Új hozzászólás Aktív témák
-
Segway-Ninebot Max G30 EII:
36.1 km megtétele után is 41%-on!
Király ez a gyárilag 15300 mAh-s akksi. -
norrberth
addikt
válasz
BBpeter
#33798
üzenetére
Ennyire veszélyes a roller?

Nem semmi baleset, jobbulást neked.Én bringás voltam hosszú évek óta, rengeteget tekertem.
De volt 2db végbélpolipom, és heges fissura.
Mióta összevagdaltak, kivágták azóta nem az igazi.
Elvagyok meg minden, de keményre fél év után se tudok ülni. Szerintem ha javul is, nem sokat fog már.
Szeretek menni össze vissza, úgy gondoltam ha már ülni nem tudok keményen, de állni igen.
Akkor roller vonalra megyek.
Segway Max G3 nagyon tetszik, tuningolható.
370 ezer most, le kéne csapni egyre.
Vagy nem tudom Novemberben Black Friday kor mennyire viszik le. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Emunem
#33792
üzenetére
Kisebb tömegű, gyengébb, illetve első meghajtású rollernél nem olyan vészes, jártam már így. Kipörög a kerék, de a kezemben marad, ebben nagyon hasznos a jól tapadó gumimarkolat.
Ami egyébként menet közben is fontos. Néha előfordult olyan bukkanó, rántás, látszólag "békés haladás" közben, kicsit elbambulva, lazán fogva, hogy hirtelen majdnem kiugrott a kezemből. De a gumi tapadása sokat segített a megfogásban. Ellenkező esetben nem úszom meg eldobás nélkül. Ilyen esetek persze tanulságosak is, oda kell figyelni mindig.
Mindamellett 1 év használat után utolért a Hall-szenzor időszakos hibája, amitől néha csak beadta a piros hibakódot, főleg hűvösből melegre kimenve. Ha ilyenkor lassan fordítom, eléri a megfelelő köszöbfeszültséget, a processzor már jónak érzékeli. Tehát ez is indikálja a Hall-szenzor hibáját, nem a csatlakozó van szétesve stb.
Ráadásul néha lerakás után magára hagyva, lecsukott kormánnyal megindult magának, úgy találtam rá felborulva. Mivel az automatikus kikapcsolást is csak ráhagytam, nem nyomtam ki. Tehát ilyenek ellen is jó lehet, ha tiltott a start.
Guide to Hall Sensor Throttle operation, testing, and modification.
-
xandrush0831
aktív tag
Napi Facebook fizika zseni.
Ok, nem lehetetlen, a múltkor láttam valakit elektromos cigizni rollerezés közben. Bár neki lehet azóta már nincs foga.
-
balintka
addikt
válasz
Leslie1966
#33782
üzenetére
Ez nagyon jól hangzik. G3/F3 Pro között gondolkodom most, de mindenképp kell a 25 feletti sebesség (van h késve indulok munkába
). Köszi a segítséget! -
norrberth
addikt
-
DigitXT
félisten
válasz
Emunem
#33792
üzenetére
Ez csak azt jelenti, hogy szar a vezérlő... Egy normális vezérlő nem késik a gázadással, és véletlenül se hagyja rajta semeddig, pláne nem 1-2 másodpercig, miután visszaengeded a gázkart. Átfogalmaznám az igényt... az ilyen életveszélyes kínai csodákat kellene betiltani, nem a 0 km/h startot. Az önmagában kifejezetten hasznos. Főleg, ha mondjuk emelkedőn kellene elindulni. Olyankor lehet problémás egy nehezebb rollert lendületbe hozni.
(Ha valami veszélyes, akkor az a tempomat, miközben a pilóta bámészkodik. Aztán csatt.) -
Emunem
őstag
válasz
Leslie1966
#33791
üzenetére
a 0 kmh startot amúgy én tiltanám... rohadt veszélyes. Kipróbáltam egy kínai csodát, amin volt ez az opció, illetve tudta a 45 kmh-t is, szóval a 2 opció egy kombóban szerintem nagyon veszélyes.... sétálás közben véletlenül megpöccintettem a gázkart, majd kiszaladt a kezemböl, mert bár csak 0,5 másodpercig nyomtam meg, kb 1-2 másodpercig adta rá a kakaót. kicsit befostam, mert autók voltak tőlem karnyújtásnyira...
-
Pool_
tag
válasz
Leslie1966
#33763
üzenetére
A cruise control és a 0km/h start működik a fék nyomogatós kód előtt? Vagy ezek is csak utána?
-
BBpeter
tag
Sziasztok!
Eladóvá vált szeretett, jól felszerelt Mantis 10 Dual V3 60v 18Ah-m.
Ha valaki ilyesmit keresne, nézze meg a hirdetést.
-
válasz
PociAti
#33775
üzenetére
A KRESZ nem írja elő kerékpárutak számára kötelezően az irányt. Pont ez a probléma, erre a hibára hívta fel Pető Attila (Kreszrofesszor) a figyelmet egy régebbi videóban*.
Nem láttam, de félre értelmezésnek gondolom. Nem feltétlenül Pető Attila részéről. Mi értelme lenne egy tábla kihelyezésnek, ha nincs hatálya a közlekedésre?
Hol van a KRESZ-ben olyan általános rendelkezés, ami egy kihelyezett tábla érvényét feltétel nélkül függeszti fel?
Közlekedési lámpa (kivéve a sárga folyamatos villogást), rendőr és megkülönböztető jelzést használó jármű írja felül a tábla hatályát.Ráadásul a KRESZ közvetlen ismeretét nem írják elő a kerékpárosok számára. A kihelyezett táblák értelmezése viszont szükséges a szabályos közlekedéshez.
Közben rátaláltam. a táblák kihelyezést és festések legyenek egyértelműek. Ha egyirányú a kerékpár sáv, a másik szakaszvégen legyen kerékpárral behajtani tilos tábla. Akkor nem fordulhat elő egyirányú sávban szembejövő forgalom.
-
gyenesmartin
őstag
Sziasztok!
Segway f2-höz hol tudnék ilyen alkatrészt venni?
-
DigitXT
félisten
válasz
Emunem
#33780
üzenetére
Nincs baj azzal, hogy elküldted, sőt (lévén FB-on is a PH-s csapat írta az infókat, szóval a helyi idióta véleményével ellentétben csak attól nem lesz vmi hülyeség, hogy FB-on jelent meg, vica versa nem lesz hiteles valami, ahol kívülállók(!) szakértenek, csak mert papírjuk van róla), én azt nem értem, hogy miért kell ezt egy szemforgatós smiley-val az orrom alá dörgölni a nyilvános fórumon... (Mondjuk ha privátot írsz róla nekem, azt se tudtam volna hova tenni. Elküldted: és?) Szerintem természetes, hogy a tagok egy 1 hetes leállás után a probléma okaira kíváncsiak, megírták az üzemeltetők FB-on is, meg (miután lehetett) itt is. Azóta sikerült jobban elérhető helyre is kitenni, talán most már mindenkinek megvan.

Ui: amúgy édesítőszerrel.

-
K2016
csendes tag
Sziasztok.
Kaptam egy IX8-at, de olvastam pár helyen hogy a hátsó részt érdemes megerősíteni? úgy látom nem olyan nagy dolog, de nem szeretnék itthon neki állni. Esetleg van valakinek ezzel az átalakítással tapasztalata? Vagy szervíz ahol megcsinálnák? Köszi előre is. -
balintka
addikt
válasz
Leslie1966
#33767
üzenetére
Az egyik típus, amit néztem. Működik rendesen a feloldás? Mennyi lett a max sebesség?
-
PociAti
őstag
válasz
enginev3.0
#33770
üzenetére
Adott kereszteződésben számít az, hogy aznap előtte hány hülye gyalogost kerültél ki?
-
PociAti
őstag
válasz
Hieronymus
#33771
üzenetére
A KRESZ nem írja elő kerékpárutak számára kötelezően az irányt. Pont ez a probléma, erre a hibára hívta fel Pető Attila (Kreszrofesszor) a figyelmet egy régebbi videóban*.
Autóutak esetén egyértelműen definiálva van, amúgy meg külön külön a táblák is értelmesek (egyirányú út és kerékpárút), de így együttesen nem lettek definiálva. Emiatt a hiányosság miatt csak "ajánlás" az útirány megjelölése, jogilag nem számon kérhető mivel a KRESZ nem tér ki erre.
A szándékot értjük, de pl. amikor egy baleset esetén jogilag nézik az eseteket, ezt is figyelembe kell venni.
* Nem hinném hogy azóta ezen módosítottak volna.
-
DigitXT
félisten
Talán kicsit OFF, de van valamennyi áthallása, miért nem jó a bicikliúton sétálgatni:
"A rendőrség a posztban felhívta a figyelmet arra, hogy az autópályák kizárólag olyan járművek számára vannak fenntartva, amelyek képesek biztonságosan, a forgalom tempójához igazodva közlekedni." -
norrberth
addikt
válasz
Leslie1966
#33772
üzenetére
Köszönöm, belépek meglesem
-
válasz
PociAti
#33764
üzenetére
Kerékpárúton az egyirányú jelölés állítólag csak ajánlás, nem kötelező érvényű. Legalábbis jogi szempontból.
Tévedés. Kötelező érvényű a tábla.
Egyetlen esetben van kivétel, amikor egyirányú utcába a forgalommal szemben engedik be a kerékpárokat. Ez esetben viszont tábláznak a kerékpárosok és a többi szármű számára is. -
enginev3.0
félisten
válasz
PociAti
#33769
üzenetére
Azért ne egy személy legyen már a világ összes közlekedési problémájának megoldója
Én aznap kikerültem vagy 3 hülye gyalogost, figyeltem hogy hogy tekereg előttem józsi néni a biciklivel mint egy kígyó, és merről kerüljem ki hogy ne kapjon szívrohamot, nem ütöttem el egy 6 éves gyereket akinek a keze helyett az anyja a telefonját fogta a kezében inkább
és akkor még az anyámat is, hogy nem álltam meg az autó helyett
értem én hogy megint sebesség meg társai, de na, lóf... is van vége
igen, jobban figyelek majd ott, helyette elcsapnak máshol
Nem tudom magamat hibáztatni semmilyen mértékben -
PociAti
őstag
válasz
enginev3.0
#33765
üzenetére
Az "ilyen sebesség" is soknak bizonyult az esetedben.
Nem is csak a sebességgel volt probléma, hanem úgy gurultál be abba a kereszteződésbe, hogy nem voltál felkészülve a vészfékezésre*. Ideális esetben még azelőtt meg kellett volna tudnod állnod, hogy keresztezed a szabálytalankodó, a stoptáblát figyelmen kívül hagyó jármű útját. Azt pedig te tudod, hogy a saját rollereddel milyen tempó mellett tudnád ezt megvalósítani. Feltételezem legközelebb ennél a kereszteződésnél már úgy hajtasz át, hogy balra nézel és azt lesed nem jön-e onnan valami barom megállás nélkül.Jogilag ha jól sejtem a bizalmi elv miatt helyesen cselekedtél, arra hagyatkoztál ami elvárható volt az adott kereszteződésben. Csak ez néha kevés.
* Az másodlagos, hogy vészfékezés helyett az egyszerű lassítást szokás előírni általános forgalmi szituációkban.Az épület fixen ott van, ami mindkettőtök számára ellehetetlenítette a láthatóságot. (Talán pont emiatt lett stoptábla az egyszerű elsőbbségadás helyett.)
-
norrberth
addikt
válasz
Leslie1966
#33763
üzenetére
Hamarosan én is csatlakozok Segway Max G3 E vel.
Sajnos E verzió...
Kellenének alsó fények és a többi funkció.
Meg néha nem árt ha tudok vele gyorsabban is menni.
Olvastam erről a német cégről, rendben van.
G3 nál fékkarokat kell 5-5 húzni akkor Tuning módba lép.
És minden kikapcsolás után megkell ismételni.Ki milyen bukósisakot használ?
Kellene mindenképp.
Könyök védőt térdvédőt használ valaki? -
balintka
addikt
válasz
Leslie1966
#33763
üzenetére
Milyen rollered van?
-
enginev3.0
félisten
válasz
PociAti
#33764
üzenetére
Mondanám hogy pl az én esetemben egy stop tábla vonalában a fehér felfestett vonal megoldás lenne, de ott sem állna meg mindenki, max ha rendőrt lát
Egy ilyen tükör tábla vagy mi a neve, már jobb lehet, csak hát biztos belekerül vagy 50ezerbe, és amíg nincs halálos baleset addig ugye ilyenekre nem szoktak költeni
Egyébként sosem gondoltam volna, hogy még ilyen sebesség mellett is lehet gond, mert ha gyorsan megyek, akkor aztmondom megérdemlem, de pont így, érdekes
Még tanításnak sem tudom felfogni, mert ennél csak az lehet biztonságosabb ha tolom a rollert az úton, de akkor meg inkább gyalog megyek -
PociAti
őstag
válasz
enginev3.0
#33760
üzenetére
Ezek a rosszul belátható útkereszteződések elég problémásak, nehéz velük mit csinálni.
Lassabban kell megközelíteni. Tükörrel jobban láthatóvá lehet tenni a forgalmat, útakadályokkal, felfestésekkel fel lehet hívni a figyelmet a lassításra.
Ártatlannak tűnő helyzet ez is, kerékpárúton lehet a nyíl irányába haladni. De szemből, a platánfák irányából is azért előfordulnak kerékpárosok (rolleresek). Az épület kerítése miatt szinte az utolsó pillanatig takarásban vannak a szemből jövők. (Kerékpárúton az egyirányú jelölés állítólag csak ajánlás, nem kötelező érvényű. Legalábbis jogi szempontból.) Érdekesség: az épület azért így néz ki, mert a mellette lévő iker épületet felvásárolta a város, lebontotta ki lehessen bővíteni ezt a körforgalmat 2 sávosra.Több hasonlóan rosszul belátható kereszteződés van, és ismeretlenként először ott járva extra veszélyforrást jelentenek ezek. És még az óvatosság sem elégséges, mert ha egy balfék jön szembe akkor hirtelen oldalirányba kellene kitérni a szűk "ideális ívről".
-
Leslie1966
senior tag
Sziasztok !
Na, csak döntöttem, megvettem a kódot, működik ! A héten lesz frissebb firmware is, legalábbis azt ígérik. [link] -
bkiky01
senior tag
válasz
enginev3.0
#33761
üzenetére
Vadi új Global, jelez az app, hogy nem erre a piacra szánt verzió.
-
enginev3.0
félisten
válasz
PociAti
#33755
üzenetére
Elég torz a google mapsos kép, a zöld épület gyakorlatilag mindent kitakar mind az autósnak, mind a bicikli/gyalog úton közlekedőknek a másikból. Már csak akkor látjátok meg egymást ha mindketten kiléptetek a ház takarásából, az autósnak teljesen meg kell állni a stop táblánál, hiába nincs vonal felfestve, mert ha biciklis is jön, az is tud olyan sebességgel jönni hogy elüsse, ha nem áll meg
Én jöttem a két nyíl irányából, ahogy odaértem a ház sarkához, láttam hogy jön az autó, és nem fog megállni, a második nyíl környékén kezdtem fékezni, ő kb akkor járt ott ahol a szürke autó, ő is rögtön fékezett, és az X-nél találkoztunk, szóval egyébként rövid volt a fékút
De minden pont ki volt számolva ha már meg kellett történnie, mert ha előbb állok meg akkor a lábam helyett a kormányt kapja el a lökhárító, és akkor kiszedi a kezemből
Ha később állok meg, valószínűleg a hátsó kereket, és akkor rosszabbul esek, vagy felnyársalom magam a kormánnyal.
Szóval valahogy pont így volt jó hogy a lábamnak ment neki az autó, ebből is az jön le hogy többet kell lábaznom
-
xandrush0831
aktív tag
válasz
enginev3.0
#33736
üzenetére
Sajnálom, de a fő hogy nem lett nagyobb baj.
Engem 3 hete csaptak el majdnem egy utat keresztező bicikliúton, mondjuk én mentem mint a gép (meg ő is ahhoz képest hogy kereszteződés volt), és mindketten takarásban voltunk egymásnak az utolsó 5 méterig. Azóta inkább majdnem nullára fékezek, mielőtt útra kell menni. -
heavygrip
senior tag
válasz
heavygrip
#33756
üzenetére
Kiegészítés
Zsírzás után valamennyit javult az út komfort,de azt hozzá teszem hogy előtte se volt panaszom.
A végét az előző kormánnyal nem néztem, akkor 66-ot mentem vele.(A saját km órája szerint, tehát az eredetileg kb 60-62)Nem éreztem hogy szitál,meg semmi hasonló jelenség nem volt,de ennek ellenére mégsem mertem tartósan úgy menni vele.
Na ezzel a széles kormánnyal más a helyzet. Még stabilabb, főleg kanyarba vettem észre, ezt már anno tapasztaltam motorozásnál.
A vége 70km/h, egyáltalán nem éreztem magam életveszélybe, így mentem vele egy darabig. Ez kb 66km/h és 92.7 kg vagyok, tehát teljesen jó a menet teljesítménye.
Mondjuk nem célom így járatni, 50-55-el csattogtam át Dorogról, persze aszfalton, nem a biciklis úton.
A gyorsulása még mindig komoly
-
heavygrip
senior tag
válasz
enginev3.0
#33733
üzenetére
Még jelenleg vagyok..., sok a hülye...

Sajnálom ami történt
kitartástMár 250Km-nél tartok. Múlt héten meg érkezett a kormány és a zsír spray. A két lengéscsillapítóra várok aztán kész.
Addig is egy kép a Kukirinnel a kukoricás mellett

-
PociAti
őstag
válasz
enginev3.0
#33753
üzenetére
Azt írtad 20-al mentél. Későn vetted észre hogy nem figyel és már nem volt időd megállni (helyette)? Pedig annál a tempónál rendkívül rövid a fékút. Nyilván ő volt a hibás, de pont úgy jött ki a helyzet, hogy erre már nem volt lehetőség?
17 évesen engem ütöttek el egyszer egy kereszteződésben. Az autós csak az autókat nézte, semmi más járművet nem. Azt mondta nagyon sietett, fel se tűnt hogy ott vagyok, annyira csak egy másik autósra koncentrált. Stop tábla volt neki, balról elhaladt az autó, én jobbról mentem egyenesen a védett úton. Rajtam akkor az segített, hogy még rá tudtam gyorsítani, így a kerékpárnak csak a hátsó kerekét találta el.
Hasonló esetekben nagyon jól jöhet, ha van a járműben még tartalék, és rá tudunk gyorsítani. Aki folyamatosan a végsebességen közlekedik az leszűkíti a lehetőségeit. (Jó lenne, ha a korlátozások ellenére is 3-5 másodpercre túl lehetne lépni ezt, csak technikailag és jogilag problémás.) -
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee
#33743
üzenetére
Ha inkább olyanoktól szeretnél olvasni, akik maguk is rendszer üzemeltetők és ezt lényegesen magasabb szinten űzik, akkor ne facebookról tájékozódj, hanem mondjuk a HUP-ról.
https://hup.hu/node/188294
Nem sok dicséretet kapott a prohardver.
Post mortem értekezés pedig itt olvasható:
https://prohardver.hu/allando/leallas_adatvesztes_tudnivalok.htmlAz eset folyományaként sürgősen cseréljük a teljes szerver infrastruktúránkat, 25 év után végleg lemondva a saját vas üzemeltetéséről.
-
enginev3.0
félisten
válasz
Thunderzolee
#33741
üzenetére
Első szava hogy miért mentem gyorsan?
Amire mondtam hogy pont nem mentem gyorsan, és mutattam neki hogy stop táblája vanAztán onnantól normális volt, mondta hogy igen, az ő hibája, nem állt meg, kérdezte van e bajom vagy a rollernek
-
DigitXT
félisten
válasz
Emunem
#33751
üzenetére
Tudod, a PÜ az pont azért privát, mert konkrétan kettőtök dolga, más nem látja. (Sosem értettem ezeket a hozzászólásokat, hogy ment PÜ. Semmi értelme. Akinek szól, az látni fogja enélkül is, akinek meg nem, miért kell tudnia, hogy ti most valamiről beszélgettek?)
Ui: én nem Fb-tartalmas posztot linkeltem, hanem az itteni hivatalosat, bárki olvashatja...
-
DigitXT
félisten
válasz
lemmy71
#33749
üzenetére
a lányom szerint jobb az út tartás is
Simán. Nekem is egy imbolygó merő bizonytalanságból lett atomstabil,
egy szétszedés, és korrekt összerakás után, anno. Sokat számít...
Thunderzolee: tudom OFF, de megtaláltam a keresett linket a leállásról.
-
lemmy71
őstag
A múltkorában jeleztem hogy új egy hónapos 4Pro 2 Gen villanyak recseg ropog. Most van benne 120km, hétvégén szétkaptam (nem a kenyerm a garanciális szerviz, főleg úgy hogy zergeb@sztára ell is kell postázni)
Kivettem a "kormánycsapágyakat" vagy is azt a vicc golyóskosarakat, halkan megjegyzem hogy egy ruszki bicikliben komolyabb van
Benzinnel lemostam a lehelet vékony gyári trutymót, amitől ráadásul egy két golyó is szorult. Volt itthon a kamionhoz való LZS2 zsírom azzal alaposan betapasztottam és egy bő negyed fordulattal, feszesebbre állítottam a csapágyat. Azóta nincs recsegés pattogás és a lányom szerint jobb az út tartás is. Jelzem hogy a felső zsirfogó gyűrű, törött volt. De azzal sem idegelem magam a garanciális cserével. Majd az esztergályosom, egy jó sörért 🍺 leszúrja valamilyen textilbakelitből
-
DigitXT
félisten
Nem írták le konkrétan, hogy AMD, csak azt, hogy 64 magos Enteprise.
Nem értem, valaki meg írta, hogy igen, szar az Intel, ebből is látszik.
(Nyilván nem akartak ezen flémet. De amikor annyira nyomja bizonyos
szerző, hogy az AMD mekkora fölényben van, akkor azért ez cikornya.)Thunderzolee: lesz róla anyag, egy összefoglaló írást linkeltek, amikor
először beléptél az újraindítás után. ilyen piros sáv volt az oldal alján...Szerk: mindenesetre, ha már kibírtuk ezt a hetet, gyorsan befizettem a
prémium tagságot megint, tiszta szerencse, hogy eddig nem tettem.
(Úgy voltam vele, hogy majd elviselem a hülyéket, de 7500-ért, 2 évre?) -
bkiky01
senior tag
Ninebot G2 Max Global beüzemelésemor Ninebot app nem engedi a párosítást. Érdemes vele bajlódni?
Ha igen hogyan? -
Emunem
őstag
válasz
Thunderzolee
#33745
üzenetére
Ment a PÜ.
-
-
h1mpi
félisten
válasz
Thunderzolee
#33743
üzenetére
Nézd meg a Facebook csoportot, ott minden le van írva, egy hibás CPU rántott mindent magával.
-
Nem írtak erről a szerverleállásról valamit valahol? Hogy tudott így leállni ez az egész?
Hát mi tudott elromlani ennyire?
Meg adatvesztés?
Hát azt hittem az raid miatt nem tud megesni manapság már.Én csak ezt láttam, ebböl tudtam meg, h egyáltalán mi van:
https://media1.hu/2025/07/23/hardverhiba-osszeomlas-prohardver/ -
válasz
enginev3.0
#33736
üzenetére
Úristen.

Hát aztán mit mondott az autós?
Legalább aggódott? -
DigitXT
félisten
válasz
enginev3.0
#33739
üzenetére
Vagy ha csak 19-cel mész, akkor pont meg tudtál volna állni...
Öregasszonyoktól vissza kellett volna kérdezni, hogy akkor miért
nem az M7-es közepén beszélgetnek? El tetszenek baszódni?
-
enginev3.0
félisten
válasz
DigitXT
#33738
üzenetére
Nagy szerencsém volt ebben a formában, mondjuk ha 50nel megyek, rég átérek mire ő odaér
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
de pont ez az az útszakasz ahol annyi a gyalogos és a biciklis, hogy semmi értelme gyorsan menni, úgyis kerülgetni kell őket, meg addig is nézelődök.Egyik nap hazafelé meg jöttünk ketten a bicikli úton, csajszi ismerőssel, két öregasszony a bicikli út közepén áll és beszélget, rögtön mellette ott a 2-3x olyan széles gyalogos út is
Szóltunk nekik hogy "ez egy bicikli út", vissza szóltak, hogy "és akkor mi van?" -
DigitXT
félisten
válasz
enginev3.0
#33736
üzenetére
Jobbulást! (Mer' mindig csak az a felelőtlen száguldozás, bezzeg 20-szal...
Ja nem.
) -
Köszi a hsz-okat, jött róla mail értesitő, na mondom, ujra megy a péhá?

-
enginev3.0
félisten
Engem pénteken elütöttek
Szerencsém volt, csak 20szal mentem. Az autós nem állt meg a stop táblánál, én mentem a bicikli úton, láttam hogy már nem fog tudni megállni, fékeztem, ő is, így szerencsére csak kicsit kaptam, ahogy konkrétan belém csúszott, pont a lábamnak, eldőltem oldalra, meg seggre ültemVagy telefont nyomkodott, vagy tipikusan a "hátha ma se jön senki", és kijjebb akart menni hogy jobban belássa a kereszteződést.
A telefon nyomkodást csak abból gondolom, hogy elég lassan szállt ki, vagy azt hitte rosszabbul jártam, és nem mert kiszállni.Kicsit kék foltos lett a lábam a lökhárítótól, meg a seggem az érkezéstől, plusz pár karc a lábamon itt-ott
-
DigitXT
félisten
válasz
enginev3.0
#33733
üzenetére
Életre kelt!

-
Palesz191
aktív tag
válasz
enginev3.0
#33733
üzenetére
-
enginev3.0
félisten
Vannak még túlélők?
-
-
Aaron14
őstag
Ninebot F3 Pro-m van es az első fék eléggé rángat. Ez mitől lehet?
-
pusszycat
nagyúr
Nincs olyan kulcsom. Nézegettem már neten de nem tudom melyik is passzolna rá. vagy mi a hivatalos neve. Van a biciklimen is ilyen rugó de azt kézzel is tudom tekerni ha megemelem egy kicsit a bicit. A csavart fölötte nem a rugót.
-
enginev3.0
félisten
válasz
PociAti
#33718
üzenetére
Te írtad hogy nézed a hirdetéseket amit itt be is bizonyítasz, valahol biztos vezeted is őket mert kétlem hogy ennyi számot megjegyzel fejben
[link]Több millió eladott roller mellett te 98db alapján vonsz le következtetéseket edesjositenem, és megvagy győződve hogy mekkora király vagy, sőt, ezt még reklámozod is
Ha nem jöttél volna rá, a piac minőségétől függően a használt piaci hirdetések meglehetősen jó lenyomatai lehetnek több dolognak is.
Lehetnek, csak épp továbbra sem számolsz a felhasználó szokásokkal, hogy hogyan használtak egy adott rollert
Amikor az ember reggel elmegy dolgozni, akkor valószínűleg akkor is rollerral megy, ha délutánra 30% valószínűséggel esőt jósolnak
igen, te! Ideje lenne a saját nevedben beszélni és nem mindenki máséban, mert nekem eszembe nem jutna csuron vizesen álldogálni egy rolleren. Elindulok autóval vagy gyalog vagy tömegközlekedéssel
Attól hogy a többi ember nevében próbálsz meg beszélni, ezzel próbálva igazolni magad, még nem leszel hitelesebb
Ennyit bírniuk kellene, csak sajnos mindenük rosszul öregszik, az illesztések és a szigetelések is.
Kétlem hogy bármelyik mai darab ne bírna ki egy kis esőt, bár te már mindet próbáltad, így nyilván okosabb vagy. És nem is arról beszéltem hogy valaki esőben hazamegy vele de elég világosan leírtam, szóval hogy egy mese írót idézzek "Nem szükséges egy információs lyukat valami hülyeséggel kitölteni" -
xandrush0831
aktív tag
válasz
pusszycat
#33724
üzenetére
Szerintem ott a beállítással van valami gebasz. Én 95kg+5kg hátizsák vagyok, egyszer sem ütött még fel, és nem is csattant még. Múltkor egy sajnálatos haláleset miatt lezárták a kerékpárutat, így egy számomra ismeretlen erdőn vágtam át munkába menet. Megkeményedett sáron mentem végig, rohadt nagy gödrökkel/puklikkal. De semmi, tök jól elnyeli.
Illetve egyszer csattant, amikor figyelmetlenségből nyélgázon felmentem egy padkán. De az meg akkora padka volt, hogy szerintem ha 2-3 centivel magasabb, akkor a fizika alapján fel sem ment volna rá ekkora kerék. -
pusszycat
nagyúr
válasz
Enigma1945
#33723
üzenetére
Az én G2-m újkorától kezdve ha rámegyek egy puklira (kiemelkedő kis domb) elől az első futómünél valami "csattan" Bog is mondta a g2 videóban, h felüt a roller. Mit tegyek, mit teszek? Kerülöm a puklikat.
Ja, tényleg a tied nem csinálja? Lehet mert 108 kg. vagyok azért? Lehet húzni kéne a rugón? De mi van ha elpattan mert túl feszesre húzom? -
Enigma1945
őstag
válasz
DigitXT
#33713
üzenetére
Ugy dontottem, hogy elviszem szervizbe
Bar szerintem ertelmetlen lesz, lehet nem is csinalnak vele semmit
Csak kidobok 25 ezret potyara
Ami szerintem sok erte nagyon
Ugy kene hogy elottem csinaljak meg, hogy lassam mar enis mi a baj, mit cserel, de hat tudom ez felejtos
HEAVYGRIP: bocsi, most olvastam a kommented. Igy is 2-4 napot mondott a pasi a teloban, nem hinnem ebbe bele megy.
Viszont most tenyleg nem akad a kormany.
Nem tudom mi lehetett, megszunt magatol.. fura ez nekem nagyon. -
heavygrip
senior tag
válasz
Enigma1945
#33709
üzenetére
Én azt csinálnám a helyedben, hogyha már el viszed akkor várd is meg ott a helyszínen míg kész nincs a rolli. Így beszéld meg velük, hogy neked ez az opció jó, mert folyamatos használatban van és szükséged van rá. Amúgy sem sok idő ez a művelet, pláne egy hozzá értőnek.
Ahogy írták fentebb is, nem biztos hogy kicserelik, viszont a lóvét elkérik. Lehet normálisak,de az ördög nem alszik.Anno mi is ezt csináltuk, elvittük az etkót vagy szimót és megvártuk míg kész nincs, bár ennek volt egy miértje is,mert az terjedt el a szerelőről hogy kicserélgeti az alkatrészeket.
Inkább ott voltunk a műhelybe akár hajnalig is,de legalább láttuk mit hova, merre tesz. Egyébként tökre nem bánta a szerelő, egyedül élt, legalább nem unatkozott. És a végén kiderült hogy egy baromi rendes, korrekt ember volt.Na egy kicsit elkaladoztam, a lényeg hogy szerintem várd meg, az a biztos.
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti
#33718
üzenetére
Nem szükséges egy információs lyukat valami hülyeséggel kitölteni!
De hát te mindig ezt csinálod. Fingod nincs, milyen rollerrel esett el a kislány, aki kórházba került, de te kitalálod, hogy szerinted mivel, aztán, amikor rámutatnak, hogy ez baromság, nos, még csak annyit se tudsz mondani, hogy elnézést kérek, tévedtem. Pedig nem ártana!Sorolhatnám kb. az összes hozzászólásod, melyekben féligazságokra építve fröcsögsz itt. Nagyon szarul néz ki, hogy ezen az Excel dolgon pörögsz. Táblázatkezelő. Vagy söralátét? Vagy, akkora sznob vagy, hogy Mac-et használsz? A Linuxot nem nézném ki belőled...
-
Mustármag
őstag
válasz
Thunderzolee
#33719
üzenetére
Igen, simán felkapta

És az egy lengés csillapító ellenére is ég is föld a dotthoz képest. -
-
PociAti
őstag
válasz
enginev3.0
#33701
üzenetére
Akkor nem Excel táblázat hanem txt, ...
Következő mi lesz? Reggeli mellé adott szalvéta hátoldalára írom?
Nem szükséges egy információs lyukat valami hülyeséggel kitölteni!Ha nem jöttél volna rá, a piac minőségétől függően a használt piaci hirdetések meglehetősen jó lenyomatai lehetnek több dolognak is. Pl. milyen jellemző típushibák jelentkeznek adott márkáknál. Vannak piacterek, ahol meglehetősen nagyokat lódítanak az eladók, vagy sok szakmaiatlanságot tartalmaznak a hirdetések, de itt egész jó rendszer épült ki, emiatt a hirdetések minősége is (relatív) magas színvonalon van. A hirdetésben tett állításokat legalább a vásárlás pillanatában számon lehet kérni. A járművel állapotára vonatkozó önkéntes kijelentések kevésbé számonkérhetőek. És hát pont van egy közeg, akinek a véleményére elég óvatosan kell adni, mivel ítélőképessége (vagy minőséghez való igénye) és büszkesége fordított arányban áll.
A még működő rollerek állapotáról a hirdetésekhez hasonló hiteles információ, de ez valószínűleg nem is probléma, mert a statisztikán nem igazán változtatna. Miért kellene beleszámolni azokat a rollereket, amelyeket még most is használnak? Szerinted valamely márka esetén a statisztikára különösen torzító hatással lennének a működő példányok, és csak a rossz állapotúaktól próbálnának megszabadulni a piactereken? Nem hiszem!
Ha egy rollert gyenge vízállóságúra készítenek, az igen is a roller "gyártójának" a hibája! Mindössze 1 év garanciával rendelkező IPX4-es gagyi kínai rollerek valószínűleg azért ilyen szerény vízállóságúak, mert csak erre a gyenge minőségre képesek.
Amikor az ember reggel elmegy dolgozni, akkor valószínűleg akkor is rollerral megy, ha délutánra 30% valószínűséggel esőt jósolnak. Ennyit bírniuk kellene, csak sajnos mindenük rosszul öregszik, az illesztések és a szigetelések is. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
DigitXT
#33715
üzenetére
A csapágy szorosságához kell állítani gondolom, tehát ne kotyogjon, mozogjon a villa, de túl szoros se legyen. Lényegében a kerékpárhoz hasonlóan. Azt nem tudom, hogy amikor utána ráhúzzák a kormányoszlopot, annak szorító hatása mennyit befolyásol a belső csavar rögzítésén.
A videóban van egy vágás, miközben a középcsavart varázslatos módon már kilazították. De elvileg az oldalszorítókat kellene előbb lazítani, utána a közepét, visszafelé fordítva.


-
Mustármag
őstag
válasz
Thunderzolee
#33633
üzenetére
Találtam egyet 2500km van benne 76 töltési ciklussal. Le is csaptam rá. Barátnőmnek fülig ér a szája
130E
Kép -
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát
#33714
üzenetére
Őszintén megmondva, értem én, hogy gőzgép, de... Biztos nem egy sima imbuszkulccsal mennék neki, mert még kibontani csak-csak, de mikor rakod vissza, mennyire húzd meg? Érzésre, mi?
Magyarázd el a laikusnak: ha nem húzza meg eléggé, magával cseszik ki, viszont ha megtépi, akkor tönkreteheti a menetet. Meg ugye menetrögzítőt milyet? "Kék"? "Piros"? Ha piros, úgy legközelebb hőlégfúvó is kelleni fog, mert az életben nem nyitja ki... De hogy semmit? Persze hosszú, vastag csavar, csak nem törik el, meg nem lazul meg.
Ui: és igen, nem fog megvenni egy nyomatékkulcsot a laikus, mert otthonra amúgy minek. Inkább elviszi szervizbe. De ha véletlenül lenne otthon nyomatékkulcsa, akkor már csak a Nm-t kellene kitalálnia, hogy hova állítsa, amikor rakja össze a versenytechnikát.

Teszem hozzá, pontosan ilyen egy csavaros megoldás volt a Kugoo S1-en, csak még jóval vékonyabb csavarral, és két darab 10-es anyával megfogva. Utólag belegondolva, kibírta... Mármint elkopott/kotyogott, meg kitört a futómű, igen gyakran, de azt nem a csavar miatt.
-
DigitXT
félisten
válasz
Enigma1945
#33712
üzenetére
Én kérek elnézést, amíg visszaolvastam, az volt meg, hogy G4, perec, A1 boldogság.

Arról csak ilyen tiktok "tutorial" videót találtam, elvileg ez is "official". Sokkal egyszerűbb! Habár, nem biztos, hogy teljesen nyugodt lennék, hogy egy csavar és kiesik a futómű.
Szerk: amúgy szintén elég kretén videó. Azt nézhetjük, hosszú másodpercekig, hogy egy b.szomnagy imbusz csavart kiteker. Meg aztán egy kisebbet is. De hogy amúgy milyen a kicserélendő csapágy, hogyan veszed ki, és teszed vissza... Ami a lényeg, az láthatatlan!
(Jesszusom, lassan úgy hangozhat, mint PociAti. Pedig én csak szakmailag értékeltem... Mármint, ha ilyenről "tutorial" videót csinálnék, nagyon más stílusban csinálnám a dolgot.) -
DigitXT
félisten
válasz
Enigma1945
#33709
üzenetére
Találtam neked egy ilyen videót, elvileg "official". Hát nem vagyok meggyőzve.

Mármint ki kell szedni a fékbowdent, meg lebontani az egész kormányt ennyire?
És a lényeget meg pont nem mutatja, hogy milyen csapágy van benne, kicseréli?Szerk: ez a baj a szervizzel is: ha nincs hibajelenség, mondhatja, hogy kicserélte,
honnan fogod tudni, hogy tényleg, ha amúgy már nem érezted a hibát...
(Ha meg utána jön elő, akkor mondhatja, hogy belementél egy kátyúba, és attól.) -
DigitXT
félisten
válasz
Enigma1945
#33709
üzenetére
Nem mondom: ezt neked kell eldönteni, egy beragadt kormánycsapágy balesetveszélyes. Magamnak biztosan nem hagynám annyiban: szétszedném, és ellenőrizném. Ha hiányzik egy golyó* (mert olyat is láttam már), akkor cserés az egész kosár, 1-2 eFt-ért megvan.

Ezt most csak illusztrációnak linkelem, mert az első Kugoo rolleremen bizony ilyen volt...Komolyabb csapágynak eleve nem szabadott volna sérülnie egy ütéstől, de sajnos egyen kínai csapágyakat használnak (a Xiaomi is), aminél egy SKF nagyságrendekkel erősebb... (Kérdés, hogy szükség van-e erősebb alkatrészre: a mellékelt ábra szerint nem árthat.
)Hogy ha tudom, hogy 25K lesz, miközben szinte biztos, hogy könnyen szerelhető, házilag, nem egyszerű döntés. Ha nincs műhelyed, nincsenek alap szerszámaid, nincs hozzá sem műszaki affinitásod, sem kedved, akkor igen, vidd be! Kosz miatt nem tud így megakadni.
Motoromat vittem anno kormánycsapágy cserére... (Házilag nagyon nehézkes lett volna.) A munkadíj legnagyobb része arra volt, hogy lebontsák az idomokat (hogy hozzáférjenek): reális-e 25K egy ilyen műveletre egy rollernál? Szerintem kicsit túlzó, de manapság ez van.
Amúgy a kúpgörgős csapágy a non-plus-ultra, arra akartam cseréltetni, erre kiderült, hogy az már gyárilag (mármint a motoron). De amúgy az FLJ-n is az volt: masszív szerkezet.
Azt se tartom reálisnak hogy 25K egy rollergumi csere, s abban még a gumi benne se volt. (Nyilván lehet szopakodni a motor kiszerelésével, kifűzésével a vázból, de 25K/kerék. Brr!)*: ha el tudott törni, akkor ki is tud esni: különböző kormánycsapágyak vannak, egy rendes mélyhornyú csapágynál azért nem kis erő kell, hogy eltörjön a golyó. Viszont egy "biciklis" csapágyból elég könnyen kiüthető. Aztán az elakadhat, vagy akár ki is eshet... Utána meg tűnhet úgy, hogy minden fasza, mert nem akad, fordul! Viszont nem is tart már úgy, és az, ami legutóbb kivitt egy golyót, legközelebb kivihet még egyet: összeszakadhat az egész...
-
enginev3.0
félisten
válasz
Enigma1945
#33706
üzenetére
Mindenképp vidd el, ha 10ezer az átnézése, de nem kell semmit csinálni, akkor is megérte
-
DigitXT
félisten
válasz
Enigma1945
#33706
üzenetére
Én nem hiszek a meghibásodott alkatrészek öngyógyulásában.
Ha eltört egy csapágy-golyó (ahogy a kolléga írta), akkor az éppen fordulhatott olyan helyzetbe, hogy most nem érzed, viszont nem javult meg, és lehet, hogy a legváratlanabb helyzetben fog újra akadni. Mindenképpen ránéznék. (Bocs, hogy nem válaszoltam a szerviz munkadíjára, de nekem speciel nincs velük semmi tapasztalatom, s a kolléga is biztosan magának döntené szét.
Eddig három típussal dolgoztam ilyen szinten, mindegyikben más volt a csapágyazás.
) -
Enigma1945
őstag
sziasztok, nekem a legfurább, de magától abba hagyta a kormány a "szorulást" vagy kisebb akadozást.
Előzmény annyi, bele mentem a kátyúba, és jobbra fordulásnál kicsit "akadt" szorult.
irtátok itt, hogy csapágy stb.
csütörtökre kaptam debrecenbe idopontot szervizbe, de most teljesen abba hagyta, minden okes, olyan, mint elotte.
elvigyem, vagy hagyjam igy? nem lehet ez csak ideiglenes?
ti mit tanácsoltok? -
DigitXT
félisten
válasz
enginev3.0
#33703
üzenetére
Jajj, ne is mondd, az is kész volt, hogy a saját maga által linkelteket sem olvassa, és ha ott rámutatsz erre, de már konkrétan beidézve képernyőfotóval, akkor sem veszi észre magát. (Bár akkor még reagált nekem. Azóta biztos befizetett prémre. Nekem meg lejárt, LOL...
Megyek is mindjárt venni vmi Kukirint - nem! -, mert csóró vagyok... Btw. egy motorblokkot pont rendeltem, mert van egy olyan tervem, hogy villanyosítok egy nagyrobogót, hiszen ha az összes roller szar, akkor el kell indulni a motorkerékpárok felé. Bár anno a főnököm azt mondta, hogy a járműnek 4 kereke van és ha egy kitörik, akkor még mindig ott van három.) -
enginev3.0
félisten
válasz
DigitXT
#33702
üzenetére
Mint amikor a segwayes több ezer visszahívásos esetnél is "átsiklott" a személyi sérülések résznél
Eszembe sincs szidni a segwayt, csak épp azt linkeltem be, de írhattam volna xiaomit vagy naveet is, vagy bármi mást, szimplán érzékeltetni akartam hogy amit beirunk googleba vagy Redditre, azt fogják szidni a felhasználók
Mert olyan nincs hogy egy gyártót ne szidjanak, de ezeknél az eseteknél sincs információ azon kívül amit olvasunk hogy mi is történt valójában, csak azt látjuk hogy xy felhasználó szidja a supportot, de hogy ő maga mit rontott el a kapcsolatfelvétel esetén vagy mi is a komplett sztori azt sosem tudjuk meg
Ugyanez a véleményem a Kukirin témáról is
Nyilván sokkal több a hibás, vagy az eltört roller náluk, mivel a célközönség erősen a tizenéves korosztály, vagyis pontosabban ők nagyrészt ezt a gyártót fogják választani a sebesség miatt, ezzel együttjár az hogy ők jobban fogják nyuzni, egykerekezni, ketten - hárman utazni rajta, vízbe belemenni stb ... És így nyilván nagyobb eséllyel tönkremegyEzekről sincs fogalma se, ha meglát egy javított vagy hibás roller hirdetést, de ő rögtön úgy reklámozza itt hogy silány az egész, ezért van ennyi hibás darab
Kíváncsi lennék ha használt autókat vásárolna, vagy azokat nézné akkor ott mi lenne a véleménye, az összes gyártó gagyi, mert mindegyikből van hibás
Végülis az nem számít hogy elmaradt pár olajcsere, hidegen csőgázon kihuzatjak az egyest-kettest, Lidl parkolóból négyezres fordulattal tolat kifelé a tulaj
Egyszerűen csak rossz minden autó , fujj fujj -
DigitXT
félisten
válasz
enginev3.0
#33700
üzenetére
Én is jelentettem már, de amikor beidézi a Redditet, az "nem ütközik fórumszabályzatba". (Miközben az egyetlen célja vele a hangulatkeltés, mint ahogy a kislány esetével is.* Ami után persze azóta se volt képes leírni azt a 3 szót, ami ezután a minimum lenne. Ez van.)
*: amikor más is megírta (engem ugye nem olvas), hogy az egész kiindulása TÉVES VOLT, akkor annyit nyög vissza, hogy köszöni a pontosítást. Eszem megáll kategória ez az arc...
Szerk: szerintem nyugodtan másold be te is a találatokat, ha ellenpontozni akarod, bár én nem sok értelmét látom ennek a vitának. Fórumszabályzatba nem ütközik, bár felesleges. Amennyiben neked nem szent küldetés, hogy a Segwayt fikázd, akkor ne csináld.
De a "kollégát" ne minősítsük, mert akkor az már személyeskedés, így azt tuti moderálják. (Pedig a majom szinte kedves! Nem gondoltam volna, hogy ennyire érzékenyek a modik.)Ui: van az a megfogalmazás - minősítés -, ami nem tűr nyomdafestéket. Amikor rájöttem, hogy nyilvánvaló hazugságokat terjeszt, arra alapozza az egész posztját a kislányról és a szerencsétlen balesetéről (kifordult kerék vs. elgázolt rolleres), felment bennem a pumpa. Moderálnom kellett magam, hogy hogyan fogom megfogalmazni, de szerencsére sikerült. A végén azért csak beragadt a CAPS, mert azt bizony nyomatékosan akartam kimondani!
-
enginev3.0
félisten
válasz
PociAti
#33694
üzenetére
Nem is írtam korábban sem cseh piacot, nem is tudom ezt honnan veszed? Miért akarsz mellé beszélni?
Végülis bog elmondta egyik videóban hogy a szlovák piac 30%at teszi ki a Kukirin
Akkor nem Excel táblázat hanem txt, teljesen mindegy, te írtad egyszer hogy gyűjtöd a hirdetéseket, és ezt reklámozod itt másoknak, csak azt a változót sosem számolod bele, hogyha valaki épp lehet 4000 megtett km után is használja a rollerét és nem adja el, de a mai napig boldogan megy veleA hibás hirdetések esetén sem veszed figyelembe az usert mint hiba lehetőség, hogy épp pocsolyába, esőben, sárban csapatja vele amitől beázik és ezért megy tönkre mondjuk a vezérlő, ami épp nem a gyártó hibája ha le van írva hogy nem vízálló
Neked csak egy dolog a fontos
Új hozzászólás Aktív témák
- Dji Goggles 3 garanciával/ Neo2, Neo, Avata2, Mini 4 Pro, Air3 / Dji Beszámitás lehetséges
- Cyberpunk 2077 Johnny Silverhand's Samurai bőrkabát! Nagyon jó minőségű bőr!
- DJI MINI 3 PRO DRONE ELADÓ/ DJI BESZÁMÍTÁS
- Lego autó dekoráció - RAKD A FALRA
- DJI Mini 4 Pro Fly More Combo RC 2 távirányítóval/ Új 2 Év Garanciás
- Keresünk iPhone 13/13 Mini/13 Pro/13 Pro Max
- LG OLED & OLED evo Televíziók -30%
- ÚJ HP Omen 16 - 16,1" FHD 144Hz - i5 13420H - 16GB - 512GB - RTX 4050 - Win11 - 3 év garancia
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Újszerű Apple MacBook Air M1 13.3 - 8GB/256GB - Asztroszürke - 238 Ciklus - 88% akku - MAGYAR
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest

Ok, nem lehetetlen, a múltkor láttam valakit elektromos cigizni rollerezés közben. Bár neki lehet azóta már nincs foga.
). Köszi a segítséget!
(Ha valami veszélyes, akkor az a tempomat, miközben a pilóta bámészkodik. Aztán csatt.)

cukorral, vagy nélküle iszod a kávét esete.
Ártatlannak tűnő helyzet ez is, kerékpárúton lehet a nyíl irányába haladni. De szemből, a platánfák irányából is azért előfordulnak kerékpárosok (rolleresek). Az épület kerítése miatt szinte az utolsó pillanatig takarásban vannak a szemből jövők. (Kerékpárúton az egyirányú jelölés állítólag csak ajánlás, nem kötelező érvényű. Legalábbis jogi szempontból.) Érdekesség: az épület azért így néz ki, mert a mellette lévő iker épületet felvásárolta a város, lebontotta ki lehessen bővíteni ezt a körforgalmat 2 sávosra.








