-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
.mf
veterán
válasz Steven #19591 üzenetére
Na én arra ("M2" szlovák határig és vissza) tegnap voltam (oda kicsit, vissza rendesen eláztam), ma Budától délfele járkáltam össze-vissza. Péntek óta ~500km ment bele, pedig minden nap csak 2-2.5 órát volt időm motorozni
Közúttól nekem is maradna még egy ujjnyi majrécsík a hátsón (kb addig van simára, azaz közúton kopva), ha kimész pályára, egyből eltűnik Nem is kell közúton feszegetni. Hülye autósból is rengeteg.
/ mai agyfasz: előző kereszteződésnél 40-es tábla, záróvonalas, de szvsz enyhe kanyarok le a "hegyről", s sorba olyan autósokba (nem egybe, éppen ez a szomorú!) botlok, akik tartják a 35-öt, és folyamatosan fékezgetnek...... végén már elgurult a gyógyszer nálam is, pedig alapvetően nyugis vagyok. Ennyire nem tudnak vezetni? Ennyire fosnak? Vagy mi a fasz van?Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
zack
nagyúr
válasz Topiccsendőr #19598 üzenetére
Ez így van. Nem dilettánsok állítják be az optimális fordulatszámot. Amíg egy motor a tiltás alatti tartományban forog, a nyomatékcsúcs közelében, az nem lehet káros.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
alvaro
senior tag
válasz Topiccsendőr #19598 üzenetére
Bocs, fajlagosan a legkevesebbet akkor, ha terhelés van rajta. Ha krúzolás közben ezt le tudja cserélni alacsonyabb fordulaton nagyobb terhelésű állapotra, azzal nyert. Más kérdés, hogy a váltó miért nem oldja meg magától, hogy egyenletes sebességet alacsony fordulaton tartson, gyorsuláshoz meg ráálljon nyomtékmaximumra... esetleg emelkedőn pörgesse még egy kicsit jobban.
-
alvaro
senior tag
válasz Topiccsendőr #19604 üzenetére
Igen ám, de a fajlagos fogyasztás függvénye nem egydimenziós: a leghatékonyabb pont egyik koordinátája valóban a nyomtékcsúcs szokott lenni. Azt azonban - úgy tűnik - kevesen tudják, hogy a másik koordinátán a motor terhelése található. A legjobb részek pedig a nyomatékcsúcs környékén magas terhelésnél találhatók. Az alacsony terhelésű állapotok (benzinmotornál) fordulatszámtól függően rossz, esetleg nagyon rossz hatékonyságúak.
Szerk. még annyival kiegészíteném, hogy magas terhelés alatt ilyen 80% körüli dolgot értek, a nyelezett motor hatékonysága ismét romlani szokott. Így alakul, hogy a feladatra "túl nagy" gép is többet eszik a kelleténél, meg a túl kicsi is, amit már nagyon kínozni kell.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #19604 üzenetére
Hasznos . Köszi!
Egyről beszélünk, csak másképp. A lényeg annyi a részemről hogy, az utazó sebességnél, kisebb fordulaton használható a motor. Az áttétel apró módosításával, és a görgő súlyának a változtatásával, alsó fordulaton megindul a motor, és nem kell a csúcs közelében járatni. Persze mindennek ára van. ez a gyorsulás rovására megy. Hosszútávon nem városi motorozásnál megéri. Persze ez is típus függő melyik rendszer mennyire engedi forgatni a motort. Az enyémnek 7200rpm-en lenne a nyomaték csúcsa. Nah most ha 130-nál ott forogna elég rövid életű lenne a vas. 5500 felett nem érzek nagyobb erőt, csak nagyobb fordulatot. Eddig 4800-5000rpm-el forgott a motor 100-as tempónál. Most 4200 körül van. nem érzem hogy nekem szükségem lenne még a "hiányzó" fordulatra. A lényeg ha lehet kíméletesebben is használni akkor mért ne tegye meg az ember?
A tuning lényege a nagyobb teljesítmény, ennél pedig az élet tartam növelés, és a takarékosság. -
Daywalker
addikt
Vett már valaki előre bekevert fagyálló hűtőfolyadékot motorba? a nem bekevert, még az is jó, majd bekeverem. Lecserélném a sajátomba, de nem tom mit/milyet vegyek, mire figyeljek. Előre bocsátom, Motul motocool meg az ilyen arany árban lévő cuccok nem játszanak. Megbízható, de normál árú megoldásban gondolkodom.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Topiccsendőr
addikt
válasz alvaro #19605 üzenetére
Igen, most h mondod belegondolva atveros a diagram, bar nem azert, mert a motor terhelese barhol is latszana. A motor terhelese itt mindig adott, ugyanis ennek a fajta diagrammnak a neve "teljesgaz diagram"
Akarcsak a tobbi loero/nyomatek adat.
Azaz teljesen nyitott fojtoszelep/tolozar. (Nyelgaz)
Ebbol a szempontbol kis gazallasnal sokat valtozhatnak dolgok.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
alvaro
senior tag
válasz Topiccsendőr #19608 üzenetére
Pontosan ezért írtam, amit: amikor egyenletes sebességgel halad, általában nagyon messze van a teljes terheléstől, és azért közúton ez viszonylag gyakori üzemállapot Ilyenkor általában tényleg jobban jár, ha odébb tudja tenni a motor munkapontját alacsonyabb fordulat + magasabb terhelésű pozícióba. Sajnos nem tudom, hogyan viselkednek az automata váltók (pláne robogóban), de szerintem a tervezésnél erre is, meg a nyomatékcsúcsos gyorsulás lehetőségére egyaránt érdemes figyelni. Hogy teszik-e, arról lila dunsztom sincs
-
vlevi
nagyúr
válasz alvaro #19609 üzenetére
"amikor egyenletes sebességgel halad, általában nagyon messze van a teljes terheléstől,"
A másik pedig, hogy az rendben van, hogy a nyomatékcsúcs közelében a legoptimálisabb a fajlagos üzemanyag fogyasztás, de nem biztos, hogy jól járok akkor, ha városban 1-esben 6500-as fordulaton használom a gépet. Valahogy négyesben 3000 körüli fordulatszámon kevesebbet fogyaszt
Az a grafikon ugyanis csak az 1-1 gyújtás közbeni égés tökéletességével, az gázok áramlásával kapcsolatban ad egy viszonyítást. Mert más fordulatszámon lehet, hogy ezeknek az értékeknek csak a 90%-át érem el, de mivel a fordulatszám csak a fele, mégiscsak jobban járok úgy. És akkor még egyéb tényezőket, amik közúton előfordulnak, számításba sem vettem. Pl. légellenállás. Ezresgixeren mekkora sebesség tartozik az optimális fordulatszámhoz? Gondolom 200 fölötti szám lesz. -
alvaro
senior tag
Nem, a grafikon mértékegysége (jobb oldalt) a gramm per kilowattóra, szóval a megtermelt "hasznos" (hajtó) energiára eső fogyasztás, fordulatszámtól függetlenül. Az ábra teljesen helyes és a maga módján hasznos, csak épp semmit nem mond a részterhelésű állapotokról. Azoknak a hatékonyságát a BSFC diagramm mutatja meg: tipikusan "pocsolya" vagy "szintvonalas domb" alakú ábra
-
Integra
titán
megtaláltam a füldugóim, holnap gurulás végre!!!!jah, hol kapni SKS légnyomás mérőt? sajnos nem találom az enyémet még mindig, kell egyet vennem...
közben találtam[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
senior tag
válasz canniball #19505 üzenetére
Ezektől a 'Kezdőmotornak nem ajánlok 400+-os motort" dumáktól én is feltudok fordulni.. micsoda baromság ez..
A korlátlan nagy A-s jogsit vajon milyen motoron szerzik meg?
Szerintem ha a vizsgát le tudják tenni egy 500-600-as motorral, akkor remélhetőleg nem fognak felborulni vele a forgalomba sem, én ezt megelőlegezném, mindannak ellenére, hogy nem sokat ér a jogsis képzés.
Minden más úgyis a csuklón (bocsánat, fejen) múlik.Miért kéne szívatni az összes kezdőt azzal, hogy kb 1 év múlva cserélje le a vasat? (úgyis ez a vége)
[ Szerkesztve ]
-
tutis
őstag
Budapest és vonzáskörzetében tudtok mondani kipuff összekötő-gyártó szakembert? (janódobon kívül)
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
lujo10
aktív tag
Most olvastam a hírekben, hogy ismét kevesebben lettünk, francba
Búcsúzóul:
“Most égi autópályán tartod az iramot.
szabad lettél, mint a madár,
mert nincs sebesség határ!
A mennyország vár,
s te hajtasz tovább……
Égi szervizekben dolgozol már
törött Kawasakik és Hondák,
régi motoros cimborák.
De mind kik itt maradtunk,
hiányodat látjuk,
s a felhőkre nézve
Néha rólad álmodunk.
Égi motoros menj hát utadra,
S fentről vigyázz barátaidra!"Egy igazi férfi Internet Explorer-t használ -> Kaland, veszély, kockázat. (Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm Uram, hogy legalább nem hullámzik!") Navigare necesse est, vivere non est necesse. Ja és Széles Utat!!!
-
vendingo
veterán
Az egy dolog, hogy nem ajánlják őket, de ha még V2-es is, akkor tuti a halál.
Ahány emberrel beszéltem első motor vétel előtt mindenki leszólta a V2-t mert hogy akkora a motorféke....
Unokatesóm is most akar motort venni de mindenki sor4-et ajánl neki. Ajánlottam neki SV1000-et, de arra azt mondták, hogy özvegycsináló, meg hogy motorfék....
Én megvettem a V2-est, imádom, a következő motorom is tuti V2 lesz.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
tutis
őstag
-
Integra
titán
válasz vendingo #19624 üzenetére
én nem értem ezeket az özvegycsináló meg hasonló trendi jelzőket. aki nem akar megtanulni v2 karakterisztikával motorozni, az ne motorozzon rajta. semmi baj nincsen a v2-vel. meg aki nem tud motorféket használni, kezelni, az ne üljön motorra.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz vendingo #19624 üzenetére
Ilyet v2 re csak az mond, aki nem ult 1000 sornegyen, meg harapja a sztereotipiakat.
Mindket fajtanak van csuszokuplungja, nem veletlen. A sornegy ezernek is baszottnagy a motorfeke. Csak mashol.
Mas tema.
Felvettem a ruhamat es konkretan szakad le rolam. Ezt dobhatom a kukaba egy az egyben.
Annyit kellene rajta bort cserelni h uj ruhat vehetek belole. Szoval uj ruha projekt miatt lehet tolodik ez a motorozas[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
csongi
veterán
A Duke is ezzel a blokkal megy, valaki már linkelte korábban. A tesztben dicsérték.
Kezdőmotor téma: Ha már valakinek van A jogsija akkor vegyen 400-650 közötti gépet. Tökéletes kezdőmotor. Egy két szezon és kiderül merre tovább. Onnan bármerre lehet elmozdulni, teljesítményben kivitelben.
Daywalker: Sejtettem Csak a víz miatt kotyogtam bele.
[ Szerkesztve ]
-
-
vendingo
veterán
válasz canniball #19631 üzenetére
Pár hozzáértő szerint a V2 nem való kezdő motornak, mert irgalmatlan nagy motorfékkel rendelkezik, és aki nem tapasztalt motoros az tuti elzakózik vele az első kanyarban.
De ez nem igaz, mert a V2 jó, csak páran túlmisztifikálják ezt a motorfékesdit. Az tény hogy van motorfék, de közel se akkora mint sokan állítják. Na meg a V2 hangja... az a durrogós rotyogásos hörgős... imádom...
Én kifejezetten szeretek közlekedni motorfékkel, jóformán csak megálláshoz használom a fékkarokat.
Párszor tréfált már meg esőbe visszaváltáskor mert kiment a segge, de már hozzászoktam.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
fattyu
veterán
-
canniball
nagyúr
válasz vendingo #19632 üzenetére
No de ez miért gond? Ha az ember egy új géppel találkozik akkor úgysem az az első hogy nekiáll a határokat feszegetni, hanem szépen-lassan kitapasztalja; így ha nagy a motorfék akkor idővel ahhoz szokik hozzá/azt tanulja meg kezelni, ha pedig nem akkora akkor a kisebbet. Vagy félreértettem valamit?
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
#25954560
törölt tag
válasz vendingo #19624 üzenetére
megjelenesekor talan a tl1000s-et hivtak ozvegycsinalonak, de azt sem a motorfeke miatt hanem talan a hatso felfuggesztes volt annyira pocsek h mar az elejen tobben eldobtak a gepet (bemutato napon motoros ujsagirok is talan?)
van neki motorfeke. de egy csoffadt cbr600f3-at is vissza lehet ugy valtani h egy pillanatra meg akarjon allni a hatsokerek. szoval persuval ertek egyet: legtobbszor azok hujjognak az ilyesztoen nagy motorfekrol, akik sor4 1000-en sem ultek. (mas kerdes h egy kezdot meglephet egy v2 1000, de ot es sor4 1000 is)
-
Integra
titán
végre van új nyomásmérőm. így sikerült minden idők legdrágábbját magaménak tudnom, taps.. de ha két hét múlva vagy bármikor megtaláljuk a régit valahol, én bizisten kifizettetem apámmal...
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Daywalker
addikt
válasz yodamastah #19641 üzenetére
Azért a TL-nél sokkal erősebb De amúgy igen, abszolút a geometria miatt ideges.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Integra
titán
válasz #25954560 #19639 üzenetére
minden motorozás előtt. igazából ez a leghasznosabb eszközöm az összes közül, komolyan. soha nem bántam, hogy megvettem az elsőt. most persze igen, de ráfogom az öregemre, hogy ő tehet róla tényleg bátran ajánlom, nagyon hasznos és pontos kütyü.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz Daywalker #19640 üzenetére
tegnap mentem ki szüleimhez, szentendrei út, piros lámpa. emberünk dobozos 1200gs-en feszít, zöld, egyes, egykerék, majdnem akkorát vágodótt mint annak a rendje, janizás felsőfokon. röhögtem is volna rendesen, de csodával határos szerencsével megúszta. de nem volt neki elég, a következő pirosnál megismételte, egy fokkal jobban...
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
#25954560
törölt tag
ezert irtam.
nemtom mennyi palyazasa lesz iden, de nem gondoltam h minden hetvegen nekem is van nyomasmerom, de a palyahoz kozeli benzinkut nekem eleg szokott lenni. ha hosszabb tavra indulok, akkor is. bejaratott kut otthonhoz kozel, tankolok, megnezem a guminyomast, megiszom a redbullomat es huss!mod:
Integra:
na ezaz, minden motorozas elott szoval havonta hanyszor?[ Szerkesztve ]
-
boogie84
veterán
Nem tudom érdekel e valakit, az email , amiben a fénykép szerepelt a felniről, és a fogyvédelem szerepelt megtette hatását.
Ma reggel azonnal hívott a mókus a Real-tól, h valamikor bevihetném megnézni.
Bibi h reggel 10 fok van, délután meg csak 17:00-ig vannak nyitva.Mit lehet kihozni ebből a szituból? Mit gondoltok?
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
Archer
őstag
válasz boogie84 #19647 üzenetére
Tényleg az a baj, hogy ott mindjárt kellett volna reklamálni (nem okoskodás képen), most így bizonyítsd be, hogy nem már így vitted oda. Ha olyan a cég és ad a jó hírére valamint Te is nagyon erélyes leszel velük, talán lenyelik a békát is kijavít(tat)ják, másképp viszont valószínűleg Neked kell lenyelni, fogyasztó védelem ide vagy oda.
Egyébként tényleg baromi dühítő tud lenni az ilyen, ok, hogy lényegében nem befolyásolja semmilyen módon a motorozást de aki érzékenyebb az ilyen esztétikai dolgokra (pl. én is) annak azért felb.szhatja az agyát. Igen is figyeljenek oda arra amit csinálnak ha már egyszer ezzel foglalkoznak.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
veterán
üdvözlet!
elöljáróban annyit, hogy semmit sem értek a motorokhoz, azon kívül, hogy vagy tíz éve egy haverom váltós 50 ccm-es riu (vagy milyen) márkájú motorját kipróbálhattam.
az jutott eszembe, hogy munkába járásra tök jó lenne egy moci a jóidőben, ezzel gyorsan lehet haladni. a táv kb 15km lenne, lágymányosi híd - római part a rakparton. ehhez milyen motor dukálna? egy sima kis robogóval nem merészkednék oda le, ezen kívül meg nem tudom milyenek léteznek szóval ti, mint szakértők milyen gépet vennétek erre a napi 2*15 km-re, vegyük figyelembe azt, hogy lehet, hogy nagyon megszeretném a motorozást, és akkor kicsit túrázgatnék is a hegyekben vele.
köszi az ötleteket aztán majd az árakból kiszámolom, hogy megéri-e nekem/megengedhetem-e magamnak.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Egyre gyorsabban ügyködik saját HBM memóriáján Kína
- Eleglide C1 - a középérték
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Energiaital topic
- Robogó, kismotor
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...