-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
amdk7
aktív tag
válasz Topiccsendőr #79798 üzenetére
Nem tudom mit olvastál, de nem írtam, hogy ne válaszolj.
Csak annyit, hogy Én befejeztem. Szóval válaszolhatsz, többször is, ha ez szimpatikusabb számodra.Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)
-
tboldi
nagyúr
Fejlemény van:
Tegnap kaptam egy levelet a MABISZ-tól, hogy hamarosan utalni fogja az első részletet (ellátás és járulékos költségek). Azt is írták, hogy hamarosan kapok egy beutalót is a győri igazságügyi orvosszakértőhöz is, hogy a véleménye alapján számoljanak egy összeget a sérüléseimre.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #79799 üzenetére
A kérdés csak az, melyik az, ami konstrukciós vagy gyártási, minőségi okokból törik, és melyik az, amelyik csak a "nem rendeltetésszerű" használatot nem bírja.
Pl. klasszik példa a TL1000S hátsó csillapítója, aminél normál használatnál is szeretett repedni/törni a váz, míg másik példa a második generációs SV650, ami normál használatnál szépen működik, de az egykerekezéstől hajlamos volt repedni/törni a nyakánál a váza.
[ Szerkesztve ]
-
Khaosz55
addikt
válasz freelanced #79775 üzenetére
Nekem mugen ruháim vannak a superzone-ból. Nincs velük semmi bajom szeretem őket. Kinézetben sokkal jobb mint a shox. A bőr ruhám is superzone-ból lesz majd.
-
runner 125
nagyúr
válasz Kolondrum #79805 üzenetére
Kb. igen, nem tudja kicsapni egyik végpontba sem menet közben a kormányt, de free shippinges 10.000ft-os, 16 színkombinációban kapható, tudod mire jó? DÍSZNEK.
Szart se ér. 50-60.000ft alatt nincs értelme ilyenre költeni, a prémium vonal meg 130-140k fölött indul.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Kolondrum #79805 üzenetére
A gsxr kupaban egy koreai ohlins masolatot hasznaltak a versenyzok, kb 20 000 forint volt. nem egy urtechnika egy kormanygatlo, nagyon konnyu legyartani joval olcsobban. a markat meg kell fizetned, de egy bizonyos arsavon felul nincs akkora minosegjavulas, mint amennyival tobbe kerul valami. a 80 000 forintos ohlinst toredekarbol ki lehet hozni, ugyanolyan minosegben, nem errol van szo. csak eppen nem tudod, hogy mit veszel. ez rejt valamilyen kockazatot termeszetesen.
a feladata az, hogy megakadalyozza a csapkodast. (egyebkent fogalmam sincs, hogy tud neked becsapkodni ennyiszer, de valahogy ugy erzem, neked a csapkodas nem ugyan azt jelenti, mint nekem)
mivel nem tudjuk, mennyire csillapit, akar a lassu kormanymozdulatokba is beleszolhat, ami mar zavaro, foleg varosban. nem tudsz hirtelen iranyt valtani, vagy donteni, ami megintcsak balesetforras lehet.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
tboldi
nagyúr
válasz Topiccsendőr #79803 üzenetére
Háááát... Most úgy vagyok vele, hogy jó, ha egy másik CB500X-et fogok tudni venni. Nem túl bőkezűek.
[ Szerkesztve ]
-
Warpig
aktív tag
válasz Topiccsendőr #79809 üzenetére
Ezért kell venni jobbat, mivel tudod állítani, így városban sem para a keménység, észre se veszed, hogy fent van. Az Öhlins mellett van Wilbers, WP.stb, lehet válogatni. Lehet venni használtat, felújítani és kész.
[ Szerkesztve ]
Idő vagyok, világok hatalmas pusztítója. Azért jöttem, hogy megsemmisítsek minden embert.
-
NorDezs
senior tag
Sziasztok,
Mi a jelenlegi menete annak, hogy németországból vegyek magán tulajtól motor, és itthon forgalomba helyezzem? Illetve milyen költségei vannak?
-
félisten
válasz Topiccsendőr #79809 üzenetére
Ugyan úgy jelen van a hiba, hogy ha velem nem merőleges az uthiba, akkor megrázza a kezem. Más is akar az er6-ra. Olyan könnyen mozog a kormány, hogy átesett a ló másik felére, minap nagy üres parkolóban karikáztam, ez eddig jó, de nem egy 60 fokban húzódó felgyűrődésen. Kimondottan azt érzem, hogy olyan eszköz kell ami a hirtelen apró mozdulatot szó szerint megfogja. Kiló 80-as sem gáz menni jó úton, de mondjuk 60-nál egy kisebb uthiba után 226* a kormány ide-oda jár a kezemben és pontosan tudom mennyire könnyen rosszabb lehet ez a jelenség.
Akkor 10k-s az nem jó. Én max 30-40k amíg elmgyek de akkor sem most. Tükrök, bukócső a sorrend, felcserélve persze.[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Topiccsendőr #79815 üzenetére
Szitál ha uthibán megyek át. Pont mint a másik csak mostmár tudom hiva vezethet et. Sok kicsi apró jobbra balra mozgás amit nem tudsz fogni. Maga a vas jó, egyenesen megy minden cserélve tehát nem motor hiba. Többen ismerik a hibát, sőt tengnap futottam össze olyannal aki ugyan ezért esett ell vele mint én. Ezért amúgy városban csak haladok ahogy haldok max 50-ig nem vészes egy kátyú.
-
CyberPunk666
senior tag
válasz Kolondrum #79816 üzenetére
Szerintem a "túl könnyen fordul" egy értelmezhetetlen dolog, mert minden kormány nagyon könnyen kell, hogy forduljon és azok az erők, amik nehézzé teszik bizonyos szituációkban, azok egészen más okból és másként hatnak, nem a kormányt "fogja". Az egyszerűen a motorkerékpár működési elvével együttjáró fizikai hatás.
A motor mindenképpen törekszik az egyenes vonalú egyenletes mozgásra, és ehhez elég sok kis apró erőt kell kompenzálnia, ha rossz az út, amiért mindent meg is tesz magától. Az apró kormánymozgás az normális, nélküle tök instabil is lenne.Az oszcillálás sokkal inkább valamiféle rossz visszacsatolás a rendszerben (rossz kormányfogás, rossz csillapitás, rossz valami, ami az úthibákat visszacsatolja a rendszerbe lelassul a szabályozás).
-
Topiccsendőr
addikt
válasz CyberPunk666 #79817 üzenetére
Az elso futomu csillapitasanak nincs koze a szitalashoz, csapkodashoz.
Inkabb utanfutas, geometria, villamerevseg, gumi sulyozas.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-Mosquito-
őstag
válasz Topiccsendőr #79818 üzenetére
Kormányvégsúly hiánya vagy cseréje egy kisebbre?
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
rwin5
őstag
Sziasztok valaki tudja, hogy pontosan milyen típusú motor ez?
köszi! 6:07---6:09ig
Nagyjából 1-2 másodpercig látható összesen :s [részlet][ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz -Mosquito- #79819 üzenetére
A 2009-esen alubol vol nulla súly, itt eredeti mindem, nagy nehéz. jelenség ugyan az.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz -Mosquito- #79819 üzenetére
Az csak a blokkbol jovo rezesekre van.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-Mike-
addikt
válasz tboldi #79811 üzenetére
Ezért voltál kipróbálni bmw-t hogy utána piciny honda 500ast vegyél? Nemár. Olyanok a safety hungarynél vannak, a parkolóban két oda vissza és már kicsinek éreztem a motort, elfogyott az élményfaktor. .
De legalább ilyeneket tudsz majd vele csinálni [link]
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #79817 üzenetére
Ennyire nem gondolkozós ez... Ha ferde úthibára rámész, az üt egyet oldalirányba is a keréken, fordul picit a kormány, az SV-n is érződik olyankor. Nekem csak az a fura, hogy ilyenkor ennyire nehezen áll vissza nála azon a motoron, mert az SV-n csak becsokizol tőle, de utána mégis megy tovább egyenesen max néhány lengés után.
-
tboldi
nagyúr
válasz -Mike- #79823 üzenetére
Ezért voltál kipróbálni bmw-t hogy utána piciny honda 500ast vegyél?
Ja.
Szívesen BMW-znék, a MABISZ-on múlik, hogy fogok-e is.
szerk.: Ha 4-5 milliós BMW-t nem is, de remélem, olyan 3M körül fogok tudni nézelődni (MT-09 például, vagy egy picit többért GSX-S1000).
[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
Ez a háttere. Én is azt mondtam, hogy az normális és kikompenzálja magától.
Ha mégis lassan teszi vagy oszcillál, akkor van egy problémás visszacsatolás a rendszerben.Benne az is megfordult, hogy esetleg túlságosan fogja a kormányt és túlságosan tartani akarja, amitól több visszajelzést kap, mint kellene és úgy érzi, mintha csapkodna, pedig csak a normális szabályozási velejáró.
De ilyeneket csak halkan merem mondani, mert zöldfűlű vagyok, csak utánaolvastam sok helyen annak, hogyan működik. A túl szoros fogás -> túl sok visszajelzés -> SR trigger pl a twist of the wristben elég részletesen le van írva. -
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #79825 üzenetére
Ha elkezdi erőből próbálni kompenzálni abból tényleg lehet baj.
De szerintem is ez a helyzet.(#79827) CyberPunk666: Ahogy persu írta, az egyenesfutási hajlam sok dolgon múlik, elsősorban a geometrián, utánfutáson. Valamelyik motort "agilisabbra" tervezik, azok nem akarnak annyira egyenesen menni, ilyenek a sportosabb motorok, azokra azért is tesznek sokszor kormánylengés csillapítót. A túrásabb motorokat meg egyenesen futósabbra csinálják, ott nem kell hirtelen irányt váltani, de hasznos, ha stabilabban fut egyenesen.
Tehát lehet abban valami, hogy az ER6 olyan felépítésű, hogy rosszabbul hat rá ez az egyéként természetes jelenség. Amit írtál, az is jó pont, sanszosan a vezető parájából jön az a hatás, ami az oszcillálást előidézi, a lengést felerősíti, mivel magától abba kéne maradjon.
-
-Mike-
addikt
válasz tboldi #79826 üzenetére
Nekem nagy csalódás ez a GSX-S1000, pedig én is kinéztem mint leendő honda utód. De valami hiányzik még belőle ami miatt kéne. Túl steril, túl műanyag, nem tudom de valahogy nem elég izgalmas. Ettől függetlenül 3.2M-t (vagy mennyi a listaára) megér.
Az a bajom hogy a bmw s1000r meg randa. Tehát marad egy motor.
Aprilia Tuono V4 1100 Factory. Erről valakinek tapasztalat?[ Szerkesztve ]
-
canniball
nagyúr
Nyilván a ráncfelvarrás is jelent valamennyit, a fejidommal együtt legyen 1l (szvsz ez nem akkora eltérés ami megváltja a világot). Másik 1l meg legyen a sportdob (úgy rémlik neked a gyári van fent) és a csukló, máris megvan a matek.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #79803 üzenetére
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
CyberPunk666
senior tag
Mi a tényállás olyankor, ha a jogosítvány már le van gyártva, de a hülye posta nem hozza ki napok óta és így vezetek?
Szóval gondolom a rendszerben már benne van, hiszen le van gyártva.
Ilyenkor az az eset vonatkozik, mintha valaki jogosítvány nélkül vezetne, vagy az, amikor otthon felejti?Mit kaphatok, ha igazoltatnak?
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz CyberPunk666 #79836 üzenetére
Ha a papír nálad van amit kaptál az okmányirodából, akkor azzal elvileg 1 hónapig vezethetsz.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
tboldi
nagyúr
válasz -Mike- #79831 üzenetére
A CB500X is elég steril és műanyag, szóval...
3,3M, ha jól rémlik, és most már 143 helyett 150 lovas + van már slipper clutch is.(#79834) canniball: Igen, először a tavalyi kiállításon, aztán az idein is, de csak az elsőről készült kép.
Én nem éreztem kicsinek (ellentétben a kistesó GSX-S750-nel), tök jó rajta ülni.
Egyébként itt még mankóztam. -
CyberPunk666
senior tag
válasz Bogyó bá' #79837 üzenetére
nem, mivel ez az első jogsim, így a papír nem jogosít vezetésre, mert az csak egy igénylés és még nincs benne a rendszerben, hogy vezethetek. Ha nem az első lenne, akkor nem lenne gond, benne van a rendszerben, le tudja kérdezni a rendőr.
DE tudom, hogy a kártya már le van gyártva, így elvileg benne kellene legyek. -
HSM
félisten
válasz -Mike- #79831 üzenetére
Élőben elég korrektül festett a naked, mikor a tesztnapon volt hozzá szerencsém. Kipróbálni viszont nem próbáltam. Ennyi pénzért nem rossz szvsz. Bár erős a konkurencia, Yamahától kb. ennyi az MT09 is, az is jó kis szekér, illetve a Triumph Street Triple R is, ami ugyan jóval gyengébb, de bitang jól néz ki.
Az a Touno nagyon vaddisznó lehet. Nálam ha a pénz nem számítana az lenne a nyerő.
(#79833) canniball: Igen, ez ilyen, sok apróság összeadódik. Azt tegyük hozzá, én imádom, hogy nem kell figyeljek magamra, hogy jól fogyasszon, hiába húzom neki, takarékos marad.
Amúgy gyári dobom van, szeretem. Tud halk is lenni, meg nem annyira halk is.A fogyasztás amúgy két szempontból is hasznos, ha kicsi. Egyfelől nyilván az anyagiak. Eddig 17 000km-t mentem vele (ami nem valami sok), 100km-enként mondjuk 1,5L az már 100 000Ft nagyságrendje 375Ft benzinárral számolva. Nem sok, de azért kevésnek se mondanám. A másik pedig, hogy utálok tankolgatni, és a tank sem éppen hatalmas, nem mindegy, hogy a 17L-es tankból praktikusan használható 15-16 literből meddig jutsz el, mielőtt újból tankolni kéne.
6L-es fogyasztással eljutsz 266km-t, 5L-essel 320-at 16L-ből. Ez sem mindegy.(#79838) tboldi: A kistesó nekem élőben sokkal gagyibbnak hatott mellette, ehhez képest meg alig kerül kevesebbe. Ez nagyon bejött, arra kb. rá se néztem emellett...
Így képről tényleg teljesen okésnak tűnik a méret, de kalkuláld bele, hogy motoros szettben picit kevesebb hely marad "neked". Pl. vastagabb a csizma talpa, a protektor is hely a térdednél a nadrágban...[ Szerkesztve ]
-
-Mike-
addikt
válasz tboldi #79838 üzenetére
A 750-esről lebeszélnélek, az a hátsó villa ami azon van kb 15éve gyártottak utoljára. Méretileg ez a motor kb a minimum méreted szvsz, ennél kicsit kisebb lenne már a két lábad között át lehetne gurítani. Meg hát bármit is veszel azzal kezdeném a helyedben hogy megerősíteném a hátsó rugóstagot.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Topiccsendőr #79822 üzenetére
Hát majd állítok a hátsó rugón mást nem tudok, de nem Kellemes ez a szitálás. Főleg akkor amikor elkönnyül az elej akkor félelmetes.
-
canniball
nagyúr
Na igen, a tankolás nekem sem a kedvenc elfoglaltságom. Ilyen szempontból az autót jobban szeretem: egy hónapban egyszer televeretem a tankot aztán csók, a motorral meg van hogy egy nap 3-4-szer kell beállni a kútra. De emiatt nem mondok le a motorozásról.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Moleman
addikt
válasz CyberPunk666 #79839 üzenetére
Ha első jogsid, akkor sehogy nem szabad vezetni, mert az is benne van a rendszerben, hogy még nem vetted át. (Az én okmányirodám mindig magához kéri az ilyen papírokat, küldenek SMS-t ha megjött, hamarabb megvan és várni se kell, külön ablakot tartanak fent az átvevőknek.)
-
freelanced
addikt
válasz zgospel #79789 üzenetére
Köszönöm a válaszokat !
zgospel
Ugyan, ne viccelj. Én csak örülök neki, ha hosszan írsz.
Ha jól tudom a zárt sisakokat ajánlják inkább, úgy hogy valószínűleg én is zártat fogok nézni.
Olvastam itt, hogy a fekete nagyon meleg, kinek mi a tapasztalata? Tényleg nem ajánlott?
Igazából alapból városban használnám a gépet meg kisebb túrákra. Persze nem árt ha illik a motor stílusához is.
A fejforma egy érdekes kör lesz, alapból fura alakú a fejem
Vékony, meg a hajam is hosszú, bár gondolom egy sisaknál talán nem befolyásol annyit.Elég sok kérdést lefedtél a válasszal, köszönöm!
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
tboldi
nagyúr
válasz freelanced #79847 üzenetére
Olvastam itt, hogy a fekete nagyon meleg, kinek mi a tapasztalata?
Nyáron minden nagyon meleg. Városban, lámpánál állva meg főleg.
(#79840) HSM: Fel kellett volna kapnom egy tetszetős rucit egy random standról és abban pózolni.
(#79842) -Mike-: ennél kicsit kisebb lenne már a két lábad között át lehetne gurítani
Az R nineT-t viccen kívül alám lehetne tolni, ha terpeszben állok.
Amúgy nem akarnék GSX-S750-est, akkor már inkább az 1000-es. A hátsó rugóstagot meg majd meglátjuk.(#79844) canniball: Mégiscsak muszáj leszek R1200GS Adventure-t venni.
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok