-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
#14787072
törölt tag
válasz etnies #131891 üzenetére
Nagyon várom már én is, hogy legalább a városokban meginduljon az elektromos járművek (tömegközlekedés) forradalma. Budapesten jelenleg 19 elektromos és 40 hibrid busz közlekedik (az 1400-ból....).
A tervek szerint 2025-ig Mo-on 1100 elektromos meghajtású autóbusz állhat forgalomba.
Jó lenne, mert csak tavaly 13 ezer ember halála volt köthető Mo-on a légszennyezettséghez (amit nyilván nem csak a dízel Ikarusok okoztak)
-
#56573440
törölt tag
válasz #14787072 #131902 üzenetére
"Jó lenne, mert csak tavaly 13 ezer ember halála volt köthető Mo-on a légszennyezettséghez (amit nyilván nem csak a dízel Ikarusok okoztak)"
Nem csak? Inkább legkevésbé a modern benzines downsizing csodák is tudnak szépet, a futesszezon alatt meg aztán elszabadul a pokol...
Nyilván le kéne cserélni a régi romokat, de hogy mérhető változás nem lenne levegő minőségben az szinte fix
-
Xero
nagyúr
válasz tboy93 #131893 üzenetére
Nekem kifejezetten bejon. Olyan a munkakorom, hogy nincs igazan utemterv. Ha olyanom van 1-2 hetig motorozgatok, netflixezem stb. Viszont ha olyanom van akkor ejfelkor is nekiallok tervezni, irogatni. Szoval nekem a valos teljes flexibilitas jobban fekszik.
Plusz van kulon dolgozoszoba, igy azert egyszerubb.Ettol fuggetlenul ha elmegy vegleg a covid, akkor azert heti 1x benezek kavezgatni szocializalodni.
-
martonx
veterán
válasz #14787072 #131902 üzenetére
Szegeden rengeteg buszt cseréltek villamos + troli kombóra. Ettől függetlenül nem lett csendes (és igen, legyünk őszinték magunkhoz, a leghangosabbak a 18 éves hülyegyerekek a lukas kipufogós 125-ös bontószökevény motorjaikkal, belegondolva én is kb. így kezdtem anno...), hm. én a levegőt se érzem jobbnak. Persze az irányt támogatom, én mindent ami nem gyalogos, vagy két kerekű, kitiltanék a p...ba a belvárosból.
Ilyen téren az elektromos járművektől se várok csodát, amíg minden kretén 1-2km-ekre is kizárólag autóval hajlandó menni.Én kérek elnézést!
-
Xero
nagyúr
válasz tboy93 #131907 üzenetére
Papiron itt is 2 heti sprintek, de valojaban nem. En architektkent funkcionalok igy inkabb csak kapom az otleteket, aztan valamikor kitalalom milyen formaban megvalosithato, majd ha a tobbi dev elakad vagy nem ert valamit, akkor magyarazok, illetve bug huntolok neha. Szoval szerencsere lazabb a dolog.
-
#31733248
törölt tag
válasz #56573440 #131904 üzenetére
Érdemes elolvasni az erről szóló cikkeket:
"A statisztikai adatok szerint a magyarországi szállópor-koncentráció majdnem 80 százalékát lengyel és román szennyezők bocsátják ki."
Én ugye vállalkozó vagyok,, hozzászoktam már a sok szabadidőhöz, el sem tudnám képzelni magam máshogy (tavaly durván 4 hónapot pihentünk)... A járvány után nagyon sokan maradtak HO-ban (látszik a kiürült irodaházakon), valószínűleg tartós lesz sok munkavállalónál ez az állapot.
-
sztanozs
veterán
válasz #31733248 #131910 üzenetére
Ez amúgy mit jelenthet?
Lengyelországi és Romániai szennyezők, vagy a közúti közlekedés szennyezői között vannak kiemelkedő számban az elavult román és lengyen rendszámú járművek?JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
#31733248
törölt tag
válasz sztanozs #131911 üzenetére
Nagy széntüzelésű erőműveket elsősorban. A németek ostoba módon bezárták az atomerőműveiket, most pedig Franciaországból importálnak atomerőművekben termelt áramot és persze rengeteg szenet. És még így is rettegnek, mert a megújulók nem termelnek eleget, gázpedig alig van. Nem túl szerencsés sötétzöld hülyékre bízni ilyen fontos kérdéseket...
-
-
Topiccsendőr
addikt
válasz #31733248 #131912 üzenetére
Ujabb markans velemeny fekete-feherben. Hogy melyik orszag vezetoi mennyire hulyek, az a szavazokon is mulik. Nekik olyan hulyek jutottak. Neked meg masmilyen hulyek, mert masmilyen a kulturaja a hulyeknek, akik szavaznak.
A vezetok olyan szamokat latnak, amit hetkoznapi ember nem nagyon, es elegge kepben vannak jonehany forgatokonyvvel, hogy a jovoben mi, hogyan tortenhet. Egyensulyozni kell szegenykeimnek az egyszeru, fekete feherben lato szavazo- azaz a hatalom megtartasa- es a fenntarthatosag kozott. A szavazo- mondjuk te- tulajdonkepp eleg merev altalaban, semmit nem akar feladni az eddigi megszokott eletebol, emelle akar valamit, ami elengedhetetlen valtozassal fog jarni. Mi tortenik ebben a feloldhatatlan ellentetben? Egy csomo faszul kinezo intezkedes tortenik, de gondolom ez ismeros neked, mert nem nemetspecifikus a jelenseg.
Az, hogy ha okok nelkul nezed, azt latod, hogy mindenki hulye.
a szavazok nagy resze, amit meg nem akar, az az, hogy mindennek utana kelljen nezni, vagy erteni kelljen oly sok mindenhez, ami ahhoz szukseges, hogy atlassa azt a bonyolult rendszert, amit amugy egy forumon nehany mondatban megvalaszolsz epp. Siman hulyek. Hulye mindenki igazabol. Hogy 1 000 000 ev mulva is letezni fog atomhulladek? es azt hova lehet ugy elrakni, hogy addig, amig ember el nem lat, ne okozzon problemat? Hogy melyik tartomanyban hany szazaleka az aramnak a megujulo/atom/szen? Ennyi szamot, hat ez sem mindenhol ugyanolyan aranyu? Hogy mekkora veszelye van az orosz fuggesnek, ami mar geopolitika? Azert van itt dilemma, nem egy, es ugye, amikor kulon rakerdeznel a hulyezo szavazonal, hogy:
-uram, akkor hogyan csinaljuk? Maga kiegyenesitett kaszaval jott ide, miutan fukushima kornyeken kimutattak nemreg, hogy a 18 even aluliaknal a pajzsmirigyrak gyakorisaga meghatszazszorozodott. Akkor mi legyen? a szen meg fustol.
Jo akkor azt se szeretne. Akkor tudna valami hasznalhato dontest hozni? Mondjuk ugy, hogy fogalma sincs arrol, milyen lehetosegei vannak, es azok milyen kovetkezmenyekkel jarnanak?
:DMeg szerencse, hogy ez a motoros topik, igy kb le lehet szarni ezt az egeszet. Csak mondom. Volt idom.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
#31733248
törölt tag
válasz Topiccsendőr #131915 üzenetére
Oké, de amit leírtál, azt mindenki tudja. Mindenesetre a környezetvédelem jelszavaival visszamenni szénre még egészen vicces is lehetne, ha nem halnának bele nagyon sokan az efféle tévelygésekbe.
Azért kíváncsi vagyok, mikor lesznek valós alternatívák az elektromos motorok, robogók. Egy ismerősömmel nemrég ugyanonnan indultunk és ugyanoda mentünk, neki 1 óra 2 perc, nekem 13 perc volt az út. Azért nem teszi le a kocsit, mert robogón félne, hogy elütik. A páromnál is hasonló a magyarázat, kiegészülve azzal, hogy többször volt kellemetlen (elsősorban szexuális indíttatású) zaklatásban része a közösségi közlekedésen, így akkor sem száll fel, amikor egyébként szíve szerint azzal menne. Most asszem ő az autós közellenség, aki nem akarja megérteni a progresszív gondolkodók iránymutatásait.
[ Szerkesztve ]
-
#14787072
törölt tag
válasz #31733248 #131916 üzenetére
Budapesten élek, tavasztól őszig bringával járok munkába, kocsit (benzines) kizárólag hétvégén vesszük elő, ha megyünk a gyerekekkel a nagyszülőkhöz vagy kirándulni. Októbertől márciusig sajnos tömegközlekedést használok, gyűlölöm!!!
Amúgy én már most is vennék szívesen elektromos motort, de a jelenlegi kínálat döntő részének olyan béna formája van, hogy abszolút nem vonz. Egyedül az Energica-t tudnám elképzelni, de arra meg nincs 30 ezer eurom jelenleg.
[ Szerkesztve ]
-
martonx
veterán
válasz #31733248 #131916 üzenetére
"Most asszem ő az autós közellenség, aki nem akarja megérteni a progresszív gondolkodók iránymutatásait." - semmi gond, pár éven belül kénytelen lesz megérteni, mert a világ nem bír több autóst eltartani, egyszerűen nincs elég hely (meghajtás módja kb. lényegtelen is).
Egyébként nem csak tömegközlekedés van a világon, ha hirtelen mindenki átülne robogóra / biciklire / elektromos bicikli vagy rollerre, akkor nem kellene annyira tartani se attól, hogy elütik. Csak épp ez ilyen 22-es csapdája szituáció.Én kérek elnézést!
-
nagyúr
válasz martonx #131918 üzenetére
Én 10 év autózás után ültem át tavaly motorra ingázáshoz és csak a fejemet fogom, hogy miért csak most jutott ez eszembe és miért nem 5-7 évvel ezelőtt... Az év 3/4-ben sokkal gyorsabb és stressz mentesebb (számomra legalábbis) a motorral való közlekedés. Se dugó, se parkolás problémák. Fogyasztás tekintetében pedig harmad annyi üzemanyagot égetek el mint amit előtte autóval.
-
Steven
addikt
válasz tboy93 #131922 üzenetére
"harmad annyi üzemanyagot égetek el mint amit előtte autóval."
én is észre vettem ezt 8,5 helyett most csak 7 liter, no meg 6 ezreként szerviz .
10 e ként 70 ezerért gumi ,szvl amúgy tök jól járunk, sokkal jobb[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
martonx
veterán
válasz #31733248 #131919 üzenetére
No igen, nyilván ez is egy lehetőség, csak éppen még mindig nem értünk el odáig, hogy ezt a mentalitást komolyan megadóztassák. Dohányosokat, alkoholt fogyasztókat agyon adóztatják. Az autóban egyedül utazókat (ráadásul itt Szegeden jellemzően 1-2 km távokról beszélünk, falun meg feleségem kolléganői komolyan képesek pár száz métereket autózni) miért nem?
Telex: Egy német város hatszorosra emelt parkolási díjjal tartaná távol az autókat
Én kérek elnézést!
-
martonx
veterán
válasz tboy93 #131922 üzenetére
A CBR650-em 5,3-at fogyaszt nálam átlagban. Az autó 6,3-at gázolajból. Viszont én inkább biciklizek, amikor tehetem (részben meg HO). Ha meg komolyabb távra kellene járnom dolgozni, akkor vennék egy 250-300-as robogót.
Szegeden is mostanra állandósultak a város egyes részeiben a dugók. Pl. Szegedről Újszegedre autóval átjutni 30 perc dugóban ücsörgés a frekventáltabb időkben. Miközben ugyanez motorral kb. 2 perc.
Egyre reménytelenebb parkolóhelyeket találni, noha Szegeden 480 Ft egy óra parkolás a belvárosban (szerintem dobogósak vagyunk árban az országban, de simán lehet, hogy legelsők).
Ennek ellenére az emberek simán beülnek az autójukba magukban, átdöcögnek a hidakon, és hipp-hopp egy óra alatt meg is tették azt a kemény 2 km-t az otthonuk és a munkahelyük között. Utána még vagyonokat fizetnek a parkolásra is. Számomra ez érthetetlen.Én kérek elnézést!
-
FeniX-
aktív tag
válasz martonx #131925 üzenetére
Ez természetesen sokkal mélyebbről/messzebbről indul.
Ugyanolyan költői kérdés, hogy pl. az autófejlesztést évekkel ezelőtt miért nem lehetett abba az irányba elvinni, hogy - teszem azt - maximalizáljuk az autók teljesítményét 100 lóerőben, cserébe a fogyasztás csökkentéséért teszünk meg minden reális megtehető dolgot és nem csak a statisztikákat kozmetikázzuk, meg a csalószoftvert fejlesztjük.De ugyanúgy: a mai emberek kevés hányada lenne képes elviselni, hogy "hogyhogy nem erősebb az új autóm, mint 5-10, 15 éve? " / "100 lóerő? viccelsz?"
Áthallás ugyanúgy, hogy "a 20-30 lóerős motorral nem merek felmerészkedni az autópályára, mert nem elég" ...Kérdés / más téma: Van-e közületek olyan rájder, aki vett már igénybe 0-24es mentést belföldön?
Mostanában merült fel bennem az igény, hogy messzebb is elmerészkedjek (de még mindig itthon maradva, belföldön, viszont általában csutka egyedül szoktam mindenhova menni) és gondoltam, "B" tervnek nem ártana, ha lenne egy ilyen telefonszám is a tarsolyban.Egyáltalán, hogy működik ez a mentés dolog, ha ledöglik valahol az ember? Felhívod, és X órán belül kijönnek, vagy megpróbálod lezárni valahova a gépet, hazajössz és csak másnap /amikor ráér?
-
Steven
addikt
válasz GTVili #131930 üzenetére
amúgy az igazság az , hogy átlagban csak 6,5-6,7 , a fazer az többet evett az 7-8 ,ha elgurult akkor 9 fele....
V-storm Horváth határ felől volt a legtöbb dobozokkal 180-200 10+ 160-170km alatt kifogyott a benya
Ott mondjuk haverral üvöltöztem , hogy lassítson mert tankolás nélkül nem érünk haza
hát 3000km után már nagyon sietős volt neki ... haza akart érni.Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
vlevi
nagyúr
válasz Steven #131931 üzenetére
Hááát, oké, a Tracer900 is tud 4L körül fogyasztani. Ami a 18L-es tankkal 350+ km hatótávot jelent. Ezt kirándulós, nézelődős módban bármikor tudom produkálni.
De akkor 6-ban visszafelé kell csavarni a gázt, mert különben folyamatosan gyorsul
De 120 fölött nagyon ugrik a fogyasztás, ha "sietek", akkor 200km-se nagyon elég.
Annyi a különbség a 650 V-Stromhoz képest, hogy annak 4L-el nagyobb volt a tankja, és azt már nem szívesen hajtottam autópályán tartósan azzal a tempóval (140 fölött), amit a Tracer kisujjból kiráz.
De ezt tudtam, hogy így lesz, amikor a V-Stromot Tracerre cseréltem, 115 lovat itatni kell, ha szaladnak -
bacus
őstag
válasz Steven #131931 üzenetére
És miért nem hagytad, hogy menjen akkor egyedül? Össze vagytok láncolva?
Én kint voltam a lengyeleknél 3 MZ-s haverral, 4,2 liter / 100km beérte mögöttük az 1200GS, viszont hazafele már nem együtt jöttünk, nem bírtam azt a tötymörgést. 7h alatt hazaértem ami oda fele 13h tartott, igaz nem teljesen ugyanaz volt az útvonal, mert lengyeleknél felmentem én is az autópályára..
Ott egyébként 140 km/h a limit, és nem láttam egy motorost sem, aki 110 felett ment volna. Nem is értettem miért.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Steven
addikt
válasz bacus #131934 üzenetére
Bacus mások vagyunk fogadd el
De a saját véleményem az , hogy motort nem azért vesz az ember , hogy lassan cruzoljon 110 el.. max choppert.Bajom amúgy a fentivel nem az volt a baj hogy 200 al megyünk hanem hogy egy seggel nem érünk haza tankolás nélkül... nagyon nem volt kedvem már megállni nekem se, én is haza akartam érni.
[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
bacus
őstag
válasz Steven #131935 üzenetére
Naná, mondjuk amikor a motor limitál, arról nem tehetnek.. , de a habitus is más hozzá, az egyik srác távolsági buszsofőr, neki tök normál volt, hogy 70-80-al ment az MZ-vel is.
200-al talán még sosem mentem, de én öreg vagyok már.., vagy mi is, ja boomer
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
zolee5016
őstag
Sziasztok valaki. Tavasz körül dobott fel posztot, vett egy 502 trk-t. Kérhetek tapasztalatot? Kedvem($) lenne egy újat kihozni....
Ha meghalsz,te nem tudod,hogy halott vagy,csak a környezetedben élők tudják..és nekik nagyon nehéz...namost ez a helyzet akkor is: ha hülye vagy---
-
-
FeniX-
aktív tag
Srácok, ilyen jelenséggel találkozott már valaki?
https://prohardver.hu/tema/mindent_a_robogokrol/hsz_83599-83599.html -
vendingo
veterán
Még nem nagyon volt időm nekilátni az AT-t átnézni, hogy miért nem megy többet 120-nál. Annyit tettem ma, hogy megnéztem az olajat (500km van benne). Sajna valami gebasz van, full benya szagú az olaj. Ebből mindenképpen szerviz lesz. :(
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
#31733248
törölt tag
válasz martonx #131924 üzenetére
"No igen, nyilván ez is egy lehetőség, csak éppen még mindig nem értünk el odáig, hogy ezt a mentalitást komolyan megadóztassák."
Szóval ha egy nő azért nem megy villamossal, mert többször előfordult már, hogy a külseje miatt zaklatják, akkor rossz a mentalitása, ezért jól meg kell adóztatni?
Amúgy nekem személy szerint semmi bajom nem lenne az autózás többlet terhével, ha ennek ténylegesen forgalomcsökkentő hatása lenne. Amúgy így is sokat fizetünk, például csak a személyes használatunkban levő 3 kocsi után havi 132 ezer forint a cégautó adó.
A Nagykörúton belül 440 Ft/óra a legolcsóbb parkolási díj, de a VII. kerületben már megszavazták a 800 Ft/órát is. Garázsbeállókat Belső-Erzsébetvárosban 7+ millióért veszünk és nagyon örülünk, ha találunk eladót. Van, akinek egyszerűen nem opció a tömegközlekedés, inkább fizetünk, de továbbra is autózni fogunk.Egy német város hatszorosra emelt parkolási díjjal tartaná távol az autókat
Ha nem csak a címet olvasod el, hanem a tartalmát is, láthatod, hogy 180 eurót kérni az éves parkolásért olyan ajánlat, amiért a budapesti autósok jelentős része megnyalná az ujját, hogy hirtelen milyen olcsó lett.
-
martonx
veterán
válasz #31733248 #131948 üzenetére
"Szóval ha egy nő azért nem megy villamossal, mert többször előfordult már, hogy a külseje miatt zaklatják, akkor rossz a mentalitása, ezért jól meg kell adóztatni?"
Ne tegyünk már úgy, mintha csak az autózás vagy a villamos lenne az alternatíva a közlekedésre
Én kérek elnézést!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Tomato firmware
- Diablo IV
- Sarokba szorította a Huawei az Apple-t Kínában
- Új kategóriát teremtett a PC-n belül a Microsoft
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
- Fotók, videók mobillal
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Gabben73: Windows 11 telepítése inkompatibilis gépre
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Vodafone mobilszolgáltatások
- További aktív témák...
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- NETATMO időjárás állomás eladó!
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest