-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
runner 125
nagyúr
válasz Sátán44 #106952 üzenetére
Mi is történt? Jól emlékszem h beleszabtad a leeresztő csavart és az öntvényen lévő menet sérült?
Most akkor 1 mm-rel nagyobb menet lett metszve a blokkba?
Ha igen, akkor nyilván a gyári csavar felejtős hozzá. A 2 alátéttel meg nem hogy csökkeneted a csöpögés esélyét, hanem növeled...
Ha nem akarsz új olajteknőt rá, kérdezd meg a mestert pontosan hány mm-es, milyen menetsűrűségű menetmetszővel tekerte át az öntvényt, s keress egy esztergályost (vagy ha tud gyártani, akkor akár őt is megkérheted), és gyártass le egy egyedi leeresztő csavart rozsdamentesből, pont olyan átmérőben, pont olyan menetsűrűséggel."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
KoVee84
senior tag
válasz runner 125 #106949 üzenetére
16-17 évesen kaptam fatertól egy zsír új 50 cm3-es CPI Hussar nevezetű ipari hulladékot (babetta, s51b és két jog után), mert hogy "nagytestű és milyen jól néz ki", de igazából egy haverjával bartelezte, aki éppen ezeket forgalmazta. 0 kmtől kezdve, ha nem indítottam be minden nap, akkor a második napon már csak fél óra rugdosás után indult. Az első fél évben kb 5x vittük vissza, nem tudták megcsinálni. Menni nem ment, de legalább annyit evett mint cimborám FXR180 és a másik cimbim TDR125-je. 1 év után adhattam el, miután fater is belátta, hogy ez sose lesz jó. Én akkor megfogadtam, hogy kínait, ha hozzám vágják, akkor is inkább kiállok előle.
[ Szerkesztve ]
-
Sátán44
addikt
válasz runner 125 #106953 üzenetére
Történet egészben. 1 hónappal ezelőtt lecseréltem az olajat, majd mentem próbakörre, ekkor vettem észre, hogy csepeg a leeresztő csavarnál. Utánahúzás a csavarnak, de csak nem szűnt meg. Ismét leengedtem az olajat, mikor kitekertem a csavart darabokban jött ki a menetbe tekert javító cucc is (helicoil féle dologról lehet szó). Nagyon örültem mikor megláttam Gyári csavar méretem M14x1,25. Rendeltem egyel nagyobb leeresztő csavart M16x1,5, majd egy esztergályos belemetszette az új menetet, csak az a gond, hogy ferdén. 1 mm hézag van a teknő és a csavar egyik oldala között.
Ezt próbáltam orvosolni 2 réz alátéttel, de nem jó.
Kis bohóccal is lehet nagy cirkuszt csinálni... :-)
-
pocokxx
Közösségépítő
válasz Geresics #105622 üzenetére
Sziasztok! Újra én... Hogyan kéne rögzíteni a sisakot..? Csak ráragasztva a tartót nem kell tartani attól, hogy lesodorja a menetszél...? Kormányra rögzítésre gondoltunk még, bár tartunk a rázkódástól. Jogosan?
"Egyformának lenni mindenkihez. Emberfeletti nagy szív kell ehhez." - Reményik Sándor
-
runner 125
nagyúr
válasz Sátán44 #106955 üzenetére
Hu b+.. hát ez nagy szopás. Szó szerint. Nem elég h meg lett qrva a menet, még a mestör ferdén is metszi bele az újat. Magyarország.
Ne vedd magadra, de azért egy leeresztő csavar menetet elbszni..
Azért ez már erősen a "nem ajánlott h barkácsol és szerelj" kategóriába esik nálam. Eleve az ember érzi, amikor egy csavar srégen kap a helyére.. olyankor nem masszívan neki kell feküdni kulccsal, hanem azonnal kitekerni és bekapatni normálisan, KÉZZEL. Pláne egy olajleeresztő csavart, amire én úgy vigyázok minden motoromnál, autómnál, mint a szemem fényére. Lehet egyszerűbb lett volna inkább szervizbe vinni.
Nem lehet ekkor eltérést alátétettel elcsalni! Valószínű a mester ember is azért metszette meg ferdén, mert a motor mellett halasva nehéz belőni pontosan a tengelyközepet.. Nincs más megoldás, le kell engedni az olajat, lecsavarozni az olajdeknit, lepucolni teljesen, majd elvinni egy arra alkalmas műhelybe! Ahol van a a precíz, pontos befogatásra, majd fúrűsra és metszésre megfelelő eszközük. Aztán felfúratni először még nagyobbra 100% merőleges pontossággal az alátét fogadó síkra, és újra menetet metszeni bele, majd új, nagyobb csavar ismét.
Minden más megoldás csak gányolás és tákolás.."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
veze
őstag
válasz runner 125 #106958 üzenetére
Kérdés hogy elfér e ott még nagyobb menet , marad e annyi lelapolás, hogy még egy 18-as csavar feje alatt is legyen mire szorítani az alátétet. Mivel a mostani ferde így még nagyobb átmérőt megeszik, mire azt merőlegesre igazítja
a magyar egyébként mindent megold szigszalaggal
jelen esetben teflon szalagot böven tekerni a menet nyakára/tövére és ugy behajtani, de nyilván nem ez a végső megoldás.. -
etnies
senior tag
válasz runner 125 #106958 üzenetére
Én is, csak nyomatékkal húzom, alátétet mindig cserélem, 3-4 olajcsere után a csavar is kuka.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Sátán44
addikt
válasz runner 125 #106958 üzenetére
Kérdés: Hol csak olajteknőt venni suzukira? Újat nem találtam sehol, bontókban érdeklődjek?
Kis bohóccal is lehet nagy cirkuszt csinálni... :-)
-
runner 125
nagyúr
válasz KoVee84 #106954 üzenetére
Haha, látom akkor neked is van ebben tapasztalatod.
Valamikor kétezres évek elején én is kaptam édesanyámtól egy Honda Lead koppintást, egészen konkrétan Sundiro néven futott itthon, pontosan így nézett ki...
Amíg a gazdag szülők gyerekei már ekkor menő japán 50-esekkel futkoztak, addig én ezzel próbálkoztam eljutni A-ból B-be. Nagyjából minden 2. alkalommal sikerült is. Hányszor de hányszor kellett tolnom, atya ég. A karburátorját szerintem legalább 40x szedtem szét, fúratva is volt a henger legalább 3x, utána bírt 1-2000km-t, aztán megragadt újra. A Végén már bontott komplett 3KJ Jog blokkot raktam bele, h na majd azzal legalább megbízható lesz. Igen ám, de kínai járműgyártás alap szellemisége természetesen nem hagyta, h így _működjön_, az elektonkiával nem akart egyszerűen együttműködni, bizonyos fordulatnál folyton lebökött, elgyengült.. végül ingyen odaadtam az egész szarkupacot a czigányoknak.
Kb. ekkor fogalmazódott meg bennem az, h ha a minőségre nem telik majd dolgozó emberként, akkor inkább nem veszek addig semmit.
Ezt vallom is a mai napig."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Sátán44
addikt
válasz julius75 #106964 üzenetére
Hányszor lehet leengedni, majd ugyanazt az olajat visszatölteni? Most lenne harmadjára 1 hónapon belül.
Ilyet vettem pár napja: LOCTITE-TEROSON
[ Szerkesztve ]
Kis bohóccal is lehet nagy cirkuszt csinálni... :-)
-
runner 125
nagyúr
válasz julius75 #106964 üzenetére
Légyszi ne!
Ez barkács, gányolás, tákolás! Az olajleeresztő csavarnak nem a meneténél kell tömítenie.. hanem maga a réz alátét tömít. Ebből fakadón ne a menetnél akarjon tömíteni..
Gondolom te sem vállalsz garanciát neki arra, h az ott ki fog bírni 6000km-t és mondjuk menet közben egy túra során a hőtágulások, rezonancia okán nem csöpög el belőle az olaj fele és sül be ez által a motor.. Jobb esetben. Rosszabb esetben pedig a hátsó kerékre is kerülhet olaj, amit nyilván nem kell ecsetelni mit fog okozni..
Ez a megoldás egy indexet tartó csavarnál helytálló, de egy olajleeresztőnél nem. Főleg minden évben 1x eljátszani.. a menet tökéletes zsírtalanítása is esélytelen lesz, hisz nem lehet leengedni az olaj 100%-át, mindig csöpög valamenyi.Új dekli, vagy a fent írt módszer. Minden más csak tróger GÁNYOLÁS!
Sátán44
OEMparts-on biztos lesz új, de készülj fel az árra..
Vagy írj valamelyik Suzuki szalonnak, hátha olcsóbb.
Jofogas, kepesmotor, facebook csoportok. Keress rá a típusra, írj postokat, hátha bont valaki. De sajnos bontott olajteknőt nagyon pici eséllyel fogsz találni. Ezt 99%-ban blokkal együtt szokták eladni.
De ne csüggedj. Ha normális műhelyt találsz, ezt pikk megcsinálják jóra! Addig viszont el ne hozd, míg ott a helyszínen nem tekered bele a csavart egy alátéttel, nyomatékkal meghúzva. Majd szépen öntsd fel vízzel és nézd h ereszt-e.Ahányszor akarod. A leeresztéstől nem lesz semmi baja. Csak mindig tiszta edénybe engedd le és töltd át zárható flakonba.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
julius75
aktív tag
válasz runner 125 #106967 üzenetére
Légyszi te se.....
A gányolás a ferdén fúrt (és nem metszett, csak hogy pontosak legyünk) menet volt. Amit javasoltam egy működő, bevált dolog.
Pontosan tudom, hogy hogyan és minek kellene ott töníteni, de az most nem fog.
Viszont 8-12 mm-en igen is lehet menetet tömíteni megbízható módon.
Ha a kötési idő után feltölti olajjal és nem csöpög, nem fog 6000 km után sem. -
Geresics
addikt
válasz Sátán44 #106962 üzenetére
Ezt a cikket évekkel ezelőtt könyvjelzőztem be magamnak, nem tudom, hogy még léteznek-e egyáltalán...
(#106957) pocokxx
Gyári rögzítésnél nem kell aggódni, tartani fog. Persze érdemes fokozatosan próbálgatni!
Felragasztásnál arra figyelj, hogy a ragacs teljes felülete szépen felüljön a sisak felületére! Ha a szélénél eláll, az később gondot fog okozni!
Milyen kamera lett végül? Milyen sisakra?*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
-
-Mike-
addikt
Lassan venni kéne egy Seadoo jetski-t többet használnám, mint a motort.
:szemforgatóssmile:[ Szerkesztve ]
-
Sátán44
addikt
válasz runner 125 #106958 üzenetére
Ne vedd magadra, de azért egy leeresztő csavar menetet elbszni..
Így vettem a motort 2 hónapja, osztrák papíros volt. Rendszám nélkül 200 m tudtam vele menni az utcában, ott nem derült ki, hogy gázos a menet. Mikor szedtem szét, már látszott, hogy nem én szerelem elsőnek.
Kis bohóccal is lehet nagy cirkuszt csinálni... :-)
-
Gaboman
nagyúr
válasz Sátán44 #106975 üzenetére
Nem te vagy az egyetlen aki így járt használt motorral, nekem is volt legalább 3 gépem aminél ugyan ez jött elő, olajcserekor nem lehetett meghúzni a csavart.
Ki lett fúrva, menetfúrás, helikol bele, örökös marad mindegyik.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
runner 125
nagyúr
válasz julius75 #106968 üzenetére
Ettől én még nem hiszek benne, egy olajleeresztőcsavarnál meg pláne.
Csinálja mindenki kedve szerint a probléma elhárítást, adott esetben kenceficélje minden alkalomkor az olajleeresztő csavart, és próbálja meg maximálisan zsírtalanítani a dekliben lévő menetet..Sátán44
Ok, akkor a fenti része nem rád vonatkozik.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
-
-Mosquito-
őstag
válasz -Mosquito- #106934 üzenetére
Nah' cimborám meg is rendelte,egyenesen a boltból a Tour szettet. Kb 1 hét és megjön.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Gaboman
nagyúr
válasz vlevi #106978 üzenetére
Helikolból is lehet venni silány minőségűt, sajnos ha az előző tulaj olyat vett bele és azzal oldotta meg akkor ugyan úgy semmit nem ér, én is jártam már így.
Tettünk bele jó minőségűt és azzal nincs baj, meg is látszik az árukon melyik a gagyi és melyik a jó minőség.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
julius75
aktív tag
válasz runner 125 #106977 üzenetére
Hogy te személy szerint miben hiszel, az egy dolog....de attól még működik.
Nem kell ezt ennyire elbonyolítani. Sem különösebb nyomásnak, sem pedig hőmérsékletnek nincs kitéve, egyszerűen tömíthető.
Nagyon sok helyen NEM használnak alátétet, mert NINCS mi alá tenni....
Például Suzuki, Lada, Fiat, Golf eges típusainak olajleeresztő csavarjainak nincs feje.....és akkor a tipikus felhasználást, a kerti gépeket nem is említettem...... -
ath
senior tag
válasz Sátán44 #106975 üzenetére
ha felfúrták, nem nagyon marad anyag, így a menetjavítás nem lesz jó, mert nem fogják tudni hova vágni. helicoilnak ráadásul kicsivel nagyobb menet kell, mint az aktuális csavaré, amit még talán-talán bele lehetne vágni a mostaniba, de hogy ferde is.. csak a felhegesztés maradt. telibe hegesztik aluval az egészet, utána új lukat fúrnak, abba megy a menet. http://www.brmotor.hu/ ide vittem az én teknőmet, hasonló volt a történet, én egyelőre helicoilt kaptam bele.
más: eddig semmire-semmi időm nem volt, de hogy ilyen pancsolós az idő, nem is bánom a napokban rendelek gumit, leszervizelem, aztán talán már az idő is úgy akarja, hogy menjünk.
-
JoinR
senior tag
Szerintem kellene gyárttatni egy menetes perselyt, amibe pont akkora ferdeséggel kell egy furat+menet, hogy a megfelelő állásba betekerve újra jó legyen
-
runner 125
nagyúr
-
Horvi
őstag
válasz runner 125 #106991 üzenetére
Akkor inkább csavarjon bele valami fából készült csavart, az olajjal teleszívja magát, megdagad és tömít majd
Hello darkness, my old friend...
-
etnies
senior tag
Papinak nem kellene vezetnie már.
(#106988) KrenAteszSzerintem meg ferdén kell beleönteni az olajat és akkor jó lesz.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
lemmy71
őstag
válasz Sátán44 #106970 üzenetére
Vedd le az olajteknőt, fúrd meg oszlopos fúróval a rossz menetet és egy esztergályossal csináltass egy, vállas perselyt a leengedő csavar menetével acélból és zugsorkötéssel rakasd bele. Ennyi a trükk és vidáman egy ötösből megúszod.
-
Gaboman
nagyúr
Sajnos mi is ebben a cipőben járunk, 87 éves papi, aki nem lát nem hall, de ő még vezet és jövőre is meg akarja hosszabbíttatni.
Mondtuk neki hogy szólunk az orvosnak ne engedje, közveszélyes, akkor ő megy másikhoz majd ott megkapja ha fizet neki.
Nem érti meg hogy nem alkalmas vezetésre.
Az is baj ha magát összetöri de a legnagyobb baj ha magával visz másokat.
Már nem tudjuk mit kezdjünk vele, sajnos mintha a falnak mondanánk.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
veze
őstag
válasz boogie84 #106997 üzenetére
motorozzon, ne autot vezessen
más:
Oldalsztenderre támasztott motort lehetséges hogy a szél átforditsa és a motort ellökje a másik oldalára?
mert ezt történt ma az egyik motorukkal ( vagy valaki elborította direkt) Bukócső megvédte , tükör, index görbült de nem tört..
bocsánat nem motor volt csak egy cbf500 az meg ugye csak egy f@shalmaz ,motornak csak én hívom[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok