Új hozzászólás Aktív témák
-
madgie
titán
Egy másodperc alatti rezgésszámot szoktunk Hz-vel leírni, tehát az itthoni 50 Hz-es váltakozóárammal működő műfények interferálni fognak a 30 fps-es videóbeállítással (ami ugye 30 kép per másodpercet jelent). Az 50 és a 25-ös beállítás nem fog, nemhiába van az összes AVCHD szabványú videót tudó kütyü területrégiónként úgy beállítva, hogy jó legyen: tehát PAL szabványnál 25 illetve 50 fps, NTSC-nél 23.976 illetve 59.94 (arrafelé 59.94, kerekítve 60 Hz a szabvány, ennek a 2:3 pulldown-ja a 23.976, ami majdnem pont a moziszabvány 24p, így ez terjedt el a Bluray anyagoknál is).
Ha jól tudom, a K5 25 fps-t tud, így ki is próbálhatod: az LCD monitorok 60 Hz-en mennek régiófüggetlenül, így ha kizárólag annak a fényénél videózol valamit, akkor villogni fog a végeredmény, ha meg mondjuk egy tévé fényénél (már ha tévéadás megy rajta, ami 50i) akkor szép sima.
-
Gondwana
addikt
Kiindulásnak ez, gondolom, a két rajz közötti külömbségből sejthető, hogy a világítás 50Hz villódzása nemkívánatos dolgokat produkál a képen (sokszor csak vándorló csíkokat, de van, hogy villódzást)
Szerk.: nekem csak most jelent meg, hogy már válaszoltak, szóval a lényeget éred.[ Szerkesztve ]
... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )
-
Marseille199
senior tag
Igaz, hogy tavalyi, meg nem is szép a bokeh, sőt nem is m4/3, hanem csak sima , meg nem zuiko, hanem pentacon, de a szándék a fontos:
Áldott, békés karácsonyt kívánok minden kedves topiktársamnak és családotoknak egyaránt!
[ Szerkesztve ]
"Amikor a kép életlen, a gondolat éles, és amikor a kép éles, a gondolat eltávolodik a fókuszponttól." - Hiroshi Sugimoto
-
sebgutkopf
őstag
Ezen már gondolkoztam, hogy miért mondjátok ezt többször? Még elsőre logikusnak is tűnhet, de mégse kerek a sztori.
Amikor nex3-am volt annak a 30fps-es videója sose interferált semmivel, se neon, se energiatakarékos izzóval, lámpával, leddel stb..
Az 5n-el a teljes manual videó kontrollnak köszönhetően viszont úgy gondolom megvilágosodtam és úgy vélem rájöttem. A képfrissítés teljesen mindegy, nem az számít, hanem a záridő. Videó közben a záridőt állítva meg lehet találni azokat a záridőket, amik összeakadnak a világítással, vagy kijelzők frekijével.
pl: tv-nél és monitornál vettem észre, hogy 1/125-nél és 1/160-nál a kép a videón nem egyben jelenik meg, hanem csíkozódik, de már 1/100-nál ez a hatás eltűnik illetve 1/200-on is, majd felezve az egészet újra megjelenik 1/60-nál és 1/50-nél újra eltűnik. A lényeg, hogy egy 50 fps-es európai géppel is lehet reprodukálni az összeakadást és a megfelelő záridő megválasztásával pedig el lehet kerülni ezt a hatást.
Autós műsorokban figyeltem meg sokszor, hogy a modern autók hátsó lámpái a műsorban néha vibrálnak. Az is ilyen záridős probléma és lévén pal adásról van szó semmi köze az fps-hez.
Egyedül, ami miatt meghajlok és azt mondom, hogy inkább 50p a 60 helyett, hogy a 60-as felvétel hiába gyorsabb, de ugyanaz a bitrátája és talán ez a szűkebb keresztmetszet. -
BEE
addikt
válasz sebgutkopf #6105 üzenetére
A záridő, meg az fps ugyan annak a problémának a két vége.
Másodpercenként 50-szer nyitsz egy ablakot,
amibe a világítás vagy beledurrant, vagy nem, de azt is változó erővel.
Hosszabb nyitva tartás esetén sanszosabb hogy jön a fény.Ránézésre azt gondoltam, hogy több gondot okoz az azonos frekvencia,
de jó hír hogy a záridővel javul.BEE
Fradi volt, Fradi lesz, amíg a földön ember lesz !
-
Tulku
veterán
válasz sebgutkopf #6105 üzenetére
Mikor az első GH2-m megvettem, meglepve tapasztaltam nagy záridőknél, hogy elég kellemetlen interferencia lép fel. Várban este, de otthon is bizonyos lámpáknál. Írtam fűnek fának, mire megnyugodtam; a videó technikában többnyire alkalmazott 50-60-as záridőnél tökéletes volt, eltűntek az interferenciák. Pedig az 24p volt vagymi...és mindkettő GH2-esnél előfordult.
A másik finom ügy a J-V1 "koncepciója" volt, leszabályozta a filmfelvételnél a minimum záridőt 100-ra, kisebbet nem engedélyezett. Elképzelhető hogy a fényerős kitobinál f5.6-on (és ezzel együtt iso 6400-on) milyen szép, részletgazdag képet vett fel. Ment is vissza a feladónak...Nekem az 50 fps jött be, itt gyönyörű a mozgás, illetve nem járok rally versenyre és a nyíló virágok mozgását is elég ritkán veszem fel
Sanyinak pedig össze kell kapnia magát jövőre, az 50-es fényerős mellé megjelentetni a fényerős (f2.8) 16-50-es zúmot (sajna 200 fölött várható), mert a nikon 50 mm F1.4-el alázom a mostani "objektív kínálat" minőségét, de nagyon, annak ellenére, hogy nincs benne AF és stabi. (a gép persze ettől függetlenül nagyon ott van, de ez önmagában kevés)
-
Mercutio_
félisten
No, akkor itt is KKÜ!
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Mercutio_
félisten
válasz Mr.Csizmás #6111 üzenetére
Tamron 17-50/2.8 Pentax bajonettel
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Mercutio_
félisten
Konklúzió ami várható volt: A 14/2.5 élesebb mint a kitobi 14-en, mérete még kisebb mint vártam 45-175 45-ön élesebb mint a kitobi 42-tőn és a színvilága is picit más.
A powerzoom is tetszik, a kis méret/súly pláne, ugyanez 14-140-es átfogással tuti lenne, még egyszer köszi a lehetőséget visszajöttek a cuccaim, ha valamelyik érdekel dobj privátot és megint feléd szaladokEladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Warter
őstag
válasz Mercutio_ #6114 üzenetére
Igen, a 14-140-nek jó az átfogása, csak ne lenne 520g. Ehhez képest 45-175 a kis 210g-mal pille könnyű. Nem lenne rossz egy hasonló súlyú és méretű 14-140-es. Addig meg maradnak ezek. Nem gondoltam volna egyébként, hogy jobb lesze a 45-175 45-n, mint a 14-42 42-n. Majd megnézem milyen cuccaid vannak aztán megdumáljuk.
-
szőröscica
addikt
Újabb karácsonyi jellegű próbálkozás a 45 1.8-al: Kellemes ünnepeket!
-
Mercutio_
félisten
Az is lehet, hogy én néztem el, de nekem szemre úgy tűnt, persze az lenne a korrekt megoldás, ha állványról időzítővel csináltuk volna az expókat
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
madgie
titán
válasz sebgutkopf #6105 üzenetére
Nekem koncerten NTSC-s beállításokkal mindenképp vibrált (1/50 - 1/100 záridőnél is), PAL-ra állítva (GH1-en ugy menüből állítható, ha hekkelt) eltűnt a hullámzás. Kültéri, éjszakai videók dettó, 23-976-tól eldobta magát, 25p okés. Vagy volt olyan ,hogy egy gimis végzős osztályról csinált a cimbi videót és kellett a GH1-em az 50/60p miatt: a twixtor segítségével lassítottuk be a felvételt. 60p-nél, "neoncsőnél" borzalmas volt a lassítás, villogott, mint a fene, 50p oké.
Nincs kizárva, hogy a GH1 a ludas, bár mivel USA váz, így értelemszerűen inkább NTSC-n kéne tökéletesen teljesítenie.
-
Tulku
veterán
válasz #58660352 #6120 üzenetére
GH2?
Persze lehet hogy épp nem fele akkora, de kisebb. Ha kisebbre zsugorítanák, nem lehetne megfogni. Szerintem ezeket a dslr vázakat nem csak a benne rejlő elektronika miatt tervez(ik)ték ekkorára, figyelembe vették a kezelhetőséget is.
A 10 évvel ezelőtti 300d-t, d70-t ha az lett volna a cél, mára feleakkorára zsugorították volna a japcsik...Ps: azért írtam e pamfletet, mert hasonló ügyekkel küzdöttem, mikor nyáron eladtam a kanyon szettemet, és a GH1-2 ugyan egy világbajnok gépes, de éreztem, hogy nem ezek miatt váltottam. Így jutottam el egy teljesen más elgondoláshoz, ugyan drágább, kiforratlanabb, de mint az elems építőjáték, igényeinknek megfelelően alakítható.
-
eeXaa
addikt
....SZiasztok!
...tudja valaki, hogy a pana G gépeken, egészen pontosan G2-n kicsavarható e a két oldalsó nyakpánt fityere... nagyon idegesít, de nem próbálom ha bele van ragasztva...[ Szerkesztve ]
-
eeXaa
addikt
...vajon iso ban sokat nyernék egy 20 1/7 el a kit 14-42 vel szemben? ....legfőképpen a beltéri "szobavilágitási" körülmények érdekelnek... valamiért iszonyatosan szemcsések a képeim... még iso 400 on is...
-
szőröscica
addikt
Én is beltérre akarok venni 20 1.7-et, pont emiatt.
Oly 12/2 nyilván még jobb lenne a nagy látószög miatt, de nekem annyi pénzem egy fix obira nincs.Már a 14 2.5 is előrelépés elvileg a kitobihoz képest (bár ebben nincs stabi), a 20 1.7 meg főleg, de azért szívesen olvasnám olyan kollégának a véleményét is, aki használta már mindkettőt.
-
scarabaeus
őstag
-
eeXaa
addikt
válasz scarabaeus #6130 üzenetére
"vagy lehetséges olyan egzotikus kontraszt-szaturáció-stb. beállítás"
....lehet hogy ez a gond....
....mindenesetre hivatalos tesztképeken az iso 1600 ra is azt mondom hogy rendben van... ....ezért is mertem megvenni ezt a gépet, tehát az elvárásaim nem lehetnek "olyan" magasak...
....de bizonyára a sima 40-60 as izzók sem hozzák a studiófények szintjét... -
Tulku
veterán
Ugyan ezzel küszködtem, a válaszom; a 20 1.7 mindent megold!!!
Beltérben pont elég nagylátó, de ha akarod, akár portré obi, az egyik legjobban eltalált gyutávú mft obi, rettentő jó fényerővel és élességgel. A hangját, lassúságát persze majd szoknod kell, de valamit valamiért.
Szerintem az a te obid erre a célra...
szerk, kérdés: Raw-ot próbltad? (LR3 egy atyaisten, persze a 14-42-vel ő sem tud mit kezdeni...)
[ Szerkesztve ]
-
eeXaa
addikt
...jahh, hát a jpeg et elfelejtettem örökre... legalábbis ha nem mobiltelefon fotózásról van szó...
..csak a silkypix et használom amit kaptam a kamerával, de mindenképpen rá szeretnék állni valami komolyabb programra is...
...a lassúságot értsem, hogy lassabb a 14-42 nél? ...gondolom ez az autófokuszra vonatkozik...
....perssze flickr-n már bújom egy ideje, hogy mire képes a 20 1/7 -
madgie
titán
Pálinkaiváshoz is jó a 45/1.8
-
sebgutkopf
őstag
Várjál a poén, hogy nemcsak a záridő növelésével, de csökkentésénél is megvannak a ciklusok. Tehát a kényes 1/125-nek a többszöröseinél is látni, tehát 1/250-nél is látni ilyet, illetve az 50 többszörösénél mint 1/200 már szintén nem vibrál. Ami érdekes, hogy a tv és monitor esetén hiába eltérő a freki mégis ugyanazokon a pontokon lehet vibrálást látni. Az ok pedig valószínű a tft háttérvilágításának a frekije és nem a képfrissítés.
Lámpának amúgy minden helyiségben energiatakarékos izzókat használok, azoknál akármilyen záridő és fps van, sose láttam még vibrálást, se nex3-al 30 fps-el, se nex5n-el 50 fps-nél.
A gép által használható leghosszabb záridőt viszont a használt fps meghatározza. Tehát 50fps-nél értelem szerűen 1/50 a min záridő, míg 60 fps esetén a gépek 1/60-at hajlandóak beállítani. Ebből következik is, hogy ha kézzel nem nyúl bele a ntsc tulaj, akkor zárt térben mondjuk P módban a vibrálást okozó 1/60-at fogja használni a kevés fényben. Viszont, ha van manual controll a záridő felett szerintem akkor el lehet kerülni az ntsc-s gépeken is a vibrálást.
-
sebgutkopf
őstag
Nehogy azt hidd, hogy gyorsan mozgó témát 1/500-al jobb videózni. 1/160 vagy 1/125-nél ha követed a témát, akkor a fotózáshoz hasonló svenk hatás történik a háttérrel és az autónak már frame-en belül is mozog a kereke, ami miatt szebb. Ráadásul a háttér mosása miatt a kép mozgása még folyamatosabb hatást kelt. De az 50 fps rally versenyen is nagyon fincsi dolog
A GH2-nél a 24p-nél 1/25 záridőt használ, vagy 1/50-re van limitálva? Egyébként fura, mert ezeken pont nem kéne vibrálni.
-
madgie
titán
válasz sebgutkopf #6140 üzenetére
TFT háttérvilágítás frekit nem tudom leellenőrizni, a monitorom ugyan TFT, de a tévé plazma
-
Gondwana
addikt
Tudtommal a LED-es LCD-k rendszerint 200-250Hz körüli PWM-et használnak leggyakrabban, nagyon ritkán de előfordul, hogy a frekvencia is változik a fényerővel, nem csak a PWM impulzusszélessége. Laptop-LCDken még villogtatható is: kiteszel egy fekete képet fullscreenre, középen vékony fehér csíkkal és gyorsan mozgatod magad előtt a laptopot, viszont nem a látómeződ közepén, hanem a szélén. Hasonlóan villoghat, mint a LED-es rádiós órák LED-jei. (A zseblámpám viszont 1kHz PWM-et nyomat - na, az már nem villog)
... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )
-
Gondwana
addikt
(én a LED-es kijelzőt kihajítottam a ThinkPad X201-emből és kapott egy CCFL-es IPS kijelzőt, ennek 70kHz körül mozog a háttérfényvillogtatása)
Wáááá! Ha minden jól, már csak max. egy hét offtopiksáááág...
... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )
-
HÁZIGAZDA
válasz Mr.Csizmás #6147 üzenetére
14-42 II MSC, 40-150 II MSC nem kell?
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Új hozzászólás Aktív témák
- Sony Cyber-shot DSC-HX90 30 x ultra zoom, 18 megapixel, Sony bőr tok, új állapot
- Canon EFS 18-55mm f3.5-5.6 IS II
- VAKUK - Rendszervakuk & Stúdióvakuk - Kamera DSLR, MILC, Fotós vakuk Speedlite-ok és vezérlők
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (Sony E)