-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
DigitXT
félisten
válasz Something_ #40801 üzenetére
Arról nem a robogó tehet, hogy a bőrkabátod kényelmetlen...
Jobb lenne bejáratni, mielőtt a 600-ason jössz rá, hogy ott is. -
Xaels
félisten
válasz Something_ #40797 üzenetére
A cipzáros pulcsin keresztül szépen meg lehet ázni. Egy normális kabát nem ártana, igen még a robogóra is. Nem álszenteskedem, mert anyagi okokból nekem fele olyan komoly felszerelésem sincs mint neked, de a bőrdzsekit mindig felveszem, mégis csak a létfontosságú szerveink 90%-a ott található.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
DigitXT
félisten
Ja, hát amikor elmegy az eleje, és nyalod a flasztert, nem kérdezi meg senki, hogy miről (robogó, chopper, sportmotor) estél le. Én pl. nagyon örültem, hogy az FF Pro L2 gerincvédőre kvázi kényelmesen felfeküdhettem, kicsúszva a perecet lényegében sérülés nélkül, és mivel a cordura kabát alatt volt, még a protektor sem sérült egyáltalán (amúgy ez a fajta rugalmas kialakítás, "behatás" után is újra használható marad). Amúgy a könyököm ért le először, és ott is FF protektor volt a kabátban, mert évekkel ezelőtt kidobáltam belőle a gyári szivacsot, bár reméltem, hogy nem lesz szükség rá, de ha már volt, nos: kiválóan vizsgázott!
Ui: én már anno sem javasoltam HGabor89-nek ezeket a külön felcsatolható karvédőket, meg ilyenek. Egy Action Shirt-tel jobban járt volna, és annak a protektorait berakhatná egy olcsóbb Cordura kabátba is. Már ha a költség szempont. (Nála láthatóan nem igazán.)
[ Szerkesztve ]
-
Xaels
félisten
[link] Azok az új XJR-ek Majd 20év múlva rájuk nézhetek kb... Eredetileg a Red Baron-ba is egy 400-ast mentem megnézni amikor a "Háború"-n megakadt a szemem.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
doboka98
tag
Sziasztok! 16 vagyok és gondolkoznék egy 125-ös vásárlásban. Egyelőre csak megtetszett a dolog, és olvasgatnék, csak nem tudom mit kéne. A legkezdőbb vagyok a motoros témában ezért is kérnék segítséget. Elsősorban egy ajánlást: alacsony fogyasztás, nem gyenge gyorsulás (CBR125 épp ezért felejtős), top speed nem kell túl nagy legyen és lehetőleg olcsó karbantartás. Előre is köszi és remélem jó topicba írtam .
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz doboka98 #40806 üzenetére
A ma kapható 125-ösök - éppen az A1 kategória miatt - mind harmatgyöngék, akár "sportmotor", akár hagyományos "naked", akár robogó. Ez van, cserébe nagyon keveset fogyasztanak. Valós 90-100 km/h végsebességre, 80-90 km/h utazóra számíthatsz (némelyiknek az órája persze jóval többet mutat).
Szerk: hogy konkrétumot is írjak: a kis váltósok között a Honda CBF 125 talán a főnyeremény. Robogóról nem nyilatkozom...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz doboka98 #40808 üzenetére
A kinézet, és a testhelyzet: a "sportmotoron" hasalsz, és körbe mindenütt burkolt. A "Naked", az a "hagyományos" motorkerékpár: sokkal kényelmesebb az előbbinél, viszont jellemzően nincs szélvédelme.
(#40809) vendingo: A társam egy olyannal volt velem Erdélyben, illetve a mostani hétvégét is együtt töltöttük (meg még 2 másik kis motorral) a Bakonyban. Azon kívül, hogy baromi nehéz rá felszállni egy nem túl magas embernek, valóban nagyon komoly gép. Végsebességre jó (valós 110), de 80-ig a csótányom jobban gyorsul nála. Utána meg otthagy... Ja, és azért az a gép nem túl takarékos, egy literrel többet kér azonos tempó mellett a 20 éves csótányomnál.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz doboka98 #40813 üzenetére
Ha van rá pénzed (meg nem vagy túl alacsony) akkor nézz egy 125-ös Varadero-t, a vízhűtéses, két hengeres kis túragép tényleg a lehető legkomolyabb a ketegóriában. (Csak drága, újonnan talán már nincs is, meg sokat fogyaszt.)
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Something_
őstag
válasz DigitXT #40804 üzenetére
Kicsit elkanyarodtunk a kérdésemtől :-) Értem én, hogy jót akartok, de tanácsot kértem egy full más dologban, arra pedig csak mf. válaszolt, ezúton is köszönöm neki.
Átbeszéltük már annó, hogy nem volt méret action shirt-ből, plusz nem nyerte el a tetszésemet a könyökvédő, ami külön van benne, az extreme-ba pedig az eladó szerint elősebb fajta van.
Szerintem még 1 hónapig tudok aktívan menni, ezt még kihúzom, aztán úgyis jön a nagymotor, arra pedig már pirulás nélkül felkapom a bőrkabit.
A kinézeten kívül még az is gáz, hogy tök rossz ülni a "fekvős" kabátban 90 fokban a robeszen.
Azt is írtam, hogy kihíztam a kabátot, le kéne adni egy kis felesleget, ami a szezon utolsó 1 hónapjában már nem annyira esélyesValamikor pedig el kéne mennem végre már megnézni az RR-t, még az sem biztos, hogy azt veszem.
-
Herczi
senior tag
Sziasztok!
Szerintetek mi pénzt érhet ez a dzseki ? Szembe jött velem ebayn aztán úgy megtetszett, de ahogy nézem már régebbi modell lehet, mert újonnan nem találom sehol. -
Archer
őstag
Ma néztem egy Ducati 1098S-t, Brembo elől-hátul, Öhlins, minden kutyafüle de az olajhűtő alatt a földön állt az olaj Amúgy szép motor nagyon meg biztos durván megy, hasalósabbnak tűnt mint az RR. Volt egy Gixxer, Marchesini felnik, Brembo nyergek (a pumpa viszont a gyári...), Lightech lábtartó, azon is minden kutyafüle de annak meg az eleje nem tetszett, olyan "ipari". Volt Kawa ZX6-os 2007 körüli, annak meg a lengővillája tűnt egy kicsit spórolósnak. Szóval megállapítottam, hogy az RR-em tetszik még mindig a legjobban és elmotoroztam a naplementébe
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
.mf
veterán
válasz Something_ #40816 üzenetére
Arra készülj fel, hogy a FF hát + mellvért egy kabáttal extra-passzentos (a váll- és könyökvédő pedig bele se fog férni, csak a külön protektor-helyettesítő fajta). Tehát vidd magaddal, amikor kabátot próbálsz, ha még nem vetted meg.
Ismerek arcot, aki kétrészes bőrben jár robeszon. Nem, nem pályán (olyat is ismerek), nem poénkodásból egyszer, és nem is egy hiperdurva robesz. Csak gondolom már ő is esett, és levonta a tanulságot.
Esetleg valami olcsóbb "egyszerhasználatos" kordura kabát? Az robeszon sem néz ki furán. Mondjuk szerintem egy bőrkabát se, ha jól néz ki, sőt, itt szokott elválni, hogy ki a motoros. Szoktam robogósoknak is köszönni. Ált. csak a futárok egy része illetve városon kívül azok köszönnek vissza, akik közepes-nagyobb robogón, rendesen beöltözve ülnek. Ők lefogadom, hogy motorosok.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
-Mosquito-
őstag
válasz Something_ #40794 üzenetére
Nekem ilyenek vannak. Ezeket mostanában kezdem el hordani,ahogy jönnek a hűvösebb idők. [link] , [link]
Archer:
Tegnap Mariazellből jövet kb 8-10 fős Dukis csapat jött velünk szembe.. Ennyi motorszerelő/bütykölő embert ritkán látni egy kupacban.
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Something_
őstag
Van egy 60-as Dainese/Puma kabátom, amikor még csak a gerincvédő volt meg, akkor volt épphogy jó. Megvettem a mellvédőt is, hát most meg mint egy kötözött sonka
Ez is alkalmi vétel volt, kintről hozták, szóval nem próbáltam.
Hétvégén be akartam menni a pardiba próbálni szettet, de nem értem oda. Viszont ahogy írtad, vittem magammal a csomiba a két protektort.
Azt persze tudom, hogy a különálló könyökprotektor nem fog beférni.
Lehet, hogy majd benézek a superzone-ba, nézek valami 20-30e-es mugenrace kabátot, habár már most sejtem, hogy ebben az 1 hónapban nem igen lesz szabadidőm elmenniMotorline-ba is akartam próbálni kabátot, de bazze, nincs méret semmiből. Sanszos, hogy pardi-ban is ez lesz, említette fattyu is.
Szóval érdekes lesz a szettvásárlás...
Felveszek majd egy - tegyük fel - rózsaszín kabátot, ami méretbe jó, erre lerendeli nekem majd a nekem megfelelő színűt 80e felárért, ami mondjuk 3-4 hét múlva megérkezik?Mosquito34: jók ezek a cuccok, nekem gyári aláöltözőm van, viszont ezt is csak "aláöltöző". Melegen tart, de én nem fázom itt bent a városban 50 km/h-val, hanem csak szimplán a kabát hiánya miatt átfúj a szél és bssza a vállam.
Annó még vettem egy nyakmelegítőt. [link]
Nem gondoltam volna, hogy jó lesz, de vazze, ha hidegebb van és ez nincs rajtam akkor szétcseszi a torkom a menetszél 50 km/h-val is. Ha ez rajtam van, egyszerűen meleg a nyakam, nem fúj át rajta a szél. Ilyen kéne a vállamhoz és örülnék még ebben az 1 hónapban.[ Szerkesztve ]
-
Xaels
félisten
válasz Something_ #40822 üzenetére
Lehet a veséd nem fázik, de azt sem árthat védeni a hideg menetszéltől.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
-Mosquito-
őstag
válasz Something_ #40822 üzenetére
Jahh,hogy még kabátod sincs és erről fúj a szél. A nélkül mostanában nemigen érdemes motorozni,még városban sem.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Archer
őstag
válasz -Mosquito- #40821 üzenetére
Nincs nekem velük gondom, tetszenek nagyon, de egy 6 milliós motor alatt ne álljon már az olaj 848 is csinos gép.
bogyo112: a 08-as 1000RR meg gyárilag eszi az olajat, nem is gyengén, úgyhogy a Honda sem tökéletes
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
doboka98
tag
Megnéztem a Duke-t, eddig abszolút első hely, viszont kérdeznék még egyet. Mi a gond a Yamaha YZF -el?
-
nagyúr
Remélem nem köveztek meg érte ha beteszem ide is.
Amint azt tudjátok tavaly óta szögre akasztottam a csizmát, eladtam a motort is, mert nem volt kivel bandázni, mert az összes motoros cimbora, vagy megnősült, vagy anyagi helyzete nem tette lehetővé a motorozást, vagy a munka mellett nem volt arra se ideje, hogy kihozza a vasat.
A mai világban meg luxus az hogy a garázsban áll egy K4 750 miközben ki sem hozom, magamban meg nem az igazi.
Szóval a lényeg hogy tartottam egy garázs takarítást, és megláttam, hogy a motoremelő állvány még megmaradt.
Gyakorlatilag újnak mondható, 1 telet használtam csak, azóta csak a port fogja, így ha valakinek esetleg kellene írjon rám privátba és 15K-ért viheti a kettőt. Amint a képen is látszik, szinte tényleg új, se kopás se festék lepattogás nincs rajta.
Pénteken megyek fel Pestre esetleg el tudom vinni magammal.[ Szerkesztve ]
Új hardverek számlával, garanciával érd PM.
-
Chappy
tag
Sziasztok!
Először is elnézést, ha hülyeséget írok, légyszi ne dobjatok ki érte. Egész életemben nem motoroztam, viszont egy jó ideje foglalkoztat a gondolat, hogy milyen jó lenne, tök praktikus meg minden, biciklizni pedig azért szeretek (ne a gyalogosnál lassabban haladó öregasszonyt képzeljétek el). Budapesten belül és nagyon jó alternatíva lenne a motor, de a jövőben szeretném olyan módon is használni hogy mondjuk leugrok vele a Balcsihoz/Debrecenbe/Bécsbe/hasonlók. B kategóriás jogosítványom van 17 éves korom óta, most 23 vagyok.
Az igényeimnek milyen motor felel meg? Nem tartom indokoltnak egy 1000-es motor beszerzését, de azért hosszabb távon olyan kellene, ami 140-160-ig azért kihúzatható az autópályán, meg gyorsul úgy mint mondjuk egy Suzuki Swift (tehát 85-tel haladókat meg tudjak kényelmesen előzni). Emellett szempont a fogyasztás is, országúton/autópályán reális az 4l / 100 km? Városban a 5l / 100 km (főleg azzal összevetve hogy autóban ha úgy mész 6-7 l kihozható bozonyos típusoknál, szigorúan nagy gyorsítások és klíma nélkül). A kérdés tehát az, hogy mekkora motorok tudják ezt teljesíteni? Azért fontos ez a kérdés, hogy milyen jogsit csináljak, A1, A2 vagy várjak egy évet hogy letehessem a korlátlant?
A gazdaságosság mellett persze még szempont, hogy a motort nem szerelni szeretném, hanem használni. Persze ha valamit csinlni kell vele az ok, meg tudom hogy gyakrabban kell karbantartani mint az autót, de nem szeretnék 2naponta motort szerelni, emellett ne is sokat kelljen alkatrészt cserélni/meg ne legyen drága. Persze egy kicsit jövőbeli kérdés mivel mire veszem (alsóhangon 1,5-2 év) addigra úgyis változnak a viszonyok.
Kezdésnek mit ajánlotok? teljesen tisztában vagyok vele, hogy nem 500-1000-es böszméken kell elkezdeni a dolgot, meg azzal kezdeni motorozni, mert az a felelőtlenség és hülyeség. Mindenképpen úgy csinálnám, hogy EGY jogosítványt rakok le (mert így is drága, ha kell még megvárom 24 éves koromig az 1 évet a korlátlanhoz), viszont kérdés, hogy A2-tőt lehet-e 125-össel csinálni? Vagy korlátlant? Emellett mennyire javasolt az, hogy először elmegyek valami alap moped tanfolyamra? A kozma utcában pl tartanak egész elérhető áron ilyet, motort is adnak. (A B-s jogosítvány egyébként is jó mopedre). És ha úgy érzem és az oktatók és azt mondják, hogy már egész jó, akkor vennék egy mopedet városi közlekedésre (Bp). Egyébként robogóból van olyan, ami belefér a moped kategóriába de azért tud 70-nel menni (gyors szakaszok pesten) és nem a simson?
Köszi előre is a helpet!
Üdv.
-
DigitXT
félisten
válasz Chappy #40831 üzenetére
Csinálj korlátlan jogsit. 600-as motorral (ésszel) el tudsz lenni.
A2-re nem vizsgázhatsz 125-tel. De miért korlátoznád magad,
ha csak a kor miatt nem, az meg jövőre meglesz... (Mopedet
felejtsd el! Rosszabb, mint a bicikli - bicikliúton se mehetsz.)Ha tanulni akarsz motorkezelést, vezetéstechnikai tréningek a
barátaid. A jogosítvány leginkább csak egy papír, ahol remélik,
hogy már tudsz motorozni+jajj, ne törd össze az oktatómotort.
(Abszolút alap tréningre meg talán jogsi nélkül is mehetsz...)Rászánt kereted jól gondold végig, védőfelszerelések stb. Nem
a majom a drága, hanem a banán. Bár néha a majom is. -
eszgé100
őstag
válasz -Mosquito- #40833 üzenetére
az már volt, hogy vegyen Hondát?
vagy az csak a totalcaron divat?"-Meddig tart a játék? -Amíg mindenkinek ki nem verik a fogát..."
-
Chappy
tag
Köszi a válaszokat mindannyiótoknak. Így akkor már világos, hogy 125-250-esekkel nem nagyon érdemes szórakozni ha messzebre is menni szeretne az ember, cb 500-at néztem a fogyasztása se vészes. Úgy körülbelül 1M a keret rá, persze nem most instant hanem a köv 3 év folyamán, beleszámítva az alkatrész cseréket, gumicserét, rendes motoros feleszerelést, jogsit. Egyébként egy ilyen cb500-as mondjuk olyan hosszabb túrára mennyire alkalmas hogy kimegyek vele zürichbe? (útközben szállással-alvással persze)
Itt voltatok már? [link] Lehet elmegyek egy bevezetőre 45-ért, annyira nem vészes (főleg hogy mindent adnak kesztyűt és cipőt leszámítva) ha a két nap alatt hasznosan töltik ki az időt (nem a vidéki tanítsuk meg a gyereket autót vezetni sok pénzért stílusban, mert sajnos nekem ilyen volt), viszont érdekelnének a szakértők véleményei, mert azért ennyi pénzt kukába már nem szívesen dobok :-) (topic keresőjét használtam, bevezetőről viszont nem annyira találtam véleményeket). Amúgy ha bejönne lehet a jogsit is náluk csinálnám, 100 eFt a korlátlanért nagyon barátságos dolog, eü-m meg úgyis van már (főleg hogy öcsém B jogsija 2 éve 200-ba került úgy hogy nem volt pótóra és nem bukott semmin).
[ Szerkesztve ]
-
.mf
veterán
válasz Chappy #40837 üzenetére
250 nagyobb túrákra nem biztos, hogy elég; onnan meg 5-600 a következő lépcső, közteseket itt nem árulnak.
Ha 1 M a keret, akkor 150 felszerelés, 100 jogsi, 100 átírás, adó, bizti, aztán így már nem is marad olyan sok motorra, meg utána első szerviz, kopó-fogyók cseréje, ha pl. láncszett (30-40k) vagy gumik is kellenek (vágott használt slick 25-jétől új sporttúra gumik 60-80k-jáig)...
Úgyhogy nem árt egy kicsivel többel számolnod, mert már a fix-költségek (felszerelés, jogsi, átírás-adó-bizti) is elég magasak.Aztán még a benyát, 6k-nként olaj + szűrő 10k, 5-10-15k km-enként gumi, 20-30-40k km-enként lánc, stb stb. Szóval nem olcsó hobbi, ezzel nem árt tisztában lenni.
Igen, a Safety-s képzés hasznos. Nekem is jogsi után első utam oda vezetett. Én inkább a jogsi közben vagy után az 1-es szintet javasolnám.
Az öcséd akkor nagyon drágán csinálta, hol volt, csak hogy tudjuk, hogy hova ne?...Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Outlander
őstag
Láma kérdés... vagy nem tudom.
De valaki elmagyarázná az ilyen tárcsafék zárak értelmét?
Tehát ott a "madzag " simán leveszem, szerszám nélkül, ott van maga a zár rész, gondolom ez maga a lényeg, de ez hogy/miként működik, mert valahogy nem tiszta számomra h egy ilyen 1-2 ezer ft-os mütyür miként véd meg egy motort?Work until You no longer have to Introduce Yourself.
-
Sianis
addikt
válasz Outlander #40840 üzenetére
Google a barátod, de azért van a madzag, hogy el ne felejtsd, hogy rajta van. Ellenkező esetben te magad fogod összetörni a motort, ha mégis megfeledkezel róla.
A zár maga pedig baromi egyszerű, nem forog körbe a kerék amíg rajta van a zár.
Más kérdés, hogy mennyit vég egy ilyen dolog, mindenki döntse el maga, hogy egy tolhatatlan motor mennyire van biztonságban. Arról most ne beszéljünk, hogy a jár milyen nehezen nyitható, mert nyitható.
-
Xaels
félisten
hát azt hiszem elgurult pár gyógyszer, de bejön. Nem szarakodnak.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Polemius
aktív tag
válasz Chappy #40837 üzenetére
"Úgy körülbelül 1M a keret rá[...]"
Nem tudom, hogy ez a teljes költségvetés-e, minek kell beleférnie, de a következőket vond le belőle, hogy megkapd a motor vételárát:
- Jogsi megszerzése (ezt az okmánycserén túl a kinézett suli áraiból és a hatósági vizsgadíjakból ki tudod számolni, de érdemes +5-10%-ot rátartani)
- Felszerelés (a jogsihoz lehet kölcsöncuccban is nyomni, de úgyis kelleni fog), ez olyan 100-150e-től a csillagos égig
- Motor után járkálás (ha nem az elsőt veszed meg, akkor pár 10e elmehet erre)
- A kiszemelt példány megnézetése szakemberrel/szervizben (0-10e)
- A kiszemelt példány hazajuttatása (ha az ország másik végében van, és nem lábon hozod, akkor több 10e is lehet)
- A birtokbavétel költségei, mint átírás és kapcsolódó költségek, kötelező biztosítás.
- Első szerviz (olaj, szűrők cseréje, meg amit még kell, ez erősen típus- és állapotfüggő)
- Esetleg kopó dolgok cseréje húzós lehet (láncszet, gumik)Szóval ha mindennek bele kell férnie, akkor a kereted máris csökkent 2-400e Ft-tal.
