-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
2thletme2day
őstag
Sziasztok.
Holnap vizsgázok A kategóriából és már nagyon be vagyok sózva, hogy motor kell na de milyen... Eddig egy 50-es Runnert hajtottam. Főként munkába járásra (20km oda, 20km vissza) és túrázáshoz használnám az új szerzeményt. Nem vagyok egy magas ember. 170cm/65kg. Ezt figyelembe véve kell választanom. Egy 2000-es SV650-en tanulok. Azon nincs különösebb probléma a magasságommal. Biztosan meg tudom tartani igaz csak egy lábbal de ezt a Runneren már úgyis megszoktam. Tetszenek az idomos motorok és a nakedek is. Idomos motorból valami túrásabb lenne a legcélszerűbb. Nem fogok minden hétvégén pályázni vele és nem fogom tiltásig húzni minden fokozatban. Inkább a túrázás a fő csapásirány. Eddig neten a következőket nézegettem: Kawasaki ER6N/F de nemrég láttam élőben egy gyönyörű CBR 600F-et és azóta ezekkel is kacsintgatok vagy esetleg Yamaha FZ6N 2004-től. A pénzmag amit erre szánni tudok az 800ezer Ft. Emellett még persze marad az átírásra, biztosításra, első szervizre is. Nem tudom mennyire lenne alkalmas a CBR600F kezdő motornak. Az tetszik a legjobban az eddig alternatívák közül. Azért ez mégis egy sport(os)motor több mint 100Le-vel. Hosszú távra tervezek a motorral ezt is figyelembe kell venni. Ajánlásokat szívesen veszek vagy esetleg saját történeteket, hogy ki mivel kezdte, mennyire volt megelégedve vele és hasonlók.
-
emre
veterán
válasz baboss #83900 üzenetére
Eléggé rosszul csináltad. (mért nem kérdezel?)
Kisipari módszereknél, először az alsó csavart kellene kilazítani, mert addig is feszíti a 6-os számú "furulyát" a rugó. A furulya illeszkedik a króm szárba. Gyakorlatilag az fogja, tehát amíg az alsó imbusz csavart nem veszed ki, nem tudod roncsolás nélkül kihúzni a szárakat. Ha szakembör csinálja annak van egy hosszú T alakú kulcsa amit a villába beledugva ellent lehet tartani, míg alul az imbuszt kilazítotja.
FZ-FZR gépeknél ez asszem 27-es. Próbáld ki, hogy keresel anyákat M16-tól felfelé (ez 24-es hatlap). Ezt ráhegesztve egy szárra lehet próbálgatni melyik jó a furulyába. Vagy visszapakolsz mindent és kezdet a kisipari megoldással.Szerintem a kis rugó a nagyra megy rá, és a karimás alátét van a kettő között. Ez fölött van a hüvely majd a másik alátét és a zárócsavar. De ez csak tipp. Mi a gép pontos típusa?
Egyszer megjártam, annyira meg volt húzva az imbusz, hogy esztergályossal kellett kiforgácsoltatnom, mert a légkulcs sem vitte.
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #83904 üzenetére
Persu! Adott esetben egy teleszkóp-szimeringet is ki lehet cserélni teljes szétszedés nélkül?
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-
emre
veterán
válasz Topiccsendőr #83907 üzenetére
Hát persze, de hogy jött ki ha a dugattyú még a helyén van?
Mert az egy húzó és a dugó karimája alatt van.Én inkább azt gyanítom, hogy nem az eredeti a motor eleje.
(#83908) persuader
A biztosító kijön két csavarhúzóval, a régi szimeringbe meg megy 1-2 pozdorja csavar, és kihúzom fogóval.
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
BoB
veterán
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
Tarill
őstag
válasz Topiccsendőr #83911 üzenetére
Saját telóimba valami asztallábak voltak berakva a rugó alá nem is találtam a robbantott rajzon olaszból jött a kicsike
-
baboss
őstag
válasz Topiccsendőr #83904 üzenetére
Csak a fedő csavar lett kiszedve, nem szedtem darabokra a teleszkópot. A legelső képen látható alkatrészek voltak a fedőcsavar alatt.
emre köszi a linket.
Tehát addig nem tudom szétszedni az alsó és felső szárat amíg az alsó csavart nem szedem ki, úgy hogy a felső szárból benyúlva ellentartok az alsó csavarnak.
"a kis rugó a nagyra megy rá, és a karimás alátét van a kettő között. Ez fölött van a hüvely majd a másik alátét és a zárócsavar" ha így rakom össze akkor a kis rugó belecsúszik a hüvelybe és lötyög benne le és fel.
Csak így tudom összerakni, hogy a kis rugó ne csússzon be a hüvelybe.
1- Hosszú rugó, karimás alátét, kis rugó pont belemegy a karimába belül, sima alátét, hüvely, záró dugó.
2- Hosszú rugó,sima alátét, kis rugó, karimás alátét, hüvely, záró dugó.
A szimeringet ki tudom úgy cserélni, hogy nincs szétszedve az alsó és felső szár ?
Már 1 órája pakolok a pincében, de még mindig nincs meg a fedőcsavar, mondjuk baromi sok kupi szemét van, bárhova elrepülhetett. Ha esetleg nem találom, akkor hol lehet venni ?
Lemerem fogadni, hogy a garázs előtt az esőgyűjtő aknában lesz 1m3 es és majdnem tele van.[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz baboss #83915 üzenetére
Ha jol akarod osszerakni, akkor javaslom kovesd a lego utmutatot. Azaz szedd szet a telot. Es rakd alulra a rugot, ahogy az abran latod.
Nem ertem, miert talalunk ki alternativ osszerakasi modot, es miert szavaztatjuk meg tobb emberrel, azutan, hogy az abran nem az van.
Barkacsmuvesz vagy, belenezel, megnezed milyen kulcsnyilassal kell ellentartani, T szarra rahegeszted, miutan celszerszamot csinaltal, minden konnyebb lesz. Ezutan normalisan osszerakhatod.
Bontoban probalkoznek a fedocsavarral, esetleg leesztergaltatnam, mert az uj ara horror szokott lenni. De ird be az oempartsba, es kidobja mennyi. Biztos vagyok benne, hogy rendelheto.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
emre
veterán
válasz baboss #83915 üzenetére
Ha szétszeded a másikat is meglátod hogyan volt összerakva
De figyelj piszkosul mert ilyen teleszkóp zárócsavart nem nagyon fogsz boltban kapni. A bontós nem árul külön teló alkatrészt, egyben meg húzós. Én kivenném a másikat és elsétálnék egy jó esztergályoshoz, hogy pöndörítsen neked a minta alapján két lehetőleg egyforma darabot savállóból.
A helyedben nem erőltetném a szimering kifeszegetését, még elbaszod a króm szárat is, az meg nem filléres dolog.[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
baboss
őstag
válasz Topiccsendőr #83916 üzenetére
emre
Mind 2 teloról le volt szedve a fedőcsavar amikor össze esett.
Csinálok hozzá kulcsot és szétszedem, mert tuti hogy valamit már barkácsoltak benne, mert a 2 sima alátét nem is egyforma, ha forgatom a telót összenyomott állapotban akkor valami mozog benne le fel, lehet hogy a kis rugót kihagyták alulról, és felülre rakták.
Vagy elviszem tasihoz itt van a szomszéd faluban.
Remélem a fedőcsavar előkerül. Amikor felállítottam a motort meghúzódott a hátam és most alig tudok mozogni, 3 csigolya sérvem van. Ha jobban leszek kimerem a vizet az aknából, már csak ot lehet.
Köszönöm mindenkinek a sietséget.[ Szerkesztve ]
-
Lomha 8V
addikt
válasz Topiccsendőr #83911 üzenetére
Dehogynem, pontosan erről van szó. Szétszedte a koma és fogalma sem volt, hogy kell összerakni, aztán imprózott. Mennyi ilyen járt már nálam, bárcsak annyi ezresem lenne.
-
emre
veterán
válasz Topiccsendőr #83919 üzenetére
Jó, akkor árul.
Ez nem a hajlékonyságról szól, hanem az ésszerűségről, hogy bolond lenne megbontani valamit, hogy aztán egy csomó felesleges alkatrész a nyakán maradjon. Nyilván gyakoribb típusoknál előfordul, vagy ha valakire rá tudják sózni a két króm szárat az egész teló árában.A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Topiccsendőr
addikt
Akkor ugy mondom, ha ossze van kurva egy teloszar, ami igen gyakori, azzal semmit nem tud a bontos csinalni.
Vettem mar kulon biszbaszokat, nekem ez a tapasztalatom.
Itt inkabb az a szuk keresztmetszet, hogy egy belpiacos motorrol van szo, ami regi is. Yamahanal pl tudsz rendelni regi 90 elotti belpiacoshoz is alkatreszt, ezert mindenkepp utanajarnek ennek is.Masik lehetoseg, hogy ezt a villat masba is raktak. Nyomozni kell utana, hogy mibe, es az alapjan mar tobb alkatresz lesz a piacon. En eddig a legritkabb szarhoz is igy talaltam alkatreszt. Maga a nyomozas tobb ido volt, de ez ilyen.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Lomha 8V
addikt
válasz Topiccsendőr #83925 üzenetére
Ki fog derülni. Ha a kolléga szét tudja szedni, akkor majd rögtön látja, hogy lentről hiányzik vagy tényleg plusz alkatrész.
-
Teasüti
nagyúr
válasz 2thletme2day #83901 üzenetére
Én most egy 2004-es CBR600 F4-et hajtok. Pár hete vettem. A másik alternatíva épp az ER6F lett volna. ER6N-en van alkalmam motorozni, cimbinek egy 2012-es példányt hoztam haza januárban 250 mérföldes túrával. Nos a lényeg, h ha túrázni akarsz, akkor a CBR-t messze elkerülöd. Én 186 magas vagyok, és eléggé előre dőlős a pozíció még úgy is, ha a tanknál van az ágyékom. Túrázni iszonyú kényelmetlen. Már pár km után nyomni kezdi a tenyerem. Szerintem jövőre el is adom. (Vagy veszek egy kormány átalakító készletet, úgy 300£ körül, ha esetleg nagyon a szívemhez nőne ez a szutyok...)
Az ER6-ra átülni ellenben egy kész megváltás!
Felegyenesedett testtartás, magasabb kormány. Nincs súly a karomon, teljes élvezet mindenféle kényelmetlenség nélkül. Jah és cimbi elmondása szerint az utasnak is egyértelműen az ER6 a jobb. CBR-en nem tart semmit az ülés, rám csúszik fékezéskor, stb.
Amúgy a teljesítmény nem érdekes, csak a végsebesség szempontjából. Az ER6 pl. erősebb 3 Nm-el, mint az én CBR-em és alacsonyabb fordulaton is adja le. (Az újabb évjáratok egyre erősebbek a CBR-ből, tudom. De azok megközelítőleg sem ennyibe kerülnek.)
200 felett jobb a CBR, alatta meg kb egálban vannak. Na bumm. Az életben nem fogok ennyivel menni közúton.A fenti pénzből igazából más nem is igazán jöhet szóba, csak az ER6 ami értelmes ajánlat. Egyedül a Yamaha XJ6 még, ami olcsón megy. Minden más motor feltűnően drágább azonos évjáratban. Vagyis inkább fordítva. Az ER és az XJ az ami kirívóan olcsó a többihez képest. Nem tudom miért. (Mondjuk az XJ6 eléggé silány minőség ránézésre. Megtekintettem néhányat és már a 2014-es is rozsdásodott. )
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #83927 üzenetére
Amúgy a testtartás is egyénfüggő, ki mit szeret. Én sem szeretem a túlzottan előredőlős csutkakormányokat, de a széles magas "egyenesen ülök" kormányokat sem. Az SV650S-em kicsit megemelt csutkakormánya kb. tökéletes nekem.
A teljesítmény egyáltalán nem csak a végsebességben számít. Hiába a +3Nm, ha a váltón elbukod a háromszorosát, mert nem tud eleget forogni a motor, akkor sem, ha kellene az erő....
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
És? Enyémen pl rövid a váltó. Alig 500 rpm különbség van két fokozat között. Nem is értem miért van rajta 6 sebesség... Teljesen fölösleges.
Oké, egyben elhúzom autópálya tempóig, ennyiben tud többet. Na és mit számít ez túrázásnál? Semmit az ég adta világon. Cserébe bedurran az alkarom, amíg az ER6 váltogatás nélkül tud haladni.[ Szerkesztve ]
-
Gaboman
nagyúr
válasz 2thletme2day #83901 üzenetére
Igazán jó túramotornak tudnám ajánlani a Yamaha TDM 850/900 típust.
Biztos hogy nem csalódnál benne, minden megvan benne ahhoz hogy jót motorozhass, kényelmes (utasnak is), laza tartás, jó erőforrás, igazi mindenes.
Árban is ebben a kategóriában mozognak.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
freelanced
addikt
Üdv !
Nincs véletlenül valakinek, esetleg ismerősnek vagy barátnak eladó 35kW alatti ( lehetőleg nem 125cm3) motorja? Eléggé megcsappantak a normális GS500 hirdetések...
Köszönöm előre is !
Szép napot !
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
Teasüti
nagyúr
válasz CyberPunk666 #83930 üzenetére
Másfél éve napi 2-3 órákat töltök konditeremben heti 4x. Elég erősnek tartom mindkét testrészem. Ettől függetlenül derékból kitartani a felsőtestem előredőlve, h ne legyen súly a karomon... Nos ezt szerintem te se gondolod komolyan. Ez nem edzés kérdése, itt egyetlen pózban kéne tartanod magad órákon keresztül úgy, h pár percig se kényelmes a testnek egy statikus pozíció. Pl. hajolj le álló helyzetben, csak úgy! Ha ez neked kényelmes órákig és nem kezd el görcsölni a derekad alig pár perc után, akkor hajrá!
Sport motor ugye nem arra van kitalálva, h statikusan ülj rajta órákig utcai használatban.
Én adtam neki egy próbát, mert sok vélemény szerint nem olyan gáz az hétköznapi használata, sőt pár elvetemült sport motorral túrázik. Gondoltam saját tapasztalat, úgyis rövid távú megoldásnak vettem. Majd utána veszek túramotort, gondoltam.
Háát... Én megbántam ezt a döntést.[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
válasz Teasüti #83933 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy kényelmes dolog hosszú ideig úgy tartani magad, de az semmiképpen sem helyes, ha a kormányra terheled a súlyodat.
Egyébként mentem már a kis plexi mögé totál összehúzva magam a ninjámon és 1-2 órát simán elutazgattam így és nem volt kényelmetlen, csak megérkeztem. De túrázni én sem így mennék.
Bár mondjuk én hetente 3x edzem erre a területre és kimondottan sok benne a statikus tartás (gerincprobléma miatt tolom a gyógytornát. plank folyamatosan.). Szóval nekem könnyű, mert kimondottan meg van erősítve ez a rész. Sokkal jobban, mint egy átlagos embernek.
[ Szerkesztve ]
-
Gaboman
nagyúr
válasz Teasüti #83933 üzenetére
Természetes hogy nem jó a tartás rajta, lehet itt edzeni meg megtanulni hogy háttal és combbal tartsd magad, akkor is nehezedik a csuklóra és karra.
Sőt a fejedet is emelni kell folyamatosan az előrenézéshez, egy idő után a váll és a nyakcsigolya sem szereti és fájni kezd, egyértelmű hogy nem természetes tartás.
Nekem is volt ilyen gépem, nem szerettem vele hosszabb távot menni, nem jó vele, már az út végén alig vártam hogy leszálljak róla.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
2thletme2day
őstag
válasz Teasüti #83927 üzenetére
Érdekes amit a CBR-ről írsz mert akárhol utána olvastam mindenhol azt láttam, hogy ez küllemre sportos, kényelemre viszont sokkal jobb mint egy sportmotor, akár túrázni is lehet vele komfortosan. Éppen emiatt nem hagytam el a CBR 600F-et mint alternatívát.
(#83931) Gaboman
Rákerestem a TDM-re gyorsan guglin. Képeken nem úgy néz ki mint ami passzolna hozzám méretben. 170cm/65kg vagyok. A 2002-től gyártott VFR800-asok nagyon tetszenek és arról is csupa jót olvastam de lehet kisebbel kéne kezdenem (mind méretben, mind erőben kisebbel) meg ahhoz, hogy normális példányt tudjak venni még gyűjtenem kéne 1-2 hónapot.
Szerkigyelmetlen voltam és csak most látom, hogy a TDM "csak" 80Le szóval gyengébb mint a CBR viszont valamivel erősebb a Kawánál.
[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
válasz Gaboman #83937 üzenetére
Ez is olyan dolog, hogy én sok ülő munkát végzek és sokat van előredöntve a fejem. Ezzel a mobiltelefonok világában nagyon sok ember így van. Az előredőlve tartás és a hátraszegett fej kb terápiás hatású a nap többi részéhez képest.
Nekem is ez a bajom és a hátraszegett fej kimondottan hasznos a sok előredőlés után.
A hát tartásánál pedig figyelni kell a helyes tartásra és lehet úgy tartani magad, hogy a csípőd és a gerinced normálisan álljon még ilyenkor is.Mindezt annak ellenére, hogy amúgy baromira nem volt szempont a tervezésnél.
-
Teasüti
nagyúr
válasz 2thletme2day #83938 üzenetére
Ezt hol olvastad? Az F széria is ugyanolyan vérbeli sportmotor, mint az újabb RR.
-
Teasüti
nagyúr
válasz CyberPunk666 #83936 üzenetére
Írhatnám erre, h a statikus plank nekem bemelegítésre se jó már... De a plank-et se órákig tartod, ugye?
Szóval szerinted mi lenne a helyes? Izomból statikusan tartani magad semmiképpen nem az.
[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
válasz 2thletme2day #83938 üzenetére
a VFR800F ABS 2017 nagyon tetszik, kár, hogy a 4.1 milliós ár mellé még extra egyedi költségek vannak, mert csak külön rendelésre hoznak Európába.
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #83929 üzenetére
Pontosan. 500rpm, ha 3000-nél elváltod. Nem arra való a motorod, hogy tötyögj vele harmad fordulaton. Ha szépen kiforgatod 12 000-ig máris nem 500rpm lesz az. Ott az erőkülönbség is szépen előbújna az ER6-hoz képest.
Nem abban tud többet, hogy eléred az autópálya tempót egyesben, hanem ha egyesben kihúzatod, az ER6-ot válthatod el 70-nél, miközben ez még 100-nál is egyesben az első kerekét emelgeti....
Túrázásnál ennek ott van jelentősége, hogy egy tempósabb hegyi szerpentinen az ER6-al kétszerannyit fogsz váltogatni, miközben lassabban fogsz haladni, mint a mostani gépeddel. Persze, ha csak hatodikban krúzolsz fix 130-al, ottt nyilván nem lesz különbség, hogy egy 30 lóerős 250-essel vagy egy 200 lóerős 1300-as motorral mész...
(#83930) CyberPunk666: Ezt már be sem mertem írni.
(#83933) Teasüti: Ezekszerint rosszul használod a motort.
(#83936) CyberPunk666: Nekem se konditerem, se gyógytorna, és mégis 20+ órát lehúztam egyhuzamban a csutkakormányos SV-n mindenféle hátfájás és csuklófájás nélkül... Azért is mondom, technika és egyénfüggő is. A lábam volt kicsit kényelmetlen olyan sokáig összehajtogatva, mert kicsit nagy vagyok a motorra.
(#83937) Gaboman: Ez sem minden sportmotornál van így, de tény, hogy a nyaktörő fejemelős tartás már nagyon kényelmetlen. Nekem kerékpáromon volt olyan, nagyon gáz.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #83935 üzenetére
Teljesen igaz. De eddig csak olvastam róla, most már tudom is.
-
Gaboman
nagyúr
válasz CyberPunk666 #83939 üzenetére
Akárhogy is próbálod tartani magad rajta hosszú távon nem kényelmes.
Itt a bukónak is van súlya ami megint nyomja a fejedet előre, azt is tartani kell.
Próbálj meg 200-300 kilométert lemotorozni vele, nekem nem jött be, ez után felülni egy nakedbikre ami egyenes testtartást biztosít kész álom.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
CyberPunk666
senior tag
válasz Teasüti #83941 üzenetére
Nem, de közel sem ugyanaz a terhelés.
A plank nincs olyan, hogy olyan edzett vagy, hogy nem jó.
Ha könnyű és nem fáradsz, akkor lehet növelni az időt, illetve extrákkal kiegészíteni, mint a lábpakolgatás például.Mindegy, hiába vitázunk ezen.
A motoron nem a kormányon kell támaszkodni, még a sportmotoron sem. Ha pedig nem bírod magad tartani, akkor nem jó motort vettél az adott célra. A sportmotort nem arra tervezték, hogy órákig utazza rajta.
Minden további duma erről a témáról csak ennek a körülpisilése, nem több. -
canniball
nagyúr
válasz CyberPunk666 #83942 üzenetére
És az mennyiben más mint a tavalyi széria?
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Gaboman
nagyúr
válasz 2thletme2day #83938 üzenetére
A TDM-et ne hasonlítsd csak lóerő által a Hondához és a Kawához sem, köbcenti előnye ami 200-250 teljesen más rugalmasságot kölcsönöz neki, nyomatékosabb.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Teasüti
nagyúr
válasz CyberPunk666 #83946 üzenetére
Igen. Tehát akkor mi a konklúzió újonc barátunknak? És te miben is mondasz ellent annak, amit neki írtam? Szóval akkor miért is pazarolod itt a szót?
A lényeg, h jobban teszi, ha nem sportmotort vesz túrázni. Én ezt írtam? Azt hiszem igen.
Túltárgyalva.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Politika
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- BestBuy topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Suzuki topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Milyen routert?
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- További aktív témák...