-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
emre
veterán
egy kis hard enduro: Hixpania Hard Enduro | Difficulty Level: INSANE | Day 2 Highlights
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
boogie84
veterán
-
tboldi
nagyúr
válasz z123456789 #106555 üzenetére
Mobilneten vagyok, nem néztem meg a vidijót.
-
-
tboldi
nagyúr
válasz z123456789 #106557 üzenetére
A lehető legolcsóbb előfizus csomagom van csak, 80 perc vagy SMS + 1 GB net (+ 2 GB grátisz, mert diák vagyok).
-
hroberto
veterán
Erre konkrétan rákérdeztem, hogy miért kellett 25 000-nél motorgenerál, de nem érkezett válasz. Ott valami nem kerek.
Motul 7100 10W-60-at teszek bele, és 3000 km-enként csere.
Amúgy nemrég olvastam a neten egy cikket amiben 50 000 km után szedték szét egy 690 SM blokkját, és jelentős kopást sehol nem találtak. Úgyhogy ez mindenképp jó hír. Talán többet fog bírni mint a 640.
Német nyelvű volt az írás, de most hirtelen nem találok rá.
Mondjuk nekem csak 15 000 van a motorban, úgyhogy nagyon nem kell foglalkoznom a motorgenerállal.[ Szerkesztve ]
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
Gaboman
nagyúr
Ebből arra lehet következtetni hogy vagy úgy használták ahogy nem kellene vagy szartak rendesen szervizelni, olajat cserélni stb........
Mindent meg lehet ölni 1000 kilométer alatt is, elég hozzá egy hülye gazda.A régebbi SC625 és társai is elmentek normál karbantartás mellett dugattyúcseréig 30000-40000 km között, hajtókart meg 60 környékén kellett cserélni bennük.
Az újabb modellek pedig még strapabíróbbak.Aztán pedig hogy valójában ennyi van e benne, ugye, mennyire lehet megbízni valakiben.
[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
tboldi
nagyúr
-
hroberto
veterán
Nagyon drága a Motorex. Szerintem az Elf is jó lesz, ha megfelel az előírásoknak és időben cseréled.
Azt gondolom, ez az olaj márka téma túl van misztifikálva mint autóknál mind motoroknál.
Ha megfelel az előírásoknak, és nem valami no name olaj, ne hiszem, hogy gond lenne.
Sokkal fontosabb, hogy időben cserélje az ember.
A DRZ-be csak Repsolt tettem, pedig azt is sokan szidják.[ Szerkesztve ]
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
Lomha 8V
addikt
válasz hroberto #106569 üzenetére
Az olaj az pontosan olyan mint a foci és a politika. Kerülendő téma. A múltkor egy olajos cég sofőrje (érted, a sofőr) tartott nekem kiselőadást, hogy a Mannol mekkora egy f*s olaj, mert újrahasznosított alapanyagból van. Aztán megkérdeztem tőle, hogy akkor az SCT (ez a cég a Mannol márka tulajdonosa) finomítójában, Klaipédában tulajdonképpen mit csinálnak? Az üres tekintet mindent elárult, kb. a legtöbb embernek ennyi fogalma van az olajokról, de azért komoly szakértőnek gondolja magát.
-
Gaboman
nagyúr
válasz hroberto #106569 üzenetére
Nagyon drága?
Gyerekek, azért ha valaki megtud venni 1.5 milliós motort nem az olajon spóroljon már.
Most az ELF és a Motorex között van 1000-1500 Ft-os különbség, nem véletlen hogy a KTM/Husqvarna Motorexet használ.
Együtt fejlesztik őket a márkákkal, a legjobb hozzájuk.
Ezt a programot használjátok!Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
hroberto
veterán
válasz Gaboman #106571 üzenetére
Igen, drága és szvsz nem nyújt többet mint a Motul, úgyhogy én maradok a Motulnál.
Ráadásul nehezebben is beszerezhető. Úgy értem, hogy a lakóhelyem közelében sehol sem forgalmazzák, csak rendelni tudom. A Motult meg több autós boltban meg tudom venni, nem kell rendelgetni.[ Szerkesztve ]
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
etnies
senior tag
válasz Gaboman #106571 üzenetére
Fura módon a francai járművek gyártói francia olajat javasolnak, a német járművek gyártói német olajat javasolnak, az olasz járművek gyártói olasz olajat javasolnak.........................................
Az igazság az, hogy az olajválasztás hitéleti kérdés, tudományosan nem bizonyított, hogy egyik vagy másik jobb....
"önmagam hite vagyok magamban"
-
mm89
őstag
válasz tboldi #106568 üzenetére
Köszönöm, és a többieknek is.
Egyébként szándékosan csak azt kérdeztem hogy hroberto mit használ bele, mert tudtam hogy ez lesz
Gaboman
Nem fogok bele 5000 ft/l es olajat rakni ha ugyanazt tudja fele annyiért egy másik.
Tudom, tudom banán meg majom meg fillérbaszó..ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
runner 125
nagyúr
válasz Gaboman #106571 üzenetére
Mindig, minden motorgyártó éppen azt az olajat használja, javasolja, akivel előnyös szerződést tud kötni. Semmi másról nem szól ez a buli, mint a pénzről! Ha van kölcsönös megegyezés és a megfelelő emberek zsebe is ki van tömve, akkor Motorex-et fog neked javasolni a KTM.
Amint valakinek nem tetszik a kooperációban valami, megszakad a kapcsolat és leszerződnek egy másik olajgyártóval.. fejlesztenek ki, akarom mondani, matricáznak utána olyan olajakat és azt fogják javasolni.. Nyilván ennek a költsége felár formájában jelentkezik a többi gyártó, ugyanazon specifikációjú olajához képest, amit a végfelhasználóval fizettetnek meg..De azért ennek felülni.., és ez most tipikusan nem majom - banán, vagy fillérbszás esete. Hanem tudatos vásárlói gondolkodásé.
Ha ugyanazon specifikációkat tudja egy világszintű - a Motorex márkánál sokkal nagyobb, jelen esetben a Motul olaja, akkor miért vegye meg bárki is a Motorex-et drágábban?
Egy cross-ban egyébként is kemény felhasználás mellett 1000, de enduronál is max. 3000-enként úgyis cseréli mindenki.
Egy prémium, 100%-ban szintetikus Motul olaj (7100, versenykörülmények közé a 300V) tökéletes bármelyik KTM-be is...mod.
... és pls, könyörgöm, a topik többi tagjának is, mert ezzal a világból kikergettek, ha beírjátok h "pedig a Repsol is jó olaj".
Mindig konkrét olajtípussal példázzunk. Minden olajgyártónak van kevésbé jó és felső kategóriás olaja is, de egy márkanév alapján isteníteni és fikázni nem túl bölcs gondolat.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
imibogyo
veterán
válasz runner 125 #106578 üzenetére
Pedig szerintem a Castrol is jó olaj...
Szívesen...
-
V.Stryker
nagyúr
válasz runner 125 #106578 üzenetére
De nem minden olaj jó olaj. Én pl simán megveszem a Lidl-ös olajat is vagy bármit ami megfelel a specifikációnak és azé van konklúzióm a magam motorjában, autójában tesztelve.
Pl. Motul 5100 ... hibátlan, túl drága.
Mol Street 10w40 hibátlan, jó ár - optimális számomra
Elf 10w40 - csattogósabb váltó a fentiekhez képest, nem is olcsó
Mannol 10w40 - alacsony ár, halk váltó, halk motor, de hidegen csúszik a kumplung 5-6 ezeres fordulatnál.Amúgy én teljesen ki tudok kelni magamból a "Az én motorom a Motul 7100-at szereti a legjobban!" mondtattól. Mé b+ reggel indítás után oda súgta, hogy nyam nyam vagy mi a f.sz????? Vagy inkább csak önigazolást keresel arra, hgoy miért a drága a szart vetted bele esetleg feleslegesen???
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
etnies
senior tag
válasz runner 125 #106578 üzenetére
Nekem erről mindig az én motorom jut eszembe. Nagyon népszerű világszerte, benne vagyok több FB csoportban is. Nos, a magyarok szerint a Manol akármi, meg a Motul akármi a jó, de a Castrol akármi is nagyon fain.
Kinyitom az Észak-Amerikai fórumot, ott meg olyan fain olajakat sorolnak, aminek a létezéséről sem tudtam eddig, de vígan dobálják fel a 80-100.000 megtett mérföldes képeiket.Nem az olaj számít igazán. Legyen meg a specifikációja és cseréld rendszeresen, lehetőleg gyári szűrűvel.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Gaboman
nagyúr
2008-ban Tatabányára hordtam szervizbe a 2005 KTM SMC 625-öt.
Én itthon Castrol Racing 10W40 olajat tettem bele, nagyon nem volt jó a váltónak, nehezen vette az üreset, hangos volt tőle a blokk, cseréltünk benne olajat, Motorex 10W40-et ugyan azokkal a specifikációkkal.
Könnyű volt üresbe tenni, halkabb volt tőle a blokk, szóval hogy ugyan olyan mindegyik olaj ez sem állja meg a helyét.
Azóta én csak azt teszem bele amit előír a gyár neki, nem próbálgatok másik olajat hozzá.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Geresics
addikt
Beraktam az összefoglalóba, köszi!
Gondoltam ki is próbálom: MotoBox-ról írtam egy pozitív véleményt, már jóvá is hagyták.
Öröm-bódottá. Írtam egy negatív véleményt a Parilla-ról, kíváncsi leszek, azt egyáltalán jóvá-hagyják-e?
De a boltok kínálata elég sovány sajnos. Kerestem a DarázsGarázst, mert náluk vettem anno az egyik kesztyűm, de nem találtam. Gondoltam, lehet javasolni új boltot, de azt sem találtam, és sehol egy elérhetőség, hogy legalább egy e-mailt lehetne nekik küldeni...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Gaboman
nagyúr
válasz etnies #106584 üzenetére
Elsődleges funkciója az egymással érintkező fém felületek elválasztása, a kopás és a súrlódási veszteség minimalizálása, ezáltal az élettartam növelés és a fogyasztás/emisszió csökkentése. Legalább ennyire fontos a hő elvezetése és a motor belsejének tisztán tartása, ugyanis felszívja, lebegésben tartja a bekerült, illetve a használat során a motorban keletkező – jellemzően mikroszkopikus – szennyeződéseket.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
HSM
félisten
válasz V.Stryker #106580 üzenetére
"reggel indítás után oda súgta, hogy nyam nyam"
Pedig egy bekezdéssel feljebb mégis jól össze tudtad szedni, mit éreztél.Én pl. a váltón érzem leginkább, ha már öregszik, vagy nem olyan jó minőségű az olaj, nem vált szépen. Jó olajjal meg éppen csak gondolni kell a váltásra és vajpuhán veszi. Nekem pl. az 5100 nem vált be, 7100 viszont hibátlan a víz+olaj hűtéses SV650-be.
-
imibogyo
veterán
-
runner 125
nagyúr
válasz imibogyo #106591 üzenetére
Hát ez az. Ugyanez tűnt fel nekem is, de nem akartam flame-elni tovább a témát..
Pontosan ugyanúgy placebo a halk motor, halk váltó is, mint az, ha valaki azt állítja h az ő motorja a 7100-at szereti a legjobban.Egyébként a verdcit tényleg az, h manapság már nagyon tré olaj nincs a piacon. Ha valaki utcai motornál 6000-enként lecseréli (ez számít leginkább), akkor kb csak laboratóriumi körülmények között lesz kimutatható kopásbéli különbség a prémium olajjal használt és mondjuk egy félszinetikussal használt között.. S mindezek mellett könnyen elképzelhető az is, h egy motor élettartamát nem is befolyásolja, mert annyira minimális lehet csak a különbség..
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
V.Stryker
nagyúr
válasz imibogyo #106591 üzenetére
Akkor nem voltam elég érthető. Igazából azt akartam mondani, hogy alapvetően minden olaj aminek megfelel a specifikációja, az mehet bele a motorba szerintem, mert baja nem lesz tőle. De ennek ellenére olaj és olaj között simán lehet érezni a különbséget, pl. a Mannol előtt egy olajjal se csúszott meg hideg motornál a kuplung, ezzel igen. Bemelegedés után semmit nem érezni már. Ugyanígy határozottan csattogós az Elf-el, ami talán a Motul 5100-al van egy árban.
Egy mondatban összefoglalva, szerintem van olaj és olaj között különbség, de tök f.szság megvenni a legdrágább olajat, azért, mert "azt szereti". Meg kell találni tudatos vásárlóként ár érték arányba a neked megfelelőt. Nálam ez a Mol Street 10W40 pl.
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
veze
őstag
válasz Geresics #106583 üzenetére
a Darázs Garázsban az összes Modeka cucc legyen az kabát csizma stb mind tesztgyőztes. van ami 2x is. De egyik tesztre utalo linket se láttam még, hogy elolvashatná az ember.
És eközeben ezeket a nagyontesztgyőztews termékeket senki más nem árulja az országban ( vagy csak én nem találkoztam még tucatszám ezekkel más motoros webáruhazak kínálatában ) csak ez az egy üzletben
Mellesleg a Darázs Garázs talán az egyetlen ahol nincs "kosár" mint egy rendes webáruházban. csak fel lehet hivni , vagy mailban lehet írni hogy mi kellene, aztán mailban visszair hogy hova utalj , és írd eg a címet.
Mikor kérdeztem, hogy ha nem jo a csizma visszaküldöm és elállok a vásárlástol visszaküldi az árat, azt mondta csak kicserélni tudja..visszafizetni nem... hmmm
lehet ezárt nincs kosár meg visszaigazolo email, mert akkor, ha csak telefonon vesz fel rendelést akkor az nem számít "webes , netes" vásárlásnak és nem vonatkozik rá a 14 napos indoklás nélküli elállás lehetősége?
Fura nekem ez az egész "bolt"...[ Szerkesztve ]
-
Polemius
aktív tag
Nem "webes" vagy "netes" vásárlásról szól a jogszabály, hanem (egymástól) távollevőkről. Elvileg tehát az, hogy neten, telefonon, faxon, vagy postagalambbal rendelsz, mindegy ebből a szempontból.
Gyakorlatilag meg ha nincs megfelelően dokumentálva, akkor bárki azt tagad le, amit akar. -
MCs88
aktív tag
Sziasztok,
Ilyesmi füldugóval van valakinek tapasztalata [link] Ér ez bármivel többet, mint a gyógyszertárban kapható 3M dugó?
-
vendingo
veterán
válasz MCs88 #106596 üzenetére
Évek óta használom. Városon kívül el se tudom képzelni nélküle. A tour felejtős, race-t kell venni, sokkal jobban csillapít, tour alig ér valamit. A szélzajt elég jól megszűri, de pl beszélgetni, telefonálni is lehet használat közben. Az újabb széria sokkal tartósabb, a régin hajlamos volt repedni a szilikon a műanyag száron. Az új már gumiszárral van.
Én amióta kipróbáltam, nem vagyok hajlandó nélküle elindulni hosszabb útra. Időnként langyos szappanos vízzel átmosom, aztán ennyi. Tartós, a mostani már lassan 3 éve megvan.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Késik a következő S24 Ultra kamerafrissítés?
- Trollok komolyan
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Cipő topic
- Kedvenc zene a mai napra
- EAFC 24
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Facebook és Messenger
- További aktív témák...
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- ArenaRacer Craftsman Gamer szék
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer