-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mephi666
nagyúr
válasz mohabá 007 #96751 üzenetére
26 (bontott gyári "folytószelep" + munkadíj) ...közben teszteltek bontott gyári központi injektorral is meg cseréltek néhány csövet, ahol falsot szívott
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
.zSoLTi.
senior tag
Sziasztok!
2004-es 1.6 z16xep G astrámmal küzdök a manuál klímával. Klima hűtő már cserèlve, rendszer feltöltve gázzal, olajjal, nyomás kapcsoló újra cserèlve, de a hiba maradt. Mègpedig, hogy csak meleg motorral hajlandó működni. De előfordul ha sokat megy, akkor is lekapcsol. Ventillátor kapcsol amikor működik mind2 fokozat hallható.
Valami tanács esetleg, köszönöm! -
AMD Power
titán
Az mitől lehet ,hogy most 3 napig állt az autó, elindítottam és egy jó nagy adag kékes füst jött ki a belőle. Mint egy pukkanás aki olyan volt.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Tothgera30
Ármester
Astra G Classic II-nél a két hátsó olalajtónál nincs nyitás érzékelő. Így ha kinyitom az ajtót a belső tér világítás sem kapcsol fel. Ez gyárilag ilyen? Hogyan lehet aktiválni ha a hardvert beszerzem?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tikakukac
titán
válasz Tothgera30 #96756 üzenetére
Összedugod a stekkereket
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Doggy dog
senior tag
válasz mohabá 007 #96750 üzenetére
Erről nem kaptam tájékoztatást, holnap rákérdezek.
@ Tikakukac
ajtóátvezető kábelt sem javítottam még azelőtt. Már 3at csináltam, de javítottam belső keringető zsaluját is javítóval.
Ha megvan a jó leírás, esetleg néhány kép, akkor meg lehet csinálni.
Mindig van egy első alkalom.APA LETTEM! Samsung Galaxy S4 Active GT-I9295
-
mephi666
nagyúr
-
Sanki
addikt
válasz Tothgera30 #96756 üzenetére
Ki kell az oszlopból húzni a csati végét (sok sikert ) és bontóból kell szerezni 2 hátsó érzékelőt (csavarral együtt) és berakni, onnantól felkapcsolja elől a világítást.
Ha hátra is akarsz világítós kapaszkodót akkor még lehet extra mókázás kell. -
Doggy dog
senior tag
válasz Tikakukac #96759 üzenetére
Hamarabb meglenne, ha én csinálnám,(nem kellene heteket várni) persze nem ez az álmom.
Azt a pár ezer Ft-ot megérné nekem, hogy ne nekem kelljen vele baszakodni. Egy olyan, akinek ez a szakmája, az gyorsabban haladna.
Hatékonyabb lenne mint én.[ Szerkesztve ]
APA LETTEM! Samsung Galaxy S4 Active GT-I9295
-
Doggy dog
senior tag
válasz ricsi8800gt #96753 üzenetére
Már nem tudtam szerkeszteni az előzőt.
Köszi neked is.APA LETTEM! Samsung Galaxy S4 Active GT-I9295
-
Sanki
addikt
válasz Tothgera30 #96766 üzenetére
Igen, az a test elvileg.
7zap szerint: m4x20 -
addikt
Jöttem a hibakódjaimmal
0136
0101
2239Mind valami o2 szenzor / áramkör
Sztem annyi a katalizátornak (kapta is rendesen, 12-13 óra folyamatos 3,7-4,2-es fordulat)Egyébként a gép nagyon jól teljesített, útközben semmi hiba, 80-82 fokos víz, 8,2 fogyi klímával - picit nem figyeltem máris 160-170el gurultunk
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
mohabá 007
aktív tag
válasz body007 #96768 üzenetére
"...útközben semmi hiba.." csak hibakódokat dobált
P0101= Légtömeg- ill. légmennyiség mérő (MAF) áramkör, vagy egység hibás működése
Ilyen hibakódod nem lehet, neked MAP van, (kép is van róla) nem MAF.
Volt is MAP-os hibakódod.P0136= Lambdaszonda áramkör meghibásodás (1.hengersor 2.szonda) (Lásd P2270, P2271)
P2270 = Lambdaszonda jel szegény állapotban megragadt (1.hengersor 2.szonda)
P2271= Lambdaszonda jel dús állapotban megragadt (1.hengersor 2.szonda)
2.szonda= monitorszonda
lambdaszonda, monitorszonda= oxigénszenzorP2239= Lambdaszonda pozitív áram vezérlő áramkör magas jelszint (1.hengersor 1.szonda)
Ha a katalizátor lesz gatya, P0420, és társai hibakód lesz.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
ricsi8800gt
addikt
válasz mohabá 007 #96769 üzenetére
Hol gurultál te ennyivel? Milye. Opel ez?
Opel Astra H Caravan 2007 Z16XER,Yamaha Yz450f 2007
-
mephi666
nagyúr
válasz ricsi8800gt #96770 üzenetére
ez? a "fütyülős" facelift előtti f (érdemes a videó végén megnézni a bmw-t)
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
addikt
válasz mohabá 007 #96769 üzenetére
Pedig P0101-et olvasott ki, itt van előttem a telón
Lambdaszondával mit csináljak? Szedjem ki és áztassam ecetbe?
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
mohabá 007
aktív tag
válasz body007 #96772 üzenetére
Jobban hiszel a telódnak, mint a saját szemednek.
A MAF a légszűrőházból a fojtószelepházhoz menő vastag csövön lenne rögzítve.
Felejtd el a telós hibakódokat. Az okos opeloknak nem kell semmi segédbüstyürü, megmondják maguktól.
Ülj be az autóba, "....A féket és a gázt benyomod, és nyomva tartod, majd gyújtást adsz rá, és akkor a narancssárga szervízlámpa villogni kezd. A 10 villogás 0-t jelent. A kódok 4 jegyűek, és sorba adja be őket. A hibakódon belül a számok közt rövidebb, a hibakódok közt kicsit hosszabb a szünet..."
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
bul07
nagyúr
Ezekkel a motorokkal ne vegyél autót - 2. rész
Opel benne
[link]( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
zgospel
őstag
Egy barátom árulja a H Astra kombiját, és bár nem akartam ilyet venni, de amennyiért adja nekem az kifejezetten jó árnak számít, plusz az állapota és a visszakövethetősége miatt is úgy gondolom hogy le kell csapni rá. Itt nem kell azonnal szervizbe rohanni a vásárlás után, mert mindenről tudni hogy mikor volt cserélve és mikor esedékes a következő.
Z18XER motorral, faceliftes 2008-as változat, magyar, végig vezetett szervizkönyv, ténylegesen visszakövethető minden. Másik kocsi érkezése miatt az elmúlt évben már csak keveset ment, ezért adja el. 320 ezer km van benne. Okoskerék és komplett vezérlés csere volt tavaly durván 400 ezerért, plusz mind a két lamdaszonda is ki lett cserélve. Állítólag olajfogyása nincs. Ha jól tudom az okoskerék a gyakori és egyik legköltségesebb problémája ennek a motornak, viszont ez már orvosolva lett nem rég.
Tegnap túrtam a netet ezután a motorkód és típus után kutatva, de a legtöbb probléma a 2007-8 előttieket érinti, és messze nem járnak olyan költséggel mint a fent említett okoskerék csere. Ahogy látom ez a Z18XER egy elég megbízható motornak tűnik.
Van bármi egyéb költséges tétel amivel számolni kell?
Tudom hülye kérdés, de kell-e tartani a 320 ezer km-től?https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
addikt
válasz mohabá 007 #96775 üzenetére
Persze igazad van csak furcsállottam
Egyébként kész is a "javítás". Csati széthúz, kontakt sprés kezelés: összes hiba megszűnt (kopp-kopp)
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
ricsi8800gt
addikt
válasz zgospel #96777 üzenetére
A km-től nem kell tartani az csak egy dolog, a 48 éves nő is jó az ágyban mégse öreg Nekem Z16XER van benne és nekem is volt okos csere, ha tudod a kocsi multját és a le írtak tükrözik a valóságot akkor jó vétel, Nekem annyi bajom van vele hogy gyenge ha megy a klima, kellene bele egy 6.mert hangos olyan 130-140fele mikor 4e pörög. De ennyit nem megyek vele de volt hogy németbe igen.Szoval jó vétel lehet az
Opel Astra H Caravan 2007 Z16XER,Yamaha Yz450f 2007
-
rumos XIII
aktív tag
Van valami protipp arra, hogyan lehetne kiszedni a gyertyákat, ha mind a 4 bevan gyógyulva?
Megsem mozdulnak.
c corsa 1.2 -
mephi666
nagyúr
válasz rumos XIII #96781 üzenetére
nem segít, ha előtte jól megjáratod a gépet?
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
ricsi8800gt
addikt
válasz rumos XIII #96783 üzenetére
Az szép,biztos ököllel gratulálnák annak aki így bele erőltette,Ötletem sincs mivel lehetne ki szedni,Probáld meg azt hogy a T kulcs egyik részére teszel egy kb 1m hosszú csővet így nagyobb lesz az erő kar de nagyon ovatossan ne hogy el törjön a gyertya
[ Szerkesztve ]
Opel Astra H Caravan 2007 Z16XER,Yamaha Yz450f 2007
-
mephi666
nagyúr
válasz ricsi8800gt #96784 üzenetére
mármint bele tudna szakadni? nekem volt, hogy a porcelánrésze tört kiszedés közben, pedig nem is erőltettem... meg is lepődtem rendesen... én is erre szavaznék: először jól megjáratni, majd hagyni visszahűlni, hogy a hőtágulás is segítsen, majd megnövelt erőkarral nekiesni
#96786: wd40 nekem is megfordult a fejemben, de ha így össze van gyógyulva, be tud az folyni?
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Tikakukac
titán
válasz ricsi8800gt #96784 üzenetére
1m-es csővel kerékcsavarokat szedünk le, az régen hengerfej lesz, ha te azt ráküldöd egy gyertyára, bár a T úgyis hamarabb törik el a francba.
WD40, kocsikázás, WD40, kocsikázás aztán előbb-utóbb rá kell próbálni. Ha úgyis full semmi, akkor kész, ez ennyi volt, indulhat az ipari szopóroller.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz ricsi8800gt #96787 üzenetére
Meg hát, az alu hengerfej menetével együtt
Ahogy van lehúzási úgy oldási nyomaték is. Lehet erőkarokkal neked egyszerűbb tekerni, de ettől még a menet azt mondja reccs. Azért WD40 vagy random petróleum jellegű dolog, mert ez kúszik be a meneteken. Rozsdát oldani lehet, csak ha nincs hogy lejutnia a folyadéknak olyannyira mindegy.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
ricsi8800gt
addikt
válasz Tikakukac #96789 üzenetére
Most ha ilyen szintem be van állva a gyertya akkor mivel tekerje ki ? légkulcs ?Ha járatás után se jön ki akkor hogy tovább hogy ha a nagyobb erőkart ne használja ?Én tippet adtam neki most ha szerelőhöz viszi és ilyen szinten be van az állva az mivel esik neki ? csővel vagy nagy hosszú szárú nyomaték kulccsal
Nekem pl a fék folyadék tartály van rá tekerve úgy hogy kézzel egyáltalán nem tudom a kupakot letekerni
[ Szerkesztve ]
Opel Astra H Caravan 2007 Z16XER,Yamaha Yz450f 2007
-
Tikakukac
titán
válasz ricsi8800gt #96790 üzenetére
Most ha ilyen szintem be van állva a gyertya akkor mivel tekerje ki ? légkulcs ?
Semmivel, légkulcs meg főleg elő se kerüljön. Ilyenkor megyünk műhelybe és ha szakad is ők szakítják és legalább nem tréleren kell oda is menni, tapasztalat, volt ilyen a családban.
Ha járatás után se jön ki akkor hogy tovább hogy ha a nagyobb erőkart ne használja ?
Sehogy. Ha nem akarsz instant hengerfejet levenni sehogy.
Én tippet adtam neki most ha szerelőhöz viszi és ilyen szinten be van az állva az mivel esik neki ? csővel vagy nagy hosszú szárú nyomaték kulccsal
Fentebb leírtam miért szerelő essen neki azzal, amivel akar.
Nekem pl a fék folyadék tartály van rá tekerve úgy hogy kézzel egyáltalán nem tudom a kupakot letekerni
Műanyag műanyaggal egy tartályon kicsit egyszerűbb, mint egy hengerfejet cserélni úgy sebtébenA fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
mephi666
nagyúr
válasz Tikakukac #96792 üzenetére
amúgy mennyi idő kell, hogy így belerohadjon a gyertya? filléres tétel a gyertyacsere... ha mondjuk 3-4évente cseréli az ember, ennyi idő után nálunk simán kijött mindig... (oké, lehet felesleges művelet, ha a régi is jól szuperál, de pont el lehet kerülni ezzel 1-2ezerből a berohadást)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Tikakukac
titán
válasz mephi666 #96794 üzenetére
Nem a rohadás lesz ott a gond, hanem az agyatlan betekerés szvsz. Az tuti, hogy 6 év alatt nekünk semmi gond nem volt, simán kijött mind. A titok, hogy nem tépjük bele, vagy nyomatékkulcs. Csodákat tesz.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Tikakukac #96795 üzenetére
Egy ilyen ["...sima T alakú gyertyakulcs..."] -al agyatlanul betekerni gyertyát nem lehet,
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Tikakukac
titán
válasz mohabá 007 #96796 üzenetére
Csak kézzel nyilván nem, mert hamarabb letörik a szára. Tudom, mert láttam ilyen erőbajnokot már
Igaz, már az is olyan nyomatékkal van lehúzva olyankor, hogy ihaj. Csak tudnám miért kell beleszaggatni azt a gyertyát.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
rumos XIII
aktív tag
Kösz szépen mindenkinek!
Wd40-et adtam neki, most várunk.
Első hengerre azért nekiugrottam, ott kiis jött, ép volt a gyertya, szóval ja, valaki rátépte izomból, mindegy. Nem mellesleg szétis jött a T kulcs
De átadom egy szerelőnek, neki csak sikerül könnyebben.[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
Behr hűtés-fűtés rendszerű G Astra belső levegőkeringetés motorja már régóta nem működik nálam. Igazából nem tudom hogy miért halogattam idáig, de ma végre kioperáltam a helyéről. Elég macerás, és az is látszott hogy valaki járt már ott korábban, mert 1-2 csavar nem volt a helyén.
A lényeg, hogy az én konkrét típusomhoz kapható állítómotor 50 ezer Ft, olcsóbban nem találtam. Ez szerintem irreálisan drága, ahogy az is furcsa, hogy egy ilyen keveset használt és szögegyszerű alkatrész hogy tud tönkremenni.A kesztyűtartó kiszerelése után a ventillátorház bal oldalán található ez a kis belső keringető állító motor, illetve doboz. Ez a fedele:
Szétszedve:
És maga a motor ami megszorult. Konkrétan a mágnes ragasztása elengedhetett, és most a komplett motor egyben forog a fémházban, így hiába kap áramot, nem történik a világon semmi:Szóval ebből a fityfasz elektromotorból ami gyanítom lenne mondjuk 3-5 ezer Ft, valahogy a végére lesz egy bruttó 50 ezres alkatrész, ami csak egyben kapható
A rajta található számokra rákerestem, de nem sok mindent találtam. Illetve Johnson elektromotorok között keresgélve ahogy láttam nem is a típusnév van ide rányomtatva, így még nagyobb lutri az egész.
Szét akartuk szedni, de ez a külső fémborítás olyan erősen van ráhajlítva, hogy nem sikerült. A következő lépés, hogy hátha egy elektroműszerésznek meg vannak ehhez a szerszámai.Addig is egy reménytelen kérdés, hátha valami csoda folytán valaki tudja: ezekbe a G Astrába szerelt Behr rendszerek belső keringető motorjának mi a konkrét típusa? Hátha úgy már találok hozzá alkatrészt és/vagy leírást
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Tikakukac
titán
válasz zgospel #96799 üzenetére
Arra kezdek egyre több fórumról rájönni, hogy amúgy otthon fél autókat tudunk lassan csinálni. 3D printerek terjedése óta azon kapom magam, ha valami szétmegy vagy kb. nincs, már ülök a gép elé és nézem mennyire lenne necces legyártani.
Ezek a kis mütyürök is ilyenek. Itt neked most a motor forrása lesz a kérdéses vagy a pótlás. Amihez combos adatbázis kéne.A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.