-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
stifi
senior tag
én nem értem miért teszel olyan óriási különbséget az autópálya és mondjuk a 4 sávos szentendrei út között.
utóbbin állandóan jobbról-balról előznek/haladnak el és a megyeri hídon 100-zal is lehet menni, majdnem autópálya.
a jobbra tarts mindenhol kötelező, csak városban mindenki leszarja, autópályán meg sokszor leszarják.
ésszel kell menni és akkor sehol sem lehet probléma a jobbról elhaladás.Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Bogyó bá'
nagyúr
Többsávos théma: tud a fickó!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Archer
őstag
Egy szóval sem azt mondtam, hogy oda-vissza cikázok a sávok között mint valami hülye akciófilmben de most képzeljük már el a szituációt, mondjuk 50-es megengedettnél haladok a külső sávban 50-nel, a belsőben meg a sok gyökér bedugul aztán ott szötymörögnek amennyivel tudnak. Erre az a megfelelő megoldás, hogy én is visszalassítok az ő tempójukra, hogy véletlenül sem haladjak el egy autó mellet sem, aztán szépen vonatozunk mind a két sávban 35-40-nel. Ugye, hogy nem életszerű? Elméletben a jobbról elhaladásnak sem szabadna veszélyesebbnek lennie (párhuzamos közlekedésről beszélünk) mint ha balról elmennek melletted, mivel a jobbra sorolónak is ugyanúgy kutya kötelessége lenne meggyőződnie ennek biztonságosságáról.
Ha összevissza mennek az emberek, mint a vakegér, tök mindegy éppen milyen szituációban vagyok, mindegyik veszélyes lesz. Szabályos keretek között nem szabadna, hogy veszélyesebb legyen. Ne jöjjünk itt olyanokkal, hogy nem számítanak rá. Bele kell nézni abba a rohadt tükörbe minden irányváltoztatásnál, többször is. Hangsúlyozom mégegyszer, a megengedett sebességhatárokon belül értem a jobbról elhaladós dolgot, nem 3. nyélgáznál.Más: sajnos nagyon rossz szezon volt az idei, az egyik (távolabbi) ismerősöm egy lábbal, fél vesével fekszik a kórházban több hete, talán még mindig nem ébresztették fel, a másik nemrég került oda, ő úgy néz ki, "megúszta" pár törött csonttal, mindkettő motoros baleset. Úgyhogy vigyázzon mindenki, a motort össze lehet kalapálni, az embert már sokkal nehezebb...
Amúgy apám mozdonyvezető, tudna ő is mesélni a vonat elé ugró öngyilkosokról meg hogy utána még a mentős, rendőr is rosszul lesz. Csak nem nagyon mesél...Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
torzo
Ármester
válasz Archer #40257 üzenetére
Rossz szezon, rossz szezon! Tényleg jó páran otthagyták a fogukat, de amelyikről volt rendes, részletes infó, ott mind kiderült, hogy baromkodás volt az előzmény. Mindegyik pilótát sajnálom, de sajnos, elsősorban ők tehettek mindenről. Balra nagy ívben egykerezéssel Hayabusával, motorozás utassal részegen brahiból...
Ha ésszel mocizunk és rendesen figyelünk, állítom, nem veszélyesebb, mint az autó.
És ha nincs jó napja az embernek, akkor ne üljön rá a vasra! -
Archer
őstag
Ne törj senki felett pálcát, egyszer te is kerülhetsz húzós szituba. Az hogy te betartod a szabályokat, nem véd meg mindentől. Nem tudom, a részeg Hayabusás hogy jön ide de jó nagy marha, aki ilyen mögé még fel is ül (amúgy a forgalomban egykerekezőket én is lerúgnám legszívesebben a motorról, ahogy eddig tapasztaltam, ez inkább a supermotós hülyegyerekek szórakozása). Vagy ott van pl. a már itt is említett Molnár Dénes (a 600RR topicban szokott tevékenykedni), kiugrott elé egy vad aztán annyi. Az ilyeneket szinte lehetetlen kivédeni aztán a többi már nem rajtad múlik.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Sianis
addikt
válasz Archer #40257 üzenetére
Ehhez egy gyors, no offense, megjegyzés. Az, hogy 50 a megengedett legnagyobb, nem jelenti, hogy annyival kell menni. Ha látod, hogy a másik sáv be van dugulva és te úgy ítéled meg, hogy van esély, hogy kijön eléd valaki, hát lassítson! Mindig az helyzetnek megfelelően kell megválasztani a sebességet. Én tuti nem mernék 50-nel elhúzni egy ilyen kocsisor mellett.
-
kcsa
veterán
válasz Archer #40257 üzenetére
Elég szar szezon valóban. Engem is elcsaptak egy hónapja (nyolc év motorozás után...) és hétfőn a kollégámat is. Mindketten balról előztünk - illetve elhaladtunk, csak hogy ontopic legyek.
-
torzo
Ármester
válasz Archer #40259 üzenetére
Dehogy török pálcát, sajnáltam mindegyiket, hidd el! A Hayabusás bulinak szinte betege voltam, mert ismertem a srácot. Ő nem volt részeg, csak játszotta egy kicsit az agyát, egykerekezett aztán bummm, keresztbe egy furgon, akkor a srác már kb 120-nál tartott.
De a részegen oszlopnak menőt sem bántom, csak.....Na, hát szóval nem kéne borzolni az idegeket!
Igen, vannak kivédhetetlen szituk is, de szerintem ezekből van a kevesebb. -
Ribi
nagyúr
válasz Archer #40257 üzenetére
"Ne jöjjünk itt olyanokkal, hogy nem számítanak rá." Hát pedig ez az igazság. Emberek amikor simán előznek se nagyon szoktak tükörbe nézni, hogy valaki már elkezdte-e előzni a sort, simán kihúzza. És akkor miért ne mondjam, hogy nem számítanak rá? Nem is a nem számítanak rá, hanem a totál beszűkült vezetés/tapasztalatlanság. Vasárnapi vezető kifejezés sem véletlen alakult ki. Azon aztán nem számítanak semmire. És emiatt totál életszerű az is, hogy egy hirtelen bedugult sorból az emberek körülnézés nélkül vágnak át a másik sávba. Szerencsére sok vezetés után az ember már reflex szerűen figyelni ilyenkor, hogy autónak fordul kifele a kereke, index sehol, na akkor van a masszív fék mert jön ki mint a birka. Összes felmenőjének megemlítése ABC sorrendben, masszív duda, majd visszanézve konstatálod az arckifejezéséről, hogy azt se tudja mit csinál.
-
stifi
senior tag
válasz Archer #40259 üzenetére
Dénest ismertem, nagyon jó srác volt, imádta a párját és tegnap született meg a kisfiuk akit már nem láthat. Ott voltam a temetésén, a baleset előtti héten együtt motoroztunk a Hungaroringen, tehát semmi okom nincs rá hogy rosszat mondjak róla, aznap is haza indult a családjához (motoros oktató, versenyző és újságíró volt, Kakucson oktatott a baleset napján)
De az fix, hogy nem 90-nel ment, kiugró őz ide vagy oda.Mindenkinek nagyobb a túlélési esélye ha betartja a sebességhatárokat (itt arányokra gondolok, például közúton ha 100 helyett 200 km/h sebességgel esel el, akkor nem kétszer annyi az esélye hogy megdöglesz, hanem 100-nál még jó esélyed van, 200-nál közelít a nullához.)
Sajnos ez a motorosoknál tabu téma, de attól még igaz.Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Archer
őstag
Mint írtam: elméletben nem szabadna veszélyesebbnek lennie. Viszont sajnos valóban sok a gyökér/rutintalan/elmebeteg az utakon, így ugrik az elmélet. A hétvégi sofőrökről: az, hogy bénázik a gépkezeléssel, lefullad, szötymörög mert bizonytalan, az csak egy dolog, de az elméleti részt akkor is ismernie kell(ene), mikor kinek van elsőbbsége, telezöld melyik idegen bolygóról került ide, stb. szóval azért ott is sántít, hogy mert keveset megy.
stifi: így még rosszabb hallani a történetet, bár ez mindegyikre igaz. Arról nem szólt a fáma, hogy mennyivel ment, lehet, hogy megússza, ha lassabban megy de neki ez már mindegy. Kicsit amúgy ilyen téren is megy a képmutatás, ajánlgatják (itt is) a 600-as, 1000-res meg még nagyobb gépeket de gondolom mindenki mindig betartja a sebességhatárokat...
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
.mf
veterán
"Mindenkinek nagyobb a túlélési esélye ha betartja a sebességhatárokat (itt arányokra gondolok, például közúton ha 100 helyett 200 km/h sebességgel esel el, akkor nem kétszer annyi az esélye hogy megdöglesz, hanem 100-nál még jó esélyed van, 200-nál közelít a nullához.)"
Sajnos ez se teljesen így van.
Dénesnél sajnos nagyon összejöttek a dolgok, mert ha jól tudom és láttam (pár nap múlva jártam arra), abba halt bele, hogy az ütközés után fának csapódott, amit még 50-nel sem biztos, hogy túlélsz. Ugyanígy egy korlát-oszlop, lámpaoszlop...
Kár érte, rendes srác volt. Amikor frissjogsisként mentem Safetyre, ott találkoztam vele először (cikket írt a képzésről).Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
stifi
senior tag
válasz Archer #40266 üzenetére
mondom, ez a motorosoknál tabu téma.
_senki_ nem beszél arról hogy mennyivel ment (és valószínűleg senki sem tudja megmondani, én sem!), és senki sem meri felvállalni hogy gyorshajtást feltételezzen (én is csak spekulálok)
pedig egy baleset mindig több tényező együttállása, nem lehet csak és kizárólag 1 dologra fogni mindent..meg amúgy is mindegy már, megtörtént. ennek ellenére én igyekszem ésszel közlekedni, mert azzal 1 lehetséges veszélyforrást kizárhatok!
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
vendingo
veterán
Hosszútávra hogy érdemes elrakni a motort?
Itthon rohad tesóm motorja amit én nem szeretnék használni, ő pedig jövő nyárig tuti nem fog ráülni. Annyi a teendő, mintha télre tenném el? Tank feltölt, akku kivesz, motor letakar?Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Something_
őstag
Most nezem, hogy 85e egy 600as sportmotor atirasi koltsege mindennel egyutt.
Nagyon-nagyon csodalkozom, hogy meg nem gyujtottak fel a parlamentetKiszamoltam autora. 125e vicc.
-
Outlander
őstag
válasz Something_ #40274 üzenetére
Ott valamit elszámoltál, vagy belekalkuláltál egy deák igazolványt is a műszakira?
ui: vagy ilyen 1-2 éves motort néztél 100 kw-al? Mert akkor jön ki olyasmi összeg.
[ Szerkesztve ]
Work until You no longer have to Introduce Yourself.
-
-Mike-
addikt
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #40279 üzenetére
Kicsit más megközelítésben: [link]
-
Archer
őstag
válasz Something_ #40277 üzenetére
Nézd meg egy ezresre ugyanerre az évjáratra a "súlyadót", az is vicces. Ha meg egy évvel öregebbet írsz be, majd egy húszassal olcsóbb...
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Something_ #40283 üzenetére
kW-hoz ne LE-t írj. Vagy az M1-es Yamahát nézted?
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Something_ #40285 üzenetére
Jó, már leesett, te az átírást mondod, én meg a teljesítményadót.
Egyébként, most, hogy nézegettem van ez az oldal, meg mondjuk ez, kipróbáltam 2007-tel meg 132 kW-tal, és tök mást ad ki.[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #40281 üzenetére
Vazz, a Totalcar cikket akartam linkelni ugyanerről a motoros balesetről.
Látszik, hogy nagyon "paintek" volt. Nem figyeltem a vágólap tartalmára.
Szerk: most megyek, és belinkelem a kismotorosba is elrettentésül...[ Szerkesztve ]
-
canniball
nagyúr
'99-es Kawa ZZR600-hoz keresnénk fejidomot, guglival nem sokra jutottam, van tippetek merre?
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
emre
veterán
-
canniball
nagyúr
Köszönöm Uraim!
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
AndrewTdi
addikt
Sziasztok!
Ez mitől lehet ennyi?
-
canniball
nagyúr
válasz AndrewTdi #40293 üzenetére
Hívd fel, menj el, nézd meg, ha összekötöd egy gurulással akkor nincs olyan messze. De ótópályán talán még autóval sem. Ha tudsz vigyél magaddal valaki hozzáértőt; vagy azt is lebeszélheted vele hogy hozza le, Surival megnézeted és ha rendben van mehet vissza a cseregéppel.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Archer
őstag
válasz AndrewTdi #40293 üzenetére
Ez megint az a szituáció, hogy kell a pénz gyorsan? A többi 1,2-nél kezdődik, adja olcsóbban, mondjuk 1-ért, vagy akár 900-ért, az is feltűnő ár, aki ilyet akar, arra is tuti ráugrik, de ennyiért? Sehogy sem reális.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
.mf
veterán
válasz AndrewTdi #40293 üzenetére
Nagyon erős "túl szép, hogy igaz legyen" érzetem van.
Meg egy kicsit fura. Nem csak az, hogy kb. a pályagépek árában kínálja. Az is fura, hogy túrás plexi-magasító van rajta, mégis csak 25k-t mond, 8 éves kora ellenére... nálam az 2 jobb év, de még egy átlagos 6k-s évi futással számolva is duplája kéne legyen. Vezetett szervizkönyve van, hát... Ha tényleg csak 25k, akkor még gyári fékbetétek, tárcsáknak kéne lenniük, vagy max. nagyon frissen cserélve.A másik meg: azért egy ezres sportgép nem játékmackó. Robogón kívül van más motoros tapasztalatod? Nem biztos, hogy javasolnám...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok