-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
PeterPH
senior tag
Én is szeretem a sorhat 192LE offomat, de elvoltam az 1.4 16V MII grandtour-ommal is 5 évig, ami ha nem versenyezni akarsz, akkor napi használatra teljesen vállalható.
Benzin vs dízel dilemma esetén meg nem nehéz kiszámolni, hogy melyik éri meg jobban, figyelembe véve a bekerülési költséget, fogyasztást, éves futást, későbbi eladási ár különbözetet, és a garanciaidőn túli esetleges kockázatokat, ha hosszabb távra tervez. -
szőröscica
addikt
válasz bandi94 #37105 üzenetére
Igen, de ha egy IFA-t meg kellett volna előznöd egy nem teljesen kihalt úton, akkor izzadtál volna.
Egyébként adott esetben szerintem ízlés kérdése, hogy mit vesz. Az 1.5 dci egy éhezőművész, de sok más pozitívumot nem tudnék róla mondani, tipikusan az a motor, ami azt hiteti magáról, hogy húúú de nagyon tud menni, aztán a kezdeti tolás után le is kókad mint a pöcsöd mikor nagymuter rád nyitott rejszolás közben.
Mindkét motor egyforma erős, a dízelnek is ugyanúgy masszívan vissza kell pakolgatni, ha nagyobbat előzni akarsz, akkor meg az 1.6 benzint is berakja hármasba és elforgatja 150-ig. A magasabb fogyasztásért cserébe van egy sokkal kulturáltabb, egyszerűbb autója. Ki kell próbálni mind a kettőt és el kell dönteni, csak alaposan meg kell nézni, mert mint mondtam, az 1.5 becsapós. Hármasban/négyesben le kell padlózni, hirtelen megjön a nyomaték, azt hiszed, hogy hű, itt tüzijáték lesz, aztán amilyen gyorsan jött a tolás, olyan gyorsan el is tűnik.
R-Linket vegyél, az jó dolog egyébként. Meg tolatóradart. És ülésfűtést. A tempomatot se felejtsd el.
[ Szerkesztve ]
-
Toobee
veterán
Megane I PH2 szerintem szépen mozgott az 1.4-es motorral és 150-ig dinamikusan gyorsult, akkor gondolom a kombinak hasonló menetdinamikát biztosít az 1.6. Kicsit hirtelen ötlet volt, 1,9 dCi Megane-okat nézegettem, de végül egy Primera P12 Wagon 1.6 benzin lett a Megane-omból és ezt is kasznit is jól mozgatja az 1.6.
https://barbieripnk.hu/
-
Toobee
veterán
válasz szőröscica #37111 üzenetére
Egy álom a Megane után, igaz fiatalabb. Nagyon jó áron sikerült beszámoltatni, úgyhogy letértem egy időre a Renault-os útról. 2.0 dCi Laguna-val szemeztem, de ennyi pénzt nem tudtam most kiadni autóra.
https://barbieripnk.hu/
-
szőröscica
addikt
válasz Toobee #37112 üzenetére
Az enyém 2005-ös, első tulaj vagyok, lassacskán 200 ezer km lesz benne. Olyan mint egy igazi ribanc. Mindig van valami rejtélyes baja, és ezek valahogy mindig ehhez a dci motorhoz kapcsolódnak. Mikor jó, akkor nagyon jó, a faceliftes belső csodás, éjjel főleg, szóval mikor gondtalanul szelem vele a km-eket, akkor imádom, de mikor már épp kezdeném feltétel nélkül szeretni, akkor hirtelen előjön valami nyűgje, hogy ne feledtesse, ki a főnök valójában.
És sajnos halmozottan hátrányos helyzetű, a Clip nem ismeri, a DDT csak hibát tud olvasni belőle, de semmilyen valós idejű monitorozásra nem alkalmas, amire a Lagunákkal igen, a Bosch KTS nem tud mit kezdeni vele, és a Nissan Consult sem kezeli teljeskörűen. Van valami program, ami elvileg jól bánik vele, de nem tudom a nevét, egy szervizben a szerelő valami szocsót emlegetett, ezt a szót többször is hallottam a szájából, de sajnos nem sikerült megtalálnom, hogy mi lehet ez a szoftver.
[ Szerkesztve ]
-
Toobee
veterán
válasz szőröscica #37113 üzenetére
Ezért nem mertem dízelt venni. Van nekem is néhány apróbb bajom vele, csak sajnos nem igazán aktív a Nissan-os fórum. A többiektől meg bocsi az offért.
https://barbieripnk.hu/
-
FerNandor
őstag
Megrendeltem az olajat, Motul lett végül.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
Ati007
őstag
válasz daniel2121 #37116 üzenetére
Ahogy számoltam nagyjából a hetedik évben jönne vissza a dízel felára és onnantól érné meg (évi 10-15ezernél).
Az megáne II-em dízel volt és nagyon szerettem a városi 5literes fogyasztást és a nyomatékos motort de mivel azt is eladtam a 7évesen nem nagyon érte meg a felárat .
Mennyit eszik a 1.6 16v városban odafigyelve és nem kihajtva a belét?
Sok infot az R-linkról nem találtam és sehol nem találok bemutató autót ahol meg tudnám nézni így az még mindig kérdéses hogy kellene-e.
Azért az kár hogy a hátsó könyöklőt elhagyták -
Ck.
addikt
válasz szőröscica #37120 üzenetére
Városfüggő így van. Pesten és egy nagyobb városban a 10 literhez sem kell csoda.
A katalógus adatok vegyes 7-8 literről szólnak egyébként, azt lejjebb vinni VÁROS-ban egy igazi művészet. -
rob210
Topikgazda
-
Ck.
addikt
válasz rob210 #37122 üzenetére
Nézd, én napi oda-vissza 65 km-t megyek melóba meg vissza, ez nagyrészt 4 sávos autóút, ahol 120 a megengedett sebesség és van kb. 20-22 körforgalom, ahol meg kell állni, majd ismét 120-ra felgyorsulni, aztán 2 km múlva megint körforgalom. Itt minden fokozatban 3500-4000-nél váltok.
Emellett heti 100-150 km városi használat, itt normálisan közlekedek, 2200-2500-nál váltok.
Így az átlagfogyasztásom 35 mpg, ami 8.1 liter/100 km-t jelent.
Megane II 1.6 16V kombi
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
Na a 8 mindjart realisabb mint a 10liter. 2.0T a4 el jartam 2honapig 10korul autoztam nem sietosen vegyesbe. Az mas kerdes hogy a fos g5 1.6 16v golfunk is ennyivel megy el De aki a rono 1.6 al ennyit le bir nyeletni az a felet kilocsolja utkozbe. Normalis hasznalattal 7-8kozott eszik ami teljesen jo szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Igen, de más a 7-8 liter M2 1.6 16V-vel vegyesben és megint más városban, ahol van lámpa is, meg forgalom is, meg néha dugó is, az lehetetlen. A katalógus szerint sincs városi 7 liter.
Más:
Van az enyém mellett 2 másik benzines M2 itt az ismerettségi körbe. Első hideg indításnál, ha 1-esben elindulok csúsztatott kuplunggal és nem tartom 1500-1700 felett folyamatosan a fordulatot, akkor úgy berázza a kasztnit, hogy majd kiesnek a fogaim. Csakis hideg motornál. Ha bemelegszik, akkor már semmmi ilyen nincs 1500-as fordulat alatti elindulásnál.
Kérdés, hogy mi az az alkatrész, ami hidegen berázza az egész kasztnit 1500 alatt mindhárom autónál?Ja és még egy dolog:
Az elektomos gázpedál egy vicc. Fix gázpedál állást megtartva x fordulaton, pár mm-t táncol a mutató és értelemszerűen a motor fordulatszáma is picit váltakozik. Magyarul a gázpedál pontatlan és érzéketlen. Mindhárom autónál. Baromi idegesítő.[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
Akár a nem megfelelő gáz/kuplung kezelésnél szokott ilyen lenni, a hideg motor másképp reagál a ráengedett terhelésre.
dCi-nél ha nagyon akarom, ezt meleg motornál is elő tudom idézni.
Lehet, hogy újkorában ez nem így volt, mert lehet, hogy valamely alkatrészek már kopottak/fáradtak is.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Ck.
addikt
válasz diablo1984 #37126 üzenetére
Igazából lényegtelen, 1500 felett ha indulok hidegen, akkor minden oké. Melegen meg alapjáratról indulva se rángat. De mondom, a másik 2 kollégámé is ilyen.
Igazából nem foglalkozom a dologgal, 300 ezer forintomba volt az autó, költeni nem tervezek rá mostanság, mert már szemezgetek az utódjával, kevés nekem amit ez az 1.6-os motor tud. Olajat 3000 mérföld múlva kellene cserélni, azt már próbálom nem megvárni és addig egy erősebb gépet nézni. Jelenleg Volvo V70 T5 a befutó. -
Ck.
addikt
A pillangó szelepet mennyire könnyű/nehéz elérni M2-nél 1.6-nál? Ha ismerősi körben nincs Clip, akkor nem is érdemes hozzáfogni egy pucoláshoz? Vagy be fog az állni egy idő után?
Milyen tünetek vannak, amikor érdemes? Esetleg üzemanyag adalékolás hozhat hasonló eredményt, vagy teljesen el vagyok tévedve?[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Szerintem add el a kocsit vegyél egy dieselt és felejtsd el a benzines vonalat.
Nem neked való.
Nem bántásból mondom, egyszerűen szerintem te nem érzed a benzines autót.Az elektromos gázpedál valóban komoly megszokást igényel ezt elismerem.
De amiket te írsz azzal a kocsival kapcsolatban, annak már vagy a torka véres, vagy egyszerűen nem neked való a benzines üzem.Most voltam lent Egerben, 140 lefelé 140 hazafelé utána egy kis városi araszolás ma reggel egy Hungária körút dugó és kattanásig tankolva az autót ahogy indulás előtt is volt 6.2 literes átlag. Fed comp szerint 6.4
Ezzel én meg vagyok elégedve, no comment.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
Huligán én?
A távolság volt 140
Ez szerintem még nem életveszély.Egyébként nagyon meg voltam elégedve ezzel a kis 1.6-os műszerrel
A verenyolaj ami benne van elég durva különbséget jelent.
Olyan szépen járt még 5000-es fordulatnál is ahol nem 140 volt (3 percig)[ Szerkesztve ]
Renault power
-
tresh
addikt
válasz rob210 #37133 üzenetére
Jó jó kár szépíteni, tudom hogy nyelezed a gépet, főleg városba
Amúgy az a fogyi amit írtál az nagyon baráti ,bár valószínű jó lábad is van hozzá de én is kitartok a mellett hogy 7-7,5 liternél akkor lehet vele többet megtetetni ha kinyomod a tűzfalon a pedált minden sarkon. Jó persze Ck-nak is igaza van forgalom függő a dolog de pl m2 1.6 16v ami volt cégbe kulcsos autó volt alattam városba is max 7 litert ívott kollégámnál lazán 9 et evet és nem értette hogy mit csinálok illetve állította hogy totyorgok bár szerintem ezt te is megtudnád cáfolni. Mindegy anno egy helyre mentünk mondta hogy oda felé ő vissza felé én vezessek és lám 2 literrel jobb fogyival jöttünk ugyan olyan tempóba hazafelé mint oda. Amúgy lehet tényleg egy diesel lenne a megoldás neki
-
Hugo85
aktív tag
válasz rob210 #37131 üzenetére
Nem akarok kételkedni és természetesen hiszek neked, de ez akkor is hihetetlennek tűnik, tekintve, hogy a könnyebb - bár kevésbé áramvonalas Cliom - keskenyebb kerekeken és kisebb 1.4-es motorral 90-100-as tartós országúti tempónál eszik 6.1-6.2-t. A rekordom egyszer 5.9 volt, de annál kevesebb soha.
Ennek fényében vagy erős hátszeled volt vagy a km órád csal vagy autód egy ritka darab (vagy az enyém egy reménytelen fos, de mivel másoktól is hasonló fogyasztást hallottam, ezt kizárnám) esetleg úgy vezetsz mint Gerhard Plattner
Minden estre riszpekt.Csak érdeklődésképpen, mennyit forog az 1.6 16v 140-nél?
-
tresh
addikt
válasz Hugo85 #37135 üzenetére
Kevesebbet jóval mint a clio .kb 300 rpm tuti van 5ikbe .Más a váltó áttétele clioba legendásan rövidek a fokozatok. Nyomaték is valamivel hamarabb van alatta mint az 1.4 be. Ezért tud jó fogyasztást összehozni vele. Meglepő lenne de ha átülnél az 1.6 16v clioba fogyiba max fél literrel lenne több az 1.4 nél normál használat mellett, viszont erőbe mint ha az a 9-10 le inkább szor 2 lenne
-
rob210
Topikgazda
válasz Hugo85 #37135 üzenetére
Jó mondjuk az alapok nálam adottak.
Én nem hanyagolom el a kocsit.
Mint írtam "verseny" olajjal megy.
A váltóban xado a motorban xado és a kerekeim is csoffadt szar nokianok.
Az 1.4 el ilyen fogyasztást én se tudtam elérni, szóval én nem hasonlítanám össze a két motort.
Oké, hogy a clio jóval könyebb, de más a váltó ahogy írta tresh is.
Az is biztos, hogy egy piros lámpás rajtnál, otthagyna az 1.4 clio csak aztán elfogyna a váltóáttételed.Ez sem egy erő bajnok ez sem versenygép, de "mi" nagyon összeszoktunk a jelek szerint.
140-nél pontosan 4000 volt a fordulatszám mérő.
A fedcomp szerint ilyenkor 6-7 között eszik tereptől és széltől függően.
Hegymenetben 18-19 be is belenyal. Szerintem ebben semmi csodálatos nincs, csak én nem pirostól pirosig közlekedek, és a sávokat is épeszűen váltom.Ha elgurul a gyógyszerem én is ki tudom taposni belőle a 8.8 as átlagot.
Igaz olyankor igen csak szépen szedi a lábát és sokan nyugtázzák, hogy már megint egy barom vesedonor.
Városban 3.-ban elforgatva igen kényelmesen lehet vele előzgetni akár még audit passatot is.Renault power
-
Hugo85
aktív tag
válasz rob210 #37138 üzenetére
Akkor azért nincs olyan sokkal hosszabb áttétele, a Clio 4.000-nál ~130-at megy (óra szerint), azért az nem olyan nagyon jelentős különbség. Egyébként az 1.4 16v és az 1.6 16v elég közeli rokonok.
A TechRun-ban - ha minden igaz - még rövidebb az 1-es és a 2-es, így az elején "szedi a lábát", utána normális dinamikával mozog.Nem is akarok versenyezni vele meg nem is szoktam, az olaj is öreg már most (11.000 km van benne), megérett egy cserére, biztos a /30-as melegoldai viszkozitás is segít neked (következő 5w30 lesz nekem is).
Minden esetre nekem 140-nél pályán (kb. 4.200 rpm) 8 körül fogyaszt, nem kell még ilyenkor sem kitaposni a lelkét, sőt a magas fordulat miatt szépen megindul itt is még, olyan 170-ig (gondolom akkor már inkább 10-et eszik).
Ami érdekes, hogy 120-nál egy literrel kevesebbet eszik. Néztem már gyorsan egy alakellenállási tényezőt is (mert krumpli alakja van ugyebár) de a Megane 0,32 a Clio 0,35 (kb) viszont a Clionak kisebb a homlokfelülete, így itt nincs jelentős különbség.
Igazából az országutat szereti, ott elcsordogál 3.000 rpm-en 100 körül egy jó 6 literrel, illetve városban se zabál, de pályán...P.S. - valld be, hogy ez igazából egy Xado reklám
[ Szerkesztve ]
-
Ma volt egy kis időm, szétszedtem a fél műszerfalat.
Óracsoport és annak teteje, illetve az egész középső részt a kapcsolókkal, légbefúvókkal együtt...
Már régebben egyszer alá néztem, irgalmatlan sok kosz volt alatta, illetve a tömítő - rezgéscsillapító szivacsok nem voltak jó állapotban.Lepucoltam mindent, levakartam a szivacs maradványait, aztán újraszigeteltem, gyakorlatilag az összes illesztésnél, majd reggel kiderül, hogy mennyire volt sikeres, fog-e még hangot adni a műszerfal.
Illetve a tetőkárpitom nyekegett-zörgött....besz@rás: egy műanyag bizbasszal (ahova a napellenzők csatlakoznak) tartja elől a kárpitot, az van bepattintva a tetőbe...na ezt is megoldottam. Nagyon zavaró volt már.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Ck.
addikt
válasz rob210 #37131 üzenetére
Nincs itt semmi vér, a masik is ilyen.
Leírtam a napi rutinomat, merre megyek es hogyan. Kiváncsi vagyok mit mondasz, nálad mennyit enne ilyen körülmények között. 0-120, aztán 3 km vezetés, majd újabb megállás, ismét 0-120, mindez 60 km-en at, kb 20 szor. Mennyi lenne? Emelkedőn hogy gyorsulnal fel 120-ra a 0-ról, ha 80-nál megáll a tudomány? Szurnad vissza 2-3-ba és nyomnád tovább?
Vhogy azt sem tudom elhinni h 4000-es fordulaton 6 litert eszik. Inkabb 7.5De nagyon kiváncsi vagyok tényleg, hogyan kell egy benzinest érezni? Hogyan kell vezetni? Es főként...hogyan kell élvezni?
[ Szerkesztve ]