-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Doki16
addikt
válasz D1Rect #72449 üzenetére
Igen annyi. Lattam, hogy nem fog megallni ezert nem is huztam, nyilvan nem ennyivel vettem volna be a kanyart.
Ohh Mike ha tudnad mennyi ilyen video van még csak neked Egyebkent ezt most tenyleg csak a kerdes miatt raktam be mint szemlelteto video. Igy egyszerubb volt mint korbeirni a dolgot. Szimplan erdekelt, hogy ilyet figyel-e a VÉDA.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
dugynok
senior tag
válasz -Mike- #72448 üzenetére
Ő már elkezdett fordulni, mire te a kereszteződéshez értél. Ne a te utad ívét nézd, hanem, hogy hol találkozik a két út. Egyébként multkor itt valaki kiírta, hogy mi is az elsöbbség adás. Ez még zavarás se. Semmi nem volt. Húzol egy kövéret és kielőzöd.
Ilyeneken fennakadsz?[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
Ha már kamera.
Szlovákiában ezek a kamerák mik? -
Doki16
addikt
válasz -Mike- #72456 üzenetére
Majd legkozelebb. Mar tervezem a csak neked 20 masodperces videokat. Kifejezetten a te igenyeidre szabva
Jo motoros csaj erdekel? Pont mellettem oltozott be. En elobb indultam de ugyanarra jott amerre en. Onnan tudom, hogy 130-nal meg lazan leelozott es baromi gyorsan el is tunt
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
polimorf
tag
Ezek a kamerák csak a teherautók útdijját ellenőrzik. Ezektől nyugodtan lehet haladnod. Nálunk Szlotákiában nincsenek ilyen marhaságok mint Magyarban. Magyarban lassan megmozdulni sem lehet anélkül, hogy le ne kamerázzanak. Népnyúzás, pénzbehajtás pfujj
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
-
polimorf
tag
válasz #79335424 #72461 üzenetére
Nem is a külföldiek miatt csináltak ilyen kamerákat. A helyiek eleinte simán elbliccelték a fizetést és ezért szerelték fel ezeket a készülékeket. Rendszám alapján is azonosit. De ha behatóbban érdekel a téma akkor utána kérdezhetek neked teherautós ismerősöktől is. Mindenesetre nem sebességet mérnek. Volt elképzelés a Magyar szisztéma átvételéről de nem szavazták meg a honatyák mert túl sokba került volna.
[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
válasz -Mosquito- #72464 üzenetére
De oda Magyaron kell keresztül mennem. Az a rész ami nekem tetszik számomra nem románia hanem ERDÉLY. (A helyi rendőröket leszámitva )
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
BoB
veterán
Pfej de randa: Triumph Bonneville Bobber
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
CyberPunk666
senior tag
Sziasztok!
Most kezdek bele a motorozásba, már voltam a safety-hungarynél egy bevezetésen, éppen folyamatban az A korlátlan, nemsokára vizsgázom és éppen védőfelszereléseket nézegetek.
Lenne pár kérdésem, remélem lesz aki tud és szívesen segít.
Nézegetem a sok drága bőrdzsekit, amiből kell több évszakra is, mindegyikben benne a védelem, ráadásul relatíve szűk kell belőle, hogy a helyükön maradjanak a protektorok.
De léteznek ezek a protektoringek, amik hálósak, tehát szellőzik, vehetsz rá valami csúszást bíró anyagot, mondjuk egy protektor nélküli bőrdzsekit, ami lehet normál méretű...Gondolom ez nem csak nekem jutott eszembe eddig, mi az oka annak, hogy mégis beépített protektoros dzsekit vesznek és nem a protektoring+bőr az elterjedt? Sokkal kevésbé tűnik melegnek ez a megoldás.
Ráadásul a protektor részből így csak egy kell és nem minden évszakra, ezt meg amúgyis mindig viselni kell.A másik kérdésem, hogy kb október elején meglesz a jogsi és jön a tél, a védőfelszerelés miatt már nem fogok tudni idén normális gépet is venni, de azért jó lenne nem rögtön egy fél év kihagyással kezdeni. Arra gondoltam, hogy vennék valami "eldobható" motort, ami lehetőleg nagyon olcsó és kb két hónapig elmegy, hogy tudjak rajta gyakorolni, aztán meg leadhatom a vastelepen. Vannak jó tippjeitek, hogy min lenne jó tanulgatni? Mondjuk max 250 cc-ig és 100k forintig.
Előre is köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
Lomha 8V
addikt
-
Ferdzsoo
addikt
válasz CyberPunk666 #72468 üzenetére
Azért nem jó megoldás mert ha te a protektoringre akarsz húzni egy átlagos bőrkabátot, abból 2 számmal nagyobbat fog kellened venni mint a te saját méreted hogy fel tudd egyáltalán húzni a protektoringre.
Aminek az lesz az eredménye hogy egy átlagos dzsekinek amúgy is teljesen más a szabása, ergó mindenhol óriási lesz és 100kmh-nál lobogni fog rajtad az egész. Arról nem beszélve hogy a kopásállósága és szakítószilárdsága (pl. Varrások mentén) sehol sincs egy utca dzseki egy motoroshoz képest.
Ráadásul semmivel sem hűvösebb vagy melegebb ez a megoldás mint egy alap bőrruha.A motor témára pedig teljesen logikátlan most 2 hónapra venned valamit, motorozni nem fogsz se így se úgy megtanulni 2 hónap alatt. Kell egy jó 25k km. Az pedig több év.
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
CyberPunk666
senior tag
válasz Ferdzsoo #72472 üzenetére
Normális bőrruhát gondoltam rávenni, nem simát, ami szétszakad, de értem. Gondoltam, hogy okkal van ez így. Az nem jutott eszembe, hogy lobog a szélben, ha akkorát akarok venni, amiben elférnek a protektorok.
A motorral meg az a gond, hogy ha motort veszek, akkor addig nem tudom használni, ameddig nincsen normális felszerelés, ha pedig jó felszerelést veszek, akkor meg nem maradt túl sok motorra. Most szeptemberben vagy októberben meglesz a jogsi és akkor márciusig ne üljek motoron? Nem hangzik valami jól
Nincsenek ilyen filléres leharcolt gépek, amik arra jók, hogy az ember az alapokat gyakorolja egy parkolóban és ha elfekszik, akkor sincs gond?Nem arra gondoltam, hogy ebben a két hónapban leszek veterán motoros, de egy jogsihoz olyan tudás kell, amivel kimenni a forgalomba öngyilkosság. Az alapok megtanulására kellene egy gép, amivel parkolókban és kis forgalmú utcákban a motorozás legalapvetőbb elemeit be lehet gyakorolni.
Voltam vezetéstechnikai tréningen, szóval kb megvan az, hogy mit hogyan kellene (nyilván a szintemen értendő), csak kéne hozzá sok gyakorlás.Kb annyi elvárásom lenne a motorral kapcsolatban, hogy ne legyen tele idomokkal, álljon meg 100k körül az ára, legyen papíros még november végéig és ne legyen nagyobb mint 250-es.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
100kért egy mz-t vehetsz mondjuk.
Ha meg nagyon spórolni akarsz a ruhán, akkor vegyél használtat. Akár 40-50kért is találhatsz normális ruhát. Pár hónapja a tizenéves éves spyke ruhámat 45ért adtam el, és elég jó vétel volt ennyiért. Ha ennyit sem tudsz rászánni akkor vagy kérj kölcsön ruhát 2 hónapra, vagy gyűjts tovább.
-
-Mike-
addikt
Lánc kérdés.
Van egy standard 130Le-ig 21ezerért(530VX X gyűrűs) meg van egy "erősített" 35-ért(530ZVMX X gyűrűs).
A CB 124LE.
Tegyem fel a drágábbikat? -
félisten
válasz CyberPunk666 #72473 üzenetére
Én ugyanebben vagyok, csak tegnap már megkaptam a jogsimat.
Mindent egyszer vegyél, de rendeset!
Ha "spórolni" akarsz vegyél egy motoros farmer nadrágot, meg egy jobb kabátot.
Esetleg egy jobb térdvédő is elég egy masszív cipővel.
Utcán elég ritka a bokasérülés, de elég bonyolult szerkezet, ha rosszul esel és széttöröd, soha nem lesz az igazi.De az igazi az 1-2 részes - méretben passzoló - full protektoros ruházat, kesztyűvel, csizmával és sisakkal.
Igen, ez cakk-pakk belefuthat egy kezdő motor árába is, de belőled egy van, motort meg tudsz venni másikat. -
CyberPunk666
senior tag
Nem kívánok spórolni a védőfelszerelésen. Kb 3-400 ezret szánok még a ruhára, a csizma és a kesztyű már megvannak, mindkettő normális sokprotektoros, minőségi.
Azért ez az összeg, mert úgy néztem, hogy kb ez az a határ, ahol már semennyivel sem kapok több védelmet, csak több kényelmet, meg jobb külsőt.Ha elég lenne nekem egy gagyi sisak, meg a legolcsóbb cuccok, akkor nem lenne gond motort venni. De nem szeretném, ha a fenekemről ültetnék át a bőrt a tenyeremre, meg egy akár csak 30 centis esés után ne hajlítsam többet a térdem. Fejem meg csak egy van, már így sem a legszebb, nem kéne még betörni is.
Ameddig nincsen minőségi ruha, addig nincsen motor. Ezért akarok egy üthető-vágható tanulómotort, ami olcsó, mert a ruhára fog elmenni a pénzem, de ez elvi kérdés. Számomra felfoghatatlan a póló-rövidgatya-motor összeállítás. Ott már hiányzik az egészséges félelem az illetőből. Annál sokkal jobban tisztelem saját magamat és a családomat, hogy felüljek védelem nélkül a motorra.
[ Szerkesztve ]
-
Horvi
őstag
válasz CyberPunk666 #72477 üzenetére
Annyi pénzből olyan ruhát+sisakot veszel ami megszólal
Hello darkness, my old friend...
-
Chrys_
addikt
válasz CyberPunk666 #72477 üzenetére
3-400E a ruhára? Azért már biztos kapsz jót. Nekem 700€ volt a 2 részes IXS bőrruha egy helyi boltban, és ez nem is a legolcsóbb helyen véve (neten rendelve kb. 150€-t is spórolhattam volna, de így legalább azonnali próba is megvolt). Van még egy textil ruházat is, az meg talán 130€-ba került, ebből a felsőt használom városban. Ami kicsit húzós még, az a gerincvédő, de szerintem abból is szerezz be egyet.
-
félisten
válasz CyberPunk666 #72477 üzenetére
A helyedben inkább bérelnék motort 1-1 napra erre a szezonra, aztán van pár hónapod nézelődni.
-
-Mike-
addikt
válasz CyberPunk666 #72477 üzenetére
Nem kell neked tanulómotor, az ilyen olcsó vackok 10-ből 9szer nem indulnak, melegednek, csattognak, csak a gond van velük. Nem kell ennyire félni ettől az egésztől, azzal gyakorolj motorozni amit hosszabb távon fogsz vezetni, azzal tanulj meg mindent.
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #72473 üzenetére
Vagy gagyimotor helyett a többi Safety képzés?
-
CyberPunk666
senior tag
Én a "ruhába" beleértettem a sisakot is. Lehet rosszul fogalmaztam?
Voltam a karasnánál és az euromotornál is próbálgatni a sisakokat, de sajnos formára csak a shoei volt jó, pedig egy nolan n87-t akartam volna venni. Még nem vettem meg és menni akarok még az agv-ket próbálni a shoxhoz, de ha az sem illeszkedik, akkor mi a helyzet? Akkor marad a shoei vagy shoei és kész?
#HSM
Oda tervezem menni, de az két nap / szint és azokat be is kellene gyakorolni.
#D1Rect
De mi van, ha eldől a motor? Akkor kifizetem és még csak nem is az enyém.
Meg én nem egy-egy napokat szeretnék menni, hanem minden nap, ahogy hazaérek a munkából, sötétedésig.[ Szerkesztve ]
-
-Mike-
addikt
válasz CyberPunk666 #72483 üzenetére
Azt vedd meg ami a legkényelmesebb elsőre, ami a legjobban illeszkedik a fejformádhoz, ami nem nyomja fejedet, füledet, homlokodat. Ha ezt Shoeinek hívják akkor azt.
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz yodamastah #72474 üzenetére
Na és? Nem kéne annyira lebecsülni egy 150 -es ETZ -t. Ráadásul fillérekből gyógyítható.
-
#79335424
törölt tag
válasz D1Rect #72487 üzenetére
Nem hiszem. MZ -m most nincs, de van egy Simson Endurom és nagyon szívesen használom. Igaz, hogy már MZ eleje van, mert a Simson telót és féket nagyon karcsúnak éreztem a városi használathoz. Sztem nincs baj az MZ -kel, csak nem arra a kiképzésre lettek tervezve, amit anno, 16 éves korunkban kaptak tőlünk (pl. hármashatárhegyi krosszpálya).
-
-Mosquito-
őstag
válasz -Mike- #72475 üzenetére
Mennyit ment el a cserélni való lánccal a gép? Sokat mész egy szezonban akkor megéri az erősítettet feltenni -szerintem -. Nálam most került fel nemrég a DID 525 gold ZVMX X (28 guriga) kb +10ekm-t mehet el nálam mint a VX. Szóval nekem megéri, hogy nem kell majd évente cserélni.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
vlevi
nagyúr
válasz #79335424 #72488 üzenetére
Meg azért időközben megváltoztak az igények. Akkoriban természetes volt az allando bütykölés, ma már viszont alap az, ha kitalálom, elmennék valahiva gurulni, akkor felülök, elforditom a kulcsot, és ennyi a felkészülés. Ezt a 30-40 évvel ezelőtti mz-k, pannoniak, satöbbik azért nem tudják.
-
demars
addikt
Múltkor kérdezte valaki milyen lánc van az enyémen. Most megnéztem: JT 525 X1R
Nem ismerem a láncokat ( DID -ről már hallottam), ez milyennek számít?Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
Geresics
addikt
válasz #79335424 #72495 üzenetére
Somatom, gondolom már láttad: Jön a 107 köbinches Harley-Davidson alap blokk
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
tboldi
nagyúr
válasz #79335424 #72485 üzenetére
Alapvetően nem lenne gond az MZ-kkel (volt is egy 125-ösöm 3-4 évvel ezelőtt, szerettem is vele menni), csak az alkatrészek minősége nem az igazi. A gyári bontottak elkoptak, elhasználódtak, a török vagy tajvani utángyártottak meg úgy szarok, ahogy vannak. Saját példák: a berúgókar fogasívét 1 éven belül 2x cseréltettem, mert elkopott, gyenge anyagból van; az első féklámpakapcsolót félévente lehet cserélni, mert eltörik; a kuplungnál van egy dupla fogaskerék, azt a szerelő direkt megerősítette szegecsekkel, mielőtt berakta volna, mert tudta, hogy különben nem lesz hosszú életű... Még sorolhatnám estig.
-
runner 125
nagyúr
Hi,
Mit szóltok az új, 3-400 ccm-es típusok fellendüléséhez? Komolyan ekkora igény van egy 1,5m ft-os, 35 lovas motorra?
CyberPunk666
Felejtsd el ezt az "olcsó tanulómotor" elméletet. Vegyél normális motort és tanulj meg azzal.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
tboldi
nagyúr
válasz runner 125 #72499 üzenetére
Úgy vettem észre, hogy amióta van az A2-es kategória, azóta szaporodtak el ezek a kicsi köbös gépek. Gondolom, sok kezdő nem akar egyből nagyra ülni, csak egy megbízható motort szeretne, aminek a fenntartása (telj. adó, biztosítás...) sem horror. A gyártók meg az igényekhez igazodnak.
Egy KTM RC390-et elfogadnék. ~150 kg és 43 ló, szerintem elég nagy fun lehet vele menni.
Belegondolva jól néznék ki rajta a 194 centimmel. Egy 390 Duke-on ültem már, az nagyon pici volt. Állítólag az RC-n jobban elférnek a magasabbak, mert előrébb és alacsonyabban van a kormány.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Autós topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Xbox Series X|S
- Gyúrósok ide!
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- További aktív témák...