Szerk: és nyugodtan gondolkozz 600-as gépben, nulla kétkerekű rutinnal (vagy 15 éve bicajon sem ültem) én is úgy mentem neki (A korlátlannak), hogy majd valami kisebbet veszek. A végére az SV650 meg a 600-as Bandit sem tűnt vészesnek (ezeken tanultam), és végül Bandit lett, 600-as. Ésszel el lehet terelgetni ezeket is.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Chappy #40837 üzenetére
GS500/CB500 alatti motort nem vennék (hacsak nem robogót, de ott is minuimum 400ccm). De egy 600as sem elvetendő ötlet. A sor4 600-ban ott egy beépített kezdőmotor, ha nem pörgeted 7-8e fölé gyengék ezek mint a harmat. (pl. 600 fazer 7ezernél 50Le alatt van valamivel, nyomaték se sok van 8e alatt). Csak aztán ésszel mert ha kell mennek ezek 200 felett is....
Ha tudsz, mindenképp költs vezetéstechnikai tréningekre. És ha van egy jó modern sporttúra gumid, azzal lehet kenni neki pályanapokon, hogy az oldala is kopjon
[ Szerkesztve ]
-
TommyGun
őstag
válasz Outlander #40840 üzenetére
Bocs, no offense de azért ezen elmosolyodtam "simán leveszem, szerszám nélkül"
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
Ribi
nagyúr
válasz Chappy #40837 üzenetére
Ugyancsak voltam safety-n, ott ha van jogsid, akkor az 1-es a javasolt, azoknak kell a bevezető, akik még nem láttak motort és kb. autózni se autóztak. CB500 valszeg jó választás, viszonylag keveset fogyaszt. Sportmotoron van egy csapat akik CB500-al alpokat is megjárták, szóval bírja az.
Viszont mint írták a motor előnye városban jön ki (dugókban), amúgy pont a szervíz igényessége miatt nem költséghatékony.
Ha náluk csinálod a jogsit, lehet kapsz kedvezményt 1-es tréningre, érdemes utánanézni. Mondjuk mondták, hogy adnak mindent, de tisztasági szempontból jobb sajátot vinni. Főleg, hogy úgyis kell majd neked is venni, lehet jobb előbb túllenni a vásárolgatáson. Én mindig amiatt javaslom a Safety-t, mert nem saját motorral mész, így nem kell félteni. Nekem pont sikerült is egy szűkrevett kanyarban megrántani a gázt és így kissé feldobni a motort egy elválasztó kordonra. Ez saját motorral kicsit drága mulatság lett volna, náluk a csövezés miatt csak leráncigál és megy tovább. Persze van aki azt mondja, hogy saját motorral megtanulni jobb, de pont kezdőnek rohadt mind1, mert egyik vagy másik motort sem ismered, szóval tapasztalatlanság miatt pont lényegtelen. Még így sem szivesen csinálsz olyat amiben nem vagy biztos, mert mivan ha elfekszel. Ki szeret elesni? Szinte mindenkinek akivel beszéltem az a parája, hogy kicsúszik az eleje, vagy hasonló. Nekem is ez volt. Saját motorral ezen túllendülni igen nehéz. -
Xaels
félisten
Videón a Kawasaki H2-es teljes valójában. Brutális a cucc. Eleinte 220LE-ről szóltak a beszédek, most állítólag 300LE.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Chappy #40831 üzenetére
Egy dologgal legyünk azért tisztában és no offense, de kicsit úgy érzem hogy spórolás íze is van a dolognak hogy kevesebbet eszik mint a kocsi, stb. a lényeg hogy egy motor mindenképpen hosszútávon IS sokkal többe kerül mint egy autó még akkor is ha egy autó 10l-ert eszik meg százon a motor meg csak 4-et. (600-asok simán 5-5,5-et megesznek mégha nem téped nekik akkor is.)
Annyi a járulékos költsége (szervíz, felszerelés, jogsi, veztech-tréningek) hogy sosem spórolod meg a benzin árán.
Csak hogy ezzel legyünk tisztában.
Motorozni viszont nagyon jó.
600-as gép alatt sosem kezdenék, én is azzal kezdtem, ennél gyengébbet nagyonhamar le akarod majd cserélni. És probléma lesz autópályán is egy alfát megelőzni.
Egy 500-as géppel pedig végképp nem fogsz elugrani zurichbe még a 600-assal is igen kényelmetlen (persze gépfüggő) de ha ilyen terveid vannak akkor minimum valami fejidomos 600-as gépet nézegess...
Jogsiból pedig egyértelműen rögtön a korlátlant hálás leszel 2 év múlva magadnak hogy nem Ax-re mentél.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok