Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Messer22
senior tag
HI
Ezek miatt:1. A CDAF egyedül a gyors és pontos C-AF fronton hasal el a PDAF-hez képest (bár G3/GH2 eléggé ott van ezen a téren is).
2. Visszafelé kompatibilitás a PDAF-es obikkal (nikonnál)
3. A pana tud valamit, mert még a sony se hozza azt a szintet a Nex-ek esetében.
DSLR-ek CDAF képessége pedig a vicc kategóriát képezi.4. Akció fotók/Sport (bár S-AF-be már hozza a szükséges szintet a G3/GH2/EP3)
[ Szerkesztve ]
Messer
-
Mercutio_
félisten
válasz Messer22 #6603 üzenetére
Nemtom, egyelőre csak fikció a dolog, mondom az Olynak valamit kellene villantania (G3-nál nem nagyobb váz, új szenzor ami a 16MP-s Panáét legalább hozza, és legalább a GF1 AF sebességét és pontosságát, de inkább a G3-ét, mindezt megfizethető árért) és akkor talán elgondolkodnék a dolgon, mivel a stabilizált szenzor, jó jpg és az Oly 14-150 nyomós érvek számomra.
Ez a zsákucca szerintem egyirányú, azért nem akarják a D5100-at a népek
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
neevous
tag
Did you read the text on the image on top? It has been taken from the back page of next week’s Amateur Photographer magazine. And Olympus higligted the letters “O” and “M”
The digital OM styled m43 camera is going to be announced the second week of February!
/43 Rumors/
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/david_papp/
-
sebipayne
tag
Sziasztok! Új vagyok a micro 4/3 témában. Filmezéshez néznék DSLR-t vagy tükör nélkülit ebben kellene a segítségetek.
Meglepően jónak találtam a Panasonic GH2-jét videóra, meg szépek az új hack-ek is, csak van vele egy problémám:Szinte biztos, hogy minőségibb Canon EF bajonettes obikat akarok majd venni. és az a gond a GH2-vel, hogy egyelőre nincs olyan EF - micro 4/3 átalakító ami átvinné az objektív adatait a vázra, hogy rekeszelni lehessen. Szóval ha van egy modern EF-es objektívem, akkor 2 lehetőségem van: Vagy egy Canon vázon lerekeszelem és utána átrakom egy sima átalakítóval a GH2-re és csak azon a rekeszen tudom használni, vagy pedig az egyetlen működő elektronikus rekeszelő a Redrock livelens MFT de horribilis pénzt kérnek ezért a kis pitiáner tudású átalakítóért.
A kínai meg egyéb "ál-blendés" bajonett átalakítók nem érdekelnek, mert szerintem tönkre teszik a bokeh-t, az objektív eredeti blendéjével szemben.
Szóval valaki tud erre a rekeszelésre valami faja megoldást?
Másik: Ha jól néztem utána, akkor videó módban nem 2x-es hanem 1.86x-os a GH2 szorzója. Ez talán már eléggé elhanyagolható különbség az APS-C-hez képest.
Szerintetek mennyire lenne jó alapobjektívnek egy 35mm-es obi micro 4/3-on? Nagyon telés lenne már? (kb. 65mm kisfilmes értéken videóban)
Samyang / Rokinon / Walimex 35mm f1.4-et néztem ki erre a célra. -
neevous
tag
válasz sebipayne #6607 üzenetére
A Samyang obi, amit linkeltél meglepően jó, sőt megkockáztatom, hogy jobb, mint a Canon 35mm F1.4.
Amúgy miért szeretnél Canon obikat venni, egy GH2-es vázra?
Videózni sokkal inkább ajánlanék egy M-es Voigtlander 50mm f/1.1-et, vagy egy M4/3-as Voigtlander 25mm f/0.95, esetleg a Zeiss ZF-ekből a szimpatikus gyújtótávút.
Itt egy videó ami a fent említett Voigtlanderrel készült hack nélkül: [link]
Ha limitált a büdzsé, akkor a régi Nikon lencsék is nagyon jók, illetve amin még én is meglepődtem, hogy a GH2-n nagyon jól muzsikált legutóbb a Pentax 50mm f/1.7-em. 1.7-en ugye mosoda még a pici szenzoron is, de már 2.8-on nagyon karcol. A Pentaxot meg tudod venni 10k körül, plusz pár ezer az adapter.https://www.flickr.com/photos/david_papp/
-
sebipayne
tag
válasz neevous #6608 üzenetére
Azért akarok Canon üveget venni, mert az biztos, hogy hosszabb távú befektetés, mint ha M4/3-as obikat vennék (bár most egyre jobban úgy tűnik, hogy támogatásra lelnek).
A Canon üvegektől nem félek, hogy ne tudnám majd eladni őket ha esetleg arról lenne szó.Van egyébként nekem is egy régi Pentax Takumar 50mm f1.4-em de azt is le akarom majd cserélni, mert mindent váltani fogok. Az 50mm M4/3-on meg már tényleg telés lehet.
Egyelőre kivárok tavaszig a gépvásárlással. Meglátom, hogy jön-e valami sokkal jobb DSLR, ilyen 60D árban. Idén szerintem sok újdonság meg fejlesztés lesz videó DSLR-ben. A Canonnál is most valami nagy ugrásra számítok, mert kb. semmi fejlesztést sem csináltak ebben az árkategóriában. A 60D-nek is ugyanaz a CPU-ja mint az 5D Mark II-nek, lassan már 4 éve ugyanazt használják, szóval ha most sem lépnek semmit előre, akkor az már szégyen.
Szóval a 35mm az már elfogadható lenne alapobinak M4/3-on?
-
BEE
addikt
válasz sebipayne #6609 üzenetére
Szerinted honnan tudná itt bárki, hogy neked jó-e a 35mm
alapobinak vagy sem ?
Miért akarod keseríteni az életed olyan obival, amit körülményesen
és megkötésekkel használhatsz, csak azért, mert majd egyszer a jövőben... ?
Manuál obikat 5-25 ezer között kaphatsz mechanikus blendével,
mit lehet ezen bukni majd a jövőben ?
Az 1,4/50 Takumart dícsérni szokták a felhasználók,
főleg ha követed a kor divatját és a kép témája maga a háttérmosás.
És legfőképp mi baj van egy m43 obival egy m43 vázon ?BEE
[ Szerkesztve ]
Fradi volt, Fradi lesz, amíg a földön ember lesz !
-
gorgo
őstag
válasz sebipayne #6609 üzenetére
Tulajdonképpen szerintem te elírtad, ugyanis egész pontosan kiszámolva 1.96 a szorzó, ami elhanyagolhatóan kis hibával 2. Mind videó mind fotó alatt.
Egyébként amit kollega belinkelt Voigtlander 25/0.95 az igencsak ott van a szeren. (és a videó is irigylésre méltó). Az az obi állóképben jelenleg a legjobb elérhető minőséget nyújtja m43-on cserébe nincs AF és nem olcsó az igaz.
A 35mm-t pedig neked kell tudnod. Én azért nem értem a kérdést, mert ha egyszer cserélhető az obi, akkor ha nem tetszik, csavarsz rá másikat. Vagy ráhegeszted? Tutijó üvegek vannak már m43 alá, a profi DSLR és az m43 közti fő különbségek nem az obik minőségében van, persze nem mondok neked ezzel újat.[ Szerkesztve ]
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
gorgo
őstag
Súgjatok: a panasonic RAW hány bites színcsatornánként?
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
Tulku
veterán
válasz Messer22 #6602 üzenetére
"A pana tud valamit, mert még a sony se hozza azt a szintet a Nex-ek esetében"
Most nagyon finoman fogalmaztál...
Én (bár imádom a nex 5n-t) egy földrajzi hosszúságon nem említeném a nex 5n és a GH2 sebességét.Más; nem tudom a 20d mennyire gyors a manapság kapható közép kategóriás dslr-khez képest, de a GH2 simán hozza, és van hogy veri a sebességét.
Én egy dolgot ajánlok, mint abszolút laikus; mindenki próbálja ki az adott szerkentyűt (tudom, hogy ez sok esetben szinte lehetetlen, de erre van a fórum; hátha egy gyors találkozás, taőizás, 10-20 kép ellövése közelebb visz az igazsághoz) mert szerintem a hideg számok és mérési eredmények nem minden esetben adnak megfelelő eredményt (lsd; egyes dxo tesztek)
-
sebipayne
tag
Úgy van, elvileg ahogy neevous mondja, bár még én is kutakodok a témában. A GH2 nem egy átlagos méretű M4/3 szenzort kapott, hanem valamivel nagyobbat és a lényeg, hogy 16:9-ben, videó módban, kevesebbet croppol.
Azt írják a Voigtlander-re, hogy nyitott blendén eléggé gyengén teljesít, ez a Samyang 35mm f1.4 sokkal élesebb még a sarkok felé is.
2 ok miatt akarom eladni a Pentax obim: hiába f1.4, az üveg be van sárgulva épp eléggé ahhoz, hogy szemmel látható fényveszteség van - egy lényegesen világosabb képet csináltam egy Canon 28mm f1.8-al, mint ezzel f1.4-en.
A másik meg, hogy nem tudom normálisan használni Follow Focus-al a Pentax-ot mert a fókuszgyűrű nem sima, hanem ilyen fogást megkönnyítő bemélyedések találhatóak rajta és így össze-vissza feszül rajta Follow Focus gear. -
BEE
addikt
válasz neevous #6616 üzenetére
Akkor most a szorzót miből is számítjuk ki ?
Szélességből, magasságból vagy a képátlóból ?
Vagy mindig abból, ami a legjobb eredményt adja ?De az legalább tuti biztos, hogy még elég nagy a lépcső
az APS-C és az 1,86x között. DX esetén meg mégtöbb.BEE
Fradi volt, Fradi lesz, amíg a földön ember lesz !
-
trialboj
őstag
A nikonos topikban érdeklődtem leendő áldozatom után mikor bemutattak a gh2 nek. A weboldalán természetesen csak a csuda jó dolgokat írják, ezért kerestem egy tesztet, ahol egyből a 60dvel kell konkurálnia, és szerintem alulmaradt, már ha az összesítést nézem.
Mind fényképezésre és videózásra kihasználnám, már amennyit enged, valóban érdemes számításba venni, és egy lapon emlegetni egy d7000el pl ?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Marseille199
senior tag
válasz Mr.Csizmás #6626 üzenetére
Hááát, mondjuk a D7000-re nem mondanám, hogy low tükrös, minden szempontból alázza a gh2-őt
"Amikor a kép életlen, a gondolat éles, és amikor a kép éles, a gondolat eltávolodik a fókuszponttól." - Hiroshi Sugimoto
-
madgie
titán
válasz Marseille199 #6627 üzenetére
Videóban nem egy kategória a két gép (a GH2 javára)
-
trialboj
őstag
És fényképkészítésben, nagyon el van maradva? Mennyire támogatja a gyártók objektíveit, megbízható gép?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Marseille199
senior tag
válasz trialboj #6629 üzenetére
De minek neked más gyártó objektívje? Igen jól le van fedve kiváló obikkal a m4/3, ha meg nagyon másik obi kell, akkor jók a régi manuálok. effektíve bármilyen manuális obiz rápakolhatsz.
"Amikor a kép életlen, a gondolat éles, és amikor a kép éles, a gondolat eltávolodik a fókuszponttól." - Hiroshi Sugimoto
-
Ijk
nagyúr
válasz trialboj #6629 üzenetére
Vázold fel a pontos igényeid. Képminőségben nem fogsz látni különbséget. A d7000 mint fényképezőgép jobb, a GH2 mint videokamera. Ugyanakkor a GH2 tökéletesen megállja fényképezőként is a helyét, még akár profi munkára is, főleg hogy hamarosan érkeznek a fényerős zoomok.
Ha fontos a videoképesség, akkor nem igazán ajánlom a tükrösöket. Nézd meg a vázakat, kicsit fogdosd meg őket, próbáld ki, sokat fog segíteni a döntésben./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Tulku
veterán
válasz trialboj #6623 üzenetére
"valóban érdemes számításba venni, és egy lapon emlegetni egy d7000el"
fenykípben nem tudom mit jelent az egy lapon említeni...
-van-e olyan gyors?
-van-e olyan dof, mélységélesség?
-van-e olyan jó zajszint?Bizonyára egy aps-c lapka adott körülmények között nagyobbat dob, mint egy 4/3-os, de ez is alkalmazástól függ...amatőr szinten szerintem legalább (ha nem jobban) obifüggő pl a dolog. Gyorsaságban össze merném engedni a kettőt, mélységélességben biztosan alázza a kanyon. Obipark mindkettő esetén jónak mondható, persze minden pénztárcafüggő, de pl az oly 45-öse, vagy a pana 20-asa elég jó ár/érték arányú.
Videóban ne hasonlítsuk őket, az egyik tud videót készíteni (élességállítás, progresszív 1080, hihetetlen részletesség) a másik...khmm kevésbé.
Én nem gondolkodnék, hogy kanyon vagy pana...
-
Messer22
senior tag
válasz trialboj #6623 üzenetére
Ha már hasonlítani kéne, akkor a D5100-al, az is tud 1080P-t, van kihajtható lcdje, lehe rá dugni külső mikrofont. Csakhogy mindkét gép élőkép üzemmódba tud videózni (pana ugye csak úgy) és a DSLR-eké finoman fogalmazva harmatos (kiv a sony de az más állat).
Mozgó témára használhatatlan a dslr LV, a pana féle egész jó.
Aztán obik: a legtöbb m4/3-os obi szépen dolgozik C-AF üzemmódban (ami kissé lassú és hangos: I-es oly 14-42, 17 2.8, pana 20 1.7)
a DSLR obik nem CDAF optimalizáltak ezért nem túl jók ilyesmire.Messer
-
Dare2Live
nagyúr
Azért a D7000 ha fényképezésről van szó nagyon elkeni a GH2t. Egy kezdő megveszi a kitben ~50Kért megkapható 18-105VRel aztán avval el is lehet lenni egy jó darabig. APSCn azért a 3.5-5.6 más mint 4/3on a 4-5.6/5.8
Persze nem kicsi és vidora biztos rosszabb.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
trialboj
őstag
Minél többet tudok meg róla annál jobban elbizonytalanodom
a pixinfos leírásban 60fps-t ír, maximumnak az oldalon viszont 120 al dicsekednek, valamit elnéztem ?
a vakurendszerekkel is rendben van? mármint abban is van rá elérhető áru modell?
Ez a live mos szenzor jobb mint a cmos? a mérete úgy néztem kisebb...
Nehezebb eladni mint a d7000-t?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Mercutio_
félisten
válasz Messer22 #6636 üzenetére
Videó szempontjából nincs lényegi difi kanyon és nyikony között, mindkettő elmarad a GH2-től
trialboj: Ha már most az érdekel, hogy hogy lehet eladni egyik se a te géped Ha komolyabb filmezéshez kell, és legalább 2 évig használod mindkettőnek lent lesz az ára amikor el akarod majd adni, ha pedig csak kíváncsi vagy egyszerűbb bekéredzkedned valakihez, aki szokott videózni. Persze ezzel még csak a vázakból adott obikkal kihozható videó teljesítménnyel leszel tisztában, de nem leszel videó néhány óra alatt, ha eddig nem foglalkoztál vele.
[ Szerkesztve ]
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Tulku
veterán
válasz Dare2Live #6639 üzenetére
Nem tudom, mit jelent az hogy elkeni...
Neked ugye G3 van (fenykípre ekv a GH2-vel), ezen kívül gondolom van nikanyonod dslr-ed is?
Miben látod a különbséget?
Mi az amiben nagyon elkeni?Pl a 45-ös oly lencsével nézzük, mondjuk egy 50-80 közötti 1.8-as dslr lencsével összevetve
Félre ne érts, nem kötözködöm, csak tisztán akarok látni..kösz!
-
Ijk
nagyúr
válasz trialboj #6640 üzenetére
Felajánlottam lehetőségként a GH-2-t hogy vedd számításba, de azt hittem könnyű lesz döntened, mivel teljesen más kategória a két váz.
A GH-2 jóval kisebb, kihajtható lcd-s, live view váz, míg a D7000 egy majdnem profi szintű DSLR váz. Az utóbbi ezért is csak igen korlátozottan alkalmas videózásra, míg a GH-2 ebből a szempontból sokkal jobb.
Milyen vakurendszerre gondolsz? Milyen stúdiómunkára akarod használni? Milyen stúdiófelszerelésed van? Mennyire fontos a videó, hossz, témák, stb? Milyen témákat akarsz fotózni? Szükséged lesz-e nagyobb fényerejű zoom obira?
Elég sok a kérdőjel, így azon kívül hogy felvetettem a videó miatt neked a GH-2-t többet nem igazán tudok így segíteni./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Messer22
senior tag
válasz Mr.Csizmás #6638 üzenetére
Mert szerinted a csavarhúzós obi jobb videóra?
Pro videós úgy ia MF-be dolgozik, akkor meg nem mindegy?
Ezekkel a régi mechanikus csatlakozású vacakokkal előjönni az USM/SWD obik fénykorába, hát nem is tudom
Ok portréra megvan a 2 fényerős fix olcsóért, de van már beépített motoros mindkettőből.Messer
-
|AP|
veterán
Van itthoni ára a Pana GX1-nek. A 950 dolláros Amazonos ár után ismerve a forint "szárnyalását" sokkal rosszabbra számítottam. Remélem lesz ez még kevesebb is.
[ Szerkesztve ]
-
Tulku
veterán
Ez nagyon jó hír, de két napja voltam videopartéknál, köpni-nyelni nem tudott az eladó a forgalmazás kezdetét illetően...országban nincs, az biztos.
De hogy ne csak panáékra köpködjek; sanyinál az új lencse szintén be van árazva (nex-re a fényerős, stabis atyaisten) de áprilisra jegyzik elő...
Új hozzászólás Aktív témák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Ukrajnai háború
- Hobby rádiós topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Formula-1
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Netfone
- GoodSpeed: SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- E-roller topik
- További aktív témák...
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (Sony E)
- Samsung Galaxy Camera szim, 21 x zoom, 17 mpx, 4.8 col új állapotú
- VAKUK - Rendszervakuk & Stúdióvakuk - Kamera DSLR, MILC, Fotós vakuk Speedlite-ok és vezérlők
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)
- Fotós Táskák, Kamera Válltáskák & Hátizsákok - Kamera DSLR, MILC, Akciókamera védőtokok és tokok