-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
gban
Közösségépítő
Itt is azt írják (#475), nem mér jól a műszer - de akkor az előző sem mért jól?
Inkább gomba lesz az, de kellene valami leírás, hogy melyik mit csinál.
Vagyis lehet hogy jókor kapcsol a venti, csak az nem annyi amennyit te látsz a mutatón.
De dugóban nekem is forr egy idő után, mondjuk az nem 5 perc.
Nekem 92 fokos normálisan, de sok dugó kell hogy felmenjen 100-ra és kapcsoljon, nyáron sem 5 perc.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
w333
félisten
Fene sem tudja ... az lehet hogy a műszerfal hőfok jeladója normálisan működik, viszont a hűtőventilátor jeladója többet mutat így küldi a jelet és ilyenkor ugye bekapcsol a venti
Már csak azt kéne kideríteni hogy melyik a hűtőventilátor jeladója, a legegyszerűbben talán ugy derithetem ki hogy mikor bekapcsol a venti lehúzom valamelyik kábelt a vízpumpáról (ha megszűnik a pörgés akkor az lesz a jeladó)
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
gban
Közösségépítő
Az oké hogy megfejted hogy melyik a venti gombája, de honnan tudod meg hogy hány fokos a víz amikor kapcsol?
Vagyis hogy melyik a rossz, melyik mér rosszul, a hőmérő gombája, vagy a venti gombája (ha kettő van, természetesen)?
Vagy ha egy van, és máshogy van megoldva, akkor sem mindegy hogy jókor kapcsol, csak te látsz rossz értéket, vagy eleve rosszkor kapcsol?Illetve, nézem a képet az órádról.
Ha jót vettél bele, akkor neked 100 fok felett kellene kapcsolni - 110-nél piros.
A 90 ugye adott, kérdés, a fehér vékony vonalak hány fokot jelölnek.
Gyanúsan 10 fokot.
Ha 70-75 fokra esik vissza, ahogy írtad, akkor belemegy a kékbe már?
Azt írod, a vékonyabb vonalig, 70-75 fokra.
A vékony szerintem 80 fok, vagy több. De az is kevés, tekintve hogy 110-nél piros.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
w333
félisten
Két jeladó van, műszerfalnak a termosztátban ez pedig a ventilátornak
Ha jól látom (Kép) akkor tizedesek vannak mert ugye a 90 és 110 fok között van a vékony vonal vagyis akkor az ott 100C fok, szóval ha az én példámat nézzük akkor 90C -nél bekapcsol majd visszahűti a vékony vonalra ami szerintem 80C fok lesz !
Szóval a hűtőventilátor jeladó "csal" kb. ha jól számolom 5-10C fokot, mikor 90C valós fokon van, akkor a jeladó 100C -nek érzékeli és visszahűti 90C -re ami valójában csak 80C
Jók ezek az Opelek ... nem unatkozik mellettük az ember
A BMW -nek kb. 3 év alatt egyszer sem nyitottam fel a motorháztetőjét
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
gban
Közösségépítő
Pont ezt mondom, nem tudhatod, melyik működik jól.
De a linkelt fórum meg az olvasottak alapján pont nem a venti gombája rossz, hanem a kijelzett hőfok nem valós.
De ez az amiről gőzöm sincs hogy hogy lehetne megtudni, másik alkatrész beszerzése nélkül.Postázást nem vállalok.
-
horvathkrisz
addikt
Szerintetek az mitől lehet, hogy a fojtószelep így áll az olajban? [link]
Másik probléma, hogy a 2. gyertyánál a hengerfej -ahogy felülről belenézek- el van színeződve, a 3. gyertyánál is (bár itt nem annyira), a két szélsőnél viszont tök tiszta a hengerfej gyertyát körülvevő "fala". Lehet, hogy kicsit kifúj a gyertya mellett?
[link] Ezen a képen látszik, hogy a gyújtótrafót is kicsit elszínezte.
[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz horvathkrisz #41042 üzenetére
én a vízhőfokot szoktam megvárni, ha az tuti akkor utána már nem nagyon nézem a fordulatot. De hozzáteszem 1200-nél szoktam váltani, ha kihuzatom akkor is 2000-nél váltok mert 1700-nél szív a turbó és ad akkora löketet hogy nem kell tovább huzassam. 3 ezret akkor pörög mikor pályán megyek "130"-al mert ugye az a megengedett és mindenki szabálytisztelő, és betartja a sebességlimitet
-
w333
félisten
Kizárásos alapon ha a hűtőventilátor jeladó normálisan működni akkor nem kapcsolna be dugóban 5 percenként, a másik hőgomba pedig semmit sem vezérel csak mutatja a műszerfalnak a hőfokot
(#41056) horvathkrisz
Az igen ott valami tömítés csúnyán kiment
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
trassher
addikt
Redmi Note 7
-
adidas4death
aktív tag
válasz trassher #41059 üzenetére
+1 Ezt adom én is, valóban tetszetós "jószág"
Mindannak ellenére, (vagy talán pont ezért) hogy B Vectra Fan vagyok[ Szerkesztve ]
Xiaomi 11T Pro 256GB | Huawei P20 Pro | HTC HD2 EU | LG G2 Black 32GB 5.0.2 v30d | HTC U11 Black 64GB | Opel Insignia B GSI 4x4 2.0CDTI |
-
gban
Közösségépítő
Én nem így gondolom
De nem akarlak meggyőzni, mert nem tudhatom hogy igazam van-e.
Viszont amiért nem így gondolom:- az 5 percenként ki-be az dugóban normális, lévén nem az a venti célja hogy üzemire hűtse, csak a határérték alá pár fokkal. Onnan meg hamar visszamegy a bekepcsolási határig dugóban, menetszél-hűtés nélkül.
Nekem is így csinálta a Kadett is, így csinálja az Astra is, teljesen normális.- az hogy vezérel a műszerfal gombája vagy sem, nem mérvadó, az csak mutat valamit - a leírások alapján sokszor alacsonyabbat, pont mint nálad
- de ez érthető is, ott nem kell annyira precíz érzékelő, mint a ventihez, előbbi max. megtéveszt, míg utóbbi a motort védi a megfőzéstőlDe tény, lehet bármelyik hibás, sőt, mindkettő is - csak a logika mondatja velem hogy a műszerfalé a bűnös.
Postázást nem vállalok.
-
w333
félisten
Különben minden oké ... kiderítettem hogy elvileg gyárilag 82-87C az üzemi hőmérséklet és 90-95C között kapcsolja a hűtőventilátort
Illetve pont nem az a 2 hőgomba vezérli amikre gondoltunk, hanem van egy harmadik hőgomba (29 -s kulcs -al lehet levenni) ez maga a hűtőradiátoron van és 3 pólusú vezeték csatlakozik rá
Együtt lehet vele élni (lámpánál az a 20-30 másodpercet simán kibírom) majd idővel beszerzek egy ilyen hőgombát ami 100-105C fokon kapcsolja a ventilátort
Szóval egyelőre "problem sloved" köszi a segítséget
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
válasz trassher #41065 üzenetére
Én egy ilyen Audi A4 -t simán elfogadnék
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
Persze hogy annyi, viszont maga a műszerfal hátuljára ráírt fehér A. V. (A Vectra) felírat nekem nagyon gyanús hogy az a km. óra sem volt már gyári
Szerk.
Itt a pontos magyarázat 1107#
(#41069) trassher
+1 és igen ennyiért már inkább egy 1.6i G Astrát vennék !
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
-
mohabá 007
aktív tag
válasz horvathkrisz #41056 üzenetére
Szerintetek az mitől lehet, hogy a fojtószelep így áll az olajban?
A szelepfedélből a kartergáz vissza van vezetve a folytószelepházba (pillangószelepházba).A trutyi egy részét látod kicsapatva,a többi megy vissza az égéstérbe.Nem csak neked,mindenkinek.(nekem nem ) A házon kívüli lecsapódott olajsár szerintem attól van, hogy nem rendesen volt rögzítve a nagy tányér alakú zárt doboz (nem tudom mi a neve) esetleg el van deformálódva a doboz felfekvő felülete,szelel,fals levegőt tud beszívni,fröcsög kifelé.A motor gázadásra bedadoghat.Korábban írtál ilyen gondról.Lehet, hogy ez okozza a dadogást.A vekimnél ha pici fals levegőt tud szívni bedadog,ha sokat,leáll a motor,akár hogy adom a gázt.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
haddent
addikt
Tényleg nem vita indítás, dehát most nem igaz? Eredetileg... az más kérdés, hogy sikerült megzabolázni meg dónszájzingolni a dízelt is kis cuki mini kocsikácskává
Na Bose kipuf cementtel felraktam mostmár tényleg profi módon újra a paragit. Talán picit jobb lett. Amikor bemelegszik már gond nélkül tudok durrogtatni pirosnál, nincs ennél jobb.
[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
Nekem már majdnem 100 foknál van a mutató mikor bekapcsol a hűtő ventilátor...
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
horvathkrisz
addikt
válasz mohabá 007 #41076 üzenetére
Szétszedtem, kipucoltam az egész fojtószelepet, a pillangószelepnél is, most kíváncsi leszek. Iszonyat mocskos volt!
Egyébként előtte kipucoltam a levegőmérő-szenzort, már attól elmúlt a rángatás.2-esben lehetett legjobban érezni hogy "rángatva gyorsul".
A gyertyáról mi a véleményed? Kifújhat mellette kicsit?
-
F_Zolee
veterán
válasz horvathkrisz #41079 üzenetére
Légtömegmérőt mivel lehet tisztítani?
-
horvathkrisz
addikt
válasz F_Zolee #41080 üzenetére
Sokan féktisztítót használnak (csak ráfújják), én alkohollal+fülpucolóval takarítottam.
Volt egy tükör-szerű felület, gondolom ahol a levegő átáramlik, és egy dióda is, annak a lábait is áttörölgettem, bár azt nem hinném hogy a dióda lába mérne valamit. Ezt majd a hozzáértőbbek megmondják. -
AMD Power
titán
válasz horvathkrisz #41082 üzenetére
Biztos meglesz a + hatása!
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
horvathkrisz
addikt
válasz AMD Power #41083 üzenetére
Már megvan, egyenletesen húz minden sebességben. Holnap vagy holnapután belerakom az új gyertyákat is, szervizkönyv szerint 60 ezer km körül volt csere, most 190k van. Szóval fogalmam sincs mikor cseréltek utoljára gyertyákat...
Nagyon el volt hanyagolva ez az autó... -
mohabá 007
aktív tag
válasz zolikaDB #41081 üzenetére
Szerintem a közép,és végdob úgy csatlakozik,hogy két cső egymásba beledug,bilinccsel rögzít.Bárhogy meghúzod a bilincset,mindig kifúj.Vékony a cső fala,torzul,horpad,de akkor is kifúj.Gondolom valami speckó tömítőanyag,(kenhető gyógytapasz )
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
trassher
addikt
válasz mohabá 007 #41087 üzenetére
Kipufogó paszta, más néven cement. Nem csodaszer, hőre megköt és ezáltal tömít. Minden autószerelő ilyet használ.
Redmi Note 7
-
haddent
addikt
válasz trassher #41088 üzenetére
Pontosan ahogy írtátok mohabával A márkát elírtam: bosal**
Olyan szinten köt hamar, hogy kívül ha rákentem másodpercek kérdése volt, tehát nincs idő tökölni amikor konkrétan a csövek összerakásáról van szó Mostanra meg szerintem a leszedés megint egy rémálommá vált. Egyébként baromi hülye megoldás szvsz. csöveket egymásba dugdosni.. Ugye ahogy betolod a középdobból jövő csövet a hátsó dob csövébe, ott ahol a kitágítás kezdődik a falra felcsapódik a gáz és csakazért is kijön. Minnél jobban ráhúzod, annál több, mert annál szarabb már az egész.
Nem tudom milyen lehet, de szerintem 2 vagy netán 4 ponton megfogott, tömítéses csavaros csatlakozás (mint ahogy a leömlőnél van) sokkal jobb lenne. -
trassher
addikt
-
haddent
addikt
-
-
trassher
addikt
válasz mohabá 007 #41093 üzenetére
Ha a 'zassony kizavar aludni a műhelybe még fogmosásra is jó.
Redmi Note 7
-
trassher
addikt
válasz mohabá 007 #41095 üzenetére
Azért az mégis csak egy vectra. Cromax-on most direkt megnéztem, g-hez van többféle is. X14XE motorkódhoz szerencsére olyan kialakítású mint a képeden.
Redmi Note 7
-
mohabá 007
aktív tag
válasz horvathkrisz #41082 üzenetére
bár azt nem hinném hogy a dióda lába mérne valamit.
Ilyen ehhez hasonlót tisztogattál igaz?
neve: beszívott levegő hőmérséklet érzékelő (jeladó)Ha a gyertya rendesen meg van húzva,nem fúj ki.
Néztem a képet,nekem olyan,íváthúzásos égésnek tünik (mint amikor a gyertyakábel áthúz,éget amit ér) Belülről szép tiszta,csak kívülről látszik az a barnaság?Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
trassher
addikt
válasz mohabá 007 #41098 üzenetére
Én ha cserélek inkább kicserélem az egész sort. Úgyis amilyen szerencsém van hátsó dob csere után 1-2 hónappal kifújna a közép is.
Redmi Note 7
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest