-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
vendingo
veterán
válasz runner 125 #106200 üzenetére
Nem zavartak el a rendőrségen, hogy a békéltetőhöz kell először fordulni?
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
runner 125
nagyúr
válasz vendingo #106202 üzenetére
Dehogy zavartak. Lehet nem olvastad végig a témaindító postom de ott leírtam a teljes storyt. Abban benne volt, h ott kezdtem (miután a fogy. véd. oda irányított). Egyébként konkrétan ilyen szituban sem a békéltető, sem a fogy. véd. nem tud csinálni semmit.. más kérdés ha egy cég elérhető, válaszol, komprimusszomkész. De ezek a tetvek nem azok. Bújkálnak, hazudoznak, fantomcég alól "üzemelnek".
hroberto
Köszi. Jól hangzik minden. Egyébként mennyi idő alatt tölt fel egy ilyen? Illetve visszatermelést pl lejtős szakaszon, vagy mit tom én', amikor rásegítés nélkül hajtod, tud?"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
#74459392
törölt tag
válasz runner 125 #106190 üzenetére
Kiprobaltam. Pontos tipusra mar nem emlekszem, de valami scott mtb, milla koruli gep volt. Szoval nem a nagyik altal hasznalt gep. Es nehez. Normal biciklizesez nehez.
-
hroberto
veterán
válasz runner 125 #106203 üzenetére
Pár óra kell, hogy feltöltődjön az akku. Pontosan nem tudom, sosem figyeltem.
A középmotoros rendszerekben nincs visszatöltés, tudtommal egyikben sem.
A régebbi agymotoros KTM Bionic-ban van ilyen, ami fékezéskor tölt vissza, de ez is minimális.Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
Micsurin
nagyúr
válasz etnies #106205 üzenetére
Ha az elektromos rollert lehet ehhez hasonlítani, tudom.
Gonosz kis jószágok és megakarnak ölni, mikor évfolyam társam kipróbáltatta velem majdnem hanyatt estem mint mikor strandpapucsban akarod tolni a motort a lejáróban felfelé, kb annyira éreztem stabilnak a talajt.Ne a Dechatlonos vagy Auchanos szarra gondoljatok...
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
#31733248
törölt tag
Olvassátok el és mondjátok meg: mi kell Szabó Győzőnek ahhoz, hogy rájöjjön, léteznek motoros ruhák is? A tizedik baleset után elgondolkodik majd rajta, vagy még akkor sem? Még jó, hogy zavarja a huzat, így legalább a bukót felteszi...
-
HSM
félisten
válasz runner 125 #106166 üzenetére
Nem volt egyértelmű, mik a szándékaid.
Amúgy egyetértek. Bármikor jöhet rá kiadás, bele kell kalkulálni.(#106168) runner 125: Én mindenes közlekedési eszközt kerestem, ami élményt is ad, és ezt tökéletesen megtaláltam a 600-as motoromban. Mivel többnyire rövid távokat (5-15km) megyek amikor nem hobbi célra használom, így nekem sokkal nagyobb nyűg lenne erre külön motort fenntartani, inkább ezzel megyek kíméletesen olyankor, ami még így is óriási élmény egy kis zümmögő kismotorhoz vagy robogóhoz képest.
-
etnies
senior tag
válasz #31733248 #106208 üzenetére
"Körülbelül hat balesetem volt, de az a kettő volt a legkomolyabb. Az egyik az én hibámból történt"
Nekem is hasonló a statisztikám. Jogilag egyszer voltam hibás, egyszer közös, kétszer autós, egyszer gyalogos.
Más kérdés, hogy ma már nem megyek bele olyan helyzetekbe, ahol elcsaphatnak a nem oda figyelő autósok.
Hogy jobban érthető legyen, mire gondolok, példa: többsávos úton mindig úgy megyek, hogy autók előtt vagy mögött, soha nem mellette. Ha elhaladok mellette (mert gyorsabb vagyok), akkor azt gondos körültekintés után teszem meg. Így lassabb, de sikerült az évi 1 baleseti számot 5 év / 1 balesetre redukálni.
Itt egy sk videó, miért.Az utolsó két balesetem nem az én hibám volt, 7 éve kb. megálltam egy zebránál, hogy a gyalogost átengedjem, miközben álltam, egy autós megtolt hátulról, állítása szerint leugrott a lába a fékről...
Az utolsó pedig tavaly ősszel történt, egy gyalogos rossz felé nézett és lépett re az útra (turista volt, nem jobbra nézett, hanem balra). Tehát kimondhatom, hogy az utolsó két baleset részemről elkerülhetetlen volt.Azt hiszem ezt hívják defenzív vezetésnek, nagyon bennem van a para. Ha megyek főúton és megjelenik egy jármű a bekötő úton, nem fékkészültségbe helyezem magam, hanem finoman fékezni is kezdek, főleg sötétben
Tanultam ezekből is, ha forgalmi okból megállok, nézem a tükröt és már a gyalogosokat is próbálom szkennelni, amennyire lehetséges.Egyébként miből gondolod, hogy Győző nem öltözik be? Egyszer találkoztam vele, Dél-Pesten a Piaggio magyarországi szervizében, kora tavasszal vagy késő ősszel, be volt öltözve. Ez mondjuk 15 éve volt kb.
HSM
"Mivel többnyire rövid távokat (5-15km) megyek amikor nem hobbi célra használom," Akkor olajat gyakrabban cserélj benne, mint az előírt. Én is használom a DL-t munkába járásra, 10.000 km/ 1 év az intervallum, nálam ez pont a fele. fél év vagy 5000 km.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Ferdzsoo
addikt
válasz etnies #106210 üzenetére
Ezeket amiket leírtál én a kezdetektől fogva így csinálom. Ez szvsz alap motoron...
Párhuzamos sávban még autóval sem megyek másik autó holtterében. Motorral meg kész öngyilkosság. Vagy előtte vagy mögötte, de inkább előtte ha lehet. 10 autósból szerintem ha 1, de inkább 15-ből ha 1néz fejfordítással hátra a holttérbe a tükrön kívül.
Pedig így tanulja mindenki. Igaz hogy az esetek 98%-ban felesleges, de én ha autóban ülök mindig bennem van, inkább hátranezek nehogy pont most csapjak el egy motorost..."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Graphics
Jómunkásember
-
#16741888
törölt tag
Reggeli elmélkedés. Nekem a reggeli munkábajárós útvonalam az FZ1el a Veres Péter, Kerepesi, Hungária úton történik az út nagy részében kocsisorok között egyensúlyozva.
Kerepesin kocsisorok között utólértem egy szemlátomást kezdő dölöngélő motorost egy NCvel... mindenki volt kezdő, az ember nyilvánvalóan türelmes az ilyen sporikkal. Aztán nézegettem hátulról az embert, 30 rugós MT sisak, de a sisakbeszélő az benne van...
Az embernek ingerenciája lenne hozzá hogy elmagyarázza ameddig nem tanulsz meg dölöngélés nélkül lassan menni addig ne akarjál már zenét halgatni vagy telefonálni a sisakban hanem fókuszáljál már ember az útra meg a forgalomra mert a motor nem olyan megbocsátó mint az autó... meg úgy amúgy is bírd már ki azt a pár percet ameddig a motoron ülsz telefon nélkül és élvezd már az utat.
Persze tudom nem vagyunk egyformák, és mindenki úgy éli az életét ahogy szeretné, meg nyilván mindennek van valamilyen oka, és neki is nyilván jó oka volt erre ettől függetlenül számomra nehezen érthető a dolog.
[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz #16741888 #106216 üzenetére
egyáltalán nem értem, mi az összefüggés a vezetési tudás, és a sisakbeszélő között. Nekem is minden sisakomba bekerült eddig (na jó, a kiskőrösibe nem). Néha be se kapcsolom! Ha meg igen, akkor is legtöbbször csöndben van. Mi eredetileg azért vettük, hogy egymással beszéljünk, folyamatosan kapcsolatban legyünk cimborámmal, akár nagy túrán, akár egy kis orfűi körön, akár terepezésnél. Zenét eddig akkor hallgattam rajta, amikor messze mentem, és autópályán, vagy hasonlóan izgalmas úton haladtam. Viszont GPS-hez elképzelni sem tudok jobbat motoron! Nem muszáj fél percenként lepillantanom, hogy mikor kell kanyarodnom, szól majd úgy is. Honnan tudod, hogy nem GPS-hez használta?
Tételezzük fel, hogy emberünk kezdő, és dülöngél. Szerinted, ha még a GPS-re is figyelnie kellett volna, akkor a helyzet jobb, vagy rosszabb?
A 30eFt-os MT sisak megjegyzést már nem is akarom boncolgatni......és milyen kommunikáció volt? 5eFt-os kínai? 100eFt-os SENA? Egyáltalán számít? Anno a 35eFt-os MT-be beleraktam SENA 10S-t. Ez mit jelent?
[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Mentolka
senior tag
Sziasztok,
Délre mennék a hétvégén, mert még nem voltam (motorral pláne). Tudnátok ajánlani Pécs környékén (Villány, Harkány) megnéznivalót? -
Geresics
addikt
válasz Mentolka #106218 üzenetére
Mivel mész? Mi érdekel?
Kanyargós utak? (Komlói út, Orfűi/Abaligeti út, stb.-stb.)
Csak jó minőségű, vagy "klasszikus magyar" is? Esetleg pár jó földesút?
Szép kilátás? (TV-torony, Havihegy, Tubes, Orfűi kilátó, stb.)
Várak? (Szigetvár, Pécs, Szászvár)
Jó kaják?
Múzeumok, kiállítások, egyéb?[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz Mentolka #106220 üzenetére
Szállást elvből nem ajánlok senkinek, azt mindenki talál ízlésének megfelelőt bookingon. Esetleg, ha találtál, és rákérdezel, akkor meg tudom mondani, hogy milyen a környéke, kerülendő-e...
Kanyarokat javasoltam nemrég Teasütinek, annak részeit érdemes lehet meglesni! TDM-el még szék környék a Kővágószőlős-Hetvehely rész is, akár összekötve Abaligettel...
Pécsett kajálni tudom javasolni a Csülök Bárt, ha szeretitek a csülköt. Minden formában!
Ha kebapot ennétek, akkor a belvárosban a legjobb a Mumi's kebab.
Klasszik junkfood pedig a Plázában, és az Árkádban is van, de ilyenek minde városban akadnak, én tuti nem ide mennék.
Olaszos kaját viszont találtok az Árkádban, előttetek készítik el! Nemrég nyílt, még csak egyszer voltam, de nagyon tetszett!
Ha házias ízekre, és nagy mennyiségekre vágytok olcsón, akkor irány Görcsöny, Zsuhuka! Nem értem hogy nem mentek még csődbe ilyen mennyiségek és árak mellett! Bombajó hely, de nem diétás!
Orfűn a gátnál ott a Szomjas Vándor büfé, minden motoros pihenőhelye! Hamburgerezni viszont sokkal jobb a picit visszább lévő Árnyas Part Büfé! Finomabb, olcsóbb, jobb!Szép kilátásnak a TV-torony verhetetlen! A feljutás fizetős, de egyszer megéri! Onnan nincs messze a Niké-szobor! Este csodásak a város fényei onnan!
Orfűn is érdemes elmenni a Balázs-hegyi kilátóba!Ha időd engedi, pár perc az Orfűi kiruccanós videóm. Sok minden nem történik benne, de kapsz némi képet a környékről...
Ha már Orfűn jártok, ugorjatok be az Orfűi vízimalom múzeumba! Nagyon szép hely, még a Hoppla nyuszi meséiben is benne van! Onnan egy kellemes séta a Vízkútfő-forrás.
[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
#16741888
törölt tag
válasz Geresics #106217 üzenetére
Azt gondolom hogy ameddig nincs meg egy alap járműkezelési jértasság addig semmilyen eszközt ne használjon az ember ami kicsit is elvonja a figyelmét az útról. Ebbe bele tartozik a GPS használata és a sisakkommunikáció is. Újkori hóbort a GPS de motoron szerintem totálisan balesetveszélyes. (autóban is csak kevésbé) Ennek nekem ugyanúgy része a sisakbeszélő is, ne beszélgessen menet közben, hanem az utat figyelje, irreleváns hogy az utassal, a másik motorossal vagy esetleg a feleségével.
Lehet agyamra ment a Safety Hungary training de én igenis a biztonságot tartom szem előtt, koncentrációt csökkentő eszközök haszálata ameddig az ember az egyenesfutásban sem biztos, maximálisan ellenjavalt. -
Micsurin
nagyúr
válasz Geresics #106221 üzenetére
A csülök az kegyetlen jó!!!
Minden jó, de a négy személyes tál az nagyon adja!PumPi akkor soha ne menjen ismeretlen célhoz amíg nem Rossi, értem.
A sisak és a Comlink miként függ össze? 60 ezres sisakra és 70 ezresre is tettem, és akkor? Megsúgom némely MT pont azt tudja mint a nagy márkák belépő kategóriái 60 ezer körül...
Mi a veszélyesebb ha keresed a táblát utcát, hogy hol kell lemenj mert csak kb emlékszel a térképre amit a bableves közben ebédnél nézegettél, vagy ha a GPS közli veled, hogy most kell majd lemenj ergo tudod mikor kell kb be vagy kisorolj...[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
Az meg, hogy mennyire balesetveszélyes, hogy haverommal dumálok háát... Megint az kevésbé az ha kalimpálok neki, hogy ízé tudod itt kell lemenni, ha esetleg le marad vagy lemaradok...
A Hé Gábor álljunk meg brunyálni kell megszólalás is egyszerűbb....
Biztos mi közlekedünk balesetveszélyesen...[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
#16741888
törölt tag
válasz Micsurin #106223 üzenetére
nyilván 20 éve sem ment senki soha ismeretlen célhoz. Ne tegyünk már úgy hogy a GPS az egyetlen megoldás ismeretlen hely megközelítésére A GPS egy kényelmi eszköz, de anélkül is lehet bőven létezni. Amúgy meg nem azt mondtam hogy Rossinak kell lenni, hanem azt hogy egy alap járműkezelési gyakorlat szükséges mielőtt elkezdi valaki a kényelmi extrákat használni. Nekem teljesen mindegy lehet máshogy is csak ne csodálkozzunk az évi x baleseten...
-
Micsurin
nagyúr
válasz #16741888 #106225 üzenetére
Évi X baleset és van kb 10% önhiba folytán.
Ha van GPS em ha nincs kijönnek, leszorítanak.Pár hete a DL-es kolléga is biztos a GPS miatt csúszott át a szembe sávba a kamion elé... Nincs összefüggés, azért mert a sorok közt meg bizonytalan nem tudom miért plussz veszély forrás a Comlink továbbra se.
Tovább megyek úthiba, kátyú egyéb tárgy vagy átfolyás lehet az úton amiről ha tudsz szólni a mögötted jövőnek kalimpálás nélkül máris csökkentetted a baleset bekövetkezésének esélyét.
Ékezetek miatt sorry reggeli frissítés óta megint hülye a Swift
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Geresics
addikt
válasz #16741888 #106225 üzenetére
Az évi x (motoros) baleset közül szerintem még százalékosan sem kimutatható azon balesetek száma, amit GPS, vagy sisakkommunikáció okozta figyelem-elterelés okozott - de ezt csak tippelem.
2 motoros esetén pedig a kommunikáció akár rövid városi, akár hosszú nemzetközi túrákon is inkább segít megelőzni a baleseteket szerintem!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
tboldi
nagyúr
Mindenki nyugodjon le, vettem egy újabb adag fekete pamutzoknit a C& A-ban.
-
csoki46
aktív tag
Sziasztok,
Sajnos továbbra is bajban vagyok, 50-es supemotom hátsó kerekében megforgott a csapágy külső felülete, elintézte a kerékagyat. Sehol nem találok hozzá másik hátsó kereket!
Nem ismertek/tudok olyan céget aki ezt meg tudná javítani? Első sorban perselyezésre gondoltam.
Köszönöm, ha tudtok segíteni. -
tboldi
nagyúr
válasz zgospel #106229 üzenetére
Nem jártam arrafelé, de amúgy is be van jegyezve, aminek kell.
geresics: Natürlich! De a JDM hátsó lámpáim még többet.
-Mike-: Nem, cipőben, mert tudok rendelni új pedálgumit, ha kell.
[ Szerkesztve ]
-
Graphics
Jómunkásember
Aktuálissá vált a gumivásárlás.
A versenyzők:
Michelin Pilot Road 2
MICHELIN PILOT STREET RADIAL
BRIDGESTONE BT023
DUNLOP GPR 300Ezekből kéne választanom.
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Graphics #106237 üzenetére
A méretek miatt kérdeztem: a GS500-amra például 110/70-R17 + 130/70-R17 méretben a legtöbb gyártó csak ótvar diagonált gyárt, ami ugyan tartós, de erős hiányosságai vannak pl. nedves úton tapadásban. A pilot Street Radial tökéletesen tapad szárazon és esőben is, az élettartama meg - nálam - fantasztikus: ez előző szettet 21 ezer km után cseréltem ugyanolyanra, de a hátsóban még lett volna legalább 5 ezer km. (Az elsőn jóval kisebb a mintázat mélysége, az anyaga is lágyabb, így az gyorsabban kopik)
Hátránya: földúton, poros úton erősen tud csúszkálni.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-
-
Graphics
Jómunkásember
válasz z123456789 #106243 üzenetére
Az új alatt nem új fejlesztést értettem, hanem új abroncsot
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
etnies
senior tag
válasz z123456789 #106243 üzenetére
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Geresics
addikt
Sok motoron látok behajtható tükröket. Hol lehet, hol érdemes ilyet venni?
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Micsurin
nagyúr
válasz #31733248 #106247 üzenetére
Boka, az. Egy boka sérüléstől jobban rettegek mint egy nyílt alkar vagy lábszár töréstől. Ha a boka gallyra megy egy életre bicegsz... Még nyáron is csizmát hordok, igaz térdvédő és nem teljes bőr mellé a kánikula alatt de na. A lábfejünk és bokánk lökhárító magasságban van.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Xero
nagyúr
válasz Micsurin #106249 üzenetére
Ráadásul sérülékenyebb leszel és jön a még nagyobb gáz.
Nagyapám II. VH-ban lezuhant repülővel. Bokája szétment de összerakták. Rá pár évvel volt egy síbalesete. Ott teljesen szétment. Egész életében bicegett, a bokája 4x akkora volt mint a normális és teljesen kicsavarodott. a lábfeje.Ezek azok a részek amiket képtelenség helyrehozni rendesen. Nekem "csak" a könyököm ment szét egy síbalesetben, de én sem fogom soha a büdös életben 75%-nál jobban kiegyenesíteni azt a karomat, mert a fele már hiányzik az orsó csontom tetejének.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Politika
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- HBO Max & OD topic
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- OLED TV topic
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Vallás
- További aktív témák...
- 3D nyomtatott versenypályák
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000