-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
horvathkrisz
addikt
válasz CyberPunk666 #84450 üzenetére
Azt.
-
Chrys_
addikt
De nagyon valószínű, ha nem valami rosszullét vagy műszaki hiba miatt történt, akkor ment mint a barom, és nem adta ki. Sajnálom, de amikor megvettük a motort, tudtuk, hogy nem egy életbiztosítás.
Én is meglepődtem már néhányszor, amikor szemből a kanyarban motort fektetve jött sportmotoros. Ha elbassza, én is ott maradok. -
CyberPunk666
senior tag
válasz Chrys_ #84452 üzenetére
A képekből és a hírekből elég egyértelműnek tűnik, hogy elmérte.
Ez lehet a "ment mint a barom" is, de az is lehet, hogy csak elrontotta miután megijedt, mondjuk az első féket húzta vagy target fixation (mi erre a szép magyar kifejezés?)...http://www.heol.hu/heves/kek-hirek-bulvar/baleset-a-matraban-meghalt-a-motoros-726051/
-
zgospel
őstag
válasz RAiN91 #84423 üzenetére
és (#84432) Tarill
A táblától mér, addig nem. Autópályán nagyobb a hatótáv, tehát a tábla is korábban van kihelyezve, mint mondjuk lakott területen. Szóval ha a tábla vonala után 1 centivel még gyorsan mentél akkor mindegy hogy mire a kapu aláérsz lelassítottál (15-19 km/h-t ráhagynak pluszba, hogy ne legyen vita hogy a te órád mennyit mutatott, meg az ő műszerük mennyire pontos, stb). A hátulról készülő fénykép már csak a rendszámod miatt készül.
Ha mobil traffiról van szó, amivel a rendőr kiáll az út szélére, az azért "jó", mert az csak egy irányból készít felvételt. Tehát ha szemből mér, akkor így járt, a rendszámod nem lesz meg neki Ha hátulról mér, akkor meg ha ügyes vagy és észrevetted hogy ott áll, akkor kb a rendőr vonaláig le kell lassítanod, hogy mire a kamera látószögébe kerülsz addigra már jó legyél.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Chrys_
addikt
válasz CyberPunk666 #84453 üzenetére
Végülis mindegy, miért történt, de az biztos, hogy oda sportmotorral nem véletlenül mennek.
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #84447 üzenetére
Mi ez a futómű beomlás? Mitől térdelne le a villa egy fokozatos döntésnél? Nincsenek hirtelen terhelésváltozások. Legalábbis nem mondanám hirtelennek. Hirtelen nálam egy irányváltás, ahol mondjuk a balra fektetett gépet jobbra fektetem. Na az hirtelen változás, vagy egy gymkhana szlalomozás, ott aztán bólogat rendesen a villa. De egy egyszerű köríven mitől "omlik be" hirtelenjében?
Egyáltalán mit jelent ez? Felkoppant?[ Szerkesztve ]
-
horvathkrisz
addikt
válasz Chrys_ #84452 üzenetére
Ilyen velem is volt 2 hete, hétvégén: én balra kanyarodtam nagy ívben, a sportmotoros jobbra, kis ívben. Pont a kanyarban haladtunk el egymás mellett. Én mentem kb 90-nel, ő olyan 150-160-al. Jó, én még nagyon kezdő vagyok (biztos mehetnék én is dupla annyival mint amennyivel egyelőre merek). Ha elb@szt@ volna, vitt volna engem is. Be is fostam egy pillanatra, bár reméltem, hogy tudja mit csinál. Tudta.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #84457 üzenetére
Mekkora korforgalom ez, hogy nem kell egyik oldalarol a masikra donteni?
Tobb dologtol terdel le az eleje hirtelen.
Novekvo terhelesre az elejen nagyobb suly van pl erosebb hatso rugo eseten, (bar elmeletileg lemerted, kerdes hogy nem rosszul) vagy ha kezzel tamasztod a kormanyt kanyarban, vagy ha ragad az elso villa, mert valami nem stimmel vele, vagy nem jol mondod el sztorit, es teljesen mas dolgokat ereztel, az ismeretlen dolgokat kesobb kovetkeztetted ki.
Nem mondtad mije csuszott a motornak, en felteteleztem az elejet, mert ezeknek altalaban az eleje puha. Azt megcsusztatni stabil gazzal kb labtartot huzva lehet.
Tehat nem koherens a sztori.
Ezert en a rugout hirtelen valtozasara tippelek.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #84459 üzenetére
Az egészből annyit érzékeltem, hogy a motor elkezdett lefeküdni az aszfaltra a vélt egyensúlyi helyzet ellenére. Nem rémlik, hogy konkrét csúszást érzékeltem volna bármelyik végén. Bringán volt utoljára ilyen élményem, ott meg tudnám mondani, h az eleje esik ki alólam, vagy a hátulja száll el. Bár a 26"-os kerék és a 12 kg teljesen más érzés, mint a motor. Itt csak annyi volt, hogy döntöm mondjuk - hasraütésre - 60°-on, stabilan. Majd váratlanul és akaratom ellenére lemegy a motor 65°-ra. Csúszást nem érzékeltem. Inkább hasonlítanám egyfajta imbolygáshoz, bár ez nem jó kifejezés.
Nem olyan nagy körforgó volt ez, talán 10 méteres átmérőn köröztem úgy 30-cal. (Fordulatra emlékszem inkább, 4-5k között egyesben. Az kb ilyen sebesség lehet, ha nem tévedek nagyot.)
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #84462 üzenetére
Jó, mindegy. Hagyjuk a fotelmotorozást!
Inkább azt mondjátok hogy jelzi a motor a csúszáshatárt?
Gondolom nem úgy megy az ember pályán se, h még nem jó, még nem jó, már nem jó... -
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #84463 üzenetére
De, legtobbszor ugy sajnos. Nekem legalabbis.
Az eleje a legproblemasabb. Palyan nagy fekkel mesz be kanyarba, es ott nem mindig erzed, hogy meddig lehet huzni neki lapon, de a kiskobcentis konnyu, viszonylag eros motoroknal kanyarbol kifele is elmehet az eleje. Azt jobban megerzed, mert elkezd alulkormanyzott lenni es tolja az elejet. De az elso kerekes csuszashatar az a legtobbszor perec.
A hatuljat nagyon konnyu erezni es nem ennyire veszelyes. Ez az en tapasztalatom.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
horvathkrisz
addikt
válasz Topiccsendőr #84464 üzenetére
Ne szarass be bennünket!
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #84464 üzenetére
Nekem sikerült párszor visszatolnom az első kerék csúszást térddel. Volt hogy az első gumi csikorogva csúszott és nem estem el (pirelli). De ez mind motorféken, elcsukott gázon apex közelében sikerült abszolválni. Viszont ha még húztam az első féket és megcsúszott az eleje abból fetrengés volt eddig mindíg.
De ez teljesen logikus is. Ha lapon vagy, már nem állsz a féken és ekkor csúszik meg az első gumi, akkor tovább forog előre meg csúszík is oldalra, ilyenkor tud úgy sodródni hogy nem esik ki azonnal alólad. Ha húzod a féket és megcsúszik, akkor megáll a kerék, és nem egy guruás közbeni sodródás lesz belőle, hanem kivágja az elejét.
Gázon az erős motor is ki tudja tolni az elejét. Még motogp-ben is látni olyan eséseket ahogy rárakja a gázt lapon, már megy is ki az eleje.
[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz Bogyó bá' #84440 üzenetére
Még tavaly őszi infó: a záróvonal miatti büntetés még nem működik 100%-osan.
Általános infó: a traffipaxok akkor fotóznak, ha egymás után 2 képet tudnak ugyan azon (vagy növekvő) sebességgel rögzíteni. Ergo, ha gyorshajtasz, és beleállsz a fékbe, akkor akkor is megúszod, ha a képek készítésekor gyorsan mész, DE intenzíven lassítasz.
VÉDA videónál nem tudom, hogy mi az algoritmus, de elképzelhető, hogy ott is így működik.*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz Teasüti #84439 üzenetére
A körforgalmaknál nagyon kell vigyázni!
Alapból kifelé lejtenek, és rengetegszer van, hogy teherautós (traktoros, stb.) csurig tankol, és az első körforgalomnál megszabadul némi gázolajtól! Eddig már vagy 10x találkoztam ilyennel... Mondjuk a Ladások élvezték!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
CyberPunk666
senior tag
Én is próbáltam lekoptatni a gumi szélét körforgalomban, meg normális helyen kanyarban, de a legvége előtt kezd úszni kifele a hátulja. kb 1-2 mm a csík maradt a gumi szélén, de akármit csinálok megy el finoman a hátulja ezen a ponton.
Pedig fasza fekete aszfalt, elég jónak tűnik a tapadás.
Próbáltam többször is, és van az a pont, ahol mintha egyszerűen lecsökkenne a tapadás.Egyenletes gázzal csinálom, hátsó fékkel szabályozom a dolgot, egy ponton magabiztosan tudok körözni és, amint lejjebb teszem egy picivel, mintha úszna kifele lassan a hátulja.
Majd talán egy jobb minőségű gumival nem fogja ezt csinálni.
[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz CyberPunk666 #84475 üzenetére
Ez érdekes. Nekem a Pegaso + TKC 70 kombón sincs már majrécsík, köszönhetően a Pécs-Abaliget-Orfű szakasznak, pedig nem sportmozor, és nem sportgumi...
Viszont a lábtartót nem tudom leérinten. Lehetetlen![ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
horvathkrisz
addikt
A hátsó rugó állításának milyen hatása van?
-
Geresics
addikt
válasz horvathkrisz #84478 üzenetére
Keményebb, vagy puhább lesz, attól függően milyen irányba állítod!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz horvathkrisz #84480 üzenetére
Magas labda volt, bocsi!
Azért nem adok értelmes választ, mert én is hülye vagyok hozzá!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Chrys_
addikt
válasz yodamastah #84468 üzenetére
Az SBK-tól is elvárná az ember, hogy a legjobbat használja.
-
yodamastah
őstag
válasz Chrys_ #84483 üzenetére
SBK-ban olyan gumival mennek ami "boltban" kapható relatív gumihoz közel van. (Pirelli Diablo Superbike). Felni méret, gumi méret megegyezik az utcai spormotorokéval. A VB-s keverékek nem kerülnek ki egy az egyben a bolti változatokba.. A pirelli egy évben olyan 40-50 féle sc keveréket fejleszt, ezeket tesztelgetik, meg tolják ki a VB-s gumikba. A bolti SC gumik maximum évente változnak ha minden igaz.
A motogp-n használt gumi tehcnológiához a bolti gumik közelében nincsenek.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz horvathkrisz #84478 üzenetére
Megemeled vagy leereszted a hatuljat elofeszites aranyaban.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Geresics
addikt
válasz -Mosquito- #84484 üzenetére
Álló motort lefektettük finoman. Előbb ér le más!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Doki16
addikt
Mennyiért adja el ha szabad tudni? Én pont most adtam el az enyémet (2008), csak azért kíváncsiskodom
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz canniball #84491 üzenetére
2 éve vettem/vettük. Németre váltok inkább [kép]
Nem titok egyáltalán, a képen láthatóba ment bele az ára. Megijedtem, túl sok halálesetet olvastam az elmúlt pár évben és nem is mindig a motoros volt a hibás. Nekem is és másoknak is jobb ha úgy nem motorozok ha félek.Azért maradt egy vadonat új Intruder 800 a családban. Azt fogom néha megkergetni
(#84492) Horvi: Minden pénzem elment a kocsira. Majd az álom a DL650 lesz. Évek múlva talán összejön rá. Terepre vágyom. Van rajta vonóhorog így több lehetőségem lesz ha rendszám nélkül csak terepezni szeretnék.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
emre
veterán
válasz -Mosquito- #84494 üzenetére
A tükör.
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz -Mosquito- #84494 üzenetére
Ilyen képet rólam is tudnál csinálni - mármint amikor becsípődik a derekam és álló helyzetben éppen magamra borítom a motort. Ha ügyi vagy, el tudod kapni a jó pillanatot!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Teasüti
nagyúr
Napi téma:
Milyen zárat a motorra?
Köszi!Féktárcsa zárakat nézegetek, aztán ha már fórum, akkor felteszem a kérdést itt is.
Melyik a legjobb?
Az Abus Granit 68-assal szemezgetek. Hátulra. Mellé meg lehet nézek egy riasztósat előre. Az ülés alatti hangja nagyon le van tompítva.
Egy hét múlva magára hagyom a gépet egy teljes hétre egy nyilvános parkolóban. Addigra mindenképp szeretnék venni vmit.
Egy horgot már lefúrtam a helyszínen és van egy 12 mm-es láncom, meg hozzá egy jobb fajta Burg Wachter lakatom. Meg le lesz ponyvázva a motor. -
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Hálózatokról alaposan
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen okostelefont vegyek?
- Formula-1
- Politika
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Autós topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- További aktív témák...