-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz Bogyó bá' #105350 üzenetére
+∞
Gyakorlatilag csak pótolom azokat az extrákat, amiket az első tulaj baCott beikszelni a papíron rendeléskor. És igen, még jó pár évig biztosan nálam lesz.
Nem célom hülyegyerekautót csinálni belőle (még ha úgy is tűnik, hogy igen), csupán csak én akarom jól érezni magam benne. És akkor érzem magam jól benne, ha egy kicsit kitűnik a többi kommersz Jazz közül, persze megtartva a gyárias jelleget.
szerk.: Amúgy vannak nálam elvetemültebbek is, pl. én még sosem vettem meg egy másik autót csak azért, hogy egy alkatrészt áttegyek a sajátomba (itt a PH-n pl. Integrale tett így a Lanciájára spoilert). Vagy ott van Gondi Peti (hondás körökben eléggé ismert szerelősrác), aki K20-at rakott a Jazzébe.
[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
válasz dellfanboy #105344 üzenetére
-
Horvi
őstag
válasz z123456789 #105352 üzenetére
Ez csak sima dob, nem rendszer. Nem kell oda semmi paszta meg semmi. Kb ilyen plug-and-play jellegű a dolog
Hello darkness, my old friend...
-
Horvi
őstag
-
gergo5991
őstag
triumph tigeres csapatás
elég jó hangja van -
vlevi
nagyúr
válasz runner 125 #105358 üzenetére
Wartburgból van 115 lovas verzió is
[link] -
veze
őstag
válasz z123456789 #105352 üzenetére
én pár száz forintos rézpasztával [link] meg szoktam kenni a bilincs alatt ahol összetolom, de nem is azt, amit csak vizsgára teszek fel párórahosszára, hanem a másikat, amit majd két év mulva kell ismét levenni
[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
válasz runner 125 #105358 üzenetére
Na majd egy hónap múlva megjön a Bódis dob, aztán mutatok én nektek olyan Wartburg hangot beszartok
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
McReay
aktív tag
Összecipzározható bőrruha vagy inkább textil ruha a jobb túrázni?
Samsung Galaxy Note 8 --- Honda CBR 600 F4
-
coccolino
aktív tag
válasz McReay #105363 üzenetére
bőr biztonságosabb és jobban tart, valamint pontosabban a helyén tartja a protektorokat is, esés után többnyire - akár javítással - hordható, viszont nagyon meleg tud lenni, jóval drágább, jóval merevebb, csizmát általában ráhúzod, így ha esik bevezeti a vizet, jobban ápolásra szorul
textil kényelmesebb, nagyobb szabadságot enged, jobban alkalmazható az időjárási viszonyokhoz, jóval funkcionálisabb, ellenben kevésbé tartja helyén a protektorokat, ha esel, akkor könnyebben ledarálja az aszfalt, könnyebben átszúrja bármi, könnyebben begyűrődik így könnyebben bepörget, hamarabb elöregszik
[ Szerkesztve ]
''I am the world bigest washed up SUPERSTAR!''
-
doddencs
senior tag
Sziasztok!
Most fogom elkezdeni a korlátlan A kategóriánál a gyakorlati részt. Motorvásárlást a későbbiekre tervezem, és ebből kifolyólag a ruhát is. Viszont úgy döntöttem, a csizma vásárlását előrehozom, mert abból mindenképp tervezek majd egy egyszerűbb feketét, ami akár farmerhez is viselhető, és gyalogolni sem kényelmetlen.
Nézegettem az összefoglalóban a webshopokat, de a bőség zavara áll fenn. BP-en melyiket érdemes megnézni, ahol nagy a választék? Szimpatikusak a rövid fazonú csizmák, van azoknak hátránya?
Egyelőre a naked motorokkal szemezek, de azért ez még változhat. Tanulni cbf600-on fogok.
Előre is köszönöm a segítséget.
-
bajaki
őstag
Sziasztok!
Motor jogosítvány kategóriaváltással kapcsolatban van valakinek tapasztalata?
A2-ről váltanék A korlátlanra. Amire kíváncsi vagyok igazából, hogy a 2 évet a KRESZ vizsgától, vagy a sikeres forgalmi vizsgától kell számolni? -
-
bajaki
őstag
válasz runner 125 #105368 üzenetére
Én is így gondoltam, viszont pont az előbb hívtak a suliból, hogy az NKH visszadobta a jelentkezést, mert a KRESZ vizsgától számolják. Viszont sehol sem találok erre vonatkozóan infót.
-
zgospel
őstag
válasz doddencs #105365 üzenetére
Attól függ mennyit szánsz rá, meg milyen minőséget keresel. Olcsóbb boltok például a Shox és a SuperZone. Drágábban meg a Karasna, Motostar, Motor Line, Euromotor, Fokt ami eszembe jut. Többnyire minden bolt csak egy márkát árul, nincsenek itthon gigaboltok ahol többet is össze lehetne hasonlítani.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
gergobaby
aktív tag
válasz bajaki #105370 üzenetére
Szerintem két külön dologról beszéltek Ha jól sejtem, te a kedvezményes óraszámba szeretnél beleférni, a kolléga pedig arra írta, hogy ha 24 év alatt szeretnéd letenni az A-t, 2 évnél régebbi A2-vel. Utóbbi esetében valóban a kategória megszerzésének időpontja számít (forgalmi vizsga napja).
Ha kell pontos infó, írj, próbálok segíteni, viszonylag közel vagyok a tűzhöz
-
hardline
senior tag
Sziasztok!
Látom, hogy sokan dicsérték a 125 köbcentis Varadero-t és az egyik legjobb 125-ös motorként emlegették itt.
Jó ideje nézelődök már B125-tel vezethető motorok között és a varadero az egyik kiszemelt.
Mivel elég ritka, így az lenne a kérdésem, hogy honnan szerezhetőek be hozzá alkatrészek, ha szükség lenne rá? kb 150 ezret futott példánynál mennyire nyúlhatok bele a sz@rba?
Nagyobb motorra nincs szükségem, így csak 125 köbcentiben gondolkodtam. Alapvetően két kategória tetszik: supermoto és a túra gépek. 4 ütemű kis köbcentis supermotonak nem sok értelmét láttam (pl suzuki dr 125 sm), mivel erőtlenek és a kényelmes utazó sebességük is elmarad a kis varaderotól. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz bajaki #105366 üzenetére
A sikeres KRESZ-vizsga letételének időpontjától max. két év telhet el a sikeres forgalmi vizsga letételéig. Napra pontosan.
Én anno mexívtam, 2 év 3 hónap után lehetett újra csinálni (A1 ---> korlátlan)Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
bajaki
őstag
válasz gergobaby #105372 üzenetére
No, akkor, hogy tiszta legyen a teljes kép.
2017.05.29-én tettem sikeres "A2" forgalmi vizsgát (vagy legalábbis ez a dátum van a jogsimban, napra pontosan nem emlékszem).
Az "A korlátlan" jogosítványt szeretném most megcsinálni. Pár hete bementem az autósiskolába, ahol meg is történt az adatfelvétel, ki is fizettem a gyakorlati órák egy részét, viszont még nem kezdték meg az idei vezetéseket, ezért várni kellett. Elméletileg holnap lett volna az első rutin-órám, viszont ma hívott az ügyintéző, hogy az NKH nem fogadta el a jelentkezést, mert a KRESZ-vizsgám, amit az "A2"-nél csináltam, már 2 éven túl van (ami bőven igaz is, mert valamikor 2015 tavaszán csináltam emlékeim szerint).Viszont akkor itt megint felmerül a kérdés bennem, hogy ha "'2 éven túli A2"-vel inddulok neki az "A"-nak, akkor abba beleesek-e már, mert akkor csak 8+1 órát kell vezetni. Viszont ez számomra azért logikátlan, mert miért kellene kevesebbet vezetnem csak azért, mert 2 éven túli a KRESZ-em.
Totál képzavarban vagyok most, illetve jól is lett most cseszve az agyam.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz bajaki #105378 üzenetére
Pedig jól mondták és jól is gondolod: új KRESZ-vizsga, és kevesebb vezetés. Feltételezik, hogy a két év alatt szereztél némi motoros gyakorlatot az A2-es gépeddel.
szerk: ha nem jól megy a rutin / forgalom, akkor az oktatód úgy is javasolni fog pótórákat. Ha minden rendben megy, akkor meg bőven elég lesz a kevesebb óraszám is.
(#105380) bajaki: na ez így konkrétan passz, de ha jól fog menni a vezetés, akkor tuti vizsgára küld az oktatód a kevesebb óraszám után. Ha meg rosszul, úgyis vetet pótórákat. A KRESz tanfolyammal / vizsgával minimum egy hónapod el fog menni, szóval nagyjából "betöltöd" a május 29-et addigra. Szerintem...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Chris0321
addikt
válasz bajaki #105378 üzenetére
Ha két éven túli A2-vel indulsz neki akkor először kresz vizsgát kell sikeresen tenned és csak utána indulhatsz neki a vezetésnek. Itt meg tudod nézni mi a különbség a kettő között, le kell görgetni a "A korlátlan jogosítvány"-ig és ott részletesen ki vannak írva a minimum óraszámok is.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz etnies #105382 üzenetére
Nem gyorsul, de valós 90-100 tempóval tartósan tud vele haladni az országúton. Ez több, mint amire a többi 125-ös gép képes. Még a KTM Duke jöhetne szóba (azzal is lehet ilyen tempóval menni), de az meg állítólag nagyon kényelmetlen, és semennyire nem cuccolható. De más is a felhasználási területük.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
bajaki
őstag
-
etnies
senior tag
válasz Bogyó bá' #105384 üzenetére
0-100 kb 22 másodperc, óra szerinti 100-nál már 11.000-et pörög, majd nem pirosban.
Hagyjuk már. Fél óra után elzsibbad a kezed.
A CBR125 megy, de arra magas ember nem fér fel. A kis Vara olyan nehéz, mint a Vtr250.
Ezerszer inkább a Duke. Nem véletlen, hogy senki sem csinál két hengeres 125-t, semmi előnye, de csomó hátránya.
A kis Duke erősebb, nyomatékosabb alacsonyabb fordulaton. És van rajta fék, futómű, stb.
Ne csináljunk már úgy, mint ha a 125 nem a tanuló- és futármotor kategória lenne. Senki nem fog vele túrázni járni sehova.[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz etnies #105388 üzenetére
Én már 4 éve túltettem magam a 125 köbcentivel túrázáson, de a kérdező A1-es jogsival szeretne túrázni. Arra meg nagyjából csak ez alkalmas. Illetve bocsánat: ez a legkevésbé alkalmatlan az összes A1-gyel vezethető 125-ös közül. Egy YBR 125-tel nem tud tartósan 80 fölött menni, a teherautók simán eltapossák...
Egyébként nem olyan sz@r a kis Vara mint mondod: anno Laci barátom ezzel kísért el az első két erdélyi körutamra. Hegyre felfelé, vagy sík úton 90-ig az én kis csopperem jobban gyorsult, de az enyémnek 95-nél (valós, GPS szerinti sebességről beszélek) vége volt, utolért és simán ott tudott hagyni sík úton. (110 körül ment a gépe). És ennek a kis Varának egész jó a futóműve (csak a KTM Duke-é jobb) a többi 125-ös a 3,14-csában sincs.
Én nem akarom rábeszélni semmilyen 125-ösre, de ha ilyet akar / szeretne / tud venni, akkor ez a legjobb (vagy legkevésbé rossz) választás.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz hardline #105375 üzenetére
Hogy a kérdésedre is válaszoljak: a 150 ezer km-től én bizony aggódnék, nem lehet messze a teljes motorgenerál. Éppen azért, mert a 125-ösöknek épphogy elegendő a sebességük / teljesítményük az országúti tempóhoz, az összes ilyen kis gép az egész életét végig nyélgázon tölti el.
Motorikus alkatrész gyakorlatilag csak a Honda márkaszervizekből beszerezhető, a szokásos kopó / fogyó cuccok természetesen máshonnan is. Én keresnék egy jóval kevesebbet futott példányt...
Laci barátom nagyon megkímélt állapotban, a képen látható 3 dobozzal, bukócsővel, stb. 450 ezerért adta el tavaly a gépét, valós 45 ezer km-rel (2004-es évjáratú volt) - mikor A2 jogsira és Honda NC700X-re váltott.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
rushty
senior tag
A bukósisakok "lejárati idejéről" ki mit tud? Van ilyen vagy orokeletu befektetés.
Revolut meghívó pü-ben
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz rushty #105392 üzenetére
A gyártók véleménye szerint az üvegszálas és karbon sisakokat 7-8 évig, az összes többit (thermoplaszt, stb.) meg 5 évig szabad használni (feltéve, hogy közben egyszer sem érte baleset, nem ejtették le, stb.) - de ez egy kicsit hit kérdése is.
szerk: de a bélése úgyis sokkal hamarabb kitágul, tönkre megy - sok típushoz nem is lehet venni új, komplett "belet".
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
runner 125
nagyúr
válasz Bogyó bá' #105393 üzenetére
Ez 99%-ban hit és marketing, a maradék 1%-ban lehet valami valóság alapja, amit max laboratóriumi körülmények között ki lehet mutatni, de kb 0,0000001% az esélye, h emiatt halsz meg.
6-7 év alatt amúgy is cseréli az ember, mert lesz újabb, modernebb, könnyebb, szebb stb.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz runner 125 #105395 üzenetére
Szerintem meg pár év intenzív használat alatt össze tömörödik benne a "hungarocell", és emiatt csökkenhet a védőképessége, Azt én sem hiszem, hogy maga a héj károsodik az UV-sugárzástól, mint sok helyen olvasni...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
hardline
senior tag
válasz Bogyó bá' #105390 üzenetére
Köszönöm a segítséget!
Elgondolkodtatott a nyélgázos történet.A sokat futott példányoknál gondolom kellene lenni füstölésnek, kopogásnak/csörgésnek a kopások miatt, vagy tévedek? Ha tényleg folyamatosan karbantartott gépről van szó, akkor önmagában a sok km nem mérvadó, vagy tévedek? Az óratekergetés miatt itthon amúgy is nehéz biztosra menni.
Nem szeretnék nagy költségekbe beleszaladni. -
runner 125
nagyúr
válasz Bogyó bá' #105396 üzenetére
Miért tömörödne? Max. ha valakinek 2x akkorára hízik a feje.
Millió keménységi fokkal bíró nikacellt gyártanak manapság már EPS jelöléssel. Ezek mind különböző mértékben "lépésállóak", nyilván hasonló anyagot használnak a bukóknál is. A fejformát meg úgyis a szivacs veszi fel."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz hardline #105397 üzenetére
Mit jelent az hogy "folyamatosan karbantartott"? Az hogy az olajat / szűrőket /gyertyákat időben cserélték benne, attól az a motor még kopik ennyi km alatt. Vagy esetleg cseréltek rajta vezérműláncot, szelepszár-szimeringeket, netalán már gyűrűzték is?
El kellene vinni vásárlás előtt egy Honda márkaszervizbe, teljes állapotfelmérésre. Szerintem annak a költsége nem lenne kidobott pénz.
(#105398) runner 125: nekem 3 éves (23 ezer km) a Caberg Duke. Anno nagyon passzos volt az M méret (az L meg lötyögött rajtam, így a szűket vettem meg…). Pár hét használat után pont, mintha a fejemre öntötték volna... De! Miután "bejáródott", a csatját a 3. kattanásig tudtam behúzni kényelmesen, most ugyanez már a 6. kattanás. Most sem lötyög, de határozottan tágult (tuti nem az én fejemet komprimálta össze...)
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
A Zéé
addikt
válasz hardline #105397 üzenetére
Szerintem igenis számít a sok kilométer, mert az elhasználódás egyik jelzője. Nekem az autómban van 305k km, folyamatosan karbantartott (2 év alatt ráköltöttem ~az autó értékét), és ott sem a motor, vagy a váltó a kehes, hanem, lassan minden más körülötte... Futómű alkatrészek, a műanyag illesztések, az egyre több zörgő apróság. Egyik sem nagy költség, csak a sok apró pici idegesítő dolog, amivel folyamatosan foglalkozni kell, és időzített bomba, hogy mikor jön elő valami komolyabb.
(#105396) Bogyó bá'
Durva amúgy, hogy a motoros sisakok még mindig itt tartanak, hogy egy réteg "hungi" van a héj alatt, ami a fejed hivatott védeni. Azért ezen túlhaladt a technika. Pl. amerikai focis sisakoknál már 10+ éve nem lehet ilyen megoldással sisakot venni.Just a simple Lineman...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000