-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
runner 125
nagyúr
A technikai bug után újra itt.
Megcsináltam a sisakom, qrva jó lett, már ami az eredményt illeti!
01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09
Mint írtam, 5 x 10 mm-es szalagot vettem, de a közepénél meglepetésemre duplán kellett raknom, ugyanis 8-9 mm körüli "illesztési hézag" tátongott. Azért kemény tervezési malőr, egy 80k-s bukónál, persze akkor ki venné meg a 140-150k-s kategóriát, ugyebár..
Mindesetre az állrész levétele után tűnt fel, h ugyanez az anyag gyárilag a sisak felső részére már ragasztva van, csak jóval vékonyabb formában, bár ott szerintem inkább vízkizárás céllal.A lényeg, h sokkal jobb lett, nincs az az éles süvítő hang, ami egyértelműen ezen részen jött be.
Amennyire lehetett próbáltam dremmellel csiszolgatni, formálni a szivacsot, ahol szükségét láttam, h minél könnyebben mozogjon az állrész, a sorjákat öngyújtóval lepiróztam, ennyire futotta.
Nyilván a végponton szorosabban csukódik most, mint ahogy valaki írta is, de le tudom zárni egy kézzel, nem bukik előre a fejemen. Ennyi kompromisszum nekem belefér.
Ha valaki belevágna, itt vettem, a neve: 5 x 10 mm fekete, habosított EPDM öntapadós szalag, 265ft métere. A nő készséggel küldte ezt az 1 métert is.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
BoB
veterán
válasz runner 125 #72851 üzenetére
Jó lett. Nincs kedvem visszakeresni, milyen sisak is ez?
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
kcsa
veterán
válasz runner 125 #72851 üzenetére
Tudom hogy Bogyóbá elégedetlen a Caberggel, de még csak megközelítőleg sincs rajta ilyan gagyi részlet, csodálkozom is hogy a tiéden van.
Caberg szerintem a sok kis sallang miatt hangos: a plexitartó kiálló pöcke, a fülrész három darabból áll, és a napszemüveg mozgató is a tetején van.
-
TommyGun
őstag
A dolog úgy működik, hogy alapjáraton csere vagy javítás ha visszaviszel valamit jótállási időn belül
És TE választassz. Úgy szól amúgy a törvény hogy egy nagy értékű cuccnál ha csak egy pár száz forintos alkatrész megy tönkre akkor nem kérheted a cserét, tehát ha egy csavar kiesik belőle és más baja nincs a cseréjével megoldódik a gond akkor nem kérhetsz cserét.
Ha az az eladónak a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget (pld: egy nagy értékű terméknél egy néhány ezer forintos, kicserélhető alkatrész hibája miatt nem indokolt az egész termék cseréje) jelentene, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget.
Ha nem tudja javítani, vagy cserélni totál ugyanarra akkor jöhet az, hogy elállsz a szerződéstől, és pénz vissza, amit újra elkölthetsz ott, vagy valóban vissza zsé."Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
Tarill
őstag
Üdv! Lidl-be van 75ml-es defekt spré 800ft pont befért még nekem a mociba a kis forgalmi tartóba úgy h e.ü. Csomag meg Szerszámos csomag is van benne. Hátha érdekel valakit
[ Szerkesztve ]
-
TommyGun
őstag
Jah azt amúgy kihagytam hogy az eladónak kell bizonyítania hogy nem rendeltetés szerűen használtad, illetve ha nem adott magyar nyelvű használatit akkor már ezt a részt bukta is ugye...Megjegyzem szinte sosem adnak, pedig törvény. Én akármilyen mocis cuccot vettem semmihez sem adtak. Bukóhoz pedig kellene, ruhához még elmegy hogy nem mert abban van cimke...
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
Geresics
addikt
válasz TommyGun #72856 üzenetére
Én mindhárom (MT Flux - felnyitható, Acerbis Active Graffix - krossz, Lidl felnyitható asszonynak) bukómhoz kaptam kisfüzetet a dobozban.
Amíg garancia van, addig az eladónak, amikor már csak szavatosság, akkor a vevőnek kell bizonyítani...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
félisten
Ide is feldobom mit gondoltok. Volt a híradóban a VÉDA előre jelző szerkezet. Én lehet, hogy megalkotom. Tipikus esete annak, h ritkán, de kellhet.
-
TommyNagz
senior tag
válasz Kolondrum #72860 üzenetére
Sziasztok! Lenne egy nagyon amatőr kérdésem. '96-os Honda CB500-am van, aminek a típushibája a fesz.szabályzó hibája. Honnan veszem észre ha ez lehal? Amikor megvettem, és vizsgálta a szerelőm, arraa következtetésre jutott, hogy vagy a generátor, vagy a fesz.szabályó nem jó, mert nem tölti az akksit (vagy nem tölti rendesen). Túlméretes akku van benne, ez igaz, de soha nem merült még le a nálam eltöltött pár hónap alatt, mindig meg tudta rendesen tekerni az önindítót. Gondolom, ha abszolút nem lenne töltés, akkor egy idő után elfogyna belőle a kakó, és már a lámpám se világítana, az önindítóról nem is beszélve.
Köszi!
Széles utat!
encapsulation dot1q
-
félisten
válasz TommyNagz #72861 üzenetére
Hát a hibát meg kell keresni, az, hogy ő nem tette nem tudom miért van, mivel semmi más nem kell hozzá mint egy manual amiből kiderül mit hol kell nézni, na meg idő. Első körben egy multiméterrel meg kéne nézni mennyit tölt most. A maualban szerepel általában, hogy milyen fordulaton mennyit kell tölteni. Általánosan 4000-en szokták nézni és akkor már illik egy 13.2 - 13.5V-al tolni az akkut. A felső limit 14.4 - 14.6V, de a 15.2V is elfogadott láttam már ilyet. Ki mit gondol jónak. Esetemben pl alapjáraton alig tölt, legalább 2000-et kell forogni hozzá. Ha nem jönnek ki az értékek akkor a generátor és a fesz.szab-ot összekötő csatlakozót kell megbontani, de innnetől már tényleg manual kell, mert a nyers generátor feszültségnek motoronként más-más értékei vannak. Mondjuk a GS500 esetében minimum 75V-ot kell mérni ACV mérésben miközben jár a motor.
Röviden: Azt kell eldönteni, hogy a generátor nem ad ki elég nyerts feszültséget/halott bármi, vagy a fesz.szab halt meg és nem jön ki belőle elég. A fenti leírást kezeld fenntartásokkal, mert motorja válogatja mit hogyan kell, de én töltés hiba esetén biztosan először megmérném mi van most, aztán megnézném a generátort hozza e a nyers maualban leírt tól-ig határokat. Sőt még mielőbb beindítom megmérném a tekercsek ellenállását is, az is le van írva mennyinek kell lenni. Remélem valamit segített.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Kolondrum #72862 üzenetére
A generátor hibánál elég szvsz megmérni a három kört, ami megy a feszültségszabályzóba, ha valamelyik ág szigetelése meghalt a forgó részen (ez szokott lenni a hiba forrása), nem fog stimmelni az ellenálás, és egyből látod a gondot, és nem kell járó motornál a generátort birizgálni.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Persze ez hozzá tartozik. Csak tudod aki nincs benne annak ez horror lehet mi miért meg maga a működési elve.
Szerk: Jah nem tudtam, hogy az veszélyes. Az ember úgy tudja mit ne fogdosson vagy mint mondtam ha nincs benne akkor igen horror lehet hibát keresni. Az a moci ráadásul még nem is egy bonyolult kütyű mint a maiak. Jobb amúgy ha nem generátoros, mert az a drágább téma.
[ Szerkesztve ]
-
TommyNagz
senior tag
válasz Kolondrum #72862 üzenetére
Köszönöm a kimerítő választ, valamennyit azért ez segített. Előbányásztam a vizsgálati munkalapot:
-Alapjáraton 12,8 a fesz, 4000rpm-en 11,82V. Komolyan nem értem, hogy nem merült még le az akksi. Illetve godnolom nagyobb fordulaton azért valamicskét csak tölt.encapsulation dot1q
-
TommyGun
őstag
válasz TommyNagz #72867 üzenetére
Szerintem elviszed egy olyan motor szervízbe (ha bontani kéne hozzá, sima villamosságis szerintem hozzá se nyúl max ha te lebontod) ahol van villamosságis, meg a service manuált akkor meg kell tudniuk mérni ezt.
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
félisten
válasz TommyNagz #72867 üzenetére
Van töltésed, de elégtelen, nagyon elégtelen. Az akku ebben fog meghalni, mert nem tartja feltöltve a rendszer. Gyorsabban fog elszulfátosodni. Terhelést nem fogja bírni és végül meghal. Tipikus az eseted, letörik a feszültség ha megforgatod. Én elsőre azt mondom csak fesz.szabos, de azért rá kéne nézni arra a generátorra is.
Még annyit fűznék hozzá, hogy az ellenállásokat ugyan ki tudod mérni és jót is mutathat, de attól még nem derül ki, hogy a mégnesekkel mi van. A GS-ben nem érte el a nyers generátor feszültség az elégséges alsó szintet, a fesz szab ebben halt meg. Ezt később bizonyította is, mert az új szabályzó is lassan egyre kevesebbet töltött. Eleinte 14.6-ot, max max 14.4-et és lassan elérte a kritikus alsó 13.2V-ot.Ne gondold, hogy nagyobb fordulaton jobban tölt, nem törvényszerű.
Az sem árt a témának, ha a csatlakozókat megcsiszolod, csökkentve ezzel az átmenti ellenállást. Értékes tized voltokat lehet nyerni vele, de nem ez fogja megoldani a hibádat. Nem tudom mióta megy így, de az akku ezt megsínyli. Fix, hogy már nem tudja azt amit kellene neki terhelésbe.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Tudom, bandit fesz.szabbal szokták helyettesíteni. Még a márkaszerviz is ezt csinálta (elmondás alapján, mivel a gyári GS szab drága téme). Ott indul, hogy nincs hűtése, tűz forró a szabályzó. Pedig talán csak ez a kulcs. er6n-nek kézzel érinthető a szabályzó minimális szél éri, sőt nem régen láttam egy motort aminek a menetszél útjára tették a szabályzót.
Jaj nem is mondtam nektek, de mehettem volna egy felpiszkált légolajos GSX-R 1100-el, ami butítva volt 150ló felett, de úgy gondoltam még csak alig vagyok 30 és jó lenne élni.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
HJC Sy-Max III
Néztem ezer meg egy tesztet vásárlás előtt, illetve itt is témáztuk, az oké h fel kell próbálni vásárlás előtt, de a shopban a szélzajt nem tudod ellenőrizni, így hagyatkoztam a tesztekre, bár ott írták a szélzajt, de kb. a Schubert-ek kivételével minden sisaknál téma... így nehéz a leírtakból komolyabb konklúziót levonni e téren.
Nah mindegy, így tényleg jobb lett, pár évet még kihúzok vele.kcsa
Látod, számomra is meglepő volt. Amúgy kívülről nem is látszik, mert az anyag "vissza van" hajtva... szóval csak akkor tűnt fel, h még mindig legalább 3-4 mm rés van a közepénél, amikor az első réteget felragasztottam.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
TommyGun
őstag
válasz Kolondrum #72871 üzenetére
Haveromnak van egy békebeli GSX1100G-je, csudaszép kis dög, na az lóerőben annyira nem de valami böszme egy nyers gép, azon konkrétan félek, főleg hogy mikor elöször felültem rá a dóvill után egyszerűen alig akart kanyarodni, meg kell szokni, 100Nm feletti nyomatékkal, abban még van vas
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
demars
addikt
Úgy néz ki egy ideig nem tudok menni a mocival. Tegnap utánfutóval jött haza. Leállt, azt hittük akku, vagy generátor. Idomokat levéve vettük észre, hogy egy kábel kötegnél égés, zárlat van. El is szakadt két vezeték. Hétvégén lesz időm, újra fűzöm az összes gyanús kábelt.
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
TommyGun
őstag
válasz Kolondrum #72875 üzenetére
Jó kérdés, lehet csak GS nem GSX, (nekem gsx rémlik) mindenesetre hasonló forma, dupla kipufogós kardános sor4es jószág, kint lakik németben, mikor hazajött nyár elején akkor ültem rajta.
[ Szerkesztve ]
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
canniball
nagyúr
válasz TommyGun #72856 üzenetére
"Én akármilyen mocis cuccot vettem semmihez sem adtak."
Nem kicsit meglepődtem, amikor a legutóbbi vásárlásnál a kesztyű mellé csomagolt többnyelvű útmutató magyarul is beszélt. (Az más kérdés, hogy szvsz az Astars árába ez is beleférhet.)Symbi!
Nem tudom milyen az az épített jelző, de nem egy alkalmazás van telefonra ami jelez for free.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
TommyGun
őstag
válasz canniball #72883 üzenetére
Konkrét pédám is van, tavasszal vettem egy mugen race túrabakancsot, ahhoz semmit sem adtak, ráadásul vissza is kelett vinnem 1 hónap után ugyanis a bélése elkezdett "szaladni" pont mint a harisnyák úgy nézett ki, a sarkánál a vádli részre bele volt varrva egy mugenes cetli és annak a mentén...kértem hogy cseréljék, mert a megvarrása nem szakszerű a cseréjét meg nem hinném hogy meg tudják oldalni...
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
canniball
nagyúr
válasz Kolondrum #72884 üzenetére
Telefon a zsebben, a ráakasztott fülhallgató a fülben.
TommyGun!
Nekem is volt amit gariba vissza kellett vinnem, alacsonyabb árfekvésnél ez benne van a pakliban; de a SZ-ban ezzel nem cicóztak, ami olyan volt azt szó nélkül visszavették.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Geresics
addikt
Hali,
gondoltam feldobom a témát, hátha tudtok bukót javasolni!
Ami fontos nálam a végső választásnál:
- jól látható legyen messziről,
- gyárilag legyen benne napszemüveg,
- elférjen benne a kommunikáció hangszórója,
- cross kialakítású legyen
- ráadásul még kényelmes is legyen!Egyenlőre még csak tapogatózom, könnyen lehet, hogy még hetek/hónapok kérdése mire megveszem (kivéve, ha jön valami kihagyhatatlan akció), de eddig 3 esélyest találtam:
- AFX 41DS (Hi-Vis Yellow)
- Caberg XTRACE (LUX)
- LS2 Pioneer MX436 (TRIGGER Black Hi-Vis Yellow)*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Steven
addikt
Valaki használ itt wayteq Xridert?
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
Geresics
addikt
válasz dellfanboy #72890 üzenetére
Köszi, nézegettem, de túl drágának tartom, és "láthatósági" sínű sincs belőle.
60eFt körül nézelődnék, de 90eFt-ig is hajlandó vagyok elmenni, de azt már nagyon indokolni kell!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Steven
addikt
nekem kb 1 éve meg van, de csak most raktam fel
Bajom vele az , hogy a Plexi mögé be raktam és így be rezonál zizeg mint a méhecske.
Ha ki kell ékelni valahol akkor azt hol? Így még nem jöttem rá ,hogy a kormányon közvetlenül rezonál be vagy a felsőbb részeken . Elég idegesítő ugyanis még az utasom is hallotta végig..... (minden szorító csavar meg van húzva rendesen )Másik: nagyobb huppanókon kikapcsol , szerintem a toknál nem érintkezik rendesen vagy az érintkező rugók szarok.... de mivel 0 km es ezért gyárilag lehet szar... Másnál is vagy csak nálam?
szvl tapasztalatok érdekelnek ötletek stb...
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
TommyGun
őstag
válasz Bogyó bá' #72892 üzenetére
Én azon filózok vszek egy tanktáskát amiben van térképtartó abba pont befér a tabletom...kérdés mennyire életképes
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
Geresics
addikt
-
TommyNagz
senior tag
válasz Kolondrum #72869 üzenetére
Akkor marad az eredeti felállás, megnézetem egy elektronyos szakemberrel, a szerelőmtől kaptam kontaktot egy archoz, aki direkt autó- és motorvillamossággal foglalkozik. Remélem hogy csak a fesz.szab. szállt el, ami típushiba. Vagy legyek merész, rendeljek egyet hozzá, cseréljem ki, azt' meglátjuk?
encapsulation dot1q
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz TommyGun #72895 üzenetére
Semennyire. Ezen ne akarjatok már spórolni!
A tanktáska teteje "rossz helyen van", mindig lefelé kell nézni, ami ugye nem biztonságos. Baromi kicsi a tabletek fényereje, plusz még ugye a tanktáska nájlonja is csillog: semmit nem látnál belőle. A rázkódást sem bírják sokáig.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok