-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
runner 125
nagyúr
Haha, a Mozaik utcai buli hozománya:
Mától kizárólag online lehet műszaki vizsgáztatásra jelentkezni Budapesten
Bár nem féltem a neppereket. A jövőben valszeg peremvárosokba csoportosulnak."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Chris0321
addikt
válasz vendingo #120200 üzenetére
Hát igen, teljesen felesleges belemenni ilyesmibe. Egyszer mentem autóval Debrecenbe, volt mikor kicsit átléptem a megengedettet, hogy haladjak és utólért két autó akik jobban siettek. A gond akkor volt mikor lámpához értek és az első úgy gondolta, hogy megáll a sárgánál és a második meg úgy, hogy még átér. Nem volt nagy a koccanás de örültem neki, hogy engem kihagytak belőle.
-
etnies
senior tag
-
Geresics
addikt
csak olvasom a kommenteket, és nem tudom, hogy sírjak, vagy nevessek némelyiken?
A baleset körülményei, okai számomra ismeretlenek, általában próbálom nem olvasgatni a bulvármédia stílusú "traktornak csapódott, szörnyet halt" jellegű cikkeket, pláne nem a kommenteket. Persze kivételek mindig vannak (meg néha az embernek vanfeleslegesideje is ilyesmire), de általában inkább az elemző cikkeket keresem olyankor is, hátha lehet benne tanulni valamit.
...és ha már tanulni. Azzal tisztában vagyok, hogy én egy tréningoholista vagyok, és már sokszor leírtam azt is, hogy minden évben 2 tréningre megyek tavasszal, mert úgy érzem a télen megkopik a tudásom. Az idei év más, mint a többi, mert az új motor annyira más dimenzió, mint az eddigiek, hogy ezzel oda is mentem, ahová nem kellett volna (alap tréing), de legalább egész jó videósorozat lett belőle, amit teljessé fogok tenni, és idén még 2 lesz, az eddigi 3 mellé. De mint mondtam, ez egy fura év, túrák helyett ez jutott, így legalább nem kell 2 hét szobafogságtól tartanom, mert az nagyon nem férne bele...
Szóval tudom, hogy én a ló túloldalán vagyok, de amikor az emberek megkérdőjelezik a egy-egy tréning létjogosultságát, akkor általában őket megmosolygom, viszont amikor melldöngetve szónokolnak, hogy ez baromság, és tessék büntetni a közúti tréningeket, meg ilyesmi, az már minimum bosszantó...
Az sem újdonság, hogy nem Dodor a példaképem (súgok, nem is Mackó), de már sokszor leírtam: az ő tréningje is hozzátett ahoz, hogy kevesebb legyen a baleset! Egyszerűen nem tartozom a célközönségbe. Ha Road Warrior lennék, és én is a Pécs-Komló között szeretnék rohadt gyors lenni, akkor tuti hozzá (is) mennék (bár 100%, hogy inkább Chrobákkal kezdeném).
Ugyan így nem tudom elképzelni, ahogy Persumosolyogvasétálja körbe és közben tartja egyensúlyban az R1-est a tréning bevezetőjében egy BMW tréningen. Megjegyzem ott is van másik oktató, aki nagyon könnyen szót ért a gyorsabb vérmérsékletű emberekkel (mondhatni neki van közös halmaza Dodorral).Na, ennyi sallang után azért had válaszoljak néhány dologra is. Minden tréningen - legyen az közúti, reptéri, kreszparkos, terep, vagy versenypályás - alá kell írni papírokat, amin kijelenti a résztvevő, hogy van megfelelő vezetői engedélye, nem áll semmilyen szer hatása alatt, felnőtt, önállóan cselekvőképes ember (vagy van írásos szülői engedélye), és betartja a betartandó dolgokat, törekszik a biztonságra, ha sajátmotoros a képzés, akkor az is megfelel minden előírásnak, stb-stb. Olyan világban élünk, ahol ez elengedhetetlen, mert jönnek az olyan hülyék, mint az Üvegtigrisből is ismert panaszkönyves okoskák. Aki szerint ez nem normális dolog, az nem tudom milyen világban él.
