-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-=Tiger=-
tag
válasz cellpeti #36949 üzenetére
Azt kell bele tenni, amit a gyártó elő ír. (ELF)
Az, hogy Te 5w40-et vagy 10w40-et teszel bele szíved joga, ha 5W40-et, akkor kicsit jobbat teszel vele, bár sztem az itthoni klímához a 10w40 is bőven jó lenne véleményem szerint. Azon is gondolkodtam már mivel én egy évben 2x cserélek vagy cseréltem, mert sokat használtam eddig, hogy tél előtt 5w40, nyárra meg elég a 10w40.
Én anno próbálgattam más olajat is (Castrol) abból pl. többet evett. Amióta csak ELF és abból is egy jobb, azóta elhanyagolható a motor olaj iránti étvágya. Mondjuk mi ezen felül teszünk bele némi adalékot is, de 15-20E-es periódus alatt nem kell hozzátöltenem vagy csak nagyon minimálisat. (a benne lévő motor 200K ++)
[ Szerkesztve ]
-
-
rob210
Topikgazda
-
dhgm
tag
Tresh őszintén szerinted mit kell ezen állítani... a kínai azt írja centírozva... ennél több nem kell...
csigazázba be az új olajzási rendszert átmosni azt kakukk. Minden csavar a helyére és mehet a gép.Semmit nem állítasz el a házon ( westgate szelepet sem) mit kell ezen beállítani. Az elektronikába nehogy már belenyúljanak egy tubócsere miatt. Miért is kellene kevesebbet fúj a kínai vagy a kinait nem forgatja meg a a kip. gáz ugyanúgy... Vicc és lehúzás...
1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
tresh
addikt
Nézd láttam én már a kezembe új felújított turbót ami jobban lógott mint a 300kt futott.. és az újba kínai közép volt.. pont a centír a lelke és én jobba örülök ha ezt egy hozzáértő teszi. majd ha nem telóról leszek teszek be egy linket hogy a turbó javítás szakszerűen hogy megy. Persze lehet otthon is kibe tenni olcsón aztán utána mindig vannak bajok és ezt nem csak én mondom De mondom kinek mit ér meg én inkább szakembere bíznám ha kell újtani
-
Mágus2
Közösségépítő
Pedig a VGT vagy túlnyomás szelep finomhangolás mindegyik házhoz és középrészhez egyedi. Menni fog, de nem úgy, mint az új. Ennyit a lehúzásról. Ha rendes munkát akarsz, meg kell fizetni. Sz@rból nem lehet várat építeni. A turbónál nem csak a turbina lapát és a középrész a lényeg, hanem a hézag a ház és a lapátok között. Ezért szokták kúpolni(össze dolgozzák, hogy gyári értéken legyen) Na ilyet nem látsz az összedobott lekvár turbón. Ahogy kopik a középrész, a turbina kezdi szépen reszelni a házat. Hiába cseréled ki a közepét, nem fogy annyit fújni, mint az új.
[ Szerkesztve ]
-
válasz rob210 #36954 üzenetére
Pedig nem olyan vészes...amióta megvettem, azóta tudom, hogy a turbó már rakoncátlankodik, mert akkor megmondták, azóta belement ~100k km, lehet bele menne még 100k, ezt nem tudhatom, viszont már készülök rá és most jött el az idő, hogy meg is tudom venni.
350k km-enként egy 100K-s tételt nem mondanék durvának.(#36957) Mágus2: közben rájövök lassan én is, hogy ez így van drága és kész. Sikerült angol ebay-en a sajátomat is megtalálni, olyan 250fonttól indulnak és 360font körül van a végük, tehát annyi, mint itthon kb.
Most ajánlottak nekem egy új arcot "turbodave", ő is 140-et mondott az új után gyártottra (205k a gyári ), viszont ő foglalkozik felújítással is, az 100K. Természetesen van rájuk gari is.
Majd még átgondolom, de valószínű az új mellett döntök....[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Mágus2
Közösségépítő
Vegyél egy újat. Nem fogod megbánni. Én anno megtettem a régi skodával. Kapott eredeti újat. Még most is fáj érte a szívem, hogy eladtam. Az a gázreakció, aki nem vezetett autót új turbóval, az nem tudja milyen egy jó turbó. Nincs késés, nincs várakozás, nincs turbólyuk, padlónál azonnal lódul.
-
Hugo85
aktív tag
Kéne... markha jó ez a zöld szín.
-
moriak
tag
Espace középső konzoljának kicsit Tesla beütése van.
[link] -
Louies
tag
SZiasztok!
1,5dci tapasztalatokra lennék kíváncsi melyik változatot mondják a legjobbnak. Eddig annyi eltérő véleményt halottam. Valaki szerint a 2007 utáni dci-k már nagyon jól sikerültek igaz ez?''Okos ember leírja, ha érdekeset hall, a buta nem, mert azt hiszi, meg tudja jegyezni.''
-
FrankMonzano
őstag
A clio tech run-hoz erdemesebb bontobol venni egy ablakmoso motort, vagy ujonnan inkabb?
-
tresh
addikt
válasz FrankMonzano #36969 üzenetére
újonnan
-
PeterPH
senior tag
válasz FrankMonzano #36969 üzenetére
2590 Ft-ért vettem Clio II-höz újat innen.
Bontottal pöcsölni badarság. -
Kakaduku
senior tag
Üdvözletem!
Itt szeretnék érdeklődni üzemanyaggal kapcsolatban. Nem találtam rá semmiféle topicot és mivel Renaultom van, így gondoltam itt felteszem a kérdést. Elsősorban dízeleseket kérdezném. OMV kútnál tankolok és érdekelne, hogy a prémium dízel és a hagyományos dízel között van valami különbség? Sok a marketing és nem tudom eldönteni melyiket érdemes tankolni.
-
rob210
Topikgazda
-
szőröscica
addikt
válasz Kakaduku #36972 üzenetére
Nincs értelme, egy karbantartott motor normál gázolajjal is elmegy sok-sok százezer km-t anélkül, hogy összefosná magát. Én végigtankoltam már mindent, aztán szépen ráálltam az Auchanos gázolajra, tökéletes. 5.97 az elmúlt 70 ezer km-en az átlagfogyasztásom, egy 1.5 tonnás, 150 lovas autótól azért az nem rossz.
-
Kakaduku
senior tag
válasz szőröscica #36974 üzenetére
rob210 és joamilestoné:
Köszönöm a válaszotokat. Az Auchan-os gázolajtól tartottam, illetve tartok de így már meggondolandó. Azt hallottam, hogy nem nagyon szabad noname kutaknál tankolni. Nem vagyok burzsuj és sznob sem, de nekem ezek az üzletközpontok kútjai annak számítottak/számítanak.
[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
válasz Kakaduku #36975 üzenetére
Ezeken a ,,noname" kutakon rengetegen tankolnak, van forgalom, nem rohad benne hónapokig az üzemanyag.
Nekünk bőven fél millió km feletti üzemeltetési tapasztalatunk van CR dízelekről, Auchanos és metrós gázolajjal futnak, hiba nélkül. Nem raknám a saját chiptuningolt autómba, ha nem tudnám, hogy semmi baja nem lesz tőle.[ Szerkesztve ]
-
Kakaduku
senior tag
válasz szőröscica #36976 üzenetére
Ezt a cikket pont mielőtt írtam, az előtt olvastam el csak kíváncsi lettem volna más véleményére is.
Még valami. A holtankoljak.hu-n már néztem üzemanyag árakat, de nagyon kevés kútnak van fent az ára. Tudtok más lehetőséget tájékozódásra?
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Renault power
-
Ck.
addikt
Fiúk,
Biztos, hogy a túldúsított benzin lemossa az olajfilmet a hengerfalról és ezért tuti nem szabad melegíteni a benzines motort 10-30 mp.-nél tovább? Az autó azt érezteti velem, hogy igenis kell amikor hideg van.
Egyszerűen nem tudom elviselni a kemény, rideg, rángató váltásokat, a durva, érzéketlen elektromos gázpedált, amivel jéghideg motorral nem lehet szépen adagolva a gázt elindulni, 5 fok alatti hőmérsékleten.
Ez nem az autó hibája, ezek ilyenek, néha van szerencsém egy 2014-es benzines Kia-hoz, ami hasonlón érzéketlenül, ridegen viselkedik hidegen, dettó ugyanilyen. Ha pár percet jár hidegben, akkor már sokkal jobb a helyzet. Ég és föld a teljes autó karakterisztikája hidegen és melegen.
Szeretném a benzinest is egy picit melegíteni, az a cirka 20 mp. nem mindig elegendő hidegebb időben.De ha szépen lassan kinyírom vele, akkor inkább elindulok 10-20 mp.-en belül minden esetben, de nagyon utálom úgy vezetni az autót.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz szőröscica #36984 üzenetére
Annyi elég is, csak a totalcaron riogatják nagyon az embert, hogy a benzinmotort tilos járatni.
Másik dolog, hideg, nyirkos időben, néha a kinyomócsapágy felsír egy fél másodpercre a legelső hideg reggeli beindításnál, de azonnal el is hallgat, ahogy beröffen a motor - már vásárlás óta ilyen. Nem szándékozom emiatt megkuplungoztatni az autót, már folyamatban van az utódkeresés, nem bírok véremmel úgyse.
A kérdés, hogy ha ennyi az összes jelenség és melegen semmi, hidegen is csak néha és csak egy pillanatra, akkor azzal meddig lehet még így eljárni? A kuplung egyébként jó, az nem csúszik. Lehet már tavasszal összejön az autó csere, de legkésőbb nyáron tervezném.
Ha esetleg mégis családban maradna, akkor meddig lehet elodázni a dolgot egyébként? Egyelőre a használatot nem befolyásolja, ezért kérdem.[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz szőröscica #36986 üzenetére
Na, hát pont ez a baj...lehet, hogy mégis dízel kéne. Imádom melegíteni és hallgatni, ahogy alapjáraton ketyeg.
[ Szerkesztve ]
-
Hugo85
aktív tag
válasz rob210 #36989 üzenetére
Sokat bírnak a gumik, főleg ha még elég újak és rugalmasak. Ha nem látsz rajta külső sérülést no para. Amúgy a szög még egész szerencsés, könnyen, gyorsan, megbízhatóan és olcsón tudják javítani.
Nekem egyszer 3 hét után vette észre már a gumis, hogy szögem van.Nagyon lassan vesztette a nyomást a bal hátsó gumi és az előző tulaj idiótasága miatt rákerült alu szelepsapka úgy rágyógyult a szelepre, hogy nem tudtam levenni és szelepet kellett cserélni mindkét hátsó gumin és ekkor vette észre a gumis, hogy amúgy van egy szögem is, azért veszti a levegőt.
-
Kakaduku
senior tag
Pont ma agyaltam én is ezen, hogy de jó lenne reggel egy ilyenre kelni. Tegnap nem láttam és üvegszilánkokba álltam be a parkolóba. Utána vettem észre mikor kiszálltam a kocsiból. Hazamentem és ma rá se mertem nézni, inkább tömegközlekedtem. Este meg megy a kocsi Szlovákiába, hát mit ne mondjak. Egy defekt hiányozna indulás előtt mint egy falat kenyér.
Szegény gumi azért kapott.
[ Szerkesztve ]
-
Sly189
senior tag
válasz szőröscica #36976 üzenetére
Ez a cikk... Prémium vs sima... örök vita.
Más a prémium itthon, más Dojcslandban, Belgiumban meg nem is találkoztam a töltőállomásokon olyannal hogy "premium" csak benzin vagy dízel - gondolom ott nem huzogatják le az embereket a naftával
Tankoljon mindenki azt, amit szerinte érdemel a kocsija.
Láttam már embert újabb CDI Mercedest tankolni Noname kúton rendszeresen, aztán autó csere lett a vége. No nem baj, mert megvette az újabb modelltViszont, ha valakinek a kocsijának az ára meghaladja az 1 éves netto jövedelmét, akkor azért elgondolkoznék...
Érdemes-e megkockáztatni tankolásonként ~1500Ft spórolást normál és prémium között. ( teli tank esetén ).
Az autózás drága el kell fogadni
-
Ck.
addikt
Újabb felfedezés a Renővel: van benne riasztó! Hihetetlen, hogy mindig találok benne vmi új extrát.
Először a kísérőfény, aztán a távirányítóval felhúzható ablakok, majd a sebességfüggő hangerő, most meg a riasztó.
Már csak tempomat hiányik...meg egy turbó.