külön szárban van a csillapítás és a rugó.
nyakcsapágy után ilyen nem nagyon fordul elő, mert úgy húzza meg az ember, hogy ne legyen szar.
amit te hallasz az a fékbetétek mozgása max. mehetsz vele, csak fel fog koppani nagy fékezéskor az eleje valszeg. meg kanyar özben beesik, aztán azt hiszed kiment az első kerék.nem azt kell megbánni, hogy kicserélted az olajat, hanem hogy balfasz csinálta.
manualban ott van az olajszint, ki lehet mérni.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
doc
nagyúr
válasz boogie84 #19901 üzenetére
en is kerdezgettem itt tavaly egy furra, a fekezessel osszefuggo koppanasrol: fekezesnel, meg ha lassan is ment a motor, egy koppanast hallottam kozvetlenul a fekkar behuzasa utan
aztan talan Persu mondta hogy lehet hogy a fekbetet csusszan elore a helyen, es valoszinuleg tenyleg az lehetett
azota sokezer km-t lemotoroztam, a koppanas meg megvan, de minden mukodik tokeletesen
lehet hogy nalad is ilyesmirol van szo? -
boogie84
veterán
válasz Topiccsendőr #19906 üzenetére
ez fasza kör volt
Ne is mond.
Utolsó előtti mondatodon gondolkodtam amikor elkezdett ereszteni a teleszkópom.
Ajánlották a szerelőt. Ezért mentem hozzá.& (#19907) doc
Akk valszeg a fék lesz. De érdekes módon az első teleszkópolaj cserénél nem csinálta. Nem hallottam semmi ilyet.
Amúgy a kormánycsapágy nem gyári lett hanem hengeres.
Azt mondja jobb mint a gyári. Ezek után megkérdezem azt is h valóban jobb e, vagy átba...ott.?Győr környékén ki is volt az ajánlott szerelő?
[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
zack
nagyúr
válasz yodamastah #19903 üzenetére
Szasz mester! Bazz rég beszéltünk.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
válasz yodamastah #19910 üzenetére
Nincs fent egyik se. Majd holnap rád csörgök melóból, ha már ingyen van.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
Topiccsendőr
addikt
válasz boogie84 #19908 üzenetére
Hengeres az gondolom tugorgos csapagy a melyhornyu helyett.
Valoban jobb, bar nem ugy van ennel h alul tugorgos, felul melyhornyu?
Most mindketto tugorgos?
Talan tovabb fogja birni, szoval jobb tud lenni.Fekproblemad biztos szetszereles miatt van. Legtelenites kene, esetleg folyadekcsere, ha nem bszta ossze a tarcsat olajjal, vagy a betetet.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
boogie84
veterán
válasz Topiccsendőr #19912 üzenetére
Fekproblemad biztos szetszereles miatt van. Legtelenites kene, esetleg folyadekcsere, ha nem bszta ossze a tarcsat olajjal, vagy a betetet.
Mostani alakalommal nem volt szétszedve a féknyereg. Fékfolyadékot az előző alkalommal csinálta, akkor minden jónak tűnt. Ha nem fossa el magát a teleszkóp akk semmi gond nem lett volna.
A múltkori szerviz után is megtisztítottam a tárcsát féktisztítóval, és most is mikor hazaértem.Amúgy ott voltam a szervizen, nem úgy tűnt mintha kontár lenne, azt mondta h nem feltétlen kellett volna magát eleresztenie, ha nem is volt szimering csere.
(#19913) Daywalker: Az hát, csak azt akarom megnézni h ki ért hozzá!
(CBR 600 F4) Sima golyós volt.[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz boogie84 #19914 üzenetére
Lehet en vagyok bena, de neki nem allnek a teleszkopnak anelkul, h nincs kiszedve a kiflibol, ahhoz meg alap h a feknyereg le van szedve. Maskulonben nem tudod szerelni.
Mindenesetre rohadtul figyelnek arra, h a futomu top legyen, lehet nem kontar, csak masok a prioritasai.
En leszarnam h karc van az idomon, de legyen mar a normalis olajmennyiseg a futomubenNem menekülsz a csendőrség elől.
-
#25954560
törölt tag
válasz Topiccsendőr #19916 üzenetére
ja. nezhet ki csotanyul, de muszakilag legyen popec.
-
.mf
veterán
Nos urak,
holnap ki és hova pályára?Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
-
doc
nagyúr
en mentem mar autopalyan Z6-tal 150-nel durvan szakado esoben, es nem volt gond
remeljuk nem is lesz akkor is becsuszott majdnem a sport szelet a gatyaba, mikor feher aszfalton gyorsitottam egy erosebbet, aztan megcsovalta a farkat mondjuk olyat csinal fekezesnel is (hatso feket megtaposva), szoval kezdem megszokni, jo kis trening ha figyel az ember[ Szerkesztve ]
-
zack
nagyúr
Sosem használtam taposva hátsó féket. Csak lassításra használtam 30% hátsó 70% első, vagy 20-80%. De ezt is csak úgy ha már láttam kaki lesz a biliben. Az a helyzet hogy meg kell tanulni fékezni. Ez a legfontosabb. Pont ezek miatt amiket írtál. Drasztikus hátsó fék használatkor megcsúszik a kerék és irányíthatatlan a motor. A balesetek nagy részét sokan ezért nem tudják elkerülni. Az első fékkel mindent meg lehet és meg is kell tudni oldani. Senkit sem engednék 100LE feletti motorra ráülni amíg nem tanul meg hatékonyan fékezni. Sajnos ebben igen kevesen járatosak. Maja 400 mondjuk más tészta, de ez nem is az a kategória. Hosszú mint a vonatfütty, far nehéz, kaki a súlypont...Persze egy 1000-es GSXR-hez képest. Itt kicsit alkalmazkodnom kellett az eddigi rutinhoz, és több hátsó féket használni.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
boogie84
veterán
válasz #25954560 #19915 üzenetére
Redbaronban csak a tagok motorjait javítják asszem. Mondta a csóka 4 5 éve h mennyi lenne az éves tagsági díj, abból most megvettem a fékbetéteket.
(#19916) persuader: Világos h nálam is lényeges h rendben legyen műszakilag. A f....om is tele van ezzel a szerelővel. Megbántam h egyáltalán odavittem hozzá, a teleszkópos dolgot 2× is megbántam.
Egyik kollégám említett egy ménfőcsanaki vagy másik helyet győr közelében. Nem tudjátok h esetleg melyik lehet?
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
vendingo
veterán
válasz boogie84 #19927 üzenetére
Nekem nagyon jó lett a telom olajcsere után.
Mondanám, hogy vidd el hozzá, de neked egy kicsit messze lenne (Lövő), meg a sok munka miatt csak későbbi időpontra tudna vállalni.
A csávó versenyszerelő és nagyon profin dolgozik. (3500/óra)
Ha érdekel, akkor megadom az elérhetőségét.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
"Drasztikus hátsó fék használatkor megcsúszik a kerék és irányíthatatlan a motor."
Drasztikus első fék használatakor is megcsúszik a motor és kimegy az eleje."Az első fékkel mindent meg lehet és meg is kell tudni oldani."
Ha meglehetne oldani minden helyzetet első fékkel, akkor minek a hátsó?
Nekem már mentette meg az életem hátsófék, amikor hiába vész fékeztem az elsővel, ment az orra és majdnem összetörtem magam, a hátsóval tudtam csak stabilizálni a motort illetve elkerülni az ütközést.A másik meg hogy szerpentinezéskor hátsót szoktam leginkább használni, de ezzel nem hiszem, hogy egyedül vagyok.
Engem friss motorosként doc szoktatott a hátsófékre egy közös motorozás alkalmával.
Mindenki használj úgy a fékeit ahogy akarja, csak baj ne legyen belőle.
Mindenkinek más a bevált megszokott módszer. Amíg nincs perec addig nincs gond.[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
doc
nagyúr
válasz vendingo #19932 üzenetére
egyebkent a "hivatalos" megoldas veszfekezesre:
eros hatso fek, majd annak lassu felengedese mellett progressziv elso fek huzas (persze mindez joval rovidebb ido alatt zajlik le, mint ezt a mondatot elolvasni)
idealis esetben a hatso fek vegig pont a csuszashatar alatt van, persze egy hirtelen veszhelyzetben, plane olyan aszfalton amit nem ismer az ember igazan, ez nehezen tarthato. de mivel a hatso kerek megcsuszasa eleg konnyen kezelheto, meg mindig jobb ha a fekezes kozepen megcsuszik a hatulja, mintha hatso fek nelkul joval hosszabb lenne a fektav[ Szerkesztve ]
-
boogie84
veterán
válasz boogie84 #19929 üzenetére
Megtaláltam, Csabci motor klinika.
Most is kimentem, megnyomkodtam a kormányt, és elég puhának érzem a teleszkópokat.
Tüzi: nemtod véletlen h a teleszkóp tetején és az alján lévő csavarokkal mit állítok? Ill h melyikkel mit. A felső lehet talán az összeülés-t?
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
Pocee
senior tag
-
boogie84
veterán
Ez alapján bőven kevés olaj van a teleszkópjaimban.
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
zsolt19900
őstag
nekem is 12k-t mondtak rá, hogy lecserélik annyiba a szimeringeket is meg az olajat meg a munkadíj is benne foglaltatik, de így vegyes érzelmekkel nézek a dolgok elébe lehet, hogy jobb lehet, hogy rosszabb lesz
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
boogie84
veterán
válasz zsolt19900 #19938 üzenetére
Ha nem ereszt, nem látsz vagy érzel semmit a fékezéskor akk azt javaslom ne nyúlj hozzá. VAGY jó szerelővel csináltasd.
Nekem sem az árakkal van a problémám, hanem azzal h nem úgy működik most a motorom, mint előtte.
[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
boogie84
veterán
válasz Daywalker #19940 üzenetére
Ha az előző tel.olaj cserénél ugyan azok a fékek jobban haraptak, csak a mostani olajcserénél került sztem kevesebb olaj bele, akkor most melyik a rossz?
Am most a fékek is kopognak amikor meghúzom a fékkart.
Még én szóltam rá h tegyen bele, mert túlságosan puhának látszódott amikor megnyomkodta.Az előző szervizelés után éreztem jónak mindent, ha nem fossa el magát a teleszkóp akk semmi gond.
[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
senior tag
Valami jóféle hátsó gumit keresek és nem vagyok képben melyik lehet a legjobb választás - ki mit ajánlana?
Megsétáltatnám végre többször pályán is az utcai gépem, ami elég vehemens viselkedésű 850ccm / 2 henger, még a '90-es évek közepéről, szóval nem az a kifinomult vajpuha járású sor4-es hatszázas..
Amit eddig kinéztem az vagy a Dunlop qualifier 1 vagy 2, vagy a Conti sport attack 2, avagy a Michelin Pilot Power 2, de még a Pirelli diablo rosso 2 is lehet. (mind max 40e pénz közelében van)Avagy ezek közül szinte tök mindegy melyik, mert a kocamotoros szintet bármelyik kiszolgálja?
Még az se lenne rossz, ha egy szezont teljesen végig bírna normálisan. kb azt a 8-9e Km-ert.
-
vendingo
veterán
Nekem volt/van Sport attackom, aztán előre került sport attack 2 és most hátulra is azt veszek. Nekem mind a 2 bevált. Az én hátsómban kb 10-12 ezer km körül lehet és még van rajta egy kevés. Az első gumi 2 hátsót kiszolgált.
Idén én is szeretnék párszor lemenni pancsira.A sima sport attack és az újabb fajta között különbséget nem vettem észre, nem tudom, hogy az újabb hátsó megéri-e azt a +12 ezer ft-os felárat a simához képest.
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
yodamastah
őstag
Ha pályázgatnál akkor mindenképpen oylat amit a gyártó is utca/pálya guminak árul. Pölö Conti Race attack street, Metzeler K3, stb...
Persze lehet túra gumival is pályázni, csináltam én is. Sőt a mai sporttúra gumikkal tényleg jól lehet csapatni. De egy jó sport gumival ami pálya használatra is ajánlott, azzal elég jó tempót lehet menni, valamint pofára esni is sokkal nehezebb lesz.
-
Integra
titán
válasz yodamastah #19945 üzenetére
tegnap mentem egy kört és azért azt érzem, hogy a k3 interact inkább pálya, mint utca. szárazon ok, de nem melegszik utcán úgy fel, mint mondjuk egy m5 interact. esőben meg sehogy sem érzem biztonságosnak a k3-at. ellenben a z8 interact atom, annyira jó esőben is.. legkevésbé sem félek a tehénnel esőben sem.
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Djuree
félisten
olajat honnan érdemes most rendelni? olyan hely lenne jó ahonnan egyúttal láncsprayt is tudok rendelni meg szűrőt is.
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
senior tag
Köszi, Noshát kb erre számítottam, ahány ember, annyi féle ajánlat..
(És akkor még kicsit lehetne játszani a méretekkel is..)Ugyanígy teszteken olvasva sem lehet teljesen jól eligazodni, annyira használat / motortípus függő lehet a dolog.
A Metzeler Z8 egyébként eléggé új típus, árban kicsit túl is licitálja a már említetteket.. -
Integra
titán
a z8 interact utcai gumi, a tiedre is ideális választás, de nem igazán pályagumi, nem tudom, hogy ott mit bírna ki. sosem mentem fel vele pályára, valszeg nem is fogok. de utcára túramotorok alá profi, első perctől fogva imádom. öregem is csak elismerően bólintott rá, pedig ellenkezett, hogy miért akarom a gyári brdigestone-t azonnal lecserélni még üzembe vétel előtt.
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- iPhone topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós topik
- Óra topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- DIGI Mobil
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...