-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Eszem megáll. Tettem az ülés alá némi hűtő vizet ha kell. Elfér nem gond. Mondom ott az akku csavar nézzük meg nem e laza. Laza? Csoda h indult és nem égett el. A lottószámokat érezném meg így.
Mosquito34! Eddig mindet úgy vitték el, hogy komolyabban nem is kérdeztek róla.
[ Szerkesztve ]
-
amdk7
aktív tag
válasz imibogyo #71798 üzenetére
Én nemrég aplikáltam fel egy láncolajzót...
Fékfolyadék tartály és festo cső, festo csap illetve egy festo szelep. Mint az alkatrész listából látható, nem automata, tehát ha elindulok, kinyitom, ha megállok elzárom. (ha automata, akkor ~4500Ft egy mágnesszelep hozzá, ami gyújtásra nyit.)
Eddig ~2500km-t mentem vele és bánom, hogy nem hamarabb újítottam be.
Nem kell fujkálni, sokkal szebb a lánc és sohasem fényes. Nem ken össze semmit (kivéve az első 3-400km-en, amikor szerintem a lánzspray maradék tisztult le). 80W-s hajtóműolajat vettem hozzá, 1l valami 2300Ft-t volt, a fenti km-en elfogyott kb.: 0,5dl. (a fékfolyadék tartályom még félig tele)Nem beszélve arról, hogy az asszonynak is fújtam a láncot nemrégiben, és a láncspray ráment a kezemre és alig tudtam leszedni. :S
Ezzel ilyen gond nincs... a tisztítás meg max áthúzom tiszta ronggyal a láncot, de eddig még nem láttam értelmét.Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)
-
emre
veterán
válasz imibogyo #71798 üzenetére
Tartálynak műanyag fékfolyadék tartály. Percenként elég egy csepp, nem fog hamar kifogyni.
(#71800) V.Stryker
Adagolásnak mágnesszelep, vagy vákuumos üza csap. De lehet kis pénzből a szelephez vezérlő elektronikát venni. Időzítő kit
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Bogyó bá'
nagyúr
A GS megméretett, hibátlannak találtatott, és friss, ropogós 2 év műszaki lett rajta. Éppen egy negyedórája.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
imibogyo
veterán
válasz V.Stryker #71800 üzenetére
Ami az általad linkelt példányon sem automatikus 35.000 Ft-ért, így gondolom nem olyan nagy probléma ha a tizedannyiba kerülő példány sem tudja ezt... Egy 400 Ft-os csap pedig nem a világ vége...
Idézet a TB cikkből:
"Kormányon a tartály, a tetején kell 90 fokot fordítani, és pár csepp megy a láncra"(#71802) amdk7:
Igen ilyesmi megoldásra (is) gondoltam. És tényleg nem a világ vége. Bár én nem nyitnám rá állandóan, de hát ez már az ízlések és pofonok kategória.(#71803) emre:
Igen az sem egy vészes árú megoldás (szintén kis csappal például). Én például az automatizmust nem erőltetném, mert plusz egy dolog ami elromolhat. Meg aztán (és itt jön a szubjektív rész) szerintem más sűrűséggel kell adagolni esőben, meg 40 fokos melegben. Jobb szeretem az ilyen dolgokat én "irányítani".Én tuti azt csinálnám, hogy vennék egy akármilyen kis tartályt (féktartály, esztergált valami, vagy bármilyen kis tartály). Ezt rákötném egy a kormányra felfogatott "szívató gombára" (ugye ezen csak nyomásra (vákumra) folyik át a cucc, vagy ha megnyomod. Mivel itt csak az utolsó állna fenn, így feleslegesen nem folyna belőle az olaj. Ehhez még jön 1,5 méter vékony cső és készen is van az ember...
Összeraktam egy műszaki szakrajzot:
[ Szerkesztve ]
-
emre
veterán
válasz imibogyo #71806 üzenetére
Itt van leírás is mit miért csinált.
Lánc olajzó BLUE módraA stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
imibogyo
veterán
Köszi, mintha már olvastam volna ezt. De az én megoldásomban elektronika nélkül sincs olyan gond (csöpögés), mint amivel ő szembesült. Mondjuk én a csapot is a kormányra tenném (felette a kis tartállyal) és akkor nagyon nehéz elfelejteni. Persze ebben az esetben a tartály méretében vagy nagyon korlátozott, hogy ne legyen útban, ne takarjon ki semmit (ezért is gondolkodom "gyári" fékolaj tartályokban, mert azok elég kicsik, viszont még egy hosszabb túrát is kihúznak (simán) egy feltöltéssel)....
Amúgy az alap elgondolás nagyon hasonlatos azokhoz, amiket én felvázoltam. Gondolom nem véletlenül, mivel egy szög-egyszerű dologról van szó.
-
amdk7
aktív tag
Háát, majd készítek pár képet, aztán meglátod miről van szó, de nem egy nagy dolog.
Ahogy már fent linkelték többen, illetve írták, a cseppszám a fontos. ~1csepp/perc és kész.
Az meg, hogy esőben többet cseppenjen (bár tudok állítani a szepen de) nekem nem mérvadó, mivel ha nagyon esik megállok, ha meg kevésbé, akkor elég ez a cseppszám is.Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)
-
imibogyo
veterán
Az általam linkelt "gyári" alkatrészekből például szerintem nagyon nehéz nem minőségit alkotni, mivel lényegében plug&play. Ahogy a Festo-s megoldás is ugyanez a kategória...
(#71809) amdk7: igazad van amúgy a cseppszámmal. Én csak szimplán tényleg nem szeretem ha valami "automatikusan" folyik. De ez az én nyavalyám...
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz imibogyo #71813 üzenetére
Én ha valaha építek láncolajzót, akkor a Sportmotoros Csabu987-féle mágnesszelepest fogom megcsinálni. Nem kell figyelni rá, nem kell foglalkozni vele, csak a legelején: az adott viszkozitású olajhoz meg kell keresni a megfelelő vastagságú injekciós tűt, és kész. Egyetlen drága alkatrész van benne, ez a mágnesszelep. Ha jól tudom, már legalább száz példány megépült belőle, és beszabályozás után kifogástalanul, teljesen gondozásmentesen működnek. Egyelőre csak az tart vissza a megépítéstől, hogy éppen nyakig vagyok láncspray-vel: van még egy majdnem tele az általam utált Repsolból, és van két bontatlan flakon MOL-osom is. Ez utóbbit nagyon szerettem a kis csopperen, de aztán lett két ajándék a másikból, azokat még azért elhasználom.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz V.Stryker #71815 üzenetére
Nem egyszerű a Sportmotoron bármit is megtalálni, de sikerült:
szerk: az injekciós tűt és a szilikon csöveket gyógyszertárban lehet kapni fillérekért" (infúziós szerelék részei), a tartály meg valamilyen (pl. a Lada) fékolajtartály. A tapasztalatokért meg érdemes a topikban visszaolvasni (az otlsó hónap irreveláns, attól visszább) [link]
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Grillo #71817 üzenetére
Jövő tavaszra biztosan megérik a lánccsere nálam is (nem sokat futott, de ócska Regina), az újhoz meg lehet megépítem. De tulajdonképpen nekem nem sok bajom van a spray-zéssel sem, bele tartozik a motorápolásba.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
demars
addikt
válasz Bogyó bá' #71816 üzenetére
Cégünknél több gépnél is van automata lánc olajzás. Itt a láncra nem csepegtetik az olajat, hanem egy gyengébb drótkefe -szerű kis végződése van, ami hozzáér a lánchoz. Egyenletesen oszlik el az olaj és szép, tiszta a lánc (ugye folyamatosan hozzá ér, súrolja). Ilyen kis kefét sztem tudnának nekem adni a műszakiak.
A kérdésem az, hogy motornál ez okozhat e gondot? A láncra gondolok, mivel itt sokkal gyorsabban megy a lánc. Megkopna hamarabb?Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
emre
veterán
válasz demars #71820 üzenetére
A keféről engem lebeszéltek, de már nem emlékszek rá milyen indokkal.
Egyébként nekem is szimpatikus ötletnek tűnt.
Akkor már inkább valami vastag filc szerű anyagot próbálj ki, biztos van ilyen is.[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
válasz FIREBLADE78 #71819 üzenetére
Ja van rá idejük? Amúgy meg komolyan mondom már csak azok az esetek maradtak ahol nem barommkodás miatt kerülök nehéz helyzetbe. Ezek mind olyanok amikor olyan nagyon nem kell beavatkozni, de jobban tapossa az ember a féket. Sok függ a hangulatomtól, van hogy csorgok, van h haladok, de jellemzően nagyobb a tempóm mint az autóknak, de kinek nem?
Te Grillo csak ti gondoljátok, hogy én ezen lovagolok, melóba beérek és néha lefújom. Teljes takarítást már ritkábbra veszem. Lszrm.
[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
Szerintem elirták az 5-ös az 6.. [link]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
válasz -Mosquito- #71824 üzenetére
A dudát nem használom. nekem a lehajtó a gyengém ott nem csípem ha valaki 28-al halad.
Lovagoljunk máson jó? láncon sem kéne, rajtam sem kéne, tudom ti mindig mindent betartatok és ezért is van alattotok 1000-es gép. Csak 50-el. Jah meg van robogósunk is.12 óra után mindig *#@*: vagyok ne merüljünk bele.
[ Szerkesztve ]
-
Tarill
őstag
Üdv! Miután lemostam a láncot petróleummal mivel öblítsem le? Vagy nem kell? Letörlöm rongyal szárazra és lefújhatom?
-
dugynok
senior tag
válasz Kolondrum #71825 üzenetére
Nyugi, valaki mindíg porondon van HSM után most te... Nem kell úgy felvenni egy kis vérszívást, főleg motoros társaságba.
A cikkhez:
Nem vagyok arra járatos - de sokan rosszul tudják ezt a jobbról előzni tilos dolgot - , lakott területen belül több sávos úton, ha eleve a külső sávban vagy (és nem cikázol) elhaladhatsz jobbról másik autó mellett, nem minősül előzésnek. Nem tudom, hogy az lakott területnek minősül e, ha igen, figyelmetlen volt az autós, ha bevágott a motoros elé, mert nem nézett jobbra...
[ Szerkesztve ]
-
canniball
nagyúr
Az előzés és a szélső sávban történő elhaladás még mindig nem ugyanaz...
Hogy a motoros azon a részen óvatosan ment teljesen érthető, nem tudom melyik @+%*nek jutott eszébe az a remek ötlet hogy felmarják a kanyart. Hogy utána bunkó módon viselkedett az már más tészta.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz canniball #71830 üzenetére
Azt a farkánál fogva akasztanám fel (mint a fácánt szokás vadászatkor), aki felmarja az utat bárhol, és utána heteken belül nem aszfaltozza újra. Inkább kátyús legyen, mint ezek a görbe csíkok, amik rángatják a motort összevissza. (Bár a GS gumija és futóműve már nem annyira érzékeny rá, anno a Csótánnyal az ilyen részeken 60-nal is életveszélyes volt menni). Mifelénk vannak olyan utak, ahol 4-5 éve fel van marva, de még tervben sincs az újraaszfaltozás.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Debilon
addikt
válasz Bogyó bá' #71832 üzenetére
felénk is van ilyen, de azt csak amolyan "kozmetikázásnak" csinálták, csak azt marták le ilyen csíkosra ahol az úton levő hullám csúcsa volt és mellette, össze-vissza ilyen gáz az egész út azon a részen mert volt pár hely ahol annyira gáz volt az út, ha személyautóval nem jó helyen mentél elérte az alját ahogy az utat a nehéz teherautók nyomvályúsra járták az évek alatt, persze új aszfalt sosem fog oda kerülni (mostanában tuti nem)
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
Geresics
addikt
Biztos bennem és/vagy a motoromban van a hiba, de miért van, hogy ha a városon kívül 80 km/h sebességgel (valószínűleg a műszerfalán pont 90-et lát) haladó autóst elkezdem előzni, akkor nekiáll szerencsétlen szappantartónak kinyomni a szemét, és gyorsítani 110-120-ig? Nyilván esélye sincs, és egy kövérebb gázzal meg is oldom a helyzetet, de fel nem foghatom, hogy mi készteti az embereket ilyenkor arra, hogy egyáltalán próbálkozzanak?
Ráadásul ma 5 alkalomból 3 egyterű (EGYTERŰ!!! Érted? ) volt, meg 1 kisáruszállító! (Utóbbinál még értem, hogy céges autó: nem az övé, és sz@rik bele, de hogy a Picasso-s vajon mit gondolt, azt fel sem foghatom...)Mondjuk ma volt egy rész, amikor enyhe kanyar előtt elkezdtem előzni két autót. Egyet akartam, de úgy láttam, hogy kiadja: lehetett az íven valamennyit előre látni, hát gondoltam megelőzöm azt az SX4-et is. Erre emberünk "kedvesen megpróbált helyet csinálni" maga és a mögötte haladó platós Sprinter között (értsd: odáig jó volt neki a 85, de visszagangolt, és padlóig nyomta hirtelen felindulásból).
Közben a kanyar elkezdett "jobban kanyarodni", és hirtelen szemből megjelent a gyorshajtó Octavia, olyan 150-160-as tempóval.
Sportcsokit visszatartottam, koppanásig húztam a gázt, dőltem balra az ívnek megfelelően, és közben folyamatosan araszoltam vissza jobbra a sávomba. Közben a kanyar beszűkült, és közeledett az út széle.
Bevillant amit valaki nemrég ide fórumra írt: "nem lesodródik a motor, hanem nem merte bevenni a kanyart!" Reflex szerűen jutott eszembe az is, amit az oktatás óta mormolok magamban kanyargós mecseki útszakaszokon: "enyhe hátsó fék segít!"
...és láss csodát! Ráléptem a fékre picit, a motor ráfordult az ívre, majd felengedtem, és elhúztam a búsba onnan.
Az egész pár másodperc volt, de nekem többnek tűnt akkor! Az ütő nem picit állt meg bennem, és a vicc, hogy kívülről úgy nézett ki, mintha az egészet (a szembejövő gyorshajtásán kívül) így akartam volna!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz Something_ #71835 üzenetére
Országúton kényelmes
110khm... 90 természetesen körüli tempót szoktam menni, záróvonalnál nem előzök (mióta megbüntettek érte), stb, szóval bőven látta, hogy előbb utóbb megyek.
Mondjuk úgy, hogy az én motorom nem igazán az autópályás tempóra van kitalálvaKamerázni közúton nem szoktam, csak terepen. Ma el se vittem a kamerát magammal...
[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
válasz Something_ #71835 üzenetére
+1 lendületesen! Nem elcsorgok mellette, mert veszélyforrásnak tartom az előzés időtartamát még mellette vagyok.
Fasza jó idő van most motorozni erre melózhatok!
-
HSM
félisten
válasz Kolondrum #71837 üzenetére
Túl nagy sebességkülönbséggel előzni ugyanúgy veszélyes... De szerintem amúgy nem is ez volt a lényeg, hanem hogy vajon miért fáj ezeknek az embereknek annyir az élet, hogy közúti veszélyeztetést csináljanak csak mert megelőzték őket, ahelyett, hogy mennének nyugodtan továb az addigi tempójukban....
[ Szerkesztve ]
-
Anulu79
addikt
Sziasztok!
M800-as Intruderrel.van valakinek tapasztalata? Mire kell jobban figyelni vásárláskor? Még nem volt dolgom V2-essel meg kardánossal ezért érdeklődöm.
-
TBone
tag
válasz canniball #71830 üzenetére
Tisztában vagyok vele, mi az előzés és mi az elhaladás. Ismétlem, lakott területen kívül történt a dolog.
"Lakott területen kívül van jobbra tarts és az elhaladás is előzésnek minősül". Szóval hiába dudált a gyökér, mikor visszamentek elé a külső sávba, előznie a belső sávban kell.[ Szerkesztve ]
-
gergo5991
őstag
válasz Geresics #71834 üzenetére
sajnos egyik ismerősöm aki autót vezet az is ilyen, hogyha látja hogy meg akarják előzni, nem engedi inkább rátapos a gázra, sőt ha már melette van a kocsi akkor se engedi be a sáva inkább tapos tovább hogy aki lőzni akar szépen fékezzen be vissza mögé. Random megkérdeztem tőle, hogy ő szereti-e hogyha valaki előtte halad vezetés közben vagy megszokta előzni, hát azt mondta hogy ő nem szeret úgy vezetni, hogyha valaki van előtte, mert zavarja. ( gondolom mert nem látja be az utat és úgy nem tudja annyira taposni a gázt, vagy lehet azért mert talán lassítaná nemtudom). Kész életveszély mellé beülni a kocsiba mert ha meglát valakit a visszapillantóban előzni hát elpattan az agya és tapossa neki mint állat legyen az városban városon kívül esetleg faluban.
-
runner 125
nagyúr
válasz Something_ #71835 üzenetére
Kisebb teljesítményű motornak nézik az endurot, ennyi és valljuk be, van alapja is, 150-160-nál az 1-2 hengeresek jó része elfogy.
Velem még nem bszakodott senki, de mire észbekapna valamelyik h spontán gyorsulgasson, arra már a 3-mal előtte haladó autót kerülöm.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Semmi nem tudja hozni azt a feelinget amikor kora reggel az ember kintről bejön pestre úgy rendesen.. aztAkva!
-
polimorf
tag
Érdekes mióta a bálnával közlekedek soha nem erősködik egy autós sem (a réginél néha előfordult) sőt amint meglátják 95%-ban lehúzódnak.
Vagy gyors motort, vagy nagy méretű gépet kell venni, és rögtön nem erősködnek az autósok sem. Ilyen történeteket többnyire a kisméretű nakedosoktól lehet olvasni. (Motorcsere )Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
BoB
veterán
válasz runner 125 #71844 üzenetére
A VFR is csak 200-ig jó. Porsche meg jobb autók odabasznak. Engem mindig betaláltak
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
demars
addikt
Egyszer ott hagytam egy camarot, szép citromsárga dög volt. Láttam a tükörben, hogy rögtön kisorolt utánam. Mondanom se kell, lenyomott a fenébe Néhány km en keresztül kergettem picit 190 -es tempóval, de elhúzott.
Elötte cimborámmal akart játszani a városban, de ott nem szokott ő se. Mikor kiértünk az elkerülőre meg 10 kocsi mellett elhúztunk és be is pöccentAz áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
ath
senior tag
a cikk szerint autópályán a jobbról elhaladás minden esetben tilos. de mi a helyzet akkor, amikor balaton szezon van, a népek özönlenek lefelé az m7-en, és mindenkinek vip helye van a belső sávban, 110-el? te meg ha épp kimész a külsőbe, ahol amúgy mindenkinek derogál menni, nyugodtan, mást nem kitolva tudsz 130-al menni. gyakorlatilag ez folyamatos jobbról előzés, csak azért, mert belül nem hajlandóak kisorolni.
ilyen esetben (ez egyébként nem egyszer történt már meg) nekem azt a tempót kéne tartanom, amivel a mellettem menő halad? különben szabálytalan vagyok? -
runner 125
nagyúr
Az ilyen végsebességbéli különbségek max egyenes, üres autópályákon jöhetnek ki, ahol ha egy mód van rá én nem motorozom (qrva unalmas..) Nyilván van olyan supersport autó, amiben nincs, vagy kiütött a speed limit és 250 fölé kúszik, vagy éppen rugalmasabb 200 felett, mint a VFR, óra szerint 264-et már mentem vele 1x az egyik elkerülőn, valahol ez lehetett a végsebessége, bár még ekkor sem piros mező környékén járt a fordulat.
Emellett autóval sokkal nehezebb és kockázatosbb az előzés, az épeszű vezető talán emiatt sem mer / akar utánaderedni."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen