-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
vendingo
veterán
válasz vlevi #105653 üzenetére
Egy ilyet rendeltem. Itthon 23 ezerért árulják
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
válasz zgospel #105656 üzenetére
Nálam a kábelok égtek.
Más: Egyáltalán még gyártanak analóg műszeregységgel motort? Nekem ezek a digitális csodák nem jönnek be.
Analógon a szemem sarkából is látom, hogy merre állnak a mutatók, itt meg olvasni/figyelni kell mindent.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
-
Geresics
addikt
-
Geresics
addikt
válasz z123456789 #105662 üzenetére
Hát ez még áprilisi tréfának is gyenge volt!
Miből veszel krosszmotort? Az ingyenes bójakerülgetős árából? A 23eFt-os Honda tereptréningéből? A 15eFt-os Hungaroring Dirt képzésből? Vagy a drága 30eFt-os Drivex képzésből? Esetleg adjuk össze ezeknek mindnek az árát?
Én eddig 4 év alatt voltam:
- ingyenes bójakerülgetésen 2x
- Touratech tereptréningen 1x (ingyen)
- Hungaroring Dirt: 15eFt
- Hungaroring Enduro: 30eFt (nem éri meg, csak teljesen kezdőknek)
- Honda tereptréningen: 23eFt
- Drivex alapképzésen: 30eFt
- Drivex intenzív képzésen: 30eFt
Ha ezt mind összeadom, akkor az 128eFt. Egy Simson többe kerül (ha jól sejtem), nemhogy egy kroszmotor! És ezt nem egyszerre fizettem ki, hanem évente mentem! Nem képeztek belőlem sehol Rossit, sem Birch nem lettem, de minden évben ügyesebben jöttem el, mint ahogy odamentem, és bizony volt helyzet, ahol az itt tanultakat tudatos gyakorlás után reflex-szerűen használva úsztam meg balesetet!
Aki azt mondja, hogy a tréningre költött pénzt jobban megérte volna motorra, benzinre, akármire költeni, akkor azt először megpróbálom barátságosan felhomályosítani, hogy nincs igaza, ha pedig nem hiszi, mosolyogva magára hagyom, elvégre mindenkinek joga van hülyének lennie...Szerk.: arról nem beszélve, hogy ha veszel egy krosszmotort, attól még egy fikarcnyival sem leszel jobb pilóta! (Jah, és ha nem akarsz illegálisan közlekedni, akkor azt a krossz motort szállítani is kell valahogy otthonról a krosszpályáig...)
[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
bigdady
nagyúr
Hali
Tegnap elfeküdtem a motorral, hogy kell kivonatni a forgalomból amíg nem készül el a javítás, gondolom hónapok lesznek? Tudja valaki? Vagy van értelme ezzel foglalkozni?
Kösz a srácoknak akik a Kakucs ringről hazafelé megálltak és segítettek és még haza is hoztak motorostul -
runner 125
nagyúr
válasz bigdady #105665 üzenetére
Íj, Kakucson, vagy hol? Mit csináltál?
Mennyire sérült? Te megúsztad?Ha fél év alatt elkészül, akkor nincs sok értelme szarakodni vele, a kivonás és újra forgalombahelyezés is költség.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Gaboman
nagyúr
válasz z123456789 #105664 üzenetére
Pedig én az vennék a helyedben!
Mindenféle kezeléstechnikád megoldódna!Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
runner 125
nagyúr
válasz z123456789 #105664 üzenetére
Pedig jó az, nekem egyelőre nagyon tetszik a feeling. Nyilván még amatőr vagyok terepen, de ahogy egyre többet megyek földúton, egyre jobban elkap a varázsa.
_
Házi barkács.
Most hétvégén elkészült a rendszámtartóm a tervem alapján, teljesen sajátkezűleg.
2 mm-es rozsdamentes anyag, szögbehajtva, merevítve. A lámpa meglepően frankón felveszi a hátsó sárvédő vonalát, szerintem egészen gyárias."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Gaboman
nagyúr
válasz runner 125 #105670 üzenetére
Nem rossz ötlet, de én egy gumiágyat tennék a lámpa és a fémtartó közé, a rezonanciától el fog fáradni egy idő után a műanyag.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
runner 125
nagyúr
válasz Gaboman #105671 üzenetére
Ah, ez jogos. Erre nem is gondoltam. Keresek is valamilyen vékony gumit és kivágom a lámpa formájára.
Így tényleg telibe átadja a rezonanciát a lámpának.Kösz!
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
bigdady
nagyúr
válasz runner 125 #105666 üzenetére
Inárcs meg Dabas közt. Utolertem egy kocsit gyorsabban mint gondoltam ugyanis állt! a sávban (szerintem beszélgethettett a másik autóssal de azt már nem tudom mert nem nagyon van meg minden olyan gyorsan történt) jobbról próbáltam elkerülni az ütközést mert szemben is voltak és a murván alá fordult az eleje. Kevlár farmer meg protektorok dolgoztak bőrdzseki is csak egy koncentrált helyen lyukadt ki a csúszástól. Csak a térdem zúzódott motornak a kormánya elgörbült teló elszállt, oldalán csúszott de oldalának nem lett nagy baja.
Akkor nem szarozok a kivonással, kösz[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
válasz runner 125 #105670 üzenetére
Úgy értem a viccet, hogy tréninggel összehasonlítani vicces.
Mindegyiknek megvan a létjogosultsága, és hiszem, hogy mindegyik fejleszt. Más téren.
Valószínű a fejlesztésemet krosszmotorral kezdeném inkább, nem tréninggel. -
runner 125
nagyúr
válasz bigdady #105673 üzenetére
Íjj, részvét. Azt hittem pályán csúsztál..
A legfontosabb a tanulság levonása. Örülj h megúsztad ennyivel és máskor jobban előre kell gondolkodni. Sajnos más kisebb - nagyobb hibájával is folyton számolni kell...
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Geresics
addikt
válasz z123456789 #105674 üzenetére
Azért jó, ha a fejlesztésedet kroszmotorral kezded, és nem tréninggel, mert akkor tréningen majd legalább tovább tart a hibás beidegződéseket korrigálni! Hajrá!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Gaboman
nagyúr
válasz Geresics #105676 üzenetére
Azt hogy mennyire tud majd jól egyensúlyozni, kanyarodni, lejtőnek ereszkedni, falat mászni, hirtelen korrigálni, fékezni vagy csak hirtelen fékezés nélkül irányt váltani (kerülni) simán endurózásban tréning nélkül is frankón meg lehet tanulni.
Én sem voltam életemben sem egyetlen tréningen, de az endurózában annyira sok a változó hogy sokkal jobban kiélesednek ezen fajta képességeid.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
vendingo
veterán
válasz runner 125 #105670 üzenetére
Nincsen rajta prizma.
Ez így nem szabályos. Engem már cseszegettek miatta.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
runner 125
nagyúr
válasz vendingo #105679 üzenetére
Prizma lesz, csináltam egy plusz darabot, amit mágnessel oda lehet fogatni műszaki erejéig, csak még valamilyen erős mágnest kell szerezzek rá.
Nyilván a hajlásszög sem szabályos, de 99%-ban a terveim szerint csak terepen, föld úton fogok motorozni vele, ebből következik h az esély nagyon minimális h ellenőrzésbe futok bele. Azért vettem kizárólag rendszámosat, h ha megunom, nyugodtan hazamotorozhassak aszfalton is.
Így viszont kevésbé lökködi a kipufogó, nem gyűtji úgy a sarat és jobban is néz ki."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Geresics
addikt
válasz runner 125 #105680 üzenetére
az új DRZ400-akról tudsz bármit? Az EU-ban nem lehet kapni, de Amerikában még mindig kapható, de ahogy nézem változtatások nélkül.
Felmerült bennünk, hogy vajon lehet-e ilyet behozni? Jobb rugóutakkal, hasmagassággal rendelkezik, mint egy új KTM 690 Enduro!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Horvi
őstag
válasz runner 125 #105680 üzenetére
Ha van valami régi sz@r vinyód abból kiszeded a mágneseket az szerintem megfelelne a célnak
Hello darkness, my old friend...
-
csoki46
aktív tag
Múlt heti motorozás nekem se volt eseménytelen. Kis 50-es motorban (aprilia mx 50) meghalt a hátsó kerék csapágy. De olyannyira, hogy szétesett és a csapágygolyók kicsit megesztergálták a kerékagyat, a csapágy felfekvő felületénél is.
Ismertek olyan szakit/céget aki foglalkozik ilyenek javításával. Szerintem perselyezni kellene vagy ha nincs másik megoldás felhegeszteni és úgy vissza szabályozni. Első sorban Baja-Kecskemét-Budapest vonalon keresek megoldást.
Délután rakok föl képet, ha szükséges.[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz Geresics #105681 üzenetére
Igen, Amerikában és Ausztráliában árulják még újonnan, meg valszeg akkor Japánban is, változatlanul lassan 20 éve...
Nyilván továbbra is a profitmaximalizálás a Suzuki fő célja a DR-Z-vel. Nem véletlenül nem változtatnak a fényezésén, matricázásán kívül az égegyadta világon semmit rajta..
Pedig szerintem maga a vázgeometria és a főbb arányai rendben vannak, pár olcsó módosítással, aprósággal simán lehetne fiatalaítani és még sikeresebbé tenni még most is a konstrukciót ezen kontinenseken, ha már a blokkhoz nem nyúlnak (igazából ahhoz nem is feltéelnül kell, max injektorosra alakítani.. de az ereje megfelelő áttétellel endurora elég, így legalább tartós )
Mint pl. full LED-es lámpák elől hátul (elől új, modernebb búrával), szebb tükrök, modernebb hátsó villahíd, szebb első sárévdő, némileg az idomgarnitúrát is átszabhatnák és mondjuk kaphatna sokkal szebb műanyagot tankot is a fém helyett.Behozni még be lehetne valszeg, csak nem biztos h megéri.. VÁM, ÁFA, meg akkor ott van a környezetvédelmi osztálya.. gondolom azért sincs már EU piacon, mert nem tudja teljesíteni. Innnetől bukó a mutatvány, mert nem fogod tudni honosítani. Nem beszélve arról, h ha mégis menne a honosítás, olyan összegnél járnál, ami már nem biztos h a megéri kategóriába esne. Tehát 3M ft fölött már sokkal újabb konstrukciójú motorokat kapni..
Hja, ezért is vettem ilyet. Nem találtam racionálisabb típust ebben a kategóriában. Néztem a 690-et én is, sőt az R verziót is, de nagyon nagy, nehéz, kicsi rugóutakkal, meg az egész formája inkább hat autós hasonlattal élve SUV-nak, mintsem terepjárónak.
DR-Z-ből ki lehet fogni használtan jó vételeket, inkább azt érdemes gatyába rázni és megfelelő karbantartás mellett sokáig gondozásmentes.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
nyogo83
senior tag
válasz runner 125 #105670 üzenetére
A keskeny LED-es indexeket honnan rendelted? Minőségre milyen?
Mert láttam ebay/Alin pont ilyet, aminek flexibilis a szára(sőt olyat is, aminek Audi féle futófényes világitása van, de az már nagyon raj ) -
runner 125
nagyúr
válasz nyogo83 #105685 üzenetére
Ez az, a lámpa meg ez fehérben.
Minősége szerintem teljesen okés.
Most nyilván ne egy gyári műanyagot, búrát képzelj el. Azért ha kézbe fogja az ember, érezni h könnyű. Sőt, maga a nyáklap is kicsit kotyog a házon beül.. de nincsenek sorják, vagy csúnya öntési nyomok, hézagok.Mondjuk biztosra mentem, mert inkább 8-at rendeltem (legyen tartalék törik, beszarik, vagy szimplán már újonnan se jó..)
Ez is flexibilis szárú, pontosabban attól függ milyet kapsz. Cimborám kb 2 hónappal korábban rendelt az ő DR-Z-jére ugyanattól az eladótól 4db index-et, ő konkértan inkább szétszedte a fém menetes szárat és a "rántött" gumit, mert annyira puha volt a gumi, h tartott tőle kiesik belőle a fém rész és inkább megragasztotta, majd visszatekerte a helyére.
Az enyém már gyárilag sokkal keményebb gumival érkezett. Ennek viszont talán annyi hátránya van, h kevésbé rugalmas..Jah az már nagyon bazári.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
nyogo83
senior tag
válasz runner 125 #105686 üzenetére
Szuper! Nyilvan ezekkel en is ugy vagyok, hogy ennyi penzert gyari minoseget nem varok el, egy pici "utomunka" belefer
Gondolkodom en is lecserelni, es kb ez volt az egyetlen normalisan kinezo a tobbi bazari kozott.
Egyebkent lehet nekem is lesz valami hasonlo upgrade a rendszamtartora es lampara, mert a gyari muanyag rendszamtarto egy ido utan hajlamos elrepedni a rezonanciatol(hiaba ki blokkrol van szo), raadasul elegge le is nyulik. -
etnies
senior tag
válasz runner 125 #105684 üzenetére
DRZ400 akkor volt népszerű, amikor még nem volt válság, olcsó volt a hitel és menő a supermoto.
Gondolom ezért nem hozzák most.A rendszámtáblára visszatérve, nem hoztak egy olyan törvény pár éve, hogy a rendszámtáblának pontosan ott kell lennie motorokon, ahogy a forgalomba helyezési eljáráson az engedélyt megkapta (magyarul nem rakhatod sehova arrébb)?
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Micsurin
nagyúr
válasz etnies #105688 üzenetére
Szegény csopperek akkor bizony tízből kilenctől el is lehetne venni a forgalmit... [...] leszarják, btw a helye nem változott neki se. (Nekem se a gyári keretben van, szimplán csak oda van csavarozva a nyúlványra mivel a keret kb egy komolyabb kátyútól hajlamos "elengedni a rendszám kezét", Vácon az NKH-nál volt anno vizsgán, le sem tojták. "Amíg megvan rendesen világítva addig jó lesz.")
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
-
runner 125
nagyúr
válasz csoki46 #105691 üzenetére
1,3-as ár kb. a beszerzési ára volt akkor, 2008-ban a válság kellős közepén volt annyi, amikor minden bedőlni készülő kereskedő legalább a belerakott pénzéhez akart hozzájutni.
Az enyémhez adta a fickó a gyári kézzel írott eredeti számláját is, igaz ez 2007-es, de 1,490 volt az új ára a szerint.
De igen, ha a kumulált, 47%-os inflációval számoljuk, akkor mai áron 2,190M lenne az új ára.
Ez még most is döbbenetesen olcsó és piacképes ajánlat lenne.
Új motorokon belül gyakorlatilag 1 ilyen motor van most a piacon, a CRF450L . Ami rendszámozva újonnan 3,4M. Ráadásul az csak 24 LE, és 30.000-enként dugócserét és komplett generált ír elő a szervizkönyve... Ami a DR-Z-nél nincs és gyárilag is erősebb.Azért a Versys 300-at ne hasonlítsd ehhez.. Az egy túraenduronak csúfolt, városba szánt, max padkaugrásra képes, tanulómotor.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
csoki46
aktív tag
válasz runner 125 #105694 üzenetére
Tudom, hogy nem egy kategória a kettő, csak nem tudtam jobb alternatívát. cm3-Lóerőben ez volt közel hozzá. CRF mint te is írtad a karbantartás miatt nem ellenfél. 5-6 éve nézegetem a gyári SM-eket a szebb példányok azóta 1,2M körül mennek. Nyilván ez igaz rengeteg egyé típusra, a csökkenő új motor eladások miatt.
-
runner 125
nagyúr
válasz nyogo83 #105687 üzenetére
Szerintem ezekhez a dundi kerekekhez még illik is a hátsó traktus. Max fehér búra.
Nálam azért az is számított h kevésbé akadnak bele ágak, vagy ha elesek vele nem ez ér le először.
etnies
Előbbivel egyetértek (a Suzuki akkor sok esetben ingyenhitelt adott!), de a népszerűséget kevébé értem. Sőt, szerintem enduro verzióból többet eladtak itthon (hisz eleve volt S és E verzió is abból), mint SM-ből...
Az rendben van h a világ most nagyon túra endro irányba húz és az a divat, de az tuti h 10-12 éve nem a supermoto volt a "menő".
Szerintem akkortájt még bőven a sportmotorok, naked-ek húztak itthon...
Egyébként ezt múltkor mentettem el. Emberünk petíciót indított h gyártsanak és áruljanak újra mindenhol frissített DR-Z-t a lenti specifikációi alapján.
Igény szerintem most is lenne bőven. Mondjuk számomr úgy globálisan érthetetlen, h egyetlen egy gyártó miért nem képes most piacképes áron, _tartó_ endurot kiadni. Ennyire fogyasztói társadalmat élnénk? Mert azt nem hiszem el, h nincs rá igény. Kizárt, h mindenki csak üzemórás motort akar hajtani..
Amúgy a DR-Z szerintem pont supermoto-ra kevésbé alkalmas. Városba bohóckodni elég az ereje, de azért főúton kevés.. endurora alkalmasabb a konstrukció.
Supermotozni élvezettel szerintem kell a 60-65 le minimum.Rendszámtábla szabályozását passzolom, valami olyasmi rémkik csak h az adott szög van valahol leírva, de műszaki vizsgán van kontaktom, aszfaltot meg sokat úgysem fog látni.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Gaboman
nagyúr
válasz etnies #105688 üzenetére
A DRZ-t inkább az endurózás és Supermotózás alapjának mondanám, semmiben nem volt kiemelkedő, vagyis de, a megbízhatósága tényleg jó volt.
Nem hiába adtál olcsón, hiszen semmiből nem volt rajta minőségi cucc, de hobbi endurósoknak, SM alapgépnek jó volt.
Lehet hogy a komolyabb gépek sokkal drágábbak, de ez azért nem véletlen, mert minőségi cuccokkal vannak teletömve.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Geresics
addikt
válasz runner 125 #105696 üzenetére
Ha SM-et keresnék, akkor tuti KTM 390 Duke inkább lenne, mint a DRZ! Viszont jön lassan a KTM 390 Adventure, de úgy hallottam kifejezetten silány anyagokat használtak a prototípuson, mert a legnagyobb piaca India lesz, és olcsónak kell lennie...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
zgospel
őstag
Már akit érint: kikerült a Hungaroringre végre hogy az idei évtől milyen zajmérés illetve szabályok lesznek a motoros napokon.
1, Lesz gépátvétel
Ennek én amúgy örülök, mert így abban a tudatban mehetek fel a pályára hogy a mögöttem jövőnek nem fog beesni a fékkar a célegyenes végén és nem bombáz telibe
2, KöHÉM rendeletre hivatkoznak a zajszint miatt
Elolvastam a rendeletet és abban az szerepel, hogy a típusbizonyítványhoz képest +5 dB a megengedett, ha nincs típusbizonyítvány akkor pedig 100 dB a határérték, de azt már nem sikerült megfejtenem hogy arra is rádobnak-e még 5-öt vagy sem.
3, A nap folyamán is lesznek mérések és műszaki állapotellenőrzések105-be még többnyire bele szoktak férni a versenydobok hangtompítóval, de 100-ba már csak az E jeles kipuk férnek be, úgyhogy akik elköltöttek többszázezret egy komplett rendszerre, azok most eléggé megszívják.
Legalábbis papíron, aztán majd meglátjuk mi lesz a gyakorlat.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok