-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Integra
titán
válasz Type-R #20148 üzenetére
bevallom, nekem ahhoz már nem volt lélekjelenlétem, hogy még utána menjek, örülök, hogy időben megtudtam állni és elkerülni.. sok necces helyzetem volt már az évek alatt, de ilyet.. és nem én voltam profi, hiába a sok tréning, pályázás és utcai motorozás, hanem az mentett meg alapvetően, hogy nem mentem gyorsan és előre tekintő voltam. így volt időm még jobban lelassítani és kikerülni
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
ALI_G
veterán
En facant utottem a hetvegen. A hulye pont elem setalt, hiaba dudaltam, fekeztem es epp hogy nem telibe mentem at rajta. Valszeg ezert nem estem el, tukorben lattam a repulo tollakat.
-
.mf
veterán
Nekem tavaly volt majdnem motorral fácánra esetem, csak nálam nem sétált, hanem pont előttem repült fel - viszont nagy állat lévén olyan lassan tette ezt, hogy koppig be kellett húznom a fejem a tankra. Még jó, hogy a fos útminőség miatt nem tudtam gyorsan menni, különben számba repült volna a
sültgalambnyersfácánFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Steven
addikt
fzs 1000 re milyen plexi kiegészítőt lehet venni hogy ne a fejemre fújja a szelet... ami állítható... giviből van olyan...? sokat láttam de lövésem nincs melyik való az enyémre...
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
AndrewTdi
addikt
Sziasztok!
Általánosságban a Kawákról mi a vélemény?
Szeretnék mostanság motort vásárolni, de nem igazán ismerem még őket.
Valami naked ( szerű) motort szeretnék, ne nagyon legyen öregebb mint 2006, és max 1M.
tegnap linekem fazert, azok is teccenek. most találtam egy Sakit ami szintén teccik.De mindenféle ajánlást is megfogadok.
[ Szerkesztve ]
-
KoVee84
senior tag
válasz AndrewTdi #20156 üzenetére
Nekem volt Z750-em és lesz is egyszer még
A 2006-ig tartó széria kicsit jobban megy, de jobban is vibrál, és a futóműve is gyengébb, mint a 2007 utániaknak. Semmi komoly hibáról nem tudok. Jóval nyomatékosabbak, mint a 600-as konkurensek.
Ebben a kategóriában ha a japán gyártók közül választasz nem nagyon tudsz melléfogni, max akkor ha vmi kókányolt szart veszel. Azt vedd amelyik jobban tetszik: Suzuki GSR, Honda Hornet, Yamaha FZ6, Kawa Z750.[ Szerkesztve ]
-
zsitvayb
csendes tag
Sziasztok,
Előre bocsájtom, hogy egyelőre elég laikus vagyok a témában...
A tegnapi gurulás előtt véletlenül tüzetesebben ránéztem a hátsó gumira és azt vettem észre, hogy bizony elkopott, ráadásul elég szépen kockásra is sikeredett. Mellesleg egy Michelin Pilot Power gumiról van szó elől-hátul, amiről azt gondolom, hogy egy sportosabb gumi.
Szeretnék valami túrásabb, kevésbé kopó gumit, mert javarészt úgyis tök egyenes úton túrázásra használom a gépet, pályára soha nem megyek, nagyon ritkán van egy kis hegyi ereszd el a hajamat, de ott is a saját határaimat előbb kimotorozom, mint a gumit.Szóval a lényeg, hogy motornál mi a módi: párban cserélni a gumit, vagy az első sportosabb mellé lehet-e hátra valami túrásabb, tartósabbat felrakni?
-
Integra
titán
válasz yodamastah #20161 üzenetére
igen, k3, m5 és z8 interact családot csak párban szabad feltenni, a gyártó kifejezetten kitér erre. pontosabban mondva nem használható interact gumi más gumival.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
yodamastah
őstag
válasz Integra #20163 üzenetére
Jó mentem én sok ezer km-t úgy hogy racetec k1 volt elől, hátul meg Z6. Tökéletes volt. A Racetec hátul nem bírta volna ki ezeket a túrákat Mentünk nagy esőben, melegben hidegben, nem volt semmi gond. Simán bevállalnám ezt a kombót bármikor. De ez az én döntésem volt, ezeket a gumikat elég jól ismertem akkoriban, és tudtam hogy vezessem a motort. Kanyarba befele lehet állatkodni a raceteccel, de nem lehet ledöntött motorral gyorsítani a z6-ttal. Vizen meg óvatosan mert a Racetec nem vezet el sokat, a z6nak meg középen nincs mintája. Másnak én nem ajánlom hogy kombináljon, mert ha elesik akkor én nem akarom ezt magamra venni
Itt egy kép az egyik K1/Z6 túráról még valamikor 2005 vagy 2006ban Bár lehet már mutattam
[ Szerkesztve ]
-
#25954560
törölt tag
válasz yodamastah #20164 üzenetére
igen, a z6-nak eleg jol kiismerheto hatarai vannak. viszont arrol valtottam fzr-rel conti road-ra es utana mar nem csereltem volna vissza.
az uj conti roadattack2-t es sportattack2 is ugy reklamozzak h a kozepe kemenyebb, a szelein meg jobban tapad.
de a z8-rol nagyon jo teszteket olvastam, en is kiprobalnam. -
Integra
titán
válasz yodamastah #20164 üzenetére
azokkal lehet is, csak az "interact" megjelölésű gumiknál tiltja a gyártó a vegyes használatot és ezt minden metzeler kereskedőnek is kommunikálnia kell és minden promó anyagon is fel van tüntetve.
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Hadd dicsekedjek: robogót akartam venni, aztán ez lett belőle? Nooormáááliiis??! Japán belpiacos csoda, 17 éves, "középretek" állapotban (törésmentes, szép gyári festés, hibátlan váltó és motor), de eléggé elhanyagolva.... Rozsdás csavarok, 2 db nem működő féklámpa kapcsoló (egész este azokat javítottam, sikerrel!)
Adatlapja itt, ha valakit érdekel. Elcseszett műszaki megoldásokkal, ilyenről még nem is hallottam: 1 db 124cm3-es henger, 4 szeleppel, 2 db kipufogóval és 2db (!!!) karburátorral! Akksi és láncszett új, gumik viszont nagyon rossz állapotúak. na, egy nagy képet is, ezt még az előző tulaj lőtte a hirdetéshez:
Az enyém 14 lóerős, tehát az A1-hez passzol. Egyébként megtaláltam benne a fojtást, az ülés alatt, a légszűrőház előtt van egy gumi idommal egészen picikére szűkítve. Gazdája egy idős öregúr (nálam is öregebb vagy 10 évvel), szerinte 70-75 körül járva 2,4-re jött ki az átlagfogyasztása az elmúlt 5 évben.(#20169) Integra: áhh, fenét. Amit már utálok benne, az, hogy szerintem k*rva hangos a kipufogója. Nem szeressen, bár legalább észrevesznek, ha jövök. Hátsó fék is elég gyetva, az első viszont kitűnő.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
zsolt19900
őstag
válasz Bogyó bá' #20168 üzenetére
betyáros egy masina sok sikert és sok-sok élvezetes kilóóóóómétert kívánok
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz #25954560 #20171 üzenetére
Köszönöm mindenkinek! Nektek is széles utat és gumifákat!
Ma egész este javítottam, mit szoptam azzal, míg rájöttem, hogy miért nem ég a féklámpám, egyik fékkel sem: mint már írtam, nem az égő, nem a vezetékezés, nem a biztosíték, hanem mindkét féklámpa-kapcsoló volt szar egyszerre. Persze erre nem is mertem gondolni, így gyakorlatilag lecsupaszítottam a mocit, mire rájöttem, hol a bibi. Szerencsére - némi villanyász gyakorlattal - megoldottam becsülettel. Azért igényes gazdája lehetett, mi?! Mikor végezte el utoljára a napi teendőket elindulás előtt?!
Érdekes viszont, hogy ennek az öreg masinának sokkal finomabb működésű a váltója, mint a vadiúj Yamaha YBR-nek, amin tanultam...Ja igen? a félbe görbített (felhajlított) rendszámtábla 2 db tök rozsdás, átmenő csavarral rögzítve, rendszámkeret nélkül. Szerintetek megoldható, hogy átíráskor új rendszámot is kérjek ehelyett? Vagy az drága lenne?
Megint más: Kalocsán nincsen semmilyen motorszerelő, a gumisok csak autókat szoktak javítani. Szerintetek egy gumisnál nekem kell kiszedjem a kerekeket, vagy azt megoldják maguktól? (Hátsó még talán 3-4 ezer km-t kibírna, de az első az majdnem tök sima, ráadásul repedezett is. Azt azonnal cserélnem kellene. Mondjuk van még vagy 2-3 hetem kicsit rendbe szedegetni a gépet, mire megjön a jogsim. Az eladóval úgy egyeztünk, hogy utánfutóval házhoz szállítja a gépet, így nem kellett kalózkodnom. Egész pontosan az eredetvizsgálóhoz vitettem, onnan 1000 métert illegálisan a benzinkúthoz, majd haza motoroztam vele
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
.mf
veterán
válasz Bogyó bá' #20168 üzenetére
Grat!
Az első lámpát cseréld le kerekre, máris jobban fog kinézni A két karbi eszeveszett Fék, futómű rendben?
Rozsdásodás simán lehet szállítástól - belpiacosok közül sok a konténeres hajóút után kicsit bebarnul, ahol simán csak vas volt. Kipuffból valószínűleg már kiégett a gyapot - utána lehet tömni, ha nagyon akarod, de szerintem nem baj, ha van hangja, talán jobban észrevesznek (amire itt nagy szükség van).
Kipuff, rendszám: szard le, dőlj hátra és élvezdFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Archer
őstag
válasz Bogyó bá' #20172 üzenetére
Az előző motoromat úgy vettem, aznap csináltatott friss műszakival, hogy a hátsó fékről nem ment a féklámpa, el volt állítva a kapcsoló, a tompított izzó jól láthatóan már kormos volt belül, nagyon a végét járta, az első gumi meg meg volt repedezve, úgy adtak rá friss műszakit... Jó, nem nagy dolgok de ennyit a műszaki értékéről, pénzlehúzás...
Amúgy tényleg szép motor, egyedül nekem az a szögletes lámpa kicsit szúrja a szemem de a japán gépeken valahol mindig kilóg a lóláb formatervezés szempontjából Sok balesetmentes km-t hozzá.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv!
Tegnap sikeresen bőrig áztam a pesti viharban, Pilisjászfalun tengelyig ért a víz az úton. Hátul a dobfék telement vízzel. Hogy tudnám leghamarabb kiszárítani a holnapi műszakira?
bogyo112: gratula a motorhoz, sok balesetmentes kilométert. Akkor a tiéd is olyan nagy étvágyú motor mint az enyém
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
csongi
veterán
válasz Szakbarbár #20178 üzenetére
Fekezessel. Mennyel vele es vasalad meg picit hamar meg melegszik es kiszarad.
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
Integra
titán
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
-
Type-R
őstag
Pár kép a Ducati Monster S2R Dark-omról. (meg a kutyámról, aki mindenképpen rajta akart lenni a képeken. )
-
shiNIN
tag
válasz Bogyó bá' #20168 üzenetére
Ó de pici Nem jártam erre rég, nem tudom, Neked mire kell, de sok kellemes km-t együtt
Mit lehet csinálni egy ekkorával? Engem egyre inkább zavar, hogy a 28 lovas aprócskámmal nem tudok előzni kanyargós úton... Tegnap folyton elém kerültek mindenféle járművek, nem mentek oly lassan, hogy könnyen megelőzzem őket (vagy nagyon zavarjanak, akkor is előzni szoktam), a kicsike ráadásul kedden kapott hosszabb áttételt, amitől picit gyengült s még nem tapasztaltam ki, mennyire... Forgalom nélkül a szolid magyar hegyekben teljesen jó .
Majd mesélj, mire képes a Tied
Csatlakozom ama véleményhez, hogy cseréld le a gumit mihamarabb, sokat tud rontani, ha nem jó, engem anno egészen elbizonytalanított, aztán gumicsere után meglepődtem, hogy hirtelen mennyivel bátrabb lettem kanyarban és esőben (nálam nem volt kopott, épp ez az, hogy nem kopott, nem tapadt). A leírásod alapján már úgyis megszolgálta az idejét a régi, jöhet az új pár. -
.mf
veterán
válasz shiNIN #20190 üzenetére
"Csatlakozom ama véleményhez, hogy cseréld le a gumit mihamarabb, sokat tud rontani, ha nem jó, engem anno egészen elbizonytalanított, aztán gumicsere után meglepődtem, hogy hirtelen mennyivel bátrabb lettem kanyarban és esőben "
Hehe, nálam most pont fordítva lett: BT-003 után felkerült a BT R10. Gumis mondta, hogy ez melegen még jobban tapad, de lassabban melegszik és könnyebben visszahül, úgyhogy esőben óvatosan. El kellett mennem pár helyre ebben az eső utáni, vizes-dugós úton, lakás utáni második-harmadik kanyar, fordulok ki, olyat drifteltem, hogy csak na sikerült megfogni, de csóvalt még kettőt a seggén. Szóval én meg ezen lepődtam meg
Ez a város egyre szarabbul motorozható vazze. Mindenütt dugó, bár autósok hozzállása idénre is javult, döntő többsége jófej, vagy félreáll, vagy félrehúzódik (mondjuk néha már csak akkor, amikor már megállva döntöttem annyit a motoron, hogy a tükrök között elférjek, de azért értékelem a szándékot), de még így is rengeteg olyan hely és helyzet van, ahol így se férsz el. Aztán egy csomó helyen terelés. Egyik dugót elkerülve a parlament előtt kötöttem ki, na ott meg konkrétan földúton mentem, már az aszfalt is el volt bontva.... agyrém...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz shiNIN #20190 üzenetére
Köszi! Magányosan kirándulgatni szeretnék vele (frissen szerzett A1/B125 jogsi, még a kezemben sincs a papír), eleinte 100-150 km-ekre, majd, ha élünk még jövőre is, akkor sátorral egy erdélyi körút, kempingekben alvással (1500km, 5-6-7 nap alatt). Bakancslista, vagy "kapuzárási pánik"... ... Ja, ötvenedik évemet taposom.
Aki 75-80-nál többel megy, az hadd menjen, aki lassabb, azt meg csak leküzdjük valahogy... Eleinte robogóban gondolkodtam, de ahogy ez felkerült a HaHu-ra, azonnal beleszerettem. Többé-kevésbé rendben van műszakilag, de az utóbbi években nagyon elhanyagolhatták. Van mit rajta bütykölni, remélem mire megjön a jogsi (még kb. 2-2,5 hét) addigra sikerül rendbe szedni, kicsinosítgatni. Most este a kuplungbowdent csináltam meg, nem vicc, most egy ujjal be lehet húzni! A rozsdát próbálom a krómokról eltüntetni, szerintem erre majd az egész hétvége rá fog menni. Kicseréltem vagy 20 db rozsdás csavart is rajta, lassan alakul ez. (Ma szabin voltam, mert délelőtt az átíratást kellett intéznem).Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
.mf
veterán
válasz Bogyó bá' #20192 üzenetére
Mire megjön a jogsi, jobb lesz, mint újkorában?
De azért nézesd át szerelővel is. Nem tudom, hogy folyadékcserék megvoltak-e már: nem csak motorolaj + szűrő, hanem fékfolyadék, hűtővíz, esetleg villaojalat is érdemes lenne cseréltetni, mert ilyen gépeknél az gondolom még sosem volt cserélve.
Jó terv, de:
1.) én hosszabbra tervezném, van ott látnivaló
2.) én nem egyből jövőre tervezném. Én az első 8-10k km után visszanézve és visszagondolva, csodálkoztam, hogy olyan kevés tudással (még most se sok, de kezdőként még annyi se), hogyan úsztam addig meg nagyobb baj nélkül. Kell néhány ezer km tapasztalat, hogy jobban megismerd a motort, jobban tudd kezelni, és fel tudj készülni olyan helyzetekre, amik váratlanok, de időnként előfordulnak (pl. beláthatatlan kanyarban egyszer csak egy álló kocsi előtted, vagy vki a szembesávból. Nagy kátyú az íven. Olajfolt. Eső. Megcsúszik a hátsó. Stb.)Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
vendingo
veterán
Amikor még csak 350km motoros tapasztalatom volt mentem Ausztriába 1 napos túrára, majd 4 hónapra rá mentem Montenegróba.
Az első napi szálláson nyögtem ki, hogy csak pár ezer km-es tapasztalatom van és hogy 4 hónapja van motorom.
Ez nekik fel se tűnt, végig az élbolyban haladtam, csapattam neki rendesen. Nekem valahogy a vérembe van a motorozás. Nem azt mondom, hogy profi voltam/vagyok, csak egyszerűen érzem a vasat.Bezzeg kocsi jogsin 4x-r elmeszeltek városin és miután meglett a jogsi utána is hónapokig szerencsétlenkedtem.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Bogyó bá'
nagyúr
Nem tudom, hogy Kalocsán van-e jelenleg motorszerelő, szerintem nincs. A hátsó féket kéne szétszedni, mert az marhára nem tetszik. Kopásjelző szerint a betétvastagság az rendben van, mégsem fog rendesen. Az első meg talán túl hirtelen is, bár csak a tanulómotorhoz tudok hasonlítani (YBR125). Ha nem lesz más, akkor nekiállok magam. Villaolajjal lehet hogy igazad van, bár semmi olajnyom nincs a telón, ettől ugye régi még lehet... Hűtővíz, na az nincs. Olaj frissen cserélve az előző tulaj által. Szelephézagot viszont szívesen ellenőriztetnék. Sajnos - mivel belpiacos japán a gép - nincsenek beállítási adataim, de szerintem a szerelőnek sem. Egyébként, ha unatkozni fogok valamikor, azt megcsinálom magam. (autónál anno nagyon sokszor ellenőriztem/ állítottam)
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
csongi
veterán
válasz Bogyó bá' #20195 üzenetére
Olajat cserelt, de a fek kapcsolok meg nem mukodnek. Akkor sem hinnem el ha kerdezne . Azon az egy vagy 1,5 liter olajon ne muljon csereld le. Ha csak olcsobb olajat teszel is bele Pl Mol, akkor is jobb, mert azt tutira tudod hogy friss es milyen tipus. Levego szuro sem lesz egyszeru. Ha szivacsos akkor moshato. Ha papiros akkor lehet megoldhato Olajos vaghato szurovel. Egy lap kb 1700 Ft. Elonye hogy tisztihato, hatranya hogy surubben kell. Hosszu tavon megterul az ara. Vagy fel is tehetsz egy sport legszurot. Azt is olajzni es tisztitani kell, torkosabb lesz a hangja, de az is lehet picit dinamikusabb lesz a moci.A hatso fek bovdenes? Gumi cserekor ugy is kiszeded a dobfeket. Csiszold fel, a fek kulcs tengelyt zsirozd be. Ha tudod es van lehetoseged akkor esztergalyossal szabalyoztasd ki a dobot. Ellenorizd a ferodol vastagsagat, ezt elol is nezd meg. Mivel kis kobcenti konnyu motor egy jo nevu ferodolossal ujra is ragasztathatod. Nehez lesz hozza alkatreszt talani. Ebay talan, az meg honapok is lehetnek. Fekfolyadek csere egyszeru. Jo eselyel a tartaly fedelen fel lesz tuntetve a Dot szam. Szerintem a dot3 jo lesz bele. Elso gumi csere lesz, ugyhogy ezt is megcsinalhatod. Vedd le a feknyerget, vedd ki a beteteket. Mosd el, brigeciol fogkefe es forro viz csodakra kepes Tisztisd meg a munka hengereket, majd egy pici olaj es nyomd vissza. Zsirozd be a csuszo csapokat.Szereld fel a feket kompletten.Lazisd meg a legtelenito csavart, es huzd meg lazan. tegyel ra csovet lehetoleg atlatszot. Vedd le a tartaly fedelet, injekcios fecskendovel szivd le a tarzalybol a folyadekot majd ontsd bele a frisset. Nyisd meg feknyergen a legtelenito csavart. Ne pumpald a feket!!!! Figyeld a tartalyba a szintet es ontogesd utanna, nehogy ki uruljon mert akkor levegos lesz. A masodik tartalynyi olaj utan a lenti csobe meg kellene jelennie a friss olajnak. Huzd meg a legtelenitot. Ontsd fel a tartalyt megfelelo szintre. tedd ra fedelet, pumpald fel a feket. Ellenorizd ujra a szinetet, es csavarozd vissza a fedelet.
Ennyi es a folyadek cserelve. Egy uj feket fogsz erezni[ Szerkesztve ]
-
csabyka666
addikt
Üdv!
Lehet, hogy off lesz a kérdésem, de le tudnátok írni nekem pontról pontra, hogy használt motor vásárlásakor milyen teendőim vannak? Kezdve onnantól, hogy elmegyek a motorért...
Miket vigyek magammal, milyen sorrendben kell végigjárnom a hivatalos szerveket, stb.Tudom, sok helyen fenn van neten, de jobb szeretném olyantól hallani, aki nemrég átesett már a procedúrán, szóval friss infók kellenének.
Köszi!
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz #25954560 #20198 üzenetére
Te egy isten vagy! Hálám sírig üldözni fog!
Ki lehetett az a beszakézott, vagy drogos japán mérnök, aki egy egyhengeres 125-ös motorba 2 db (!!!) vezérműláncot és 2 db (!!!) karburátort tervezett? Ja, meg a hengerfej (szelephimbák, vezérműtengely, stb.) kenéséhez külön külső olajvezetékrendszert (szép krómozott csövecskék, elosztók mindenütt) ?
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok