-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz diablo1984 #36249 üzenetére
A magyarázat igen egyszerű te magad le is írtad.
A 30ezres csereperiódus a gond okozója.
A sok lerakódástól lesz olyan a motor mint egy diesel.
Nem is értem azokat az embereket akik 30ezrenként cserélnek olajat, hogy mit várnak a kocsitól.A 8V-esek pedig köztudottan jobban húznak alul.
De előbb el is érik a teljesítmény görbe csúcsát.
Nekem az előző megan 2.500-3.000 ig egész "jól" húzott (1.4 75 ló), de aztán elfogyott mint a hóvégi bórravaló.
A mostani 1.6 16v meg úgy vettem észre, hogy 2.500-nál indul meg és 5.000ig szépen el lehet forgatni.
Tovább nem gyilkoltam nem vagyok racsing man.
Egyszóval fordulaton a 8V-ket megeszi a 16V, de induláskor a 8V előbb leadja a maximális nyomatékot tapasztalataim szerint.Renault power
-
Ck.
addikt
Erről a motorról és úgy összeségében a típusról mi a véleményetek? [link]
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz rob210 #36253 üzenetére
de mitől lehet, hogy minimális gázadásra bekussol és csendes lesz?
bár nem húzattam ki a 16 szelepest, de az biztos, hogy a 8v jobban gyorsult alul, de mondjuk azt nem vettem észre, hogy a 8v elkopna hamar, pont mostanában veszem észre, hogy már egyesben gurulva ha vadulok kicsit és odarugok a gáznak úgy elforgatja a kereket mint a csuda, pályán menet 3000-es fordulatnál(120km/h) ha előzni kellett és odaléptem, úgy gyorsult mint egy tdi, izomból ment, 180on pillanatok alatt fent volt! tehát nem tudom mikor fogyik el, mert megy mint az álom! pedig 324 ezer km alatt már kapott nem keveset....nincs sok tapasztalatom a benzines verdákról, anno az első egy yugo skala autom volt, na az volt a teremtés csúcsa, azóta csak dízeleket vettem, de ezek a mai dízelek akkora szopórollerek tudnak lenni, hogy nem merem bevállalni, volt egy c vectra kombim is, nem volt semmi nyűgje, de 9 hónap alatt úgy bepörgettem magam, hogy inkább eladtam, mint hogy megkotoljon benne valami, mert minden kis hülyeség százezres nagyságrendű hiba lehet rajta!
most a kis laguna 1-essel bár amit vártam tőle maximálisan teljesíti, csak hiányzik a csics, a nyelv az ülés közepéből, ami minden "vágyamat" teljesítí, ez a megane 2-esek és a laguna 2-esekben ott van, csili-vili benttről igaz ha az elektronikáik elkezdenek szivatni, akkor csuda dolgok sülhetnek ki belőle, de valahogy az "eyecandy" azért jobban ott van a szeren! nem mintha a laguna 1-esnek a kortársaihoz képest csúnyább lenne a stílusa, sőt, a korában az egyik legszebb autó lehetett, még most is tetszik az alakja és a beltere is![ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz diablo1984 #36256 üzenetére
Azért egy 2literes motor már menjen ha benzines ha diesel.
Én ha nincs baj a laguval nem kacsintgatnék másik autó után.
Nekem tetszett az 1-es mindig, az még a megbízhatóságáról híres.
A kettes elektronikája viszont botrány.
Renault power
-
Ck.
addikt
Ahogy nézem, a dízel durva mp-eket ver az azonos köbcentis szívó benzinesre, utóbbi teljesítményben is lényegesen elmarad, a másfélszeres fogyasztásról nem is beszélve. Nem csak itt, a legtöbb újabb modellben. Lassan tényleg megkérdőjelezendő lenne a benzines autók bármiféle előnye/értelme.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Hát uram ezt most erősen megcáfolom.
Én például nem tudnám a dieselt kihasználni.
Nem szeretném 4-5 havonta teljes takarításnak alávetni a lekormolódás miatt. ( A részecske szűrős gépeket most ne is említsük, mert az egy külön szopó faktor városban, a hajadat leeszi, gondolom tudod miért. )
Magyarán a felhasználási szokások miatt igen is van értelme a benzines autónak.Kollégám egy diesel toyotával jár be dolgozni kb. ugyan az a távolság, mint ahonnan én járok.
A kocsija egy szakadék rom, egyszerűen nem megy úgy le van rakódva minden abban a kocsiban már, hogy szerintem menthetetlen.Én a benzinesemmel agyon verem pedig ez benzin 107 ló az övé meg egy 2.0 D-4D (93KW/126LE) egyszóval messze nem egy kategória.
Ráadásul olyan hangja van mint a szecskavágónak. Pedig a srác gondos gazdája figyel az olajcserére is, csak egyszerűen nem megy hosszú távokat ahol ki tudna "égni " a rendszer.Én továbbra is tartom, hogy városba benzines hosszú távra diesel autót vegyenek a népek.
Nem szeretem a dieselt, de elismerem az erejét és előnyét a benzinessel szemben, viszont nem minden esetben érdemes dieselt venni.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
tresh
addikt
Alma az almával
Dieselnek is meg van az előnye és a benyának is. Amúgy halkan megjegyzem a turbós benyák egyre jobbak lesznek de most nem a 0,8-1,6-os kis cm3-s sz@rokkról beszélgetünk Pl én az enyémet 1.8T re bármikor cserélném ha beleférne a dupla fogyi. Kulturáltabban jár erőben ugyan ott van sőt.. viszont nekem nem éri meg az a +5 liter városba
-
_NCT
őstag
Szegény munkatársam pont most költ ~350 ezret a diesel autójára. Ebből a pénzből egy benzinest évekig szervizelek,a szopórollerektől most tekintsünk el. Ő sem nyúlt bele, csak eljött az ideje a szerviznek. 2-3 literes többletfogyasztás ide vagy oda.... Jah és részecskeszűrőhöz még nem is nyúlt...
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
Na jó de ehhez add hozzá mennyit ment el vele nagyobb összeg ráköltése nélkül ?
Igazából fenntartás terén én úgy gondolom egy azonos műszaki állapotú diesel vs benya terén mondjuk 5 évre nézve a költségek közel azonosak lesznek , azt leszámítva hogy míg benzinnél apránként tolod bele a dieselnél ez hirtelen kb egy összegbe jön elő és akkor fáj pont tud lenni. A modern diesel persze más kérdés de igazából mindennek vannak előjelei is és ha időben kezelik nincs a dieselnél se 300ezres kiadás. Ezt a példát egy turbós benya/diesel esetén értem hisz ott mind kettőnél jelen van a kettőstömegű illetve a turbó ami költséges sportág.
-
diablo1984
veterán
válasz rob210 #36258 üzenetére
nincs baja, csak a klíma hiány sokba fájna, egy vonóhorog sem ártana rá, de erre már sajnálom.
a laguna 2-vel tutira szívnék ehhez képest, az elektronikája az viccelne, ha tetszik ha nem!
azt viszont a tegnapi laguna2-es tulaj is bevallotta, hogy városban az 1,8-as is beveri a 10 litert, távra 7ből kijön, így az enyémtől fogyasztásra elenyésző a diffije, de legalább még úgy sem megy..... majd még meglátom!
a dízel vs benzin témához annyit fűznék hozzá, hogy volt nekem egy híres megbízható világvége+1napos tartósságú passat 1,9 tdi-m, 5 év alatt egy millát toltam rá, igaz mikor eladtam, minden jó volt rajta, de elkezdett rohadni. ha anno az helyett már benzinest veszek, még mindig azt tankolnám abból a lóvéból, amit a dízelre költöttem, azóta minden dízeltől félek, mára már dízelt meg sem merek venni, az opelt megvettem, de attól fosva, hogy a városi használattól egy vagyont költök majd rá, inkább eladtam, így van most a laguna, ami tetszik, az előítéleteimet teljesen alaptalannak mutatja, eddig minden franciáról azt hittem, hogy egy fos, de ezzel nincs gond, teszi a dolgát, bár benzines és eszik, de megy is mint állat!
csak bújkál bennem az ördög, hogy extrásabb cucc mennyivel nagyobbra húzhatná a vigyoromat.....
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz diablo1984 #36270 üzenetére
a laguna 2-vel tutira szívnék ehhez képest, az elektronikája az viccelne, ha tetszik ha nem!
- hát ezt cáfolnám erősen
-
diablo1984
veterán
laguna 2-es elektronika része híresen szar, az ablakemelők a guminyomás érzékelő rendszer is nagy betegsége, meg az agya is mindenre érzékenyebb, egy oxidált saru is meghülyíti! és ez nem csak egy példánynál hallottam, sógorék 2,2 dci-jében a főtengely jeladó szivatta már őket le eddig 3x, jött is trélelen a vas, illetve nem kellett vele sem menni.....
az én 1-esemben még nincs fedélzeti beszélgetős számgép, ez sima katalizátoros, szerintem még azt sem nézi, hogy a katalizátor alatta van-e, ez egyszerű mint a faék ezzel a motorral! kolléga 1,6 16V-es laguna1-ese már megkapta a csudi elektronikát, ő is szívja a fogát, mert ha jön a hullám, menet közben elkezd beszélgetni, hogy mi rossz benne, közben csak valami tikk van a számítógépbe.....
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz diablo1984 #36272 üzenetére
A 2.2 dci több ízben is vérzik "fúrt" 2.0dci így nem egy két alkatrész van "túlhajtva" mivel azt a teljesítményhez képest nem igen molesztáltak a tervező bácsik. Az elektronikára meg visszatérve laguna 2 első szériája volt hisztis. A facelift vonallal semmi baj. Apám lagunája egyszer se állt meg pedig van benne bőven kütyü sőt még akku csere se ölt ki semmit, kb 2 perc alatt újra tanítottam mindent neki. De van a családba még egy laguna szintén facelift annak se volt semmi baja elektronikailag. Mind két autó kb 6-7 éve a családnál van Lényeg hogy általánosítani nem lehet, de hidd el közel se olyan sz*pó mint ahogy itt riogatják az embert.
-
rob210
Topikgazda
Hidd el, hogy az.
Az, hogy a családban van egy 2.0-literes magas felszereltségű kintről behozott autótok, nem jelenti azt, hogy minden laguna jó.
Még a dieselesek-sem és a PHII-esek sem.
Cimborám 1.9DCI laguna II 2005 azt nem tudom, hogy ez PHII vagy PHI de akkorát szívott vele, hogy majdnem öngyilkos lett.Kollégám az előző helyemen az 1.6 benzinnel járt ugyan így. 2004-es volt.
Mind a kettőnél elektromos bajok voltak.
Immo mind a kettőnél.
Elektromos ablak a benzinesnél.
Guminyomás szenzor mind a kettőnél.
Kulcskártya benzinesnél.
Szívócső nyomás érzékelő vagy mi ez a dieselnél a dieselesnél.
És sorolhatnám végigkísértem mind a két autó életét eladásig.
A benzines 2 év után a diesel 3 év után került eladásra.Mondjuk ki nyugodtan a kettes Laguna nem egy jól sikerült széria.
Ha az elektromos részét rendberakja valaki akkor kimegy a világból, de mire azt rendberakod befonod a hajad.
Pedig nekem is istentelenül tetszik, mert a formavilága kényelme mérete isten.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
diablo1984
veterán
azt kétlen, hogy a 2,2-es az fúrt 2literes lenne, a 2.0dci még a fasorban sem volt mikor a 2,2d és 2,2 td már a laguna 1-esekben benne figyelt, 83 és 113le-vel, ez egy külön motor! ha jól rémlik az 1,9dti is csak ez után lett bevezetve, szóval őskövület! a laguna 2-esben már 150 csikót tud, nem rossz azért az sem, de nem fogyasztás bajnok.
igen laguna2 első szériást keresek, mert az olcsó és benzinest, mert a motorproblémák zömét el tudom kerülni, de mivel első széria 2001-2004 közötti így olyan amilyen, csak az a furcsa, hogy a gyár most sem csinál olyan ablakemelőt hozzá, ami bírná is, lehet konstrukciós hiba, de akkor is!jaja, a kulcskártya is egy szívás, az olvasó is meg tudja adni magát, a kártya is! a tegnapi autónál is 2 kártyával működött csak, az egyik nyitotta, de nem indította, a másik meg indította, de nyitni nem..... nekem a kulcsos indítással sem volt sosem bajom, azzal kevésbé döglik le a kulcs, ha leejtem, a kulcskártya meg eléggé pusztul....
rob210: ja, nekem is tetszik, nem nagyobb, max a kocsi szélesebb klissé, de a csomagtartója sem nagyobb, a lábtér sem tűnik nagyobbnak, valahol a hely a motortérben tűnik el! sima 5 ajtósban nem nagy autó, de nekem pont elég lenne, a laguna1-es is elég méretre!
[ Szerkesztve ]
-
válasz diablo1984 #36275 üzenetére
Valamiért a 2.2 dci-t nem szokták ajánlani, állítólag szar az egész konstrukció. Indexen is óva intenek tőle, ellenben a 2.0dci a nagyon is ajánlott kategória. A legjobban sikerült dci-ként szokták emlegetni.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
válasz diablo1984 #36275 üzenetére
Megane I-hez kéepst nagyobb nekem az van.
2001- PHII es Megane I-et hajtok 1.6 szívó bengával.
Bár nekem ez is elég, de ha lehetne egy laguna II-esem benzinből megbízható vételként érdekelne majd egy 2 év múlva.
Csak hát nem mernék benne megbízni, nem úgy mint a kis röncibe, ami mindig akkor és ott látja el a feladatát ahol kell.
Szeretem, nem cserélem le amíg megbízható és olcsón fenntartható én úgy döntöttem.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
tresh
addikt
válasz rob210 #36274 üzenetére
Papszi akkor én eddig csak mákos voltam
Apám laguja más hagyjuk ki akkor a körből mert az tényleg családtag csilivilitop mindig.
De van másik 3 amiből 1 diesel másik 2 benya abból is egy szivó 2 liter és egy 2 liter tamás.Nincsenek kimével de még egyszer se sz*rt be bennük semmi elektronika. (izzó csere, aksi csere most nem játszik)
A diesel 2004-es facelift előtti a másik kettő faceliftes. Mind a 3-at én tartom karban/javítom. Lehet hülye vagyok én ebből indulok ki nem a mende mondákból. A diesel laguna kártya olvasója halt meg mert barátunk kicsit kipancsolta a kávét...hidd el egy xsara BSI vagy 307 BSI sokkal vagy pl alfa,fiat és társai jobban megtudja keseríteni az életedet mint a Laguna elektronikája. Csak itt is áll a mondás nem mindegy hogy ki javítja az autókat és hogyan. Én sepc sokkal több más fájópontot látok a lagunába főleg a 2-es szériában mint az elektronika..pl ott van a kopó beltér, a felpúposodó műszerfal mert elengedi a patent, dieselknél kemény váltó 6seb.(nem túl pontos)ami ráadásul alá van méretezve így gyilkolja a kuplungot.Immo mind a kettőnél.
- vevőegység programozási baj diaggal orvosolható
Elektromos ablak a benzinesnél.
- komfort modul Can-bus powa szintén megoldható
Guminyomás szenzor mind a kettőnél.
-merült az elem benne , (nem lehet cserélni) ezért írt hülyeségeket
Kulcskártya benzinesnél.
-jaja vevő egység csere volt amit gariba helyre raktak.
Szívócső nyomás érzékelő vagy mi ez a dieselnél a dieselesnél.
- ez kb minden dieselnél előjöhetNa mindegy én nem szeretnék senkit se győzködni, mert tényleg fel lehet ülni vele a sz*póroller-ra de szerintem ezt egy buta szivó motornál is sikeresen kivitelezhető.
-
tresh
addikt
válasz diablo1984 #36275 üzenetére
Bocs igazad van kevertem mert 2005 től van 2.0 dci és 01-05ig volt 2.2 dci ez van ha nem iszok
Amúgy az 1.9 dci nem a 120 lovas hanem a 131 irtó megbízható motor én máig állítom. De ha világból ki akarnék menni akkor csak az 1.9 dti kéne
Ha benzines laguna akkor és szívó akkor szigorúan 2.0 liter legalább is én tuti nem venném kisebb motorral
-
Laraxior
titán
válasz diablo1984 #36275 üzenetére
Vidd el az enyémet, nem zsákbamacska és szívó benzines
Amióta megvettem a motort, nemigen mentem vele 1000km-t[ Szerkesztve ]
- Konfig 1.0: Z790F, 14700KF, 32GB, RTX4090, Thor 1200W, 7000D, Odyssey G9 49" oled - Konfig 2.0: x299 Dark, 9980XE, 48GB, 1080HoF, EVGA 850W, Z906, S90C 77" oled with Philips hue
-
Laraxior
titán
Egy darabig mindig megcsináltattam mindent, most maradtam el egy kicsit, de úgy is hirdetem, faszomnak se hiányzik, hogy a nyakamra járjanak, hogy átbasztam valakit is, nem mintha valaha is előfordult volna ilyen.
Leírtam, hogy mik vannak kész, és mik vannak még hátra. Megjegyezném, az utóbbiból kevesebb van
(A bal első ablakemelőm nekem is haldoklik, két motortartó bak cseréje, szelepfedél-tömítés csere, ezek vannak hátra)Ami a leglényegesebb, és a legdrágább azok készen vannak, motorvezérlés, és az automata váltó, ez a kettő fél guriga vót...
Amúgy számolgattam, 28 a súlyadó, olyan 20k körül van a biztosítás. Tehát évi 50-ért elácsorog a parkolóban,van új akku is benne, úgyhogy gond nincsen
[ Szerkesztve ]
- Konfig 1.0: Z790F, 14700KF, 32GB, RTX4090, Thor 1200W, 7000D, Odyssey G9 49" oled - Konfig 2.0: x299 Dark, 9980XE, 48GB, 1080HoF, EVGA 850W, Z906, S90C 77" oled with Philips hue
-
diablo1984
veterán
a 120-as is tud jó lenne, a sógorék traficjában az van, igaz az első motorra rávertek vagy 700 ezer huf-ot a szakszervízban de csak nem akart jó lenni, végül a bontóból tettek bele 3 kilóért vagy 7 éve egy másik mocit és azóta kutya baja, teszi a dolgát, most a kasztniban 540ezer van, a második blokkban 240ezernél tartanak, de nem tudják mennyi volt a bontott autóban amiből volt, mert már csak motor formában látták a donort, a bontós meg azt mond amit akar.......
elvileg a 2,2 dci-ben most hunyt meg a turbó, abban is 300+ km van, tehát járkáltak vele már eleget, azt tudják leginkább a szemére hányni, hogy ha nem akar indulni, akkor mehetnek másik autóval, mert az nem fog beindulni!(övéké volt az én lagunám is, sokszor azzal mentek a dunántúlra is meló ügyben, ha a dci makacskodott, ez a benzines mindig elindult, nem szivatta őket)
Lara: asszem az olx-en láttam a vasad, de nagy a motor nekem, már a 10 liternél is kúpol a likam, a 8 szebben hangzik, de a 18 az már istenkáromlás! meg szeretem magam pakolászni a sebességeket, nem is értem a v6-hoz miért nem láttam még manuált, csak automatában tolták őket, de miért?
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz diablo1984 #36287 üzenetére
Azért benzin terén nem vagyok benne olyan biztos hogy ugyan ennyit elfog menni mint diesel társa.Attól függetlenül hogy én is benzin párti vagyok. Mind kettőnek meg van a maga előnye és hátránya még is ha munka eszköz és sokat jársz vele a diesel-el fogsz jobban járni. Másik ha pl használtan vették akkor ki tudja már mennyi is volt a valós km főleg egy "furgonnál" Egy időben és mastereztem régi dti 2.8 assal és utána újabb 3.0 dci vel az tény hogy a dti még most is megy vígan csak már kicsit ütött kopott, de a 3.0 dcinek 450k-ig semmi baja nem volt utána fáradt el benne a kuplung, egyik porlasztó és így tovább. De hidd el az az autó nem azt mondom hogy gyilkolva volt mert figyeltünk rá de volt olyan hónap hogy csak akkor állt amikor tankoltuk a kúton.
-
Doki16
addikt
válasz rob210 #36239 üzenetére
Van egy kis fény már az alagút végén. Ma délután rácsíptettem a bikakábelt a blokkra és az akksi negatív pontjára. Már valamit segített mert jobban indult mint előtte. Természetesen még nem volt tökéletes a kontakt ezzel a rácsíptetős megoldással, de már alakul. Holnap hegesztő test kábelből és új réz aksisarúból csinálunk egy új testpontot egyből a önindítóra egy csavarral felfogatva. Ennek már 100 százalékosnak jó kell lennie.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
diablo1984
veterán
ebben a benzinesben is 324 ezer km van, ezt is ők hajtották tele km-el, anno új korában(98) Hajdúböszörmény-Budapest között ingáztak, az első 3 évben vertek bele több mint 200ezret(a többit meg helyben használták és amolyan beugrós, munkás, sógorcsalád transzportként verték bele), majd megvették az akkor zsír új, frissen megjelent laguna 2-est(2001) a nagyobb motoros dízel kivitelben és abba is gyűjötték gyorsban a kilómétert, majd 2 év múlva a traficot, ami munkásemberek és szerszámok transzportálására is alkalmas!
tehát náluk a renault nem volt csalódás, ment az asztalos biznisz, telt a szervízre, assistance meg van rá kötve, így bárhol lerobbannak mennek értük! most a traficcal franciába indulnak kifelé, rég volt már a kis furgon ilyen hosszú távon.....
-
Laraxior
titán
válasz diablo1984 #36287 üzenetére
Nincsen manual, asszem még a 3.5-ös Vel Satis is automata
- Konfig 1.0: Z790F, 14700KF, 32GB, RTX4090, Thor 1200W, 7000D, Odyssey G9 49" oled - Konfig 2.0: x299 Dark, 9980XE, 48GB, 1080HoF, EVGA 850W, Z906, S90C 77" oled with Philips hue
-
Doki16
addikt
Ilyen az indítás és a leállítás: [link] Én a végét elég csúnyának hallom. Nem lehet, hogy az a rohadt kettőstömegű lendkerék is közrejátszik itt nekem?
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz rob210 #36294 üzenetére
Én minden csavart lehúztam, amennyire engedte. De sajnos se a motor se a karosszéria testpontjához nem lehet hozzáférni, ezért csinálok inkább egy újat. Nagyon remélem, hogy beválik, mert egy ingyen lenne egy feszültségszabályzó vagy más drágább dologhoz képest.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
-