Ettől függetlenül tartozik-e felelősséggel az oktató az oktatáson történtekért? Jogilag fingom sincs, de valamennyire biztosan. Nem jogi szempontból pedig naná! A normális oktatáson mindi úgy kezdik, hogy senki ne akarja túllépni a határait, senki ne akarja a többieknek jól megmutatni, stb-stb. Nyilván egy pályamotorozásra, vagy versenyzésre képzés esetén ez másképp hangzana (sosem voltam), de ott ugye nem is a biztonságosabb közúti közlekedés a cél... Szóval a normális oktató a közúti tréning elején felhívja a figyelmet rá, hogy nem szégyen lemaradni, úgyis mindenki be lesz várva, és utána egyesével figyel a tanulókra. Ezért van pl. a BMW tréningeken az, hogy Kakucson pl. 40 kör a bemelegítés (mind a 10 tanuló megy a 4 kanyarodási stílusban 1-1 kört az oktató mögött, aki kötben végig figyel rá), közútni pedig 5 oda-vissza (itt mindenki abban a stílusban kanyarodik, ahogy szeretne, ez nem arról szól), ahol minden tanuló megy az oktató mögött, hogy tőle közvetlenül nézhesse meg, hogy melyek azok az ívek, amit egész nap használni fognak, aztán jön újabb 5 oda-vissza, ahol egy-egy tanuló megy elől a saját stílusában és tempójában, másodikként mögötte az oktató, hogy még jobban lássa miken lehet javítani. Itt már részletesebb tanácsokat kap, mint először. Aztán újra és újra ez van, mindenki legalább 2x megy elől, és amikor a többiek mennek, akkor meg gyakorol.
És itt jön a felelősség, mert mindig van aki "nem ügyes" (nálunk is volt ön és közveszélyes ember), de ők legalább eljönnek, és megpróbálnak fejlődni (és jellemzően hatalmasat fejlődnek a nap végére). Szóval a nem ügyesekre külön figyelmet kell fordítani! Egyrészt, hogy ne legyen baj, másrészt, mert erről szól a biztonságosabb vezetést megcélzó tréning. Aki megversenyezni akarkemény akar lenni, az másik tréningre megy úgyis.Azzal sem tudok egyet érteni, hogy egy ilyen tréningen nagyobb eséllyel lehet baj, mint amikor valaki egyedül megy el gyakorolni (lásd fenti monológom). Azt meg kifogásolni, hogy közúti tréningen (nem keményképzőre gondolok) vannak autók, nem is értem. Ez a lényege... És hogy a közúton lehet szennyeződés az úton? Lehet így hajnalok hajnalán én olvastam valamit nagyon félre (nem ez volna az első, és ha ez van, akkor sorry), de WTF?
És miért kellene mentővel, biztosítani egy tréninget? Meg mindenféle külön engedélyt kérni? Igen, magához a tevékenység végzéséhez kellenek ilyen irányú jogosítványok, nem elég az, hogy "én vagyok az ész, én megmutatom hogy kell". Dodornak is van (asszem) versenyzői múltja, amire építkezik, és nyilván minden szükséges dolgot elvégzett ami az oktatáshoz kell! Az Őrangyalt nem ismerem, egy videóját láttam összesen, fingom sincs vele kapcsolatban semmiről, így nem is mondanék semmit, de pl. a BMW tréningen az oktatóknak azt is megtanítják pl. pályaoktatásnál, hogy mikor hol kell állniuk, nem csak azt, hogy mikor mit kell csinálni/mondani! És elég szigorúan is veszik! Mackónak pl. a tereptrénerije csak tavaly lett meg! (Az, hogy a vannak olyan oktatók, akikkel találkoztam már tréningen is tanulóként (miután minket már oktatott) meg inkább azt mutatja, hogy kishazánkban mi a módi, ezért kell az egyszemélyes oktatók helyett inkább a több éves tudásra épülő, jellemzően márkához vagy rendőrséghez köthető oktatást választani.)Azt elhiszem, hogy egy keményképzőn 110-150+ az
elvártoktatott sebesség, de megint csak azt tudom mondani, hogy ahol a biztonságos és élvezetes motorozás oktatása a cél, ott ez nem így van. Nekünk pl. azt mondták, hogy mindenki saját tempóban menjen (akkor is ha lemarad, majd bevárjuk!), de általában az egyenesekben sem fogunk 100-110-nél jobban menni, mert nem a száguldás a cél. És őszintén, amikor csak úgy motorozom egyedül, én sem szoktam autópályatempót diktálni, szóval ezzel is tökre tudtam azonosulni. (Azt is leírtam korábban - mielőtt megint kétszínű álszentnek hívna valaki -, hogy egyszer lenyeleztem neki egyenesben én is, amikor épp a csoporttól függetlenül mentem.)
A követési távolságokra is felhívják a figyelmet általában, és (aki idáig elolvasta, annak jár egy sör) pl. én külön megbeszéltem a 2(!) oktatóval, hogy a jobb képanyag kedvéért megyünk egy olyat, ahol közelebb megyünk egymáshoz, és ezt mindenki figyelembe fogja venni a kanyarok előtti fékezésnél is!Miért baj, hogy olyan embereket oktatnak az oktatók, akiket nem ismernek? Ez a munkájuk. A pék sem csak annak süt, akit ismer...
Ahogy nézem, a kisregényem vége akaratlanul is (#120188) runner 125 kommentjére lett kihegyezve, pedig nem ez volt a célom, sorry!
Épp ezért muszály még azt is leírnom (#120189) Somatomnak, hogy igenis van, hogy a kanyar a hibás. Oké, nem a kanyar, hanem aki tervezte anno. Oké, ide is érvényes a "nem a látási és útviszonyoknak megfelelő sebességválasztás az oka mindennek", és helyismeret nélkül inkább csak sétáljunk, stb-stb. De ha nem volnának olyan kanyarok, mint amireől a legutóbbi Dodor-videó szólt, ahol bemutatja az új felfestés lényegét (feleslegesen hosszú, és önérzetességgel teli33 percben).Szóval a közúti oktatásban (és a vezetett túrákban) legjobb tudomásom szerint semmi szürke zóna nincs. Vannak feltételei, amik inkább az oktatók végzettségére, valamint az oktatáshoz szorosan nem kapcsolódó dolgokra (pl. a befizetésekről számla kiállítására) vonatkoznak. Ezen kívül van egy KRESZ, ami mindenkire vonatkozik.
Amúgy meg megint én vagyok a hülye. Írok itt feleslegesen 1 órán keresztül. Menjetek el egy ilyen tréningre! Megéri! Aki szerint meg ez baromság, őket simán pont besorolom az olyan gondolkodású emberek közé, akik szerint aki motorozik, az rövid távon meg fog halni! Az pont ugyan ilyen szintű demagóg tudatlanság. De mint az elején írtam, tudom, hogy én már rég átestem a ló túloldalára.
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
csongi
veterán
-
vendingo
veterán
válasz Somatom #120204 üzenetére
Csak nehogy te fizessed meg...Volt, hogy nem mentem gyorsan, csak sportosabban közlekedtem, az autós meg gondolta simán jön utánam, ahányszor kiléptem előzni, jött ő is.
A gond akkor volt, amikor nem számolt azzal, hogy én 2 busz között is elmegyek ha kell, meg nem kell sok hely hogy visszaálljak a sorba... Előzés végén beálltam a 2 autó közé egy hangyafasznyi helyre, félig meddig a felezővonalon állva, a hülye meg nem fért be, én is csak éppen hegy. Satuzott egy nagyot, hogy ne darálják be, de volt már olyan is, hogy kínjába rám próbált állni, mert inkább engem lök árokba, minthogy frontálisan karambolozzon.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
palfitom
félisten
-
Chris0321
addikt
válasz Somatom #120208 üzenetére
Igazad van, neked az nem rossz. Leálsz versenyezni egy hülyével, de ez nem a te hibád mert miért is lenne az. Direkt még húzod is, de ez sem a te hibád. Ha ütközik ahhoz pedig végképp semmi közöd, hisz miért lenne te csak leálltál vele versenyezni és direkt idegesítetted.
Sajnálom, hogy ilyen hozzáállású emberek jogsit kaphatnak. -
Chris0321
addikt
válasz Geresics #120207 üzenetére
Én nem szeretem a sört, akkor most mi legyen?
Szerintem arra akartak célozni azzal, hogy ismeretlen motorosokkal mennek az általad is említett kanyarvadász "oktatók", hogy odamegy valaki teljesen ismeretlenül és a menet előtt nem mérik fel azok tudását úgy mint az általad említett oktatáson hanem csak elmondják mit csináljanak és mennek elől mint a meszes. -
vendingo
veterán
válasz Somatom #120214 üzenetére
(#120204) Somatom
"Ha van időm, meg kedvem játszani, akkor az ilyet be szoktam várogatni. Minél tovább kockáztat, annál valószínűbb, hogy tanulópénz lesz a vége."Ugyan pisztolyt nem tartasz a fejéhez, de azért cukkolod, meg adod alá a lovat.
Csak nehogy te kefélj rá erre a dologra, mert túlvállalja magát, te meg az útjában leszel.
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Somatom
veterán
válasz Chris0321 #120215 üzenetére
Azért ezt gondold át! Én megyek elöl. Mégis, mi a túróval hergelem? Mivel késztetem arra, hogy erőlködjön, üldözzön? Azzal, hogy nem tűnök el előle azonnal? Akit az ilyesmi annyira felhergel, hogy elkezd üldözni a városban egy motort, az potenciális gyilkos, aki nem alkalmas közúti járművezetésre. Sztem itt nem sokan vezetnek nálam többet. Különböző járművekkel 8-10 ezer Km -t gurulok havonta. Ha én minden ilyen szitutól felhergelném magam, akkor hetente kapnék infarktust.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
martonx
veterán
válasz Chris0321 #120215 üzenetére
A tegnapi barmot elnézve, én ezt nem nevezném hergelésnek. Vannak barmok, akiknek önmagában egy motor felbukkanása vörös posztó, vagy pedig bármin fel tudják hergelni magukat, akár csak azon, ha egy motoros jobban halad mint ők.
Nyilván jobb kitérni az ilyen barmok elől, de van az a helyzet, amikor bármit csinálsz, azon ők felhergelik magukat.Én kérek elnézést!
-
Chris0321
addikt
válasz martonx #120218 üzenetére
Ha azt írta volna, hogy nem tud halladni a forgalomban azzal nem lett volna semmi gondom nekem sem. Viszont ő direkt bevárja a helyett, hogy lelépne és hagyná had csináljon amit akar és ezt azért csinálja hátha történik valami. Ha ez nem hergelés akkor mi számít annak?
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #120207 üzenetére
Szóval a közúti oktatásban (és a vezetett túrákban) legjobb tudomásom szerint semmi szürke zóna nincs. Vannak feltételei, amik inkább az oktatók végzettségére, valamint az oktatáshoz szorosan nem kapcsolódó dolgokra (pl. a befizetésekről számla kiállítására) vonatkoznak.
Egyaltalan nem az oktatasokrol beszelek, hanem a torvenyi keretrol. Milyen szabalyzas mondja ezt ki, hogy milyen feltetelek kozott oktathatsz kozuton, csak ugy? Csak a jogositvany megszerzesehez szukseges tanorak kozuton tartasa van szabalyozva, de ott mindent le kell jelentened, es mindenhez kell engedely.
Az, hogy egy marka ad oklevelet valakinek, aki oktat, az milyen harmonizacioban van a kozlekedesi miniszterium elkepzeleseivel?Ezt csak akkor tudod kijeleneteni, hogy ez egy tiszta szituacio - kozuton fb-os oktatast csinalni, ha irnal egy emailt a kozlekedesi miniszteriumhoz, hogy ezt valaszoljak meg. Akkor lenne legjobb tudomasunk. Addig elkepzelesunk van.
Explosión de dos tiempos
-
vendingo
veterán
válasz Topiccsendőr #120224 üzenetére
Lehet rosszúl emlékszek, lusta vagyok már visszakeresni, de a kerékpáros topicban mintha olyat olvastam volna, hogy hackelt ebika-al ijesztgeti az országutisokat.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Somatom
veterán
válasz Topiccsendőr #120224 üzenetére
Képzeld el a szitut! Mondjuk, úgy szerzek előnyt, hogy ráhajtok a buszsávra. Ember idegi állapotba kerül, utánam jön. Rendőr kiszúrja, megállítja. Ő arra hivatkozik, hogy azért szabálytalankodott, mert egy motoros hergelte és mutogatja a rendőrnek a rendszámomat.
-Hogyan történt az a hergelés?
-Az a szemét állandóan előttem ment.
-Ahha.
Sztem a rendőr felelőssége is felmerül, ha ezek után továbbengedi az illetőt, nem rendeli PÁV -ra.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Chris0321
addikt
válasz Somatom #120226 üzenetére
Nem az a baj, hogy valakit felidegesít az, hogy előtte jobban halladsz mert motorral vagy és ezért kockáztat de autóval nem tud úgy haladni hanem az, hogy büszkén leírod, hogy ha olyan kedved van akkor nem lépsz le hanem direkt bevárod arra várva, hogy hátha valami baj történik. Ez finoman szólva felelőtlenség, nem csak a magad testi épségét kockáztatod mivel te motorral vagy és könnyebben sérülsz hanem a többi közlekedőt is. Ha netalántán olyan hülye, hogy beleszáll egy tömött buszmegállóba csak mert hergeled vagy összetör egy másik autót akkor azt hiszed nem leszel te is hibás ebben? Pedig de.
-
Micsurin
nagyúr
Általános iskola a téma? De a pistii kezdteee
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Somatom
veterán
válasz Chris0321 #120228 üzenetére
Egyet árulj el! Miért jön utánam, miért szabálytalankodik? Azért, mert alkalmatlan arra, hogy járművet vezessen. Jöjjön utánam úgy, hogy legyen szabályos és akkor nem történik baj. Ennyi.
Én sem kezdek egy autópályán a konfortzónám fölött kergetőzni egy Ferrarival, vagy egy GSXR -rel. Ő a gyorsabb és pont.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
fattyu
veterán
válasz Somatom #120230 üzenetére
most akkor vagy rosszul fogalmaztál, vagy nem vállalod a felelősséget.
tényleg azt írtad le hogy ha ráérsz bevárod szivatod ingerled.
innentől amit leírtál azt jelenti hogy egy látványosan gyenge idegzetűt hergelsz tovább hátha elkúr valamit.
semmi baj nekem is vannak troll pillanataim, csak ne mondd hogy nem ezt csinálod
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Somatom
veterán
válasz fattyu #120231 üzenetére
1.: Nincs mit vállalnom, mivel én nem vétek a kresz ellen, az ő tetteiért pedig nem vagyok felelős.
2.: "látványosan gyenge idegzetűt"
Az ilyen alkalmatlan a járművezetésre. Ha úgy nézzük, hogy általam kibukik az alkalmatlansága és eltiltják a járművezetéstől, akkor még hasznos is volt a stresszteszt.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Geresics
addikt
válasz Somatom #120232 üzenetére
Valakit szándékosan bosszantasz, és még dicséret is kellene járjon érte, mert olyan hasznos vagy olyankor a társadalom számára, nem?
Mindenkiben benne van néha a düh, meg a bosszú, de legalább elismerést ne várj már érte...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Somatom
veterán
válasz Geresics #120233 üzenetére
Bosszantani lehet úgy is, hogy feltartom, meg bemutogatok neki. De, ha vkit annyira bosszant az, hogy egy másik járműtípus gyorsabb nála, hogy elkezdi üldözni, az alkalmatlan a közúti járművezetésre. Tulképp egy időzített bomba. Minél előbb vonják ki a forgalomból, annál jobb. Többször előfordult már, hogy személyautóval az emelkedőn elém álltak, lelassítottak, hogy a kamionnal nekem is lassítanom kelljen, tempót veszítsek, ne tudjak lendületből felmenni az emelkedőn. Csak, mert az jó poén. Tudod mit csinálok ilyenkor? Semmit. Arra gondolok, hogy én melózok és így is ugyanannyi fizut fogok kapni. Ennyi.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
fattyu
veterán
válasz Somatom #120234 üzenetére
nem érted vagy nem akarod érteni.
ha a hergelésed miatt MÁS valaki megsérül meghal anyagi kára lesz akkor sem leszel hibás?
végeredmény jelenleg mindenki helikopter csak te nem. nekem mindegy. én is csinálok hülyeségeket meg van hogy úgy gondolom a másik volt a hibásabb de nem állok itt bele háborúba hogy de az nem úgy volt hogy én semmit nem csináltam.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Somatom
veterán
válasz fattyu #120235 üzenetére
Szóval, nem az a baj, hogy egy idegileg labilis ember vezet, hanem az, hogy én nem törekszem arra, hogy lehiggadjon? Esetleg vegyek neki fagyit, hátha attól lehűl, vagy fizessem a pszichiáterét? Mi lesz, ha másnap egy olyat kezd el üldözni, akinek nincs elég rutinja a meneküléshez és elüti? Akkor meg azért leszek felelős, mert előző nap ráhagytam a dolgot?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
hugi0
őstag
"Hergelem az autost."
Mindket felnek igaza van.
Az egyiknek jogilag a masiknak etikailag."Az arnyekom gyorsabb a noverem fenyenel."
-
Steven
addikt
tök más téma:
Ugye nem régóta van telerakott elektronikás motorom és sajna kikapcsolhatatlan . Nah és gondolom ti is szoktatok nagy gázzal elindulni akár kanyarba ilyenkor meg-meg csúszik a motor segge, most a problémám ezzel , hogy előző motorjaimon ugye korrigáltam (mert kellett) itt meg ,ha meg csúszik rá fekszem és húzom tovább...félek így egy csomó skillt elhagy az ember... vagy meg sem tanul.
Nyilván biztonságos ,de aki akarja gondolom érti mire gondolokValami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
Madwe
nagyúr
válasz Steven #120240 üzenetére
Állítható tcs nem árt, főleg terepre. De ahogy az abs, a tcs sem árt egy kezdőnek, szvsz jobb ha ilyennel kezdi kiismerni a mikéntjét a dolgoknak, s késöbb ha szükségesnek érzi, kikapcsolja (már ha lehet ) persze ha valaki rutinosabb s késöbb vált ilyenre ahol nem állítható, ptt megértem h zavarja végülis, értem amit mondasz
[ Szerkesztve ]
-
fattyu
veterán
válasz Steven #120240 üzenetére
nincs olyan alacsony állása sem ahol már tényleg csak akkor ugat bele ha baj van?
nekem is van tcs meg abs nyolcvannégy szenzorral a supermotoban, de a sport mód tcs engem még nem zavart meg.
az abst meg nem akarom kikapcsolni.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Steven
addikt
válasz fattyu #120242 üzenetére
0km es kora óta " sport fokozatban" van minden 3 és két betű (szalon így adta át) Suzuki az életben hisz kikapcsolni nem lehet, meg amúgy sem akarom .
Bár murván ki próbáltam volna milyen bohóckodni.Amúgy ez nem ilyen panaszkodás inkább elmélkedés ... pl nemtom más ,hogy tanulja meg ,hogy ne nyélgázzal vedd be a kanyart vagy ne nyélgázzal indulj no meg hol vannak a "meg csúszási pontok" stb....
amúgy most két hónap után egy pár érdekesség az 1050xt ről:
-lámpája fos (este nem látni semmit ... tényleg fos)
-bal oldalt a kézvédő hibásan van legyártva mindegyiknél .. hiányzik a merevítés .. jobb oldalt egy kis gumi alátéttel fexik rá fék karra, bal oldalt viszont a levegőbe lóg... oda suzuki márkaszerviz beragasztott egy centis tömör gumit , így most fasza . Enélkül lobog mint a zászló ... szvl magyarok tudnak.
-garázsból míg ki állok és a motor nem ér el bizonyos hő fokot addig 0 nyomaték van a motorba aztán ránt egyet és megindul 3-4 ezernél eléggé fura.
-márkaszervizbe még nincs hozzá alkatrész , rendelni se tudnak. Van egy össze tört 1000km es példány és nem tudják meg csinálni .
- nincs hozzá adatkábel ,hogy ki töröljék a szerviz kulcsot a kijelzőről ... február óta várják állítólag.más dolog ez nem negatív inkább csak élmény:
Most , hogy be van járatva kicsit több erőt vártam papíron 107 le-től
Fazeről ültem át és hát ahhoz képest elég gyengusnak érzem.. ott 3. ba mentem 180 at itt 5.be 7-8 ezret pörög 180 nál.
Röviden megfogalmazva azt hittem kevésbé fogom érezni a különbséget,de nem így van.
Olyan mintha egy 600 as motoron ülnék kb csak ennél alul is van nyomaték.Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
fattyu
veterán
válasz Steven #120243 üzenetére
értelek. én is elektronika nlkül éltem túl 17 évet agyatlanul közlekedve. az absnek nagyon örülök hogy van de az is a sport módban van és eddig a kapubeálló kavicsos porosán szólt bele egyszer 3kmhról féket húzva
ha érezném hogy beleszól és kikapcsolhatatlan valószínű morci lennék én is. de ezen minden kikapcsolható.akik ezeken nőnek fel: én is úgy vélem hogy nem a saját határait fogja tudni és nem lesz a kezében a határon fékezés sem. meg a mi az ami már büntet kanyarból kifelé. mondjuk ez ugye csak a huncutul közlekedőknek gond aki nem megy határon annak kevésbé.
a nettó motorkezelésben ügyetlenebb motorosok lesznek de kevesebb halott.szerintem
én 955 triumphról előtte meg cbr 900ról ültem át supermotora. az utazósebesség 140-150 picit uncsi, de a robbanékonysága hangja kezelhetősége könnyűsége kárpótol. engem.
[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Steven #120243 üzenetére
s4/v2
Eleg nagy kulonbseg van, pl hogy a keveshengeresnek egyenesebb szokott lenni a nyomatekgorbeje, ezert nem erzed annyira erosnek, mint egy elbszott folyamatosan emelkedo s4 nyomatekgorbet.
A v2 nem tud annyit porogni, mint a s4, ezert kisebb a loereje, kb ugyanahhoz a nyomatekhoz, ezert mas a valtoattetel is. A v2 nek alul nagyobb ereje van, es nincs tuzijatek a fordulatszam emelkedesevel, de attol az meg baromira megy, csak nem rug hatba, amitol azt erzed, hogy teret ugrasz.
Mindket motor fotengelyen ~100Nm-t produkal.
Szoval elegge becsapos. Egyaltalan nem 600 ashoz hasonlitanam, ha az s4, mert annak aztan alul semmi nincs.Fattyu:
Mondjuk attol meg el lehet esni kanyarbol kifele tcs-el is, a regebbiekkel - gondolok itt a 2012 koruli motorokra, kawa zx10 amin az egyik kollegam hozott ossze lowside ot, de osszehohatsz hside-ot panigale v2 vel is. Olyat nemreg lattam.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Micsurin
nagyúr
válasz fattyu #120244 üzenetére
Csúszás határon fékezés? Még hagyján de sosem fognak a lámpánál megállva egy 4-5 méteres csíkot végig radírozni poénból mikor odacsúsznak haverjuk mellé.
Vitarás csajszi a belsőben falfehérre váltott.The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
martonx
veterán
youtube videoban láttam utólag beszerelt sebesség fokozat jelzőt. Ilyet vajon honnan lehet keríteni, és ki tudja beszerelni?
Én kérek elnézést!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Milyen alaplapot vegyek?
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- 180 Hz-es VA panellel jön az MSI 34 hüvelykes kijelzője
- PlayStation 5 Pro teszt
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest