-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geresics
addikt
válasz runner 125 #119400 üzenetére
Nem fogja, Te képmutató!
Szerk.:
Na jó, nem viccelődök, mert sokan nem szokták érteni...[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
runner 125
nagyúr
válasz yodamastah #119377 üzenetére
Ezt a részét megértem, de az első bekezdésed végén te magad írod. A hungaroringen! .. és ez a nem mind1. Tényleg nem akarok szentfazekat, minden KRESZ szabályt betartó, mintapolgárt játszani, mert nyilván nem vagyok az. Szeretek én is tempósan motorozni, csak következetes, előre - akár mások fejével - gondolkodó (kapásból olyan záróvonalas főuton, ahol akár 1 mellékút is becsatlakozik, soha a büdös életbe nem előznék... Pont az ilyen - takarásos - szituk miatt), tempóban, a kockázatokat a legminimálisabbra csökkentve.
..és szerintem ez a nem mind1. Ahogy fent is írta talán geresics, fattyu supermoto-s csapatása sem az a tipikus konszolidált közlekedés forma volt, de ott azért lehetett látni, h használja az eszét is, és igyekszik gondolkodni, másokra is figyelni.
Ennél a csávónál ennek a legapróbb szikrája sem volt. Ok, legalább az alapvető emberi normákkal, mint megköszönni valamit, tisztában volt. De a többi cselekedete a ruhaválasztással együtt fasság volt.Összességében,
közhelya világ változik. A sportmotorok utcán egyre inkább elkopnak, már nem divat. A 2000-es években élték virágkorukat... Egyre többen szoknak át a pályára és ez így van jól, vagy közlekednek sokkal megfontoltabban. Illetve, ülnek át más kategóriára, ami nem a kerekezésről szól.
De egyébként fent geresics jól leírta, egyetértek vele.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
martonx
veterán
válasz HarleyCustom #119392 üzenetére
Lehet, hogy gáz, de én még egykerekezni se próbáltam soha a motorommal. Pedig a 90-es években kezdtem motorozni. Akkoriban 350-es Suzukival, utána nagyon sok év kihagyással, most 650-es Honda-val motorozok. Élvezem a két keréken közlekedést, a sebesség korlátokat is van amikor átlépem, de valahogy egy keréken kinyíratni magam sose akaródzott.
Én kérek elnézést!
-
veze
őstag
itt is van némi záróvonal átlépés [link]
-
zgospel
őstag
válasz Geresics #119393 üzenetére
Igen, de ennek az a szimpla oka van, hogy nem tudunk egykerózni
Az említett videóhoz kapcsolódóan:
Én osztom yoda véleményét, nekem sem tűnik az az előzés meg a kanyar semmi extrának. Viszont az ember valóban nem tűnik valami pronak, elég darabosan kezeli a motort, és az az egykerék is szarul nézett ki. Ha nem kapta volna fel, akkor valószínűleg hírértéke sem nagyon lett volna és most nem beszélnénk erről.A balesethez kapcsolódóan:
Én kb amióta elkezdtem közlekedni utálok bármilyen kereszteződésben előzni. Még akkor sem ha egyébként szabályos. Itt Bp-n már többször megtörtént, hogy előztem védett útvonalon, a kisutcából jobbra kikanyarodók pedig rendszerint nem néznek el jobbra, csak balra, és ha balról nem jön semmi akkor már tolják is. Mindig csak az én reflexeimen és tudásomon múlott hogy ezeket megúsztam. Anyám, feleségem, meg még ismerek olyan átlag sofőröket akik biztosan telibeverik a kikanyarodót.
Motorral is próbálom ehhez tartani, ha látok valakit a kereszteződéshez begurulni vagy várakozni, akkor már nem kezdek bele az előzésbe, várok amíg áthaladtunk és utána előzök.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
pakfong
tag
válasz csongi #119408 üzenetére
Első 2.5, hátsó 2.9, hideg guminál.
Nekem is ezek az értékek vannak a láncvédőre írva (a könyve már nincs meg), csak így kőkeményre lesz fújva a gumi. Nem tud eléggé "terülni" kanyarban, leppattogsz az útról stb. Ki kell tapasztalni mennyire érdemes fújni.Egyébként tudtommal ezek a gyári értékek a max terhelésre vannak megadva. Tehát utassal, megpakolva. Most hirtelen az enyémnek pl nem is tudom mennyi lehet az össztömege.
A fórumon ha nem reagálok a kérdésedre, írj pm-t. | Königssee: https://www.youtube.com/watch?v=vjuWUe6Rz6s
-
Geresics
addikt
válasz csongi #119410 üzenetére
nem tól-ig értéket adott meg, hanem konkrét számot. Első és hátsó kerék esetén is 90kg terhelésig (pilóta, utas, csomagok együtt), és 90kg terhelés felett. Ezek a gyári értékek.
Előre: 36 psi = 2,48 bar
Hátra: 41 psi = 2,83 bar*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
csongi
veterán
válasz Geresics #119412 üzenetére
En meg ugy ertelmezem.
90kg-tol hatarozta meg a maximumot.
Az alatt ugy allitod ahogy neked jo.
Semmi logikat nem latok az egy ertekbe. Akkor
feleslegesen adta meg a sulyokat.
Leirja elol hatul ennyi, azt jonapot.
De itt feltetelekhez koti a max nyomast, megpedig a 90kg kerek terhelessel. -
vlevi
nagyúr
Az a vicces az egészben, hogy a gyarak maguk se tudjak, hogy mit írjanak.
A 2015-s és a 2018-as tracer gepkonyveben teljesen más guminyomás értetek szerepelnek, a lacfeszesseg se ugyanaz. Az egyikben gitárhúr feszességű 5-10 mm-t írnak, a másikban 30-40mm-t. Pedig a két gep között csak annyi az eltérés, hogy 5 centivel hosszabb a lengokar[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz HarleyCustom #119392 üzenetére
Záróvonalon egyenes úton/ívelt kanyarban is szoktál előzni,ahol jön majd egy kereszteződés? [link] Illetve egykerózni előzés közben?
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Geresics
addikt
válasz csongi #119413 üzenetére
Valószínűleg a gyártónak van több modellje is, és egységes táblázatot használ. Más motoroknál ez indokolt lehet, itt nem volt az, de a táblázatot ki kellett tölteni. Csak egy tipp.
Az "Up to 90kg load" azt jelenti, hogy 90kg teherig, az "Up to maximum weight capacity" pedig azt jelenti, hogy a maximális teherbírásig.
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
vlevi
nagyúr
válasz csongi #119416 üzenetére
Annyira nem más a rugóút, 140mm-t írnak mindkettőre. Biztos nem pont ugyanannyi, a hosszabb lengővilla miatt, de hogy az egyikre 5mm lánc feszességet írjanak, az sokak szerint nagyon kevés. A 40mm viszont lehet, hogy már sok.
pl. guminyomás. A 2015-s tracerre 2.5 elöl, 2.9 hátul, egyszeméllyel, 90kilóval.
A új tracer ugyanerre 2.25 elöl, 2.5 hátul.
Kétszemeléyre írja a 2.5/2.9 nyomást.[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz Tamás9x #119420 üzenetére
Ugyan az az indexálású gumi felkerülhet 190 vagy 240K-os motorra.
Akkor melyik a jó érték?
A végeredmény csak az lesz, hogy kinek a pap kinek a papné.
geresics:
Elfogadom , hogy annyi az előírt, de most 2,2 -2,5 nél tartok és jobbnak érzem 2,5-2,9nél.
Lehet egy osztrák szerpentinen már jobb a keményebb. Ezeken a fos utakon nekem komfortosabb- -
Tamás9x
őstag
válasz csongi #119421 üzenetére
Index* Anno ezt kaptam e-/ezek-szerint számoltam mi kerüljön rá, és a gumin feltüntetett nyomás értékek közé fújtattam. Érdekes is lenne a kerékpáron 2,2 van feltüntetve de a gumi 3,6-5.1-ig javasolja akkor mivan?
Első 3,1 hátsó 3,6 City Pro. így nem mászkál kanyarodás közben.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
A Zéé
addikt
Olajcserét megoldom itthon, "sógor" ajánlott szerelőt, aki szabadságon van, szóval 2 hét múlva tudja csak megmondani, hogy mikor ér rá, úgyhogy most úgy áll a helyzet, hogy a láncot is itthon fogom lecserélni (tudom, kell szerszám). A kérdésem az lenne, hogy a 15 paripához van-e értelme a 45 lóerőig ajánlott O gyűrűs láncnak, vagy itt még jobb a sima, 20 lóerőig javallott gyűrű nélküli?
Just a simple Lineman...
-
duni84
aktív tag
válasz Tamás9x #119420 üzenetére
nem a gumi adatlapja adja meg, hanem motor típusonként a gépkönyv és tipikusan 1 főre (90kg terhelésig) és megpakolva/2 főre (90kg - forgalmi szeriti max terhelésig) írják a motor kezelési útmutatójába és tipikusan a villára is, hogy az adott terhelési sávban mi a maximum nyomás, amire felfújhatja a felhasználó, ha nem akar magával nagyon kicseszni. minimum nyomást nem adnak meg, mert az úgyis más lesz nagypapi tempóba, más lesz lendületes üzemmódban, megint más lesz pályán. ugyanazzal a gumival, ugyanazon a motoron, ugyanazzal a motorossal.
saját példából kiindulva: amikor megvettem, akkor leolvastam a villáról a cetlit (a saját súlyom ismertem, így felfújtam 2.5-2.9-re), majd valamennyire megtanultam motorozni, lementem 2.4-2.7-re és jobb lett az élet. majd voltam pályázni, ahol még lejjebb eresztettük, azóta a súlyból is vesztettem + más mintázatot használok + lendületesebb is lett a téma és a 2.1 - 2.4 pont jó (ha nem a munkahely-otthon között ingázok konszolidált felnőtt üzemmódban, akkor ebből simán lesz 2.5-3.1, mire megállok pihenni (kíváncsiságból, meg gyakori defektek miatt tpms szenzorokat használok). a gumira azt írják rá, hogy mi lesz az a nyomás, amit ha elérsz, akkor inkább állj meg, mielőtt belehalsz a villára meg azt a legmagasabb nyomás értéket, amit a motor gyártó ajánl a nézelődős tempóhoz. ezek alá nyugodtan lemehetsz, mert nem betonba vésett értékek, hanem csupán maximum ajánlottak. (tipikusan ezekről a nyomásokról még a legdurvább nyüstölés mellett sem tudod elérni azt, aminél a gumi adja fel)
#metszéspontok
-
Micsurin
nagyúr
Reggel 6:00-ig mehet ami a csövön kifér, nincs nete a TG-nek!!!
------
Csak mi szoktunk ad hoc mód elindulni haverokkal, mindem szervezéstől mentesen?
Találkozunk legjobb cimbimmel erre fagyi közbe megszólalunk te, xy nem itt lakik egy köpésre? De... Hívd fel. Össze is lett egy híján random trombitálva a gang.
Mentünk ma egy ma egy laza 360-380km-t a végére konkrétan meghaltam bazi meleg volt. Sajnos Csákberénynél a metrot lelakatolták de még így is érdekes. Igaz nem tudom melyik zseni graffiti művésznek jutott eszébe a nagy i-re pontot tenni. Egészen érdekes nyelvtanilag a metrón lévő firka.
Lett ebből ma minden a környéken, Csákberény, Héreg, Egom, Visegrád, Dobogókő, BP
Már nem lehet azt mondani csak az állandó szerelési nyűgökről és problémákról írok![ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Geresics
addikt
-
hugi0
őstag
válasz Chris0321 #119369 üzenetére
"Mikor elmondta, azt hittem dobok egy hátast!"
Kresz: 33§ 6.
" . . . a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyõzõdött arról is, hogy balról jármûvének elõzését vagy kikerülését másik jármû nem kezdte meg."Gumitema: nalam gyari adat:
elso 2.0 hatso 2.0 /(rajzova egy ember)
elso 2.0 hatso 2.2 /(rajzolva ket ember)
Ami bevalt ezzel a "csuszos" (14-15°C alatt csuszos) gumival
elol 1.9 hatul 2.0 (mindezt ugy, hogy "ornehez"-ze tettem a gepet (+4,5 Kg).
Most pedig a benzintank miatt (ha tele) emelkedik egy keveset a sulypont (+5Kg)."Az arnyekom gyorsabb a noverem fenyenel."
-
duni84
aktív tag
válasz Chris0321 #119430 üzenetére
ugyan nem tőlem kérdezted, de én minden egyes alkalommal megnézem. volt már elég kalandom kamikaze robogósokkal és biciklisekkel, meg vérembe' van svédekkel. ugyanaz a szitu, mint amikor zebrán mész át gyalog, megállnak az autók, de azért elnézel mellettük, mert bármikor érkezhet egy fixis utcai harcos és az sbo-n cseszheted, hogy neked volt igazad.
#metszéspontok
-
FIREBLADE78
addikt
Bukót hol érdemes hirdetni?
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Geresics
addikt
válasz FIREBLADE78 #119432 üzenetére
Eddig mindkét eladó bukóm képesmotoron, motoapro.hu-n, és fb.marketplace-en hirdettem, illetve pár fb-hirdetős csoportban, de végül mindig egy ismerős vette meg, szóval, hogy mennyire érdemes, azt nem tudom.
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
norbert1998
veterán
Megjött a másik nem próbált sisak is, barátnőmnek.
Scorpion Exo 490, Louis-rol, egész extra design-nal 97 euróért. Ugye itthon bőven 50 pénz környéke.Tapasztalatok:
Büdös, mint az állat. F9: if I'm wearing it for more than a few minutes, I feel high.
Nyekereg is egy kis noszogatasra. Olyan brutál szoros a nyaka, hogy felvételkor is nyekereg. Viszont ha fent van, akkor már jó neki. Kicsit passzos, mint az új sisakoknak szokás, de azt mondja, jó lesz.
Az egyéb extrák, mint a szellozok, plexi és napszemüveg cserébe nagyon finoman járnak. Állítom jobban tetszik ezen szempontokból, mint a Caberg. Mármint nekem. -
Micsurin
nagyúr
válasz norbert1998 #119434 üzenetére
Érdekes nekem se nem volt büdös, se nem nyekereg.
Cserében a felső szellőzők beton kemények kimondottan kellemetlen őket kapcsolni.
Következő ismét HJC lesz, nem győzött meg a gyártó így 2 szezon alapján. Kicsit overhyped márkának érzem a Scorpiont.geresics Ha elég moderálni valót adunk elfogy az meg mi is.
Szept közepéig szerencsére mindenkinek van ideje, utána meg úgyis szakadás lesz a baráti körben, 2/4 elvégzi kettőnknek még több mint a fele van még. Utána lesznek érdekesek a szervezések, hogy mint hozzuk össze a dolgokat.
Köszönöm a leszedős tippeket, tegnap vettem egyet a racsnis lemez csoda helyet.
Meg mérgemben miután majd elhagytam a tükröket száműztem a gumis rögzítést. 13mm a cső ment bele 12mm-s réz cső szelvény, sréhen átlóban elvágva anyával és alátéttel (alátét és belső szelvény fém ragasztózva, hogy ne forogjon el) hátulról feszítve. Olyan stabil mint az atom.The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
zgospel
őstag
válasz Somatom #119437 üzenetére
A bélés kimosható, a többi része fertőtleníthető, nem is ezzel van a baj leginkább, hanem hogy szemre nem biztos hogy megállapítható hogy estek-e már benne. Meg legtöbbször ilyen tizenéves sisakokat árulnak, fene tudja mennyit és hogyan használták, mennyire degradálódtak az anyagok.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
dellfanboy
senior tag
válasz FIREBLADE78 #119436 üzenetére
valszeg sikerult jol beloni az arat
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Geresics
addikt
válasz dellfanboy #119440 üzenetére
nem csak az ár, hanem ott nem nagyon szokás előresorolni a hirdetéseket, így hamar hátra kerül, és már nem látják, ha pedig régi egy hirdetés, a legtöbben úgy vannak vele, hogy már tuti eladták
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #119439 üzenetére
En, mint gyakorlott uj es hasznalt sisak vasarlo, sztm eleg konnyen kiszurhato, ha estek benne
Draga sisakok matricait nem lehet reprodukalni, javitani serulest lehetetlen, vagy egyaltalan nem rentabilis.
Az anyagok, ragasztok elfaradasa a legnagyobb gond, ahogy mondod.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #119442 üzenetére
Magamból indulok ki: én az enyémben bukfenceztem egy nagyot, de az esés nyomait mégsem találom rajta. Ellenben az ajtón kimenetelkor párszor lehúztam az élét a hátsó "spoilernek" az ajtófélfán, és azok a nyomok szépen látszanak rajta, pedig ott csak a fényezés sérült.
Ja meg egyszer seggre estem a lépcsőházban elég csúnyán, és a sisak az alkaromon lógva tompította az egészet. Fene tudja hogy ott is mekkorát kapott, a csattanás viszont elég nagy volt. Szemmel látható nyoma ennek sincs.szerk: vagy vak vagyok
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Micsurin
nagyúr
válasz zgospel #119443 üzenetére
És akkor még nem támadtak meg a logó muskátlis cserepek.
Na azok tudják nagyon elverni a sisakos fejet.The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #119443 üzenetére
Ha foldet ert a sisak, es meg tompitott is az energiaelnyelo reteg, vagy nevezzuk hungarocellnek, az osszeesik, lathato modon, de annak mar nagy nyoma van a hejon is. Ha csak leejted, stb, attol semmi baja nem lesz semminek, es jellemzo a serules kepe is ilyenkor.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
canniball
nagyúr
válasz hugi0 #119429 üzenetére
Ez teljesen életszerű ha pl. 2x1 sávos úton haladva szeretnél bekanyarodni, hiszen lehet valaki már megkezdte az előzést, akkor pedig nyilván nem fordulsz elé; na de balra kanyarodó sávban állva, majd elindulva nonszensz hogy azt nézze az ember hogy jönnek-e balról... Megint egy olyan "remek" szabály amivel lehet húzni a vizes lepedőt.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Chris0321
addikt
válasz csongi #119447 üzenetére
Már bocs, de ha állsz a balra kanyarodó sávban és egy szellemileg visszamaradott el akar melletted menni és ütköztök ne te legyél már ezért a felelős mert nem figyeltél arra, hogy a záróvonal ellenére nem kezdenek-e el előzni hanem ő legyen amiért a záróvonal ellenére oda hajtott!
-
canniball
nagyúr
válasz csongi #119447 üzenetére
A megkülönböztető jelzéseket használó gépjárműveket ne keverjük ide, azoknak nyilván elsőbbséget kell adni (hogy sokan nem tudják hogyan az egy másik kérdés) és az előzhet akár záróvonalon vagy épp árkon-bokron keresztül. Jelen esetben a felhozott példa arról szólt, hogy a balra kanyarodó sávban haladó ütközött egy másik, vele egyenrangú közlekedővel, mert utóbbi úgy gondolta jó móka lesz záróvonalon keresztül balról előzni és még neki is lett igaza. Na ez szvsz a nemááá kategória.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
palfitom
félisten
válasz Chris0321 #119448 üzenetére
+1
Szerintem sem lehet okolni a szabályosan közlekedőt, ha egyszer a vétkes szabálytalan.Life is too short to drive boring cars. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Szakmai kérdésekkel NE PRIVÁTBAN keress, annak a fórumon a helye! Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen