-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
gban
Közösségépítő
válasz mohabá 007 #40651 üzenetére
Most értettem meg a lényeget
Vagyis a kétféle megfogalmazást.
Gondolom korában volt az ólmozatlan megfogalmazás (tartalmat nem tudom, az is volt-e ilyen, vagyis ami nem ólmozott, de volt benne eleve némi ólom), aztán jött az egyértelmű "ólommentes", ami vagy ólomtalanított volt, vagy simán csak nem került bele, és így nem is volt benne egy mg sem.
Vagy tökugyanazt jelentette mindkettő, csak az első nem volt pontos megfogalmazás.De itt egy cikk:
A MOL Rt. nem alkalmaz ólomszármazékokat az ólommentes benzinben, és a szennyeződések mértékét is 0,002—0,005 gramm/liter érték alatt tartja. Összefoglalva nincs ólommentes benzin, csak ólmozatlan és ez kb. hússzor hosszabb idő alatt mérgezi meg a katalizátort, mint az ólmozott.
Ez alapján viszont az ólommentes helytelen megnevezés.
De hogy mi az igazság, azt már végképp nem tudom...[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz F_Gergely #40650 üzenetére
Villanyászilag tök analfabéta vagyok,de ott van készen az ajtóvilágítás kapcsoló készenbeépítve.Nyitásra világít.Ha leálláskor rajthagyod a világítást sípol.(van hang) A kettő összehangolása egy hozzáértő szakinak
valszeg laza rutinmunka.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Declare
őstag
válasz mephi666 #40635 üzenetére
Ez mindig erdekes kerdes, de szvsz egyszerü a valasz. Nem lehet összehasonlitani egy mai modern barmit (tv, telefon, auto) es egy 20+ eves barmit. Teljesen mas igenyek, teljesen mas technologia....a nev rajtuk maradt, de hivhatnank auto2 nek, mobiltelefon2 nek.....a mai cuccokat. Ma mar nem az az elsöszamu igeny, hogy veszek egy autot, amit majd a fiamra hagyok, hanem kenyelmes legyen, alacsony kibocsatasu legyen, okos legyen, online navival, tablafelismerö rendszerrel, 5km re vilagito reflektorral, ami felismeri ha jön valaki es ugy allitja magat, hogy azt ne vakitsa......stb.
Elkezdene gyartani valaki egy autot amiben nincs klima, esp, abs.....DE hohooo 15 ev jotallas. Ki venne meg? Hozna par szazalekot keleti piacokon, de ott is sokan inkabb a hasznalt nyugaton levetett autokat vennek.
Vagy olyan mobilt ami nem okos, de 2 hetig nem kell tölteni....van ilyen....par nagymama kapott ilyet az unokajatol karacsonyra. Kb ennyi a reszesedese a vilagpiacbol.
Megvaltozott a vilag, szvsz ennyi
-
gban
Közösségépítő
válasz Declare #40655 üzenetére
Maximálisan igazad van.
Még annyival egészíteném ki, hogy ezeken felül hosszú távra is tervez - nekem az F 12 éve van meg, én így is gondolkodom, hogy nincs pénzem 5-6 évente "új" autóra, ezért is jó (jobb) választás egy fiatalabb, kevesebbet futott, de "butább" modell nekem.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
mohabá 007
aktív tag
Mondja Ő mindezt most,mint maszek.30 évvel korábban még állami tulajdonba volt.Nem is tudom volt e akkor katalizátor beépítve itt kapható autókba.Csak érdekességként említettem meg ezt a számomra homályos dolgot.Nem lényeges.
Az igazság odaát van!Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz F_Gergely #40650 üzenetére
Az a legnagyobb baj vele,hogy az ujjonan vett gyári,ugyanaz a gagyi minőségű.Legalább ha venni lehetne még ha drágábban is csak jó minőségű,üzembiztos lenne! De nem! Eszi nem eszi, nem kap mást!
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Declare
őstag
Ez az opcio azert tovabbra is adott lesz. Azzal, hogy lesz egy turbo a benzinmotoron, nem lesz vege a vilagnak. Szvsz egyre olcsobb lesz az is, a javitasa is, alkatresz is. 10-15 evesen ezek a turbos kis benzinesek is menni fognak, de talan meg tovabb is. Szerintem tul van misztifikalva, de ezt mar sokszor leirtam. Meglasssssuk
K astras cikket elolvasva pl tök erdekes amikor irjak, hogy a 3 hengeres 1.0 benzin motor, pl jobban optimalizalhato turbora, mint a 4 hengeres. Ez is erdekes es maris megvan a magyarazat az 1.0 turbos benzinesre. Mindenki csak huhuog, hogy uuuuuuuuuu, aztan tessek, lehet, hogy egy 3 hengeres 1.0 benzin strapabirobb lesz turboskent, mint egy 1.4 es Nagyon kivancsi leszek erre a K ra
-
haddent
addikt
válasz diablo1984 #40633 üzenetére
J miért ég-föld azon kívül, hogy dögnehéz és ugyanazokkal a motorokkal szerelték? A belseje modernebb (nyilván) de műszakilag szerintem ugyanaz sőt hát fogyasztás/relatív erőben alul is marad azonos motorkódnál, nem?
gban 1.7 -ért G? Akkor már inkább érdemes keresgélni, a H 2 volt és mostmár lassan 15 ezer km -t tettem bele (156 -al vettük ) és max csak azt költöttem rá amit én akartam nem "kért" semmi. Még ez a szíj nyüszörgés is megnyugodott ma reggelre. Ki lehet fogni..
mohabá 007 hát szép gép is.. F classic sedan is szerintem/nekem egy örökéletű forma, olyan tényleg klasszikusan szép. De a hatchback F vagy netán gsi húú
Declare legyen igazad, és legyenek ilyen autók mert van rá igény... de nekem nem kell, és biztos van még rajtam kívül aki hasonlóan gondolkodik. Szóval maradjon csak fenn a szívó benzin kategória. Turbóról lehet szó.... 2 literes 4 hengeres motortól felfelé/mellé
Más: vettem egy flakon STP benzin adalékot a MOL -nál, ráöntöttem a felét a fél tank MOL RON100+ evo neo -ra, gyönyörűen megy. Eddig ez a benzin a legjobb érzésre/tippre amit próbáltam. Teli tank volt, most felénél jár és már 300km benne van és folyamatosan túráztatom pirosnál (kipuff felszerelés után tankoltam ), nyomom neki, indulásnál gumi csikor stb és így is (ja és pálya nem is volt benne max egy 50km szórakozás)
[ Szerkesztve ]
-
gban
Közösségépítő
válasz haddent #40660 üzenetére
1.7 -ért G? Akkor már inkább érdemes keresgélni, a H 2 volt és mostmár lassan 15 ezer km -t tettem bele (156 -al vettük ) és max csak azt költöttem rá amit én akartam nem "kért" semmi. Még ez a szíj nyüszörgés is megnyugodott ma reggelre. Ki lehet fogni..
1,5-ért G 60e km-rel vagy H 2-ért, 156e km-rel: most oké, 3 év múlva oké, de mint korábban is írtam, mi lesz a helyzet 10 év múlva? G-ben lesz 200e km, H-ban 300e. Nem mindegy szerintem - bár lehet, nem lenne lényegi különbség, de a számok, meg az addig ráköltés azért szerintem mégiscsak jelentős különbséget mutatnak.
Az árkülönbségből kijön a 10 éves ráköltés, és még marad is.De ha az ár nem számítana, akkor értelemszerűen egész más kategóriát néznék.
És mivel számít az ár, így a befektetés időszaka sem mindegy, hogy 5-6 évre veszem, vagy 10-12-re vagy többre.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
haddent
addikt
válasz zolikaDB #40661 üzenetére
Neeem dehogyis csak kis matrica oda van rakva "RON 100+" elvileg az, hogy minimum 100-as oktánszámra van emelve. De ez a sima drágábbik EvoNeo (nem tudom a teljes pontos nevét, de elvileg van a sima 95, evoneo 95/fuelsaver 95 és akkor ez a legnagyobbik).
Az az STP igen, azt hiszem egy 1000 -es kereken MOL Green -nel fizetve
Előtte: fogalmam sincs, talán shell vpower nitro racing 100?Vidi: már raktam fel nem láttad?ja a belső hiányzik ugye, na majd mindjártgban Hát nézd, 4 év alatt 160-at ebbe pályán raktak bele. Oké, hogy kockáztattunk egy elég rendeset amikor megvettük mert nem kevés benne a km, de 4 éves az autó (jó a G se sok 6 ha jól nézem?), ezt nem valószínű, hogy nagyanyó a városban léptette hármasban indulva. Kockázat, de bejött. Nyilván nem a "majd én megmondom a tuti használautó vásárlás módszerét" volt a lényeg, egyszerűen szerintem lehet jó vételt csinálni nem rengeteggel sokkal többért egy újabb modelből. Illetve nem is ez, hanem Te mondtad, hogy ennyiért nincs jó H. Meglátjuk mi és hogy lesz de szvsz. a legfőbb tényező a karbantartás. Lehet, hogy önámítás de szerintem vásárláskori állapotban lehet tartani megfelelő törődéssel (még ha a vásárlás újat is jelent).
Épp a múltkor beszéltük, ha a karbantartás oké volt, akkor nem mindegy, hogy mennyi van benne? Ha most egy dízelben lenne 400 ezer legyintenél, hogy mi az[ Szerkesztve ]
-
gban
Közösségépítő
válasz haddent #40663 üzenetére
Valóban, ha 4 éves, és pályás a 160e, akkor az lehet tartósabb mint egy 6-7 éves, városban napi 2-3 km-ből összejövő 60e km-es bármi más.
Mert az a 60e alatt lehet hogy 3x annyi kuplungolást, fékezést, meg 10x annyi hidegindítást élt át.De ehhez tényleg elengedhetetlen a megfelelő infó, hogy biztosra menj, máskülönben nagy a kockázat, még átnézetve is - lásd trassher autójában a millió, utólag kiderült gányolást.
Postázást nem vállalok.
-
Declare
őstag
válasz haddent #40660 üzenetére
Nekem se lenne jo, de egy varosban futkosos autonak, ha valaki arra keres kocsit, alternativa lehet.
Miben valtozik a turbo ha a motor 2 literes vagy 1,4 literes? Ugyan az a turbo, ugyan az a cel, ugyan az a modszer. Van egy x teljesitmenyü szivo motor, amire raakasztanak egy turbot es lesz 1,5x teljesitmenyü. Nem latom a különbseget, hogy 90 lobol csinal 120 at (pl 1.4 eseten) vagy 150-160 lobol csinal 200 at (2.0 eseten)
-
diablo1984
veterán
válasz haddent #40660 üzenetére
dizájnra! a H inkább szögletes és puritán a belseje, a J sokkal szebb, kerekebb, a belseje meg egyenest szép! a motort meg nem csutkázzák tovább, csak ki kéne bírnia a gariidőt!
gban: 4 év alatt 160ezer az nagy valószínűséggel pályás, pálya nélkül elég gyilkos mód lenne, max taxiként! de egy 4 évesnél is a szervízkönyv az alap, ha az nincs, akkor dugjadfelmagadnak kategória számomra, meg ha első magyar forgalomba helyezésű, de a rendszám új, akkor is utána kell nézni, hogy nem-e taxi volt, vagy miért volt cserélve a rendszám! én a magyar taxiktól tartok, nem kicsit.....
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
Igy van ez motor kerdese, nem a turboe. Egy 1.4 es motor mindig nagyobb %os kihasznaltsaggal jar, mint egy 2 literes. Söt ha rarakjak a turbot, kevesbe kell pörgetni, valoszinüleg kevesbe is van pörgetve, ami meg pozitiv a motorkopas szempontjabol. Ok nyomatek nagyobb, de tetelezzük fel nem hülyek a mernökök es ami nagyobb terhelest kap, azt nagyobb teherbirasura cserelik.
-
gban
Közösségépítő
válasz diablo1984 #40666 üzenetére
Ezt mondom én is, infó kell.
De szervizkönyv is csak fenntartásokkal "infó" - szerelőm is mondta, ha kell, olyat csináltat hogy leülök tőle, még a 15 éves Astrámra is.
Meg a 160e 4 év alatt lehet pálya, de lehet az 320e pálya is, visszatekerve.
Szóval a mai világban nem csoda, hogy az információ éri a legtöbbet.Postázást nem vállalok.
-
diablo1984
veterán
állapotot is nézni kell persze, azt hogy ki használta, szervízkönyvnek utána nézetni és még akkor is ott van a szerencse faktor! céges verdák többségét még akkor kiszórják, amikor pénzt érnek, tehát 200e-300e km felett személyautókat már nem szoktak futtatni, mert több a szervízköltség, mint egy új lízingje, gari meg már rég nincs! azért jellemzően gariidő lejárta után szokták cserélgetni őket, az meg ha km megkötéses akkor 150-200e km között lehelik, vagy 3-5 év alatt(jellemzően a km hamarabb beleszalad).
nálunk is mikor eléri a 2-3 évet a cégautó(kis és teherautók, km megkötés nélkül), azonnal cserélve vannak, függetlenül attól, hogy szopóroller, vagy kutya baja és jön helyette az új! igaz nálunk 350 ezer fölött megy a furgonba 2 év alatt, de ezt nagyjából játszva kibírja, főleg, hogy 95% pálya.... -
haddent
addikt
IGen, hát ilyen ez a popszakma sajnos..
Declare hát marhára nem mindegy szerintem, bár nem vagyok fizikus. Főleg ilyen kis méretben. Mert az, hogy 400 vagy 600 lóerő az ténlyeg mindegy, meg 4 liter vagy 6. De az, hogy 1 liter 3 henger szenved 12 ezer fordulaton, mint ami egy értelmesebb speed motorban van, vagy egy normálisnak mondható 1.4-1.6-2.0, szerintem nem mindegy.
diablo1984 ja az más, igen ez tény. Bár nekem épp ezért tetszik fordítva Egyedül azt a fránya első lámpát irigylem, mert van benne DLR Ja meg, ne röhögjetek nem ér , hogy az Opel jelükbe bele van gravírozva írva, hogy "opel" No nem baj majd kap egy márkajelzés nélküli lököst aztán kész
Egyébként ahogy írtad, enyém is lízingelt volt, 4 év - 150 ezer után ment a levesbe, jó helyre kerültgban pontosan erre gondoltam, nem a turbo tartosságára nyilván, hanem a motoréra.
[ Szerkesztve ]
-
trassher
addikt
Látom a dáunszájzing a téma.
Nincs értelme tartós dolgokat tervezni mert akkor megáll a fogyasztás.Redmi Note 7
-
gban
Közösségépítő
válasz trassher #40672 üzenetére
Mást mondok - gőzük sincs hogy mennyire lesz tartós.
Mert az hogy járatják, és beletesznek annyi km-t egy hónap alatt, mint te 20 év alatt, az szerintem közel sem felel meg a hétköznapi használatnak, az idő vasfogának, a trágya utaknak, a csak picit is gondatlan júzernek, a belerakott nem gyári alkatrésznek, stb.
8 évig voltam gyártói mobilszervizben, ott is látszott, nincs idő tesztelni, ki kell dobni az új modellt, nincs annál precízebb meg olcsóbb mint amikor sok százezer tesztelőd van, és ráadásnak még ők fizetnek azért hogy tesztelhessék a telefont
Magyarul, 10 új modellből minimum 9-nél jött elő jelentősebb hiba az első 3 eladási hónapban, ebből nem minimális arányú volt a hardverhiba.
Pl. kiderült hogy egy modellnél gyári hibás az első széria (értsd, fél évig ezzel jött ki) procija (!!!), másiknál a kijelző volt hibás, a harmadiknál egy kis ellenállás, és sorolhatnám.
Sokan kérdezték, milyen telót vegyenek. Mondtam, garosat......
Meg ne olyat ami most jött ki.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
haddent
addikt
válasz zolikaDB #40661 üzenetére
Tessék, videó belülről a kézifékkar mögül. Okosan a mikrofonra ráállítva a telefon na mindegy Sokat nem fogsz hallani, "nagyot" meg igazából sem. Minden helyzetben egyértelműen érezhető/hallható hogy nem gyári rendszer sokkal morgósabb mélyebb szebb, de nem hangos. Nem Ica néni hegesztette a szomszédbú kályhalemezbű
-
Declare
őstag
válasz haddent #40671 üzenetére
Ez szvsz total falssh. Mindent hatarertekre terveznek ma mar. Egy 3.0 szivo benzin alkatreszei ugyan ugy a teljesitmenyenek a hatarara +x% biztonsagra vannak tervezve, mint barmi mas. Senki nem fog dragabb, erösebb alkatreszeket beepiteni, mint amit a motor tud. Ergo ha a 3.0 szivora raakasztjak a turbot, ugyan ugy ki kell cserelni erösebbre a kritikus alkatreszeket, mint az 1.0 eseten.
A masik meg, hogy nem forog többet egy motor, mert van rajta turbo. Söt kevesebbet, mert nem 4000 fordulaton adja le a max teljesitmenyt, hanem 2500on mondjuk.
(#40673) gban +1.
-
haddent
addikt
válasz Declare #40677 üzenetére
Lehet, hogy igazad/tok lesz. Még teljesen tét nélkül kis kötekedés: megfelelő kenés mellett egy szépen szabályosan járó motor (nem 3 henger ) nem biztos durcázik attól, ha sokat kell pörögnie. Ott az a sok japó dög, 6 ezer alatt nincs élet, aztán mi bajuk több tíz évesen
zolikaDB tényleg kellemes utitárs, városban ablak le és hülyülés, amúgy meg ablak fel és csak duruzsolás. Nem akarok hülyeségeket beszélni mert tudom, hogy nem igen lehetséges, de pályán ráadásul mintha kényelmesebben pörögne sokat. Persze egy leömlő->cső hátra-> gázgyorsító->sport dob még lehetséges is hogy a motort kellemetlenül folytogató érzés megszűnik, de vajon csak egy hátsó dob kukázással ez nem csak képzelgés? Szerintem az de akkor is jó
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz haddent #40679 üzenetére
Olvasd el a K astras cikket ott fennt Abban irta a csoka, hogy a 3 hengeres szebben jart, es szebb volt a hangja, mint az 1.4 4 hengeresnek es erre mondtak neki, hogy azert, mert a 3 henger jobban hangolhato a turbo tulajdonsagaihoz, mint a 4.
En sem tudom, soha nem vezettem 1.0 turbot, csak a cikkre tudok hagyatkozni
-
zolikaDB
veterán
Mannol 5W30 2500km utan, sok varos/kevesebb fout, palya: [link]
-
zolikaDB
veterán
Keprol eleg csinos:
Calibra V6 Leder -
AMD Power
titán
+ :
Tágas utastér
Nagy csomagtartó
Jó minőség
Csendesnek ígérkező belső tér
Jó kilátás előre és oldalt előre is
Biztonságos úttartás
Jó vezethetőség
Korszerű hajtásláncok-:
Nincs pótkerék
Kis sebességnél feszes rugózásEladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
sziku69
senior tag
válasz mohabá 007 #40695 üzenetére
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest